**KESÄKUUN KULLANKERÄT** jatketaan täällä!

Voihan haukotus... Meillä on nyt menty kolme viimeistä yötä kahden tunnin välein tissillä! Tuntuu, että maitoa tulee ihan hyvin, mutta mikä lie tiheän imun kausi nyt sitten iski meillekin. Vielä kun esikoinen temppuili nukkumaan käymisen kanssa ja heräs sitten yhdessä syöttövälissä itkemään pahaa untaan niin tuntuu ettei pannullinenkaan kahvia taida tätä äitiä tänään saada hereille.

Välillä nukuttiin jo ihan kiitettäviä pätkiä ja yösyönti painottui aamuyön tunneille, mutta nyt näytetään palanneen takaisin alkuaikojen rytmiin. 3 kk:n neuvolan jälkeen ei olla illalla annettu lisämaitoa, kun käy niin nätisti nukkumaan, mutta taidan alkaa pikkuhiljaa kokeilemaan vaikka velliannosta ennen unia, jos pääsis edes vähän pidemmälle sen ensimmäisen syötön kanssa.

Velv voimia ja jaksamista! Jotenkin itseään helpottaa, kun huomaa et muillakin palaa pinna näiden iki-ihanien lapsukaisten kanssa. Ja hyvä juttu, että äitisi vointi näyttää kohentuvan.

tintti-mamma Onnea rouvautumisesta!

Jahas, takaisin "baarin" pitoon, kutsu kuuluu, joten kirjoittelu loppuikin taas lyhyeen.
 
Musiikkia ei kauheesti kyl kuunnella, mut telkku murraa koko ajan melkee hiljasel taustalla ja joskus radion laitan kuuluun..

Venla-05, tääl vähän sama tilanne, mut naurun suhteen: tyttö nauroi eilen oikeen makeasti ekaa kertaa, mut ei mulle :ashamed: vaan isälleen, kiitti vissii uudesta menopelistä :D
Noh, onneks nauru oli sen verran isoääninen, että kuulin sen kyllä vessaan. Mut silti, hyvä ettei itku tullu siel pöntöllä istues.
Ja nykyaikaistunut tuo flunssa pöpökin, ilmeisesti netti piuhoja pitkin sieltä joltakin nuhanenältä tullu pöpö tännekki! Onneks vasta mulle, mut tieten se kohta tyärellekki siirtyy, sniif..
Aikasemmin jokku kirjoitti, että pelottaa lapsen sairastuminen: Niin pelottaa nyt täälläki: jos en pärjääkkää sit tytön kans, enkä osaa hoitaa häntä kun sairastuu, ja jos väsyn ihan kokonaan kun itte kipeenä, mikäli niin kävis että yht aikaa sairastuttas. :(
Hmm, niin juu, ja oli taas viime yö yhtä syöntiä ja hääräämistä, pari yötä oli välis että nukku laps koko yöt. Viime yönä sit parin tunnin välein heräs syömään, ihme ettei ittee tän enempää väsytä..

Toukkalat, Eerica huomenna 3 kk :heart:
Muokkaus!! mitä ihmettä!! Ei mitää 3 kk, kun 12 vko:a (Taidan sitteki olla väsyneempi kuin luulinkaan.. :snotty: )
 
Tää on taas niitä päiviä, jo varmaan viiden putkeen :'(
Pullosta ei suostu syömään, vaihdoin jo korvikemerkkiäkin.. Jo syöntiasentoon (oli se mikä tahansa) laittaminen aiheuttaa kauhean itkun eikä suostu edes tuttia ottamaan suuhun. Yöllä karmeaan nälkäänsä syö sen 140ml - mutta muuten mennään päivällä 60ml annoksin. Tänäänkin söi sen 140ml klo 5, ja nyt 9.30 yritin ruokkia = 60ml ja kauhea huuto kokoajan. Cuplaton-kuurilla eilisestä asti, mikä muu voisi auttaa? Nestlen tuotteet pannassa (eli maissivelli ja NAN), nyt on Muksun maissivelli (mikä ei mennyt alas) ja Semperin korvikkeet (mitä söi eilen innoissaan).
Ehkä tää tästä - ei vaan olis maitoallergiaa? Vaikkei mitään näppyjä missään ole, maito vaan selkeesti tukaloittaa sen oloa. Pari päivää mennyt 400-500ml ruualla :(
 
Elppa TUli elävästi mieleen esikoinen tosta sun selostuksesta. Sillä oli kans tuttipulloraivareita ja ei saatu ku tosiaan pahimpaan nälkään annettua se 50ml tms ja kauhean huudon kanssa sekin. Luota vaan että menee ohi. Joku kaunis ilta se isäntä ottaa sen vauvan ja pullon, istuu muina miehinä kattomaan telkkarista ajankohtasta urheilua eli naisten vapaapainia ja kas kummaa kun se vauveli ottaa ja höräyttää 200ml hymyssä suin, sinä itkeä tihrustat sitä kun olet huono äiti etkä osaa vauvaa syöttää ja salaa vihaat hetken miestäs vaikka kiitollinen oletkin. Ja sit ku ite yrität niin taas huutaa. ja seuraavana päivänä menee päinvastoin eli mies saa huudot ja sinä syötät ku ei olis mitään.

usko vaan. Ei terve lapsi nälkään kuole. vaikka itekin olin ihan varma että kohta ollaan tiputuksessa sen kanssa. mut niin se vaan sit taas joskus siitä tokenee. Kun vaan jotenkin hengissä itse jaksaa siihen asti.

Velv
 
Velv- kiitos rohkaisusta. Äsken yritin velliä tosiaan, ei uponnut kun se 50ml huutaen välissä (selkeesti nälkä) - sit 30min päästä koitin pokkana (vauva oli sitterissä :ashamed: ) et maistuuko toi Semperin korvike = HOTKAS sen alta 2min, 70ml vetäs hymyssäsuin ja nyt meni nukkumaan :heart:
Hittolainen - vähänkö on pöljä olo. Toivotaan nyt et on tosiaan VAIN korvikkeesta kiinni, eikä muusta.
 
Musiikkia meillä kuunnellaan lähes päivittäin. Se on jotenkin selkeä keino erottaa yö ja päivä toisistaan. Eli laitan aamupäivällä musiikin soimaan, ja se soi sitten tuonne klo 16 asti, jolloin mies tulee kotiin töistä. Muuten täällä olisi hiirenhiljaista (ellei tietokoneen näpyttämistä ja hurinaa lasketa). Itsellekin on mukavampi, kun voi kuunnella musiikkia. Elvikseen tutustutin ensin, nyt menee jo Yötä, Popedaa ja Jani Wickholmia. Meurmaniin Sofia nukahtaa parhaiten, mutta kun alkaa vähitellen äippää kyllästyttämään... :x
 
Tiivari Kuulostipa ihanalta. Täällä pitää metelistä huolen taustalla mölisevät BB-talon asukkaat.. :kieh:

Suvi heräsi vasta kymmentä vaille kymmenen ja oli siis sängyssä pysynyt pyöreät 12h. Siis herännyt vaan syömään. Nyt se taas nukkuu. ja tää mamma ryntää silittämään pyykkiä, suihkuun ja syömään.

Velv
 
Meillä soi Radio Rock läpi päivän, tai sitten telkkarista VOICE-tv päällä. Meillä tosiaan kaikki speedheavy-biisit saa kannatusta sitterissä :D Children of Bodom on just hyvää jalkojen väpätysmusiikkia näemmä. Iskä saa aina päänsäryn meidän musiikista :D
 
Tervehdys!

Ensiksikin Velv: Hienoa että äitisi on jo pystynyt syömään :flower: ja muutenkin elämä taas enemmän kuosissaan :)
Mukana täällä seuraillut olen sun koettelemuksia.. sä taidat olla melkoinen rautamamma kun jaksat =) hattua nostan :attn:

Kysymystä:
Kuinka moni teistä on ottanut sen rotavirus-rokotteen? Tuliko sivuvaikutuksia?
Nyt vissiin alkaa olla viimeset viikot kun sen ekan satsin vois onni ottaa (12 vk).. joten tässä pohdin josko sen vielä ottais. Oireet siitä ekasta tutkimusrokotteesta alkavat onneksi olla nyt takana päin..

 
Jaa-aa.. miks se kahdesti tuohon tuli?

Ihanaa muuten tuo nauru.. nyt muutaman päivän meillä naurettu ääneen ihan hereillä. Onni nauroi ekan kerran unissaan jo viikkoja sitten.
Täälläkin musikki soi päivittäin :)
Leikkimatolla viihtyy nyt paremmin, muttei vielä vatsallaan kun ihan hetken..

Kylli ja Onni 12 vk
 
Huomenet kaikille täältä aamukahvin seurasta.

Pitikin eilen tulla huutelemaan siitä pojan ittekseen kakkimisista. Eilenpä ei sit kakkinukaan ja illalla oli sit sen päivänen huuto asian tiimoilta. Näki, että pientä sattu ja kovasti taas ähersi saadakseen jotain pihalle huonolla menetyksellä. :'( Kyllä sitä taas manas itseänsä, että pitikö tulla tänne kehuskelemaan asialla, niin heti mennään takasin huonompaan suuntaan. :( En sit tiedä oliko sillä asialla merkitystä asiaan, kun mun äiti oli eilen käymässä ja halus välttämättä antaa Rasmukselle maissivelliä tuhdimpana annoksena kuin mitä itse olen antanut. Mulle siis tuli mieleen, että se oli ehkä sen turhan paksun maissivellin vika. Eilisiltana ja tänä aamuna ei sit oo meillä vellejä syöty, kun ajattelin katsoa miten se sit vaikuttaa.

Täällä kanssa saadaan välillä tosi kovia pulloraivareita. En oo muuten saanu poikaa rauhoittumaan ja syömään kun vaan samalla itse kävelemällä jonkun aikaa aluksi. Sit kun alkaa pojan hengitys tasaantumaan ja kuulee, että nyt se rauhottui ja malttaa syödä, niin voikin taas istua alas. Isänsä ei oo vielä suostunu syöttämään häntä tähän malliin, vaan työntää pojan aina mulle kun raivari taas iskee. Mä oon ainakin havainnu, että meillä nää pulloraivarit ajoittuu iltapäivään ja iltaan. Öisin, aamuisin ja aamupäivisin syödään ihan nätisti, mutta sit se taas vissiin muistuu, että täs kohti voi tehdä tän homman haasteellisemmaksikin.

En oo pahemmin jaksanu musiikkia kuunnella. Ihan mieluusti nautin tästä hiljaisuudesta telkkari taustameluna, kun Rasmus nukkuu. Ehkä sit joskus vois kaivaa taas musiikkihommelit esille.

Onnea tintille rouvautumisesta ja Millalle nimestä. :flower:

Tänään olisi viimeinen perhevalmennuskerta. Saas nähdä jaksaako sinne mennä. Toisaalta olisi tosi kiva mennä, mut sit taas vois kyl vetäytyä ihan lepäämäänki siks ajaksi.. ongelmallista! =)

Rebel
 
Kylli-täti me otettiin rotavirus-rokote eikä saatu mitään oireita. Tai saatto Rasmus olla muutaman päivän vähän uneliaampi, mutta ei muuta. Rasmus vielä nielikin sen satsin ihan hyvin. Ens viikolla olis sen toisen satsin vuoro kera muiden normirokotusten. :'( Äidille siis tulee pahamieli toisen puolesta, kun joutuu pisteltäväksi.

Niin, ja Velville ihanaa, että äitisi pystyy jo itse jotain syömään. :hug:
 
Kiitokset vaan kaikille!

Eräs asia askaruttaa mieltäni....mulla on ollut yhdet kuukautiset synnytyksen (20.6)jälkeen.Toisia ei ole näkynyt....kivut kyllä oli. Yhden raskaustestinkin jo tein, negatiivistä näytti. Täysimetän....normaaliako? Onko kenelläkään samanlaista kokemusta?

Milla puuhastelee leikkimatolla....mun pikkunen 2,5kk ja nyt jo rullaa pitkin lattiaa. Ihan itkettää kuinka nopeasti äitin pikkunen kasvaa....päivät kun menevät siivillä.

Tintti ja Milla
 
Täällä kuunnellaan paljon musiikkia, nytkin soi taustalla Suutarin emännän kehtolaulu.. piupali paupali.. mä taidan täällä kotona ollessa vajota lasten tasolle tai elää omaa lapsuutta lasten kautta kun olen ostanut juuri näitä perinteisiä lasten lauluja ja satuvideoita.. ja odotan että lapset ovat niin isoja että päästään Peppi Pitkätossun maailmaan ja Afrikan tähteä pelaamaan.. :D

Juu, kolmas uneton yö / pätkien pätkäyö takana.. ei ollut suposta apua. :kieh:
Isosisko tuli herättämään tänään onneksi vasta klo 9:30, poika vain hymyilee ja koittaa jatkaa uniaan tyytyväiseinä. Enpäs antanut jatkaa unia vaan nostin mukaan aamiaiselle, niin eikös sitten sen perään nukahtanut taas rinnalle hymy huulilla.. pakko kai se on mennä sängyn pohjalle koko porukka päiväksi ja laittaa satukasetti pyörimään.
Tein muuten punnituksia tässä.. kun sitä eka yön jälkeen kuitenkin ajatteli että nytkö se maito loppuu, oli poika sunnuntaina 5,8 kg ja tänä aamuna 6,2 kg (neuvolassa aina 200 g vähemmän), eli ei tunnu loppuvan vaan kova kasvupyrähdys tuntuu olevan ja oma paino tippunut eilisestä -800 g. :eek:
En ole eilen antanut ollenkaan lisämaitoa, jospa se auttaisi saamaan meijerin kohdilleen, jollei lauantaihin mennessä olla palattu normaaliin, niin korvikkeet kehiin.
Mies oli tosin sunnuntai-iltana yrittänyt antaa korviketta kun olin suihkussa, niin ensi kertaa poika ei ollut huolinut. Varmistelee sitten kuiteskin maidon riittävyyttä vissiin.

Bamse: onko yöt parantuneet jos lääkitys jo puri?

Rotavirus -rokote saatiin viikko sitten, ei tullut oireita, ehkä hieman uneliaampi oli.. siinä pakkausselosteessa itse asiassa luki että ruokahaluttomuutta mutta täällä siis kaikkea muuta.. Tiivarille ei ollut th tajunnut tosiaan sanoa ettei saa syöttää tuntia ennen eikä jälkeen rokotteen annon, eli vinkiksi jollei oma th ole ohjeistanut.

Täällä kanssa nauretaan, tai hekotetaan ääneen ja joskus kun bongaan poijan lupsuttamasta rinnalta syömisen sijaan, niin alkaa nauramaan.. eilen makasi leikkimatolla ja katseli Simpsoneita ja jutteli ja nauroi Bartille.. :LOL:

Täällä ei mene hermo noiden päikkyjen takia, nukkuu jos nukkuu, lepää ainakin satujen ajan, mutta tuo ruokailu.. sotkee välillä tahalleen kuten aamulla oli koko naama taas kaurapuurossa ja lattia.. osaa jo syödä hyvin kun jogurttikin menee suuhun sotkematta ettei siitä kiinni mutta kun maha täynnä sanoo välillä, kiitos riittää.. välillä alkaa leikkimään.. no, leikki on lasten työtä joo.. :headwall:


 
tintti-mamma Mä en ole täysimettänyt lainkaan, mutta menkkoja ei vaan kuulu :/ Kipuja on silti täälläkin. Tutuilta olen kyllä kuullut, että kierto on pitkään ollut sekaisin synnytyksen jälkeen. Eli täysin säännöllisiä kuukautisia ei varmaan ainakaan heti kannata välttämättä odottaa.

Hitsi että harmittaa! Oon aiemmikin kirjoittanut, että mun ystävä ei oo vieläkään käynyt vauvaa katsomassa. Asuu siis tosiaan muutaman kilometrin päässä. No, tänään meidän piti mennä kahdestaan syömään (ehdotin näin, kun aattelin että jos ei jostain syystä haluakaan nähdä vauvaa). No, hän perui nyt sitten sen syömisenkin. |O Mitä tästä nyt sitten voi tulkita, vai voiko mitään? Voisiko olla kateutta siitä, että mulla on mies ja lapsi. Hänellä kun ei ole ollut eronsa jälkeen pitkää suhdetta 10 vuoteen. Jotenkin vaan tosi surullinen tää tilanne :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylli-täti:
Kuinka moni teistä on ottanut sen rotavirus-rokotteen?
No me otettiin se ensimmäinen rokote, mutta Sofia pulautti rokotteen kokonaan ulos. Eli se siitä sitten. 80? meni melkolailla hukkaan. Ei meinata ostaa enää uutta rokotetta. :/
Hip hei! Nyt tuli tieto neuvolasta, että jos lapsi on ehtinyt niellä rokotetta (eli ei tule suoraan suusta ulos), niin on tehnyt jo "soluvaikutteen". Tällöin siis voi antaa seuraavankin rokotteen normaalisti, ja tehoa pitäisi olla. :wave: Jippii!! Mutta nyt otan siis äää:n neuvosta vaarin, enkä syötä lasta ennen enkä jälkeen neuvolan.
 
Täällä ei ole vielä kuukautisia näkynyt |O Tänään aamulla oli vähän huono olo, ja heti tuli sellanen olo että " ei helevetti!!! " :headwall: Mut sen voi selittää eilisillan kahdella viinilasillisella jotka join kun pelattiin miehen kanssa yatzia. Toivottavasti.

Se tästä vielä puuttuis...
 
Rotarokote täälläkin otettiin reilu viikko sitten. En ainakaan huomannu mitään oireita pojassa. Pelkäsin kaikkia mahdollisia oireita, kun luin jonkun ketjun jossa oli vaikka mitkä taudit siitä saatu. Mutta onneks ei mitään tullu.

Tiivari: Kateudeltahan toi kuulostaa. Elämä,kun ei aina mene niin kuin on suunnitellu ja ne saa siipeensä vielä pahemmin, jotka suunnitelmia tekee. Näin joku aika sitten vanhan ystäväni esikon kummitädin luona, joka valitteli mulle että kun hän on niin kateellinen ku me eletään nyt täysin sellaista elämää ku hänen olis kans kuulunu kolmekymppisenä elää. Ihan kuin se nyt mun tai esikon kummin vika olis. Ei edes onnitellu pikku kakkosen syntymästä - jäi kyllä niin paskan maku suuhun, etten välittäis nähdä vähään aikaan tätä kaveria. Hänenkin kun kuulemma piti olla naimisissa, äiti ja asua okt:ssa jne....Nyt hänellä ei ole ketään...ikävää mutta ei mun onneni ole häneltä pois, mutta eihän se sitä näytä ymmärtävän. Sillä muijalla on ihan selvä kolmenkympin kriisi ja mitäs tekee elämästään aikakausikaavion. Ja siitä että ei ole ketään niin se on ihan oikeasti niin tuurista kiinni millaisen äijän sitä sohvalleen saa asumaan. Mulla kävi sen verran hyvä tuuri,että omistetaan kaks sohvaa niin mahtuu molemmat lepäämään laakereillaan :LOL: .
 

Yhteistyössä