Kesäkuun kullankerät 2008 KESÄKUUSSA

Hyviä 1-v. synttäreitä Justiinalle :flower:

Alex jäi tänään kotiin. Miehen isän avovaimo (sanahirviö, tunnetaan paremmin "varamummina") soitteli viikonloppuna, ja sanoi ikävöivänsä poikaa niin paljon, että voisko hän hoitaa Alexia keskiviikon, kun on jo kesälomalla. Mikäs siinä, saa poika vähän ylimääräistä lellintää keskellä viikkoa, ja ilmakin niin ankea, että hoidossa ulkoilu olisi ollut tylsää :) Tää fafan avovaimo on muuten näistä ns. mummeleista ainut, joka hääsää pojasta. Anoppi yrittää, mutta rajoittuu kyllä siihen, että tallinnan- ja muilta ulkomaanmatkoiltaan ostelee sitten pojalle vaatteita ja tuliaisia, tai vk-haalaria. Ei sitä poikaa lahjoilla opita tuntemaan :kieh:

Anteeksi avautuminen.. En mä tarkoita että kaikkien pitäis poika hoitoon ottaa, vaan ajan viettäminen tapin kanssa on tällä hetkellä todella tärkeää. Kiva kun 1v. synttärit on 14.6. sunnuntaina, sinne tulee pojalle puolivieraita ihmisiä (esim. sylikummi) joita ei ole tässä muutamaan kuukauteen näkynyt :( Sylikummi soittelee miehen kanssa, ja on tottakai tulossa synttäreille, mutta ns. aikaa pojalle ei muka koskaan ole kun on lätkävalmennusta, sitä sun tätä.

Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Hyviä 1-v. synttäreitä Justiinalle :flower:

Alex jäi tänään kotiin. Miehen isän avovaimo (sanahirviö, tunnetaan paremmin "varamummina") soitteli viikonloppuna, ja sanoi ikävöivänsä poikaa niin paljon, että voisko hän hoitaa Alexia keskiviikon, kun on jo kesälomalla. Mikäs siinä, saa poika vähän ylimääräistä lellintää keskellä viikkoa, ja ilmakin niin ankea, että hoidossa ulkoilu olisi ollut tylsää :) Tää fafan avovaimo on muuten näistä ns. mummeleista ainut, joka hääsää pojasta. Anoppi yrittää, mutta rajoittuu kyllä siihen, että tallinnan- ja muilta ulkomaanmatkoiltaan ostelee sitten pojalle vaatteita ja tuliaisia, tai vk-haalaria. Ei sitä poikaa lahjoilla opita tuntemaan :kieh:

Anteeksi avautuminen.. En mä tarkoita että kaikkien pitäis poika hoitoon ottaa, vaan ajan viettäminen tapin kanssa on tällä hetkellä todella tärkeää. Kiva kun 1v. synttärit on 14.6. sunnuntaina, sinne tulee pojalle puolivieraita ihmisiä (esim. sylikummi) joita ei ole tässä muutamaan kuukauteen näkynyt :( Sylikummi soittelee miehen kanssa, ja on tottakai tulossa synttäreille, mutta ns. aikaa pojalle ei muka koskaan ole kun on lätkävalmennusta, sitä sun tätä.
Jos lohduttaa ni meil tää tällain sukulaisten välinpitämättömyys/kiire on iha normii.

Isosikoni joka asuu hesan suunnalla ei oo käyny meil kylässä yli 2v ja 7v.aikana noin 3kertaa...ei nähny miuta Viljamin raskausaikana eikä oo Viljamii nähny lifenä ikinä.
On viel esikoisen kummi!
Oltas menty Viljamin aikan kylää nii ei oo kelvannu.

Miun äiti vetoo aina johonki ku lapset haluis kylään...ekan ollaa ottaas mut sitte ku aika nii yllätys ollaa kipeen yms.
Nii ja vauvana kyl ottaa mut sitteku muksu yli 2v ni kummast ottamiset vähenee...esim 1ker vuodes saattaa huolii jonku isomman.
Miun isä avokkisa kaa ovat kiireisii eläkeläisii joil uistelu ja vaunuilu tärkeempii ku lapsenlapset tai mei lapset...tän avokin lastenlasta hoitaavat kyllä.
Mei lapsist on vaa vissii häiriöö
Anoppi tekee 3 työtä jote kiireine ja miun pikkusisko sekä miehen pikkusisko eivät niin välitä lapsista ja ovat omil tahoillaa kiiruisii jote ei oikein nähdä.

En oikein enää jaksa edes kysellä...muksut hoidossa varmaa noin 2kertaa vuodessa ja sillokii joudutaa kysyy mont kk aikasemmi.
Käydään siis tuulettumassa erikseen toisen hoitaessa muksui.

Välil kyl harmittaa paljon ettei kukaan oikee tunnu kiinnostuvan mei lapsista

Ursu :hug: Minuu ärsyttää eniten se, että esim. anoppi kierrätää joka työpisteessä pojan kuvaa "mumin kultana".. Nyt olen oma-alotteisesti tunkenut meidät anopin viikkoaikatauluun, käydään vaikka väkisin edes työpaikan alaovella moikkaamassa. Mä en aio katsoa sivusta tollasta touhua.. ja kyllä anoppi aina innoissaan pojan näkemisestä on, ja hyvin pärjäävät keskenäänkin tunnin kaksi.. Mutta se vauva-ajan (jolloin hoitajaa ei nyt niin tarvinnut/halunnut) yöksi kinuaminen on loppunut tyystin. Ainut joka pojan ottaa joka toinen kuukausi yö- ja/tai päivähoitoon, ovat nimenomaan miehen isä ja avovaimo, ja sekin heidän pyynnöstään. PItänee siis olla erittäin kiitollinen tästä :)

Elppa Ymmärrän kyllä että anopin käytös kiukuttaa ja hyvä ku oot päättäny tehdä asian eteen jotain =)
Kyl siit vaa hyvämieli tulee jos joku oikeesti HALUU lapsen yökylään!

Tänään jo itelläin parempi olo ja fyysisesti ei ollu rankempaa ku kiukkuset menkat...henkinen puoli onkin sit ihan toista :/
Se alkaa sitte arki...siiivousta,kaupassa käyntii yms ja ittestää jos koittas ihmistä ettei kyläl ihmiset aivan säikähtäis :LOL:

Oon miettiny et tänäkesän voisin lähtee jonnekki festarille...en oo ikinä käyny paitsi IBBF:s ja sitä ei lasketa :whistle:
Tänäki kesän sinne kyl menos vkonlopun verra kuuntelee ja kattelee sekä juopottelee ;) B)

Äiti on sit ylpee :LOL:

Pojan uusi sana, mitä hokee kokoajan on HULLU :ashamed: Mä aina huudan "Hullu!" jos kipeää johonkin, tai taitelee jossain... Mun oma pieni hullu. Nyt sitten kaikki muutkin on hulluja.

Elppa Meillä appivanhemmat hoitaa mielellään meiän lapsia,mutta ei koskaan pyytämättä...Aina pitää "tyrkyttää" lapsia hoitoon ja se tuntuu tosi kurjalta.
Mä oon niin kade mun serkulle,jonka äiti eli mun täti soittaa kerran viikossa ja vaatii pojanpoikaansa vähintään sen kerta viikkoon yökylään mummolaan.
Mun äiti on taas niin kiireinen vielä työelämässä,että sillon tällöin käy moikkaamassa.
Enkä mä sillä että haluisin lapset kerran viikossa hoitoon,en varmaan edes antais niin usein,mut se että edes pyytäis olis ihan kiva...

Niin ja onnittelut 1-vuotiaalle Justiinalle! :heart: :heart:

Onnittelut ihanalle pikku Justiinalle! :heart:

Elppa :LOL:

Me ollaan kyllä kiitollisessa asemassa, kun molemmat isovanhemmat melkein kilpailee siitä, kummat saa enemmän viettää aikaa Sofian kanssa. Kerran viikossa pyrkivät ottamaan hoitoon. Joskus pitää jopa sanoa, että nyt ei sovi. Ihan pienestä asti on viihtynyt hoidossa, ja ihana jättääkin, kun ei vierasta yhtään ja nauraen jää sinne. Ollaan miehen kanssa puhuttu, että meitä on kyllä siunattu ihanilla vanhemmilla. Ja mikä parasta, eivät ole kuitenkaan koko ajan ohjeistamassa, miten lapsen kanssa pitäisi toimia.

Alkuperäinen kirjoittaja Bamse:
Elppa Meillä appivanhemmat hoitaa mielellään meiän lapsia,mutta ei koskaan pyytämättä...Aina pitää "tyrkyttää" lapsia hoitoon ja se tuntuu tosi kurjalta.
Tuttua. Meillä vielä kaikki kumminkaimatki hehkutti raskausajan kuinka sitte hoitavat vauvaa; ei oo näkyny! Tais tulla shokkihoitoa, ku ei tullukkaa sellasta möllöttäjää. Mun vanhmmat ottaa poikaa tarjottaessa yökyläänki, mutta ei kukaan koskaan pyydä sitä...

Älkää käsittäkö väärin. Itse lapset teen, itse ne hoidan. Mutta olishan se kiva kuitenki, jos joku vaikka vähän apua tarjois... Siis edes vastavuorosuuden verran, ku mä aina oon tarjonnu ottaa kaikkia kavereiden ja sukulaisten lapsia tänne, että saa vanhemmat välillä vapaata...

Appivanhemmat on ehkä sinäänsä pahimpia, ku ne jo 7v on valittanu, ku miehen veljen lapsia ei saa yökylään eikä saa hoitaa, valivalivali... Nyt sit ei kuitenkaan kelpaa, jos me tarjotaan. :/

Leevi oli ihan pienestä asti yö vierailuilla ja välillä edelleen mutta aika harvoin. Nenni ei oo viel koskaan ollu hoidossa paitsi sen ajan kun olin ultrassa :headwall: mä vaan rupeen olee aika poikki nenni kun vielä on niin äidin tyttöä et oksat pois.

luulempa että kun kolmas syntyy niin lapset aina kotona..

anoppi sanoi että ottaa nennin yökylään sit kun nukkuu yöt kokonaan..eipä esikon aikana välittäny heräskö yöllä vai ei.

välillä pelottaa että kun lähtee synnyttämään ni nenni menee sillon ekaa kertaa hoitoon ni mitähän siitäki tulee

Viime yö meni taas valvoessa korvanlehteen tullu tosi kipee finni ja koko korva turtana. Närästi koko yön ja sit tietty nää normi kolotukset päälle... :headwall: |O

wiivi84 & JOKERI rv 32+6

Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
anoppi sanoi että ottaa nennin yökylään sit kun nukkuu yöt kokonaan..eipä esikon aikana välittäny heräskö yöllä vai ei.
Ja mikä tässäkin on? Jos mä sanon nyt, että meillä ollaan nyt 2vk nukuttu putkeen yöt 10-12h heräämättä - niin mistäs sen voi tietää miten lapsi nukkuu hoidossa? Ei ne ole mitään ohjelmoituja. Anoppi meinaan just tästä sanoi, kun poika oli viimeksi (n.3kk sitten) siellä hoidossa.. "toivottavasti ei aio ennen klo 6 herätä, koska MINÄ AION NUKKUA". :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Ja mikä tässäkin on? Jos mä sanon nyt, että meillä ollaan nyt 2vk nukuttu putkeen yöt 10-12h heräämättä - niin mistäs sen voi tietää miten lapsi nukkuu hoidossa? Ei ne ole mitään ohjelmoituja. Anoppi meinaan just tästä sanoi, kun poika oli viimeksi (n.3kk sitten) siellä hoidossa.. "toivottavasti ei aio ennen klo 6 herätä, koska MINÄ AION NUKKUA". :kieh:
jaa-a..esikkoki heräs viime yönä ja ikää siis kohta 5v, eli siis mun lapset ei taida enää ikinä päästä hoitoon.

ois kiva saada ukonki kanssa ihan kahden keskistä aikaa mutta ei ni ei.

Meillä on taas iltanukuttamiset ihan hirveitä, johtuu ilmeisesti tästä eroahdistuksesta :kieh:
Nukahtaa hyvin ja nukkuu ekan puol tuntia hyvin, mutta sitten kun herää niin ei meinaa saada millään takasin nukkumaan |O eilenkin kävin nukuttamassa sata kertaa uudestaan ja aina nousee tikkana pystyyn kun poistun huoneesta |O sitten vasta rauhottuu unille kun itekkin meen nukkumaan :/

Meillä on tosiaan likka ollu hoidossa 3 kertaa 3h-4h kerrallaan. Anoppi on ainoo, kenen hoitoon luotan. Mutta sekin on vielä työelämässä niin ei kauheesti viitti kysellä.

Mun porukat on vähän samalaisia kun Elpan anoppi |O Kauheesti kylillä kerrotaan mummin kullasta ja valokuvia lähetellään koko suvulle, mutta kattoon ei pääse |O
Jatkuvaa vinkumista, että pistä uusia kuvia nettiin ja puhelimessa haluaa kuunnella kun se täällä touhuaa omiaan. Mutta nyt vihdoin vissiin itekkin tajusivat, ettei se näin voi jatkua, eli muutamana viikonloppuna ne on sitten täällä meillä käyny.

Ursu minäpä kävin joraamassa jalat kipeeksi viime lauantaina B)

On kyllä hankalan kuullosta joillain ottaa lapsosia hoitoon, meillä se on enempi niin päin että ovat jatkuvasti vihjailemassa että jos te haluatta jonnekki vaikka mennä... :D
Mut musta on kivempi käydä yksinäni omien kavereitten kanssa ku ukon kans. Eihän se hiki päässä tanssiminen sillon onnistu, ku jos pitää piettää seuraa ukolle :/ Niinpä ollaan käyty vuorotellen ja kotona olija on sit typyn kans. (ajatella, olisittako osannu tän itse päätellä... :D)

Meillä on oikeastaan menny ihan tasasen kivasti, välillä tuloillaan olevat hampaat kiukuttaa mut muuten iloinen pieni tyttö... on oppinut jopa ottamaan päikkärit sisällä, HAAAALLELUJA!

Päivät vaan käy kokoajan vähemmäksi ja koittaa paluu työelämään...iiiks! Ja kun muilla on tulossa vauvoja tai haaveillaan niistä nii mulla on kauhee hauvakuume :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
Meillä on taas iltanukuttamiset ihan hirveitä, johtuu ilmeisesti tästä eroahdistuksesta :kieh:
Nukahtaa hyvin ja nukkuu ekan puol tuntia hyvin, mutta sitten kun herää niin ei meinaa saada millään takasin nukkumaan |O eilenkin kävin nukuttamassa sata kertaa uudestaan ja aina nousee tikkana pystyyn kun poistun huoneesta |O sitten vasta rauhottuu unille kun itekkin meen nukkumaan :/
Meillä alkanut esiintyä ihan samaa. Toki samaan syssyyn on vielä kipeä ja hampaitakin pukkaa. Mut luulen kans, et eroahdistus on pääasiallisena syynä, kun sit kuitenkin nukkuu omassa sängyssä hiljaa aamuun asti. Eli vaan nuo nukkumaanmenohetket on muuttuneet yhtäkkiä itkuisiksi. Hampaat kyl varmaan vaivaa kans kovaa, kun ei suostu juomaan iltamaitoakaan. Reppana :/

hei pitkästä aikaa!

Lyhyesti meidän kuulumisia: Matias ottaa ensimmäisiä askeleitaan, jo 5 askelta menee ilman tukea :) SAnoja ei vielä tule, mutta Matias osoittelee ja kommentoi "öh öh".
Isosisko Sini, 3v on innostunut taluttamaan Matiasta, ja kumpikin on tietenkin aivan tohkeissaan.

Synttäreitä juhlitaan virallisesti 10.6, varsinaiset juhlat on sitten seuraavana sunnuntaina.

Parasta, mitä täällä on tapahtunut, on, että Matias on alkanut nukkua yönsä paremmin. Tuossa vapun tienoilla Matias alkoi nukahtaa omaan sänkyynsä, ja nykyään herää yöllä vain kerran (tutti hukassa) ja aamuyöstä 6 aikaan tosien kerran. On ihanaa saada nukkua yöt rauhassa!!! Imetyksenkin lopetin n. viikko sitten.

Heipä vaan!
Paljon onnea Justiinalle! :heart: :hug:

Venlan puolesta kiitos nimpparionnitteluista :)

Jep, Mouse, minä olin myös Brucen keikalla. Eturivistä 3 ihmistä taaksepäin, n. 2,5 metriä lavan reuna-aidasta. Ja oli HIENOO!! Aivan mahtavia kuvia saatiin Pomosta+koko porukasta. Yhdessä vaiheessa olisin päässyt puristamaan Brucen kättä, mutta kaikkia 2metrisiä ukkoja pienempänä en todellakaan uskaltanut tunkee eteenpäin. Ja semmoisessa sumpussa tulee ahtaanpaikan ahdistus. Muuten oli ihan kivasti tilaa rokata koko keikka läpi. Itku tuli silmään Thunder roadin kohdalla, mutta oli pakko pyyhkiä kyyneleet, että pysty vetään itekin setin kunnialla läpi :D
Eilen ei tosiaan siis tullut kirjoiteltua, olin Ratinassa vaatimattomat 12tuntia. Mentiin aamulla klo10 hakeen jonotusnumerot, keikka alkoi 19.18, loppui vähän yli 22. Siitä sitten vielä keikkalonkerolle. Join tasan yhden, mutta toi 12h verotti niinkin paljon, että kävelin puolet kotimatkasta (n.750m) silmät kiinni :ashamed:
Niin että kai sitä on tulossa ainakin jotenkin vanhemman suuntaan, Hesassa 2003 jaksoin paaaaaaaaaljon paremmin, kun olin sen 16v.

Tän päivän oonkin sitten mukavasti SIIVONNU :kieh: , paijannu neiti Räkänokkaa ja menny muuten vaan puolivaloilla eteenpäin. Just meinasin, että vois mennä nukkuun...

Ai niin. Se nukkumaanmeno-urbaanilegenda. On siis nyt meillä ihan täyttä totta. Kertaakaan ei olla ekan aiheestakirjottamisen jälkeen laitettu Venlaa nukkuun. Ja oli mennyt eilen hoidossa (mun isällä) loistavasti päikkäreille, sekä yöunille. Klo 4-5 oli ollut yöllä sitten kuitenkin hereillä, kun oli ollut ihan tukossa ressukka, mutta klo5 oli kuulemma sammunut istualleen :heart: Aamulla oli herännyt vasta 5 vaille 9, ja ysiltä olin ovena takana. Hienosti oli antanut papan nukkua :D

Yhteistyössä