**KESÄKUUN KULLANKERÄT** jatketaan täällä!

Toivottavasti verottaja tai kela ei lue tätä, mut arvatkaapa minne meikä menee huomenna; TÖIHIN! Pakko, ku rahat on niin finaalissa... :/ Ihan siis porukoiden firmaan muutamaks tunniks, ei kummempia.

Mä oon täällä nyt ollu tän illan vähän kauhuissani... Oonkohan mä pitäny Toivoa nälässä!? Se on kitissy jo pari päivää mut vaikka kui oon tissiä lykänny, on vaan temponu ja riehunu... Hetken jaksaa syödä, sit alkaa heilumaan pää, kädet ja jalat, irottaa otteen, nappaa kiinni irottaa taas ja jatkaa kunnes itekki hermostuu, ellen nosta olalle jo ennen sitä. Siinä ei auta röyhtäyttäminen eikä mikään...
Tänään sit vikalla syötöllä piruuttani kokeilin, et paljon oikeen saan sen syömään; ensin imetin normisti makuultaan, niinku aina ennen nukkumaan menoa (n10min). Sit ku alko riehuminen, nousin istumaan ja syötin niin, et Toivo jäi tavallaan kainaloon (taas n10min). Sit ku sekään ei ollu hyvä röyhtäytin ja kokeilin vielä antaa pumpattua maitoa pullosta. Ja mitä vielä, jätkä vetäs ahnaasti 50ml!! ja sen jälkeen taas rintaa! MITÄ VIT....? :eek:

Rypäle ja ilmeisesti nälkiintyny Toivo... :ashamed:
 
Huomenta!

Tänään olis lähtö Helsinkiin =) Lähetään miehen velipuolen 30v synttäreille, lapset jää mummon kanssa HUOMISEEN asti. Kyllä mä vähän jo lomaa kaipaan :ashamed:
Meinaan ottaa kyllä ilon irti ja yritän olla miettimättä kotiasioita..Kyllä se mummo soittaa jos joku hätä täällä tulee.

Rypäle: Meillä oli ja sama juttu Maxin kanssa.. imetin,imeti,imetin...aina sama huuto.loppujen lopuksi kyllästyin ja kokeilin pulloa imetyksen jälkeen niin kuinka ollakkaan Max joi vielä joka syötöllä imetyksen päälle 50-100ml maitoa. Eli nälkäänsä ilmeisesti huuti. Viikon jaksoin vielä imetellä ja sen jälkeen siirryttiin kokonaan pullolle nyt menee kerralla 150-200ml =)
mutta meillä on nykyään erittäin tyytyväinen poika ei turhista kitise ja nukkuu 12 tunnin yöunet.. jos herää niin korkeintaan kerran!
Älä syytä itseäsi, kokeilemalla selviää kuinka paljon teidän Toivo syö kerralla että vatsa tulee täytee :hug:

Kaalis ja Max
 
Huomenta!

Älä rypäle liikaa soimaa itseäs, vauvat kumminkin syö eri tavalla ja eri määriä joka kerta, meinaan vaan, että tuskin hää nälissään on koko aikaa ainakaan ollut. Jos sulla kumminkin on sitä lypsettyä maitoa siellä, niin voithan aina koittaa antaa. Vaikka välillä sais pullostakin, niin imetys ei siitä kärsi, kun on kerran lähtenyt kunnolla käyntiin, ei ainakaan mun kokemuksen mukaan. Meinasin vaan, että jos (niin on sun jutuista ymmärtänyt) haluat imetystä vielä jatkaa, niin se tuskin siihen satunnaiseen pullotteluun kaatuu. :hug:

Meillä nukuttiin sit viime yönä 21.30-06.30 ja tyttö vielä syötön päälle reilun tunnin tirsat, just heräs. Ja nyt ollaan molemmat niin pirteitä =)

Toivottavasti Mamitzulla menee tää päivä paremmin putkeen. Mulla kans hitsas eilen illalla kiinni noitten isompien lasten kanssa, ku ei mitään voi tehdä ilman tappelua... siis keskenään nujuavat. No nyt ku on nukuttu, niin jaksaa taas paremmin, lapset sekä äiti.

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Huomenta vaan kaikille!

En oo kerenny kirjoittelemaan, kun ollu koko ajan jotain puuhaa. Täällä mennään samoilla eväillä kuin ennenkin. Esikoinen aloitti pk:ssa ja heti rauhoittui sen meno vähän. Vielä ei olla käännytty, kun vahingossa ja säikähti rassukka niin paljon että hysteerinen itkuhan siitä tuli. Kyllähän pikku-ukko lattialla vääntelehtii ja liikehtii potkimalla, mutta ei mitään kiirettä - myöhemminkin kerkiää. Esikko kääntyi vajaa 3kk, lähti kävelemään 8,5kk vanhana, joten toivon ettei tällä olis niin kiire.

Meillä ollaan pikku-ukkoa kylvetetty. Suihkussa esikoistakin käytin vasta puoli vuotiaana. On ruvennu pikku hiljaa nauttimaan enemmän noista kylvyistä, jos mä saisin tästä mun oman vesipedon,kun esikoinen pelkää uimahallissakin vettä. Toisaalta helpompi on olla sen kanssa mökillä,kun sitä ei kiinnosta se järvi.

Kyllä mä olen tamponeja jo käyttänyt. Heti ekat menkat,kun alkoi, käytin. Tosin jälkitarkastus oli ollu jo ja tiesin että kaikki on ok.

Joku kyseli mistä erotta oksennuksen ja pulauttelun. Eikös se oksennus lennä kaaressa, näin ainakin mun mielestä.

Velv: Kirjoittelit,että josko masennuksellasi olisi vaikutusta esikoisen levottomuuteen. En jaksa uskoa. Olin elämäni kunnossa kun esikoinen syntyi eikä ollu mitään ihmeempiä mielialan vaihteluja ja silti meidän esikoispoika on nopeampi kuin elohopea ja tuhoisampi kuin ydinpommi ja niin suloinen ku se nukkuu :heart:

Tiivari: :wave: Täältä löytyy kanssa yks friikki. En oo kummankaan pojan raskausaikana ihmeempiä muutoksia hormoneissa kokenu enkä synnytyksenkään.

Tänään meillä lähtee lapsoset mummolaan yökylään. Ne suorastaan viedään käsistä. Mummo ilmoitti vain milloin ne tullaan hakemaan niin isi ja äiti voi alkaa valmistautua juhliin. Meillä juhlitaan tota mun ikääntymistä tänään. Tulee kolme ja nolla täyteen. En ole vielä huomannu sitä kuuluisaa kolmenkympin kriisiä. Yhden rypyn kylläkin...
 
Huomenta, kaunis aamu tänään :saint:
Jehna, mä olinkin kiukkuinen illalla :D
Nyt ollaan nukuttu koko yö likka nukkuu edelleen, syönyt siis illalla 19.30-20 n.130ml ja kapalosta saanut jalat pihalle B) ( 11h unta takana) :eek: :eek:
Kiitos että sain avautua :snotty:

Flunssainen M & uninen Justiina :snotty: :heart:
 
Huomenta täältäkin. Sateista ja harmaata. Mies lähti kaveriksi Tampereelle muuttokuormaa tekemään, tuntuu "pahalta" olla erossa vaikka palaa jo huomenna :p
Muksu on tukkoinen, tirskuttelee paljon ja räkä valuu, onneks sain sillä pikkuniistäjällä vähän räkää pois, kun ihan korisi sen rään kanssa :(
Me muuten kans käydään kylvyssä, oon aina jotenki ajatellu, että suihkussa muksulle tulee kylmä, ja ne pisarat on kovia ihoa vasten?
Ja olen todellakin sitä mieltä, että lopetan nuo Cerazettet heti kun mahdollista, saan ihan ihmeellisiä mökötys-kohtauksia, pahaa mieltä turhasta ja itsekkin tajuan että kiukuttelen ihan randomilla vailla mitään syytä. Typerää. ->Aamukahvia kiitos =)
 
Mamitzu - hyvä että aamu alkaa paremmin! :heart: Kyl tuli ihan kiukku sun puolesta lukiessani tota eilistä tekstiä - vertaistukea parhaimmillaan!

Täällä syödään nyt huoneenlämpöstä sapuskaa - poika ei meinaan siedä (hampaat taas vaivaa) lämpöstä velliä/korviketta ollenkaan! Pitää tuttiakin huilutella kylmän veden alla että suostuu suuhun ottamaan; pienen huudon kera lähdetään jokaiselle syöttörundille. Pääasia että saa syötyä, suppoihin en ajatellut poikaa upottaa.

Alkaa oikeasti olla ahdistavaa, kun poika ei nuku paikallaan olevissa vaunuissa :( Kaupan kassallakin pitää jalalla veivata että saan nimen kirjoitettua kuittiin, partsilla nukahtaa kun heijaan, ja n.5min kuluttua jo kädet ja jalat heiluu, vaikka heijaisin 30min! Odottelen innolla muskaria; sen jälkeen oli ku märkä rätti ja nukahti 4 tunniksi niin, ettei edes yläkertaan kannettaessa herännyt :eek:

Siitä Morotuksesta - tiedän siis mitä kädet levällään merkitsee, ihmettelin vain tota heijasteen napakkuutta kylvettäessä, ja miten poika meni ihan jäykäksi eikä hengittänyt - pelotti |O Noh, toivotaan että suostuu huomenna (kylpypäivä) menemään uudestaan kylpyyn.. Jos olis rahoissaan, ostaisin isomman ammeen ja sellasen "vauvatelineen" mikä teillä muutamalla on :)

rypäle- mä ehdotin kans miehelle että etsisin sunnuntaitöitä. Vastaus oli tiukka ei; kun sunnuntai on ainoa päivä kun ollaan koko perhe yhdessä (mies tekee 5-6pvä viikkoja), eikä halua siitä luopua. Kuulemma "sitä mihin ei oo varaa, ei tarvita". Hmpf.. Huomasin meinaan just että vauvallahan on vaatteita, uusia ja vanhoja ja jo seuraavaa kokoa muutama kappale, mutta mulla ei :kieh: Syystakki puuttuu kokonaan, nytkin oon menny neuletakissa tai collegehupparissa pitkin kyliä. Kuka tulis vahtimaan poikaa että pääse kirpparille? :D

Jep, kahvin kimppuun!
 
Huomenta äiteet :) Oli ihan pakko tulla laittamaan nää sanat tänne, itkua nieleskellen... on nämä niin herkkiä aikoja.

Sä maailmaani katsot kummallista niin.
Ihmeitäsi etsien sä törmäät valheisiin.
Ja kaikki nuo valheet on juoni aikuisten.
Oi pienokainen, oot lainaa mulle hetken vain.

Lainaa vain, lainaa vain
Oi pienokainen, oot lainaa mulle hetken vain.

Harhaan sua mä ohjaan, teet itse valinnat.
En tahdo tietäs kaventaa, kun nään sun kasvavan.
Sulta opin paljon ja riittää kun muistan sen.
Oi pienokainen, oot lainaa mulle hetken vain.

Lainaa vain, lainaa vain
Oi pienokainen, oot lainaa mulle hetken vain.

Toiveesi kannat maailmaan, ne murtuu kun törmäät ihmisiin.
Nuo muistoissaan kulkee ja tekee ahtaaksi maan.
Ei lapsuuttaan voi elää uudestaan

Mä muistan, kun synnyit, tulit ja huusit niin.
Huudat vielä uudestaan öihin pimeisiin.
Mä toivon, että pärjäät yli yön huomiseen.
Oi pienokainen, oot lainaa mulle hetken vain.
 
Eilen hermostuin miehelle, kun sen oli taas ihan pakko lähtee lähipubiin yhdelle (ja reissu kesti taas 4h) |O Ite valittanu mulle monta viikkoo kuinka meillä ei oo yhteistä aikaa.
Kyllä sai kuullu kunniansa, kun perkele pistää kaiken mun syyks kun ite ei yritä yhtään enempää!
Noh, aamulla heräsin niin keittiön pöydällä oli semmonen lutunen nasu-tikkari ja pihasta nykästy kukkanen ja vieressä teksti "anteeksi :("
:heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Siitä Morotuksesta - tiedän siis mitä kädet levällään merkitsee, ihmettelin vain tota heijasteen napakkuutta kylvettäessä, ja miten poika meni ihan jäykäksi eikä hengittänyt - pelotti |O Noh, toivotaan että suostuu huomenna (kylpypäivä) menemään uudestaan kylpyyn.. Jos olis rahoissaan, ostaisin isomman ammeen ja sellasen "vauvatelineen" mikä teillä muutamalla on :) quote]



Voisko kyse olla ns.sukellusrefleksistä? Vauvathan lukitsee hengitystiet, jos esim. ilmaa puhaltaa suoraan naamaan tai jos sitä vettä äkillisesti nassuun osuu? Se on vähän vauvakohtainen miten kauan se kestää ja siihenhän vauvauintikin perustuu. Esikko oli yli ½-vuotias,kun suihkussakin teki vielä niin että sulki hengitystiensä.
 
kielletty ihana runo,sniff sniff

Elppa, meillä ollut pari kertaa sama juttu kun vettä mennyt kasvoille suihkussa tai ammeessa! Voisi olla hyvinkin tuo maamuskan mainitsema sukellusrefleksi?

Voitaisiin pitää muuten Kallelle ja Alexille yhteiset vaunuissa nukkumis-sulkeiset :LOL:

Tänään lupasin itselleni etten koneella notku kun mieskin reissussa päivän, no kestin 2h...addiktio mikä addiktio :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Muistatteko/tiedättekö sen vanhan lasten sadun, missä prinssi tunsi kosijoistaan aidon prinsessan siitä, ettei tää saanu nukuttua lukuisten patjojenkaan päällä, kun niiden alla oli herne? No, meikäläinen nukku ilman minkäänmoisia tuskia viime yönä lapsen tutin päällä! Semmonen pikkunen monttu oli vaan painautunu tuohon kinkkuun siihen kohtaan, mihin se tutin muovinen "möltti" oli painanut. Eli ei oo siniverisen vikaa mussa, ei sillä, että olisin epäilly, mutta nyt se on sitten todistettu :D

Onneks sain tuon prinssini jo ennen ku tääkin selvis...
Tää mamma nukkui viime yön pojan pienen lelumopon päällä..Eli nyt on todistettu ettei virtaa tässäkään kropassa sininenveri :)

Rypäle Meillä esikoinen oli alusta asti sekä rinnalla että pullolla.Eli ei imetys kaadu vaikka välillä saisikin maitoa pullosta.Mä aion pikkuhiljaa alkaa opettaa tyttöä pullollekin,niin ei joudu olemaan nälissään jos äidille tulee jokin meno.

Mamizu iso :hug: eilisestä.Mulla oli eilen ihan samanlaiset fiilikset,joten pystyin samaistumaan sun kirjotukseen.

Kyllä mekin miehen kanssa kiusataan toisiamme.Välillä ollaan kuin pahaiset kakarat :D Mutta kivaahan se on arjen keskellä.

Kielletty Toi laulu on niin ihana.Onko se nyt soneran mainos missä toi soi taustalla.Se missä poika aloittaa koulun ja äiti on tippa linssissä.Poika soittaa äidille et "Äiti, kyllä mä pärjään".Itku tulee,kun ajattelee et se on meilläkin edessä :snotty:
Herkkis...joo tiedän :)

Bamse
 
Bamse:
Se missä poika aloittaa koulun ja äiti on tippa linssissä.Poika soittaa äidille et "Äiti, kyllä mä pärjään".Itku tulee,kun ajattelee et se on meilläkin edessä
Mulla oli itsellä kouluun meno sillon, kun meidän tyttö lähti eskariin eli ekaa kertaa poikien kanssa. Mies laitto kuvaviestin, mis toinen oli reppu selässä lähdössä. Ja ikinä en oo tuntenu olevani niin väärässä paikassa kun sillon, kun en ollu mun pikkusta koulutielle laittamassa...
 
Hmmm, taitaa olla tiheän imun kautta tulossa..koko ajan vaaví tissillä, vatsa ei taida vielä pysyä perässä kun sitten puklaillaan. Piti ottaa jo tutti avuksi!

sniff sniif, ei pitäisi lukea tuota laulun tekstia uudestaan....
terkuin
renee ja kalle 4pvän päästä 3kk!!
 
Serkkuni joka on Emman kummi on RASKAANA!!!!!! IHANAA....heidän laskettu on huhtikuussa!!!!
He ovat olleet puolivuotta yhdessä ja menivät viime kuussa kihloihin...voi että Emma saa lisää kamuja!!!....

Mä haluan niin lisää lapsia, ja tahdon raskaaksi, mutta kun sektion takia en saa...täytyy odottaa ainaki toukukuuhun...todella tylsää!!! Noh nyt on sitten aikaa serkkuni raskautta ihailla sen aikaa...

Kuinkahan varallista se oli nyt tulla raskaaksi? joutuskohan tehdä abortti, ettei paikat repee, siis tietääkö joku tilanteen jossa sektio-mamma raskautunu vuoden sisällä ja kaikki kumminki menny hyvin??
 
pakko sanoa et vaikka kuinka onnellinen olen serkkuni puolesta niin, mun raskaus-kuumetta tuo uutinen ei yhtään hellittäny...oikein ahdistaa kun haluan toisen vauvan :ashamed:
Onko muilla ollenkaan samanlaista fiilistä...
Menis jo aika nopeemmin niin...vaik Emman kanss aika meneeki nopeeta... :heart:

Tuskin tässä tunteessa mitään väärää on mutta outoa että tämä tunne tuli näin voimakkaaks..
 
Hellurei.

Mulle sanottiin ehkäisyneuvolasta että pitäs muka odottaa puoli vuotta synnytyksestä enne ko laitetaan hormonikierukka. Mie olin ihan suu ymmyrkäisenä että HÄH? Noh, lupasin että voin vielä yhden kierron odotella mut sit kyl saavat LAITTAA sen.

Äidille ol noussu kuume, naama oli menny siniseks (mustelma siis alkanu levitä tosissaan) ja oli kovin kipuinen. Eivät vielä tienneet jotta onko se kuume vaan flunssan yms takia vai onko tullut joku pahempikin tulehdus. Toivottavasti nyt antavat tarpeeksi kipulääkkeitä ja hoitavat pöpöt huut hiiteen äkkiä. Ei oikein jaksanut jutella kun kävin häntä katsomassa, oli yöllä vahingossa jonku letkunki repinyt pois, vissiin nenämahaletkun tms. Voi voi toista. Pitää illalla soitella ja urkkia tietoja.

Täällä pojalle nousi yöllä kuume ja nyt ollaan niin räkäsiä että. Tyttö taasen alkaa olla jo ehkä vähän parempi. Vaan niin monta kertaa on taas yöllä herätty pojan ja tytön ja pissahädän takia että tää mamma vois nukkuu seisaalleen. Onneksi mies on kotona, voi imettää koko illan sängyssä muka.. eli siis nukkua tissi toisen suussa.

Meillä ei olla miehen kanssa tehty jekkuja eikä mitään muutakaan. Kuten sanoin, ei sillon ko rouva vuotaa. Ehan näin platonisessa kaveruussuhteessa koetetaan lapset pitää hengissä. Hitsi vieköön. Alkka olla sama fiilis ko mariannalla BB-talossa... mikä vaan letkunheiluttaja kelpais kohta.

Velv
 

Yhteistyössä