Kesäkuun Kastehelmet 2012 **HELMIKUUSSA**

barbamama homepilkuista: kaivoin meidän ulkovarastosta pari viikkoa sitten syksyllä sinne viedyn auton turvakaukalon, jonka kankaassa ja turvavöissä oli homepilkkuja aika paljon. No liottelin ja pesin niitä pari päivää ja home lähti ja on pysynyt poissa. Kaukalo on kuin uusi :) ja nyt säilytän sitä sisällä.

Vaatteista ja tavaroista vielä sen verran että esikoisen aikana ostin suurinpiirtein kaikki vaatteet ja tavarat raskausviikkojen 20-30 välissä, mutta vasta rv36 aloin kokoamaan pinnasänkyä ja peseen&silittään vaateita ja ottamaan tavaroita esille. Mutta silloin olin töissä (ja taikauskoinen), nyt olen hoitovapaalla ja mitään muuta ei tarvitse ostaa kun tuplarattaat... Eli kauhia hinku laittaa jo kaikki tiptop valmiiksi vauvan tuloa varten. Sairaalakassikin jo tekisi mieli pakata, kun sisältö on jo tarkasti paperille suunniteltuna :D
 
Tulin toivotteleen hyvät viikonloput kaikille!
Meillä pojulla alkoi nyt hiihtoloma, joten äidillä onkin sitten kädet täynnä hommaa koko viikon..
Maanantaina vei paperit kelaan ja sain vastauksetkin jo, oli nopeaa toimintaa, onneksi asutaa pikkuisella paikkakunnalla, ei kelaruuhkat ole harminamme..
Pakkauksen otin rahana, ja sekin jo maksetaan 1.3... äitiysloma alkaa 18.5 :heart: Tuntuu todella kaukaiselta ajalta... mutta kyllä se nopeasti tulee eteen sitten ;)
 
huoh...taas iski flunssa!!! ja taitaa olla hiuka lämpöä...että tälleen tänään :mad: onnex on enää 3 viikkoa töitä ja sitte lomille mars!!!palailen kuhan tervehdyn hiuka...hyvää viikonloppua kaikille :heart:
Tiituliini rv 24+1
 
Vakuutuksesta. Me otettiin ennen rakenneultraa, ajattelin että ei siellä sitten ilmene mitään pois rajattavaa. Esikoisen kohdalla vakuutus on jo tämän vuoden puolella maksanut itsensä takaisin. Sen verran ollaan käyty ihan tavallisten flunssien ja vatsatautien takia. Madde aika hyvä toi kansilehti pyyntö :LOL:

Neuvolakuulumisia. Kaikki ok, sf-mitta oli 18 cm. Sentilleen sama kuin viimeeksi näillä viikoilla (22) vaikka voisin vannoa että mahaa on monta kertaa enemmän.

Neuvolalääkäri tekeekin ultralla tutkimuksen viikon 26 käynnillä, joten silloin saattaa jo selvitä että onko istukka vielä kohdunsuulla vai ei. Ja viikolla 30 on sitten kontrolli ja 36 synnytystapa-arvio. Ja sitten pyysin vielä lähetteen pelkopolille käymään läpi edellisen sektion ja siihen johtaneet syyt. Että nyt näitä ultria ja muita käyntejä tuleekin oikeen enemmän kanssa!

Sofiia 22+3
 
Tänään on ollut tosi rankka päivä - siis mun olo, ei muuten. Olen jotenkin aivan väsyksissä, huimaa, supistelee ja pari kertaa nyt kotonakin vähän kipeämminkin. Tosiaan meni muutama viikko aika hiljaisesti suppareiden kanssa ja muutenkin olen ollut energinen. Nyt taas tänään niitä on ollut kymmeniä yhtäkkiä. En ymmärrä, miksi, tai varmaan tämän olon vuoksi, kun väsyttää ja on muutenkin niiiin voimaton olo. Mutta mistä johtuu tämä yhtäkkinen voimattomuus, kun yöunetkin olivat ihan normaalit, en ymmärrä :( Toivottavasti huomenna ois parempi päivä!
 
Toivottati Aanna sinulla on parempi päivä huomenna!

Minä olen niin tylsistynyt jo tähän lepäämiseen : / Kävin pari sataa metriä ihan rauhassa kävelemässä tänään ja eiköhän siitä sitten kuitenkin tullut supisteluja koko illaksi :| Eli ilmeisesti en voi tehdä yhtään mitään! :( Jotenkin on nyt huono aavistus näistä supisteluista, tuntuu että vatsa on laskeutunut alemmaksi. Potkujakaan ei enään tule kylkiluihin niinkuin aikaisemmin, vaan potkut tuntuu huomattavasti matalammalla. Kai mulla on liikaa aikaa nyt vaan miettiä, niin kaikesta murehdin nyt ihan hirveesti.

Anteeksi taas tämä omanapailu.. :ashamed:
 
Muumimamma Tääl sama vika, lepäily kyllästyttää välillä. Mut no eipä oo paljoo vaihtoehtoja ja toisaalt taas haluun tehä kaikkeni pikku prinsessan hyväks joten kyl tän sit jaksaa ain ku muistaa et miks pitää levätä. Mul kuiteski tilanne vähä eri, ku se kohdunkaulan tilanne on jo lyhentyny ja ens ti saa sit tietää enemmän. Jännityksellä sitä oottaen.. :ashamed: :O :headwall:

POKS!! :D
Missy ja prinsessa 25+0 (ainaski näin pitkällä jo, pisimmällä ku ikinä aiemmin) :heart: :heart:
Jokainen extrapäivä on iloinen asia meille! =)
 
  • Tykkää
Reactions: ninanina
teris Kyllä se kelan laskuri pitää paikkansa eli sillä vanhempain päiväraha ohjelmalla lasketun ajan perusteella lasket ja siihen sitte tulee ekaksi vastaukseksi äitiysrahakausi eli se 30 vrk ennen laskettua aikaa aloitettu viimeistään! ja sitte vanhempainrahakausi. näiden jälkeen lukee se päivä milloin voi varhennettuna aloittaa sen äitiysrahakauden eli 50vrk ennen laksettua aikaa. Nyt keväällä on niin paljon noita arkipyhiä.. joita ei siis tarvi laskea äippäraha kauteen! vaan ne on sit siinä sivussa olevia "vapaa päiviä" Mulla itellä alkaisi varhennettuna jo maaliskuun lopussa äippäloma!

ainiin. Eilen hain netin kautta äitiyspakkauksen ja lapsilisä hakemuksen. neuvolasta saatuun hakemukseen kun pitäisi niiden kummankin lisäksi laittaa se äitiysrahakauden alkuki ja mä en tiiä vielä millon aloitan. Laitan kelalle sitten poistin kautta vaan tuon neuvolan todistuksen perään että saa sen paketin.

Olo on ihan ok.. vaikka retarfe-raitalääkettä otan 2kapselia aamuisin ni hb ei oo noussu yhtään. eli aiemmalla nla kerralla se oli 97! ja viimes ku kävin niin 98! Eli hieman heikolla hapella :/ pelottaa ihan synnytystä ajatellen toi hb alhaisuus jos kestää kauan synnytys ni ei kyllä oikein tahdo jaksaa kun ei saa kunnolla hapetettua. :(

Vauva tavaraa en vieläkään ole kummemmin hankkinut. lapulle kylläkin kirjoitin muistiin mitä tartten.. eli rintakumit välttämättä. ei saa unohtua. Mulla käy imetys iha sika kipeetä ja en kyllä siitä tykkää yhtään, mutta yrittää täytyy.

Kaukalokin pitäis hankkia kun edellisestä sitä ei enää oo itellä.

Niin ja korjata pinnasänky XD Mulla on saatu vanha pinnasänky ja pinnoja siitä iha jyrsitty ja ne on halkeillu. jospa löytyis jostakin uutta semmoista pyöreää rimaa niin saisi sen kuntoon.

Hyvää viikonloppua kaikille mammolle!
 
Viimeksi muokattu:
Hööööhh!! :(

Tänään ilmesty kaveriksi kamala närästys! Hyi! :( Hyihyihyi! Tosi hapanta nestettä nousee kurkkuun.. eikiva.. tiiä sit, pitäskö hakee Renniee vai ottaisko tota Gavisconea.. : /

Massu senkun vaan turpoo :heart:

Emby^ ja nökö 23+5 :heart:
 
Meillä on pohdittu tuota vakuutusta mutta loppuviimein en ole ihan perillä siitä mitä etuja siitä sitten on.
eikös se ole vaan sitä että voi sitten yksityiselle mennä lääkäriin?
Lueskelin noita vakuutuksia ja sielä oli myös kuoleman varalta joku korvaus hommeli...ite kun ajattelen että jos lapsi kuolee niin en mä siitä mitää rahoja halua :O
Tosin eipä meillä ole hevosellakaan tuota osioo vakuutuksessa koska meille jokainen eläinkin on perheen jäsen enkä mä halua saada rahaa siitä jos eläin kuolee...toki saishan sillä sitten ostettua uuden mutta ei tää ei käy mun ajatusmaailmaan.

Hankinnoista: en ole vielä löytänyt mieleistäni pinnasänkyä joten odottelen kun se tulee vastaan niin sitten kyllä heti ostan :)
ystävältä sain toissapäivänä ihan hirmuisen kasan pikkuprinsessalle vaatteita joten ei tarvi lähtee niitäkään ostelemaan :)
niitä vaatteita katsellessani järki hävis ihan kokonaan ja otin mukaani myös toppahaalareita jotka olivat siis alle 60cm :D sitten kun laatikko olikin pakattuna sanoin ystävälle että mä nyt katon nää uudelleen kotona ihan ajatuksella ja palautan ne joita ei tarvita :D
no kotona sitten löytykin jo järki koko hommaan :D
esikoiselta jäi aikanaa aivan ihana ja todella hyväksi todettu sitteri jonka sitten sain esikoisen isältä myös tälle lapsukaiselle :)
koitin ettiä pitkään sellaista hyvää ja tukevaa jossa olis kunnon ne sivu "laidat" mutta empäs mä yhtäkään sitten kelpuuttanu :D onneks sitten sain kuitenkin tuon :) ja vielä sellanen kiva tumman sininen nallekuosi ja irrotettavat päällise joten ensinnäkään siinä ei ihan heti lika näy ja toisekseen tosi helppo pestä :)
oon vaan ittekseni pohtinu että meillä ei taida tuo isäntä pahemmin välittää että saan esikoisen vanhoja tavaroita exältä, tai ainakaa hän ei ota mitään kantaa kun sieltä jotain roudaan kotiin kun lasta kuskaan.
myös rattaat saadaan exän uudelta naisystävältä :)

omaa napaa: viime viikolla ilmaantui tääläkin veristä vuotoa ja ilman mitään järjellistä syytä.
eilen oltiin reissunpäällä ja mahaa juili ihan kun menkat alkais ja sitten kun kotiin päästiin niin olikin pikkuhousuihin ilmaantunut sellaista ihan tummaa verta, siis ihan kuin sellaista vanhaa rusehtavaa.
samoten tuli vähän sellasia hyytymiä mutta ei laisinkaan samanlaista kun alkuviikosta...sillon veri oli sentään ihan kirkkaan punaista.
jäin sitten itsekseni miettimään että onko tuonne johonkin voinu jäädä alkuviikosta noita hyytymiä ja verta ja nyt vasta tullut sitten pihalle ja sen takja ollut sitten noin "kuolleen" näköistä.
vaiveli kuitenkin potkii ja syke kuuluu hienosti.
kävin myös alkuviikosta tarkistuksessa ja kaikki oli ihan hyvin ja lääkäri epäilikin että veri ei ollut peräisin edes kohdusta asti.
 
Matte07
Vakuutus meillä otettiin ainakin sen vuoksi, että se korvaa myös sellaiset jos lapsella todetaan esim synnytyksessä tai imeväis-iässä jokin perussairaus niin kaikki lääkäri, operaatio ja lääkekulut. Saa samalla suoraan mennä yksityiselle lääkrärille kylläkin myös. (tk puolta yhtään väheksymättä, mutta kunnallisella lääkärijonot suht pitkät nykypäivänä).
Esimerkkinä vakuutus korvaa mm.korvien putkitukset ykstiyspuolella.

:) :) :) :) :)

Hemutus ja Möykky-poitsu 22+6
 
Olen nyt kipeenä :( oon muuten saanut äitiyspakkaukset pari viikkoa sitten, ihania vaatteita <3

Hankinnoista, oon ostanut kahdet turvakaukalot fb:n lastenkirppiksestä edullisesti. Ne tulee ens viikon aikana postissa. :) loput tavaroista ostetaan sitten pikkuhiljaa parin kk:n aikana. Vauvanvaatteita on nyt ihan tarpeeksi.

malendra+pikkuiset 26+0 POKS!
 
  • Tykkää
Reactions: ZiiliZeija
Mä ostin tänään kirppikseltä itkuhälyttimen kympillä, vaik aattelin ens ettei semmost tarvitte, ei meil viimeksikään ollut. Mut halvalla kun lähti toimiva niin.

Mä ostin uuden auton eilen, farkku volvon.

Huomenna taas lääkäriin saikkua lisää hakemaan selkä edelleen kipiä ja supistelee kun vähänkin enempi jotain tekee.
Ja sit tarttee apteekist hakee hiivalääkettä, hiivatulehdus vaivaa, viime raskaudessakin oli kerran.

~ZZ&PikkuT 23+5~
 
Viimeksi muokattu:
Emby niitä Rennieitä on erimakuisia ainakin tais olla minttu ja lakritsi. Mä ostin lakritsin makuisia ja pureskelen sen ni se on ihan jees makuinen.

Kysymys: tuleeko muille kipuja pissalla käymisen jälkeen?? Kun mulla ainakin siinnä vaiheessa kun rakko on ollut kohtalaisen täys esim. yöllä, tulee vessassa käymisen jälkeen kovia viiltäviä kipuja mahaan, mitkä kyllä menee ohi nopeasti. Ihmettelen vaan mistä mahtaa johtua?

*madde ja topi 24+4*
 
Madde Oon huomannu joskus saman ja miettinyt iteki et mistäköhä johtuis. Oon tarkastuksissaki ain kertonu et ainoo kipu jota joskus tuntenu ni on just sellane pikanen nipistys tai vihlaisu. :ashamed: Tie sit mist johtuu.. :whistle:

Tänne taas avautumaan ja iloitsemaan tästä yhestä kohta ohi meneväst päiväst taas! =) Saas kyl nyt nähä kuis pitkälle täs viel pääsee, mut ollaapaa jo sentää pari päivää yli. =)

Missy ja prinsessa 25+2 :heart: :heart:
 
Tulin poksumaan 26+0! <3 <3

Hei jos jollain olis kiinnostusta ostaa meidän yhdellä lapsella olleet hyväkuntoiset Emmaljungan Citycross-yhdistelmät niin laittakaa yksäria! :) Mukana tulee Quadrolift-kantokassi eli menevät vauvasta aina 4-vuotiaalle. Vaunut ovat säilytetty sisällä, eikä meillä ole lemmikkejä :)
 
Täyden rakona tyhjennys on hyvin epämiellyttävää varsinkin aamuisin jos ei yöllä oo herääny käymään. Samaa ihistävää nipistelyä on varmasti täällä mistä Madde kyselee. Vähän niinko lihakset kramppaisi alavatsalla? En tie voiko rakko krampata tai sit vatsalihakset jotka palautuu takasin lisävenytyksestä?

Muistelin taannoissia kesustelun aiheita ja mites: Masut jossa istukka oli edessä on kehittyny? En nyt muista miten se keskustelu meni, mutta jotenkin erilainen mahan muoto siitä tuli? Alko vaan kiinnostaa kun omaa mahaa täällä katseleen ja istukka tossa edessä on.

Mä en oo rautaa pystyny säännölisesti syömään. Maha ei toimi senkään vertaa, joka toinen päivä yks tbl ja toivon sen vaikuttavan edes sen ettei tippuisi enempää. Pöh.

Se ois sittten poks poks 23 :) ja 5 viikkoa vielä seuraavaan ultraan - mikä tuskainen matka!
 
Viimeksi muokattu:
Hei !! Tulin poksumaan :heart:

Niin ja sain aivan järkyttävän itkukohtauksen katsoessani Sydänääniä-tv ohjelmaa!!! Ei pitäisi kyllä katsoa.. Muuten ei mitään mutta se loppu oli kyllä sellainen että olisi pitänyt jättää katsomatta.. No nyt oon jo onneksi rauhoittunut ;)

Hemutus ja Möykky 23+0 POKS
 
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
Sandrastiina, mulla istukka on edessä, mutta en oo havainnut mitä erityistä masun muodossa.

Mulle on iskenyt joku tauti, oon nyt pari päivää haahuillut ihan lihassärkyisenä, voimattomana ja huonovointisena (oksettaa, mutta ei oksennus tuu). Esikko oli pari päivää kovassa ripulissa, epäilen että tää on ehkä samaa tautia mutta ilmenee vain eri tavalla? Kuumetta ei oo (vaikka olo kyllä on kuin 39 asteen kuumeessa), joten pitää huomenna raahautua töihin :x

Maikki rv 23+5
 
tilasin verkkokaupasta brion kaukalon ja telakan sekä hyönteissuojan ja seisomalaudan.
Olisin halunnu sen kaukalon sinisenä, mutta ei löytyny mistään tuon telakan kans hyvällä tarjouksella. noh. pää asia että se on nyt hankittu.

Närästää tääläkin ja välillä oksennus kurkusa :p hyiii.

Mullaki on istukka osittain edessä. se on jotenki pitkulan mallisesti levittäytyny eteen ja sivulle, mut ei mä huomaa mitää mahan muodossa.
 
Heippa pitkästä aikaa!

Olen viettänyt hieman hiljaiseloa, olen sairastellut rankan flunssan, mikä ei ole vieläkään täysin parantunut. Meillä on muutto edessä ihan pika puoliin, että kaikkea kivaa tässä nyt tapahtuu. =)
Kiva katsella että lähes kaikki on jo reilusti yli puolen välin odotuksessa, vauvan tulo alkaa tulla kokoajan vaan lähemmäksi.
Meidän masuasukki on tosi kova liikkumaan, viimeksi kun odotin poikaa, sai vähän välillä hätyytellä että liikupa nyt vähän, taisi nukkua suurimman osan ajasta.
Pitäisi jossain välissä yrittää järjestellä pojan 2-vuotis synttäreitä, mitkä ovat ensi kuun lopussa.

Täälläkin närästys vaivaa, se on kyllä inhottava vaiva!! mulla samariini onneksi auttaa.

Sokerirasitus 6.3, pikkasen kyllä jännittää, ovatko nyt kohollansa!!

Mutta palailen taas!! mukavaa viikkoa!

t. Enisa ja pikkuinen 25+0
 
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
Jos sitä sais välillä jotain kirjoitettuakin. Oon ollu viime aikoina vähän laiska kirjoittelemaan, mutta lukemassa oon kyllä käyny melkein joka päivä. Täälläkin on vaivannu viime aikoina melkoinen väsy. Varsinkin viikolla tuntuu, ettei voimia ole työpäivien lisäksi mihinkään ylimääräiseen ja sohvan nurkka kutsuu kummasti, kun pääsee kotiovesta sisään. En tiedä vaikuttaako toi alhainen hemoglobiini näin paljon, vai onko tää vaan yleensä raskaudesta ja hormoneista johtuvaa väsymystä. Hemppa oli viime nlassa 114 (edelliset 109 ja 113). Eli ei hirmusti oo noussu vaikka rautalisää syönkin. Nyt vkloppuna oli oli taas paljon pirteämpi, kun sai nukkua pitkät yöunet. Muutenkin töissä tulee nykyään keskellä päivää sellainen totaalinen väsymyskohtaus, että tekis samantien mieli päästä nukkumaan.

Viime viikolla oli tosiaan toinen neuvolalääkäri ja siellä kaikki hyvin ja sydänäänetkin kuului etsinnän jälkeen :heart: Papunen oli piiloutunut taas jonnekin istukan taakse aluksi, mutta onneksi liikkeet kuului dopplerin kautta ennen sydänäniä, niin en kerennyt hermostua :) Väsymyksestä huolimatta olllaan saatu hankintojakin tehtyä. Nyt on turvaistuin ja yhdistelmävaunut hommattu. Pinnasänkykin pitäis olla tulossa Vauvan tilaajalahjana, ei vaan oo vielä näkynyt, vaikka laskukin maksettu jo kuukausi sitten.

Maha on toiminut nyt viime viikolla ihmeen hyvin, eli ummetus on pysyny viime päivät poissa, ihanaa! En tiedä vaikuttaako se, kun oon alkanut ottamaan rautatabun aina viimeisenä ennen nukkumaan menoa, kun ennen otin keskellä päivää tai illalla. Joku puhui navan pullahtamisesta. Täällä samaa ilmiötä havaittavissa, eli mullakin sellainen "kraateri napa" :D, joka nyt on tullut tosi pintaan.

Vauvavakuutuksesta Täyteltiin miehen kanssa eilen hakemus netissä Ifiin. Jäin vain miettimään, että näinköhän saadaan koko vakuutusta. Kun siinä terveysselvityksessä, joka äidin pitää täyttää, oli kohta, jossa kysyttiin aiempien raskauksien ongelmista ja siinä mainittiin vielä erikseen esimerkkinä keskenmeno, niin pakkohan ne km:t oli siinä mainita....Saas nähä miten käy, että evääkö ne koko vakuutuksen niiden perusteella. Mikä tuntuis kyllä tosi tyhmältä! Lisäksi ei voi kun itteään syyttää, että jos ifistä tulee hylkäävä päätös, niin ei keretä enää muualtakaan hakea, kun "3kk ennen syntymää" raja menee tällä viikolla umpeen. Vai tietääkö joku, oisko jossain vakuutusyhtiössä tuo raja vähemmän, kuin 3kk ennen syntymää?

edessä oleva istukka ja mahan muoto Mulla istukka edessä ja en nyt sitten tiedä, että johtuuko siitä, tyttömahasta vai mistä, että mun maha on ainakin navan kohdalta sellainen "lituska", eli siinä on sellainen "tasainen" kohta. Vaikea selittää :D

Tsemppiä kaikille supistuksista ja selkäkivuista kärsiville! Ja myös kaikille vuodelevossa oleville kärsivällisyyttä ja jaksuja!

Sanmar + superpapunen 26+3
 

Yhteistyössä