Kesäkuun Kastehelmet 2012 *varaslähtö LOKAKUULLE*

Ihanaa, tänne oli ilmestynyt ensimmäiset ultrakuvat! PilliPöllölle ja Pöhinälle suuret onnittelut upeista uutisista! :)

Täällä tänään tuli ensimmäiset vuodot ja itku pääs töissä :'( Nyt pelottaa aivan järisyttävän paljon, vaikka kyseessä onkin vielä suht pientä tuhrua. Uneton yö siis luvassa...

Missähän vaiheessa uskaltais mennä alku-ultraan että mahdollinen sykekkin näkyis..?

Suuret tsempit samasta kärsiville ja parempaa toivoa huomiselle :hug:

:heart: Jackie_d & Pampula 5+1
 
Ihanat ne ultrakuvat! En oo itse käynyt edellisissä raskauksissa varhaisultrassa enkä nytkään ajatellut mennä, vaikka oishan se aika ihanaa!
Tosi paljon kesäkuussa taitaa olla tulossa vaaveja. Itse en tänne ehdi / uskalla vielä paljon tullakaan, viikot vasta 4+3 ja oireetkin niin olemattomia, että oonkohan enää raskaanakaan. En muista enää, milloin väsy ja "krapulaolo 24h 4kk" viimeksi iski päälle. Voivathan raskaudetkin olla erilaisia, mutta melkoinen väsymys oli ekassa raskaudessa etenkin ja kuvotus taas pahempi tokassa, mulla kestäneet sinne puoliväliin saakka, mutta alkuaikaa en muista. Jotenkin on takaraivossa vaan olo, että jos tämä meneekin kesken :( . Ei kai auta kuin luottaa vaan, että kaikki on hyvin. Näillä viikoilla ei ultrassakaan vielä mitään näkyisi.
 
Nezzie80 - kyselit pateista keskivartalossa. Löysin tällaisen pätkän asiaan liittyen netistä (alla linkki):

The other chest-related changes -- larger, more sensitive breasts, and darker nipples (from extra pigment) -- are more predictable, but may come with surprises of their own. Many women have breast tissue all across their chest and in their armpits, and hormones can cause it to swell into lumps.

Hormones also stimulate mid-pregnancy growths on the chest (and elsewhere), such as tiny, harmless polyps of skin, known as skin tags, and hair where there wasn't any. When hormone levels drop after birth, these usually disappear.


Your Changing Body: Trimester by Trimester - Parenting.com
 
Ihanaa, iloisia ultrakuulumisia :). Eikä nämä epävarmemmatkaan tapaukset pahoilta kuulosta, niin alussa kun mennään vielä. KyyneltenHymyllä tosi jännät paikat, mutta mun mielestä aika lupaavan kuuloista.

Mullahan oli tänään kanssa ultra, ja hyviä uutisia sieltäkin tuli. Koko vastasi 7+1 (eli päivän jäljessä mitä luulin, tosin ottavat kuulemma silti neuvolaasa LA:ksi raskauskiekon mukaan???) ja sydän löi :). Ja onneksi oli vain yksi, mä jo pelkäsin kaksosia kun on ollut niin hirveä pahoinvointi. Ei sillä, kaksosethan on ihania, mutta mä en vaan olisi tähän tilanteeseen millään pystynyt kun tukiverkko on mitä on ja opintoihin pitäisi melko pian palata jne. Vaikka kaipa sitä olisi selvinnyt, jos olisi pakko :). Meillä myös suvussa kaksosia, nimenomaan mun isän puolella, mistä se taipumus kuulemma periytyy.

Mieskin on nyt ihanan innoissaan tästä, mua kun on vaivannut vähän sen käytös, ihan kun ei kiinnostaisi. Mutta taisikin vaan suojella itseään siihen asti, että tilanne vähän varmempi :).

Ei muuten kannata teidän 5. ja 6. viikolla olevien ainakaan huolestua jos oireita ei ole! Ei mullakaan ollut yhtään mitään, kunnes yhtäkkiä 6+3 iski kaamea pahoinvointi päälle. Kyllä te vielä ehditte...

Nyt en pysty taas enempää tässä koneella istumaan, sängyn pohjalle yökkimään :(.


Inka ja maha 7+1
 
Pöhinällä ja Inkalla oli myös ihanat ultrakuulumiset :heart:

Kiitos omasta puolesta kaikille. :heart:

Ihan mahtava fiilis on kyllä. Nyt kun vaan menis viikot nopeemmin ja alkais masu tuleen esiin, sitä odotellessa :heart:


Pillipöllö ja Aino-Einari 6+6 :heart:
 
Tänään oli ensimmäinen hankala tilanne töissä raskauden tiimoilta, kun eräässä palaverissa oli ainoana tarjottavana kroisantteja täytettynä katkarapumössöllä ja kraavilohella. Enkä sitten huomannut noita täytteitä kun vasta ekaa palaa haukatessa. Koitin sitten vaivihkaa jättää sen lohen lautaselle, mutta katkaravut söin kun en sitä koko mössöä voinut sylkeä pois. En kyllä edes tiedä onko nekin kiellettyjen herkkujen listalla.

Kiva kiva mikä tilanne, kun en todellakaan halua, että töissä saadaa tietää raskaudesta ja kun on naisvaltaisella alalla, niin johan juttu äkkiä leviää. Kas kun kukaan ei alkanut ihmettelemään, kun jätin osan ruoasta syömättä vaikka normaalisti kyllä kaikki palaveriherkut kelpaa :p No tällaista on välillä... Töissä en kyllä meinaa kertoa vielä piitkiin aikoihin, jos vaan saan asian pidettyä salassa.

Onkos muilla tullut eteen vielä hankalia/kiusallisia tilanteita, kun yrittää peitellä raskautta?
 
meadow: voi ei. Toivottavasti huomenna selviää, että kaikki on kunnossa. Jaksamista sinne!:hug:

Kiitos riesa tuosta tietoiskusta. Mäkin kyllä uskon, että tää liittyy jotenkin hormoneihin. Ja ihanku toi nrintapatti olis vähän jo laskenut. Muutenkin rinnat tuntuu aika muhkuraisilta just nyt.

Huomenna yks tosi tärkee tentti. Stressaa se! (hyvä, että välillä joku muukin stressaa kuin tää raskaus)
 
Perjantai 14.10.2011

Raskausviikko 8
yykaakoonee ~~~~~~~~~~ 7+3
Mupelo ~~~~~~~~~~~~~~ 7+3
SeInka ~~~~~~~~~~~~~~ 7+3
Mekkala ~~~~~~~~~~~~~ 7+1
Marinas ~~~~~~~~~~~~~ 7+1
DingeLiDong ~~~~~~~~~~~ 7+0
pillipöllö ~~~~~~~~~~~~~ 7+0
Mandeliini ~~~~~~~~~~~~ 7+0


Raskausviikko 7
hippu3 ~~~~~~~~~~~~~~ 6+6
nemiwi ~~~~~~~~~~~~~~ 6+6
Nippinappi ~~~~~~~~~~~~ 6+6
diiselikissa ~~~~~~~~~~~~ 6+6
Annuliini84 ~~~~~~~~~~~~ 6+6
Jenksula ~~~~~~~~~~~~~ 6+5
Missie ~~~~~~~~~~~~~~~ 6+5
Chance ~~~~~~~~~~~~~~ 6+4
Pöhinä ~~~~~~~~~~~~~~ 6+4
ninanina ~~~~~~~~~~~~~ 6+4
meadow ~~~~~~~~~~~~~ 6+4
Kahvia ~~~~~~~~~~~~~~ 6+3
nedra ~~~~~~~~~~~~~~~ 6+3
Nezzie80 ~~~~~~~~~~~~~ 6+2
aurora81 ~~~~~~~~~~~~~ 6+2
-PipSa- ~~~~~~~~~~~~~~ 6+1
Slottade ~~~~~~~~~~~~~ 6+1
malendra ~~~~~~~~~~~~~ 6+1
riesa79 ~~~~~~~~~~~~~~ 6+0
Kareliini ~~~~~~~~~~~~~~ 6+0


Raskausviikko 6
Eebowi ~~~~~~~~~~~~~~ 5+6
Stiinuliini ~~~~~~~~~~~~~ 5+6
PikkuMyy-82 ~~~~~~~~~~~ 5+6
Kultasiipi ~~~~~~~~~~~~~ 5+5
ReNu ~~~~~~~~~~~~~~~ 5+5
-Maari- ~~~~~~~~~~~~~~ 5+5
KyyneltenHymy ~~~~~~~~~ 5+4
maraiitti ~~~~~~~~~~~~~ 5+4
enkeli85 ~~~~~~~~~~~~~ 5+4
Rintintin ~~~~~~~~~~~~~ 5+4
ki7i ~~~~~~~~~~~~~~~~ 5+2
Jackie_d ~~~~~~~~~~~~~ 5+2
Mammuzki ~~~~~~~~~~~~ 5+1
Sun Rise ~~~~~~~~~~~~~ 5+0


Raskausviikko 5
Aanna ~~~~~~~~~~~~~~~ 4+4
Pinklady81 ~~~~~~~~~~~~ 4+3


Raskausviikko 4
 
Täällä on pelonsekaisia tunteita. Oon viimepäivät miettiny haluanko todella tätä...
Kun lapsen isä.. no jaa se nyt ei oo kuitenkaan se elämän rakkaus todellakaan...
ja monia muita asioita. XD eli tunteet heittelee. Mahakipua tullu tänään ja parina päivänä ollu pahaa oksettavaa oloa. mut onneks ei oo tarttenu laatata
 
Huomenta!
Mulla hajoo pää tähän vatvomiseen...Eilen illalla tein "itseäni helpottaakseni" apteekin raskaustestin ja kappas kappas, siihen tuli vain ajatus viivasta. Tästä säikähtäneenä tein aamulla clearbluen digitaalisen ja viikot ei ole lisääntynyt sitten viime testauksen, joten pelko hiipii, että HCG ei ookkaan kohillaan... :'(

Nyt vatvon että pitäiskö mennä yksityiselle gynelle illasta, jotta sais ees jotain uutisia, vai odottaakko sitten pidempään. Haluaisin tuudittautua ajatukseen että CB:n viikkonäytön tarkkuus on "vain 92%", saatan kuulua siihen 8%, tms... Tuntuu että omat ajatukset on myrkkyä, kun siellä se mahdollisuus siihen että tää haave rikkoutuu hetkenä minä hyvänsä kummittelee päälimmäisenä.

Toivoen parasta, peläten pahinta;
:heart: Jackie_d & Pampula 5+2
 
Jackie_d: mä tein kans ton clearbluen viime viikolla (5+ jotain) yksi ilta ja näytti edelleen samaa 1-2 viikkoa kuin viikoilla 4 + jotain...huolestuin, mutta ostin uuden ja tein aamupissasta seuraavana aamuna niin sitten oli viikot nousseet....ei kannata huolestua, nuo hcg:tkin on niin yksilöllisiä. Mut jos asia huolestuttaa niin varaa ihmeessä gyneaika, mäkin menen tänään taas gynele kun vuotaa ja kipuilee....tsemppiä!
 
Hyvää huomenta kaikille!!!

Olen käynyt joka päivä lukemassa juttuja,mutta väsymys on niin älytöntä etten ole jaksanut paljon kirjoitella. Muuten ei varmaan tietäisi edes olevansa raskaana,paitsi että rinnat on suuremmat kuin koskaan:)

Eilen tein vielä viimeisen testin ja nyt päätin,etten osta enää yhtään!!Tää on vaan jotenkin edelleen niin uskomatonta. Oon tehnyt halpoja ja sen viikkonäyttötestin ja kaikki. Ensimmäisestä en tehnyt kuin yhden:) En tiedä miksi nyt on niin skitso.Ehkä siksi kun on niin paljon epäonnistumista takana,ettei ihan vielä ole tämä ilo uponnut.

Nuo vuoto jutut on maailman kurjimpia, ja niistä pelästyy ihan kamalasti. Tällä kertaa en itse ole vuotanut yhtään,mutta ensimmäisessä raskaudesa vuosin viikolle 12 asti ja kaikki oli koko ajan hyvin. Vuosin aika paljon silloin viikolla 8 ja sanottiin,että aina kun pitäisi olla periaatteessa menkat niin vuotelua voi vähän tulla.

Olen myös aina ollut herkkä vuotamaan seksin ja kaikkien tutkimusten jälkeen!

Eli joku vaan taitaa olla sille taipuvainen. Eli toivotaan,että kaikki vuodot täällä on täysin harmittomia!

Soitin äsken neuvolaan ja yritin varata aikaa,mutta väkeä vähän ja sieltä soitetaan minulle takaisin ensi viikolla. Pyysin tutulle hoitajalle,mutta hänpä ei ollut enää töissä:ashamed: Tuli tosi kurja olo ja pieni itkukin pääsi puhelun jälkeen. Nyt mietinkin,että kun työpaikkaa vastapäätä on yksityinen äitiysneuvola niin menisinkö sinne. Ei tarvitsisi mennä kuin kadun yli. Hinta tosin mietityttää. Eka käynti 60€ ja loput 45€ kerta. Oletteko te harkinneet yksityistä äitiysneuvolaa! Onhan hinta kova,mutta onhan minun vointinikin tärkeä? Mitä ajatuksia herättää teissä tämä?

Mutta nyt viettämän vapaa päivää! Hyviä vointeja kaikille!

Renu 5+5
 
Nonii nyt sain eilisten kokeiden tulokset...kaikki niinkuin pitääkin mutta ainoa huoli että hcg oli vain vaivaiset vajaa 140...
lääkärin mielestä ihan ok ja nyt seurataan kun 1,5viikon päästä ultra...
Aika varma olo tuli että tuulimuna tämä on :( Kun ei jaksa enää uskoa että tuolla masussa jotain elämää olisi... kuitenkin viikot 5+1 ja tuo arvo noin pieni :(
Noh ei muu auta nyt kuin odottaa ja odottaa
 
Ihanaa pillipöllö!

Mä tein eilen vielä kolmannen testin ja ei olisi selvempi viiva enää voinut olla:heart:. Tänään oli tytön 1v.-neuvola ja itse sain ajan tasan kuukauden päähän. Ei malttaisi yhtään odottaa.

Jä kävipä mulla "tuuri", kun aloitin työt 3.10., niin saman viikon sunnuntaina tuli plussa! Kohtalon ivaa. Opettelen uusia töitä vielä, niin sitten jään "pian" taas pois.. Noooo, mitä pienistä:p. Hassu sattuma silti, kun ollaan jo huhtikuusta vauvaa tehty..

Meinaa väsyttää julmetusti, niin vähän vaikeaa keskittyä uusiin töihin..

Kuinka luotettavia nuo Clearbluen testit ja viikot yleensä on? Haluaisin itsekin tehdä tuon viikkotestin, kun viimeiset menkat oli tosi oudot ja mulla oli edellisessä raskaudessa yhdet menkat eli saatan olla pidemmällä, kun mitä oletan.
 
Viimeksi muokattu:
Toisilla näyttää olevan ilon ja helpotuksen uutisia ja toisilla vielä epävarmaa jännitystä. Tsemppiä meille kaikille tasapuolisesti! :)

Itse en jaksa stressata (vielä) kovin paljoa, yritän mieluummin miettiä kaiken parhain päin. Ehkä tuohon turhaan pähkäilyyn auttaa sekin, että mulla on tällä hetkellä niin paljon muutakin ajatuksissa, kuten uuden kodin muuttohässäkkää ja töitä, ettei aikaa riitä murehtimiseen. Mutta kyllä koko ajan päällä on pieni täpinäolo, varsinkin kun varasin juuri ensimmäisen neuvola-ajan. 7.11 saadaan nähdä toivottavasti pienen sydämen syke. En malttaisi odottaa!
 
Viimeksi muokattu:
Pinklady81 Mulla vähän kans sama tilanne, aloitin työt uudessa paikkaa 22.9. ja tein testin nyt 8.10. ja jotenkin on sellainen olo että ihan kuin mä olisin niitä huijannu... :( Ja sit vielä se että mulla kun turvottaa mahaa niin sit sitä yrittää peitellä isoilla villaneuleilla, gollegepaidoilla... Mua on ihan sairaasti häirinny tää asia alkuun, mutta nyt alan olla itteni kans sillai että no, mutta näinhän tän pitikin mennä. Me haluttiin toinen ja nyt tilanne on sitten erittäin lupaava ja tästä pitäis nyt osata nauttia :heart:

:hug: Niille jotak sitä tarvitsevat! Alkuraskaus osaa kyllä piinata naista!!

Omaa napaa: Normi settiä, väsyttää, turvottaa ja tänään tuli yhtäkkiä toissa 10 jälkeen niin etova ja paha olo että hain nopiaa meidän kahvilasta Tuplan ja helpotti heti... Mulla oli esikoista odottaessani sellaista etovaa oloa aamuisin että jos venytin aamupalan syöntiä niin alko heikottaa ja yleensä herättessä riitti suolakeksi jonka avulla sai lykättyä aamupalan syöntiä ettei aivan suoraan sängystä tarvinnu leipää mennä tekemään... ehkä tää enteilee sitä... saa havaata!

PikkuMyy rv 5+6 :) Huomenna paukkuu uudet viikot :popcorn:
 
Hei vaan kesäkuiset mammat!

Täällä ilmoittautuisi mukaan yksi kesän odottaja. Kyseessä olisi pikkukakkonen, esikoinen Noora on nyt 8,5 kk. Laskettua aikaa on vähän vaikea arvuutella, sillä minulla oli syyskuussa keskenmeno ts. raskaus on alkanut suoraan sen jälkeen. Oletettavasti kyseessä olisi kuitenkin kesäkuun puoliväli.

Saisiko tuonne pinoon tiedot:Wendy79, 32v, toinen,L-PKS, LA 17.6. ???

Sormia ja varpaita ristissä pitäen

Wendy 79 + pienokainen
 
Tervetuloa kaikille uusille mukaan porukkaan! :flower: Kaikilla meillä niin jännät ajat, iloa ja helpotusta, epävarmuutta ja huolta, sitä se vaan on ja kaikille tasapuolisesti tsemppiä :heart:

Pakko oli tehdä tänään kolmas testi, kaks aiempaa oli tavallisia liuskatestejä ja kyllä niissäkin plussaa näytti mut kävin nyt sitten kuitenkin ostamassa clearbluen digitaalisen varmuuden vuoksi :) kyllä siihen heti tuli raskaana ja 3+, eli varmaan 5-6 vkolla tällä hetkellä. Ei malttais millään odotella ar-ultraa 26.pvä :eek:

Hyvää ja aurinkoista viikonloppua kaikille :flower:
 
Kiitos kaikille jotka jaksaa tsempata meitä muita, joilla on inhottavia vuotoja yms. :heart:

Itsellä on varmaan juuri sen takia epävarma olo ja pelottaa, koska alkuviikon plussa olin mun elämän ensimmäinen, eikä oo mistään tällasesta kokemusta. Ja kun ei noilta lapsellisilta kavereiltakaan tai porukoilta viitsi alkaa kyseleen niiden oireista ja vuodoista, kun arvaavat pian miks kyselen. Ja kun on sovittu ettei viä kerrota meidän läheisille mitään, vasta sitten kun tiedetään että kaikki on hyvin ja pieni todella tulossa. Siks onkin ihanaa, että tällainen palsta on olemassa! Täällä voi kertoa huolistaan ja te ihanat jaksatte neuvoa ja tsempata. Siitä iso kiitos! :heart: =)

Nyt tekis mieli varovasti tuulettaa, mutta ihan vaan tosi tosi varovasti. Tänään ei oo tuhruttelut yhtään, valkovuotoa on tullut kylläkin varmaan puolen Suomen edestä. Mutta tuhru on ainakin hetkellisesti pois :) Maanantaina tosiaan pääsen vasta soitteleen neuvolaan, toivottavasti silloin saa sit mahdollisimman pian ajan niin omakin olo helpottuu. Nyt uskallan kuitenki tuon tuhruttelun loppumisen myötä varovarovaisesti toivoa että kyytiläinen olis matkassa ja kaikki olis hyvin :)

Hyvää viikonloppua kaikille! :)
 
Enkeli85, täälläkin tosiaan tuhrutteli jopa pari viikkoa, mutta nyt on siirrytty valkkarin tuotantoon :D Tuhrutteluhan voi liittyä siihen, että olis oikeasti menkat (mulla ainakin ajoittui juuri siihen hetkeen) ja lisäksi paikat on sen verran verevät ja herkästi vuotavat, että kiinnittymisistä voi seurata tuhrua. Itselläni myös seksin jälkeen tuollaista ilmenee. Tuhruttelusta huolimatta kaikki oli täällä sangen normaalisti, maanantaina aika ultraan, jossa katsotaan, onko pikkuinen kasvanut yhtään 1,5 viikossa. Tää ihan alkuraskauden aika tuntuu olevan jotenkin käsittämättömän pitkä, kaikki ultrat ja neuvolat ja muut tuntuu olevan vasta hamassa tulevaisuudessa.

Täällä on taas vähäisetkin oireet hävinneet, ja viime yönä jo ikäviä uniakin näin maanantaisesta ultrasta, joten pelottaa, josko pikkuinen on lopettanut kasvunsa. Vaikka kyllähän ne oireet tulee ja menee, ei niitä välttämättä koko aikaa ole. Mutta ekaa kertaa tässä tilanteessa olevana kuvittelen kaiken olevan huono merkki.

Mukavaa viikonloppua! :)
 
PikkuMyy-82 Mulla sama fiilis, kun olen työpaikan yhdistymisen myötä uudessa työpaikassa, pomo on uusi ym.. Noo, kai niitä lapsia saa ja täytyy tässä iässä tehdä, turha se on moisella itseä stressata! Ja eipä sitä raskaaksi tulo-päivää voi itse kalenterista varata!

Mä oon vähän etuajassa mutta millaisia rattaita olette miettineet, te kenellä on tämän kesäkuisen vauvan syntyessä kaksi suht koht pientä?
 
Pinklady ja PikkuMyy: Mulle kävi samoin esikoisen kohdalla. Otin uuden paikan vastaan, tosin vain vuorotteluvapaan sijaisuuden syyskuun alkupuolella. Muistaakseni siinä 18.9 tein positiivisen raskaustestin, joten siinä sitä sitten mentiin. Tästä työpaikassa olisin vieläkin ellen olisi jäänyt äitiyslomalle. Mun äitiysloma sijainen sai siitä itselleen vakipaikan vuorotteluvapaalaisen sanouduttua irti. Nyt on vakipaikka alla ja töitä oon tässä firmassa kerinny tekemään joulukuun alussa vuoden verran. Ei se aina katso aikaa ja paikkaa. =)

Onnittelut kaikille ultrassa käyneille ihanista kuulumisista sekä voimia kaikille epätietoisuudessa eläville!

Itsellä suht oireeton olo tila. Pahoinvointia ei nimeksikään, ehkä n. kerran päivässä muutaman minuutin ajan. Alkaa hiljalleen tulla pelko persiiseen, että onko tuolla ketään kyydissäkään.

Mupelo ja rv 7+3, kai?
 

Yhteistyössä