**KESÄKUUN KULLANKERÄT** jatketaan täällä!

Alkuperäinen kirjoittaja äitiäitiäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
Tuli muuten mieleen noista supoista, että käyttääkö kukaan muu sitä oraaliliuosta (vai mitä se oli) meille apteekkari suositteli sitä supon sijaan, koska on mukavempi kaikkien kannalta antaa ja supoissa on se vaara että käynnistää sen ulostusrefleksin ja on kai helpompi annostella. se on muuten niin hyvän tuoksusta se liuos et melken itekki tekis mieli vetää sitä napaan :D
Meillä on menty silleen että annetaan vasta sitten nestemäistä kun on alkanut syödä soseita. Se on sellaista tahmeaa se aine ja nyt kun olen pojalle antanut lusikalla esim. Levolaccia, niin työntää kielellä ulos eli menee hukkaan ja onhan siinä nielemistä tosiaan kun tahmeaa..
mutta sitten kun oppii syömään vähän kiinteämpää ollaan siirrytty nestemäiseen.
meil tuli ton pullon kanssa semmonen mittaruisku joka ollaan tökätty suuhun ja imurefleksikäynnistyny :D siten ollaa vältytty ylivuodoilta
 
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
Alkuperäinen kirjoittaja äitiäitiäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
Tuli muuten mieleen noista supoista, että käyttääkö kukaan muu sitä oraaliliuosta (vai mitä se oli) meille apteekkari suositteli sitä supon sijaan, koska on mukavempi kaikkien kannalta antaa ja supoissa on se vaara että käynnistää sen ulostusrefleksin ja on kai helpompi annostella. se on muuten niin hyvän tuoksusta se liuos et melken itekki tekis mieli vetää sitä napaan :D
Meillä on menty silleen että annetaan vasta sitten nestemäistä kun on alkanut syödä soseita. Se on sellaista tahmeaa se aine ja nyt kun olen pojalle antanut lusikalla esim. Levolaccia, niin työntää kielellä ulos eli menee hukkaan ja onhan siinä nielemistä tosiaan kun tahmeaa..
mutta sitten kun oppii syömään vähän kiinteämpää ollaan siirrytty nestemäiseen.
meil tuli ton pullon kanssa semmonen mittaruisku joka ollaan tökätty suuhun ja imurefleksikäynnistyny :D siten ollaa vältytty ylivuodoilta

Ai niin, olihan siinä se ruisku mukana.. meillä tyttö kakisteli ja yökkäili alkuun mutta oppihan se siitä pikkuhiljaa, jotkut kai heti.. ;)
Tuli äskeinen vastaus tuplana ja poisti sit molemmat.. mutta meillä on panttaaja täällä joten toivotaankin että supot käynnistää ulostusrefleksin. :D
 
Niin siis kerran jo kirjotin sydänkäpyselle että hienoa kun sujuu soseiden syönti. Älä kumminkaan alota montaa makua kerralla, jos jotain tulee voi tulla pienellä viiveelläkin. Anna nyt viikon verran sitä peruna-porkkanaa, sit lisäät jonku hedelmäsoseen jne. Helpompi määrittellä, mistä reaktiot tulee, kun ei oo montaa uutta makua kerralla menossa.

ja Lady Dille koirista, meillä siis karkeekarvanen mäyris Sakke ja jämtlannin pystykorva Salama. Mies harrastaa metsästystä, siks nuo rodut.

Jokohan onnistus lähettäminen :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
Tuli muuten mieleen noista supoista, että käyttääkö kukaan muu sitä oraaliliuosta (vai mitä se oli) meille apteekkari suositteli sitä supon sijaan, koska on mukavempi kaikkien kannalta antaa ja supoissa on se vaara että käynnistää sen ulostusrefleksin ja on kai helpompi annostella. se on muuten niin hyvän tuoksusta se liuos et melken itekki tekis mieli vetää sitä napaan :D
Meil käytetää sitä...en tykkää käyttää suppoi ja miulle sanottu et toi nestemmäine alkaa nopeemmi vaikuttamaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Niin siis kerran jo kirjotin sydänkäpyselle että hienoa kun sujuu soseiden syönti. Älä kumminkaan alota montaa makua kerralla, jos jotain tulee voi tulla pienellä viiveelläkin. Anna nyt viikon verran sitä peruna-porkkanaa, sit lisäät jonku hedelmäsoseen jne. Helpompi määrittellä, mistä reaktiot tulee, kun ei oo montaa uutta makua kerralla menossa.
Juu niin teenki...

Lady Di tässä kuvassa, mun kaveri ja Awa koira kävi eilen, muuttivat hesaan vähä aikaa sitten, yli kiwa kun kävivät :heart:
Mun vanhemmilla on 16v 3kk ikäinen suursnautseri.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bamse:
Kielletty:Meidän esikoisella oli myös vauvana veriviiruja vaipassa,kun oli maha kovana.Käytiin lääkärissä ja lääkäri sanoi että se on normaalia noin pienillä.Kirkkaat veriviirut on merkki siitä,että veri tulee peräaukosta,koska kakka on niin kovaa,eikä siitä tartte huolestua.Jos kakka on mustaa kuin piki,niin sillon on kyse sisäsestä verenvuodosta ja se on jo sit ihan toinen juttu...

Meillä menee yöt päin persettä,eli ei siitä sit sen enempää... |O

Bamse
Huh, kiitokset tästä, kyllähän myökin ajateltiin että ei se nyt mitään ihan kamalaa voi olla kun vauva on kuitenkin ihan perustyytyväinen ja syö, mutta huolestuttaahan tuollaiset aina. Niinkuin omakin äiti aina sanoo; "-mie oon kroonisesti huolistunut lapsieni hyvinvoinnista" :D
Eli ilmeisesti ihan vain ilma/kakkavaivoja, joita ei kyllä taas tänään ollakkaan sitten tässä perheessä pidätelty :LOL:

Mikäs öissä? :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitiäitiäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
Alkuperäinen kirjoittaja äitiäitiäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
Tuli muuten mieleen noista supoista, että käyttääkö kukaan muu sitä oraaliliuosta (vai mitä se oli) meille apteekkari suositteli sitä supon sijaan, koska on mukavempi kaikkien kannalta antaa ja supoissa on se vaara että käynnistää sen ulostusrefleksin ja on kai helpompi annostella. se on muuten niin hyvän tuoksusta se liuos et melken itekki tekis mieli vetää sitä napaan :D
Meillä on menty silleen että annetaan vasta sitten nestemäistä kun on alkanut syödä soseita. Se on sellaista tahmeaa se aine ja nyt kun olen pojalle antanut lusikalla esim. Levolaccia, niin työntää kielellä ulos eli menee hukkaan ja onhan siinä nielemistä tosiaan kun tahmeaa..
mutta sitten kun oppii syömään vähän kiinteämpää ollaan siirrytty nestemäiseen.
meil tuli ton pullon kanssa semmonen mittaruisku joka ollaan tökätty suuhun ja imurefleksikäynnistyny :D siten ollaa vältytty ylivuodoilta

Ai niin, olihan siinä se ruisku mukana.. meillä tyttö kakisteli ja yökkäili alkuun mutta oppihan se siitä pikkuhiljaa, jotkut kai heti.. ;)
Tuli äskeinen vastaus tuplana ja poisti sit molemmat.. mutta meillä on panttaaja täällä joten toivotaankin että supot käynnistää ulostusrefleksin. :D
toivotaan niin :D
 
Täällä on myös mamma, joka lähtee ensimmäistä kertaa vuoteen juopottelemaan. Tosin pelko on persiissä, että riittää vissiin yks siideri ja tää mamma on sit tillin tallin. Eipä tullu juuri nukuttua viime yönä ja Rasmus päätti Aamulla, et klo 7 on jo ihan korkee aika nousta sängystä ylös. Äsken yritin nukkua päikkäreitä,mutta Rasmus rupes huutamaan niin kovin kun oli pienellä taas kakkimisvaikeuksia. :'( Annoin eilen sille muutaman lusikallisen korvikkeella ohenettua maissisosetta.. en sit tiedä oliko se taas syypää noihin vaikeuksiin. En keksi muutakaan, kun ei oo vähään aikaa ollu mitään kakkimisongelmia ja eilen kun kokeiltiin jotain uutta, niin heti seuraavana päivänä toinen joutuu huutamaan kovasti kun sattuu. Harmittaa pienen puolesta. Jätetään sit vissiin maissisosekokeilut tällä erää siihen. Jännä juttu sinänsä, et sose aiheutti tollasta, kun meillä on kuitenki jo jonkin aikaa syöty laimennettua maissivelliä. Pysymme siis edelleen vaan luumusoseessa.
Tässä mun juopottelussa jännittää myös se, kuinka noi pojat sit pärjää keskenään täällä kotona. Mies kun ei ole juuri laittanut Rasmusta nukkumaan ja muutenkin on noi iltatoimet (niin kuin kaikki muutkin toimet) jääneet pääasiassa mun vastuulle. Voihan se olla, et mun puhelin pirahtaa alle aikayksikön, et kotiin sieltä.
No nyt pitäis mennä laittaa itseään lähtökuosiin. Onko teillä muilla muuten jotain hormoonihyökkäystä naamassa? Mulla on naama taas miltein täysin kraaterina. Ei vissiin löydy mun pakkelivarastosta tällä hetkellä mitään, joka peittäis tän tulivuoren purkaukset... hemmetin hormoonit!! :(

Rebel
 
Oi mä oon niin kade teille jotka pääsette bilettää.Mä voisin tanssia läpi yön pienessä sievässä...Esikoisen jälkeen kun otin ekan kerran viiniä,niin olin muutaman lasillisen jälkeen kännissä kun käki,mut ei kyllä ollut krapulaa.Maksa oli sen vuoden verran saanut kunnolla levätä,niin jaksoi taas polttaa parit promillet :D

Kielletty:Mä luulen,et joko meillä on tiheänimunvaihe tai sit maito ei vaan enää pelkästään riitä pitämään nälkää poissa.Neiti syö sen 3-4 kertaa yössä,vaikka välillä söi pitkään 2 kertaa yössä.

Bamse
 
Hauskaa iltaa juhlijoille! =) :flower: Mä tuossa pari viikkoa sitten join lasin kuohuviiniä ja yhden siiderin työkaverin läksiäisissä ja ihan mukavasti univajeiseen päähän kihahti. Ikävänä sivuvaikutuksena oli huonosti nukuttu yö, siis muutenkin kuin vauvan takia.

kielletty: Mäkin olen kuullut jostain, että kirkas veri on vaaratonta, ainakin jos sitä on vain vähän. En kyl yhtään muista, mistä tuommonen tieto on päähä tarttunu, vai onko tieto ollenkaan. Toivottavasti kyse ei oo mistään vakavasta.

Rebel: Mulla kanssa naama kukkii. Nytkin on nenän päässä oikein komee finni punottamassa. Ja hiustenlähtö on edelleen karseeta. :( Onneks jokunen haituva on vielä päässäkin.

Täällä poika on vedellyt jo kolmen tunnin päikkärit vaunuissa. :eek: Edellisen kerran on nukkunut päivällä yhtä hyvin ihan vastasyntyneenä. Toivottavasti ei enteile pätkittäistä yöunta. Äidillä pätki kauppaan lähtiessä oikein kunnolla. Menin hakemaan rattaita pyöräkellarista ja jätin kauppakassin ja vaipparoskispussin talon pihalle. Sit painelimme kaupungille ja sinne se kassi ja roskis jäi pihalle, kassin taskussa vielä mun lompakko! Onneks muistin ennen kuin ehdin kauppaan, eikä lompakkookaan ollut onneks pöllitty. :kieh:

Huvitti, kun äsken vilkasin vaunuihin: ihan kuin poika ois kasvanut päiväuniensa aikana. Näyttää niin isolta jo. :'( :) Äidin pikkunen, vastahan se syntyi. Vaunukoppakin alkaa käydä pieneksi. Noissa Britaxin Vigoureissa on näemmä kovin pieni koppa. Ja puolivuotiaaks pitäis muka tuossa saada pidettyä ennenkuin ratasosan saa ottaa käyttöön, hah!

haikis poikineen
 
Ihania kuvia teillä :heart:

Mulla ja naama kukkii ihan hirveesti. Tosin mulla on aina ollu huono iho, mut kai 30vuotiaalta vois finnit jo hävitä :kieh:

Meillä on alkanu hirveet iltakitinät. Nytkin sai tunnin kannella, et nukahti tähän rintareppuun. Ja muu ei kelpaa kun äitin syli :heart: Onhan se toisaalta ihanaa, mutkun on se 3,5vuotiaskin, joka haluis äitin syliin :'( Sääliks oikein käy, kun aina täytyy sanoo, et kohta ja kohta :( No jos nää kitinät häviäis yhtä nopeesti kun tulikin.

Nyt ois sienipiirakka, juustokakku ja omenapiirakka huomisia kemuja varten valmiina :p Tekis vaan jo mieli ne syödä |O
 
Venla-05: Musta tuntuu ainakin, että meidän poika osaa taistella unta vastaan. Iltaunet tulee aina tissillä ilman mitään ongelmia ja aina presis 19.30, mut jokaiset päiväunet itkun kautta. Ei se kyllä kauan jaksa huutaa, mutta sitäkin lohduttomammin ja kovemmin. Kestää siis yleensä max 5 minuuttia ennen kuin uni tulee. Mut ihan kuin se ei vain malttais mennä nukkumaan. Kun maailma on niin mielenkiintoinen...

haikaraemo 32 v ja poikanen 3 kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Venla-05:
Ai niin... ja piti kysymäni, että voiko 3,5kk jo taistella unta vastaan. osaako ne jo sen?
Meillä ainakin on tapellu pikku-ukko koko pienen elämänsä jo unta vastaan. Kauhee kitinä, kun se aika usein hermostuu siihen että väsyttää, ku hereillä olis paljon mukavampi olla.
 
Mei mittarimato pyörii napasa ympäri ja "ryömii" eteen päi :eek: Pvä unille ku laittaa nii yleesä pää nousee vieterinä ylös :D ...sit vaunuis kahtelee maailman menoo masullee kyynernojassa,siin ku näkee nii pitkälle.

Juhlijoille muksaa iltaa/yötä B)
 
Kyllä täälläkin ainakin osataan jo taistella unta vastaan... Ukko läks naapurin kans tuulastamaan järvelle ja isommat kattoo telkusta Shrek3 mulla olis laatuaikaa luvassa, kun sais tän vaan nukahtamaan ensin.

Hauskaa iltaa hippaajille munkin puolesta! :wave:
 
Iltaa, pikaseen ennen ku BB alkaa :D
Sulkasato alkoi :headwall: Parturiinkin pitäisi päästä mut kuka tän piiiitkän letin maksaa :ashamed:
Kierukka :kieh: :kieh: Ei niin tunnu mukamas missään!!! (ei minulla vaan ukolla) :attn: Mikäs sitten eteen? Kuinkas ehkäiset kun kumiukot ei tuu kuuloonkaan ja pillerit tekee kuupan pimeeksi. Rengas on koettu ja ja ja hmm... |O
koira :wave: löytyy Whippet-uros, vinttipimee yksilö :D
Nyt ei jaksa enää kirjoittaa, väsy...

Onko "meillä" kaikilla mese? Jos vaikka yv:llä laitettas kiertoon ja sit siellä näppäiltäis? :xmas:
 
Huomenta,

täälläkin on havaittavissa hormoonihyökkäystä naamassa. Naama on kuin teini-ikäisellä...Ei kai finnejä tarttis enää kolmekymppisellä noin paljon olla :(

Sulkasato ei ole vielä alkanu, en oo ainakaan huomannu. Muistaakseni esikoisestakaan ei hirveemmin hiuksia lähtenyt. Kampaajalle tosin pitäis päästä, mutta kun se maksaa...

Koira täältä löytyy. "Iso koira kätevässä koossa" eli welsh corgi pembroke. Töppötassua luullaan usein mäyräkoiraksi ja kaikki aina päivittelee sen jalkoja. Mä olen aina kommentoinutkin,että me ollaan ostettu se osamaksulla ja jalat tulee sitten kun on maksettu koira kokonaan. Helppo koira, lapsiystävällinen ja hyvin uskollinen, varsinkin naisia kohtaan. Herra on niin mun koira,että ei se edes isännän kanssa lenkille lähde, jos minä olen kotona. Ei suostu ilman mammaa lähtemään ja aina mun perässä kulkee. Aion ottaa toisen samanlaisen jossain vaiheessa, mutta ensin täytyy ton juniorin vähän vielä kasvaa. En jaksa kahta vauvaa kyllä talossa samaan aikaan.

Jaa-a, jospa lähtis rauhassa aamukahville, kun talo on vielä hiljainen ja "odottelemaan" isännän kotiutumista. Isäntä lähti eilen kaverinsa polttareihin ja ovat olleet jossain mökillä yötä. Mistä tulikaan sitten mieleen,että tää mamma pääsee juhlimaan sitten niiden häihin ilman lapsia, toivottavasti. Nyt kaffelle :wave:
 

Yhteistyössä