**KESÄKUUN KULLANKERÄT** jatketaan täällä!

Velv äitisi on nyt ainakin parhaimmassa mahdollisessa hoidossa! :hug:
Jostain muuten luin,että parisuhteessa saa ja pitää olla myös fantasioita,jotka ei liity mitenkään omaan puolisoon...Ja sen oon kyllä huomannut että jos on vähänkään pitempi tauko seksissä,niin unet on sen mukasia :p

rypäle Se on ihan sama mitä tuolta Mitäs nyt-puolelta kysyy tai sanoo,niin aina tulee haukkuja...

Meillä on jonkin sortin mahatauti menossa.Esikoinen ripuloi eilisillan,neiti läpipasko koko illan ja huusi vatsaansa ja mulla on ollut vatsa kipeä tän aamua.No ainakin poika on jo ihan ok ja tyttökin nukkuu,eli toiv oli vaan pikanen pöpövisiitti...

Bamse
 
Alkuperäinen kirjoittaja toukkala:
Ja viel muuten tohon liikkumiseen/kääntyilyyn: Meil ei ipana kyl minkää näköstä merkkiä oo antanu ainakaa selältä mahalleen kääntymisen suuntaan, vai tartteekokaan vielä?
Ei meinkää neiti oo näyttäny mitää merkkejä selältä mahalleen kääntymisen suhteen, en kyl usko et tarviika vielä vähään aikaan. Tosin joku tietävämpi vois taas vastailla :D
 
Huomentapäivääiltaayötä. Täällä ihan kamalat kaksi yötä takana. Vasemmassa tississä on tukos, joten tehoimetys käynnissä päivin öin. Sen seurauksena nyt sitten nänni hajalla, joten joutuu käyttämään rintakumia, joka on taas yksi mahdollinen tukoksien aiheuttaja. Voi elämän kevät. Tuntuu, että kaikki on aina yhtä noidankehää. Yksi keino johtaa toiseen ongelmaan jne. On siis nyt valvottu oikein kunnolla pari yötä. Oon ootellu kuumeen nousua, jos tää vaikka tästä rintatulehdukseks yltyis, mut ei oo onneks noussu. Hirvee hiki vaan koko ajan ja nivelet on ihan S****NAN kipeet. Tuskien tuska!!! :headwall:

Hirnuin kyllä tuossa äsken kun lueskelin risaisin unihiekkaisin silmin teidän juttuja seksistä ym. Täällä ei oo peitto heilunu moneen viikkoon. Kerran ollaan saatu synnytyksen jälkeen aikaiseksi puoliväkisin yhdynnän tapainen :kieh: Paino sanalla yhdyntä, sillä sen verran kliinistä touhu ase oli. Sattu meikäläiseen ihan sairaasti, ni ei oo tehny sen jälkeen mieli uudestaan yrittää... Seksihaluja kyl ois ainakin unista päätellen täälläkin :LOL: mut on pitänyt purkaa "ku**i pöydälle" tyylisiin vitsailuihin ja hellyyteen ne halut...

Joo, ja hirvee maitovirta täällä on tuon tehoimetyksen takia käynnissä. Poika meinaa tukehtua maitoon, pulauttelee ja sylkee sitä maitokännissä ulos imetyksen jälkeen. Taitaa joutaa tuttelit roskiin vähäx aikaa. No joo, tulipa oma napa -vuodatus. Hilpeetä sunnuntaita kaikille! :D
 
Lueskelin velv sun unistas ja naureskelin, sitä on näemmä enemmänkin liikkeellä :whistle: Mulla se kohdistu yhteen kaveriin joka on mua 4v nuorempi ja toinen on 7v nuorempi :eek: :p Niin nuoria miehenalkuja tää mamma haikailee :D

Yh, nyt hajut nousee mun flunssaiseen nokkaan :x

:wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja haikaraemo:
Hirnuin kyllä tuossa äsken kun lueskelin risaisin unihiekkaisin silmin teidän juttuja seksistä ym. Täällä ei oo peitto heilunu moneen viikkoon. Kerran ollaan saatu synnytyksen jälkeen aikaiseksi puoliväkisin yhdynnän tapainen :kieh: Paino sanalla yhdyntä, sillä sen verran kliinistä touhu ase oli. Sattu meikäläiseen ihan sairaasti, ni ei oo tehny sen jälkeen mieli uudestaan yrittää... Seksihaluja kyl ois ainakin unista päätellen täälläkin :LOL: mut on pitänyt purkaa "ku**i pöydälle" tyylisiin vitsailuihin ja hellyyteen ne halut...

Kannatan kokeilla reilusti liukuvoidetta..... auttaa ja aika. mullakin vielä paikat vähän hellät, mut nyt jo sujuu paremmin

:D
 
eli jos vaikka joulukuussa, samalla ku on kup.kier. kontrolli, että jos siel näyttää kaikki olevan ok, niin otan kierrukan pois. Ja jos tuun raskaaks heti niin tuun, mut jos tuun myöhemmin niin sekin ok.
Mut jos kumminki malttaisin viel tuosta joulukuusta helmikuuhun, niin olis viel parempi, jos me halutaan jouluvauva :D ....suunnitelmia löytyy...heh, saas nähdä miten menee.. :whistle:

Me rakasteltiin itseasiassa viikko sitten yöllä NELJÄ kertaa, eka oli tosiaan yhdyntä ja loput kolme olivat aivan ihanaa, siinä oli sellanen 6kk paussi seksi hommis.
Nyt siis menkat ja odotan innolla että loppuis, et sais alkaa bongaileen ovista,ihan vaan että tietäis kuinka se tuntuu kup.kierrukalla...sit ainaki tietäis olevan jonkun verran kunnos.
 
jees... oli se tosiaan juu miespuolinen kaveri. Hämää vaan kun olen oikeasti nähnyt jo varmaan viis kertaa siittä unta. Huh huh.

Pääsiskin lenkille, vaan kun on niin laiska ja saamaton että hyvä ku jaksaa aina yläkertaan ravata.

Mulla ihana mies... tais eilisiltaset saada siihenkin vähän virtaa. hyräilee ja siivoilee paikkoja, hoisi keittiön, vei kaikki talon roskat (ja niitähän oli taas ihan riittävästi) ja tilasi pizzat. pitäs varmaan useamminkin koettaa saada se keploteltua tonne vällyjen väliin.

Mulla ei ole paikat olleet ollenkaan hellinä. alkuun salaa hiljaa mielessäni harmittelin, ettei ukko ollut kasvanut sitten viimekerran. :LOL: :LOL: Vähän kun teki mieli kysyä että "joko se o siäl?"... vissiin vähän ol venähtäny paikat siinä synnytyksessä. Ny on jo palautunut "ahkeran" jumppailun ansiosta. :saint:

Kohta mässätään. NAM.

Äitikin jaksoi taas istua sängynreunalla. Kyseli jopa että miltä näyttää. kehuin että kaunis ko kevätmorsian... ei olis pitänyt kun alkoi nauraa ja yskiä. Valitteli että opiaattikipulääkkeet saa oksentamaan, mut että nyt oli saanut jotain muuta, onneksi. Ei varmaan tee hyvää oksentaa, jos on kitalaki just avattu ja uusittu. Mut uuden antibiootit vissiin alkaa purra jos vähän jo rupee olo paranemaan. Oli vähän yllättyneen näköinen kun sanoin hoitajan illalla sanoneen että sil o keuhkokuume.. eivät vissiin halua vaivata potilaita niitä koskevilla pikkuisilla yksityiskohdilla... mut joo.

SUVI KÄÄNTYI TAAS YMPÄRI. sa alkaa heti jos sen kyljelleen laittaa niin vääntämään itseään mahalleen. Vähän on vielä surkeaa kun yleensä kiepsahtaa sit pian takas selälleen kun käsi jää niin pahasti alle että keinuu siinä sen päällä kunnes kupsahtaa nurin. Ja sekös on hauskaa... :heart:

Uskomatonta että meidän mukulat alka ajo olla kolmen kuun! Ne ei enää kohta ole vauvoja ollenkaan.

Mun tekee mieli yhä vaan bilettämään. teinimeininki ja silleen. Varmaan vaan siks, että tekis mieli vähän nollata kaiken tän keskellä

Velv
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
täällä muuten tosi hiljasta...missä kaikki on??

:wave: Kyllä me täällä ollaan... Just tuossa puhuin kunnon maratonpuhelun Millan kummitätin (joka on siis mun nuoruusaikanen opiskelukaveri) kanssa. Se on meidän sunnuntaivakio, kun saa eurolla puhua niin paljon, kun sielu sietää... ja sehän sietää :LOL: Oon kyllä niin ilonen, että heidät kummiksi pyydettiin, kun mietittiin alkuun, et joko tää pariskunta tai sit miehen sisko ja sen mies...Se on sit niin ku tää mun ystävä sano ristiäisissä, että nyt ollaan sit takuulla seuraavat 20 vuotta tekemisissä. En kyllä yhtään epäile , etteikö oltas, kun on oltu viimeset 15 vuotta ilman tätä kummiuttakin.

Tässä samalla kun kirjotin, niin Milla käänty ähisten vatsalleen tuos sängyn päällä ja hermostu, ku ei pääse eteen päin, kiire olis... oliko se Menhit kun sanoi, et pitäskö kaivata liikkeelle lähdön merkkejä... ei kai, eiköhän niitä sit ilmaannu, kun on sen aika. Helpompi vahdittava on, kun ei vielä pahemmin liiku... =)

muoks: Velv hienoja uutisia äidistäs! Saa sanoa, kun muinosessa paahtoleipämainoksessa "sehän kuullosti hyvältä"! :hug:
 
Reissusta kotiuduttiin Viljamin kanssa :wave: Käytiin mummoo ja kummii moikkaamassa.
Tääl ol vkonlopun aikan tullu niiiiin paljon tekstii etten kyl millää muista mitä piti kommentoida :ashamed:
No toi imetys ja velli juttu jäi mieleen...meillähä Viljami on koko 3kk ikäsä syöny pvät 2tunnin välein tai yks väli on noin 3tuntii ku sillo nukkuu pidemmät pväunet...illal sit on toine pidempi väli ku käy yöunille nii eka uniputki on 4-5h ja sit aamuyö menee taas 2h välein syödessä.
Oon nyt vaa koittanu ajatella et sitähä tää vauva-aika oikeestaa on...äitillä väsymystä ja tiheitä syöntejä. Joka ikäkaudella omat kommervenkkisä ja väsymykset sekä huolet.
Nimimerkillä:kokemusta 12vuodesta äitielämää :D

Kuitenkin jokainen äiti tekee varmasti parhaansa ja just niiku tuntee itelleen parhaaksi ja varsinkin lapselleen parhaaksi :attn:
Kuunnelkaa omaa jaksamista,älkää niinkää välittäkö muiden mielipiteistä.
 
Ihanaa kun oli tullut paljon tekstiä! Must on niin mahtava lukea tätä pinoa, kun kaikki aiheet koskee läheisesti myös itseä, heh ylläri :LOL:
Tosta imetyksestä.. Te kokemusta omaavat, osaatteko sanoa kuinka kauan tätä usein imetystä jatkuu? Oon lueskellu jostain et 3 kk:n iässä alkais helpottaa. Onkohan noin?
Meillä tyttö nukkuu yöt yhdellä syönnillä, mut sit päivät ja varsinkin illat tankataan. Ja pakko myöntää, et mulla alkaa mennä hermot :x Tiiän kyllä et sit on ikävä näitä aikoja, kun ne on takana päin.

On myös kaljalle lähtö käyny mielessä. :p
Oon kuitenkin laittanu itselleni tavoitteeks jaksaa ilman kaljoja tän imetyksen loppuun. Ja ajatus on lopetella heti kun 6 kk on täynnä. Jos ei sitten oo jo kakkonen masussa :LOL:
No eipä se varmaan tärppää kun toi imetyshän toimii myös ehkäisynä. Mut nopeempi parempi.
 
Viikonlopun loppuja kaikille :wave:

Tänne ei mitään kummempaa. Eilen oltiin istumassa iltaa kavereiden luona. Eihän Sofia saanut siellä kunnolla nukuttua, joten tämä päivä on mennyt vähän levottomasti, kun väsymys painaa. No, nyt juuri mies vaihtaa sille yöpukua päälle ja laitetaan yöunille.

Tällainen kysymys tuli mieleen: Mitä nimitystä käytätte tyttölapsen alapäästä? Useilla se taitaa olla vissiin pimppi, mutta mun korvaan se kalskahtaa. Eli vaihtoehtoja tälle sanalle kaivataisiin. :/
 
tiivari täällä sanotaan pimps-loora tai värkki myös hajuloorana tunnetaan :LOL:
velv mää lähren sun kans kaljalle :wave:
japoni en luottaisi tuohon ehkäisymenetelmääsi :snotty:

Meillä ei käännytä, pyöritään vaan oman navan ympärillä :whistle:

Nyt ukon kainaloon maisteleen siideriä ja suklaata, kera huonon BB:n :headwall:
 
Mä ilmottaudun kanssa kaljalle/siiderille lähtijäks :wave: :p :D
Tänään kokeiltiin antaa tytölle pullosta maitoa ja hyvin maistui :) Mä jo odotan että pääsen kuukauden päästä kemuttaa vanhojen työkavereiden kanssa.Alkaa jo seinät kaatumaan päälle :ashamed:

Bamse
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitiäitiäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Tällainen kysymys tuli mieleen: Mitä nimitystä käytätte tyttölapsen alapäästä? Useilla se taitaa olla vissiin pimppi, mutta mun korvaan se kalskahtaa. Eli vaihtoehtoja tälle sanalle kaivataisiin. :/
Täällä se on pimpi.. :D
Meillä puhutaan pimpsasta

:D

Velv ihana kuulla, että äitisi voi jo paremmin :hug:
 
Täällä kans yks Helsinkiläinen oluen ystävä ;) :LOL: Tosin sohvaolutta on otettu pariin otteeseen, kun ei ulos jaksakaan lähteä :D

Tiivari- sisko sanoi tyttärensä jalkoväliä "viivotin"- nimikkeellä :LOL: Meillä pojun lempinimi vaippaa vaihtaessa onkin "pippelisankari". Sain mielenkiintoisia katseita Stockmannin lastenhoitohuoneessa kun yks päivä pojalle lörpöttelin :ashamed:

Ensin pökäle, sitten yli kolme päivää taukoa ja ekat niskapaskat! :eek: Kai tuo poika on sitten sekä pippeli- että paskasankari. Mun oma pikku kakkihousu :heart:

Velv- hienoja uutisia äidistäsi :) Mulla on aina ollut todella vilkas unimaailma, raskaana meni ihan läskiksi, olisin päihittänyt Spielbergin mennen tullen jos joku olis vaan suostunut vastaanottamaan niitä hulluja tarinoita. Viime yönäkin näin unta että BB-talon Marko tuli meille, mutta olikin 12v. pojan näköinen ja n. 140cm pitkä.. se itki koska oli häädetty, ja halin sitä meidän eteisessä. Kröhöm.. :wave:

Huomenna taas muskari, jee!! Voitin tänään 5,50 eurolla huutonetistä huudon koon 68cm pojanvaatteita - myyjä kertoi että isompiakin vaatteita löytyy PALJON ja edullisesti.. ooh la la, Rva. P.A. kiittää :flower:

Mies pelaa tyytyväisenä PS3:sta uudessa pelituolissaan, kajarit korviken kohdalla nojassa ja subbari (ei supistus!!) selän alla.. tyytyväiseltä näyttää, tais olla hyvä synttärilahja ;)

Nyt iltapalaa!

Elppa & Alex 11+4 (PS. kukaan ei enää kirjoita lastensa ikää - mä en enää muista kenenkään muksujen ikää :ashamed: )
 
HEi kaikille =) olen uusi täällä vaikka olenkin jo pidemmän aikaa seuraillut teitä täältä ruudun takaa! elikkäs olen 26.6.08 syntyneen pojan äiti. Laskettuaika oli alunperin 9.7 mutta poika päättikin syntyä maailmaan hiukan aikaisemmin :heart: hyvä vaan sillä poika painoi4170g ja hartiat olivat todella tiukassa, häneltä murtuivat kummatkin solisluut tunnin ponnisvaiheen jälkeen...mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Nyt vaavi voi alkuhankaluuksien jälkeen onneksi hyvin.
 
:wave: Mansikka85

Mitäs ootte mieltä, kannattaako miun alottaa likalle vellit ku hän veteli viime yönäkin 12h unta... ?
Maidonmäärä muutenkin on niin pientä vuorokauden aikana, menee suunnilleen hitusen yli 700-760ml.

Mä en kestä tätä flunssaa :snotty: Samalla mun varpaani mätii :x Ja hammast särkee, ientulehdus tulos |O
 
Mamitzu : Mä en alottas velliä tolla maitomäärällä ja etenkään noilla unilla. Me kans tarkkailtiin esikoisen juomia määriä, eikä ikinä päästy juurikaan yli 800ml, ei edes siinä vaiheessa kun ohjeiden mukaan piti mennä se litra. Yleensä jäi 600:n ja 700:n väliin. Ja hirveät yöhuudot alko kun 3,5kk alotettiin noita kaikkia mömmöjä.

Jos se kuitenkin nukkuu ihan hyvin. Maitoa menis varmasti enemmän, jos söis yöllä sen pullollisen. tuskin vähentäisi päivällä syötyä määrää... mut mun mielestä, jos sitä menee terveellee lapselle yli puoli litraa niin NO HÄTÄ.

Täällä oli tosi levoton ilta ja yö.. puliltaöin pistin valot pois ja päätin että työnnän tissin vaikka väkisin suuhun niin monta kertaa että nukahtaa. pienen protestoinnin jälkeen se sit kelpas ja uni tuli... tunniksi. ja taas tunniksi... jotenkin tuttu kuvio. olin illalla antanut sen 0ml lisämaitoa... vieläkään ei enempää uppoa kerralla... mikähän sitä vaivaa... sille on kai kehittynyt miniversio vatsalaukusta.

Velv
 
Heipä hei,

nyt on synttärit sitte juhlittu, virallisesti kolmenolla tulee tänään täyteen. Täytyy sanoa,että ei ihan enää ihan vetreässä kunnossa ole ton bilettämisen kanssa. Hauskaa kyllä oli aamutunneille asti.

Ystäväni olivat järjestäneet mulle mukavan yllärinkin. Mieheni ilmoitti päivällä saunassa, kun lapset olivat jo mummolassa,että pesulle siitä, sua tullaan hakemaan puolen tunnin päästä. Pikku-ukon kummitäti saapuikin minua hakemaan ja vei minut tunnin hierontaan ja sen jälkeen kasvohoitoon. Oli erittäin rentouttavaa maata koko iltapäivä toisten hoidettava.
Iltaa istuttiin sitten meillä ja jatkettiin vielä matkaa sitten jopa ravintolaan asti. Eilen aamulla yritti pientä krapulaa tulla, mutta onneks meni ohi. Ei jaksais tää mamma enää joka viikonloppu bilettää...

Pikku-ukko oli ihan mallikkaasti yökylässä. Nukahtanut klo 22 yöunille ja herännyt 7, hymyillyt, jutellu ja ottanu tirsoja. Esikko taas oli järjestäny ohjelmaa siellä kyllä. Oli vähän mustasukkainen veljelleen, kun sekin tuli mummolaan yökylään.

Seksistä...Meillä peitto heiluu taas ihan normaalisti. Meillä oli myös aika pitkä tauko noissa hommissa(oisko ollu 4-5kk), mutta nyt taas heilutellaan sitä peittoo niin kuin ennenkin :p

Ja nyt aamukahville tai sitten haen sen tänne...
 
Olipas yö! Ei kannata tuudittautua tän pikkupellen kanssa näköjään mihinkään.. Normaalisti 2 aikaan saa laittaa tutin, ja nukkuu ilman syöttöjä 21-06.. Nooh, viime yönä 2.20 heräs ja parkaisi samantien, hirveä huuto ja hätä, ilman mitään varoitusta. Yritin ensin 5min laittaa tuttia ja peittoa, mutta tutti sylkäistiin heti pois ja peitto potkittiin vimmatusti pois päältä ja itku jatkui.
Mies sitten pinkaisi unenpöpperössä (ei herää edes syöttäessään poikaa pullosta..) ja nakuna törmästi meikäläisen nakuun peppuun ihan vauhdilla :LOL: Mä sitten tuppasin sen takas sängylle "mä oon jo täällä"- lähes huutaen :D Nauratti sit kyllä myöhemmin, mies meinaan meni takas peiton alle ja oli unessa jo ennenkuin sulki silmänsä.. Pojan syötin sitten kahden jälkeen, 6.30 uudestaan ja nyt 8 jälkeen heräs :| Meni "rytmit" ihan sekaisin - mitenkökhän lähtö muskariin onnistuu? Joko yliväsynyt ja kiukkuinen poika, tai sitten lyhyiltä unilta herätetty kiukkuinen poika? Mwaha, "moi meidän nimi on Elppa & Alex - me tultiin muskariin riehumaan". :headwall:

Tällaista se on..

Maamuskalle onnea!! :flower:
 

Yhteistyössä