Kesäkuun Kastehelmet 2012 *varaslähtö LOKAKUULLE*

Terveisiä ultrasta :wave:
Yksi sikiö sykkeineen löyty kohdun sisältä :heart:
Vaikea oli päästä mitään näkemään kun kohtu oli menny jotenkin outoon asentoon kiinnikkeiden takia. Mulla on ennen ollu eteenpäin kallistunu kohtu joten ultraus ollu aina ennen helppoa. Nyt se on normaalia korkeemmalla joten edes alakautta ei saanu kunnon selkeetä kuvaa. Mut syke näky selvästi ja kokoarvio vastas viikkoja joten kaikki hyvin.
Niin ja istukka näytti olevan takaseinässä ylhäällä joten voipi olla et melko aikasin alkaa tuntuun jo liikkeet :)

Nyt kuopusta syöttämään..

Dingelidong 6+4
 
  • Tykkää
Reactions: Annuliini84
Hienoa dingelidong!! :wave:

Mulle tuli yhtäkkia mieleen synnytys....ehkä vähän etujassa, mutta kuitenkin....elikkä multa on poistettu toine munasarja leikkauksessa ja tytär syntyi vuotta myöhemmin hätäsektiolla samasta haavasta....eli tarkoittaako tämä sitä että jos tämä raskaus sujuu hyvin loppuun saakka, niin edessä on taas sektio? :confused:
 
Ihania uutisia DingeLiDong! :)

Mullakin on eka neuvola vasta 2,5 viikon päästä (silloin olis kasassa 7+2) ja jotenki se tuntuu olevan ikuisuuden päässä, malttamattomana ku ei haluis odottaa.. :rolleyes: Täti siellä puhelimessa oli kyllä tosi mukava, onnitteli ja kyseli vointeja, hyvä ettei tippa tullu linssiin :)

Mulla ei oikeen muuta raskausoiretta oo ollu, tunteet on vaan tosi pinnassa. Hermot menee tosi pienestä ja itku on kokoajan herkässä...
 
IHANIA UUTISIA DingeLiDong!!!

Hyvä että näky sykkeet vaikka noin aikasin menitki!
Ite ajattelin että en vielä tällä viikolla uskalla jos sattuu että hedelmöittyminen olisi tapahtunut myöhempää niin ei turhaan huolestuisi.
Mutta ensi viikolla toivotaan että meillä samoja uutisia kerrottavana :heart:
 
DingeLiDong onnea hyvistä ultra kuulumisista :)

Ihanaa, nukuin tunnin päikkärit :heart: Nyt pitäs taas yks päivä pojan kanssa ihmetellä kun mies on iltavuorossa.
Siittäpäs tuli mieleen, mitäs teidän ukot hommaa jos semmosia on maisemissa :) Meijän isi tekee vuorotöitä koneistajana, toinen viikko iltaa, toinen viikko aamua ja iltaviikot on ihan perseestä! Jännittää jo jos oikeesti on raskaana, miten sit isolla mahalla pärjää koko päivän kahestaan pojan kanssa. Lähimmät mummo ja ukki asuu 60km pääs!

Jahas, nyt vaihtaan vaippaa ja ikkunasta kahtoon ku vettä sataa!

KyyneltenHymy 5+1(?)
 
Jopas on aika taas juossu siitä kun viimeksi täällä oon raapustellu. Miks ei se aika juokse yhtä kovasti ekaan ultraan :D
Tänne onkin tulla tupsahtanu paljon uusia, tervetuloo minunkin puolesta ja tarraliimaa kylkiäisenä, että pikkuset pysyy matkassa.
:hug: kaikille joilla on vuotoa tai muuta huolta. Itseni osittain tähän kastiin lukien :/

(.)Viikonloppu menikin jkl:ssä kissanäyttelyssä joten ei ihan kauheesti kerenny asiaa mietiskellä. Paitsi kun nostelu tuota meitin kymppakilosta keijukaista.
Mulla on näemmä kerran viikkoon tollanen tuhnutteluaamupäivä. Viimeks eilen olin sydänkurkussa kun veskissä käydessä tuli 'punasta'(lääkkeet tekee tuotoksesta vaaleenpunasen). Mutta sit taas illalla ja tänään ei mitään. Muutoin oireet edelleen aika hakusessa. Tisiienkin kipuilut on vähentyny. Ja sekös vasta huolettaa kun se ainokainenkin oire on katoamassa :O Nyt on kyllä muutamana päivänä tullu sellasia hetkellisiä etomisia mut ei voi pahaks oloks sanoo. Oon pistäny nämä etomiset niskajumin piikkiin.
Näillä kai sitä koitetaan sitkutella tonne ens viikon ultraan :/

Ainiin onnittelut Dingelidong ultrakuulumisista :)
 
Ihanaa, lisää kesäkuisia "ropisee", tervetuloa!! :flower:

Joku oli kysellyt menkkajuilinnoista? Kyllä mulla ainakin juilii masusta satunnaisesti, ei ihan joka päivä, mut sit joku päivä taas useamminkin. Oon ymmärtäny, et on ihan asiaan kuuluvaa, jos ei liian kovaksi ylly. Nyt oon huomannu, et monesti samaan aikaan, ku juilii niin tulee pahaolo.

Nyt on kovaa väsymystä ja pahoinvointia täälläkin! Tämä päivä varsinkin on ollu ihan hirveä! Jos olisin oksentelevaa tyyppiä, niin varmasti oisin juossu pöntöllä jo useamminkin, mut nyt aina sinnittelen pahimman yli. Ja myös vatsa on löysällä. Luin jostain, et raskauspahoinvointi voi ilmetä myös vatsan löysyydellä. Vatsatautia tämä ei mielestäni ole. Myös hajut ja kahvi alkaneet ällöttää. Nää on mulle ihan uusia juttuja, esikoisesta ei ollu mtn tällasia pahoinvointeja. Olenkin jo lähes vakuuttunut, että tyttö se täällä äitiä koettelee! :heart: Mulla myös tukka lähtee päästä ja on rasvainen. Kaikin puolin hehkeä olo siis...:LOL:

Ar-ultran tilasin nyt kuitenkin pitkän pohdinnan jälkeen. Menen vasta ensi viikolla, kun on 7+5, niin ei pitäisi tulla yllätyksiä sykkeen kanssa, kun epäilen, että päiviä voisi olla muutama vähemmän.

Ai niin, ihania ultrakuulumisia Dingelidong! Onnea

diiseli 6+3
 
DingeLiDong onnittelut ultrakuulumista :flower:
Sitä niin itsekkin toivoo että pääsisi loppuun asti ja kokisi hyvät uutiset ultrissa :)
Miehelleni tämä tosiaan olisi ensimmäinen lapsi ja kovasti jo odottelen kuinka ultrat menisi hänen osaltaa kun on aika herkkä luonteinen..saatikka sitten synnytys :)
mutta ne on niin pitkän ajan päästä että eletään nyt vaan päivä kerrallaan :)

Pakko oli hakea uusi raskaustesti kun tuota tuhrua nyt ollut...viiva oli vain vahvistunut viimekerrasta...eihän tuo mitään kerro mutta vähän tuli parempi mieli :)

Mammuzki&masukki 4+5
 
Huh huh kun pikkasen helpotti jutella neuvolatädin kanssa :) Sanoi tosiaan että ruskea tuhruttelu on todella yleistä ekoilla viikoilla ja kun mulla normaalisti menkat olisi loppumassa juuri näinä päivinä niin uskoi johtuvan siitä tai jos kohtu jotenkin kiinnittynyt todella eteen niin saattaa tuhruilla. Toivotaan nyt vaan parasta että loppuu vuoto. Lisäksi pyysi hakemaan uuden testin ja tehdä, minkä tosiaan teinkin ennen tuota puhelin soittoa ja sanoi että sekin on hyvä merkki että viiva vain vahvistunut eikä haalistunut :)

Lisäksi sain kahden viikon päähän varhaisultran neuvolan kautta :D silloin viikkoja olisi kasassa 6+6...nyt vaan sormet ja varpaat ristissä toivotaan parasta.
Jos sitä nyt lopettelis tän turhan stressaamisen ja antais päivien mennä niinkuin menee...
 
Musta se on ihanaa lukea et en oo ainut joka on tehnyt urakalla testejä! Mies ja tuttava piiri jotka tietää plussasta ihmettelee et miks se yks testi ei riitä. Ihanaa vertaistukea, kerrassaan korvaamatonta :)

Ite tein ekan testin Clearblue digitalilla, kaks seuraavaa marketin testeillä. Eka marketin testi anto tosi haaleen plussan, seuraava vähän vahvemman. Nyt tekis mieli marssia apteekkiin ja tehdä vielä yks testi jos sais toooosi vahvan viivan :)
(Vaikka eihän sillä viivan vahvuudella oo mitään väliä, mutta omaa mieltä se aina helpottaa... )
 
pillipöllö, kiitos kun päivittelet ja mulla ainakin tiedot oikein, viikoista tosin ei oo ihan satavarma mut tarkennellaan sitten paremmin!
Onnea DingeLiDong ultrakuulumisista :flower:

Mä täällä kahden vaiheilla et mennäkkö ar-ultraan vai ei, tänään soittelin yksityisille ja aikamoisia hintaeroja täällä Tampereen suunnalla ainakin on, halvimman ja kalleimman ero yli 100€!! Ekasta kävin viikoilla 7+3 ja nyt jotenkin tuntuu taas että haluais tietää onko siellä ihan oikeesti joku ja oikeessa paikassa. Jos täällä teistä joku Treen suunnalta ja tietoa yksityisistä niin mielelläni otan tietoja vastaan :)

Kyyneltenhymy täällä sama juttu kans, mies 3-vuorotöissä ja juurikin iltavuoroviikko meneillään. Aika haasteellista varmaan myöhemmässä vaiheessa touhuta koko päivä esikoisen kanssa kun masu kasvaa ja muutenkin olo kuin elefantilla :whistle:

Monella tuntuu jo voimakkaastikin oireita olevan täällä, pahoinvointi on kyllä niin kaameeta ja varsinkin jos sitä on ihan pitkin päivää. Mulla ei ihme ja kumma ole vielä mitään mutta oon ihan varma että kohta tietysti alkaa kaamee ällötys ja vessanpyttyyn nojailu, ekasta oli kyllä niin paha etten töihin välillä kyennyt. Jaksamista vaan kaikille, onneks sekin loppuu aikanaan :hug:
 
Onko tuo hiustenlähtö ja ihon sekä hiusten rasvoittuminen tyttöoire? Koska jos sillä mitataan, niin taatusti tyttö on tulossa, sen verran hehkeä olo on myös täällä :D Tytölle olis ihana nimikin jo tiedossa, mutta tietty molemmat ovat ihan yhtä toivottuja.

Pahin menkkajuilinta on helpottanut, tilalle on tullut ummetus ja jäätävä ilman pakkautuminen mahaan. Millähän näitä vois helpottaa? Luumuja tietty :)

Paha olo tulee täällä ihan yökkäilyksi asti, jos on pidempään syömättä. Siksi usein aamulla herätessä pitää jotain väkisin suuhunsa työntää, mut silti tahtoo kuvotus tulla. Kahvinjuonti loppui kuin seinään, vaikka yleensä kyllä pidän kahvista. Ei vaan maistu. Kai sitä kroppa kertoo, että 'tätä sä et välttämättä tarvii'.

Maanantaina ultra, miks aika ei kulu nopeammin!!?
 
ninanina: mä meen kanssa Femedaan, mutta en tiedä hintaa. Ei pitäisi ainakaan siis se kaikkein kallein niistä lääkäreistä olla, mutta tiedä sitten...torstaina olen viisaampi.

Mulla mies on kyllä periaatteessa ihan normi 8-16 -duunissa, mutta on viime viikkoina ollut työmatkalla ihan jatkuvasti :(. Pari yötä viikosta aina muualla. Onenksi tämä on sellainen projekti, jonka pitäisi loppua n. kuukauden päästä ja sitten toivon mukaan saa pysyä kotikulmilla taas jonkin aikaa. On meinaan tosi raskasta tämän pahoinvoinnin kanssa hoitaa tuota esikoista yksin!
 
Menkkajuilintaa oli itelläkin viel pari päivää sitten ja poikaa oottaessa kärsin koko raskauden siittä, ei siis välttämättä meinaa pahaa :)

Jackie-d tääl kans kulutetaan raskaustestejä, niis on tosin päiväys menny. Tilasin verkkoapteekista postikulujen hinnalla kamalan kasan raskaustestejä ja ovis testejä, niit tulee kuluteltua. :D Jos ei ihan heti tuu yhtä vahva viiva ku edelliseen, oon jo paniikissa :LOL: Onneks on se ultra torstaina!

Ainii, piti viel oireista sanua et tääl on kans paniikki jos oireita ei oo. Mutta eihän niit kai tarvi aina ollakkaan!? Rinnat ei oo kipeet yhtään ja sitä suuresti ihmettelen, hieman etovaa oloa välillä on!
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille, aika paljon alkaa jo porukkaa täällä olemaan :wave:

Mun mies on periaatteessa 2-vuorotyössä, tekee myyntihommia. Aika paljon on iltaisin töissä, mutta onneksi tähän on jo tottunut.

Menkkamaisista juilinnoista on ollut puhetta. Mulla niitä on ollut tosi vähän, mutta hieman kuitenkin. Viime raskaudessa ei tainnut ennen puolta väliä olla ollenkaan.

Tehtyjen raskaustestien määrä taas... Noh, mä olen tehnyt yhteensä viisi :ashamed:

Buranasta ja ibuprofeenista yleensäkin, eikös nykyään ole ohjeistus, että sitä saa ottaa raskauden aikanakin, paitsi viimeisellä kolmanneksella? Näin ainakin buranapaketissa lukee ja olin jostain muualtakin niin kuulevinani.

Osaako kukaan muuten sanoa, voiko raskausaikana mennä allergiatesteihin (siis sellaisiin prick-testeihin)?

).( Täällä olo on edelleen ihan hyvä, tätä väsymystä lukuunottamatta. Onhan mulla aika paljonkin erilaisia raskausoireita, mutta mikään niistä ei nouse niin erityisesti esiin. Paitsi tää V-Ä-S-Y.
 
Rintintin
Heippa kaikille!

Tovin olen jo miettinyt uskallanko kirjoittaa tänne, mutta toivon saavani täältä tukea kun kavereille/sukulaisille en halua vielä kertoa. Viikkoja nyt 5+1 ja laskettu aika ilmeisesti 11.6. Olemme mieheni kanssa hyvin onnellisia tästä, mutta samalla pelottaa....oikeastaan siksi kun yhtenä aamuna tuli verta ja pelästyin niin kovasti että nyt meni kesken. Kaksi testiä tehty sen jälkeen, tänään viimeksi ja positiivista näytti. Kaiken kaikkiaan siis neljä positiivista testiä takana ja jotenkin on levollisempi olo kun saa positiivisia tuloksia. :) Mutta miten ihmeessä saa ajan kulumaan kun odottaa ensimmäistä ultraa todella jännittyneenä?! Että onkohan kaikki hyvin... Ikää minulla 23 ja tämä on ensimmäiseni.
 
Mä täällä kahden vaiheilla et mennäkkö ar-ultraan vai ei, tänään soittelin yksityisille ja aikamoisia hintaeroja täällä Tampereen suunnalla ainakin on, halvimman ja kalleimman ero yli 100€!! Ekasta kävin viikoilla 7+3 ja nyt jotenkin tuntuu taas että haluais tietää onko siellä ihan oikeesti joku ja oikeessa paikassa. Jos täällä teistä joku Treen suunnalta ja tietoa yksityisistä niin mielelläni otan tietoja vastaan :)
Mä varasin ajan Ava Klinikalle, hintaa kelakorvauksen jälkeen jää 81e. :) Halvin mitä löysin niistä mihin soittelin :)
Mehiläisessä ja Koskiklinikassa olis jäänyt molemmissa reilusti yli 100e ja muistaakseni Terveystalollakin.


Pikkujätkä nukahti tunti sit ja ite on ihan tillintallin väsynyt taas, aamulla onkin aikanen herätys kun on jäbän 4 vee neuvola :) Sen jälkeenkään ei vielä pääse ite päikkäreille kun on auton katsastus!

Mun mies tekee kans vuorotyötä, joka toinen viikko iltavuoroa ja joka toinen aamua.


Mulla on ihan tyttöolo ollut koko ajan. Ja taikauskosena kokeilin heiluritestiä, joka sekin sanoi tyttöä. Myös eräs toinen ihminen kokeili mulle heiluritestiä ja siinäkin tuli että tyttö. Kiinalainen raskauskalenteri sanoi myös tyttö :D Esikoisesta piti aikanaan paikkansa toi kiinalainen.
Naama kukkii kunnolla, esikosta ei muistaakseni tällästä ollut. Hiukset on myös koko ajan rasvaset ja tukkaa lähtee sen verran, et oon varmaan toukokuun lopussa kalju :D


Nyt syömään jotain, nälkä :)



pillipöllö ja Aino-Einari 6+4
 
Viimeksi muokattu:
Täällä lähtee tukka myös! Suihkun viemäri, hiusharjat, lattiat ja yleensäkin joka paikka on täynnä hiuksia. Ymmärsin, että raskauden aikana hiusten pitäisi pysyä normaalia paremmin päässä ja kiiltää... ja vasta synnytyksen jälkeen lähteä.

Muuten ei olekaan oikeastaan mitään oireita, hieman ehkä rinnat aristelee. Ei pahoinvointia lainkaan. En tiedä, olenko tästä iloinen vai huolissani. ;-)

Itse taidan jättää ar-ultran väliin ja mennä ekaan neuvolaan kuulemaan, koska kunnallisella puolella ultrailla. Neuvolakin on vasta 8+3. Pitää kärsivälllisesti odotella. :)

riesa ja pikkunilviäinen 5+4
 
Heippa kaikille!

Tein positiivisen testin viikko sitten tiistaina ja yllätys oli aikamoinen, sillä viikonloppuna testi näytti vielä negaa. Ihana yllätys :) Ennestään meillä on 3-vuotias poika ja tämän pikkukakkosen LA olisi nettilaskureiden mukaan 10.6.12 Mielellään lueskelen muiden kesävauvan odottajien kuulumisia ja koitan ennättää kirjoittamaan tänne itsekin aina silloin tällöin. Ikää mulla on 31v ja asutaan E-P:llä eli sairaala olis SeKS. Kovasti onnea kaikille ja jaksamista tähän alun epävarmaan odottamiseen!
 
Hei kaikille!

Ilmoittaudun minäkin mukaan, plussan tein eilen. Odotan toista, esikoinen on 1,5-vuotias ja häntä odottaessa kirjoittelin täällä. Nyt voi olla, etten ehdi yhtä paljon täällä roikkumaan. Opiskelen päivisin, esikoinen on kotona isin kanssa tämän vuoden.
Ollaan molemmat 31-vuotiaita, opiskelijoita, asutaan vaatimattomasti kaksiossa eikä omisteta mitään, edes autoa. Mutta hyvin mahtuu toinen lapsi elämään ja se on tärkeintä.
Fyysisiä oireita ei ole oikeastaan ollut, tuntemuksia alavatsalla. Henkisesti sitten jo tiesinkin olevani raskaana, joten yksi testi sai minulle tällä kertaa riittää :)
Kätilöopiston Haikaranpesään toivon pääseväni taas synnyttämään, esikoista oli ihana synnyttää siellä, vaikka kätilö olikin paikalla vasta ihan loppusuoralla.
Kiitos pinosta DingeLiDong!

LA 15.6.
Sun Rise *31* toinen * Kät/H


Sun Rise 4+5
 
Huomenta vaan,

mä kävin aamulla vaa'assa :whistle: Paino on useita kiloja enemmän kuin muutama viikko sitten! Iik! Ja mulla on siis muutenkin ylipainoa...Mutta oon kyllä mielestäni tosi turvoksissa, mutta enivei nyt on laitettava ruokaremontti! Yksi herkkupäivä viikossa, muuten PAKKO syödä perusterveellisesti, ei tää tälleen voi mennä!

Muuten ei uutta, rinnat edelleen tosi arat, ja väsyttää, jonkun verran kipujakin, muttei vuotoa =) Enää 6pv ja sitten tietää enemmän!!

Meadow 6+2
 
Ihanaa, taas joukko kasvanut muutamalla uudella odottajalla, onnea kaikille tasapuolisesti seka tervetuloa joukkoon. :flower:

Meillä mies on ajaa työkseen rekkaa, joten työajat saattaa olla ihan mitä tahansa. Hieman mietityttää miten keväällä ison masun kanssa jaksaa tuohuta esikoisen kanssa, mutta onneksi poitsu on sen evrran jo omatoiminen, että eiköhän me pärjätä. Nyt ongelmia tuottaa miehen myöhään venyvät työpäivät ja iltasin iskevä väsymys ja saakin taistella ettei uni yllätä kesken kaiken.

Ihania ultrakuulumisia! Tsemppiä kaikille ar-ultraan menijöille! Itse skippaan ja odotan kunnallista, joka eilen löytämäni ohjeistuksen mukaan tehdään 10-13+6 viikoilla.

Omassa olossa ei suuria muutoksia. Väsy iskee iltaisin, toisinaan vellovaa oloa sekä repäsykipuja. Uutena oireena kaipaamani rintojen aristus.

JOku mietti meinaako hiustenlöhtö tyttöä. Mulla lähti ekassa tuhottomasti hiuksia ja luulin oikeasti kaljuuntuvani. Poika loppujen lopuksi tuli.

Pillipöllö: Mun kohdalla tiedot oikein, ainakin toistaiseksi.

Mupelo, 7+1
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä