*KESÄKUUN KULLANKERÄT* heinäkuussa

Lisämaidosta: Mullahan on nuo moleemat tytöt ihan pullolapsia, kun on oma maidontuotanto ollut niin vähäistä. Korvikkeen annossa n ne hyvätkin puolensa, etenkin se, että isä voi hoitaa vauvaa yhtä pljon, eikä äidin täydy olla aina syöttövalmiudessa.
Huomaa että nyt, kun vauvaa imetän, niin eipä isä niin vauvan hoitoon osallistu. Pitää sylissä joskus ja kylvettää, vaipan on tainnut vaihtaa kerran.

Mun on hirveän vaikea uskoa, että maito riittää, kun tissit on niin tyhjän tuntuiset. Vauva kuitenkin on tyytyväinen, joten täytyykai sen ruokaa saada.
Nyt olen muutaman kerran antanut korvikettakin, kun vauva on jäänyt syötön jälkeen kovasti tuttia lupsuttamaan, muttei tuo korvike ole maistunut, max 60ml olen saanut tuputettua. Olen kyllä silläkin koittanut totuttaa pulloon ja korvikkeeseen, kun en itse saa lypsettyä, niin jos tulee tilanne, että joutuu pullosta antamaan ruokaa vauvalle.

Nukkumisesta: Mulle taas ei meinaa uni tulla, ei millään, Tosin tämä kuumuuskin vaikuttaa asiaan. Öisin pyörin sängyssä ja lakanat liimautuu ihoon kiinni.
Olen tosi herkkäuninen, ja herään varmaan 1000 kertaa yössä, milloin mihinkin ääneen. Olen kylläkin opetellut suodattamaan turhat äänet pois joten nukahdan heti uudelleen. Miehen kuorsaus on niin ärsyttävä ääni, että siinä metelissä en voi nukkua. Enkä missään nuhanenän tuhinassakaan. Vauvan itkukaan ei haittaa, jos tiedän, että vauvaa hoitaa joku muu, eli mun ei tartte reagoida.

Vauvan nukuttamisesta: Meillä on aiemmat oppineet nukkumaan mihin vain. Tämä pikkuinen näyttää vähän krantummalta, ja nukkuisi mieluiten äitin kainalossa. Tosin nyt, kun on näin kuuma, vauvakin mielellään ottaa vähän hajurakoa hikiseen äitiinsä.

Vauva tuntuu nukkuvan paremmin metelissä, eilenkin heräsi heti, kun tytöt meni nukkuaan, eli talo hiljeni. No, parempi onkin osata nukkua metelissä, voi muuten jäädä unet vähiin tässä huushollissa.

Itse en ole niin tarkka tuosta nukuttamistesta. Jos näin pieni vauva nukahtaa mieluiten syliin, niin siitä vain, kyllä se viimeistän armeijaan mennessä oppii nukkumaan myös omassa sängyssään. En halua noin pientä huudattaa, joten saa nukkua ihan siellä, mihin hiljenee.
Ainakin meillä on tuon nukkumaanmenon ja nukkumisen kanssa tullut jokatapauksessa useampiakin kausia, jolloin on pitänyt taas uudelleen opetelee nukahtamaan ja nukkumaan, tuossa 8kk iässä muistaakseni ainakin, joten siksikään en pidä niin vaarallisena, jos nyt pienenä nukahtelee syliin tms. Kun ne samat nukkumisshärdellit on edessä jokatapauksessa, luulen mä.

MUlla ei surukseni ole vaakaa, olis ikiva nähdä, onko paino oikeasti pudonnut yhtään. Nythän kuvittelen olevani kovinkin paljon laihtunut. -Todellisuus voikin olla vähän karumpaa...

Meillä syödään yölläkin 3h välein. Tai niin luulen, sen perusteella, miten olen kelloa vilkaissut. Pitäsikin muistaa aina katsoa kelloa, niin unenpöpperössään tietää, onko vauvalla nälkä, vai ähiseekö muuten vain. Viimeyönäkin tuppasin vauvaparalle koko ajan tissiä suuhun, kun kuvittelin sitä nälkäiseksi. Lopulta heräsin sen verran, että tajusin vilkaista kelloa, vauva oli syönyt pari tuntia sitten, mutta kun itse nukahdin kesken syötön, luulin toisella olevan nälkä vieläkin.
No, uni tuli vauvalle kyllä hyvin, kun menin kauemmas, ettei pienellä ollut niin kuuma. Toki osansa saattoi olla silläkin, että tissin tuputus loppui...

-Huiskahäntä ja vaavi 3v1pvä.
 
Meinas sitten ukko syöttää vauvalle cuplaton capseleita :D Nyt lähti uudestaan apteekkiin.
Huhu, kateellisena luen miten ootte alle lähtöpainon päässeet, itellä ois viel noin 7 kiloa karistettavaa, tosin viisikin riittäis :) kiloja siis lähteny nyt jotain 13-14. Masun jos sais kiinteempää kuntoon niin oisin jo täysin tyytyväinen :D

Ja onnea ammu vaan nimppareiden johdosta!
:heart:

Menhit ja Tyttö 2vk1pvä
 
Niin ja reroperä kyseli liinailun harrastajista, täältä löytyy liina mutta sidonta ohjeet katos ku tuhka tuuleen :D ukko sentään muisti sen kehtosidonnan ulkoa mutta vauva ei siitä tykkää ollenkaan, ja netistä en oo muita sidontoja osannu käytännössä toteuttaa -_-
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huiskahäntä:
.

Mun on hirveän vaikea uskoa, että maito riittää, kun tissit on niin tyhjän tuntuiset. Vauva kuitenkin on tyytyväinen, joten täytyykai sen ruokaa saada.
Nukkumisesta: Mulle taas ei meinaa uni tulla, ei millään, Tosin tämä kuumuuskin vaikuttaa asiaan. Öisin pyörin sängyssä ja lakanat liimautuu ihoon kiinni.
Olen tosi herkkäuninen, ja herään varmaan 1000 kertaa yössä, milloin mihinkin ääneen. Olen kylläkin opetellut suodattamaan turhat äänet pois joten nukahdan heti uudelleen. Miehen kuorsaus on niin ärsyttävä ääni, että siinä metelissä en voi nukkua. Enkä missään nuhanenän tuhinassakaan. Vauvan itkukaan ei haittaa, jos tiedän, että vauvaa hoitaa joku muu, eli mun ei tartte reagoida.

-Huiskahäntä ja vaavi 3v1pvä.
Mä olen miettinyt ihan samaa aamupäivisin kun vaavi innostuu riehumaan tissillä. Nyt sitten automaattisesti syötän molemmat rinnat... Tuntuu että varsinkin toinen rinta on "huonompi" ja vaavi jää sen jäljiltä nälkäisemmäksi... :eek:

Tuohon äidin nukahtamiseen, mulla on korvatulpat käytöss. Ne suodattaa hyvin pienemmät vauvatuhinat pois ja kyllä herää hyvin sitten kun pitää!

Täällä nukutaan pitkästä aikaa päikkäreitä, sain vinkiksi nukuttaa vatsanvääntöjen jälkeen vauvaa mahallaan ja ainakin nyt toimi!

Painosta, nyt lähtenyt reilu 11kg, tosin siitä oli suurin osa turvotusta.Olin loppu raskauden ajan kuin ilmapallo... jäljellä noin 5kg jotka istuvat kyllä sitkeästi lanteilla ja mahassa :/

terkuin
renee ja vaavi 3vkoa
 
Miten kauan vauvanne imee rinnalla kerralla? Etenkin osittaisimetyksellä olijat. Meillä vaavi viihtyisi rinnalla varmaan kauemminkin, mutta olen rajannut oman jaksamiseni takia ajan kerralla tuntiin. Mietin vaan, että jos antaisi vauvan imeä kerralla kauemmin, niin mahtaisikohan maidontulokin vielä kasvaa.

Tiivari ja Tyyppi The Maitovampyyri 1 vko 5 pvä :heart:
 
Hei vinkkinä kaikille jotka hiklilette kantoliinana kanssa. Ainakin bebesillä on myynnissä Manduca reppu,joka on kantoliinan ja rintarepun välimuot.Siihen saa pienenkin vauvan poikittain lonkalle!

Meilä tissutellaan välillä tunti tai sitten 20min, välillä jos podetaan vatsavaivoja välissä menee 2x 20-30min. Ainakin meillä tiheämmän imun kaudet tuntuu rinnoissa 2-3pvän viiveellä..

[/b]Miten sulla Tiivari meni niiden julkisten kanssa? OLen itsekin miettinyt,jopa, metron käyttöä :D

terkuin
renee ja vaavi 3vkoa
 
Mahallaan nukuttamisestaOnko kukaan kuullut, että siihen liittyy kätkytkuolemariski? Jostakin vauva/kaksplus lehdestä luin aikoinaan, että mahallaan lapset vaipuvat paljon syvempään uneen. Ja heillä saattaa olla pieniä hengityskatkoksia. Kun he nukkuvat kyljellään tai selällään niin he heräävät siihen katkokseen ja rupeavat itkemään. Mutta mahallaan he ei herääkään siihen ja voi tapahtua se kauhein juttu. :'(

Minä olen teiltä lukenut, että nukutatte mahallaan. Olen miettinyt, että viitsinkö laittaa tuosta tähän näkysävälle. Mutta en voi olla laittamatta. Jos jotain sattuu, ei minun ainakaan itseäni tarvi syyttää, että en sanonut siitä riskistä.. Minä en siis uskalla ajatellakkaan että nukuttaisin mahallaan. Esikoista nukutin aikoinaan, kun en tiennyt asiasta. Mutta heti kun luin sen artikkelin, siihen jäivät lasten nukuttamiset mahallan.

Tiivari mielestäni olet tehnyt aivan viisaan ratkaisun. Ei sitä kukaan jaksa tunti tolkulla tuttina istua. Kyllähän meidän pojukin aina tiheään syö, mutta on aivan eri asia, kun syö esim 15 min ja taas puolen tunnin päästä sen 30 min. Siinä on saanut välillä käydä ajatuksia vaihtamassa.

Itse tuossa mietin kun imetin vauvelia. Että itselle nuo imetyssessiot ovat ns. lomaa. Jos en istuis siinä, niin pitäs olla toisia lapsia katsomassa ja huoltamassa.

Ottakaa muuten joku kirja, lukekaa aina kun imetätte, niin yllättäen ette raski lopettaa imettämistä, kun kirjassa on joku hyvä kohta menossa. Ei tunnu niin uuvuttavalta hommalta.

Reropera
 
Onko kenellekään tullut kutsua siihen tutkimukseen jossa rokotetaan aivokalvotulehdusta ja siihen liittyvää verenmyrkytystä vastaan? Meille tuli.

Siinä näytti olevan houkuttimena että saa rokotteen myös sitä keuhkokuumeessa tulevaa bakteeria ja (mikähän se toinen oli) vastaan. Meillä on vanhimmalla tyttärellä ollut juuri tuo keuhkokuume (oli 2 viikkoa sairaalassa, suoneen laitettiin 3 eri antibiottia), niin kiehtoo todella tuo rokotustutkimus.. Huomenna hän saa sen ilmaisen rotaviirusrokotteen, jonka saatiin sairaalasta.
 
tosta mahallaan nukuttamisesta, meillä sairaalassakin hoitajat nukuttivat vatsavaivasia vauvoja mahallaan, olen kyllä kuullut tuosta että nostaa kätkytkuolema riskiä ja jostain myös luin että jos vauva kuolee kätkytkuoleman sen on mahdollisesti jo ennalta määrätty, eli siis joku kehityshäiriö aivoissa sen aiheuttaisi, eikä silloin kuolemaan voi välttää. Kätkytkuolema riskiähän nostaa miljoona muutakin asiaa kuten liian pehmeävuode ja peitotkin. Itse kyllä riskin tiedän, mutta silti yritän masuvaivaista välillä nukuttaa mahallaan, tähän kyllä varmaankin vaikuttaa se että uskon siihen että ihmisen kuolema on ennalta määrätty, joltain taholta, muuten en kai olisi elämäni kuolemakokemuksista selvinnyt :whistle: enkä nyt tarkoita että kenenkää pitäis nyt ruveta vauvaa tahallaan riskeeraamaan :D kunhan hölisen :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja renee:
Miten sulla Tiivari meni niiden julkisten kanssa? OLen itsekin miettinyt,jopa, metron käyttöä :D
Nyt sekoitat mut varmaan Elppaan. Eikös hän ollut menossa noilla julkisilla. Täällä Turun seudulla ei pahemmin metroja näy. Busseihin on tyydyttävä. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja reropera:
Onko kenellekään tullut kutsua siihen tutkimukseen jossa rokotetaan aivokalvotulehdusta ja siihen liittyvää verenmyrkytystä vastaan? Meille tuli.
Tuollaiseen tutkimukseen ei ole kutsua tullut, ainakaan vielä. Ollaan mukana "Hyvän kasvun avaimet" -tutkimuksessa, jossa seurataan lasta kokonaisvaltaisesti murrosikään asti. Yhtenä hyvänä etuna tässä on, että hengitystieinfektioissa pääsee suoraan lääkärille tutkimuksen puitteissa. Ei siis tarvitse jonotella terveyskeskuksessa. Vaikka onhan meillä vakuutus, joten tuskin jonotettaisiin siellä muutenkaan :/ Tutkimuksen tiimoilta tehdään myös videohaastatteluja, jotka saa sitten itselle jossain vaiheessa. Hauska varmaan katsoa sitten myöhemmin itseä tilittämässä omia tuntojaan raskaus- ja pikkulapsiajalta. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja renee:
Miten sulla Tiivari meni niiden julkisten kanssa? OLen itsekin miettinyt,jopa, metron käyttöä :D
Nyt sekoitat mut varmaan Elppaan. Eikös hän ollut menossa noilla julkisilla. Täällä Turun seudulla ei pahemmin metroja näy. Busseihin on tyydyttävä. :whistle:
Totta taitaa olla että imetys vähentää pään skarppiutta... :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja Venla-05:
Velv meillä esikon vatsa ja toimitettiin kuumemittarin avulla, mutta hällä olikin kehittymätön suoli keskosuuden vuoksi. Vaahtokakasta en osaa sanoa. Ja tosiaan ei ole mikään kumma, jos vauva ei päivittäin kakkaa, väliä voi olla toisilla useampikin päivä.

Meillä ristiäiset vasta 3.8, eli aikaa on keksiä nimeä :D Tosin ois ollu kiva, kun ois jo pidetty. En yhtään pidä tollasista juhlista :ashamed: Varsinkaan kun itse täytyy järjestää :)
Meillä kans ristiäiset 3.8 :D
Tuleekohan saman nimisetkin vielä ;) :whistle:
 
Uusi ilmottautuisi mukaan jos vaan huolitte... :wave:

Elikkäs meillä laskettu aika oli 9.7 mut poju päätti syntyä kesäkuun puolelle.
Perjantaina 27.6.08 klo 16.12 syntyi meille pieni poika jonka mitat oli 2860g ja 47cm.

Alku meillä on lähtenyt sujumaan oikein mallikkaasti. Laitokselta päästiin kotiutuun maanantaina ja perjantaina meidän on mentävä jo neuvolassa käymään punnituksessa ton pienipainosuuden kanssa. luulis kyllä painon nousseen kun imetys sujuu hyvin ja maitoa riittää. Ja olen yrittäny nyt tunnollisesti noudattaa lääkärin ohjeistamaa 3 tunnin syöttö väliä. Poika nukkuu niin makoisasti et joutuu useimmiten herätteleen syömään. Olen nyt laittanu kellon itelle herättään aina n. 3 tunnin päähän yöllä, että saan ite levollisesti nukkua sen kolme tuntia ettei tartte mun myötäänsä kelloa vilkuilla et oonko kauan nukkunu, koska poika söi...
Omasta painosta ootte ilmeisesti kirjotelleet... mulla ei raskaus aikana rd:n ruokavaliohoidon takia paino noussu ku ekasta neuvolakäynnistä 4 kg ja ne kaikki jäi laitokselle. tänään oli paino jo samoissa mitä musitelin sen olevan jonkin aikaa ennen raskaaksi tuloa et olen oikein tyytyväinen. Nyt olen vaan repsahtanu tähän makujen ihmeelliseen maailmaan kun saan pitkästä aikaa syödä mitä haluan ja onkin sit tullu syötyä kaikkea epäterveellistä mistä oon joutunu melkein 9kk kieltäytyyn... no ressiä en aijo ottaa kuhan paino ei lähe nouseen.

Oma toipuminen on muutnekin menny oikein mukavasti. Synnytys kun oli helppo ja nopea ja mitään haavoja ei tullut niin olokin on sit ollu oikein hyvä.

Nyt täytyy hipsiä nukkumaan että kerkee hetken nukkua ennen seuraavaa syöttöä...

Kojo ja nyyperö 5vrk
 
Nukuttamisesta: Mie nukutan Nököö lähes aina mahalleen...vaunuihinkaa poika ei osaa muuten nukahtaa vaan selällee ollessa säpsähtelee yhtämittaa hereille.
Oon kyl sitä mielt et jos kätkytkuolemaa alkaa pelkää nii saa kokoaja pelätä ja lähes kaikkea (vain miun mielipide).
Oon nää 3 muutaki mahallee nukuttanu vauvoin.
Myös sellasen oon huomannu et kun vauvaa masullaa nukuttaa nii hää viihtyy hereilkii enemmä masullee joten niskat vahvistuu myös hyvin.

Tissittelyst ja yösyönneist: Nökö söi ekat 3vkkoa vain kerran yössä,mut nyt tissitellään 2-5kertaa.Kelloo en jaksa kattella vaan ain ku levottomaks toine tulee nii evästä suuhun vaa :D
Päiväl syöntiväli on noin 2tuntii.

Tänää ois iltapvällä nlalekuri Nököllä...onkohä jätkä paljo kasvanu ku jätin kaik lisämaidot pois viime punnituksen jälkee,pikkase jänskättää.

ursula ja Nökö 1kk ja 5pvää
 
renee- julkisissa on mennyt tosi hyvin! Ainut ongelma on ollut ruuhka-aika, jolloin esim. 550 (jokerilinja):lla saattaa olla jonossa kuudetkin vaunut, onneksi kulkevat 5 min välein.. Metrossakin käytiin, se oli näköjään tylsä kun oli niin tasaista kyytiä, joten herättiin ja kailotettiin keuhkoja sitten ulkoilmaan asti :D Mitä enemmän pomppuja ja mitä hullumpi kuski, sitä paremmin meidän mies nukkuu :)

PS: en rohkaise ketään menemään alennusmyynteihin vaunujen kanssa |O

Elppa & Antsa 2 vko 1pvä
 
Tulipas lasku sairaalasta! Oma 6 vrk sairaalassa laskutetaan näköjään erikseen, eli lapsen 3 vrk (teholla/valvonnassa) laskutettiin nyt ensin. Tulee kallis lasku loppupeleissä :/ Onneksi ei otettu perhehuonetta vaikka tarjosivat viimeistä, olis ollut tuplamaksu. Huh, kallista lystiä!
 
Täällä kans ootellaa Elppa ihan samanlaista laskunyväskää, sais jäädä tulematta.. Tosin miulle jos sillo ku tyttö siirty tehonpuolelle ni kerrottiin et ne vuorokaudet mitä hän siel on maksaa erikseen sen 26 vaiko 27 euroa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
Täällä kans ootellaa Elppa ihan samanlaista laskunyväskää, sais jäädä tulematta.. Tosin miulle jos sillo ku tyttö siirty tehonpuolelle ni kerrottiin et ne vuorokaudet mitä hän siel on maksaa erikseen sen 26 vaiko 27 euroa.
Olettekohan te vauvan kanssa jossain määrin ne meidän kaksoset, siis ne, joita jokaisella pitäis olla jossain päin maapalloa.. Satuttiin vaan samaan maahan?

Kuulostaa aika paljolti KAIKKI samalta; ongelmat, hyvät hetket, synnytys, vähän tuo luonnekin :LOL:
 
Heippu hee!

Liinassa täällä herra A köllöttelee ja voin suositella tätä muillekin. En esikoisella käyttänyt liinaa mut nyt ostin ja toden totta tää on vaikea sitoa aluksi, mutta homma toimii. Ukko huusi kurkku suorana vaikka kuinka kauan ja pari minsaa liinassa oltuaan rauhoittui siihen :eek: . Mulle on kaikkein vaikeinta arvioida paljonko vauvalle pitää jättää tilaa mut näköjään tämänkin alkaa oppia - tämänpäiväinen sidonta on jo paljon parempi kuin eilinen ja ehkä huomenna väännän jo sen täydellisen sidonnan ja uskallan tällä uloskin:). Kolme viikkoa olisi vielä aikaa harjoitella ja sitten on edessä reissu Legolandiin, jossa uskon että liina pelastaa koko reissun, heh!

Meillä vaavi syö aina n. 10 minsaa kerrallaan ja pitää sitten n. vartin tauon ja sitten taas uudelleen - sellaiset 45 minuttia koko ateriassa menee. Yöllä kun herää niin imee kerralla vähän kauemmin ja nukahtaa sitten siihen rinnalle heti.
 
Tiivari: joo, käsittämätöntä miten annoin sen neukkatädin niin viedä uskon imettämisestä :headwall: . Paino oli noussut mutta ei hänen mielestään riittävästi, joten hän arveli että vauva ei saa tarpeeksi ruokaa - kyseli että täyttyykö sun rinnat lainkaan jne. Kun sanoin että vauva on ollut iltaisin "vähän levottomampi" mutta että Cuplaton-tipat ovat auttaneet asiaa, hän sanoi heti että ei noin pienellä (1 viikon vanha) voi vielä olla mitään mahakipuja vaan se ei vaan saa iltaisin varmaan tarpeeksi maitoa, jne. Tuohon ei auttanut sekään kun sanoin että rinnoista valuu maitoa vielä siinä vaiheessa kun vauva lakkaa imemästä...
Neuvolakortissa lukee joka käynnin kohdalla kuitenkin, että imetys sujuu hyvin, joten olen näköjään käynnillä sitten osannut esittää olevani kovin varma asiasta, mutta sitten kun illalla kanniskelee itkuista vauvaa, alkaa usko tietenkin loppua... Meillä siis vaihtui neuvolatäti syntymän jälkeen ja jurppii ihan sikana, ei tämän uuden kanssa oikein hyvin tämä alkanut. :snotty:
 
ikionnellinen
heipsan äidit ja vauvat!
Täällä porskuttaa suht hyvin, mitä nyt ollaan aika lailla apteekin "kanta-asiakkaita", harva se päivä on tullut jotain hankittua vauvan erinäisiin pikku vaivoihin. Silmätulehus on nyt onneksi saatu hoidettua. Suurinpana nyt on mielessä tuo runsas maidontulo joka taas aiheuttaa sen että tyttö ei ehdi niellä tarpeeksi nopeeta ja maitoa tulee nenänkin kautta ulos :/ ja sitten hää tuhisee nenu tukkeessa :kieh: . Elikkäs keittosuolatipat on aina valmiina imetyssessioiden aikana.

Myös pikkusen vatsavaivaa on tullut, Cuplatonia kokeillaan tällä hetkellä, tyllerö ei itke kovasti mutta ähisee ja kröhisee pää punaisena ja kipristelee vatsaa, ikävä seurata vierestä :/
Muuten on tyytyväinen tyttönen, ihania sydämet sulattavia hymynhäivähdyksiä antaa aina välillä :heart: :heart: :heart:
Meillä ristiäiset on vasta elokuun puolivälissä eli kun tyttö on 2kk. Kummit on pyydetty,nimeä vielä mietitään, pari vaihtoehtoa on... :saint: Muuten en tykkää tuollaisia juhlia järjestellä, kutsulistaa pitäisi varmaankin miettiä. Tarjoatteko te muut ihan ruuan vai vaan kakkukahvit? Meille vieraat tulevat sen verran läheltä että lämpimän ruuan jätän väliin, voileivät+kakut ja kahvit saanevat riittää...

Asiasta viidenteen...Onko joku käyttänyt Kanga-reppua, siis sellaista rengaskantoliinaa? Meillä on sellainen vanha kotona, en vaan ole löytänyt ohjeita, joko tuollaisen 3 viikkoisen voi siihen laittaa? Kokemuksia?

Nyt jätskiannoksen kimppuun ennen kuin typy herää :p
Ikionnellinen + neiti 2vko 5pvä
 
Elppa ken tietää, ehkä ollaanki :D Kieltämättä yhtäläisyyksiä löytyy aika lailla :D

Ristiäisten tarjoilusta, meillä tarjotaan ihan vain karjalan piirakoita, voileipäkakkuja ja tietysti mansikka ja vadelmakakkuja, meillä tulee (toivottavasti) vieraita myös kaukaa, mutta en rupee järjestämään mitään kunnon lämmintä ruokaa heille ihan jo kustannussyistä, nämä pitkämatkalaiset kuitenkin yöpyvät sukumme luona joten saavat siellä varmasti ruokaa :D
 
Millaisia kantoliinoja teillä on? Minä olen liinasta haaveillut, helpottaisi elämää kummasti näiden lapsosten kanssa, meillä on siis 3 vkoinen vauva, ja tytöt 1v7kk ja 2v9kk.

Entäs te, joilla on useampia (pieniä ) lapsia miten päivät sujuu teillä? Esim. Reroperalla ainakin oli useampi pikkuinen. Mää oon ihan helisemässä välillä, kun pitäisi vauvaa imettää, ja tytöt alkaa tappelemaan, tai kaikki itkee kilpaa, tai kaikilla on yhtäaikaa nälkä tai muu hätä. No, hoidan vauvan ensin, sitten isommat, tai sitten se, jolla on isoin hätä, saa eka apua, mutta kyllä tuntuu usein, etten millään riitä. Nytkin muuten istutin penskat potalle, ja unohdin sinne, lirinä kuuluu vaan, kun taitaa toinen pissiä lattialle...

*muoks* niin, miten ehditte hoitaa kotihommat ym. kun ootte yksin monen lapsen kanssa? Mulla on taastää alku hankalaa. Koti on kuin myrskyn jäljiltä, lattiat tahmassa mehusta, pyykkiä vinot pinot, ruokaakaan en oo ehtinyt pahemmin laitella, mies on tehnyt illalla keittoa tms.jota lämmittää seuraavana päivänä. Etenkin näin kesällä, kun tulee oltua paljon ulkona, tuntuu hommat leviävän käsiin.
Ehkä en vain ole järin käytännöllinen taloudenpitäjä :ashamed:
Mua vaan niin ärsyttää, kun kaikki, mitä aloittaa, jää kesken, kun aina tulee jotain muuta, tärkeämpää tekemistä, joku itkee tms.
 

Yhteistyössä