Moi pitkästä aikaa!
Ollaan me vaan jo pitkällä, pian saa poksua 30 raskausviikkoa!
Kurjia tauteja ollut monella ja lapsilla, onneksi tuolta yrjöltä ollaan vältytty!
Valitusta seuraa, meillä muita terveyshuolia sitten ollut senkin eestä, 6v tyttärellä päänsärkyjä ja oksentelua, ollaan saatu lääkärillä jos toisellakin rampata. Migreeni todennäköisesti. Hänellä tähän liittyy muutakin huolenaihetta, joten pahimmassa vaiheessa näitä murehtiessani valvoin itse yöt ja tuntui että alkaa jo supistellakkin. Koirakin siinä samaan syssyyn meni kuolemaan
No, nyt on tilanne jo hallinnassa, uusia kohtauksia ei ole tullut ja vauvallakin onneksi myös kaikki hyvin, kävin tuolloin gynellä tarkistuttamassa. Lapsetkin päässeet ihan hyvin tuosta koirasta yli (vielä kun itse pääsis, kovin oli rakas otus..)
Toki tuntuu että vauvan pää jo painaa tuolla jalkovälissä aika lailla. Iskias toisessa pakarassa ja ihme kylkipisto kävellessä estää kyllä aika tehokkaasti lenkkeilyn, että hiljaista hipsuttelua on tämä elämä
Vielä kuukausi pitäis jaksaa töissä, mulla kyllä pääosin ihan toimistohommaa. En varmaan pystyiskään raskaampaan enää.
Huomenna saa taas kurkata vauvaa, kun istukkakontrolli. Ihan siinä kohdunsuun vieressä on istukka, yleensä siitä nousee hyvin kohdun kasvaessa. Toivon todellakin että näin on, en oikeasti kestä jos sen takia kolmas on sektio. Kun oon niin toivonut ja miettinyt miten nyt lempeästi voisin kolmannen synnyttää kahden imukupin jälkeen.. Odotan innolla synnytystä, vaikka takana kaksi imukuppia niin nekin voi olla hyvin erilaisia. Tokassa ei tarvinnut epparia leikata tai mitään, lempeä "nostokuppi" oli ja kaikki meni hyvin.
Nyt toivon jakkaraa ponnistusvaiheeseen, jospa siinä saisin pukerrettua vauvan omin avuin.
@heidilei, mä opiskelin ekan ja tokan lapsen välissä, lähinnä gradua tein. Valmistuin just ennen kun tyttö syntyi. Kyllä siinä yliopistolla käytiin välillä vauva kainalossa ja esikoisen kasvaessa mummu auttoi myös paljon, kun parin tunnin päässä oli opiskelupaikka ja päiväseltään joskus joutui käymään.
Vaikka aika paljon kaikkea kurjaa tapahtunut viime aikoina niin tämä raskaus on ollut jotenkin lohduttava ja ihanan piristävää on aina ajatella vauvaa ja hankkia kaikkea häntä varten. Ajatettelin, etten äitiyspakkaustakaan ota kun aika paljon oli kaikkea tallessa ja hankittuna, niin kuinkas kävikään, en voinut olla tilaamatta sitä
sitä nyt odotellessa,
Sitris ja "Veli" 29+3.