Kesäkuun kullankerät 2008 HUHTIKUUSSA

Sydänkäpynen, eiks Emma oo jo miltei 1 1/2-wee sit seuraavana isänpäivänä... niin kylhän se nyt kaffet ja yhet voikkuleivät iskälle siinä aamusella tekee! :LOL: :LOL:

Bamselle pikaista toipumista ja mahdollisimman kivuttomia olotiloja viisurin poiston jälkeen. Mun viisureiden poistot kuulostaa just samanlaisilta kuin sunkin ja kivut oli myös seuraavat kaks viikkoa aivan hirveet. Toivottavasti pääset helpommalla.

Meil on nyt menossa Rasmuksella taas joku "en syö ruokaa-kausi". Siis vissiin Alexilla tais olla taas kans joku tällanen härdelli tässä?! Kun ei voi muistaa. :ashamed: :| Vellejä jois taas oikein mielellään,mut ruuat, herkkusoseet ja maidot ei uppoa. Puuro menee jotenki. En mä tiedä, laihduttaako se taas, vai oisko ne taas ne hampaat. Veikkaan tuota ekaa vaihtaria, kun ei tuo näytä noita hampaita liiemmälti tekevän lisää, kylhän kaks pikku alahammasta on jo ihan riittävät. :kieh:

rebel- ei teil oo huolta, painatte yli 2kg enemmän ;) ja Rasmus kasvaa rajusti kyllä! Tosin mä, jos joku, tiedän miten ärsyttävää on heittää ruokaa roskiin ja tehdä "äidin ihania herkkuja", jotka syljetään ulos, tai karjutaan jo kun nostetaan syöttötuoliin ja karjutaan niin pitkään, kunnes siitä nostetaan pois. Rasittavaa :headwall: Tänään on mennyt se 1dl puuroa aamulla ja iltapäivällä kahteen otteeseen syötetty yhteensä 1/2prk (125g purkki siis) kasvislihasosetta. Maitoa ja velliä jonkun verran.. ei maistu ei :'( Nyt varmaan 4kk on ruokailut menneet päin peetä, joskus vähän paremmin, mutta yleisesti syö tosi huonosti. Hoidossa taas popsii mitä vaan, argh!

Elppa siis hoidossa on vissiin paremmat eväät. :LOL: :LOL: (niin se oli siis vitsi ;) )
Musta on jotenki hassua, et Rasmus kyl avaa suun yleensä aina kiltisti, mut sylkäsee sit koko lusikallisen kaaressa ulos, ja ihan sama mitä ollaan syömässä.

Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Elppa siis hoidossa on vissiin paremmat eväät. :LOL: :LOL: (niin se oli siis vitsi ;) )
Musta on jotenki hassua, et Rasmus kyl avaa suun yleensä aina kiltisti, mut sylkäsee sit koko lusikallisen kaaressa ulos, ja ihan sama mitä ollaan syömässä.

Teil on sit lusikkalakkolainen vaan! :D Eli omat ruokailuvälineet käteen, omaa ruokaa pöydälle, osta jostain sellanen lautanen, minkä saa imukupilla kii pöytään. Meillä menee raejuusto, rusinat, viinirypäleenpuolikkaat jne. tollasena stimulointiruokana. Poika on ihan rakastunut raejuustoon, mitään muuta ei kyllä söiskään..

Muuten, tuleeko muiden vauvoilla (taaperojahan nää kohta on!) kakassa ruokaa kokonaisena läpi? Meillä tulee maissi sekä porkkana palasina läpi, voiko olla pahasta?

Sama juttu, Elppa. Meil tulee kans porkkanat ja maissit kokonaisina läpi. Eikös ne ollu muutenki sellasia ruokia, jotka saattoi aiheuttaa ummetusta vauvalle?!? En sitä kyl siis yhtään ihmettele, jos noita palasia siel vaipassa kattelee. :D
Ai, et tuo olis lusikkalakkolainen. Mut ei sitä huvita syödä sorminkaan mitään. Kaikki vaan levitellään pitkin pöytää ja omaa naamaa. :LOL: Ja lautaselle kasataan vaan muita tavaroita ym. jos Rasmukselle sellasen laittaa. Tuo on muutenkin ihan mahdoton pinoamaan nykyään kaikkia purkkeja ja palikoita.

Meillä tulee kakassa herneet ja maissit kans kokonaisina. Porkkanaa annan raasteena, tai jos Venlalla on kokonainen järsittävänä, nirhaa siitä lähinnä hiutaleita. En oo kyllä edes kuullut että se olis jotenki pahasta.

Ennen lapsia ajattelin, että "sit kun mä oon äiti, en tosiaan puhu lasten kakkajutuista". No niinpä niin :LOL:

Rebel Meilläkin on ruokalakkolainen...Tosiaan meidänkään neiti ei syö myöskään sormin.Ainoastaan hieroo sitä pöytään tai naamaan ja sit jos on jotain isompaa,vaikka leipää,niin tiputtaa lattialle.Lusikan kun antaa käteen,niin pistää sen kyllä suuhun,mut lähinnä pureskelee sitä.Oliskohan hampaita tulossa.

Maissit ja herneet tulee vaippaan kokonaisina... :x

Meillä taas lapset tappelee keskenään...Jessus,et äidin hermot on kovilla :kieh:

Aurinkoiset huomenet!

Bamse Leona on niin pikkanen, ei hän se voi mitään lakkoa pitää! :eek:

No niin, viime yö oli taas paluu normaaliin, ja olo sen mukainen. :( :| Vois tulla kyl tänään se kutsu sinne unikouluun. Eilen sain googlattua oikein positiivisa kokemuksia Tammisaaren sairaalan unikoulusta. Sil oli oikeesti aika iso vaikutus. Nyt mä en enää pelkää sitä, vaan odotan sitä rauhallisin mielin. :)

Meijän piti mennä Rasmuksen kanssa tänään kyläilee, mut kyläily peruuntu, koska kyläpaikassa yhdellä lapselle oli yskää ja nenä vuoti ja itse emännälläkin kurkku kipeänä. En nyt viitsi riskeerata sitä unikouluun pääsyä sillä, et me oltais kipeenä sillon. Sinne kun ei meinaa pääse, jos lapsi on sairaana. Mä olisin niin ollu tänään kyläilytuulella ja nyt ei päästäkään sinne, harmittaa. :(

Hennuli, en mä usko et se mitekään pahasta on, kun niitä vihanneksia tulee kokonaisina läpi. Kai näillä muksuilla olis enemmänki jotain vatsavaivaa, jos siitä jotain haittaa olis. Mut muistin vaan, et sillon kun kiinteitä aloiteltiin, niin tuli sillon infoa, et mm. porkkana ja maissi saattaa aiheuttaa toisilla ummetusta, mut eiköhän tän ikäisten suolisto pysty jo paremmin niitä kuitenkin sulattamaan ilman sen suurempia ummetuksia.

Rebel Leona elää pyhällä hengellä...No ei,kyl mä luotan siihen et lapsi syö kun sillä on nälkä...Kyllä sille muutama lusikallinen uppoo,kun vähän huijaa.Mutta tytöt nyt on muutenkin pieni ruokasia. :D
Mä oon kans kuullu kaikissa asioissa Tammisaaresta pelkkää hyvää,joten varmasti on kaikin puolin positiivinen kokemus :)
Toivottavasti pysytte terveinä,meillä nimittäin on lapsilla toi kamala yskä :/

Lapsilla tulee muuten sen takia noi tavarat kokonaisia ulos,koska niillä on niin nopee ruoansulatus eikä vähänkään kovempi ruoka ehdi sulamaan...

hei...täällä harmaa päivä, sataa vettä...
Klo12 käyn rokottamassa kissat..ja sit klo13.30 ahkerasti töihin.
Puhuin mun pomon kanssa ja sovittiin että (kun sain 11.5 lekurille ajan) niin jään 11.5 sille erityisäitiysvapaalle B)
Voin siis sit samalla irtisanoa Emman hoitosopparin ja olla kotona...iih, niin ihanaa...

viikon päästä Emman neukka ja mun neukka ja kahden viikon päästä varhaisultra :D
ja sit alkaaki rv8 =)

Alkuperäinen kirjoittaja Bamse:
Meillä alkoi yskä neidillä eilen. Sille ei varmaan mitään mahda, joten antaa yskiä sitten vaan? Uskaltaako muuten viedä ulos, kun ei ole kuumetta? Tuo yskä ainoastaan. Viime yönä ei onneksi yskinyt - silloin vaivasi hampaat. Toinen yläkulmahammas nyt puhjennut läpi. Eli 3. hammas meillä. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Bamse:
Meillä alkoi yskä neidillä eilen. Sille ei varmaan mitään mahda, joten antaa yskiä sitten vaan? Uskaltaako muuten viedä ulos, kun ei ole kuumetta? Tuo yskä ainoastaan. Viime yönä ei onneksi yskinyt - silloin vaivasi hampaat. Toinen yläkulmahammas nyt puhjennut läpi. Eli 3. hammas meillä. :kieh:
Kyl mä menisin ulos ja omieni kanssa menenkin =)
Justalla nokka valskaa ja pojalla on yskää ja alkavaa/loppuvaa flunssaa...

Reissu heitetty ja kivaa oli :D

Äippäpvälahja saatunna jo...huulilävistyksen toivoin ja sain/otin :whistle: Kahvit sit sillo su juodaan kakun kera.

Rebel Kyl ol teil sit tyhmä lekurikäynti!! Hyvä kuiteki et oot löytäny hyvääki tietoo ja innolla odotat.

Hitto, mikä päivä. Mä oon vetäny tääl ihan nollat taulussa. En jaksanu Rasmusta edes ulos viedä tänään. :ashamed: ja olis ollu viel ihan hyvä ilma ulkoilla, en vaan jaksanu. Ukkokin tulee kotiin vasta joskus yhdeksän pintaan. Mennyt siis töihin jo kuitenki 6.30... v*tuttaa, taas kerran. :ashamed: :( |O
Niin ja tiedä nyt tuosta Rasmuksen terveydestä. Nokka näyttäis vuotavan ja toinen silmä on punottanut nyt koko iltapäivän. En tiedä onko sillä silmässä joku roska vai ettei se silmätulehdus oo. Mun mielestä se silmä rupes yks kaks punottaa ja vuotaa,kun yritin taistella tuolle lounasta suuhun. Ei kai silmätulehdus nyt tuol tavalla yks kaks ala. Siis tuskin se juu, mitään lupaakaan kysyy,mut kuiteski. :kieh:

Niin ja Tiivarille, kyllä mä oon ollu Rasmuksen kanssa ulkona, jos ei kuumetta ole ollut. Niin kuin Elppa tuos kirjottikin, niin ulkona on nuhaisena helpompi usein hengittää kuin sisällä.

Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Reissu heitetty ja kivaa oli :D

Äippäpvälahja saatunna jo...huulilävistyksen toivoin ja sain/otin :whistle: Kahvit sit sillo su juodaan kakun kera.

Rebel Kyl ol teil sit tyhmä lekurikäynti!! Hyvä kuiteki et oot löytäny hyvääki tietoo ja innolla odotat.
Kiva, et teijän reissu oli onnistunut! :D
Auts,huulilävistys. Tääl tekee pahaa ajatuskin. Puhuu siis ihminen, jolla ei ole korvissakaan reikiä, kun heikottaa jo ajatuskin niistä. :kieh:

Juu, oli munkin mielestä täysin älytön lääkärikäynti. Mun mielestä ne olis voinu tehdä ne verikokeet jo terveyskeskuksessa ja laittaa sieltä sit suoraan sen lähetteen sinne Tammisaareen. Tää on taas sitä ihmisten turhaa juoksuttamista. Varsinkin kun siel sai jonottaa tunti tolkulla. Mut tätä tää suomalainen laadukas terveydenhuoltojärjestelmä on. :headwall: :LOL:

Tilasin anopille lahjaksi paidan, missä lukee "Meidän Mummi" ja sit siihen tulee tää kuva (vähän rajattuna tosin)

Ursu wow... Mulla on kyllä korvissa reiät, mutta mun raja menee aika tarkkaan siinä.

Nuhanenille jaksuja! Meillä on nyt ekaluokkalaisen suu täynnä niitä rakkuloita eli tarttuvaahan se sit oli (mikä nyt ei ollu vaikee arvata ), mahtaa pojillekin vielä tulla.
Mutta mulla on nyt kaks vapaapäivää, JEEEE!

Huomenta.

Meijän aamu alkoi jo 5.30. Pikkasen on tääl niin ku silmät ristissä. |O No, onhan nuo tiskit tuolla jo koneessa peseytymässä, ensimmäinen pyykkikoneellinen pesty, neljäs kuppi kahvia menossa, et kylhän sitä ehtii kun aikasin alottaa, mut olisin mä kyl niin mielelläni viel nukkunu, mut kun poika oli paskat jo siihen aikaan vääntänyt, niin pakkohan se oli niitä nousta siivoamaan. Ja tuol se lajittelee sen plussa- ja s-bonus ym kortteja. On vissiin kauppaan lähössä! :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Meillä on nyt ekaluokkalaisen suu täynnä niitä rakkuloita eli tarttuvaahan se sit oli (mikä nyt ei ollu vaikee arvata ), mahtaa pojillekin vielä tulla.
Voi, on varmaan kurja tunne toisella. Onko se sitä enterorokkoa vai jotain muuta ikävää? Paranemisia sinne ja toivottavasti pääsette mahdollisimman vähillä tartunnoilla. :hug:

Yhteistyössä