Kesäkuun kullankerät 2008 TOUKOKUUSSA

Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
ursulainen:
mieshä käi siel nipsautukses,mut sanoinko et ne oli tyriny eikä lekuri ollu vieny piuhoi :eek:
Siis WHAT?! :eek: :eek: :eek:
Toivottavasti mun putket tukittiin viime kesänä oikeasta kohti, muuten kyllä hymy hyytyy :/
No jooo-o! Soittivat koksist et "ei nyt tiietä mite tän sanoo,mut patologi ei löytäny yhtää siemenjohtimii näytteestä" :kieh:
Mies sano kyseleväsä tarkemmi ku tulee uus kutsu leikkauksee ja sit tehää potilas asiamiehelle valitus hoitovirheestä.
No oho :eek:
On varmaan ihan mielenkiintosta tietää,mitä ihmettä ne on sieltä sit napsassu...No mut ursu,eikö sulla ollukin toiveissa lisää lapsia?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
ursulainen:
mieshä käi siel nipsautukses,mut sanoinko et ne oli tyriny eikä lekuri ollu vieny piuhoi :eek:
Siis WHAT?! :eek: :eek: :eek:
Toivottavasti mun putket tukittiin viime kesänä oikeasta kohti, muuten kyllä hymy hyytyy :/
No jooo-o! Soittivat koksist et "ei nyt tiietä mite tän sanoo,mut patologi ei löytäny yhtää siemenjohtimii näytteestä" :kieh:
Mies sano kyseleväsä tarkemmi ku tulee uus kutsu leikkauksee ja sit tehää potilas asiamiehelle valitus hoitovirheestä.
No että sitten vielä tommonen koettelemus teidän kohdalle! :eek: Miten tommonen on edes mahdollista?! Mitä se lääkäri on kuvitellut tekevänsä siinä leikkauksessa?! Ei helvetti, en tajua. No, toivottavasti kaikki korjaantuu :hug:

Hiekkalaatikolla me ollaan oltu pari kertaa. En olis varmaan vielä edes vienyt, ellei Venla kävelis :ashamed: On se vaan jotenkin helpompaa olla siellä. Hiekansyöntikään ei kiinnosta niin paljoo, kun pitää juosta ympäri sitä laatikkoo. Heikosti Venla vielä tajuaa, mitä siellä tehdää, lähinnä käy tuhoomassa veljen ja äidin tekeleet. Äidin enkeli :saint: Talvella meilläkin lumensyönti oli niiiiiiiiiiiin kiva juttu, äiti ja isi oli ihan persiistä kun ei antanu sitä syödä...Niin ja yks, mitä Venla nyt söis mielellään, on ruoho! Kun se on niin kivan vihreetä tms. Harvassa paikassa se nyt ihan niin vihreetä vielä on, lähinnä rusehtavaa. Tosta vihreen syömisestä innostuneena oon antanu neidille salaatinlehtiä syötäväks välillä, uppoo ja hienosti =) Kun kurkku ei oikein tahdo maistua, ei sitten raasteena eikä palasina, saatika kokonaisena.

En mä muuten näkis vaivaa ton salaatin syömisestä, mut meillä isäntä ei syö MITÄÄN rehuja, enkä halua että lapset oppivat saman tavan. Esikoisen kanssa ylitin itseni, kun sain pojan syömään tomaattia. Isäntä kun ei sitäkään syö millään, ja välillä myös näyttää, ettei tykkää. Vaikkakin olen sanonut, ettei lasten aikana tarvi nyrpistellä ja ronkkia lautasta. Mut ei aina onnistu :/

Jee, Venlallakin alkaa jo kuume häipyä. Olis meinaan ihan kiva jo päästä pihalle, pää tänne sisälle hajoo :kieh: Esikoisestakin huomaa heti, jos ei oo päässyt päivän aikan ollenkaan ulos. Kiukuttelee minkä kerkee :( Eilen sitten onneks anoppi soitti ja halusi isoveikan pihatalkoisiin. Tarkottaen sitä, että Veeti pelasi kiekkoa naapurin poikien kanssa, ja söi makkaraa :D Oltiin sitten kuumepotilaan kanssa ihan keskenämme.

Tulipas tekstiä...olikohan mulla edes mitään tärkeetä...ei tainnu :ashamed:

Aurinkoista tiistaita kaikille :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bamse:
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
ursulainen:
mieshä käi siel nipsautukses,mut sanoinko et ne oli tyriny eikä lekuri ollu vieny piuhoi :eek:
Siis WHAT?! :eek: :eek: :eek:
Toivottavasti mun putket tukittiin viime kesänä oikeasta kohti, muuten kyllä hymy hyytyy :/
No jooo-o! Soittivat koksist et "ei nyt tiietä mite tän sanoo,mut patologi ei löytäny yhtää siemenjohtimii näytteestä" :kieh:
Mies sano kyseleväsä tarkemmi ku tulee uus kutsu leikkauksee ja sit tehää potilas asiamiehelle valitus hoitovirheestä.
No oho :eek:
On varmaan ihan mielenkiintosta tietää,mitä ihmettä ne on sieltä sit napsassu...No mut ursu,eikö sulla ollukin toiveissa lisää lapsia?
Kyllähä se pikkase ihmetyttää et mitä sielt ollaa leikelty :whistle:
Nii ja kyllä...miul ikuinen vauvakuume :heart: Kyl se viides menis...samoil valvomisilla :D
Mies pikkase erimielt vaik ei yhäkää ymmärrä et lapsii tulee jos ei ehkäsyy käytetä ;) :LOL:
 
terveppä teille :wave:

me käytiin viime sunnuntaina serkun vauvan ristiäisissä, ja voi hyvä luoja miten joku voi olla niin pieni ja söpö ja ennenkaikkea kevyt :LOL: kyl tuntu sille et nyt on heti paikalla laitettava peitot heilumaan :D onneksi se sitten meni hiljalleen ohi ja järki otti taas niskasta kiinni :D

meillä on vissiinki vihdoin ja viimein tullu yks hammas lisää! aloinki jo huolestua kun moneen moneen kuukauteen ei oo uusia tullu.

meinasin yks päivä töpätä vaateostoksilla, kovasti olin ostamassa kokoa 68, onneks lopulta tajusin et helskutti sehä oli 86 mitä piti ostaa :D nyt on eka uus body päällä ja perkele, ei toi kauaa mahu.. mitä kokoa muut kullankerät käyttää?

wapusta sen verta, et pidettiin pienet lanit meillä ja hauskaa oli :heart:

ain niin, kävelystä olitte jotain puhuneet. meillä aliisa kävelee kans muutamia askeleita, mutta konttaa vielä kun se on vissii viel neidistä helpompaa. tukee vasten sitten oikein juokseekin :D

ain niin, piti viel sanoo tosta nipsautuksesta, kamalaa miten voi mennä noin pahasti mönkään. nyt oon yhä varmempi siitä et sitten ku meillä on lapsiluku täys, ni mennään molemmat nipsautettaviks |O
 
Meil on käytössä 80-86cm vaatteet, ja yks 86cm kokoinen 74cm body (ulkomailta.. kivat kokoerot). Vk-haalari on koko 80, bodyt 80-86cm ja housut 74-80cm, riippuen kuinka löysät lahkeet ja vyötärö ;)

Meille on ihan parissa päivässä pojalle tullut pieni parveke eteen :heart: Ihanaa kun edes VÄHÄN enemmän syö! Siltikin varmaan puolet teidän muiden vauvojen ruokamäärista :(
 
Voi kauhee Ursu! Tai siis ehkä toi on kohtalo, ja tarkoitettu et teil vielä viides lapsi tulee. =) Mut aika kämmi lääkäriltä :eek:

Meil vaatteista käytössä pääsääntöisesti 74cm , joitakin 80cm myös. Mut nyt kun huomaan, et teillä käytössä jo jopa 86cm vaatteita, niin pitääpä käydä nuo 80cm:n vaatteet läpi. Kun osa saattaa olla pienempää mallia. Vai pidänkö mä tuota neitiä liian pienissä vaatteissa.... just vasta laitoin 68cm pois. Ja osa 74cm vaatteista odottelee vielä kaapissa, kun ovat liian isoja.

Otin heti ryhtiliikkeen, ja oltiin äsken neidin kanssa pari tuntia ulkona. Ei tajunnut hiekkalelujen ja hiekkalaatikon päälle mitään. Istui kuin tatti. Ja oli tyytyväinen kun lopulta pääsi vaunuihin pötköttämään. Vauva.... :D

Annoin neidille lounaan yhteydessä 1/2prk viiliä. 10min päästä oli vatsa ripulilla. Varmaan johtui viilistä....? Mites jatkossa nyt sitten? Uskallanko antaa ollenkaan, vai koitanko siedättää pienemmillä määrillä. Apuja!
 
Vaatekoko meillä on käytössä 68-74...Juu pieni on neiti :D

Tiivari Mä pitäisin ehkä parin päivän tauon (siis sen aikaa,et vatsa on taas kunnossa) ja sit kokeilisin pienellä määrällä uudestaan.
 
Kiitokset onnitteluista! =)

Veijon 10 kk mitat on 10730 g ja 76,5 cm, jos näitä joku joskus jaksaa päivittää. Tän pinon otsikossa on muuten vuosi 2008, mutta eipä tuo menoa haittaa. :D

Ursulle ja perheelle tsemppiä täältäkin ainakin kuorma-autollisen verran!

Meillä käytössä koot 74-86 riippuen vaatemerkistä. Huimia eroja on malleissa, olen huomannut. Hiekkalaatikolla ei ole vielä oltu, keinuttu kyllä ja laskettu liukumäestä, niistä myös tykkää hulluna.

Mites kun oon lueskellut, että monille muksuille menee jo nakkia ja kalapuikkoa napaan. Oonks mä jotenkin hysteerinen tuon suolan kanssa, kun en oikein mitään uskalla antaa, missä suolaa on. Leipää oon silloin tällöin tarjoillut, mutta muuten mennään suolattomalla linjalla. Paprikamaustetta ja pippuria oon lisäilly lapsenruokiin ja yrttimausteita. Ton tuorepuolen tarjoaminen on meillä tosi vähäistä. Laiskuutta lähinnä. Kurkkua ja porkkanaa annan kokonaisena, raasteet ei tunnu oikein kelpaavan. Ja sitten hedelmäpuolelta omenaa ja banaania, joskus marjoja, mut ei kyllä edes joka päivä tule annettua.

Jugurttia ja viiliä annan välipaloina, maitona Tutteli. Meidän neuvolasta sanottiin, että tavalliseen maitoon siirtymisessä ei kannata pitää kiirettä.

Tääl Vepa nyt päikkäreillä partsilla. Nukkuu kahdet unet päivällä, 09-10 ja 14-16, yöllä 20-06. Meillä herätään siis joka aamu nykyään kuudelta ja vanhemmat menee nukkumaan viimeistään klo 22. Vähän on meidän rytmi muuttunut!!! Mutta muuten ei jaksa millään. Onneks mies on nykyisin päivätöissä, niin ei tartte olla aamuja kahdestaan Veijon kanssa.

Sydänk. Mulla kanssa iltapahoinvointia, oli myös Veijon kanssa. Siis just sellanen krapulaolo, yök. Ja tää väsymys taitaa olla nyt pahimmillaan. |O |O
 
Suolasta Meillä tuo hampaiden määrä (3kpl) rajoittaa vielä aikalailla ruokatarjontaa. Aika paljon tulee annettua valmispurkkeja tai liha-peruna-kasvissoseita. Suolaa kun ei noissa ole, niin ei ole tarvinnut tarkoituksella vältellä. Odotan innolla hampaiden puhkeamista, jotta pääsee kunnolla rouskuttamaan "tavallista" ruokaa. Kun halu sormipaloihin olisi neidillä kova, mutta kun meinaa tukehtua hiukankin suurempiin paloihin. Vaikee noilla kahdella etuhampaalla on ruokaa jauhaa :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja haikaraemo:
Tän pinon otsikossa on muuten vuosi 2008, mutta eipä tuo menoa haittaa. :D
Höppänä, meil on vuonna 2008 syntyneet vaavit :D

Apua, kohtahan ne vuoden 2009 kesäkuulaisetkin tulee vauva-sivuille aktiivisesti :D
Pitäisköhän vuosiluku lattaa tuon kesäkuun jälkeen...oisko selkeempi. Eli Kesäkuun 2008 Kullankerät...Äh. En mä tiiä. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja haikaraemo:
Tän pinon otsikossa on muuten vuosi 2008, mutta eipä tuo menoa haittaa. :D
Höppänä, meil on vuonna 2008 syntyneet vaavit :D

Apua, kohtahan ne vuoden 2009 kesäkuulaisetkin tulee vauva-sivuille aktiivisesti :D
Pitäisköhän vuosiluku lattaa tuon kesäkuun jälkeen...oisko selkeempi. Eli Kesäkuun 2008 Kullankerät...Äh. En mä tiiä. :D
Liekö tuolla väliä. :D
 
Minäkin olen vähän suolahysteerikko, meillä ainoa vauvan saama suolainen tuote on leipä, sitä popsitaan kyllä päivittäin. Mietin juuri, voisinko tehdä lasagnea, johon tulee emmentalia, kun siinä on suolaa... :ashamed: Ehkä siis hieman turhan hysteerinen olen. Itse teen pääasiassa ruoat, mutta lähinnä vauvalle erikseen. Pastaruokia ja liha-peruna-kasvissoseita. Sekaan tulee mausteita, mutta ei suolaa.
 
Meillä käytössä pääosin 80cm vaatteet, osa myös 86cm. H&Mn 80cm bodyt kinnaa jo, eli siirryttiin sit tavispaitoihin. Tällä hetkellä 2 ulkoilutakkia kokoo 86, muuten sopivia mut hihoja täytyy kerran käärästä. Riippuu vaan niiiiiiiiiiin valmistajasta noi koot. Mä alotin jo ostaan esim. HenkkaMaukalta "86-128"-osaston 86cm-vaatteita. Eikä edes oo kauheen isoja tällä hetkellä. Kun niissä ei oo juurikaan eroo vauvaosaston 86-vaatteisiin, ja ne isompien on nätimpiä.

Suolasta ruuassa. Meillä Venla ei oo suostunu pitkään aikaan syömään purkkiruokaa, joten tein itse soseet ja muut mössöruuat, täysin suolattomina. Mutta nyt kun neiti haluaa samaa ruokaa kun me, niin voi sen nakin tytölle syöttää, lisukkeena on kuitenkin suolatonta perunamuusia/makaroonia/riisiä tms. Jos haluaisin täysin suolattoman ruuan tytölle, joutuisin tekemään itse nakit ja kalapuikot, eikä mulla semmoiseen ole aikaa. Tietysti jos meillä syödään ihan kotiruokaa, teen ruuan täysin suolattomana ja käytän muita mausteita. Omalle lautaselle voi sitten lisätä suolaa. Mutta tuskin meidän lapset suolaan kuolee, meillä on max. kerta viikkoon osittaista einesruokaa. Leipää eivät syö niin paljoa, että siitä juuri suolaa elimistöön tulisi. Ja eineksistä valitsen aina vähäsuolaisimmat versiot.
Eilen tein lihapullia, laitoin taikinaan purkin kermaviiliä, kuivattua sipulia, kaikenlaisia suolattomia mausteita ja hyviä tuli =) Hienosti maistui Venlalle perunamuusin kera :heart:
 
Mä en oo antanut ruokia joissa on [/b] suolaa mut napostelee usein leivän ja juuston paloja. Entäs sokeri?? Annatteko keksejä, pullaa tms? Mä annan joskus omasta pullasta tai keksistä murusia ja joskus annan myös karkkia maistaa....

Meillä lähettiin tänään konttaamaan... Tai yritettiin ainakin, muutaman metrin jo onnistui... :heart:

Kertokaas mulle miten saisin Emman yöunia pidennettyä????
Nukkuu päikkäreitä 2-3 tuntia ja yöunia 9-10 tuntia. Ahistavaa ku neiti herää jo kuuden- seitsemän aikaan. Seitsemän aika viel ihan ok mut kuus on ihan liian aikainen. Viimesiltä päikkäreiltä herää neljän maissa ja ysiltä nukkumaan. Päikkäreitä ilmeisesti pitäis lyhentää mut sit kitisee väsymystään ja sitä ei kestä kukaan!
Monetko päikkärit teillä nukutaan?
Meillä kahdet mut olis tarkotus siirtyä pian yksiin mut en tiää miten siinä voi onnistua ku neiti on yöunilta herättyyän jo parin-kolmen tunnin päästä väsynyt...
saa antaa vinkkejä!!
 
Sokerista Ei olla annettu sokeria, eikä meinata antaakaan kun vasta sitten kun osaa itse pyytää. Ehtiihän se sitä syödä myöhemminkin. Ja jos nuo hampaatkin säilyisivät sitten paremmin ehjinä. Ja kun meillä ei ole niitä sisaruksia, joilta oppisi makeansyönnin =)
 
Päikkäreistä Nukkuu pääasiassa kahdet päikkärit - aamupäivällä 1h ja iltapäivällä 2h. Joskus ottaa tirsat vielä illansuussakin. En oo huomannut vaikutusta yöuniin. Tai pikemminkin niin päin, että jos päivällä jää unet vähiin niin yöt on levottomampia. Ja 12-13h nukkutaan yössä.

*muoks* ja me ollaan siis totutettu tyttö köllöttelemään aamuisin sängyssä. Eli jos herätään klo 8.30, niin tunnin verran hengaillaan sängyssä. Saattaa joskus nukahtaa siihen vielä hetkeksi uudelleen. Eli rauhallisia nuo aamun aloitukset meillä.
 
Meillä on kokeiltu: yöunet eivät pitene päikkäreitä lyhentämällä, mutta yksiin päikkäreihin siirtymällä kylläkin. Eilen nukuttiin yhdet, joilta herättiin jo ennen kahta (yhdet olivat pituudeltaan suunnilleen yhtä pitkät kuin kahdet yhteensä). Vauva meni nukkumaan 19.30 ja posotti samaan kuin normiöinäkin, eli seitsemään. Yöunet eivät ainakaan meillä pitene aamusta (valitettavasti), mutta niitä voidaan pidentää laittamalla aikaisemmin yöunille. Tosin tänään meillä oltiin jo ihan puhki 2,5 h valvomisen jälkeen ja nukuttiin taas kahdet päikkärit.
 
Käytii nlas tarkastukses..korvat puhtaat,ei tuntuvii hampaita jote ei hajuu miks ei syö.
Paino 10kk nlast noussu 80g ja pituutta 2cm lisää jote ei tuo iha nälkää oo nääntymässä,onneks.

Meil annetaa ihan normii ruokaa..enpä noit purkkiruokii oo antanu oikeestaa enää reiluu vkkoon ja siin sit tulee suolaa ja vähän myös sokerii...huono äippä :ashamed: ;)

Päiväunii nukutaa vaihtelevasti,mut yleesä ku kuudelt jo ylhääl ni ekat 9 eteepäi ja seuraavat mahdollisest 14.00 eteepäi,mut viim klo 16.herätää. välil sit ei nukuta nää klo 14 jälkee ja käydää yö unille klo 20.00.
 

Yhteistyössä