Kesäkuun kullankerät 2008 KESÄKUUSSA

Onnea yksveet :flower:

Onpas ankea ilma :( Varmaan kiva pojankin ulkoilla tällä hetkellä kaatosateessa, veikkaan että jäävät sisälle leikkimään, tylsää.

Eilen en ehtinyt nähdä poikaa ollenkaan :( Ei ollut herännyt kun lähdin, ja mies jäi kertomaan "lastenvahdeille" mistä mitäkin löytyy ennen omaa työpäiväänsä.. Kävin tekemässä ylimääräisen iltavuoron parantaakseni taloudellista tilannetta. Tänään aamusta sitten poika ihmetteli että mitä toi eukko pussailee ja miksi ei pääse lattialle sylistä ollenkaan :D

Ihan testimielessä kyselin anopilta la-su hoitomahdollisuutta - päästäis miehen kanssa syömään ja leffaan mun synttäreiden kunniaksi. Tosin en usko että on edes 1% todennäköistä, joten juhlitaan sitten syöden sohvan ja tv:n ääressä ensi viikolla :)

Puuuh.. mä oon ihan väsynyt. Tänään nauroin hysteerisesti bussipysäkin takana, kun näin vitivalkoiset Brion yhdistelmävaunut :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Onnea 1-vuotias Leevi ja BB:n poika :heart:

Peesi :D
Ja lisäks vielä nimipäiväonnea rypäleen Toivolle! :flower:

Eilen käytiin valokuvassa. Tuntuu, ettei mennyt kovin hyvin :( Hymyili ja nauroikin kyllä, mutta mun mielestä kuvaaja tuli aina vähän niin ku "askelen perässä". Viikon päästä suunnilleen saadaan koevedokset, sittenhän tuon näkee.

Uus vasikkakin tuli. Jos se on tyttö, niin annetaanko nimeksi Elppa?! :whistle: (E-alkuiset nimet siis tänä vuonna)
 
Elppa:
Puuuh.. mä oon ihan väsynyt. Tänään nauroin hysteerisesti bussipysäkin takana, kun näin vitivalkoiset Brion yhdistelmävaunut :LOL:
Mäkin oon kai väsynyt, tai sit ihan vaan tyhmä, mutten tajuu, mikä tossa nyt oli se naurun aihe? Se, että vaunut oli yhdistelmät? Vai Briot? Vai valkoset? Jos hyö tykkää valkosesta... :snotty: (sen kaks viikkoo, kun se kestää )
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Elppa:
Puuuh.. mä oon ihan väsynyt. Tänään nauroin hysteerisesti bussipysäkin takana, kun näin vitivalkoiset Brion yhdistelmävaunut :LOL:
Mäkin oon kai väsynyt, tai sit ihan vaan tyhmä, mutten tajuu, mikä tossa nyt oli se naurun aihe? Se, että vaunut oli yhdistelmät? Vai Briot? Vai valkoset? Jos hyö tykkää valkosesta... :snotty: (sen kaks viikkoo, kun se kestää )
Aivan, tää viimeisin. Mä en näkis meillä valkoisia yhdistelmiä. Just pari päivää sitten pesin yhdistelmien pehmusteet ja valjaiden pehmusteet, ovat ihan eri värisiä nyt pesusta tultuaan. Valkoiset vaunut on varmaan todella kivat pitää puhtaana / siisteinä kun lapsi vähän kasvaa vauvaiästä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Elppa:
Puuuh.. mä oon ihan väsynyt. Tänään nauroin hysteerisesti bussipysäkin takana, kun näin vitivalkoiset Brion yhdistelmävaunut :LOL:
Mäkin oon kai väsynyt, tai sit ihan vaan tyhmä, mutten tajuu, mikä tossa nyt oli se naurun aihe? Se, että vaunut oli yhdistelmät? Vai Briot? Vai valkoset? Jos hyö tykkää valkosesta... :snotty: (sen kaks viikkoo, kun se kestää )
Aivan, tää viimeisin. Mä en näkis meillä valkoisia yhdistelmiä. Just pari päivää sitten pesin yhdistelmien pehmusteet ja valjaiden pehmusteet, ovat ihan eri värisiä nyt pesusta tultuaan. Valkoiset vaunut on varmaan todella kivat pitää puhtaana / siisteinä kun lapsi vähän kasvaa vauvaiästä.
Älä pelottele. Valkoisilla mennään :D No joo, meil onneks nahkaa, niin saa pyyhittyä puhtaaksi sentään... Vasta eilen muuten vaihdoin vaunukopan ratasosaan. Vieläkin olis mahtunut, mut kun ei sit hereilläollessa malta siellä makoilla. Eli aika tarkkaan sen ekan vuoden oli käytössä, niin kuin suunnittelinkin.
 
Täältä kans ääni Elppa-vasikalle :D :saint:

Toivolle nimpparionnittelut! Varsin hieno nimi Rypäleen pojalla, meidän esikoista kutsutaan yleensä Toivoksi/Topiksi. Toivo on myös Veetillä ihan virallisesti toisena nimenä :)

"Ilma on kuin morsian, viilee ja välinpitämätön." Keitä muita masentaa tää ilma?? Meillä on lapsetkin jo ihan kypsiä oleen sisällä. Venla nyt on räkätaudissa, mut ajattelin et jos ruokakauppaan lähtis porukalla, vois vähän piristää itse kutakin...

Mä muuten ihan vahingossa löysin Venlalta uuden hampaan!! Ylhäällä, oikeella, joku poskihammas. Mut jännästi tulee ihan miten sattuu, tän uuden hampaan ja etuhampaiden välistä ei oo vielä hammasta puhjennu. Kaivoin siis Venlalta jotain kivaa roskaa suusta, ja sit se puri mua sillä nököllä. Oikeen pelästyin, ja koitin, että siellä se on! :heart:
 
Onnea 1-vuotiaille Leeville ja babybluen pojalle! :heart: :heart: :flower: :flower:

Kyllä kyllä! Elppa-vasikka saa täältäkin äänen :D

Meiän neiti sai tänään ekan oman nuken :heart:
Pari kaveria kävi lapsineen kylässä ja toivat samalla synttärilahjan Leonalle.Tosin kuten arvata saattaa,niin kaikki muut lapset ,paitsi päivänsankari, oli innoissaan repimässä pakettia auki :D
 
Onnea synttärisankareille :flower:

Mä täällä 38 kuumeessa kärvistelen..Huomenna lääkäriin jos ei mee ohi!!

Toivolle nimppari onnittelut :flower:

Nyt mentävä takaisin vaakatasoon :wave: Palailen kun parannun!!
 
Mies risti vasikan, eli ei tullu Elppaa :( Mutta tuli Eemail, aika raflaava sekin, eikö?
Paranemista kaalikselle :hug: !
Vaunut on meillä tummansiniset, kuomussa ja peitossa keltasta ja valkosta... Ja pakko sanoo, et melko hyvin erottuu kaikki sköntsät tummissakin vaunuissa. Muutaman kerran saanu kankaat jo pestä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Mies risti vasikan, eli ei tullu Elppaa :( Mutta tuli Eemail, aika raflaava sekin, eikö?
Paranemista kaalikselle :hug: !
No voi höh, olis se ollut kiva teidän laitsoilla juoksennella :D

Kaalikselle jaksuja :hug:

Meillä tehdään hampaita :( Toinen oli kiukunnut koko päivän hoidossa, nyt kotona oli väskä jo 17 pintaan, mutta ei suostunut nukkumaan.. yritin syöttää = 3 tl.. Yritettiin leikkiä, mutta toinen oli ihan lohduton. Alhaalle on tullut hammas 7 ja hammas 8 puhkeaa just, hampaat 9 ja 10 on myös niin pinnassa, että jo tuntuu terävä kärki. Eli se tekis 4 alas ja 6 ylös :D Toivotaan että nukkuis yöllä, että jaksaa isänsä kanssa huomenna.

Arvatkaa mitä?! Laitoin anopille puolivitsillä viestin, josko voisi ottaa Alexin la-su yöksi - laittoi että on jo suunnitelmia.. Ehdin jo naurahtaa ja lähes heittää puhelimen seinään kun laittoi viestiä että "perjantaina mä voisin ottaa pojan mielelläni, jos teille sopii" :eek: Mies on lauantaiaamuna töissä, joten jos jotain teen, joudun yksin lähtemään. Tätä huushollia katsoessa tulee mieleen vain SIIVOUS, sit siivous ja vielä kerran siivous. Sunnuntaiksi pitäisi etsiä ratsastuskamat varastosta :headwall: Tää mamma aloittaa vanhan harrastuksensa uudestaan :D

Juuh.. Alex nukahti vasta 10min sitten, ja mä istun tässä. Hops keittiötä siistimään! --->
 
Voi miten somaa, Leevi kiittää kaikkia onnitteluista :flower:

Ja myöhästyneet sekä ennenaikaiset onnittelut kaikille suloisille kullankerille
:heart:

En välttämättä päivittäin ehdi käydä lukemassa, niin näin menee terveiset kaikille tasapuolisesti :)
 
Sympatiat kaikille kanssasairastajille. :hug: Me miehen kanssa sairastetaan nyt Sofialta tarttunutta RS-virusta. Lapsi on jo suht kunnossa ja elohopeaa - meitä miehen kanssa hengästyttää pelkkä hengittäminen. Onneksi appivanhemmat tuli keittokulho kainalossa hakemaan Sofian hoitoon tänään ja vielä huomennakin. Saadaan sitten sairastaa rauhassa. :snotty:

Niin ja askeleita on alettu täällä ottamaan ihan urakalla. Saas nähdä tyssääkö puheentuotto, kun kaikki energia alkaa mennä liikkumiseen.

Meidän neiti ei muuten osaa vielä taputtaa, eikä osoittaa sormella. Joko nämä taidot on muilla kullankerillä hallussa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Meillä tehdään hampaita :( Toinen oli kiukunnut koko päivän hoidossa, nyt kotona oli väskä jo 17 pintaan, mutta ei suostunut nukkumaan.. yritin syöttää = 3 tl.. Yritettiin leikkiä, mutta toinen oli ihan lohduton. Alhaalle on tullut hammas 7 ja hammas 8 puhkeaa just, hampaat 9 ja 10 on myös niin pinnassa, että jo tuntuu terävä kärki. Eli se tekis 4 alas ja 6 ylös :D Toivotaan että nukkuis yöllä, että jaksaa isänsä kanssa huomenna.
Onpas Alexilla jo paljon hampaita :kieh:

Ei muuten tepsinyt meillä se tutin viilentäminen, ja maidon haalentaminen :/
Eli tämä olikin nyt sitten sujuva vierotus iltamaidosta. Eilen ja tänään annettiin vaan puuro. Ja sitten sylin + tuutulaulun saattelemana sänkyyn. Ja näköjään tyytyi niihin. Onneksi tykkää viilistä, niin saa sillä sitten kompensoitua tuota maitomäärää päivässä.
 
Sairastaville paranemisii :hug:

Ei meilläkää taputeta muuta ku pöytää vasten ja jos osotellaa ni koko käden kanssa,ei sormella.

Miul tunteet vuoristorataa.
Mieski kotiutuu huomen iltapväl ku niil töis virkistäytymistä tänään joten kunha huomen kykenee rattiiin ni sitte.
No tässähä tää menee...tottumuksesta vaik hermo tuppaa olee aika lyhyt ja itekkii tarviis koht jo vapaata kotiympyröist :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
No tässähä tää menee...tottumuksesta vaik hermo tuppaa olee aika lyhyt ja itekkii tarviis koht jo vapaata kotiympyröist :ashamed:
Ota juna/bussi Helsinkiin tänään - joku hoitamaan lapsia. Teen sulla kokkelia ja pekonia aamupalaks ja hieron hartiat.

Hui kun kuulosti härskiltä :D

Mies laittoi jo viestiä: ydinpommi räjähtänyt, kemialliset aseet käytössä (suomeksi: kakka tuli). 1,5dl puuroa tuhottu, yksi leipä jyrsitty. Desi maitoa lypsetty naapurin Tiinan lehmästä. Nyt turbomies viilettää pitkin asuntoa, OFF-nappulan sijainnista ei tietoa. Isi on vähän väsynyt...

:LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
No tässähä tää menee...tottumuksesta vaik hermo tuppaa olee aika lyhyt ja itekkii tarviis koht jo vapaata kotiympyröist :ashamed:
Ota juna/bussi Helsinkiin tänään - joku hoitamaan lapsia. Teen sulla kokkelia ja pekonia aamupalaks ja hieron hartiat.

Hui kun kuulosti härskiltä :D


:LOL:
Älä hullua yllytä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
No tässähä tää menee...tottumuksesta vaik hermo tuppaa olee aika lyhyt ja itekkii tarviis koht jo vapaata kotiympyröist :ashamed:
Ota juna/bussi Helsinkiin tänään - joku hoitamaan lapsia. Teen sulla kokkelia ja pekonia aamupalaks ja hieron hartiat.

Hui kun kuulosti härskiltä :D


:LOL:
Älä hullua yllytä :D
Kyl onnistuis :D
 
Meillä taputetaan ja osoitellaan juu. Tuo osoittelu varsinkin on menny jo vähän överiks...No eihän nyt kukaan pysty 1-vuotiaalle suuttumaan siitä osoittelusta, mutta esim. ruokakaupassakin pitää joka ikinen ihminen osoittaa erikseen äidille ja isälle, ja sit pitää vielä HUUTAA se "kato" :ashamed:
Mutta kotona tosta osoittelusta on paljonkin hyötyä. Kun en Venlan puheesta juuri mitään tajua, niin sormella onneksi neiti osaa näyttää, mitä haluaa.

Oho, nyt tuli ihan oikosulku ton kirjottamisen kans :eek:
Mutta hyvää alkavaa vkloppu kaikille!

(prkl tota säätä...)
 
Hennuli- meillä poika aina osoittaa minua ja nauraa :ashamed: Kyllä siis osoittelee muuallekin, varsinkin kaikkia korkealla olevia huonekasveja (kiellettyjä) kohti ja karjuu omia komentojaan :D
Pari päivää sitten koitin Prismassa lippalakkeja päähäni, ja aina kun laitoin uuden lippiksen päähän ja kysyin miltä näyttää : poika nauroi ja osoitti mua. Kiva :LOL:
 

Yhteistyössä