**KESÄKUUN KULLANKERÄT** jatketaan täällä!

Huh huh, kun te oottekin kirjotellu. Piti ottaa oikein lappu ja kirjottaa ylös, mihin piti kommentoida.

Kielletylle :hug: ja toivottavasti miehesi on tällä kertaa tosissaan. Jaksamisia.

Rypäle kyllä vaan, Rasmus nauraa siinä kuvassa. Eilen kun oltiin käymässä neuvolan jälkeen mun vanhemmilla. Siellä oikein ihmeteltiin, kun Rasmus nauroi niin kauniisti ääneen. :heart: Mutta hurmaavan kaunis, nappisilmäinen poika se teilläkin on! :heart:

Bamse oikein tulin kateelliseksi, kun luin että oot keränny tavaraa muistojenlaatikoihin. Harmittaa niin vietävästi, etten itse sellaista tajunnut. Vauvakirjaa (Mauri Kunnaksen sellainen) on kyllä täytelty suht ahkerasti... eli silloin kun olen muistanut.

Onnittelut Velville hyvistä neuvolakuulumisista. Muistan itsekin kun meillä ei alussa meinannu Rasmuksella paino nousta, kuinka stressaavalta se tuntui. Mutta hyvä, että nyt oli tullut painoa teidän neidille ihan kunnolla.

Elppa Meillä ei ainakaan maissivelli ole aiheuttanut ummetusta toisin kuin peruna-porkkanavelli. Eli meillä syödään pääsääntöisesti maissivelliä, mutta en ole antanut sitäkään vielä kertaakaan "raakana".

Babyblue08 mulla on kans samanlainen ongelma kuin sulla. En oo meinaa ostanu itselleni mitään yli vuoteen (en siis laske mukaan äitiysvaatteita) ja nyt sen huomaa. Huomenna on kaverin kolmekymppiset ja mulla ei oo kerta kaikkiaan MITÄÄN päälle pantavaa sinne. Pitäis varmaan yrittää käydä huomisaamupäivänä pikapuoliin Itiksessä, jos jotain löytyis. Tai siis pakko löytyä. En mä kehtaa sinne noissa vanhoissa ryysyissä mennä! :(

Tiivari vaikka oletkin saanut jo paljon vakuutteluita siitä, ettei sun vauva ole lihava, niin tässä vielä meijän terkan kannanotto Rasmuksen kasvukehityksestä (eilen siis mitattu 61,5cm ja 7030g, ja Rasmus menee +15-käyrällä), "että vauvat eivät ole lihavia. Vauvoilla kuuluu olla pyöreyttä. N. 4kk-iässä, kun vauvat alkavat liikkua enemmän, saattaa joillakin vauvoilla jo paino laskea, mutta viimeestään siis sitten kun alkavat liikkua kunnolla n. 1-vuotiaana". Meidän terkkari oli Rasmuksesta sitä mieltä, että on oikein sopusuhtaisen näköinen poika, ja sitä se on myös mun mielestä (ellei poskia, kaksoisleukaa ja reisimakkairoita lasketa mukaan :LOL: ).

Meillä kanssa on nykyään hirveää pullolla riehumista. Tällä hetkellä pikku herra ei suostu syömään kuin pystyasennossa ja mielellään sitterissä. Yöllä vaaka-asento ihan ok, mutta kaipa tuo pieni sen ymmärtää jo, että silloin onkin tarkoitus mennä heti takas nukkumaan, ettei kannata venkoilla.

Rasmus vierastaa paria mun veljeä, joita on nähny vähemmän. Sen havaitsin jo pari viikkoa sitten. Kumma juttu, ei kai näin pienten pitäis vielä osata vierastaa. :eek:

Joko T-Bird on tehny testin??

Rebel
 
Piti vielä lisätä Elpalle, kun kerroit olevasi perunan keittopuuhissa ja että anopilla on kova hinku päästä syöttää pojalle kiinteitä. Meillä ongelmana lähinnä mun äiti ja sen hinku päästä syöttää meijän pojalle kiinteitä. Mun äidille kun ei tunnu riittävän, että Rasmus saa luumusosetta ja vellimaitoa. Viime lauantaina, kun Rasmus oli pari tuntia siellä hoidossa, se oli antanu pojalle ruusunmarjavadelma-sosetta. Olin sanonu sille jo aikasemmin, että meinaan kokeilla ihan aine kerrallaan lisätä niitä Rasmuksen ruokavalioon... otti pikkasen päähän kun sain kuulla, että se oli antanu kyseistä sosetta pojalle kysymättä multa lupaa. Tuskin olis edes kertonu antaneensa koko sosetta, jos en ois huomannu Rasmuksen poskessa jotain punertavaa mössöä. Sanoin sille kyllä taas sit asiasta. Tuntu vaan siltä, ettei arvosta mun äitiyttä pätkääkään ja että hän tietää asioista paremmin kuin minä. Ja luulis, että mulla äitinä olis päätäntävaltaa poikani ruokavaliota koskevissa asioissa! :( :eek: No, niin tulipa taas tilitys! Mutta otti siis päähän! :LOL:

Rebel
 
Juu, en meinannu, et olis kuumetta, mut mietin, et oisko lämpöä ja tarvetta sille supolle...? Mä en kyl tiedä mikä Toivon normi lämpö on... :ashamed: Mulla on normisti vaan 35-35,3, ni mä oon jo ihan vainaa jos menee yli 37. Paha vauvalta on kysyä "tuntuuko, että sinua heikottaa tai onko muuten huono olo...?" :xmas:
 
Moro! Pikaisesti kirjottelen, kohta teen testin kun pääsen yksin olemaan, mies lähtee harrastuksiin about tunnin päästä. Hirvee pissahätä arrrg ja jännittää ihan MIELETTÖMÄSTI.

Muoks:
Minuu jännittää niin paljo että kihelmöi jokapaikkaa. Lueskelin sattumalta jotain raskausoire-ketjuja kun etsin herkkyydestä tietoa, niin nyt vasta hoksasin, että mua on palellu koko viikon, haistan tupakan 500km:n päästä, ja väsyttää koko ajan, minkä olen laittanut muksun piikkiin kun on noita yösyöttöjä.
Ja mua pelottaa yhtä paljon kun jännittää, sillä tämä olisi puhdas vahinko jos olisin raskaana. Mutta voihan ne hormonit heitellä vielä että ne tekee mulle näitä oloja.. :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja T-Bird:
Moro! Pikaisesti kirjottelen, kohta teen testin kun pääsen yksin olemaan, mies lähtee harrastuksiin about tunnin päästä. Hirvee pissahätä arrrg ja jännittää ihan MIELETTÖMÄSTI.
Hehe.. vähän niinku "miten pitää hullua jännityksessä? Mä kerron huomenna" ? :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja T-Bird:
Elppa vielä n. 50min ja pääsen tekee testin :D
Potki sitä äijää vähän ulospäin :D Sano että mammat käski, no questions!

Mä muuten päätin tänään että meille tulee elukka ennen toista ipanaa, niin ihana kun tuo tämänpäiväinen raivaripelle (excuse me ;)) onkin :D Mulla on aina ollut elukoita, rottis lopetettiin heinäkuussa, joka tosin asui vanhemmilla ja pieneläinhoitaja kun olen, niin töissäkään en niitä ehdi näkemään :( Vähän orpo olo.

Edes hyttynen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Venla-05:
T-Bird Mulla oikein vatsaa kipristää, kun aattelen missä jännitykses oot :heart:

Meille tuli uus perheenjäsen. Pieni kissanpoika :heart: Nimiehdotuksia otetaan vastaan. Koira on Juippi ja vanhempi kissa on Mökö....
Luru? Ku eikös Kiljusen herrasväessä (vai mikä se nyt oli, soitanko nollakakkoseen ja kysyn :D ) ollu pojat Mökö ja Luru...

Elppa:

Hehe.. vähän niinku "miten pitää hullua jännityksessä? Mä kerron huomenna" ?
Nyt se chatti olis kova sana... siellä huudeltas kuorossa, et joko nyt, joko,eikö vieläkään.... :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Rypäle- vauvan normilämpö on 37-37.5, supon voi antaa ihan säryn vuoksi, ei tartte aina odottaa kuumetta :)
Mitäköhän kettua ne hoitajat sitte meinas, ku synnärillä väitti, et 37 on raja... :headwall: Et rimpuilevalta, käsillään hulluna huitovalta ja täysiä huutavalta muksukta yritän kainalosta mitata vai...? :kieh:

No, nyt taitaa nukkua... *koputtaa puuta* Ja ei suppoa...

T-bird, mitähän tulosta tässä toivotaan...? Et kumpaan suuntaan pidetään peukkuja...? :whistle: :flower:
 
Rypäle, jos vauvan pyllystä mittaa lämmön,niin se näyttää aina korkeempaa lukemaa. Eli 37,5 on normaali lämpötila pyllystä mitattuna, on kuulemma asteen verran kuumempi paikka se pylly kuin kainalo. =)
 
Elppa: Teidän poju näyttää vähän samalta kuin meidän poju. :)

Iltaa hyvä herrasväki miunkii puolesta!

T-Birdin tulosta jänskätään täälläkin. Sitä odotellessa muita kuulumisia, jotka kirjotin jo tunti sitten, mut en päässy lähettämään...

Meillä alkaa elämä asettua takas normaaleille raiteille. Oon pystynyt tänään imettämään ihan normisti. Ihan vähän vihloi aamulla tissiä, mut ei enää päivällä. =) Nyt kun tää flunssa vielä lähtis.

Viime yönä sattui kauhea välikohtaus, kun äitini soitti mulle vähän ennen kolmea. :eek: Säikähdin ihan helvetisti, että nyt on jotain sattunut. Mulla on vanha äiti, 73 v, joka on viime aikoina sairastellut aika paljon, mm. aivoverenkiertohäiriöitä ja rytmihäiriöitä. Nii hällä oli asiana, että kännykkä oli alkanut soida kovalla kimeällä äänellä, mutta ruudussa ei ollut näkynyt ketään soittajaa. Halus sit varmistaa, etten vaan minä ollu soittanut. No, en tosiaan!!! Pitäs kyllä aika ihme tilanne olla, että vanhaa ihmistä alkaisin keskellä yötä häiriköimään. No, lopetettiin sit puhelu lyhyeen, käskin sen panna sekoilevan rakkineen kokonaan pois päältä. On kuitenkin vielä lankapuhelin hällä turvana, maalla kun asuu yksinään. Onneksi ei ollut mitään sattunut, oisko herätyskello menny mutsin kännykästä jotenkin päälle. Poika sitten heräs siihen härdelliin, mut samalla tajusin, et se olikin eka herätys klo 19.30 jälkeen. =) Olin myös nukkunut siihen asti ilman korvatulppia, enkä ollut herännyt edes miehen kotiin tuloon iltavuorosta. Puol kuudelta poika heräs sit toistamiseen, minkä jälkeen jätin viereen nukkumaan.

Muutamia kommentteja ulkomuistista:

Meidän pojalla on kans harva se aamu vyötärö tai lahkeet märkinä, elleivät sitten kakassa. Jos jättää yhdelle vaipalle koko yöksi = 12 h, voi valmistautua aamulla vaatteiden vaihtoon. Meillä ei joka yö vaihdeta ees yökkäriä päälle, kun päivälläkin poika on useimmiten bodyssa ja potkareissa. Mun mielestä ne muistuttaa ihan riittävästi yöpukua. :LOL:

En oo huomannut eroa vaatteissa/topless imetyksessä. Mulla on nykyään rintsikat 24/7, kun tuppaa tiputtelemaan aina imetysten välillä. Varmaan kasvavat kohta kiinni ihoon. :kieh:

Mä en oo kertaakaan mitannu kuumetta, mutta synnärillä ainaskin sanottiin, et vauvojen ruumiinlämpö on vähän korkeampi kuin meidän "ihmisten".

Kuumeesta toiseen, vauvakuumetta ei oo täällä päin ilmenny. Kun nyt pääsis edes niihin sänkyhommiin joskus. Edelleen sillä yhdellä yhdynnällä pärjäillään tässä torpassa. Tänä aamuna meinasin miehen vietellä pojan aamulisäunien aikana, mutta arvatkaa vaan suostuko niitä nukkumaan omaan sänkyynsä! Huudon saattelemana kannoin pötkylän isoon sänkyyn atrialle. Some day, somewhere... Toivoa en oo heittäny.

Tämmönen romaani tällä kertaa.

haikis ja poikis
 
Onnittelut negasta T-Bird!Vaikka nää lapsukaiset ovatkin niin ihania,niin pieni tauko raskauksien välissä tekee hyvää :)

Haikaraemo:Varmasti säikäytti yöllinen puhelinsoitto_Onneks kaikki oli kuitenkin kunnossa.

Nyt iltapalalle :p

Bamse
 

Yhteistyössä