Kesäkuun Kastehelmet 2012 *varaslähtö LOKAKUULLE*

Nippinappi : Kiitos! Toivotaan että huoleni osoittautuisi turhaksi, mutta piiiitkiä on päivät odotella ultraa...:( Yritän vaan ajatella että kaikki menee niinkuin on tarkoitettu...:)

mammuzki : Sulle paljon jaksamista ja malttia lepäillä! :) Toivotaan että olisi ihan "normi" vuotoa! :)
 
Pillipöllö Onnea ihanasta uutisesta! :heart:

Tässä malttamattomana odottelee omaa varhaisultraa, joka on vasta kahden viikon päästä :whistle:

Niin joo ja omat tiedot tosiaan:

PikkuMyy-82, LA 9.6.2012, 29 v., toinen lapsi, Seks tai VKS
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on vaan omaa persiettä, luen illemmalla uudestaan!
Ultrassa käyty ja kappas, tyhjää... Ei missään mitään... 10mm kohdun seinämät, et ne antaa toivoa! Sama juttu oli poikaa odottaessa. Alko tuhruttelu, menin ultraan ja todettiin kemialliseks, 2viikon pääst menin uudestaan ultraan ku vuotoa ei ollu ja siel oli 6viikkonen sydän sykkien. Terkka ei meidän toivoa viel laskenu, jos vaan toistan samaa kuvioo. Pojanki siis plussasin JO 3+! Kävin labras antaan verinäytteen ja tuloksia täs oottelen kuumeisesti. Jos ne on sadoissa, tilanne on ok, hedelmeitys tapahtunu myöhemmin, jos on tuhansissa nii sitten mietitään jo missä se pikkunen luuraa! Kohdun ulkonen ei ainakaan oo.
Ainii, nyt tulee enemmän vuotoa, liekkö "kamera" ärsyttäny paikkoja.

KyyneltenHymy ja mysteeri ?
 
Rintintin
Onnea pillipöllö!! Ja Nippinappi, lupaavalta vaikuttaa miehen ele. :)

Jaksamisia kaikille, joilla epävarmaa aikaa. :heart:

Mites teillä joilla on jo lapsia, milloin olette jääneet töistä pois? Ja millaista työtä olette tehneet? Itselläni fyysisesti melko vaativa työ ja mies on jo nyt hermona että milloin voin jäädä pois... :)

Hoh, ultraan edelleen ihan mielettömän pitkä aika ja jännittää...
 
Kyyneltenhymy: voimia odottamiseen. Pidetään peukut pystyssä. :hug:

Rintintin: Ekasta olin töissä loppuun saakka. Toimistotyötä kun teen niin ei ollut suuria onglemia. Mitä nyt selkä vähän kiukutteli.

ääh, alaselkää jomottaa ja olo ihan sellanen että menkat alkais. Toivottovasti vaan kasvukipuja. Lisättäköön, että nipistelee vinhasti keskeltä alavatsaa.
 
Viimeksi muokattu:
Hei

Ja munkin puolesta suuresti haleja niitä tarvitseville :hug:!!!

Mammuzki: Hyvä että kohdunsuu oli kiinni, se on hyvä merkki! Nyt vain lepäilet!!!

pillipöllö: Ihania ultrakuvia :heart:

Stiinuliini: Ihanaa että teille tulee kaksoset! :heart: ja on ihan normaalia ettei noilla viikoilla syke näy, koska sydänhän alkaa sikiöllä lyödä vasta viikon 5 puolenvälin kieppeillä ja sit jos raskaus lasketaan kuukatisten mukaan niin tuo raskausviikkohan voi olla vielä vasta suuntaa antava...eli ei mitään hätää! Mutta tottakai ymmärrän huolesi...jaksuja!

Pinklady81: Kurjaa toi hammasvaiva... ja näin huono ajankohta sille :( mut älä huolehdi niistä lääkkeistä yms. joita olet popsinut ennenkuin tiesit olevasi raskaana, koska ei sikiöllä ole alussa yhteistä verenkiertoa sun kanssa vaan se elää sen ruskuaispussin voimalla. Ja mä oon kuullu et ei niillä ihan varhaisessa vaiheessa otetuilla röntgenkuvillakaan olis mitään väliä mut voithan sä asiasta neuvolassa mainita! mulle annettiin viime raskaudessa lupa syödä buranaa 17 viikolla ku mulla venähti kylkilihas... sitä buranaa ei tosiaan suositella viimeisellä raskauskolmanneksella ku voi estää muistaakseni jonkun selkäydinkanavan tms sulketumisen sikiöllä...mut ei ne taida kauheesti suositella sitä buranaa missään raskauden vaiheessa ensisijaiseksi lääkkeeksi mut kannattaa tosiaan neuvolassa asiasta puhua...

Kiitos
muuten vastauksista tuohon kysymykseeni menkkamaisista kivuista. Mullakin niitä on nyt ollut vaihtelevasti, yleensä silloin eniten jos on ollu paljon liikkeessä. Pahoinvointikin on mulla lisääntyny mut se ajoittuu lähinnä ilta-aikaan. En ole oksentanut mut semmonen etovaolo ollut. Jos on nälkä niin se etovaolo pahenee... rinnat ei ole olleet kipeenä mut ei ne olleet viimekkään raskaudessa ku ehkä yhtenä yönä silloin... no saapa nähdä...katsellaan =)

Mukavaa loppuviikkoa!!! :)

-Kultasiipi & Vimpula 5+4
 
jenksula ja pillipöllö, kiitos vinkeistä ar-ultran suhteen! Eilen kyllä varailin ajan pihlajalinnaan Tampereelle ja hinnaksi tulisi n.110€ mutta nyt kyllä alkoi mietityttämään tuo Ava-klinikka jos on noinkin selvästi edullisempi.. hintaerot on kyllä aika huimia!

Voimia kaikille joilla murheita vuotojen kanssa :hug: nyt toivotaan että kaikilla pysyy pienet matkassa mukana :heart:
 
Hassua miten välillä jopa unohtaa olevansa raskaana, eli mulla ei juuri mitään pahoja raskausoireita ole. Liekö sitten hyvä vai huono...? Ensimmäisen odotus meni tosi helposti ilman tietoakaan esim. pahoinvoinnista, eikä tässäkään raskaudessa ole yökötys-olo iskenyt ainakaan vielä. Mutta olo on turvonnut ja tunne että jotain tuolla alavattan tienoilla tapahtuu. Jonkin verran menkkamaista jomotusta silloin tällöin. Niin ja kylmä on koko ajan, väsyttää myös aika ajoin. Pissilläkin saa käydä melko tiheään. Siinäpä ne oireet olivatkin. En oo vielä saanut aikaiseksi varata neuvola-aikaa. Meillä ultrataan jo eka neuvolakäynnillä ja haluan varmistaa että saan ajan niille viikoille kun syke alkaa näkymään. Muuten stressaisin kauheesti jos mitään ei näykään.

Stiinuliinille: onnea tuplayllätyksestä! :)

pillipöllö: Ihanat ensimmäiset kuvat, onnea!

Kyyneltenhymy: Voi kun sua nyt pidetään pelonsekaisessa jännityksessä... Voimia! Toivotaan parasta!

Jaksua kaikille muillekin, joilla ylimääräistä jännitystä tässä alussa. Ja mukavaa loppuviikkoa jokaiselle!
 
Ei hitto tää väsymys on jotain järkyttävää!
Töissä jo tän viikon porukat ihmetelly et miten voin olla kokoajan näin väsyny, tänään ehdotettiin että pitäiskö mun alkaa juomaa energiajuomaa ku näin haukottelen kokoajan..
Oon nyt sitte viikon vedonnu siihen että oon taas nukkunu huonosti
Saas nähä miten menee läpi vielä ens ke asti! :saint:
Onneks kohta ei tartte enää salailla :)

Ainii, ekassa raskaudessa mulla oli samallailla ihan järkyttävä väsymys alussa, silloin asuttiin sen verran lähellä duunipaikkaa et ajoin aina safkiksella himaan nukkumaan tunnin tirsat :LOL:

ninanina + pompula 6+3 :heart:
 
Huoh. : / Täällä jännitetään. Mulla tosiaan ruskeaa tuhrua tullut viime viikonlopusta asti, viime yönä ja tänään aamulla myös punertavaa sellaista, nyt onneks käänty taas ruskeaks. Neuvolaan pystyn soittaan vasta ma, soittoaika aamupäivisin kun oon töissä :( Terkkarista vaan sanoivat et seuraile kotona kun ei o kipuja missään eikä mitään klönttejä oo tuhrun mukana tullut. Et sit päivystykseen jos alkaa kunnolla vuotaa tai tulee kipuja. Toivottavasti sais pian ajan et pääsis näkeen onks kaikki kunnossa. Inhottavaa tällänen epätietosuus, tulee sellanen olo et onks tuolla ees mitään kyydissä ja kun terkkarin kautta eivät suostu laittaan ees ultrattavaks et näkis ettei oo mikään kohdunulkonen tai tuulimuna. Että näillä mennään, anteeks omanapailu :ashamed:, jännittää ja pelottaa vaan niin hirmusesti. Ja oon kyllä jo asennoitunut siihen et jos kesken menis tai ei oiskaan matkalaista niin ainakin tietää et pitäis olla miehen kans mahdollisuus saada se oma vauva viä joku päivä. :heart:

Ihanaa et teillä monilla muilla on kaikki hienosti! :heart:
 
Onnea Pillipöllö! Ihania kuvia! :D

Ja stiinuliini myös! Koita nyt rentoutua. Ei ne sykkeet mitenkään olis voinut näkyä vielä. Uskomatonta, että sulla on kaks pikkuista siellä :)

Kyyneltenhymylle jaksamista. Jos sulla on aiemminkin alkio piileskellyt niin varmaan nyt on sama tilanne!

Itsellä oli neuvola tiistaina (jo 5+6). En oo mitenkään innoissani neuvolatädistä. Jankkas vaan kuinka alussa nyt olen ja kun sanoin pelkääväni keskenmenoa niin totesi vain, että alussa niitä tapahtuu paljon... No sepäs helpotti mun pelkoa! Hemppa ja verenpaine oli hyvät. Ehkä johtuu hyvistä arvoista, ettei mulla oo ollut pahoinvointeja tai heikotusta. Rinnassa on pieni patti, jota terkkarille näytin. Sanoi, että voi olla vaan hormoneista johtuvaa, että tarkkaillaan tilannetta. Onko teidän muiden rinnat kuhmuraiset? Lisäks mul on tullut sellasia pieniä näppylöitä/patteja keskivartaloon. Kasvoissa ei oo mitään. Kummastuttaa, että mitä ne nyt on.

Oireita tällä hetkellä: stressin tunteet (opinnot ja raha-asiat stresssaa ihan urakalla), hirveet mielialan vaihtelut ja itkukohtaukset, rintojen arkuus/turvotus. Siinäpä ne. Fyysisesti olo muuten ihan normaali. Onkohan siellä masussa vaan tuulimuna?

Tuntuu, et mies ei tajuu mitään. Kun haluisin vaan hellyyttä ja lohdutusta kun mulla tulee näitä tunnepurkauksia niin se vaan hermostuu, joka taas hermostuttaa mua entistä enemmän. Oon sanonut sille tästä, mut se vaan sanoo, että vaikka oon raskaana niin en silti saa käyttäytyä paskamaisesti. Mielestäni en oo käyttäytynyt paskamaisesti vaan hermostunut ihan asiasta. Hermostun vaan paljon kovemmin kuin ennen raskautta. Mut se, että se hermostuu takas niin ei kyllä auta yhtään!

Minullakin on ensi keskiviikkona (samoin kuin ninaninalla) varhaisultra. Jännittää ihan hirveesti! Olis ihanaa saada samanlaiset kuvat matkaan kuin pillipöllö ja nähdä syke, mut pelottaa, että siellä ei näy muuta kuin raskauspussi:/

Rv 6+1

MUOKS. Enkeli85: mulle ainakin neuvolassa sanottiin, että vuoto tässä vaiheessa on ihan normaalia (kohtu on niin verevä, että vuotaa helposti), että ne kivut (voimakas supistelu) on vasta merkki jostain ja sitten ne hyytymät vuodon seassa.
 
Viimeksi muokattu:
Nezzie, monen aikaa sä pääset tarkastamaan tilanteen?
Meillä on vasta 15.30 ettei tartte duunista niin aikasin lähteä.
Mua taas pelottaa kuollakseni että sama käy ku viimeks, ultrataan eikä mitään näy, sitte toinen lääkäri tulee ultraamaan ja löytyy pienenpieni 6+ jonka sydän ei lyö :'(
Apua, ei saa alkaa ajattelee!!
Mä varmaa jotenki pystyn vielä nää ajatukset jättää pois mutta ke ku ollaan siellä odottamassa vuoroa ni varmaan taju lähtee jännityksestä! :ashamed:
 
Ihania ultrakuvia Pillipöllöllä :heart:

Edellisessä raskaudessa jäin äitiyslomalle niin aikaisin kuin pystyin, en muista tarkkaa aikaa. En kuitenkaan ollut sillä varhennetulla äitiyslomalla, mun työ kun ei varsinaisesti ole fyysisesti vaativaa, vaikka jalkojen päällä ollaankin 7 tuntia päivässä.

Ei munkaan mies ihan aina mun tunteenpurkauksia ymmärrä, kun aina en taida ymmärtää itsekään :ashamed: Kaipa se tuleva elämänmuutos noita siippojakin voi jänskättää, luulen, että silläkin on vaikutuksensa asiaan.

Tunnin tirsat työpäivän lomassa olisikin aika luksusta :LOL: Tosin mun väsymykseen ei tunnu päikkäritkään auttavan, silloin harvoin kun sellaisiin on mahdollisuus.

Oma olo on väsynyt ja levoton samaan aikaan. Tuntuu, että aika kuluu niiiiiin hitaasti, ja toisaalta mitään ei saa aikaiseksi. En malta odottaa, että tää eka kolmannes on takana, sitten alkaa ne ihanat raskausajat :)
 
Heipps kaikille!

Kylläpä täällä käy kuhina. :)

Voimia kaikille epätietoisille ja onnittelut uusille tulijoille!

Itse kävin tänään varhaisultrassa ja syke löytyi. Koko vastasi 6+3 viikkoja, joten tällä hetkellä näyttää ihan hyvältä. :) Mutta nämä oireet tekee mut kyllä hulluksi. Aivan kun olisi elämää kamalampi krapula päällä koko ajan. Lisäksi muista raskauksista poiketen, mulla on aivan järkyttävä hedari päällä aina ihan aamusta alkaen.

Tsemppiä kaikille!
 
Pöhinä ihania uutisia <3
Mullakin tänään 6+3 mutta vielä viikon yritän sinnitellä ultraan..

Ja tosta hedarista, sama vaivaa täälläkin??!
Onko siis joku yleinen raskausvaiva?
Jokapäivä päätä särkee : /
 
enkeli85 täällä mennään samoilla linjoilla :( todella inhottavaa... mut ne onneks otti lääkäriin vaikka ei ultrattukkaan mutta tarkisti kuitenkin kohdun tilanteen ja otatti kaikki mahd. kokeet verestä ja pissasta.
Huomenna selviää niiden tuloksia... että toistaseks täällä ainakin raskaana kunnes toisin todistetaan :)

Jaksamisia kaikille huolestuneille ja voimahalit

Ja hyviä uutisia saaneilla onnittelut :)

Mammuzki&masukki 5+0 POKS
 
Onnea Pöhinällekin!

ninanina: mulla on se aika 12.45 eli aiemmin kuin sulla. Omaan aikatauluun toi sopi hyvin, mut miehen pääsy sinne on epävarmaa. Toivoisin niin kovasti, että se pääsis mukaan, jotta en yksin joudu uutisia kuulemaan/näkemään. Eiköhän sulla tällä kertaa siellä syke erotu! :)

Mulla on myös ollut päänsärkyjä. Eilen oli ihan hirvee hedari, jota ei parasetamolit auttaneet yhtään!

Noi mun näpyt huolestuttaa. Ekaks niitä oli vaan vatsan alueella, mut nyt ne on levinneet rintaankin. Luin jo netistä jostain rokosta ja vyöruususta, jotka voi olla vauvalle vaarallisia. Mut voiskohan ne olla vaan hormoninäppyjä? Onko muilla sellaisia punaisia, hieman koholla olevia, 0,5 cm näppyjä torson alueella? Pitää sit vaikka gyneltä ultran yhteydessä kysyä jos vielä sillon vaivaavat.
 
Pinklady Toivotaan et flunssa helpottaa :) Täällä kans alko pojalla toissa iltana räkä valuun ja nyt on kamala limayskä, kuumettakin nosti : / Oltiihan me melkeen kuukaus terveitä :D
Meil ei neuvola ota verikokeita, laittavat lähetteen labraan ja siel käydään mahollisimman pian, joensuussa siis näin!

Tympäsee nuo jotka levittää raskausuutisia! :mad: Itellä ei kokemusta, ainakaan silleen et tietäisin asian levinneen :D Mutta mun äiti ja isä tietää, tottakai isosisko ja veljen vaimo aavistelee. Ollaan siis sanottu monelle, saapihan EHKÄ ymmärrystä jos menee kesken! Oma äiti ja sisko on mun tukiverkko ja ne tietää et ollaan yritettykkin, äiteen merkitys korostu varsinki ensimmäisessä raskaudessa :heart:

PilliPöllö pienestä se lähtee ihmisen elämä! onnea ihanista ultra kuulumisista :hug:

mammuzki toivotaan et kaikki on hyvin ja on vaan harmitonta vuotoa :)

ninanina luulin olevani 5+3, taijanki olla 3-4 ja jotain :D

Enkeli toivotaan että kaikki on hyvin ja kärsit harmittomasta vuodosta :hug: Inhottavaa kyllä kun ei ota osaa eikä kantaa!

Täällä koitetaan saada kipeetä poikaa nukkumaan, sais mamma huilahtaa ja oikeen miettiä tämän päivän hulinoita, HUH! Terkan soitto oli mitä parhain :) Hcg on todella hyvin noussut, eli siel jotain kasvaa :heart: Viikoista ei mitään tietoa, nyt kärvistellään pariviikkoa ultraan..
Poikaa tosiaan aloin oottamaan, mulle tuli tuhru vuotoa (niiku nytki) ja menin ultraan, lääkäri sano "kemiallinen, kuukautiset alkaa pian"! Meni kaks viikkoa, soitin etten vuoda ja raskaustesti +, toiselle lääkäriin ja siel oli pieni täplä jolla pamppaili sydän :heart: Tänään sit terkka lohdutti ja muistutteli mua pojan odotuksesta että oon mysteeri tapaus :D Mä varmaan kuulun siihen kastiin jolle tulee plussa tosi varhain.
Ainii, se piti viel sanoo ku miehenkaa naurettiin et oon neitsyt maria :LOL: Poika ku sai alun, oltiin siin kierros oltu 1-2kertaa vaan petipuuhissa, oviksesta ei ollu tietoa mutta oltiinki sit koko päivä siel sängyn puolella :D Nyt sama, 3kertaa petipuuhia, ovista en koittanu edes ajatella ja PAM tässä ollaan :) Kumpa muistais tän jos kolmannen joskus haluaa :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä