Kesäkuun kullankerät 2008 TOUKOKUUSSA

Tänää meil syöty : Aamul pullo vellii ja pien soijajugu, päivällä 4 tl spakettiikastikkeessa ja pullo maitoo, välipalana pullo maitoo,illal soijajuguu pien purkki,pieni siipale leipää ja pullo maitoo. Miltäs kuulostaa/näyttää? Ja tää on jo edellisii päiviin isomäärä.

Jäbä käi unille ja ootan et nää 2 seuraavaaki asettuu ku salkkarit loppuu. Esikon kaa yritän valvoo kymppiin...HUOM yritän :whistle:

Ketää en aio kivittää ...jokainen tavallaan :attn:
 
Täällä taustaillaan niin ahkeraan kun pystytään, mutta kirjottelulle ei kovastikaan oo aikaa ku jää vapaa-ajalle kotityöt ja lastenki kanssa pitää touhuta. Iha yllättävää kui hyvin on kuitenki pystyny yhistään työelämän ja tän kotielon. Nyt mulla jatkuu työt ens vkon loppuun asti ja sitte saa nähä onks jatkoo vai jäänkö kotio...Molemmissa on puolensa...
Ootte kirjotellu syömisistä.... Meillä poika syö osittain samaa sapuskaa ku mekin ja osittain ite tehtyjä soseita mitä oon pojalle tehny pakkaseen. Makkaraa ja nakkeja ei oo syöty kun ei niitä itekkään mahottomia syödä, mutta kaikkee muuta ruokaa tuo on kyllä syöny ja maistellu. Suolaa meillä käytetään kohtuudella ja voita laitetaan tiettyihin ruokiin ja myös 15% ruokakermaa. Puurojen ja joihinki ruokiin on laitettu sekaan tavallista maitoa, kevytmaitoa mitä me muut juodaan ja ruuan kanssa oon tuota antanu nokkamukista. Kasviksia meillä ei mahottomia syödä muuta ku keitoissa ja salaateissa, sillä oon pojalle tehny kasvissosetta pakkaseen että se ees sais kasviksia useemmin ku me ite :D
Piimää mä tuolle yritin antaa mutta ei menny alas, viili ja jugurtti menee.
Makeeta meillä ei oo saanu muuta ku jäätelön ja pullan muodossa ku on pieniä satseja maistellu.
Ruokamäärät meillä on suurentunu pikku hiljaa, maitoa menee ehkä se puolisen litraa päivässä...vähän riippuu päivästä.

Mitäs vaippoja täällä porukka käyttää? Mä olin yllättyny ku ostin kokeiluun pamperseja (housuvaippoja) ettei ne sovi malliltaan tuolle jätkälle olleskaan. Aina ku on kakannu ni on ollu sonnat selkää myöten :( vaikkei maha oo ollu ees löysällä.... Ärsyttävää! Eli me nyt pitäydytään noissa Liberoissa ja ehkä joskus testataan muumivaipat tai muut hiukka edullisemmat...

pitiköhän vielä kommentoida jotain...öö...en muista kyl yhtään....ei kai tässä muuta ku mukavia keväisiä päiviä kaikille kullankerille :) Tällä mammalla on pe-la vapaata ja lähen reissuun itekseen...Ideaparkkiin meinasin lauantaina shoppaileen. Kivaa :)
 
Vaipoista Me vaihdettiin jo muutama kuukausi sitten pampersit liberoihin, kun tytölle tuli ihottumaa. Jokin aika sitten kokeiltiin taas muutamalla pampersilla, ja heti alkoi iho punottaa. Teippivaipoilla mennään tällä hetkellä. Housuvaippoja käytettiin yks paketti, mut ei olleet mun mieleen. On varmaan ajankohtaisia sitten kun tuo osaa kävellä itse, ja pukeminen on helpompaa.

Hei, kun te puhutte antavanne samaa ruokaa kun itsekin syötte niin, missä muodossa annatte ruuan??? Vai onko kaikkien vauvoilla jo reilusti hampaita suussa? Lähinnä siis ajattelen esim. lihoja, jotka vaatii pureskelua. Vai annatteko ruuan soseutettuna?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Vaipoista Me vaihdettiin jo muutama kuukausi sitten pampersit liberoihin, kun tytölle tuli ihottumaa. Jokin aika sitten kokeiltiin taas muutamalla pampersilla, ja heti alkoi iho punottaa. Teippivaipoilla mennään tällä hetkellä. Housuvaippoja käytettiin yks paketti, mut ei olleet mun mieleen. On varmaan ajankohtaisia sitten kun tuo osaa kävellä itse, ja pukeminen on helpompaa.

Hei, kun te puhutte antavanne samaa ruokaa kun itsekin syötte niin, missä muodossa annatte ruuan??? Vai onko kaikkien vauvoilla jo reilusti hampaita suussa? Lähinnä siis ajattelen esim. lihoja, jotka vaatii pureskelua. Vai annatteko ruuan soseutettuna?
Mä oon möössänny iha vaan haarukalla ruuan ja sitte pieniny lihat iha vaan veitsellä pieneks jos ei oo haarukka tehonnu...pari kertaa oon kyllä sitte ottanu sauvasekottimen jos ei oo tarpeeks pieneks menny.
Hampaita meiän ukkelilla on nyt se viisi, kuudes tulollaan ja aika hyvin oppinu pureksimaanki mutta aika arka oon antaan mitään isompaa sinne suuhun. Ajan myötä sitte...
Nyt täällä haaveillaan että voitas jättää tuttipullo pian kokonaan pois kun juo hyvin mukista ja oppi imeen pillillläkin.. Isompien kanssa periaatteena ollu etten pulloon laita tavallista maitoo ja nyt aattelin tehä samoin, mutta saa nähä kui käy :D

 
Täällä kans vauvakuumetta meinaa pukata uudelleen kun se jo ehti hieman laantua.. katsotaan sitä kolmosta kuiteskin vasta myöhemmin.. mies taisi jo esikon jälkeen puhua kolmesta eikä ole mieltään muuttanut mutta haluan vielä harkita jaksaako sitä vielä tällä iällä.. :whistle: =)

Meillä on Nooa saanut maistella/nuolaista jäätelöä ja muita herkkuja.. juu, tosiaan nuolaista kun ei näy vielä hampaita ei.. :/
Joten kaikki ruoka soseina tai raejuuston kokoisina paloina.
Suolaa vältellään eikä niitä herkkujakaan anneta kuin erikoistapauksissa. :D

Onko meillä muuten ainoa hampaaton ukkeli/taapero-vaavuli..?

Yhdet päikyt on vedelty varmaan kuukauden ajan, n. 2h lounaan päälle.. yörytmi on about klo 21-09.
Risaisia öitä pukkaa aina välillä, veikkaan että syynä jokin sopimaton ruoka tms. jonka napsassut suuhunsa lattialta. Vaikka kuinka imuroi, esikoinen saa aina tiputettua jotain lattialle/vaatteista irronnut nukka menee kans hyvin alas.. :kieh:

Hiekkalaatikolla ei ole vielä vierailtu kuin sylissä eikä vierailla kun viihtyy kerran vaunuissakin kun sisko touhuaa.. keinumassa käydään aina puistossa mutta niin kauan kun kaikki pitää laittaa suuhun, saa pysyä kauempana hiekasta.
Ei meillä tyttö ole koskaan noin ahkeraan laittanut kaikkea suuhun minkä käsiin saa.. :eek:
Eikä luulisi poijalla nälänkään olevan kun vetäisee sellaiset määrät sapuskaa.. reilut purkit 8kk ruokaa (sillä reilut että niihin on sekoitettu yleensä esim. pieni maissisoseprk) lounaalla ja päivällisellä tai itse tehtyä sosetta samat satsit eli n. 300g, tetran hedelmä-/marjapuuroa tai jogua välipalaksi ja vellit + sormiruoat päälle. :whistle:

Meillä on housuvaipat käytössä, tuli jokunen viikko sitten ostettu vahingossa housuvaippoja ja kun palattiin teippivaippoihin, huomasi miten käteviä housuvaipat on.. nilkoista sujautetaan ja nostetaan seisomaan hoitopöydälle jossa halailee kunnes pöksyt jalassa. :)
Pojasta onkin tullutkin aikamoinen halailija ja pusuttelija. =)

Huomenna meidän vaavu menee ekan kerran hoitoon mummille pariksi, kolmeksi tunniksi.. :eek:
Onneksi sisko on kanssa niin ei tunnu varmaan niin oudolle.. äitin perään ollaan niin paljon edelleen että suihkussa saa kuunnella kun oven takana riekutaan.. viikonloppuna kun tulin ostoksilta, en muista milloin olen saanut sellaista ihailevaa, tauotonta tuijotusta osakseni.. =)

Lätkän pariin.. :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitiäitiäiti:
Huomenna meidän vaavu menee ekan kerran hoitoon mummille pariksi, kolmeksi tunniksi.. :eek:
Oho! :eek: Onkos täällä muuten muita, joiden lapsoset ei ole vielä olleet hoidossa? Meidän neiti on kyläluuta - tai siis isovanhemmilla on vähintään kerran viikossa. :D Mut yökylään menee ekaa kertaa tän kuun lopussa. Jänskättää, miten raaskii olla yön erossa. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja äitiäitiäiti:
Huomenna meidän vaavu menee ekan kerran hoitoon mummille pariksi, kolmeksi tunniksi.. :eek:
Oho! :eek: Onkos täällä muuten muita, joiden lapsoset ei ole vielä olleet hoidossa? Meidän neiti on kyläluuta - tai siis isovanhemmilla on vähintään kerran viikossa. :D Mut yökylään menee ekaa kertaa tän kuun lopussa. Jänskättää, miten raaskii olla yön erossa. :/
Meijän Elsa on ollu tasan 3 kertaa hoidossa tai siis mummi on tullu kotiin hoitamaan ja joka kerralla noin 3h :snotty:
 
Huomenta!!

Täällä taas näin aamusta =) Max kiekuu sängyssä mutta yritän jos vaikka nukahtaisi vielä uudestaa (mitä en kyllä usko )

Max ei ole ollut muiden luona vielä koskaan hoidossa mutta mun äiti on ollut hoitamassa täällä meillä, hää asuu yksiössä ni sinne on aika vaikee 5 lasta saada nukkumaan joten hoito on helpompaa täällä..

Ursu: Kyllähän tuo määrä siihen nähden mitä meillä syödään niin kuulostaa pieneltä mutta niin kun itse sanoit että on teille isomäärä =) Kyllä varmaan rupeaa pikkuhiljaa teilläkin ruoka maistuu paremmin, toivotaan ainakin. Ja eihän teillä hätää oo kun Viljami kasvaa kuitenkin ihan hyvin
Tuo meidän 6v pienenä ei syönyt yhtään enempää kun teilläkkään nyt ja joskus vielä vähemmänkin!!

eilen käytiin siellä kouluuntulotarkastuksessa ja pieni sirppahan tuo meidän neiti on :D

pituutta löyty 122,2cm ja painoa oli 24,6kg. Paino AIVAN SAMA kuin viime heinäkuussa ei grammaakaan tullu lisää :eek: Tosin terkka ei ollut huolissaan..Pituuttakin tullut vaan 2,2cm. =)

Vaipoista: Meillä on käytetty pamperssin housuvaippoja sintä asti kun max oppi istumaan, muitakin on kokeiltu mutta nuo on olleet meille kaikista parhaimmat!!
 
Aamui =)

Mei jäbä käi illal 19.30 unille ja herätin nyt klo 06.30...yöl ei heränny ku 3kertaa! :D :attn: Ikinä ei oo nukkunu näi hyvin =)

Piti viel lisätä tuohon ruoka-asiaan et meil on ain ennen syöty hyvin ja reilusti...nyt vaan ollu 2vkkoa tuot huonoo aikaa.

Viljami on ollu hoidossa ku muuten en ois millään jaksanu noit öitä :ashamed:
 
Ursu: daa daa...onhan meilläkin ollut noita päiviä että Max ei ole syönyt juuri mitään Joulun aikaa oli semmonen 3viikon pätkä kun ei ruoka kelvannut ollenkaan.

*Avaa sateenvarjon* Mä en oo kyl yhtään :ashamed: tai |O siintä että Max on ollut öitä mun äidin kanssa..kyllä mä haluan myös omaa aikaa vaikka poika vielä pieni onkin. 16 päivä äiti tulee taas meille yöksi hoitamaan kun itse lähden viettämään kaverin synttäreitä!!!
 
Ursu, ihanaa hyvin nukutusta yöstä =) ,,,ja kyllä lapsi saa hoidossa olla että saa todellaki sitä omaa aikaa...se tekee äipälle että lapselle hyvää!!! näin mun mielestä.

Tänään on ohjelmassa meidän toisen kissan Liinun röntgen klo10...mummi tulee sillä aikaa tänne hoitaan Emmaa.
Emma oli eilen koko päivän mummin luona klo7.30-17.30...ja oli nyt sitten nukkunu päivällä 2½h klo11.30-14 eli ei tarvinnu niitä 30min unia klo16 aikaan... B)
Eli Emma nukkuu vain yhdet päikkärit, tekeeköhän tänään samat...
 
Moi!
Ursulle :flower: hyvin nukutun yön kunniaks!

Meillä tyttö on ollut isänsä ja mumminsa hoidossa (tietty, kun töissäkin oon jo ollut yli kuukauden). Ens viikolla alottaa "virallisesti" hoidossa eli menee pph:lle. Pari päivää viikossa näyttää tulevan näin alkuun, muu aika kotona. Mun työvuorojen mukaan menee siis nuo. Yökyläilty meillä ei vielä ole (tai on tietysti ollu isin kans kotona, kun äiti on ollu töissä, vuorotyö, you know).

Vaipoista meillä ollu jo pitempään käytössä liberon housuvaipat, nyt kokeilin pampersin vastaavia kun oli cittarissa alennuksessa. Libero istuu meidän typylle paremmin, mut kai se on nuo Pampersitkin käytettävä, kun tuli ostettua.

Hiekkalaatikkoa meil ei edes ole (kuvitelkaa, miten "köyhä" lapsuus meidän lapsilla :D ) Hiekkaa löytyy isännän omilta mailta, hää tuo traktorikauhallisen aina kerrallaan ja sit kun se on levitetty maan tasalle, tuodaan uus läjä. On vieny tuohon naapuriinkin (missä siis asuu se pph, mihin M menee hoitoon), eli hoidossakin saa sitten aikanaan leikkiä "omilla" hiekoilla. Vielä en oo kasalle vienyt, kun nyt on niin märkää ja siellä näyttää olevan isompien tunneli- ja rataviritelmät. Eikä meil oo lelujakaan. Kun ei oo enää pariin vuoteen kukaan perinteisiä hiekkakakkuja välittänyt tehdä. Ostoslistalle siis ämpäri, lapio, hiekkakakkumuotit...

Meillä nukutaan nykyään kahdet päiväunet, pitemmät aamupäivällä 10-10.30 -> ja toiset sit iltapäivällä n. klo 15 pintaan. Ja niin on oppinut ulkona nukkumaan päivisin, että vesisadepäivinä ollaan liemessä |O

Ja taas on jollain ollu nuha viimesen viikon aikana tavatuista (ja niitä ei vähän olekaan, kun oltiin siel reissussakin) ja tää nuhaimuri on imenyt itelleen tartunnan :snotty: Toivottavasti tokenis ens viikoksi.
 
Onnittelut virkeälle Ursulle! =)

Neiti heräs jo klo 6! Köllöteltiin sängyssä, ja mä siinä sitten torkahtelin. Ja eikös vaan Sofia tipahtanut sängystä. Nyt on sitten otsa kivasti ruhjeilla äitienpäiväksi :ashamed:
 
Mua on ruvennu stressaamaan...

LA siis 23.7 ja me kaikki 4 nukutaan tällä hetkellä samassa huoneessa..yläkerta oli tarkotus saada valmiiksi ennen vauvan syntymää mutta eipä oo rahaa millä laittais.
Meille siis ei tuohon pieneen makkariin enää toista pinnasänkyä mahdu ja esikoinenkin nukkuu meidän välissä.

Mä olin oikeesti syksyllä ihan innoissani kun ajattelin että saatais yläkerta kuntoon ja päästään sinne kaikki nukkumaan, ja saatais tästä alakerran makkarista leikki/vierashuone.

Miten hitossa me mahutaan tänne kesällä???

Mies ei oo vieläkään saanu tietoa saako työttömyyspäivärahaa.. johan tässä on jo paljolti yli 4kk eletty mun tuloilla..

Anteeks ku piti tulla purkamaan....

wiivi84 & JOKERI 29 *poks*
 
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Mua on ruvennu stressaamaan...

LA siis 23.7 ja me kaikki 4 nukutaan tällä hetkellä samassa huoneessa..yläkerta oli tarkotus saada valmiiksi ennen vauvan syntymää mutta eipä oo rahaa millä laittais.
Meille siis ei tuohon pieneen makkariin enää toista pinnasänkyä mahdu ja esikoinenkin nukkuu meidän välissä.

Mä olin oikeesti syksyllä ihan innoissani kun ajattelin että saatais yläkerta kuntoon ja päästään sinne kaikki nukkumaan, ja saatais tästä alakerran makkarista leikki/vierashuone.

Miten hitossa me mahutaan tänne kesällä???

Mies ei oo vieläkään saanu tietoa saako työttömyyspäivärahaa.. johan tässä on jo paljolti yli 4kk eletty mun tuloilla..

Anteeks ku piti tulla purkamaan....

wiivi84 & JOKERI 29 *poks*
:hug:
 
Päiwiä :wave:

Ensimmäisenä *tekee tilaa hennulille, sontikan alle* :D
(tuskin meitä kukaan kivittää, mut nökötetään täällä :D )

Täällä vaippoina Liberon housuvaipat ja ostan aina sen ison pakkauksen jossa paremmat vaipat kun siinä pikkupaketissa... Kokona on 7-14kg
Ollaan käytetty kans siitä asti kun likka osannu istua.
Pusut ja halit osataan myös täällä ja välillä Täi ei tykkää pusutella kun valuu 11nenästä ja ollaan pusuttelemassa :x
Ursulle ja Vimpalle :hug: Hyvin nukutusta yöstä ja ruokamäärien noususta, suunta vain ylös päin =)
Hoidossa meitin mukelot on ollut kotona, siskolleni huikkaan että nyt oot muksujen kanssa käyn kaupassa tms. Anoppi oli eilen ensimmäistä kertaa 30min muksujen kanssa |O
Haettiin muksuille "naapurista" ylimääräinen keinu meille ja jätin muksut Anopin kanssa pihalle... Takaisin tultiin niin Anoppi tokasee että menipä teillä kauan!! :headwall:
Ensimmäistä kertaa tuo likka edes hyväksyy anopin niin tuommoinen asenne!! :kieh:
Ja nyt on enää hiekkalaatikko hakusessa, kannellinen, Appi-ukko maksaa joten mistä?? :attn:
Päikyt nukutaan nykyään miten sattuu 1-2kertaa ja hyvin jaksaa... :whistle:
meillä ollaan taas/edelleen flunssassa |O

Nyt hernerokkaa ni pers rokkaa illall :D
 

Yhteistyössä