*!!!!! Kesäkuun kullan murut 2011 joulukuussa !!!!*

Kiitoksia uudesta pinosta!!

Hiivalääkkeitä saa käyttää raskausaikana,niin voiteita kuin puikkojakin,näin sanoi mulle neuvola lääkäri.

Noista ultran varaus jutuista kun oon lueskellut että moni ite joutuu varaa ja oottelee aikaa niin meillä neuvolassa varas ekalla käynnillä koneelta mulle heti ajan,sai ite päättää kellonaikaa ja päiväänkin vaikuttaa.Sit kun olin np-ultrassa niin kätilö varas siinä sen rakenneultra ajan samantien.. Eikä meillä ainakaan mitään maksa,ei maksanu viimeksikään.Mut oon kuullu että jossain kunnissa joutuu sen polimaksun maksaa käynnistä.

Ihanaa kun pakkanen askenut.Nauttii enemmän ulkoiusta eikä tarvii työmatkoille toppautua kamalasti :)

Huominen vielä ja sitten yksi vapaa..Jouluostoksille!! :)

Perdy ja murunen 14+0 :)
 
huhhuh
mulla on nyt vasta kunnolla alkanut pahoinvointi.. siis tää on ihan kamalaa välistä, örgh :D
tosin olin kyl oksennustaudissaki tuossa että voihan tää kamala paha olo olla jälkiseuraamusta siitä. :/

tinsku: sulla kyl kannattaa puhua miehes kanssa että rupeais ryhdistäytymään, teillä näyttää tosin olevan ensimmäinen lapsi tulossa ja voihan miehesi reagoisa miten vaan suureen elämäb muutokseen. Eihän nämä raskaudet ole miehillekkään niin helppoja vaikka kuinka toivottuja olisivatkin :D

mmilia: minun mielestä hiivalääkettä saa kyllä ottaa jos lääkäriki on kerran sitä määrännyt, minullekki taidettiin esikon kohdalla jotaki hiivalääkettä määrätä ja onhan se niinki että niissä voidaan mainita että ei suositella raskaana oleville, mut tosiaan lääkäri kyllä tietää. :D

Tänään pitäis töihin jaksaa, huh väsymys ja olo ei kyl antais periksi mut en jaksa saikkua hakea ku meillä ei kunnollista työterveyden huoltoa ole.

MItäs te muut kesäkuiset teette työksenne? Itse olen R-kioskilla kioskimyyjänä. :p

NNiin tosiaan mölliäinen on 9+5
 
Kiitos hirveästi kaikille ihanista kommenteista, kyllä nyt pitää kääntää tollaset ajatukset mitä pyörittelen taka-alalle.. :ashamed::heart:

SISPI : Täällä opiskellaan :wave: tarkotus oli valmistua hotellin vastaanottoon toukokuussa 2012, mutta taitaa siirtyä vuodella :)
 
mmilia tuohan ei ole hiivalääke vaan emätintulehdusten hoitoon käytetty. miks määräs tota? onko sulla ollu papassa muutoksia? aika ihme et on tota määränny, tuoteselostekki on aika uusi et ajan tasalla pitäs senki olla. kannattaa tosiaan soittaa ja varmistaa vielä et jatkatko käyttöä. oudolta kyllä kuulostaa tollanen lääkitys.
 
Jessi: Jaa-a :O Ei mulla oo Papaa otettu viimeseen 9kk, että että... :eek:

neuvolaan soitettu muoks..

Niitä emätin puikkoja voi käyttää, niissä on imeytymis prosentti joku 20 kuin suunkautta olis enemmän ja ku se on paikallishoitoa niin sen ei oo todettu aiheuttavan epämuodostumia sikiölle, mutta kiitti koska olin niin tarkka.
Ja se oli määränny sen siksi koska oli kuulemma meinannu että on hiivaa sekä baktreeri peräistä tulehdusta. ja sitten neukkutäti sanoi että pienempi paha on lääke kuin tauti.

Nyt sitten neuvolassakin eletään uusilla viikoilla, ja neukku aika siirty kahella viikolla.. eli tammikuun puoli väliin.. silloin vasta seuraavan kerran näkee vauvaa/ no nyt ei auta kuin odotella.. ;) ja odottavan aikahan on tunnetusti pitkä!
 
Viimeksi muokattu:
Heheiii!

Kaikki hyvin NT-ultrassa, NT 1,3 mm ja vaavin pituus 68mm :) Kätilö sanoi et hyvältä näyttää. Mua niin jännitti. Aivot, sormet, nenä ja varpaat erottui ihan selkeesti. Mahan päältä ultrasivat. Ja isukki siis mun ukkeli laittoi heti viestiä et miten meni ja et hän sanoo pomolle että pääsis itekki mukaan aina! Eli kyllä sitä kiinnostaa, taitaa vaan olla tuommonen mies joka ei oikein osaa sanoa sit et välittää! Olin ihan onnessaan ku tuolleen laittoi et mukaan haluaa joskus. <3

Rakenne ultra on sitten 21.1. Mulla alkaa talviloma just sinä päivänä vielä :)

Nyt oottelen postipakettia, tilasin wiille kunnon vanhan ajan marion. Ei vaan kerkee tänään kovin pelata jos tulee ku menen 14-22 iltavuoroon.

Nyt vaan ootellaan millon alkaa maha kasvaa, kasva kasva pian!! :D :D

Tinsku ja Viljami 12+6
 
mmilia hyvä et asia selvis ja tosiaan onhan se tauti pois hoidettava myös raskausaikana. noi epäspesifit emätintulehdukset on keljuja, mulla on joskus aikanaan niitä kans ollu :/

tinsku onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! ja hyvä et mieski mukana raskaudessa kuitenki, toisille on vaikee ottaa osaa raskauteen koska tilanne ei oo heille konkreettinen, varsinkaan tässä vaiheessa kun mahaakaan ei vielä ole suuremmin. meillä mies kanssa oli ekan yhteisen odotuksessa aika vähän mukana ja siitä tuli sanomistaki mut ymmärsin kyllä sit kun selitti asian. tällä kertaa on ollu ihan kivasti mukana, hyvä homma koska viiminen lapsi on kyseessä meille.

mä lähen tiistaina töihin, tuurauksia ja keikkoja on niin paljo kun vaan jaksaa tehä. saa nähä kuin käy...
 
Onnittelut hyviä ultrakuulumisia saaneille! :flower:

Ja mmilialle kiitokset uudesta pinosta.

Mulle ei hiivaan annettu mitään lääkettä ekoilla viikoilla, mutta meidän työterveyslääkäri on kyllä ihan pihalla muutenkin, että johtunee enemmän siitä kuin että itse lääke olisi supervaarallista. Mulla hoitui sitten lopulta ilmakylvyillä, suihkuttelulla ja bepathenella.

Tänne ei mitään uutta, masu turpoaa edelleen ja aika oireeton meininki on jo kolmatta viikkoa. Onneksi oli se ultra ti, niin ei ala pelottamaan.

Ensi viikolla on sitten duunipaikalla muutto, mua varten tulee tänne 300 muuttolaatikkoa ti aamuna ja yksi ihminen avuksi pakkaamaan, tittidii... Kaksi päivää aikaa. Heikompaa saattas hirvittää. :D

MJ & Salarakas 11+2
 
¨Voi yöks mikä etominen taas vaihteeksi :x

amma onkohan multa menny jotain ohi? miksi poistut???

tinsku Hienoja ultrakuulumisia :D

Meillä isäntä on niin pösilö että olis tulossa jokaiselle neuvola käynnillekin, piti vähän toppuutella että eipä siellä muuta ku pissa ja verenpaine ja mittaukset ole... turha ottaa palkatonta sen takia, ultrista ei jäis pois mistään hinnasta :)

Piti ottaa taukoa kirjoittamisesta ja käydä pyttyä halaamassa... Loppuuko tää koskaan????? ja miks tulee vaan silloin tällöin ei suinkaan joka päivä... ärsyttää kun luulin jo pahoinvoinnin menneen ohi ja nyt on taas päällä... Oli välillä yli viikon poissa, onko NORMAALIA????
 
sannikki Minulle luvattiin kanssa vastaukset reilussa viikossa, mutta sairaala on toki eri.

Jouluretkestä lasten kanssa selvitty. Vaikka jouduinkin toimittamaan virallista oksennuspussikuskin virkaa. Yök! Nyt ei auta muu kuin oottaa, koska itelle iskee. Aika ärhäkkää tautia tuntuu olevan. Ja töissä olen siis lastentarhanopettajana päiväkodissa.

Tessism ja muru 13 + 2
 
Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista :)

Täälläkin ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin :) Turvotus oli 1,4mm. Nyt neuvolan mukaan viikko 11+2 mutta vastasi viikkoja 11+5, mutta sitä ei silti lähdetty muuttamaan. Mutta mulla on nyt listassa LA siltikin eri viikkojen mukaan. Joten jos sen voisi sinne päivittää, uusi LA siis 21.6 :)

Kaveri oli niin liukasliikkeinen ettei lääkäri meinannut saada ollenkaan mitattua turvotusta :D Nyt saa huokasta helpotuksesta ja ei tarvi enää niin peitellä tätä :) Ja nyt saa alkaa oikeesti nauttimaan raskaudesta, kun tietää että siellä joku kasvaa :)

Esikoisellekin pitää näyttää ultrakuvia, liekö silti vielä ihan ymmärrä mitä tuleman pitää :D On ainakin näytetty sitten :)

Miksi amma poistut? :O Eikai mitään huonoja uutisia??

Nyt ei tältä erää muuta, syömään ja sitten salille!

CanWen ja pikkukakkonen 11+2 (11+5)
 
Täälläkin käyty tänään ultrassa. Vaaveli oli aktiivinen ja niin kuin CanWen lääkärillä oli vaikeuksia saada niskaturvotusta mitattua niin sama ongelma oli meidän lääkärillä. Tökki mun vatsaani saadakseen vaavelin kääntymään toisin päin. Vaaveli kun halus vaan katsoa meitä.:) Ultra vastas melkein samoja viikkoja kuin neuvolan mukaankin eli LA:ta ei muutettu. Turvotus 0,7 mm ja vaavelin pituus 46mm.

Täytyy sanoa, että oli kyllä oudoin tyyppi se meidän lääkäri minkä olen terveysalalla ikinä tavannut. Hoitaja pyysi sisään ja miehen kanssa huoneeseen sitten istuttiin. Lääkäri vaan selas tietsalta mun tietoja ja hoitajakin koitti sille vinkata et ollaan jo huoneessa, mut lääkäri se vaan oli selin meitä kohtaan eikä mitään sanonut. Sitten kun siitä omasta koomastaan heräs niin pyys riisuu housut ja pöydälle makaamaan. Noh onneks osas ultran perusteella lapsesta sanoa jotain järkevää et tiesi lääkärin olevan edes lääkäri.:D Kysyin siltä lääkäriltä sitten mun labrakokeitten tuloksia kun olin kilpirauhas arvot ollu otattamassa pari viikkoa sitten. Eipä se niitä kattonu vaan tokas et jatka samal annoastuksella vaan. Pakko soittaa huomenna neuvolaan jotta saa tietää tuloksia kun pahoinvointia on taas iltaisin joten tuntuu ettei kilpparilääkitys ole taaskaan riittävä. Jäi kyllä niin huono fiilis siitä lääkäristä enkä tahtois sen käsiteltäväks enää koskaan.Olis pitäny täyttää palautelomake joita oli pino odotusaulan pöydällä.:D

Ihanaa kuulla, että muillakin on ultrasta tullu pelkästään hyviä uutisia.:heart:

Susse83 + George 11+5

p.s Meillä oli ennen raskautumista puhetta rumista nimistä ja silloin jäi toi george jotenkin tekonimeksi. Hirvee nimi joka ei tosiaan tule lapsemme nimeksi mut olkoon masuasukin nimi.:D
 
Ei huonoja uutisia! kaikki niinkuin pitää =) mut on "tunnistettu" ja ei kiva kirjoitella kun todellakaan en hänelle halua jakaa näitä kaikkia meidän uutisia tästä elämästä :| Jonku aikaa sitten katsoin tuolta kerhoista(jonka saa suljetuksi) olisiko kesäkuisille tehty omaa kerhoa mutta ei siellä ollut.
 
Viimeksi muokattu:
Anteeksi pakko purkaa ahdistusta :kieh:

Tänään oli neuvola, eivätkä saaneet sydänääniä kuulumaan dopplerilla. Ahdistaa ja vituttaa. Kysyi vielä, että huolestunko jos ei kuulu, no kyllä. Viikko sitten maanantaina ultrassa kyllä kaikki hyvin, mutta... Esikoisesta kuului viikolla 11+ ja nyt kuitenkin menossa 13+2. Ensi tiistaina uusi yritys. Ennen ultraa pelkäsin aivan hirveästi ja pääsin siitä jo yli ja nyt tämä. Elämä on ihanaa. : /
 
Sukupuolen selvittämisestä vielä, että kyllä me meinattiin selvittää, jos vaan pikkanen sen suostuu paljastamaan. Miun äitin mielestä se pilaa "yllätyksen", mut en ihan ymmärtänyt että onkos hällä sitten ollut kaikki 4 raskautta vaan sitä yllätyksen odottamista vai miten? :D Oon mie nii utelias että jos se hoitsu nokan edessä sen näkee ni on miunki saatava tietää!

Olotila suht normaali, onneksi. Ei enää okseta ja väsytä niin rajusti, vaikka joskus vielä päiväunet on pakko vetäistä että jaksaa. Ehtisi nyt vaan tuon koulun käymään tänä vuonna loppuun, ettei jää esim. muutamasta kurssista kiinni...

Kyllä ilahdutti ihan oikeesti kuulla ettei muutkaan ole kaikki vanhemmalla iällä esikoista pykänneet :D Asutaan vaan vissiin niin pienellä paikkakunnalla että kaikkia järkyttää kovasti miun "nuoruus"... Paras kommentti tuli pikkusiskon kummitädiltä: "kyllä mie olin aina ajatellut että sie kyllä käyt koulut loppuun a huolehdit ehkäisystä kunnolla ennenkuin lapsia käyt tekemään..." Kiitos tästä, onneksi kyseinen rouva oli itse esikoisen saadessaan 16 :D

Aih, viimeistä päivää olen paraikaa töissä, nyt ruvetaan hankkimaan täyspäiväisesti sitä valkolakkia päähän ettei jää tiukoille :D

Töissä siis vielä tämän päivää Citymarketin Sonerapisteellä, mutta huomisesta alkaen taas täyspäiväinen lukiolainen, whipii!

rinderella ja epeli 11+6
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei teetu, varmasti huolestuit! Toivotaan että kaikki olis kuitenkin hyvin :)

Lisään vielä, että meidän masuasukin mitta oli 50mm!

Ja sukupuolen selvittämisestä: Aiotaan kysyä. Vaikka mies ei ensin halunnutkaan, sanoi kuitenkin että jos se on minulle tärkeää, voidaan se selvittää.

Susse83: Jotkut lääkärit on just tollasia. Työhönsä kyllästyneitä sitten lie. Tai muuten vaan eivät sovellu alalle, eivät vaan oo vielä sitä ite huomannu :D

CanWen ja pikkukakkonen 11+2 (11+5)
 
Otokka
Plääh, miten tylsää! Ei mitään kuulumisia, ei mitään kerrottavaa. Mahaa vain turvottaa välillä. Onneksi voi käydä lukemassa teidän kuulumisia ;).

Töitä vielä kaksi viikkoa, sitten lomalle ja tammikuussa alkaa uusi työ. Sitten on ainakin kerrottavaa täällä kesäkuisissa, kun kerron uudelle työnantajalle, että jäänkin muuten kohta äitiyslomalle :D.

Ensi keskiviikkona taas ronkittavaksi neuvolaan, mua yököttää olla koekaniinina, koko ajan joku on työntämässä jotain alapäähän tai piikittämässä tai ottamassa verta... Hmph... Kai tähän on totuttava, ei ainakaan vähene hetkeen.

Me aiotaan kysyä vauvan sukupuoli, mies sanoi heti alkuraskaudesta, että haluaa tietää :heart:. Kiintyminen vauvaan helpottuu, jos tietää sukupuolen ennalta. Helpottaahan se myös ostosten tekoa! Tosin se pieni riski siinä aina on, että lääkäri onkin nähnyt väärin.

amma: Onpa kurja, että sut tunnistettiin, ei todellakaan olisi kiva kirjoitella niin avoimesti täällä, jos joku tietäisi, kuka oikeasti olen.

Otokka ja pikkarainen 13+5
 
Viimeksi muokattu:
Tuunpas miekin kertomaan ultrakuulumisia :D. Koko päivä meni kaupungissa, ekaks sairaalalla ja sit kaupoissa kierrellen ja joululahjat löytyivät kaikki :D. Ei oo enää niistä huolta, tuli vähän ostettua extraakin lapsille, ku olin nii hyvällä tuulella :D.

Joo, ultrassa kaikki oikein hienosti :heart:. Vauveli siellä pyöriskeli ja liikku, potkikin villisti :heart:. Ihanaa! Mie olin nii huojentunu ja onnellinen :heart:. Välillä kävi mielessä, et mitä jos kaikki ei ookaan hyvin, mut onneks pelko oli turha. Nt oli 1,1 mm ja kokoa meiän rakkauspakkauksella oli 40mm :D eli vastas 10+5, kuukautisista laskettuna 11+2, joten la:ta ei muutettu. Vauveli oli ottanut kasvussa vissiin kiinni, ei ollut enää viikkoa pienempi :D. Sydän sykki oikein nätisti :heart:. Ruskuaispussi oli vielä näkyvillä, ku ei ollu 11 viikkoa täynnä, mut se kohta häviää ja istukkakin oli kunnossa. Kyllä nyt helpotti. Nyt voin alkaa nauttimaan tästäkin raskaudesta enkä viiti enää salailla :D.

amma harmi, ku jätät meidät :(. Onneksi kuitenkin kaikki on kunnossa, onnea loppuodotukseen :heart:!

Tinsku86 ja CanWen ja susse83 onnittelut myös hienoista ultrakuulumisista :flower:!
 
amma no voi harmi, mutta onnellista odotusta ja kaikkea hyvää!!!!

Mie muuten just hoksasin että eipä ole niitä neuvolassa otettavia verikokeita multa sit otettu. Täytyypä muistaa kun on lääkärineuvola 13 päivä... Oon niin onnellinen että neuvola vaihtui, nyt on täti joka osaa puhua kuin ihmiselle eikä kohtele ja keskustele kuin 5 vuotiaalle aivovammaiselle :D...

Olis tiedossa viikonloppu tyttären kanssa kahden ja kyl mie nautin kun koirakin häipyy:p saa nukku/jumittaa niin pitkään ku haluaa ei tartte ulos mennä ainakaan koiran takia :) pulkkamäkeä ja luistelua suunnitelmissa.
Ei taida kyllä itse uskaltaa luistimille nousta, viime talvena eka kerran kouluaikojen jälkeen luistelin ja pari kertaa mojovasti kaaduinkin. Ei uskalla riskeerata takalistoa/ mahanseutua :(

Nyt alkaa uupumus painaa niin kovin että sänkyyn pitää kaatua, eikä tuon ukon viereenkään pääse pariin yöhön sitte :)

Ai niin!!! Mie yritän mojovasti puhua meille uutta sänkyä, nykyinen 120cm ja on niin ahtaan tuntuinen saati kun tästä vielä kasvaa! Meinasin myös perustella sille että kun imetän niin en todella meinaa yöllä jossain tuolissa nököttää vaan otan babyn viereen ja jatkan unia syötön aikana, toimi tytölläkin :LOL: joutuu muuten ukko sohvalle ei mahdu samaan sänkyyn :)
 
amma- anonymiteetin turvinhan täällä suurin osa meistä kirjoittaa kaikki petipuuhista tuleviin limatulppiin; joten tylsää että joudut jättämään meidät. Onnea loppuodotukseen :heart:

Poika oli vkl ja alkuviikon enterorokossa, nyt mulla on angiina :headwall: Eli terkkarilla kävin aamusta, kun kuume ei panadolilla laskenut yön aikana alle 37.5 (Panadol 1g otin x 2, 6h välein) ja joka paikkaa särki. Kurkku olikin sitten ihan katteita täysi. Helpottaa ainakin huomisia firman pikkujouluja; olikin ongelmana se, että miten pidän tän vatsa-asukin vielä salaisuutena, minkä tekosyyn keksisin sille, etten juo mitään. Itse pikkujoulut pistin kasaan, hankin tilat ja safkat jne. esimiesten lahjat - ja nyt jään itse pois : / Eipä tuo hummaaminen YLLÄTTÄEN ole kalenterissa korkeimmalla.

Voitte muuten uskoa miten rasittavaa möhämahaisen on olla kuumeessa! Mä alan kuulostamaan ihan tolta mieheltä, joka jos sillä on nenä tukossa, rukoilee jo MediHeliä :D

Sunnuntaina hyvän ystävän kanssa yön yli Tallinnaan shoppailu- ja spa-reissulle. Enpä ole ikinä moisella käynyt, pitää siis pyytää että tekevät musta kauniin (tulen takaisin kuukausien kuluttua) :LOL:

VINKKI: Elloksella on äitiysvaatteita TODELLA hyvään alennukseen, esim. farkut 17€ ja paita 12€, eikun shoppailemaan!

Täällä ei moni tainnut pk-seudulta olla? Tämähän tarkoittaa siis sitä, että jos ei täältä löydy, olen NKL:llä yksin synnyttämässä taas juhannuksena, kun -08 syntynyt esikoinenkin syntyi 42+1...

Mutta puheripuli saa nyt loppua ennenkuin nukahdatte. Onnea odotukseen :heart:

Elppa & Hämähäkki 13+5
 

Yhteistyössä