Kesäkuun kullankerät 2008 HUHTIKUUSSA

Onneks tuli aamu...en ois jaksanu yhtää enää yötä :headwall:
Miun pitäs juur nyt siivota ja pakata...sit tehä lapsille ruoka valmiiks ja laittaa itteni ihmiseks. Vajaa neljä sit tulee mei isukki avokkisa kans muksui vahtii ja toine viskaa miut junaan B)

Ei auta itku markkinoil....kotiorjailu kutsuu :wave:

Muksaa vkonloppuu kaikille :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
blaaaaaaaaaaah, söin bigmac aterian aamupalaks, ainut joka pysyi alhaalla, ehkä, kuvottaa...huoh, ja ei maistu enään lämmin ruoka, rankkaa ku se nyt jo alkaa.
Uuuuh yök argh! Voi sua raukkaa! :hug: Mulla oli kans tosi paha aamupahoinvointi, onneks pystyit koko aterian syömään, mulla yleensä jo haju pisti juoksemaan vessanpytylle!
Tsemppiä sulle töihin, toivottavasti jaksat :) (muista rautatabut!!)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
blaaaaaaaaaaah, söin bigmac aterian aamupalaks, ainut joka pysyi alhaalla, ehkä, kuvottaa...huoh, ja ei maistu enään lämmin ruoka, rankkaa ku se nyt jo alkaa.
Uuuuh yök argh! Voi sua raukkaa! :hug: Mulla oli kans tosi paha aamupahoinvointi, onneks pystyit koko aterian syömään, mulla yleensä jo haju pisti juoksemaan vessanpytylle!
Tsemppiä sulle töihin, toivottavasti jaksat :) (muista rautatabut!!)
Juu, tää onki mulle ihan uusi oire, ku eipä viime raskaudessa kertaakaan ollu huono olo, sillon vaan ei tehny mieli.
Nyt on semmonen olo et oksu ehkä pian lentäis...ei okseta eikä oo hyväkään olo. Hm hm... :kieh:
 
käpynen Mulla ei ollu Veetistä minkäännäköstä pahoinvointia, mut Venlaa odottaessa en pystyny viimeseen kolmeen kuukauteen syömään MITÄÄN lämmintä. Söin jäisiä marjoja, kylmiä salaatteja ja jääpaloja. Niin ja jäätelöö, *humps* +20kg. Haaveilin koko ajan hesen tai mäkkärin ruuasta, mut ei menny alas :$

Neuvolakuulumisia Oltiin siis aamulla neukkarissa, 10kk painoa 8480g, pituutta 72,5cm. Nauratti hieman neuvolantätiäkin, kun 8kk käynnillä ei ollut kävelystä tietoakaan, ja nyt tyttö juoksenteli pitkin ja poikin, tutkimassa kaikkea kiinnostavaa (eli kiellettyä).

Äh, eilen tosiaan tuli sitten ostettua noita lastenvaatteita :ashamed: Montakohan kesämekkoo meidän neiti muka tarvii? Muutama hassu varmasti riittäis, mutta edellisten lisäks ostin eilen 2, nyt varastossa 9 mekkoo. Kyllä se on mun mielestä liikaa. Ja voi että kuinka ihminen voi hamstrata jotain t-paitoja! Ostin Venlalle eilen 10 lyhythihaista. Ei paljon järki päätä pakottanut :headwall: No, edelleen elättelen toiveita, että Veetin kummisetä saa avokkinsa kanssa tytön kesällä (la 12.6, viikko ennen Venlan synttäreitä), niin saan sitten heille työntää kaikki vaatteet, joista puoliakaan en varmaan ehdi käyttää.

Jos vaikka alkais siivoon, siskon lapset tulossa huomenna kyläileen. Omat kun on sopivasti päikkäreillä, niin sais jotain aikaseks. Siivous on vaan kamalinta hommaa mitä mä tiedän. Onneks sitä on pakko tehdä, jos siihen vaikka joskus tottuis :D

Perjantain jatkoja kaikille! (ihan p*ska ilma, plääääh)
 
Terve vaan ja terveeks naiseen!
Sain sitten tuta, mitä on pätkätyöläisen arki, kun vapaapäivät suli johonkin ihmeelliseen työvoimavajeeseen. Eli mummoja on käännelty tänäänkin, vaikka piti olla vapaata ja sama juttu sunnuntaina,puh!

Mun piti montaa asiaa sanoa, kun nyt muistas edes osan.

Ensiks... Kivoja kuvia ja söpöjä lapsia täällä :heart:
Ursulle kivaa viikonloppua, vaikket enää tätä nääkään, mut jos sit kotiuduttuas.

Mulla ei oo tapana hamstrata vaatteita, ei itselle, eikä lapsille, ostan tarpeeseen ja "löytöjä" teen harvakseltaa, ALEista lähinnä.

Mulla on kauhee nuha :snotty: Ei jaksas nyt kyllä yhtään :headwall:
Ja täällä paistaa aurinko B) Tosin koleahkoa eli ... Kevättä odotellen.

ps. Tänään synty meidän seuraava uus perheenjäsen, eli parin kk päästä luvassa on "pienten tassujen tepsutusta" (toki jo nyt, kun on se mäykky, mutta meille tulee pentu :heart: :p )
 
Alex muuten nukahti äsken seisaaltaan; nojasi seisaaltaan isäänsä vasten sohvalla, laittoi silmät kiinni ja nukahti :eek: Äkkiä vähän herättelyä ja 140ml meni puuromaitoa ja sammui puolessa välissä ruokailua. Mahto olla rankka päivä...
 
Piiitkästä aikaan :)
Oon käynyt sillontällön lueskeleen teidän kuulumisia, mut surukseni "jouduin" tammikuussa lähteen töihin pariksi kuukaudeksi, niin ei paljo koneelle aikaa jääny :(
Nyt oon maaliskuun puolvälistä ollu kyl taas kotiäitinä ja aion pysyäki ainaki pari kuuta viel.

Vaavit ne vaan kasvaa.. Tääl liikutaan tukee vasten kävellen pikku matkoja, konttaan lähettiin tammikuussa, hampaita on neljä ja kaikki on kaikin puolin hyvin. Seuraavaa pienoikaista koitetaan alulle saaha, kun vain jossain välissä ehtis ;)

Onnea hirmuisti muuten uusia odottaville, Sydänkäpynen ainakin tais olla onnekas =)
Koitan taas tässä pysähtyy koneelle kirjotteleen teän kans, vie vaan Eerica aikaa nykyään pikkasen enemmän entä tos muutama kuukausi sitte..

Ai niin, ja me oomma jo luovuttaneet koiran kippojen suhteen, tunnollisesti siivoillaan sit jälkiä jos "ei" ei tehoa =)

Hyvää v-loppua kaikille! :wave:
 
Huomenta mammoille!

Torstaina kävin osteopaatilla, ja kyllä täytyy sanoa et kun on ihminen,joka tietää mitä tekee, niin se saa ihmeitä aikaiseksi. Selkä on edelleen kipeä, mut nyt pystyn jo kuitenkin liikkumaan paremmin ja kantaa Rasmusta pieniä matkoja sylissä. :) Ens vkolla, kun mulla on se lekuri, niin täytyy pyytää lähetettä fysioterapeutille, niin jos sais itselleen jonku ohjelman, jolla sais tuon keskivartalon lihakset kuntoon, niin olis sit ehkä mahdollisuuksia jotenkin selvitä ilman sitä selkäleikkausta.

Vaatteista ootte jutelleet. Mä oon välillä ihan hullu ostaa Rasmukselle vaatteita. Itselle oon viimeksi ostanut ENNEN raskautta (eli kohta kaksi vuotta sitten!) jotain vaatetta. Mä ostan vaatteita Rasmukselle paljon Stockalta ja Lindexistä (saan niin hlökunta-alea), HM:stä, jotain Kappahlista, P.O.P:ltä. Stockalta on niin hyvä ostaa, kun sieltä saa kaikkea laidasta laitaan.
Itselle pitäis oikeesti lähtee joskus ostaa vaatteita ja kenkiä ihan kunnolla, ei vaan huvita. Noi vanhat farkut menee viel oikein hyvin.. paitavalikoima alkaa vaan välillä kypsyttää enemmänkin. Niin, tai no ostinhan mä Rasmuksen nimiäisiin itselleni viimeksi vaatetta, mut ne kun ei oo sellasia päivittäin käytettäviä vaatteita, vaan vähän niin kun siistimpiä. No eipä väliä, ei tällä kotihoidontuella juuri vaatteita osteta enää Rasmukselle kuin itselleenkään. Pitäis siis joskus joku raha-anomus tuolle ukolle laittaa. :LOL:
Joku pohti tuossa minkälaiset kengät hankkis näin keväälle. Mun äiti osti Rasmukselle (oisko ollu Cittarista) sellaset ensiaskelkengät, joissa lukee 'waterproof', ne on vaikuttanu oikein päteviltä näin kevätkeleillä, eikä ne oo vissiin mitkään ihan huippukalliitkaan oo ollu. Eli ei tälle keväälle mun mielestä enää talvikenkiä kannata ostaa. Noihin mä oon tarvittaessa laittanu villasukan viel väliin, niin hyvin on pärjätty.

Huomenna on kummitytyön 3v-synttärit Hämeenlinnassa, joten selkä sais huomennakin olla sit siinä kunnossa, et pystyn sen kanssa ajelee sinne.

Rentouttavaa vkonloppua ursulle ja Ammulle tsemppiä töihin! :hug:
 
Mä en ole lukenut yhtään vaan ensimmäisenä ilmoitan että mulla on ollut vaikeuksia päästä koko palstalle :headwall:
Niin ja hennuli tuolla oli kysellyt että miksi niin puhki: Mä olin ollut ukon kanssa (+koiran) lenkillä ja se sai mut hölkkäämään :D Eilen kans kävin tuplien ja koiran +siskoni kanssa lenkillä,hölkkäämässä! B) Räntää vihmo ja nyt on poika flunssas :headwall: Tyhmä äiti!!

Nyt laittaan ruokaa ja palaan astialle jos vaan palsta sallii!!
 
Sydänkäpyselle onnitteluja raskautumisesta, en ole taas seuraillut vähään aikaan teidän juttuja :flower: :flower: :flower: :heart: :heart: :heart: Enkä tosin muista onnittelinko jo aiemmin :D Töissäkäynti verottaa munki aikaa koneella istumisesta. Iltasin väsyttää kamalasti eikä oikein jaksa mitään ylimääräistä.

Täällä on vaatteista puhuttu. Oon kyllä surutta ostellut aina vaatetta kun uutta tarvii, en ole jaksanut kauheasti kirppareita kierrellä. Huutonettiä tulee jonkun verran käytettyä, mutta harvoin. En mä mitään design vaatteita osta, riittää ihan tavisvaatteet halpahallista :whistle: Kengät tuli ostettua, ihan ekat tässä vasta, prismasta löysin sellaset Cirafin tummanruskeat ensikengät :heart: Roosa seisoo kyllä jo tukea vasten, ei ota vielä askelia.
Mitäs muuta...no turvaistuimen tilasin, Maxi cosi priorin uutuus joka tulee toukokuussa sitten meille B) Siihen halusin satsata, kun uutena niin vähän ostan tavaraa. No turvaistuin ei ole vaate mutta kuitenkin =)

Tänään mummolakyläilemään naapurikuntaan! Aurinkoista kevättä mammat :wave:

Lady ja Roosa pian 10kk

 
heippa kaikille!

Vahaan on jaanyt tama palstailu, tosin aina valista kayn lukemassa kuulumisia!
Tytto kovasti kasvanut viimeksi 9300 talla viikolla. Pituudesta en tieda kun ei taalla mittailla.
Kovasti on kesa tulollaan,taalla kun on kevat pari kuukautta suomea edella. Joka paiva kaydaan lenkilla vaunujen kanssa ja luontoa ihailemassa. Joka paikassa kukkii kukat ja puut tuoksuu mahtavasti.
Tytto ei nuku kovin hyvin aamu oita. Luulen et on vaan tottunut et kun heraa ja itkee niin paasee aidin viereen. Eli luulen et on mun oma vika ettei omas sangyssaan jatka nukkumista kun heraa. Viela kovasti imetan, yollakin. Siita pitaisi vaan koittaa opettaa erilleen. vaan se on niin helppoa saada takaisin nukkumaan kun pistaa tissin suuhun.
Kovasti on vauva kuumetta ja yritystakin on paalla. Et jospa se kesaan mennessa tarppaisi!
Ma ostelen tytolle paljon vaatteita kirpputoreilta ja varastoonkin jos jotain isompaa ihanaa loytyy. ebaysta olen jonkin verran huutanut, nyt pari uutta takkia, unipusseja, kantorepun ja itkuhalyyttimen!
Uutena en paljon mitaan osta tytolle. itselle kylla pitaisi jotain kun alkaa oleen kaikki vaatteet jo niin kuluneita.
Vaan nyt unta pannuun, huommenna uusi paiva!
 
huomenta!!

Vaatteista on käyty keskustelua..Mä olen jonkun verran ostanut uutena maxille vaatetta mutta suurin osa on Maxin pikkuserkun vanhoja, heillä ikäeroa vain puoli vuotta. Kirpputoreja tulee hyödynnettyä ja aika paljon. Minä kun olen sitä mieltä että ei kannata ostaa paljon uutena vielä tässä vaiheessa kun kaikki jää niin äkkiä pieniksi.
Kengät olis tarkoitus käydä uutena ostamassa, Maxilla on tosin 2 lenkkarit joita ollaan nyt käytetty ulkona.

Meillä ollaan nyt otettu ENSIASKELEET :heart: Eilen otettiin jo 5 askelta, on se kyllä hupaisan näköistä kun tuo vaappuu eteenpäin :LOL:

Kuulin tässä taannoin aivan ihania uutisia..Olen täällä kertonut anopista joka sairastaa haimasyöpää..Tämän hetkinen tilanne on aivan mahtava. Syöpäarvot on normaalit :D Kasvaimen koosta ei vielä tietoa kun seuraava viipalekuvaus tais olla toukokuussa. Koskaan ei tiedä mitä tapahtuu mutta eletään päivä kerrallaan ja nautitaan tämä hetkisestä tilanteesta.

Vauvakuumetta EI OO EIKÄ TUU!!! Meillä lapsiluku on nyt täysi. Mulla nyt hormonikierukka mutta tarkoitus olisi käydä tekemässä sterilisaatio.
Tsemiä teille keillä yritystä nyt on :flower:

Mitäs mammat on suunnitellut vapun varalle?
Meillä olisi tarkoitus viettää vappu lasten ehdoilla..ostetaan hyvää ruokaa sekä kaikenmaailman vappu krääsää. Grillausta olisi myös suunnitteilla jos ilmat vaan sallii olla ulkona!!

Nyt aamu kahveelle :wave:
 
Me vietetään vappua Pariisissa ;) Tarkempia suunnitelmia ei ole muuta kuin että pupuilua harrastetaan, sillä ajoituksen puolesta pikkukakkonen (tai miehellä pikkunelonen) voisi saada alkunsa Ranskan maalla. Kenties siellä jotain muutakin kerkiää viikon aikana puuhastella.

Jos täällä oli joku, jolla oli hyviä vinkkejä Pariisiin-matkaa varten, niin neuvoja otetaan vastaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja leena80:
heippa!

Taalla haaveena suomeen muutto. Voisitteko kertoa mita tukia, lapsilisaa, asumislisaa, kotihoidon tukea saa ja paljonko se on kuussa? Miten vaikuttaa puolison tulot?
Kannattaa varmaan laittaa sähköpostia suoraan Kelaan, niin saa vastauksen juuri siihen omaan tilanteeseen. Vaikuttaako muuten ulkomailla asuminen tukiin? Puolison tulot vaikuttaa ainakin siihen, saako kodinhoidontuen hoitolisää vaiko ei. (Meniköhän oikein?) Mä en tiedä noista mitään, hyvä kun sain omat paperini sinne hoidettua :ashamed:

Mä olen muutaman kerran kysellyt jotain sähköpostitse Kelasta, ja vastaukset ovat tulleet nopeasti. Suosittelen sitä kanavaa siis.
 
Heippa!
Meillä noustiin tänään seisomaan ilman tukea,että saa nähä koska tulee ne ekat askeleet...

Vappu vietetään ihan kotona,multa leikataan viisaudenhammas sillon maanantaina,niin voi olla ettei paljon munkkeja saati muita herkkuja nautita vielä vappuna.
 
Moikkelis.

Jokos kaikken "vauvat" liikkuu?? Käveleekö kuinka moni?
Meillä taidettiin lähteä viimeisenä liikenteessen. Nyt ryöminyt parisen viikkoa ja vauhti sen kun kovenee!!

Mä olen ostanut muutaman kengät kirpparilta (ihan uuden veroisia) Pienimmät, talvinilkkurit on kokoa 19. Ei taideta tänä keväänä niitä tarvita ja syksyllä taitaa olla jo pienet. Kahdet kevyemmät nilkkurit kokoa 21 odottelee käyttöä. Kesällä ostan saandaalit mut tämä kevät mennän töppösillä. Ei kai kenkiä tarvi jos ei kävele!? Minkä kokoinen jalka yleensä yksi vuotiaalla on??
Ostin alesta aivan yli ihanaiset sellaiset metallinhohto saappaat, kokoa 25!!! Menee joku vuosi et neidillä tuon kokoinen jalka. En vaan voinu olla ostamatta ku halvalla sain ja oli niin syötävän siistit! :)
 
Vappu Ollaan kotosalla. Jos säät sallii ni grillaillaan jne. Ihana ku saan ostaa nyt jonku ihqun folio pallon. :LOL: Neiti ei tajua sen päälle mut äiti tajuaa! oon nimittäin aina halunnt sellaista. En oo vielä koskaan saanu enkä kehannu ostaa. Nyt voin emman varjolla sellaisen hankkia. ;)
 

Yhteistyössä