Kesäkuun Kastehelmet 2012 **KESÄKUUSSA ~ MEIDÄN KUU**

Hemutus, mulla ainakin raskauden aikana ollut hirmu vaikea saada aamupalan jälkeiset arvot pysymään kurissa (mulla siis typin 1 diabetes, eli kaikki insuliini pistoksina). Muilla aterioilla ei samaa ongelmaa ollut. Söin loppuraskaudesta aamupalaksi melkein joka aamu viiliä, se oli ainoa joka ei aiheuttanut hullua sokeripiikkiä. Puuro oli ihan killeri slokereiden nostaja, leivässäkin proteiinipitoiset päälykset hidastaa hiilareiden imeytymistä.
 
  • Tykkää
Reactions: Hemutus
Onnittelut vaan kaikille jakautuneille!!!
Itsellä on nyt jatkunut kova menkkajomottelu tässä nyt jo muutaman päivän, tänään jomottelua on ollut melkein koko ajan. Oliko jollain muulla ollut tällaista, kun mietin vaan että onko nää nyt niitä mun supistuksia kun neuvola täti sanos vaan ettei kaikille edes tule mitään kovia supistuksia... No en tiiä tämmönen jomottelu on vaan jotenkin hermoille käyvää. No onneks on sairaalaan 5 min matka et jos nää nyt jo rupee paikkoja avaamaan. Tää odottaminen ei vaan jotenkaan ole mun juttu, no onneks tää odottaminen kyllä palkitaan kunnolla :)

Madde + pätkä 39+4
 
madde: Mulla on tota jomoa ollu mikä iskee sit takapuolelle kanssa semmosena vanteena.. Onko sulla sellanen olo, että niitä vois jotenki kellottaa? Siitä kestosta kun niin touhutaan joka paikassa. Ite en ainakaan niitä voi kellotella.. muista, että voit käydä tarkistuttaa tilanteen jos siltä tuntuu. Saat selvyyden onko kohdun suu auennu ym.. viikkoja alkaa oleen aika kivasti jo sulla kasassa!!! Turhiakäyntejä ei voi olla tossa vaiheessa. Kyllä sielt himaan takas pääsee odottelee..
 
Pikainen päivitys, en ehdi viestejä lukemaan mutta onnittelut vauvautuneille :heart:

Meille syntyi tyttö (käynnistyksellä) 5.6., 3802g ja 50cm eli ei ollut ihan nelikiloinen. Tytöllä ei kuitenkaan ole kaikki hyvin, tarvitsee lisähappea ja oli kovin vaisu ensimmäisenä elinpäivänään. Tyttö on edelleen vastasyntyneiden tehotarkkailussa, eikä kotiinpääsemisestä ole mitään tietoa. Vointi on kuitenkin parista alkupäivästä parantunut mutta aaltoliikettä kuitenkin. Huomenna kuvataan uudestaan sydän. Isoa sydänvikaa ei pitäisi olla, mutta jännittää, jos jotain kuitenkin löytyy. Itse synnytys meni paremmin kuin hyvin. Käyn niin ahkerasti pientä katsomassa, että vapaa-aikaa ei juuri jää. Toivo on korkealla, että tytön tila olisi itsestään nopeasti ohimenevä.
 
Aanna onnea ja hirveästi voimia sinulle ja teidän perheelle!!!

Meillepäin kuuluu hyvää, proteiinit oli virtsassa kahdella plussalla, mutta lisäkokeista ei ilmennyt mitään :) Kärsimätön olo, ja jotenkin itkettää kamalasti vaikka ei mikään oikein sureta. Kyynelkanavat vaan temppuilee, kai? :D
 
Onnea sylintäydelta Aanna!!! Ja nyt erityisesti jaksamista ja voimia!
Olet mielessäni <3
Anteeksi jos utelen mutta minkä vuoksi teidän prinsessan sydän kuvataan? Kun en muista että teillä kuitenkaan olisi ollut tiedossa rakennepoikkeamaa sen saralta?

Haleja ja rutistuksia!
 
Viimeksi muokattu:
Aanna: Onnea prinsessan syntymisestä! :flower: Toivottavasti on kysymys jostain ihan pienestä jutusta mikä on helppo hoitaa ja tyttö pääsee pian kotiin! Hirmuisesti voimia! :heart: :hug:

(.) Olotilani on huonontunut viime päivinä. Kutina on ollut ihan hillitöntä. Käytiinkin tänään Tyksissä näytillä. Maksa-arvot olivat kohonneet. Maanantaina ei siis mennäkään koko arvioon vaan käynnistykseen. Saa nähdä millä tavoin käynnistys hoidetaan. Tänään kohdunsuu oli sormelle auki, mutta kanavaa edelleen 3cm jäljellä. Lääkäri vähän venytteli reunoja, jotta jotain lähtisi tapahtumaan itsestään. Nyt illan mittaan onkin tulut ihan napakkoja supistuksia. Toivottavasti tilanne olisi edes hiukan kypsempi huomenna.

Emby: Olitkos sinäkin menossa huomenna Tyksiin käynnistykseen? Ehkä nähdään siellä =)

Barbbis 38+2
 
  • Tykkää
Reactions: Emby^
Sandrastiina no en nyt vielä ainakaan ole noita kramppeja ruvennut kellottamaan. Ovat vielä todella epäsäännöllisiä, mutta ovat kyllä muuttuneet puolet kivuliaimmiksi. Eli sen tähden ei paljoa tarvinnu viimeyönä nukkua, kun noin tunnin välein heräilin noihin kramppeihin ja kertaalleen vatsakin toimi yön aikana. Hetkellisesti oli apua kun otin pari Panadolia. Et ehkä se tästä sitten vähitellen lähtee etenemään :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sandrastiina
Aannan tarinoita odotellessa!! Onnea ja voimia!!!!!!!! Mandeliinille kanssa onnea ja hyvä kun painostit ittes kotiin.

Neuvolatakana.. Paino +1kg, muut turvotuksia kyllä löytyy. Sf edelleen kasvaa +1cm eli 34cm. Tätiltä pääsi vaan oho, koska vauva on tippunu alaspäin ja silti noussu ylöspäin toi sf. Vyötärö ei ollu kasvanu yhtään. Jos ens viikolla vielä olen kasassa ja kasvaa sf soitan kyllä sairaalaan. Vaikkei mun sf korkealla olekkaan varmaan monen muun lukemiin verrattaessa. Sen verran ootte panikoinu isoista vauvoista etten kestä jos tää ottaa jonkun loppu rutistuksen tuolla. Äitinikin kauniisti sanoi ettei 4kg ole mikään vauva. Pah ja pyh. Kiinnittyny ei ollu kunnolla. Pissassa ekakerran leukkarit 2+ ja viljelyyn meni, hb 111.

Illalla oli sellasta nivusenvenytys tappoa ettei tosikaan ja aamulla sellanen tunnelma kun olisin kävelly koko yön nivuseni solmuun :) oon kaivannu et tuntuisi kun on urheillu ja nyt kyllä siltä tuntuu :) lanneselkää jomottaa nonstop. Tule tule tulee pikkainen pois - on mun lauluni.

Ilma on mitä ihanin mut nyt on levättävä väliin ei auta..
 
Onnea kaikille vauvan saanneille!:flower:

Ite ei jaksaisi vain odottaa Torstaihin jolloin tyttö syntyy sektiolla!!!
Jännittää paljon, todella paljon!!!
Kipu on kovaa lonkissa eteenkin, maha on kuin pallo ja mun mielestä vähän tiellä joka kohdassa :D Mutta torstaina se loppuu sitten tosin alkaa leikkaushaava kipu, mutta silloin olen toivottavasti äiti :heart:
Viikko alkoi mukavasti kävin keskustassa ostelemassa pienelle vielä vaatteita, mies katsoo vieressä, että rajaa tohon shoppailuun :p Ja nyt syötiin juuri uusia suomalaisia perunoita voilla, että oli hyviä!
Ei voinut paremmin miehen kesäloma alkaa, kun tyttökin syntyy pian.
Kaikille jaksamisia, tämä odottaja lähtee haukkaamaan happea :)

Saara ja HElmi 38+6
 
Hemutus: Rakenneultrissa tytön sydän näytti ok:lta. Uä:ssä nyt syntyneenä oikea puoli on vähän normaalia isompi. Huomenna kuvauksiin lastenklinikalle, kyllä jännittää ja olen huolesta rikki. Koitan olla ajattelematta. Kaiken lisäksi keskimmäinen oksensi aamulla, ja infektioriskin vuoksi tuli ainakin 2 päivää porttikieltoa teholle, en näe tyttöä ja ikävä on kova. Niin, ja lääkäri sanoi, että sydämen isot rakenteet ovat ok (nelilokeroisuus, läpät jne), ja puolien kokoerokin vain aavistuksen normaalia isompi. Kaikki viat eivät vaan näy vielä raskausaikana.

Pitäkää peukkuja, että huomenna saataisiin hyviä kuulumisia. Tyttö tarvitsee liki koko ajan lisähappea edelleen :( On aika väsykin, vaikka eilen illalla sentään jaksoi olla pirteänä hereilläkin. Diagnoosia ei oo siis vielä saatu, on hakusessa, että mikä tyttöä vaivaa, mutta jotain keuhko/sydänongelmia.
 
Aanna
Täällä pidetään peukkuja ja olette mielessä :heart:

Mupelo
Jee vihdoin!! :D Onnea hirmuisesti :heart: :heart: teidän prinsesssaa oltiinkin tässä jo odoteltu :flower: Hän ei tainnut tykätä käynnistys- ajatuksesta ;)

Itsellä tosiaan huomenna (monen muun tavoin ;) ) se äitipkl käynti. Viimeksi oli odotukset kauheen korkeella että "nyt saadaan käynnistyspäivä tms." mutta nyt oon ihan pessimistinen käynnin suhteen. Tuskin on mitään tapahtunut kohdunkaulalla, sillä vointi ollut koko ajan samanlainen eikä kipeemmin ole supistellut. Vauvan kokoakin on hirveän vaikea edes näin ennustella, sillä viimeksi kasvu oli ollut tosi maltillinen ja paino oli rv 36:na "vain" 3.3kg... Mutta eihän sitä voi koskaan tietää mitä käynti tuo tullessaan, mutta itse oon orientoitunut siihen että kotiin passitetaan ja että tää syntyy joskus rv 42+ ja viiskilosena...:mad:

Niin ja tänään kun söin "normaalin" aamiaisen niin vs oli tunti aamiaisen jälkeen 7.3 eli ok.

Hemutus ja Möykky 38+1
 
  • Tykkää
Reactions: Sandrastiina
Onnea kaikille vauvansa saaneille niitähän olikin taas monta <3

Vähän samoja mietteitä täälläkin kuten hemutuksellakin
Kamalasti olen huomista äippäpolikäyntiä odottanut mutta takaraivossa jyllää että älä iloitse vielä koska ihan hyvin voidaan vielä käännyttää takaisinkin kotiin mä oonkin aatellut että mun tuurilla a. sairaala on täys ja käsketään kotiin odotteleen supistuksia. b. kohdunkaulalla ei luultavasti ole tapahtunut yhtikäs mitään ja käskevät kotiin.
Mulla kun ei edelleenkään oo ollut supistuksia,paitsi sunnuntaina kun oltiin lasten kans hoplopissa juoksin ja möngin siellä lasten perässä (tai no 2v:n perässä) ja sitten vielä shoppailua citymarketissa 1,5h niin sain sen yhden harkka supistuksen aikaseks kun maha kovettu ihan kovaks ja outo olo mutta ei siis sattunut. Ainut minkä sain kipeäksi tuolta reissulta olikin jalat.
Jännittää kuinka iso mötikkä sieltä syntyy kun on viimeksi rv 34 tuo painoarvio katsottu ja se oli jo silloin 2,8kg!! Tässä on kuitenkin kuukausi välissä.

Viime yönä näinkin unen jossa meille syntyi tyttö 4930g/57cm Aattelin että varmasti joku selvä enne uni :D Eli meille ei ees synnytkkään vauvaa vaan taapero :D

Ei jaksas odottaa huomista jossa tunnit matelee varmasti mulla on äippäpolille aika vasta 13:40 ja silloinhan sen tuomionsa tietää hätyyttävätkö kotiin vai saanko jäädä sairaalaan. Sairaalakassi kuitenkin varuilta pakattu.

möhköpantti + rv 37+5
 
Ihanaa Taistis ja Emby !!! Onnea hirmuisesti!! Haleja ja rutistuksia!

...me odottajat aletaan käymään kohta väliin :) :(

Möhköpantti
Mulla on huomenna aika 13:45 eli aika samoissa mennään :D hahah!
Mää en oo pakannut sairaalakassia. Mulla on kassissa vaan imetystoppi, sisäkengät ja suihkumömmöt.. Listan oon tehnyt että mitä sinne pitää sitten heittää kun aika tulee. Tein tarkan ja hyvin kuvauksellisen listan josko kävisi niin että mieheni joutuu laukun pakkaamaan niin tulee sitten oikeet tavarat mukaan ;) :D
 
Viimeksi muokattu:
Onnea taasen uusista vauvoista ja voimia!
Tuntuu että taidan jäädä viimeisimpien joukkoon, josko edes tässä kuussa.. Tänään useampi tunti kiertelyä kaupoissa eikä mitään paitsi rahat meni. Huomenna ehkä viimeinen neuvolakäynti.

teris 37+
 
Vauvauutisia tulee hurjasti.. :D Onnea kaikille nyytin jo saaneille.! :heart: Täs tulee itte niin malttamattomaks, tahtoo oman tirriääsen jo kans syliin!! ;)

Edelleenki Huhuilen Missyn(en muista ny just vuosilukuu ;)) perään, kuinka siä menee? :wave:

( . ) Neuvolas käyty ja siä oli kaikki ok.. Ei merkkejä myrkytyksestä, ainoostaan turvotukset. Perjantaina tein tietosen päätöksen, että lakkaan murehtimasta sitä myrkytyksen riskiä, ja, täytyy kyllä sanoo..v.loppu meni mukavasti. :) Nii, neuvolasta viä, että sf oli viikos laskenu 1,5cm! :D Jee, suunta on ainaki ulospäin! ;)

Torstaina tosiaan neuvolasta laitettii se lähete sinne polille noitten turvotusten takia..Nii se aika tuli tänään, ja se olis nyt keskiviikkona. Vaikka siä tuskin mitää asialle voidaan, nii silti on ihan kiva mennä. Kai ne kuitenki ultraa, ja saa ehkä koko arvioo.. Ja kai kattoo mikä ton alalooran tilanne on, onko siä tapahtunu mitää. :) Eli, keskiviikkoo odotelles.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä