KESÄKUUN KULLANKERÄT helmikuussa

:wave: Täällä pompittu sen verran, että isäntäkin maltto vihdoin ja viimein pitää sitä kättä vattan päällä niin kauan, että Tauno päätti monottaa. On se vaan kiva kattoo, kun vattanahka pomppii :heart: :D

Venla ja Tauno 22+4

Vauva se potkiskelee eloisasti, voi kun sais edes puolet
sen virta määrästä... Pelkkä pieni kotiaskare tuntuu
niinku ois tehny viikon työt.. ja mä kun aina oon vihannu saamattomuutta/
turhaa laiskuutta...

Ihmiset on kyllä todella "ihania"
multa kysytään monesti päivässä,
että:"Voitko sit kertoa mihin sun mies kuoli, kun se selviää?"
Kuulostaa hyvin hienotunteiselta... Ja muahan hirveästi huvittaa
jakaa se asia koko tämän kylän kanssa..
Ja kaupassa ei voi käydä, kun tässä hemmetin tuppukylässä
kaikki tuntee kaikki ja kaikki vahtaa... huoh..
Tänään kaupan kassalla yks täti alko kehua
kaunista muistolausetta lehdessä, kun miehen kuolinilmoitus
oli siinä tänään...Itselle ei tulisi mieleen kehua, ainakaan kaupan kassalla
ja vielä vieraalle ihmiselle... :x
Anteeksi vaan tää mun purkaus, menee vaan hermot... :ashamed:

Kyllä tämä tästä ajan kanssa menee "ohitse"
nyt täytyy vaan pitää pää kylmänä...

Vivvi :heart: vauva 21+4

vivvi: Ihmiset kyllä osaa olla todella typeriä. Miksei voi ihmisten antaa puhua asioista sitten kun itse haluaa. Jokainen varmasti tarvitsee sen purkautumiskumppanin, mutta tuskin se kuitenkaan on kukaan vähänkään vieras. Yritä jaksaa.... aikaa se vaatii. Anna sitä ittelles. Vaikutat kyllä todella vahvalta ihmiseltä. Muistat vaan, ettei sitä aina tartte olla. Välillä saa olla heikkokin ja antaa asioiden tulla pintaan. Ilmeisesti sulla kuitenkin on lähellä ihmisiä, jotka jaksaa auttaa, ainakin muistelen, että kerroit olleesi äitisi luona. Anna välillä muittenkin huolehtia sinusta ja masukista. Kotiaskareet kerkeää kyllä myöhemminkin :heart:

vivvi16 kyllä ihmiset on sitten tyhmiä.. :headwall:
koita nyt jaksella kaiken sen kyselyn ja muunkin keskellä :hug:
ihanaa että pikkainen on alkanut sielläkin potkiskelemaan :heart:

venla-05 on kans eloisa kaveri :D
meillä on kans oikein duracel pupu varsinkin iltaisin.. =)

äippälomasta mä oon vuodesta -01 ollu lasten kanssa kotona,mutta välillä tehny tuuraus juttuja kesäsin.. :whistle: mutta en kaipaakaan vakkaripaikkaa tai mitään sellaista kun lapset on näin pieniä..

maidosta maitoa ei tule vielä mutta rinnat on niin pirun( :ashamed: ) arat...mutta aina on kyllä alkanu maidon tulo hyvissä ajoin ja taas kyllä hyvissä aijoin imetyksen kannalta loppunukin :headwall: :headwall:

liikunnasta kävelyllä käyn sen minkä tältä selältäni pystyn,mutta mitään sen erikoisempaa en voi harrastaa :/

imetystyynystä oon se hankintaa miettiny,nuorimmalla oli sellanen huono ja myin sen pois..jos nyt löytäis paremman..

ultrakuulumisiakin täällä ollaan kuultu ja ihania sellaisia,onnittelut siis kaikille niistä :hug: meillä on ultra vasta 7 ja 8.pvä kun siirsin sen..

mutta nyt aamupalan tekoon :wave:

tuire ja mini 20+0 (puoliväli :D ) :heart: :heart:

Kiitos venla lämmitti sun sanat mieltä :)

Äidin luonahan mä, kun ei ne oikeen anna mun vielä olla yksin
hirveän kauaa... Ja hyvä niin. Emmä kauaa yksin viihdykkään,
kun alkaa ahdistaa.
Illat on vaikeimpia, kun tajuaa, että taas "yksin" nukkumaan...
Mutta aika parantaa ja mies olis sanonu mulle sataan kertaan,
että:"näytäs nyt taas kuinka kovapää sulla on..."
Nyt on kyl sellainen fiilis, ettei mulla niin hirveän kovapää ollukaan.
Kai tälle löytyy tarkoitus jostain, joskus...
Elämä/maailma vaan on epäreilu.
Mutta onneksi mulle jäi suurin aarre kullasta, vauva :heart:
Kukaan ei koskaan sitä onnea multa riistä.

Vauva on kyllä eloisa kaveri, varsinkin yöllä...
Nyt joudun öisinkin rampata vessassa... eikä millään
aivot meinaa yöllä ymmärtää mistään...
Mulla oli just virtsatietulehduskin ja mietin,
että menikö se nyt ohi antibiooteilla, kun siskollanikin
oli se hetki sitten ja hoidettiin pois,
mutta kummasti se makas viime viikon sairaalassa tipassa..
Munuaistulehduksen takia, joka juonsi siitä pissatulehduksesta...

Noh, tämä yrittää nyt mennä syömään
aamupalaa, kun se kerrankin tuntuis laskevan.

Voikaa hyvin!

vivvi+kultahippu 21+5 :heart:

ihanaa, nyt ollaan jo puoles välis!!!!!!!!!!!

Tarkistakaa teitonne...

Eli tervetuloa tänne kesäkuisiin ja tosiaan kaikki uudet ja kaikki päivitystä tarvivat, mulle yv:nä...

On niin kiwaa ku tämä porukka suurenee!!! :heart:
Mun piti jo tehdä uusi toinen sivu että mahtuu....
Merkatkaa otsikkoon kumpaan listaan kuulutte, baby vai baby2...niin olis helpompaa... =)listat menee pvm kohtasesti, eka 1-15.6, toinen 16-31.6

http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby
http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby2

Tänään siis ollaan puoles välis....hih :D ja tuo masuasukin kuplinta vahvistuu joka päivä, mutta ei viel tunnu kädellä...
Muuten kaikki erittäin hyvin....mun seksihalut tuli takas noin viikko sitten....olipa niitä haluja todella ikävä!!!! :D

Mä tunnen jo kädellä potkun kun oikea kohta sattuu. Mies kun laittaa käden vatsalle, göö vaikenee täysin. Vielä ei nahka liikahtele mitenkään.

Ihmettelen vaan kun vieläkään ei tarvitse yöllä vessassa käydä. Koko yö menee unia katsellen.

lutuliini ja göö 20+4
(9-vuotias poikani risti vauvan gööksi, koska vauvat ääntelevät sillä tavalla)

Tarkoitus olisi olla loppuun saakka töissä eli toukokuun alussa alkaa äippäloma. Jää sitten kesälomaa säästöön kun palaa joskus takaisin ja hoitovapaata ennen tai jälkeen voisi pitää vielä kuukauden. Sitten saikulle jos ei paikat kestä.
Tarkoituksena olisi siis olla kotosalla vuoden 2010 syksyyn.

Meilläkin mies tunsi tuossa yksi päivä kun Vilperi päätti pyörähtää, niin selkeästi liikkeen. Muutenkin kaikki potkut ja liikkeet tuntuu eri lailla kun istukka nyt takana. Itse taas välillä toivoisin päinvastoin kuin Kata että se istukka olisi edessä suojaamassa sektioarpea kun ne liikkeet tuntuu selkeämmin niin hyvässä kuin pahassa. =)

äää + öinen riehuräyhä 21+1

Äippälomasta Elikkä ajatuksena ainakin on opiskella ihan synnytykseen asti, kun 90% jutuista on etäopiskelua. Sitten pyörinkin kotona pikkuisen iplakkeen kanssa vuoden 09 syksyyn, jolloin toivottavasti pääsen taas opiskelemaan :D

Tänään saatiin kela härpäkkeet neuvolasta :heart: Muutenkin kaikki oli ok, hemoglobiiniki noussu ittestää 113->116. ei siis vieläkään onneks tarvii rautaa alottaa. Lisää kalkkitabuja pisti mukaan. Painokaan ei pahasti oo noussu, nyt näytti neuvolan vaaka 62.5kg, eli tommosel hieman reilu 500g/viikko mennään. Karua.

imetystyynystä semmosen haluisin kyl hommata mut en oo pongannu mitää kivan kuosisia, jotenkin älyttömän näkösiä olleet kaikki mitä oon nähny.

maidosta Sitä ei täällä vielä ainakaa virallisesti tule ollenkaan. Välillä tuntuis et ois kosteet läntit yöpaidassa, mutta en menis vannomaan.

ihmettelen tota vatsan toimintaa, kun yhtenä päivä on ihan löysällä ja sit heti seuraavana niin kovalla et luulis isoa kiveä pungertavan ulos -_- toivotonta.

Menhit ja Ella-Viljami rv 22+4?

Heippa kaikki!
Eksyinpä tännekin, tavallisesti olen vaan mitäs nyt-osiossa. Täällä odotellaan viikoilla 19+6, eli eräpäivä on 21.6.08. Juhannuspäivänä siis... =)
Kakkosta, tai siis periaatteessa kolmosta, täällä odotellaan, esikoistyttö on 3-v. Liikkeitä tuntuu iltaisin, kun selällään makaa, vähän muulloinkin. Mä oikein odotan sitä aikaa, että alkaa tulla mojovia potkuja kylkiin, tietääpä sitten kaiken olevan kunnossa. Nyt olen ollut ihan hermoheikko...

Huomenta :)

Tänään taas käyty vesijumpassa; kesken kaiken joku (kukakohan?) potkaisi virtsarakkoon ja kiljahdin. Sain hieman yllättyneitä katsahduksia, varsinkin kun nolo ja nopea vastaukseni kyseleviin katseisiin oli "meinas pissa tulla housuun.." Yritin kyllä mahd. lujaa puhua potkusta saunassa, josko se olisi korjannut tilanteen.. Noloa, kehtaankohan enää mennä :ashamed:

Parin viikon kova vatsa purkautui tänään, ihana olo! Nyt pitäis vaan jostain löytää vaaka :LOL:

Lupasin lähteä keskustaan shoppailuavuksi siskolle; ikkunasta kun katsoo ulos, ei sinne meneminen kiinnostakaan enää niin kovin paljoa..

Hyviä viikonloppuja äidit :heart:

Elppa & Möykky 22+3

ONKO TEILLÄ KELLÄÄN KISSAA??
mietin vain kun meillä on ekaa kertaa kissa kun vauva tulee ja mietin miten opettais kissan ettei mene pinnikseen vai ostaisko siihen sellaisen kissaverkon,mutta miten sen saa taas asennettua kun meille tulee se verhokatos minille.. :/

toinen kysymys ostatteko rintarepun vai liinan??
mietin vain kumpi olisi vauva kannalta parempi..liina on hankalan laittaa mutta onko taas rintareppu hyväksi vauvalle?? :/

Voimia Vivvi!Kylläpäs ihmiset on tökeröitä...Onneksi sulla on hyvä tukiverkosto,joka auttaa sua jaksamaan.Ja niin kuin Venla sanoikin,niin sulla on oikeus olla myös heikko ja muista ollakin välillä,se auttaa taas jaksamaan. :hug:

Tänne etelään tuli nyt se talvimyrsky...Eipä tarvii paljon pistää nenää pihalle...

Bamse 22+0

Mymmy myy:Meillä on kissa ja ostettiin se kissaverkko ennen esikoisen syntymää,mutta käyttämättä jäi.Meidän kissa pelkäs niin paljon vauvaa (varmaan sitä parkumista) että se pysyi hyvin kaukana kaikesta mikä vähänkään tuoksahti vauvalle.Mutta koskaanhan ei voi olla liian varovainen.

Rintarepusta ja liinasta:Meillä on rintareppu,jota minä en kokenut omakseni,mutta mies kyllä käytti sitä paljon.Nyt hankin kantoliinan,pitäis vaan etsiä joitain hyviä sidontoja...

Tänne pompattu B)!

Tietääkö kukaan saako jostain ostettua äitiyspakkauslaatikkoon sopivaa reunuskangasta ? Mä olen totaalinen rähmäkäpälä enkä varmasti viitti alkaa yrittääkään moisen ompelua :LOL:. Mulla oli sellainen mielikuva, että niitä olisi voinut saada jostain ostettua mutta nyt en onnistu löytämään mistään tietoja asiasta.

Mulla oli ajatuksissa käyttää vanhaa laatikkoa vaavin ensisänkynä, kun pinnasänky ei mahdu meidän makkariin. Vauvalla on oma huone sitten heti, mutta ei varmaan parin ensimmäisen kuukauden aikana siellä öitään nuku... Onko kukaan muuten käyttänyt sitä laatikkoa oikeasti sänkynä? Toimiko?

Rintarepuista ja liinoista: Meillä on rintareppu ja se oli ihan ok hetken aikaa mutta kun vauva kasvoi, alkoi särkeä selkää se kanniskelu. Luulen, että kantoliinalla saisi vauvan lähemmäs vartaloa, jolloin kantaminen olisi mukavampaa, mutta en ole koskaan kokeillut. Ainakin tuttuni pitämässä Villiankassa (www.villiankka.fi) on paljon tietoa kantoliinoista ja pitävätpä asiasta jotain kurssejakin kiinnostuneille (Espoossa). Nykyisin näköjään jotkut harrastavat liinaimetystäkin. En ole itse tuota juuri harkinnut, sillä muistikuvani mukaan esikoisen imetysaikana hikoilin kuin sika ja muksun kantaminen rintarepulla oli tosi tuskaista kun hikeä riitti ja vaatteet oli aina ihan märät ja ryppyiset...voi olla että ainakin meidän kesävaavi matkaa ihan vaunuissa vaan.

vivvill iso :hug: ja paljon voimia.
mymmy myy ;Meillä sellanen "rintareppu" ku ergo.Siinä lapsi tulee "sammakko" asentoon ja on näin parempi ku ne perinteiset lonkista roikottajat.Liina löytyy myös ja sitä tykkäsin ihan vauvalla käyttää ja sit isompana mentiin tolla ergolla.Oli meille helpompi ja mies tykkäs siitä myös.Edelleen on aina matkassa mukana.Kato babyidean sivuilta siellä on enemmän tietoa.
Joku kyseli tuosta esimaidon herumisesta,esikkoa odottaessa sitä rupes tihkuun jo rv15.Nyt imetän vielä tuota kakkosta ja olen yllättynyt miten sitä maitoa riittää edelleen.
sydänkäpynen ;Täälä kateellinen,mieki tahon miun seksihalut takasiin :)
Ihana et ultra kuulumiset on ollu hyviä.Miulla se on vasta 12päivä.Aika tuntuu matelevan.Onneks tuo masukki pitää kunnon jytäämisiä.Varsinkin jos esikko tulee sylii masu alkaa heti potkiskelemaan.Esikko ihmeissään ku äiti masu tuuppii :)
Vointeja ja viikonloppua
kukikas ja masukki 19+5

Myydään noita äippälaatikon reunakankaita ja jotain jalkojakin siihen ois saatavilla.Varmaa iha lastentarvikeliikkeissä.Meillä molemmat ovat nukkuneet siinä laatikossa ekat kaksi kuukautta ja sit siirtyneet pinnikseen.

Kaipa mäkin voisin omia kuulumisia kertoa...Mitään ihmeellistä ei tässä raskaudessa ole ollut. Viime raskaudessa vaivasi kohonneet verenpaineet/raskausmyrkytys ja toivosin nyt siltä välttyväni. Mä olen kotiäitinä tuon 1v ja 7kk pojan kanssa ja olisi hankalaa saada tuota poikaa mihinkään, jos vaikkapa sairaalaan joudun. Mies on mahdollisimman epäsäännöllisessä työssä (välillä viikot pois ja sellasta). Hätätapauksessa se ehkä voisi päivätyöhön vaihtaa, mutta jonkunlainen hoitopaikka tuolle ekalle lapselle tarvisi sitten saada...No, turha noita on murehtia, kun ei tässä mitään ole ollut. Liikkeet on tuntunut parisen viikkoa. Hankittoja ei olla tehty, mutta eipä tässä paljon tarvitse hankkia kun on ekan tarvikkeita säästössä. Tupalarattaat kyllä tarvitaan ja tarvisi varmaan vähän säästää niitä varten. Kantoliinaa en ole käyttänyt, mutta kyllähän siitä voisi apua olla. Rintareppu mulla on ollut, mutta senkin käyttö jäi. Oma oli sellanen halppis-malli johon pystyi laittamaan vauvan vasta, kun kannattelee päätään. Meillä oli ekan kanssa ä.pakkauslaatikko sänkynä. Oli pieni lapsi (2400g) ja mahtui sinne aluksi poikittain! Oltaisiinkohan 3kk sitä laatikkoa käytetty ja varmasti olisi mahtunut kauemminkin.

Nalletar ja Itu 19+4

Meillä oli tänään rakenneultra päivä :) Huh jännitti kyllä ihan kamalasti yöllä ei saanut edes unta :LOL: Vauvalla näytti kaikki olevan hyvin :heart: Kauheesti en viitsinyt kysellä kun ultraaja lääkäri oli jotenkin tosi tympee tyyppi. Sukupuolikin saatiin selville sanoi että näkyi todella selvästi :D Istukka oli takaseinässä kehui oikein hyväksi paikaksi :) Tänään mennään kasomaan isompaa asuntoa, asunto vaikuttaa hyvältä ja muutto olis jo nyt helmikuussa. Ainut harmi on neuvolan vaihtuminen :'(

perjantaita...

neuvola kuulumisia :heart:

rv 22+0, hemoglobiini ja verenpaineet o.k.
syke 150, sikiö raivotilassa. liikeet ++.
kohdunpohjankorkeus 19 ja painokin hiukan noussut :D elikkäst kaikki kunnossa!

sainkin mukaani tällä kertaa synnyttäjän esitietolomakkeet joka täytetään ensikerraksi. seuraav nauvola 26.2 jossa aletaankin sitten kattomaan kelan asioita -ja saan "luvan" tilata äitiyspakkauksen :D ei malttais odottaa..

nyt syömään ja sitten saakin valmistautuu illan töihin :| huomenna vielä aamu ja sitten onkin vapaata sunnuntai..sitten mennäänkin ystävän häitä suunnittelee (kaasoksi ollaan pyydetty :) )
hyvää viikonloppua kaikille..palataa!!

marleena83 ja vinksi 22+0

ikionnellinen
Ompa täällä hiljasta...
Kauhee ilma ollut koko päivän, en oo viittinyt työpäivän jälkeen nokkaani ulkona näyttää, otin pitkät päikkärit, että teki hyvää :D
Vointi on ihan entisenlainen, ensi viikolla olis taas neuvola, liikkeitä tuntuu päivittäin, välillä kyllä hiljaisempia päiviä välissä. Mies on jotenki hellyyttävä kun vähän väliä kyselee: "liikkuuko nyt...no entä nyt?"

Liikkumisesta:käyn kerran viikossa uimassa, ja aina ilmojen salliessa kävelylenkillä.
Muuten otan rennosti, työ on ajoittain aika hektistä ja panostan enemmän tähän oman olon seuraamiseen kun kunnon kohottamiseen, aikasemmin olin aika kova liikkumaan.

Oon lukenut muuten siitä Synnytä rentoutuneena cd:stä että olisi hyvä, ootteko muut aikoneet hankkia? Mä harkitsen ainakin vakavasti, muutenkin olisi hyvä harjoitella rentoutusta näin raskauden aikana..
ikionnellinen 21+2

Yhteistyössä