Kesäkuun Kastehelmet 2012 *varaslähtö LOKAKUULLE*

Moikka. Ja onnittelut munkin puolesta kaikille uusille :)
Miten voikaan olla pinna jo nyt kireellä...joka asia hermostuttaa :/ mieskin nauro tuossa et mitä tää tulee olemaan jos näin alussakin jo näin kovasti vaikuttaa :D
noh yks syy varmaan on kun koitan tuosta tupakasta päästä eroon kokonaan...
Väsymys on ihan uskomatonta, kohta pitäis lähtee molemmat lapset viemään harrastuksiinsa ja vasta illalla pääseekin vasta lepäilemään.

töistä puhuitte niin itse opiskelen tällä hetkellä kolmena iltana viikossa mutta kotona pitääkin tehdä senkin edestä koulujuttuja. nuorimmainen on päiväkodissa joka on ihan pakollista että saa koulujutut tehtyä :) vanhempi poika onkin jo koulussa. Noh nyt tuossa on 8viikkoinen koiranpentu niin vie aika paljon päivästä aikaa :)

Mammuzki&masukki 4+3
 
Onnea ja tervetuloa uusille! Mukavaa kun porukka kasvaa :).

Mä en ole pystynyt täällä käymään, enkä varsinkaan niin kauaa, että saisin jotain itse kirjoitettua, koska olo on k-a-m-a-l-a :(. Melko yhtäkkiä iski keskiviikkona pahoinvointi päälle, ja pahemmaksi vaan menee. Koko ajan yököttää ja päätä särkee (ehkä siksi kun en saa juotua kahvia?) ja väsyttää ihan pirusti. Onneksi on viikonloppu ja mies on kotona niin saan levätä, vaikka vaikeaa tämä sängyssä muhiminen silti on kun esikoinen haluasii koko ajan jotain touhuta. Oksu ei ole lentänyt, mutta mä en kyllä ikinä oksenna. En edes muista koska viimeksi olisi lentänyt, joskus lapsuudessa varmaan. Tällaista ei kyllä mun muistaakseni esikoisesta ollut, vaikka jonkin verran voinkin pahoin. Ostin ne SeaBandit, mutta eivät auta yhtään :(.

Naama sen sijaan ei kuki ollenkaan, vaikka esikoisesta iski kamalat näpyt päälle.

Painosta olitte puhuneet. Mulla ei myöskään ole ylipainoa, enkä pelkää paisuvani kun ei sitä painoa vimeksikään kamalasti tullut (52kg -> reilu 60kg) ja lähti melkein heti pois korkojen kera. Syömisten terveellisyyteen pitäisi kyllä kiinnittää huomiota, mutta ehkä tosiaan vasta sitten, kun pystyn taas yökkimättä edes ajattelemaan ruokaa.

Mä olen opiskelija. Toista tutkintoa suoritan yliopistolla. Esikoisen aikaan olin töissä ja nyt onkin ihanaa kun ei tarvitse jännäillä mitään pomolle kertomisia eikä skarpata kahdeksaa tuntia päivässä joka päivä. Toivoisin kuitenkin, että paha olo vähän helpottaisi pian, koska sellainen huono puoli tähän tietysti liittyy, että opiskelijoilla ei ole mitään saikkuja. Tai saahan sitä kotiin jäädä, mutta eipä ropise opintopisteitäkään sitten.

Yritin torstaina varata sitä neuvolaa, mutta vastasi vain nauhoite, jossa sanottiin, että täti on tavoitettavissa vasta maanantaina. Toivottavasti vastaavat silloin, mulla alkaa tosiaan olla kohta jo kiire. Maanantaina ajattelin sen varhaisultrankin sitten varata, mitäpä sitä miettimään kun tiedän että kuitenkin harmittaa vähän jos en mene (kun en mä sitten enää joskus 10. viikolla viitsi kun on np jo niin lähellä).

Oli jotain muutakin, mutta ei pysty. Takaisin sängyn pohjalle.

Inka ja maha 6+5
 
Slottade: onko hyytymiä? Ei se automaattisesti tarkoita keskenmenoa! Toivotaan parasta. Mut todella suuret pahoittelut jos meni kesken. Surullista:/

Toi on just se mitä tässä koko ajan pelkää. Ja tässä vaiheessa vielä n. 20% menee kesken. Hirveen moni:(
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa kaikille uusille ja erityisesti onnea Almalle, jolla onnisti pitkän yrittämisen jälkeen!

Itselläni on elämäntilanne se, että opiskelen myöskin yliopistolla uutta tutkintoa ja teen siinä ohessa satunnaisia keikkaduuneja vammaispalveluissa. Nyt on alkanut pelottaa noi duunikuviot kun siellä on välillä aika fyysisiä välikohtauksia ja asiakkaiden nostamista yms. että miten tää maha-asukki ne sietää. Koitan varmaan päästä päiväkotipuolelle taas töihin.

Mulla on varattu varhaisultra 19.10 (7+0). Oireita on niin vähän (rintojen arkuus, lievä "tunne" alavatsalla satunnaisesti, hiusten ja ihon rasvoittuminen), että pakko on päästä tarkastamaan onko siellä oikeasti alkio siellä masussa vai pelkkä tuulimuna.

Paino mulla on pitkään ollut ihan normaali. Aiemmin olin alipainoinen, mutta nyt normaalipainon keskirajoilla. Äitini kertoi lihonneensa kymmeniä kiloja raskauksissa. Yritän estää, ettei niin käy minulle.
 
Iltoo! Tääl ollaan turvoksissa kun pullataikina! Kaikkee hyväskää kun söi synttäreillä ja tulee nytki napsittua pikkusuolasta, mukavasti turvottaa.
Tääl ruskeeta tuhrua tulee pyyhkiessä ja yhesti tuli teelusikallinen kirkasta vertakin. En malta oottaa huomista neuvolan soittoaikaa!

slottadelle iso voima :hug:
 
itkua ja kiukkua täällä tänään. Mä en ymmärrä miten voi mielialat heitellä näin??
Aamulla on niin hyvä olo ja kaikki kunnossa ja illalla taas taivas putoo niskaan ja kaikki on ihan jotain muuta. :O

Edelleen tosi ristiriitaiset olot siitä, että tuntuu etten saisi olla onnellinen tästä raskaudesta, ja ehkpä se vaikuttaakin tohon itkeskelyyn ja murheisiin aika paljon,
ja pahentaa tätä outoa oloa..

Voimia slottade, täältä haleja!! <3

Nyt tää täti menee poijes ja lähtee tuulettuu kaverin kanssa ja purkamaan tätä ihmeellistä masennusoloa hetkeks muualle. :) Illanjatkoja kaikille!
 
Täällä on voitu tänään todella huonosti! Sängyn/sohvan pohjalla mennyt koko päivä ja vessanpönttöä halaillen, ihan aikaista aamua lukuunottamatta :( on niin paha olo ettei mitään tee mieli syödäkään, mut oon pakottanut itteni siihen ja syömisen jälkeen olo ihan hetkeksi helpottunutkin. Pelottaa kyllä näin voimakas pahoinvointi ja huominen työpäivä mietityttää!!! Mut täytyy nyt vaan toivoa et aamulla ois jo parempi...
 
Heps.
Ajattelin liittyä mukaan hääpäivän kunniaksi :)
Rv 6+3 ja LA siis 31.5., kolmas tulossa. Oisin tyrkyllä tänne mieluusti, koska eka neuvola vasta hamassa tulevassa (24.10.) ja en tiiä vaihtuuko LA myöhempään..sellanen ois vähä kutina mulla. Ainaki synnytys mennee kesäkuulle, aikaisemmatki raskaudet menneet hyvin täydelle ajalle...

Listalle sais siis päivittää:
31.5. Marinas* 29* kolmas

VÄSYmystä lukuunottamatta vain vähän oireita. Finnit kukkii hienosti ja hiukset rasvoittuu, näitä ei aiemmissa raskauksissa, oisko siis poika tulossa tällä kertaa? Senpä näkee sit myöhemmin... :) Ällötys tulee helposti jos ei muista syödä, joten kait siellä asukki on ja toivon mukaan oikeassa paikassa. Tähän onneks saavarmuuden kahden viikon päästä, ekassa neuvolassa ku ultrataankin :)
 
Moikka!

Mä liittyisin myös joukkoon, vaikka onkin vielä hyvin epätodellinen olo. Mutta kai sitä raskaana ollaan.. :)

Viikkoja kasassa 5+5 ja LA 6.4.

Ikää mulla on 30v ja toinen lapsi tulossa. Esikoinen oli alta vuoden ku toista alettiin yrittämään ja nyt reilusti yli vuoden päästä vihdoin plussasin. :) Esikoinen täytti siis elokuussa 2v.

Töistä Eli hoitovapaalta palasin töihin syykuun alussa, joten jos tässä kaikki hyvin menee loppuun asti, niin kovin pitkää työrupeamaa ei ole edessä. :) Vaikka töissä olenkin viihtynyt toooosi hyvin, niin ihana kyllä ois jäädä taas kotiin. Esikoinen alotti syyskuun alussa päiväkodissa ja pärjäilee siellä melkosta hyvin.

PainostaKymmenen kiloa kevyempänä (kuin nyt) aloin odottaa esikoista silloin kolme vuotta sitten. Raskauskiloja tuli lähes 30 ja esikko syntykin 4,5kilosena. 20kg lähti aika helposti, mutta nuo loput kymmenen on näköjään tullu jäädäkseen, yäk! Mutta nyt siis aion tarkkailla syömistä ja painoa ihan erilailla kuin ekassa raskaudessa. Esikoista odottaessa taisin oksentaa vaan kerran kaks, mutta oli selalnen jatkuva ällötysolo johon auttoi pikku napsiminen (siitähän ne kilot sitten tulokin). Vielä ei mitään pahoinvointia oo ollu, eikä oikeestaan muitakaan oireita. Väsymystä vaan, mutta sitä on ollu ilmassa aiemminkin.. :)

Kiva nimi muuten pinolla, kuka sen sitten keksikin.. :)

Öitä kaikille,
Aurora
 
Heippa!

Ilmoittautuisin mukaan odottajien iloiseen klubiin :) Rv 5+5 tod.näk. menossa ja tosi vähäisillä oireilla. Ei ole vielä sellainen olo, että raskaana ollaan. Esikoinen on vasta vuoden ikäinen eli aikamoisen pieni ikäero tulisi (jos raskaus "jatkuu", viikon päästä menen varhaisultraan tsekkaamaan tilanteen)... Hieman huolettaa, miten kahden pienen kanssa arki sujuu, onko kohtalotovereita?

Listaan siis seuraavaa:
LA 5.6, ikä 30, toinen lapsi ja synnäri NKL

Öitä kaikille :)
 
Huomenet kaikille!
Slottade :hug: tiedän tuon tunteen niin hyvin että sitä ei tahtoisi kenenkään kokevan :(
Itselläni aavistelen samaa. Aamu alkoi vessareissulla jossa paperiin tuli rusehtavaa tuhrua... Pelkään niin pahinta että lähti menemään kesken...tottakai sitä toivoo että olisi harmitonta mutta en uskalla toivoa.
Viikkoja vasta 4+4 joten tuskin mihinkään pääseen varmistamaan asiaa :`(
Ei sitä vaan omallekkaan kohdalle tahtoisi ja vielä tämä olisi kolmas km peräkkäin...
Mutta pieni toivo koitetaan jostain kaivaa jos olisikin tosiaan harmitonta..
 
Mammuzki, tsemppiä sinne! Mullahan oli vuotoa viime ma-la (rusehtavaa ja kirkasta) ja kipujakin oli (on vieläkin), mutta nyt on vuoto ainakin toistaiseksi loppunut...oon paljon googletellut ja on kai aika yleistä alkuraskaudessa. Mulla on ultra reilun viikon päästä ja sitten nähdään missä mennään.
 
Voimahali täältäkin kaikille sitä tarvitseville! :hug:

Viime yönä pelästyin sitä kun poika heräsi, kävin laittamassa tutin ja menin takasin sänkyyn eikä ollut pissahätä!
Heti taas ihan varma että jos nyt oireet loppuu niin sitte on taas keskeytynytkeskenmeno :'(
Viimeksi siis todettiin kkm rv 11+4 ja pikkunen oli kuollut jo rv6+ eli nyt edetään näitä jännittäviä/kamalia aikoja!
Tää alkuaika on kyllä jotain niin kamalaa!
Reilu vk ultraan ja tekis mieli mennä vaikka heti, mutta pakko kait se on odottaa pidemmälle..
Ehin kyllä varmaan tulla jo hulluks tässä viikon aikana :headwall:

ninanina + pompula 6+0 :heart:
 
Moikka!

Eilen plussailin haalean illalla ja tänään aamulla Clearbluen teksti raskaana:heart:. Toinen olisi tulossa, ensimmäinen, joka on tyttö, täyttää torstaina vuoden:kiss:.

MUOKS.

Laskettu aika olisi näillä näkymin 19.6. ja synnytyssairaala KOS
 
Viimeksi muokattu:
Tämä aamu alkoi aivan hirvittävällä väsymyksellä. Ei oikein jaksaisi mitään tehdä, mutta kun on pakko noiden lasten kanssa jaksaa häärätä.
Minulla on 6v.poika, 4v(joulukuussa 5v)tyttö ja 1v9kk poika.
Ja iltapäivällä pitäisi jaksaa mennä töihinkin|O.

Sain aikaiseksi tilattua kuitenkin neuvolaan aikaa ja eka aika olisi sit 4.11.

maraiitti ja Unski 5+0
 
Hei,

Kirjoittelenpa nyt tännekin, eli viime vkolla tein yllätysplussan, lauantaina käytiinkin keskussairaalassa olkapääkivun takia.. no hcg oli 9000, mutta eipä näkynyt kuin ruskuaispussi. Tänään kävin uudelleen labrassa, on noussut 2x arvo, mutta ei vieläkään näkynyt mitään.. voi olla tuulimuna, tai sitten siellä on jotain. Ensi viikolla uudelleen polille katsomaan tilanne. Menkkojen mukaan pitäisi olla 6+ jotain, mutta menkat ovat olleet vasta 3kk synnytyksen jälkeen. Esikoinen on yli 10v, vauva on tällä viikolla 6kk.. eli todella pieni ikäero tulisi.

mutta enpä vielä iloitse/ole surullinen, monia keskenmenoja olen saanut, joten aika näyttää.. ensi viikkoa odotellen siis, sen jälkeen voi soitella neuvolaan, katsella la:ta jne.

Vilu on kokoajan, väsy on kova, yököttää... olkapäänkipu voi johtua siitä, että kanniskelen tuota tyttöä kokoajan.. (ei halua olla lattialla/sitterissä tms. sellainen kausi menossa..)

Nyt vain odotellaan kuinka käy, elämä jatkuu normaalisti ensikauhistuksen jälkeen:D

Jaahas, vauveli heräs unilta.. jatketaan..
 

Yhteistyössä