Kesäkuun Kastehelmet 2012 **HELMIKUUSSA**

Hello, tulin vähän päivitteleen tilannetta, kun en oo aikoihin täällä käyny..
Eli poikaolo on vaihtunut tyttölupaukseksi :) Ja nyt pääsenkin ultraan vähän ylimääräisiä kertoja kun tyttö ei oikein meinaa kasvaa. Eli rv8+1 kävin ultrassa ja 12+1 vastasi viikkoja. Nyt kävin 21+0 ja vauva vastasi kolme päivää pienempää, joten ultraaja halusi kontolli käynnin 22+2 jolloin sikiö vastasi viikkoja 21+1 eli oli kasvanut, mutta kasvu hidastunut nyt reilummin. Parin viikon päästä menen äitiyspolille, jossa tutkitaan toimiiko istukka kunnolla. Lääkäri sanoi että ei tarvitse huolestua, kun rakenteissa ei ole mitään vikaa ja sikiö kuitenkin kasvaa. Sikiöt alkaa kuulemma 20 viikon jälkeen kasvaan jo jokanen vähän omia käyriään, että voi olla muuten vaan vähän pienempää sorttia, kun itsekkin olen hoikka ja alle 160cm. Huh.. toivon vaan että kaikki olis hyvin.

Sitten vielä yks juttu että koskakohan sitä kehtais alkaa peseen pieniä vauvan vaatteita :D Ajattelin että pesen ne toukokuussa, kun saan viedä ne kuivumaan raikkaaseen ulkoilmaan, mutta kun en millään malttais odottaa. Ja kerkiääkö ne tuleen tunkkasiks tua kaapissa viä ennen kesää jos ne pesee jo nyt... Vai pesisinkö ne nyt ja uudestaan sitten kesällä.. Oon vähän ehkä yli innokas :D

torstai ja hippunen 23+0
 
Mulla sitten sokerirasitus siirtyi ensi viikkoon. Plääh! ´Paastosin, vein lapset ajoissa hoitoon ja just ehdin labraan, sitten odottelin ja odottelin ja lopulta selvisi, että olin väärässä labrassa! Eikä rasitusta sitten enää voitu tehdä. Ensi viikolla uusi yritys!

Tänäänkin on ollut aamua ja syömättömyyttä lukuunottamatta melko energinen olo. Jaksoin ruuanlaiton päälle vielä lähteä vähän uloskin. Pitää iloita pienistä jaksamisista. Ehkä nukahdan taas klo 21, kuten eilen, mutta pääasia, että päivät menevät ok. Liitoskipuja tai mitä lie on alkanut hieman olla tuossa häpyluun tuntumassa ja lantiossa muutenkin. Toistaiseksi ainakin vielä vain vähän kipuja. Selkäkivutkin ovat jotenkin helpottaneet, monta yötä ilman panadolia.

Mullakin maidontulo on nyt startannut. Jossain vaiheessa edellisiä raskauksia aloin nukkua rintsikoissa, sillä maitoa alkoi tulla aika isoja länttejä yökkäriin ja lakanoihin. Viime yönä jo vähän harkitsin... ja todellakin mäkin nukuin rintsikoissa imetysaikana. Mulla eivät edes tuplaliivinsuojat pidä sitä maitovirtaamaa, kun imetän. En tiedä, onko mulla jotenkin voimakas tuo herumisreaktio, koska maitoa muutenkin suihkuaa rinnoista ja imettäminen on sotkuista. Kun vauva söi toisesta rinnasta, toisesta valui maitoa parhaimmillaan 70ml - oli aluksi pakko pitää pulloa alla sillä maidonkerääjät eivät riittäneet... Onkohan kellään muulla ollut tällaista? Pidin tuplaliivinsuojia liki koko imetysajan ihan loppuaikaa lukuunottamatta, sillä yhtäkkinen voimakas maidontulo kastelisi muuten paidan :( No, ainakin maitoa riitti. Toisaalta vauvaparka sitten oli monesti tukehtua maitosuihkuun ja ehkä sai hotkimisesta enemmän ilmaa vatsaansa.
 
Rintintin
Joo meillä oli mukava kätilö äitipkl:llä :)

Bikiniraja
Sokeroinnissa oon käynyt viime kesästä asti ja oon nyt raskausaikanakin käynyt säännöllisesti! Itse en mitään tuheroa ala kasvattamaan :D

Neuvola
Tänään oli neljäs neuvola. Painoa tullut nyt yhteensä 5kg. Yksi mikä jäi mua mietityttämään on se että viime neuvolassa (19+3) SF oli 15cm, nyt kolmeviikkoa myöhemmin (22+2) SF OLI 22cm!! Aika iso pyrähdys 3 vko:ssa, 7cm..?!
Tosin molemmilla kerroilla sen on mitannut eri th-opiskelija..
Sokerirasitukseen käy siis mun tie 8.3, PCOn vuoksi.

Liikkeet
Joka päivä enemmän ja voimakkaammin.
Onko istukka on etuseinässä sama asia kun et se siis kasvaa mun mahaa vasten siis? :D

Napakoru
Poistettu eilen :( voih.. Ja mun syväonkalo napa tulee pintaan :D

H&M 22+2
 
Kiva kuulla että niin monella on taas ihania ultrakuulumisia! Mukava kuulla torstai että lääkäri ei kuitenkaa kasvusta ollut huolissaan, toivotaan että kaikki myös kontrollissa on hyvin!

Ollaan päätetty olla ottamatta vakuutusta, meillä luotto perusterveydenhuoltoon on kuitenkin korkea. Mulla muutama tuttu jotka eivät ole saaneet vakuutusta rakenneultrassa löytyneet oireen/sairauden vuoksi, mutta ovat kuitenkin olleet tosi tyytyväisiä perusterveydenhuoltoon.

Eilen illalla levossa oli muutama kivulias supistus. Yöllä heräsin kovaan vastakipuun ja silloin supisteli tosi kipeästi lähes säännöllisesti melkein tunnin ajan. Säikähdin kyllä aika kovasti ja meinasin keskellä yötä soittaa synnärille neuvoja, mutta sitten supistukset loppuivat nopeasti ja nukahdinkin sitten heti perään. Neuvolassa oli sitä mieltä että uskallan asiaa vielä seurata, ei tarvitse vielä tässä vaiheessa jäädä sairauslomalle, mutta työpäivän lisäksi ei saisi tehdä nyt yhtään mitään.. :| Meinasi että jos supistukset muuttuvat säännöllisiksi, niin sitten soitella taas. Jotenkin jäi semmonen olo että jos joka päivä tulee satunnaisesti supistuksia ja jos osa tulisi kipeinä, niin uskallan vielä seurata. Mutta jos sitten tulevat jatkuvasti säännöllisinä, niinkuin synnytyksen käynnistyessä niin sitten ottaa yhteyttä..? En yhtään tykkää tästä pirteestä itsessäni että minusta on tullut ylimurehtia kaikkien oireiden kanssa, varsinkin kun en koskaan aikaisemmin ole ollut tällainen. No, ensi viikolla on neuvolalääkäri, joten silloimpahan näkee aiheuttaakko nämä supistukset muutosta kohdunkaulalla.
 
Rintintin Mielestäni sen "litkun" pitää pysyä sisällä sen 2h, eikä saisi juoda tms. rasituksenaikana. Mulle tehtiin rasitus jo niin varhaisilla viikoilla etten tuntenut mitään ylivilkkautta vauvassa (ei juuri vielä silloin liikkeet tuntunu), mutta nyt jos on syöny huonosti,siis liikaa makeaa tms. vauva kyllä liikkuu enemmän.

Almeja Minä oon myös ollu kovin hellyydenkipeä. Ja sitten päin vastoin, kiukutellut turhasta. Seksi halutkin oli kadonnu välillä,mutta nyt sitähän vois harrastaa montakertaa päivässä. ;)

Missy1985 Luulisin että saat mennä makoileen jonnekin toimenpidehuoneeseen tms. kun vain olet vailla. Liikkuahan rasituksen aikana ei juuri wc:ä kauemmas saa.

Aika monella näyttäis olevan sokerirasitus edessä. Kannattaa ottaa vaikka jokin romaani mukaan että aika kuluu. Mutta itse nautin tilanteesta kun sai vain olla. :D
 
Torstai Vastasiko sikiö siis toiseksi viimeisessä ultrassa keskimäärin mitoiltaan 3 päivää pienempää, niin että jokin yksittäinen mittan heitti enemmänkin vai tasaisesti kaikilta mitoiltaan?
Mulle sanottiin, että yli viikon täytyy jätättää ennenkuin kontrolloidaan, jos ainoa löydös. Ja tuo että jätättää nyt yhteensä viikon, ei kuulosta mun korvaan omien kokemusten jälkeen enää laisinkaan pahalta. Lähinnä kuulostaa erikoiselta, että sait kontrolliajan alun alkaenkaan. Tietenkin lääkärillä voi olla jokin kutina asiasta, minkä takia haluaa kontrolloida, mutta kasvusta jos tasaisesti jätättää, niin en olisi sinuna murheissani. Koitahan jaksaa taas seuraavaan ultraan!

Hemutus Ninjasta saa muovisia joustavia napakoruja, joita voi käyttää myös ultrissa, missä metallisia ei saa aina käyttää. Niissä on pitkä taipuisa varsi ja varmasti menee koko raskausajan. Ei ole varsinaisia raskausajan koruja, vaan vielä kätevämpiä, kun ovat pehmeitä.

Muumimamma saikulle nyt, sanon minä :| Eiks je? :)
 
murukka ensin jätätti rakenne ultrassa 3 päivää, mutta kaikki muu oli kunnossa. Kaikki mitat oli tasaisesti jäljessä siinä käyrällä vähän alakäyrän yläpuolella. Silloin ultraaja sanoikin että no jos haluat niin voisit tulla kontrolliin ens viikolla. Ja sitten seuraavalla kerralla mitat olikin noin viikon jäljessä, mutta yhä tasaisesti. Ei lääkärikään huolissaan ollut, mutta parempi katsoa kuin katua. Ihanaa että ei sunkaan mielestä kuulosta yhtään pahalta, vaikka en itsekkään osaa olla huolissani kun maha kasvaa ja potkut vahvistuu päivä päivältä :)

Minäkin joudun sokerirasitukseen, vaikka en mihkään riskiryhmään kuulukkaan, mutta kun esikoinen oli melkein 4 ja puoli kiloa (4200g), niin lääkäri halusi varmistaa ettei seuraavasta tule isompaa. Se on mulla vasta noin kuukauden päästä.

muumimamma oi, varmasti säikäyttää jos säännöllisinä ja kipeinä jo tulee supistuksia. Toivottavasti loppuisivat vielä ja ei olisi tullut suuria muutoksia.
 
muumimamma Toivottavasti supistukset vähentyneet jai peräti loppuneet :)

Onnittelut kaikille hyvistä ultra kuulumisista.

Vakuuksista Me ei aiota ottaa masukille vakuutusta ei nyt eikä syntymänkään kälkeen.

Muuten tulin vaan poksumaa rv 22 poks poks
Tasan viikon päästä neuvola ja tasan 2viikon päästä pääsen taas ultraan :) ( Jos se sukupuolikin nyt näkyisi paremmin tai kun viimeksi saatiin vaan niin hämärä veikkaus "nemmän tytöltä näyttää kun pojalta"

Huomenna soittelevat äippäpolilta mun sokereista. Oli puhetta että jos viikossa on huonoja arvoja niin mun ultra-aikaa aikaistetaan ja insuliinit alkaa, mutta kun viikon mittaillut niin ainoastaan 1 arvo on yli sallitun,että toivottavasti ne insuliinit ei nyt ihan kuitenkaa viä alkas. Mutta huomenna kuulen tuomioni =)
 
Muumimamma_ toivottavasti supistukset ovat nyt ohi eikä tuollainen toistu ihan vähään aikaan. Kyllä minäkin jäisin aika äkkiä saikulle, jos supparit ovat noin voimakkaita ja säännöllisiä. Ne voivat heikentää kohdunsuuta mikä ei näillä viikoilla ole kauhean hyvä juttu.

Aanna mulla ei heruminen ollut ihan noin voimakasta. Pari liivinsuojaa oli kyllä tarpeen alkuvaiheessa, mutta pulloa en sentään tarvinnut :D Imetyksen jälkeen piti aina vaihtaa kuivat suojat ja välillä liivitkin.

torstai: Minä olen jo pessyt vaatteita. Tyhjennettiin vanha lipasto vauvan vaatteita ja vaippoja varten. Sinne olen sitten pikkuhiljaa pessyt ja silitellyt niitä pienimpiä vaatteita valmiiksi. Itselläni on ainakin jo kauhea halu laittaa kaikkea valmiiksi. En halua jättää kaikkea sinne viimetippaan. Ei koskaan tiedä mikä oma vointi on silloin. Ulkona kuivaamisessa on myös haittapuolensa (siitepölyt ja kaupunkien läheisyydessä saasteet).

Valmisteluja ollaan tosiaan jo tehty jonkin verran. Eilen haettiin varastosta vanha pinnasänky. Siinä oli hiukan homepilkkuja. KÄÄK!!! Mies kuurasi näkyvät pois vedellä ja tänään pestään desinfiointi aineella. En kyllä tiedä auttaako se yhtään homeeseen. Tietty täällä sisällä on kuiva ja lämmin kun varastossa on ollut kosteassa ja kylmässä vuosia. Ei sitä hometta siis paljon ollut. Muutamia pilkkuja vain, mutta silti mietityttää... Lähteeköhän se kasvamaan uudestaan vaikka kuinka putsaisi? Onkos teillä kokemusta asiasta?

Hemutus: Kyllä istukka etuseinässä tarkoittaa, että se kasvaa napasi (ei selän) puolella kohtua.

Sokerirasitukseen olen minäkin menossa muutaman viikon päästä. Silloin ei saisi tosiaan syödä tai juoda eikä oksentaa. Eihän se toimi, jos litkut oksentaa pois. Ideana on nähdä miten sokerilitku vaikuttaa omaan sokeritasoon. Hirmuisesti ovat asiat muuttuneet edellisistä kerroistani. Ensimmäisessä raskaudessa todettiin rd, mutta hoitona oli vain ruokavalion muutos eikä sitä sen kummemmin seurailtu. Toisessa ei ollut rd ja silti vauva oli huomattavasti isompi.

Barbbis 22+4
 
Täällä ilmoittaudutaan ja tähän vaatteiden ja tavaroiden haalinta / pesu ryhmään :) Oon pessy lakanoita kuin vaatteita, leluja sekä kestovaippoja. Pinnis, koppa ja sitterit lomottaa makkarissa ja äitiyspaketit työhuoneessa. Lelut tai pehmoiset sellaiset ajattelin kanssa virittää koppaan ja laittaa jo esille. Täytyy itseä tutustuttaa tähän uuteen tavaraan ja sen olemassaoloon :) Joku tuttava sanoi miten voit laittaa esille jos jotain käy? Vastaus oli, että siinä kohtaan tavarat on yhtä tyhjän kanssa oli niitä tai ei. Se mitä menettää on suurempi murhe. Ei se mitään helpommaksi tee vaikka laittaisin kaiken piiloon varastoon ja nostan esille 2vkoa ennen laskettua h-hetkeä. Turhaa taikauskoa.

Tosta pinnasängyn homeesta. Jos se jää teille pesun jälkeen jo lämpimään niin tuskinpa home siinä enään vihtyy kun ei puu kosteana pysy enää. Ite ainakin uskaltaisin ottaa käyttöön kun näin hyvissä ajoin sitä kuuraatte.

Mä en oo ihan varma onko mulla kanssa jotain supistuksia ollu, nipistelee mahan pohjaa ja tuntuu aika kiinteältä toi kohtu. Pitkäkestoisia eivät ole..

Mun on turvotus onneksi lähtenyt laskeutumaan :) maha on pullahtanu tohon etumukseen ja on kapeampi kuin lantio tämän pullahduksen jälkeen ollu. Mä käytän aika tiuhaan rintaliivejä kun rinnat on kasvanu niin valtavasti, en halua niiden roikkuvan ilman tukea :) Kaarituellisia liivejä kyllä käytän. Painoa ei ole tullut yhtään kun oon rajottanu tätä syömistäni ja vaihtanu enempi vielä kasviksiin...
 
Täällä kans tuntuu että tavaraa ja vaatetta alkaa kertyä, vaikka oon muka säästänyt kaiken tarpeellisen esikoiselta. Eilen ostettiin käytettynä toinen tripp trapp -tuoli (joo, tiedetään, ehkä vuoden päästä sille alkaa olla tarvetta...), kun sattui olemaan lähellä myynnissä just samaa väriä kuin esikoisen tuoli (tuotannosta poistunut mahonki/wenge). Just hain postista myös brion kovan kantokopan, jota ajateltiin käyttää sekä vaunuissa että partsilla päikkäreillä. Ostin sen huuto.netistä 7 eurolla (ihan priima!) ja se käy näköjään oikein hyvin myös emmaljungan vaunuihin. Myös pari pientä bodya ja pikkuinen tyttöjen hattu on ostettu.

Oon kans vähän miettinyt, että mitä sitten jos vauvalle tapahtuukin jotain, mutta oon samaa mieltä Sandrastiinan kanssa, että siinä vaiheessa turhat tavarat kai on pienin harmitus.

Vakuutus ollaan ajateltu ottaa, hyvä kun tulikin taas puhetta.

Äitiysloman alun ilmoitin myös töissä tietojärjestelmiin tällä viikolla (esimies kiirehti sitä, jotta voidaan alkaa katsoa sijaista). Kai sitä nyt voi luottaa kelan sivuilla olevaan laskuriin äitiysloman alun suhteen? Kelan päätöstä äitiysrahasta ei ole vielä tullut, mutta äitiysloman olen laskenut alkavan 14.5.

Maikki rv 23+1
 
Maikki79 mäkin ilmoitin työnantajalle ä-loman alkupäiväksi ihan sen mitä Kelan sivuilta neuvolassa laskimme, kai siihen sitten voi luottaa. Kelapaperit laitan vasta tänään eteenpäin.

Vakuutus me otamme vakuutuksen Turvasta, mistä muutkin vakuutuksemme ovat. Ja otamme sen ennen vauvan syntymää. Kokemusta ei oikein ole tuon vakuutusyhtiön vauvavakuutuksesta, koska emme ole sieltä kertaakaan hakeneet mitään, kun esikoinen on ollut aika terve tapaus.

Vaatteet ja tavarat vaatetta olen ostanut, mutta en vielä pessyt. Pinnasänky ostettiin viime viikolla, saatiin kanssa Brion hyvä käytetty edullisesti. Britaxin kaukalo ja se City koppa pitää vielä hankkia, mutta eihän niillä kiirettä. Kaukalo hankitaan varmaan ekaks, jos vaikka syntyykin pieni ennen aikojaan (hyvin epätodennäköistä, mutta ei ikinä mittään tiedä) :) Ja se vaunukoppa haetaan vasta keväämmällä....eihän tässä nyt silti enää kauheesti aikaa ole, ens viikolla ollaan jo maaliskuussa, huh! Ihanaa :heart:

ON: Itsellä on todella hyvä olo, energiaa riittää ja masukaan ei ole tiellä. Ei ole ollut mitään supistuksia, eikä maitoakaan valu. Liikkeet tuntuu voimakkaina päivittäin. Kiloja tullut nyt 7kg ja se vähän kyllä ketuttaa, mutta itseä saa myös vähän syyttää, kun on herkut maistunut. Pitää nyt tsempata ja kattoa vähän mitä syö, ettei nyt ihan överiksi mene. Kuitenkin kesällä joutuu kulkemaan "pienissä"/kevyissä vaatteissa, niin en halua näyttää ihan hirveeltä :D Esikoinen kun syntyi syksyllä niin oli hyvä piiloutua kaikkien huppareiden alle :D

Ihan tuli tippa aamulla linssiin, kun töihin ajellessa kuuli radiosta, että Victoria on synnyttänyt tyttövauvan, raskaushormonit jyllää, kun niin liikutun pienistä :LOL:

Koittakaa saikkulaiset jaksella!! =)

jkoo + Pupu 23+1
 
Heippa naiset!

Victrorian ja Danielin lapsen syntymä sai tämän mamman silmille onnen kyyneleet kun kuuntelin Danielin tiedotustilaisuutta :heart: Ihanat raskaushormoonit pitää kyllä huolen että herkillä ollaan :heart: Tuli kyllä kieltämättä esikoisen syntymä samalla mieleen ja siitäkin tais osa kyynelistä tulla, kun muistaa kuinka henkeä salpaava hetki on saada lapsi rinnalle :heart:

Vakuutus ois täälläkin tarkoitus ottaa, kunhan sais aikaaseksi ennenkuin määräaika menee umpeen :saint:

Äitiyslomalle 30 pv ennen LA eli just eilen tehtiin jatkoa mun työnkierron sijaisuudesta 5.5.2012 asti vaikka Kelan laskuri näyttää että äippäloma alkaa 4.5. Eli mä oon täällä assarina yhden tyypin paikalla joka on firman sisällä työnkierrossa ja se haluaa jatkaa niitä hommia missä nyt on... ja jos se ei tuu takas niin sit täs aukee vakkari paikka ja mä just kysyin että oonhan mä samalla viivalla jos paikka tulee auki vaikka äitiyslomalle jäänkin ja vastaus tuli kuin apteekin hyllyltä että "Ilman muutahan sä haet sitä siinä tapauksessa!" :) Tuli hyvä mieli :) Mutta aika näyttää kuinka asit lutviutuu! Pääasia että saa olla töissä jos vain kunto kestää, saa jatkaa rahan säästämistä vielä pari kuukautta.

Vauvan vaatteista / tavaroista Mä oon ostanu vain yhden valkoisen Bodyn hopella tekstillä "Born in 2012" :) Mutta onhan meillä sitten esikoisen, tytön, tavarat ja vaatteet tallessa, ne tulee väkisinkin sit muuton yhteydessä eteen. Mutta veikkaan että vaatteiden pesu ja lelujen pesu jää äitiyslomaan, kun pitäis saada talokin jollain tapaa kuosiin, kunhan eka päästäis muuttamaan eli menee tuonne maaliskuun loppupuolelle... Ei enää millään malta odottaa :D Sielä on jo pystyssä kodinhoitohuoneen ja keittiön kaappeja - ja mä niitä eilen jo silittelin "Pian äiskä tulee pyyhkimään teistä tuon pölyn ja mustat sormen jäljet!" :D

Omaa napaa: Tuntuu että mun vatta on ihan jättimäinen, ihan hirvittää jo etukäteen kahden viikon päässä oleva neuvola että mitähän sf-mitta näyttää! Meidän esikoinen oli kyllä pieni 3014 g ja 50,5 cm, mutta oli odotettavissakin silloin että lapsi on pieni kun on hedelmöityshoidolla alkunsa saanut. Mutta kun nyt on luonnollisesti alkunsa saanut ja minä, äiti, olen ollut oikeen jättivauva 4380 g ja 57 cm, niin pikkasen huolestuttaa että nyt on tulos äidin klooni eli jonku monsterityttö (tai sit poika, jos kätilö näki väärin) :D KÄÄÄK!

Huomenna ois hammaslääkäri hammaskivien poistoon... piru vaan kun se on jotenkin kivuliaampaa raskaana ollessa, kun se on muutenkin mun mielestä :stick:

PikkuMyy ja "kikko" 24+5
 
Heippa!

Kovasti vaatteita olen jo ostellut.
Ei malttaisi oottaa että poika tulisi maailmaan=) ja pikkusiskokin odottaa innolla.
Aamulla kävi kauhea säikähdys..verta tuli paperiin kun kävin pissalla,no soitin nevolaan ja käski seurata tilannetta ja mennä sitten päivystykseen jos pahenee,tai tulee kipuja.
Suppareita ei ole eikä muitakaan kipuja..tuli vaan jotenkin kauhee tunne nähdessäni verta..mutta jospa se oli vain tämä kerta.
Onko muilla ollut?

t: maritta83 ja mooses 24+2
 
Moikka!!

Kestovaipoista; aiomme kestoilla jälleen omien voimavarojemme mukaan, kotona ollessa lähinnä. Ja jos joku haluaa myydä äitiyspakkauksen kestoja niin laittakaa viestiä minulle, voisin olla kiinnostunut :D

Vakuutus otetaan pohjolasta, jossa kaikki muutkin vakuutukset ovat, tuo tarvinneekin ottaa ja olla hyväksyttynä jo 28 viikolle mennessä...

Saimme eilen kutsun toiseksi nuorimman tyttäremme leikkaukseen, hänellä toinen lapaluu korkeammalla, ja "sillat" niskoissa... on todella pitkä ja raskas operaatio... kestää n. 8tuntia leikkaus, jos kaikki menee hyvin... Solisluut esim katkaistaan,...
Nyt olenkin miettinyt, kun lapsen toipumisaika on kuitenkin pitkä, ja en todellakaan pääse minnekään täältä kotoa kuukauteen ainakaan... Olisiko pitänyt ostaa jo kaikki valmiiksi ennen tuota operaatioo joka siis jo parin viikon päästä..
Mitään ihan kriittistä kait ei puutu, vaipat joo, mutta vaatteita, rattaat, kaukalo, ne on... sänky, pari tuttipulloakin, niihin tutit tietty tarttis hakee... Tarttee kait metsästää se lista missä on ne "kaikki" tarpeelliset ja tarpeettomat :whistle:

Mulla ei ole mitattu edelleenkään masumittaa, mut kaippa sekin aikanaan..
Kelan paperit lähetin, ja niistä kait päätös tuloo aikanaan, onhan tuohon aikaa vielä...
Kontrolliinkin pääsen tuon istukan vuoksi 28viikolla, et 6viikon päästä =)

Täällä myös alaselkää iltasella jomottelee, ja sohvalta pääseminen onkin ajoittain hippusen työlästä...
Samoin oikeanjalan kokonaisvaltainen suonikohju on kamalan näköinen, ja kipeä myös, mutta yritetään pärjäillä :p Hirudoidia vaan kerros...

Kaikkee piti kommentoida, mut pää alkoi lyödä ihan tyhjää nyh...

jisse ja rinsessa
 
Nonnih. Vakuutuspaperit viety Turvaan ja Kelassa käyty jaja palkanlaskijaa häiriköity.. Mitäs sit vielä? :)

Tänään pitäs polttaripalaveriin mennä.. huhheij, kahdet häät tänäkesänä, joissa oon itte kaasona. Hmph.. en sit tiiä tunnenko oloani niin hehkeeks kaasoks.. :D Mut saanpahan ainakin ainutlaatuisen mulle juuri teetetyn puvun :) Ja vielä hyvä tuuri, et molemmissa häissä suht sama väriteema, nini.. ^_^

Äitiysloma alkaa mulla.. sen 30 päivää ennen.. :O Luulisin näin ainakii.. Ainahan sitä voi jäädä sit sairaslomalle, jos ei pysty eikä kykene..

Emby^ ja nökö 23+3 :heart:
 
Helou!

Täällä kans tuppas tulee kyyneleet silmiin kun kuulin Ruotsin uudesta prinsessasta =)

Kelan paperit sain äippäavustuksen ja lapsilisän osalta vietyy jo ja paketin pitäski tulla 2 viikon päästä. Äippäraha paperii pitää viel miettii kun en tiiä että tulenko nyt saamaan sitä työttömyysrahaa pari kk vai en.. Millois se pitikään viimestään hakea??? 2kk ennen laskettua aikaako?

Vakuutusta tuskin tullaan ottamaan..

Selällään ei pysty enään olee kun äityy selkäkipu niin pahax ettei meinaa ylös päästä, onnex ei muuten vihottele (vielä)

Nyt on alkanu aika hyvin helpottaa noi pelkotilat ja oon jo jotaan vaatteita ostellukki =) Ja etenkin kun potkut voimistuu koko ajan ja tuntuu paremmin =)

Roki ja miniriiviö 23+5 (tais aikasemmin mennä jo laskutki sekasin)
 
Täällä myös yksi prinsessauutisesta kyynelehtinyt! Hyvä, etten ole ainoa :D

Mä en oo vielä(kään) kelan papereita lähettänyt. Pitäisi varmaan jo laittaa nekin menemään. Esitietolomakekin täyttämättä. Kaikenlaista pitäisi tehdä siis.

Edelleen suht energinen olo, rv 24+3 tänään. Huomenna on onneksi perjantai ja pari päivää lomaa töistä edessä.
 
Aivan ihanaa että tänään Ruotsin uuden kruununperillisen syntymä! :flower: Ties vaikka joku meidän lapsista olisi tulevan kruunuperillisen tuleva puoliso :D

Nyt sitten jäin saikulle.. ja harmittaa etten tajunnut jäädä jo aikaisemmin. :headwall: Ensi viikolla alkuviikosta neuvolalääkäri. Nyt pelottaa jo että mitä jos kohdunkaulalla on tapahtunut muutosta ja joudun vuodelepoon koko loppuraskauden ajan. Vuodelepo on kyllä semmoinen joka minun mielestä on henkisesti yksi raskaimmista normaaliin raskauteen liittyvistä asioista, mutta toki pienokaisen hyvinvointi menee edellä. Säikähdin jotenki sitä kun tänään kuulin eräästä tutusta jolla supistukset tulleet juuri niinkuin minulla ja suunnilleen näillä viikoilla oli joutunut jäämään vuodelepoon koko loppuraskauden ajaksi, lapsi oli sitten syntynyt ensimmäisenä päivänä kun oli saanut liikkumisluvan. Turhaahan sitä murehtia asioita etukäteen, mutta kun tämä raskaus vain tekee jotenkin niin herkäksi..

Muumimamma_ 25+5
 
Rakkaat kanssasisaret, muistakaan kun täytätte niitä vakuutuspapereita kun niihin pyydetään sitä kopiota neuvolan äitiyskortista niin muistakaa ottaa kopio myös KANSILEHDESTÄ !!! :kieh: Kun mä sain eilen postissa lapun et jos en toimita sitä kopiota kansilehdestä myöskin niin multa evätään koko vakuutus.... Et niin tärkeä juttu se on. En onneks hieman kiehahtanut kun luin tuon lapun...

Ja niin täytyy teillekin sitten mainita toisesta asiasta josta hieman tuo pinna kiristyi, mikä on muutenkin ollut mun mielestä viimeaikoina aivan tarpeeks kireellä muutenkin. Olen siis ollut hoitoalalla sijaisena samassa paikassa nyt 4 vuotta. Meillä on tähän mennessä kaikilla sijaisilla jatkettu työsopimusta äitiysloman yli joillain jopa hoitovapaalle asti, mutta nyt sitten kun olis mun vuoro vihdoin jäädä äippälomalle ni sanotaan et sorppa sä saat kenkää (eli sopimusta ei enään jatketa) :kieh::mad: Joo eli menee kesälomat sitten maksuun ja sit vaan sanotaan et no ei se tarkota sitä etteikö olis töitä kun haluan palata äippälomalta: No anteeks vaan mutta voivat sitten ihan pitää v***u työpaikkansa s*****a!!! No kyllä mä nyt sitten laitoin meiliä liittoon et voiks ne oikeesti tehdä näin.

*madde + topi 24+2*
 
Tulin vaan poksumaan 25viikkoa täynnä!!olo on jo malttamaton tuntuu että aika matelee vaikka eihän tässä kovin kauaa oo enää.....vaatteita on hankittu ehkä jo yli tarpeitten:)vaunut on mutta ainakin pinnis vielä puuttuu ja turvakaukalo:)4d ultraa harkitsen ku ois kiva nähä pikkuinen mutta onhan se aika hintava.rosa81,25+0
 
Madde: milloin sun soppari katkeaa? Siis ennen äitiyslomaa vai sen aikana? Mullahan on tilanne, että sopimus katkeaa ennen äitiyslomaa ja se on vaan voivoi. Sijainen tulee tilalle ja en tule saamaan palkallista äippälomaa, vaikka olen ollut samassa paikassa vajaa 1,5v. Meillä on tällä hetkellä tosi lyhyet sopimukset,, helppo heivata työntekijä ulos :( Aikaisemmassa pätkätyössä mun soppari jatkui sen vuoden loppuun, minä vuonna esikoinen syntyi kesällä. Palasin sitten vielä keväällä äitiyslomalta töihin ja työsuhde katsottiin yhtenäiseksi tuon vanhempainvapaan yli.

Tänään ei ole ollutkaan energinen päivä. On huimannut, elohiiri vipattanut silmässä kuin pahemmassakin stressissä, supistellut useasti ja iltapäivällä jopa vähän kipeästi ja pitkään kerran, onneksi vain tuon kerran. Työssä oli vähän takkuista, jotenkin väsyttää armottomasti. Ehkä vain tämän perjantain vuoksi? Onneksi viikonloppu alkaa.
 
Madde, täällä sama tilanne, työsopimus katkeaa heinäkuussa eikä jatkoa ole luvattu. Ennen raskausuutista oli sivumennen puhetta, että työ olis jatkunut seuraavanakin syksynä, mutta ääni on nyt vaihtunut kellossa. Oon siis opettaja. Liittoon on jätetty soittopyyntö ja aion kysyä olisko mulla saumaa "vaatia" itselleni sopimus myös ensi lukuvuodeksi. Vaikka olisin sit kokonaisen lukuvuoden vanhempain-/hoitovapailla, haluaisin kuitenkin voimassaolevan sopimuksen (palvelusvuodet kertyis, olis paremmat mahdollisuudet saada paikka sitä seuraavana lukuvuonna). Rehtori pelkää lähinnä sitä että on vaikea saada sijainen tai tulee riitaa kesälomista, mutta mä olisin valmis antamaan kesälomat sijaiselle, kunhan olis voimassa oleva soppari. Ensi viikolla varmaan pääsen keskustelemaan asiasta tarkemmin, kun sekä luottamusmies että rehtori on maisemissa.
 
No mulla on sopimus voimassa 11.6 asti eli jään jo kuitenkin 7.5 äippälomalle. Ja kun en vaan stä ymmärrä että siitä ei olis mitään kustannuksia työnantajalle pitää mun nimi vaan paperissa et lomat säilyis.... Ja kun tilanne olis kuitenkin se et jos en olisi raskaana ja jäämässä äippälomalle ni kyllä mun sopimus jatkuis niin kauan kun vaan haluisin olla siellä töissä....

Nyt olin muuten pitkästä aikaa yövuorossa ja muuten meni ihan mukavasti, mutta helkkari millanen närästys!!! Toivottavasti johtui vaan yövuorosta eikä tullut jäädäkseen, mua ei normaalisti ikinä närästä.

*madde + topi 24+2*
 
Voi apua miten vaikeeta noi kelan jutut..en tiedä edes millon äitiysloma alkais normaalisti, itse laskin eri päivän kuin kelan laskuri vai tarkottaako vanhempainrahakauden
eka päivä edes samaa? kesälomaa en ilmeisesti saa pitää joten ehkä otan vähän
varhennettua. Neuvolassa kaikki ok, painoa tullu vasta reilu kilo.

teris 22+2
 

Yhteistyössä