Kesäkuun kullankerät 2008 TOUKOKUUSSA

Ursu: Tässä vähä osviittaa miten meillä syödään yleensä,tottakai vaihtelee mut noin määrät:

aamu: 2dl puuroa+hedelmäsosetta kupista maitoa (en mittaa määrää )
lounas:joko iso purkki tai oma tekemää (en mittaa ) kupista maitoa
välipala: Hedelmäsose tai tuorehedelmää+jugurttia tai pelkästään leipää (vaihtelee )
päivällinen: samat määrät kuin lounaalla
Iltapala: velli ja yleensä ennen sitä jotain mitä kaapista löytyy =)

Eli meillä syödään hyvin...NYKYÄÄN!!! oli kausi tässä välissä kun ei meinannut saada tuota millään syömään yhtään mitään.

Toivottavasti teillä myös helpottaa ja kaikkihan ei oo "hyviä" syömään. Tuo meidän 6v syö edelleen TOSI vähän mutta silti kasvaa ihan hyvin.

unista: Pääsääntöisesti 2 päikkärit,meillä herätään joka aamu 6 aikaa joten ekat unet on jo n.9 aikaa ja iltapäivällä toiset. Molemmat unet 1-2h. illalla käydään nukkumaan 7-9 aikaa vaihtelee tuokin aika usein.

Suolasta: Max syö ihan samaa ruokaa kun muukin perhe jätän vaan suolan lisäämättä..

Sokerista: On Max saanut piparia, kakkua ja on myös maistanut namia :ashamed: eli tuokin pahe on meillä tehty!!!
 
Niin, meillä poika syö tosi hyvin hoidossa, mutta kotona taas takkuilee, se on niin helppo kiukuta äidille ja isille (vaikka identtistä ruokaa syötettäis, ottaa selkeästi muista lapsista mallia!)

Normisti ok-päivänä: aamulla 1-2dl puuroa+50-100ml maito, lounaaksi pieni purkki lihaskasvis+maitoa, välipalaksi hedelmää/jogurttia/hedelmä- tai marjasosetta, joskus 1tl, joskus koko purkki, päivälliseksi yritän aina syöttää liharuokaa, mutta menee maidon kinuamiseksi tai sitten raejuustoa tykkää sormin syödä.. Yleensä 50-125g jotain, mikä tahansa kelpaa. Illalla sit 1-2dl puuroa + 100-150ml maitoa.
(ps. ja jokainen ruokailu kestää vähintään 30min+ripaskat+nukketeatterit ja äidin pyllyn pyöritys..Tänäänkin iltapuurolla "imin" pesupalloa niin että se pysyi suun kohdalla käsiä käyttämättä ja pojan mielestä se oli maailman parasta kun mun silmät meni kieroon kun pidin alipainetta niin pitkään :D)
Siinä meidän suuriruokainen |O

Sokerista piti vielä sanoa; kyllä poika on syönyt normijugurttia moneen otteeseen, samoin tänään oli kuulemma maistanut tarhassa pannaria ja mansikkahilloa ja oli puistellut päätään kun hillo oli ollut niin makeaa :D Ihan tarkoituksella en sokeria syötä, munkkia sai maistaa pari pientä palasta vappuna, jouluna sai oman piparin jne. :)
Suolaa en laita ruokiin muutenkaan, joten kun poika syö meidän ruokaa, niin suolaa saattaa olla maksimissaan marinaadissa, enkä koe siitä olevan haittaa. Joku leivän suolapitoisuus lähinnä naurattaa, jos tosi tarkkaan vahtis mitä poika söis, niin meillä ei syötäis kun riisikakkuja ja höyrytettyjä kasviksia sormiruokana.

Poika itkee ja pitelee päätään ja puree kaikkea väkivaltaisesti; tekeekö se TAAS hampaita, niitä on jo 8 :eek:
 
Elppa Meidän Venlahan on oikea possu tuohon ruokamäärään verrattuna :eek: Syö kuumeessakin enemmän :ashamed: Venlallakin on 8 hammasta, mun mielestä kauheen vähän kun isoveljellään oli 8kkn iässä 16...Mä kun pässi luulin että noi on ihan samanlaisia vauvoja/lapsia :xmas: Sit tajusin, ettei kukaan lapsi oo samanlainen kun toinen, DAAAAA :LOL:

Niin siitä sokerista. Mä oon kans antanu maistaa keksiä ja pullaa. Niin ja lättyjä. Tai no, mitäs niillä lätyillä on väliä, mä en laita sokeria siihen taikinaa. Niin ja on meillä jätskiäkin maistettu. Namia ei oo, eikä maisteta hetkeen, jos isoveikka vaan malttaa olla antamatta :D

Ai niin. Syöttääkö teillä isovanhemmat lapsillenne enemmän herkkuja kuin mitä lapset saavat kotona? Meillä miehen porukat noudattaa hienosti meidän karkkipäivää esikon kohdalla, joskus on saattanut saada jätskin tai vanukkaan ruuan jälkeen, mutta meiltä on kysytty lupa. Vaikka ei mun mielestä ihan niin tarkka tarvis olla, mut mielummin näin. Mun oma äiti on ihan samanlainen, eikä tuputa mitään makeaa tai naposteltavaa. Mutta mun isä, voi että :heart: Soitti vappupäivänä että saako Venla maistaa tippaleipää, siinä kun on tomusokeria pinnalla :LOL: Annoin sitten luvan. Ja oli kuulemma neiti tykännyt.
 
Elppa, miusta tuo kuulostaa jo paljolta :D meillä tyttö syö vaan pikku purkin ja joskus jopa kokonaisen ison purkin sosetta, ja maitoa. ei puuroja eikä hedelmäsoseita tuo suostu ees syömään.

huh, hennuli, Aliisalle puhkes tosiaan vasta viides hammas äskettäin :D toivon kyllä niitä oikeesti lisää ja pian et alkas tuo pureskelu toimimaan tehokkaammin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja hennuli86:
Ai niin. Syöttääkö teillä isovanhemmat lapsillenne enemmän herkkuja kuin mitä lapset saavat kotona?
Ei onneksi. Molemmat isovanhempi-parit on samoilla linjoilla meidän kanssa tuosta sokerittomuudesta. Oon tyytyväinen, kun ei sit tarvii olla koko ajan huomauttamassa asiasta.

Täällä puhkes just 4. hammas. Nyt on kaks alhaalla edessä ja yläkulmurit. Siisti purenta :kieh:
 
Huhhu, olipa tullu tekstiä...

Ursuuuu...Voi huhhu, mitä että...voi voi, toivotaan että seuraava nipsnaps menis oikein!!!..
*miettii mikä Viljamil on ku ei syö, huolestuttavaa!!*... :(

Sok/suola...eipä Emma saa sokeria muualta ku hedelmäsoseista, kun makeisia ei olla viel tarjottu( mä olen kieltäny sen jyrkästi, kun oli kerran sokerit vastasyntyneenä sekaisin)
Suolaa Emma ei saa oikein mistään, syö siis oma tekosia ruokia...

Vaatekoko on nyt 74cm>...Tässä muuten Emman 10kk mitat, 8,6kg ja 74cm.
Emma siis kasvanu 4cm 2kk :eek:

Tänään ollu todella kiwa päivä, oltiin avoimessa ja siel Emma viihtyi hyvin, jaksoi olla hereil klo12 asti...Mentiin kaverin kanssa vaunutteleen, Emma nukkui vaan 1h 15min...tulin kotiin annoin välipalan ja sit käytiin neukassa.
Meni toisille unille klo16.30, nukkui vaan 35min.
Yöunia Emma nukkuu 11-12h...

Huomenna mulla eka äippä.neukka klo12...

Nyt nukkumaan............. :wave:
 
Hiekkalaatikolla ei olla vielä käyty, mutta tossa pihassa on muutama hetki kontattu ja keinuttu. Pitääkin seuraavalla kauppareissulla ostaa jotain ihguja hiekkalapioita :D

Suolaa ei olla annettu, kun pääsääntösesti syö kaupansoseita. Sokeria on suuhun menny mehujäätelön, tavis jätskin ja pullan muodossa :snotty: mutta siis ihan pikkumaistiaisia on saanu....

Vaatekoko on tällä hetkellä 74-80cm, riippuu niin merkistä.

Nyt on taas niin rikki poikki olo :headwall: vituttaa olla yksin ton penskan kans, kun hermot ei meinaa kestää. Puurot sylkee päälle, kitisee koko illan ja yöunille meno on yhtä taistelua |O Siis meillä oli ihan hauska päivä, käytiin avoimessa, oltiin ulkona, likka nukku hyvät päikkärit, mutta sitten kun tulee ilta niin kaikki menee päin honkia. Sitä on itekkin jo niin väsyny, että repii pelihousunsa pienestäkin asiasta :/

plaah
 
Meil oli pihatalkoot tänään, ja kävi ilmi että talossa asuu 1v tyttövauva perheineen. Ihan kiva, jos vaikka törmäillään kesällä tuossa hiekkalaatikolla. Äiti vaikutti oikein mukavalta. Hirmu pienen kokoinen heidän neiti oli. Ainakin meidän sirkuslaiseen verrattuna :LOL: Meillä on seuraava neuvola vasta 1v iässä, mut kotivaa'alla punnittuna Sofia painaa vajaa 10kg, ja ruokapöydän alapuolella seisomiskorkeus näyttäisi olevan "vaan" 74cm. Mutta äitin silmään on ihan sopusuhtainen tyttö :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Meil oli pihatalkoot tänään, ja kävi ilmi että talossa asuu 1v tyttövauva perheineen. Ihan kiva, jos vaikka törmäillään kesällä tuossa hiekkalaatikolla. Äiti vaikutti oikein mukavalta. Hirmu pienen kokoinen heidän neiti oli. Ainakin meidän sirkuslaiseen verrattuna :LOL: Meillä on seuraava neuvola vasta 1v iässä, mut kotivaa'alla punnittuna Sofia painaa vajaa 10kg, ja ruokapöydän alapuolella seisomiskorkeus näyttäisi olevan "vaan" 74cm. Mutta äitin silmään on ihan sopusuhtainen tyttö :heart:
Meidän taloon on kans syntyny vuoden sisällä 4 vauvaa :D
Toi on muuten niin jännä miten nää voi olla niin eri kokosia, tuolla avoimessakin törmänny semmosiin sintteihin, että meidän Elsa näyttää niitten rinnalla jättiläiseltä :LOL:
 
Sateista huomenta |O

Olipa kurjaa katsoa ikkunasta kun taivaalta tulee vettä taivaan täydeltä!!

Max heräs tuossa 4.30 maidolle ja mä en saanut enää unta, päätin sitten nousta aamukahveen keittoon ja nauttia hetken yksinäisyydestä ja hiljaisuudesta =)

Vaatekoko: Meillä käytetään pääasiassa 86cm vaatteita jotkut on JO 92cm. Osa 80cm menee vielä, riippuu niin paljon valmistajasta!

Joo KYLLÄ syöttää mummot herkkuja noille isommille enemmän kuin saavat kotona mutta ei se haittaa kun tiedän että kohtuudessa pysytään,Maxille eivät vielä ole antaneet muuta kun "luvan" kanssa

MP: :hug: Toivotaan että teilläkin alkaisi illat olemaan helpompia

Hampaista
: Edelleen 6 löytyy ja nyt tuntuu että loput joutuu ostaa tekareina :LOL: Ei oo moneen kuukauteen yhtään uutta tullut, minnelie jääneet???
 
Kaalis ottanu miun paikan tääl aikasessa aamussa :D ...ollos hyvä vaan ;)

Meil meni yö ilman maito/velli pulloo...pikkase vinkumista ja kolmelt huutoo ku halus hyVÄÄÄ!
Meil kaikki juoma on hyVÄÄ ...Ainut "sana" joka tulee ja sekii sillee et alku kuiskataa ja loppu sit kuuluu kunnol. Vieraan korvis varmaa kuulostaa vaa et tää sanoo VÄÄÄÄÄ :)

Hampait 6 kipaletta.

Ainii...tein testin fb:ssä ja siin oli et seuraavan vauvan nimi ja synt.aika...Niko/Nenna (Nenna kiitos ;) ) ja syntyy 20.1.-12 ! Mie iha pokkan laskin et jos oisin nyt tärähtäny raskaaks nii LA ois 26.1 MUT -10 ...aika lähelle!!!!
Heh...vitsillä tuo!!

 
Huomenet!

Mä oon ollut töissä jo 6.45 lähtien :eek: Aamuvuoro tapaturma-asemalla, joka vaihtuikin sitten psykiatriselle puolelle, omasta ehdotuksesta. Täällä oli ma-ti niin paljon töitä (olin yksin, kaksi työntekijää sairauslomalla ja tuurasin), että mä järjestelin asiat niin, että meitä on täällä tänään kaksi, sain itselleni sijaisen tapikselle (sijainen hihkui onnesta :D). Eli homma toimii :p

Alex meni eilen 19.30 unille, heräsi kahdesti yöllä kun oli kietoutunut unipussiinsa ja oli lähes ylösalaisin :D Mies soitteli äsken että joutui herättäämään kahdeksan jälkeen että ehtii aamupuurolle hoitoon ja mies klo 10 töihin :eek: Mitä ihmettä?! Lisää tällaisia pilvisiä päiviä, niin jätkäkin jaksaa hämärämmässä koisata :D

Ursu- eihän niillä lasketuilla ajoilla tee yhtään mitään! :D Nimim. 42+1, eli hyvin voi 20.1. poksahtaa ;) Toivotaan et Vilkku syö tänään paremmin.

Mulla on edelleen nenä tukossa- iskiköhän nyt sit joku allergia, ei oo mitään koskaan ollut :(
 
WAU,Alex on ottanu kunnon unet :D

Nii,mitäs noil LA ajoil ku yksikää oo meil sillo syntyny. Mies kyl repis pelihoususa jo sille sanois et meille tulee vauva :LOL: :LOL:
En tiiä vai eron ottas samointein :whistle: Joten jätän nää tällast puheet nyt heti!

Miuta ryydyttää tai joteki vetää matalapaineelle...ei huvittas mikää ja inhottaa tää ainane sotku tääl torpassa :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
ursulainen:
Mies kyl repis pelihoususa jo sille sanois et meille tulee vauva :LOL: :LOL:
En tiiä vai eron ottas samointein :whistle:
Niin no joo, niin tietysti, hää kun ite on täysin osaton mahdolliseen perheenlisäykseen :saint:
Aivan ;)

Mua taas tökkii oman miehen tapa "kiihottaa mua"... Arvatkaa millä se yritti eilen saada? "mennään kulta tekemään vauva!" ja takapuolest kii. Joo.. mä oon heti valmis tolla repliikillä! :D
 
Huh! Sofia mammalla hoidossa, ja mä oon mennyt koko päivän kuin tuulispää. Pyykkkikone ja kuivuri hurruttaa, iso kasa vaatteita laitettu huutikseen myyntiin, veroilmoitukset tehty...huoh! Mitä ihmeen omaa aikaa? :whistle:

Pampersilta tuli nettikirje taas. Mutta mitä ihmettä! Siinä luki, että 2v asti pitäisi antaa lapselle TÄYSMAITOA, kun tarvitsee kuulemma rasvahappoja. Voiko muka pitää paikkansa??? :eek: Meinasin kyllä alkaa samaa ykkösmaitoa tarjoamaan kuin mieskin juo. Mä itse en juo maitoa lainkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
ursulainen:
Mies kyl repis pelihoususa jo sille sanois et meille tulee vauva :LOL: :LOL:
En tiiä vai eron ottas samointein :whistle:
Niin no joo, niin tietysti, hää kun ite on täysin osaton mahdolliseen perheenlisäykseen :saint:
Aivan ;)

Mua taas tökkii oman miehen tapa "kiihottaa mua"... Arvatkaa millä se yritti eilen saada? "mennään kulta tekemään vauva!" ja takapuolest kii. Joo.. mä oon heti valmis tolla repliikillä! :D
Elppa :LOL:

Ammu joo niihä se o et häl o osuutta asiaa,mut toi ku ei muka sitä tajuu :headwall:
 
Voi hitto mä oon taas niin täynnä tätä kaikkee |O :headwall: :'( hetken on mukavaa ja sit taas ottaa niin kupoliin ja hermot on riekaleina |O

Ja kun täältä ei pääse mihinkään, kun ukko on iltavuorossa :headwall:
 
Elä nyt MP liikaa ahdistu :hug: Ei tämä ole kun elämää ja loppuu kyllä aikanaan. Lohduttaudu sillä, ettei tämmösiä päiviä ole kun korkeintaan 7 viikossa :hug: :hug: :hug:

Olitko se muuten sä, joka murehti, ettei varmasti saa nokkiksesta menemään 5-6dl maitoa/päivä? Muistathan, et tuohon määrään sisällytetään kaikki maitotuotteet (maitoon tehdyt) puurot, vellit, jogurtit, rahkat, eli nou paniikkia :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Elä nyt MP liikaa ahdistu :hug: Ei tämä ole kun elämää ja loppuu kyllä aikanaan. Lohduttaudu sillä, ettei tämmösiä päiviä ole kun korkeintaan 7 viikossa :hug: :hug: :hug:

Olitko se muuten sä, joka murehti, ettei varmasti saa nokkiksesta menemään 5-6dl maitoa/päivä? Muistathan, et tuohon määrään sisällytetään kaikki maitotuotteet (maitoon tehdyt) puurot, vellit, jogurtit, rahkat, eli nou paniikkia :hug:
joo eihän tässä enää oo kauaa, kun joutuu töihin lähteen ja sitten itken kun en saa olla kotona :headwall: mutta hitto kun mulla on niiiiin lyhyt pinna, että pärähtelen täällä monta kertaa päivässä. Mä en oo vaan tottunu siihen, että miljoona kertaa pitää kieltää joku asia ja siltikään se ei mee perille ja mä en ymmärrä miksei syöminen oo kivaa, miks sitä pitää sylkee äitin silmille yms... :kieh:

Ainiin, no pitää iskee sitten jugurttia naamaan oikein urakalla :D
 
nyt ootte kirjottanu niiiin paljon tekstiä että kaikki aika menny lukemiseen :ashamed:
Likka olikin :LOL: 7470g ja 72,2cm lisätkää listaan kiitos =)
Meillä syödään samaa mitä mekin ja tänään viimeksi oli bbq kanasuikaleita ja sinne män!
makeeta saa (ei ihan karkkina) ja makkara kourassa istuu kuin isotkin "akat" :D
(avaan sontikan, kivittäkää, mut näin meilla)
 

Yhteistyössä