Kesäkuun Kastehelmet 2012 **HELMIKUUSSA**

(.) Tänään oli rakenneultra. Onneksi kaikki oli kunnossa. Vaavi vastasi päivälleen laskettua aikaa. Painoa oli muistaakseni 337g. Hyviä kuvia ei oikein saatu, kun pikkuinen kaivautui ahtaaseen nurkkaan koko ajan vaikka tilaa olisi ollut ihan reilusti. Istukka on myös edessä ja aika iso sekin eli haittaa näkyvyyttä ultrassa ja tietty niitä liiketuntemuksia. Tyttölupaus tuli n. 95% varmuudella. Alkuraskauden aikainen poikaveikkaukseni meni siis pieleen.

Nyt mietitään mennäänkö sinne 4D ultraan. Kauheasti tekisi mieli nähdä vaavi vielä. Olisi kiva ottaa lapset sinne mukaan, niin hekin pääsisivät paremmin mukaan odotukseen. Sukupuolikin jäi ihan pikkuisen arveluttamaan, kun tyttöä ei voi ihan 100% varmuudella luvata. Toisaalta se maksaa kyllä aika paljon. Täytyy miettiä mitä tehdään.

Nimiäkin lähdettiin heti miettimään, kun kuultiin tuo tyttöarvio. Jokos teillä on nimet valittuina?

Barbbis 20+2

Itkien katsoin Hiljaa Toivotut, niin kertakaikkiaan tuttuja tunteita oli.

Barbamama, meillä eri nimiä on makusteltu ja ykkösenä listalla on sama nimi kuin esikoisella oli aikanaan työnimenä (ennen rakenneultraa, jossa näkyi että onkin poika). Mutta katsellaan nyt vielä.

*muoks* Jahas, vuorokausi vaihtui, joten olisko se sitten POKS:in aika :D

Maikki rv 21+0

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
Roki, itse luulin kontrollin syynä olevan vain sen, että ei saanut mitattua asennon vuoksi virtauksia kunnolla. Eilen sitten kontrollissa paljastui, että sieltä puuttuu toinen valtimo.

Maikki oliko lapsi kuitenkin normi mitoissa vai syntyikö pienempänä? Itsekin googletin saaden samanlaista tietoa, mutta synnytyslääkärin mukaan isompaa riskiä ei pitäisi olla.

Täälläkin tuli katsottua Hiljaa toivotut. Voi kyllä suositella, oli todella kauniisti tehty, vaikka aihe ei varmasti ole helppo. Toki itsekin luulin, ettei tulla saamaan luomusti lasta, kunnes tämä pikkuinen ilmoitti tulostaan monen vuoden tjot:n jälkeen. :heart:

Tervetuloa uusi mamma! (heh, en muista enää nimeä :ashamed: )

Rakenneultra oli eilen ja kaikki oli ainakin mitattuna ja ultralla katsottuna kunnossa. Vaavi vastas viikkoja 22+6, kun eilen mulla oli 22+2. Mutta laskettuapäivää ei lähdetty muuttamaan. Meidän "kikko" harrasti myös akrobatiaa ja venytyksiä, jota oli hauska seurata :LOL: Kaikki mitat saatiin hyvin otettua vaikka kikolla olikin vauhti päälle :D Sukupuolta kysyttiin ja kätilö sanoi ettei ainakaan koko ultrauksen aikana oo näkyny mitään poikaan liittyvää eli sanoi että varovainen tyttölupaus :heart:, mutta muistutti ettei kannata 100 varmasti siiehn tuudittautua :) Eli ehkä meidän esikoistyttö oli oikeassa kun ei olekkaan puhunu kuin "kikosta" ja veliä ei suostu sanomaan :whistle: Eli toistaiseksi mun poikaolo kumottiin :D Vaikka jollain tasolla kai oon tiennyt sielä olevan tyttö. Sanoin eilen aamulla miehellekkin että musta tuntuu että sielä on poika mutta tiedän sielä olevan tyttö - hieman kieroa :LOL: No joka tapauksessa vauvelilla oli kaikki toistaiseksi hyvin, mikä oli pääasia ja iso helpotus taas. Voi sitä sen touhuilua ois voinu kattella vaikka kuinka kauan kun raukka sielä touhaa autuaan tietämättömänä tästä maailmasta :heart:

Hiljaa toivotut katottiin kans eilen miehen kanssa. Siinä käytiin taas ne omat tunteet läpi mitä meillä silloin ennen esikoista oli - meidän esikoinenhan siis sai silloin alkunsa ICSI hoidolla TAYS:ssa ja tämä toinen lapsi on tosiaan luomu, joka on kyllä ihana ihme :heart:

PikkuMyy ja "kikko" 22+3

Onnea kaikille ketkä on ultrassa käyneet :flower:
Ja tervetuloa Mimskuliini:flower:

Meil on poikanimi ollu jo viime kerrasta valmiina, noh mies keksi yhen tytön nimen lisää :heart: Mun vanhin on Iida ja tää meijän yhtenen on Miia ja tuleva pikkunen on sitten Tiia =)
Sanoihan se ultraaja kyl mullekki et tyttöveikkaus on ain epävarmempi, mut hän ei mitään poikaan viittaavaa havainnut. Mä kyl ostan maltillisesti noit tyttövaatteita (varsinkin kun pitäs viel siskolta hakee niit lisää hirvee kasa) Mut eipä tarvii maalata lastenhuonetta :LOL: Se on meinaan vaaleenpunanen, esikolle se maalattiin kun tänne muutettiin.

Mulla on ihan jäätävä yskä, ärsyttävää, en saanu nyt sit sen takii nukuttuu. Ja miksei telkusta tuu mitään hyvää ohjelmaa päivisin mä kuolen tylsyyteen tääl.

~ZZ&PikkuT 21+0~ POKS!

Tervetuloa Mimskuliini! :flower:

Onnittelut kaikille ultrassa käyneille ihanista ultrakuulumisista! :heart:

Nimistä: Täällä on molemmille toinen ja kolmas nimi valmiina tai oikeastaan mulla on, mutta eiköhän ne tuolle miehellekin kelpaa. Noudattaa samaa linjaa mitä esikoisella on eli suvuista tulevat. Etunimikin on ihan siinä hollilla, mutta jos tämä on poika niin tiedän, että miehen kanssa tulee riitaa asiasta. Tytön nimestä taas voisin olla aika samoilla linjoilla miehen kanssa. Nimiä mietittiin jo siihen sairaalan kaavakkseeseen muutama kk sitten.

(.) Parvorokko vasta-aine testin vastaukset sain eilen ja niiden mukaan ei ollut uutta tartuntaa ja verestä löytyi vasta-aineita aiemmin sairastetusta taudista eli nyt saa huokasta helpotuksesta. Viikonloppuna sain vihdoin ja viimein käytyä läpi ja järjesteltyä nuo esikoisen jäljiltä olevat vaatteet ja kyllä siinä hommaa riitti. Pienimmät jätin nyt lähiulottuville, josko niitä hiljalleen pesis ja viikkailis valmiiksi odottamaan käyttäjää. Vaatehankintoja helpottaa kummasti se, että molemmat syntyvät samaan aikaan vuodesta.

Täällä pyörähti eilen käyntiin jo 25 raskausviikko eli aika on mennyt hurjan äkkiä. Sen kunniaksi olen saanut osakseni ihanat liitoskivut häpyluun ja nivusten tienoilla. Alkaa reipas kävely olemaan aika tuskallista.

Tässä vielä sintin yksiö rv 24+0

Mupelo ja sintti 24+1

Viimeksi muokattu:
Rakkeneultra kuulumisia lupasin ja voi voi voi voi miten pikkainen kippurainen vaavi masussa nukkui ja köllötti kyljellään perätilassa. Ihan sikiöasennossa nukkui kädet hieman kasvojen edessä. Painoarviota 320g, vastasi täysin viikkoja niin reiden pituuden, vatsanympäryksen kuin pikkuaivojen koon puolesta (nämä mitattiin). Napanuora toimii, sisuskalut löytyi, sukupuoliarvio tehtiin (tulosta ei kerrota täällä tai sukulaisille), leposyke 140. Istukka etuseinämässä, tarkkaan rajoittuneena synnytyskanavan juureen - aiheuttanut siis vuodot jotka pelotteli alkuunsa eli levännyt alussa suoraan kohdunsuun päällä. Kontrolliultraan suoraan aika 8vko päähän jolloin tarkistetaan tilanne ja arvioidaan eka kerran voiko synnyttää alakautta. Potkut tuntuvat sitten joskus kun tarpeeksi voimakkaita. .

Palailen teidän muitten kuulumisiin kun saan kahlattua tekstit läpi.

Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudelle mammalle mukaan! :flower:

Onnea kaikille ultrakuulumisista!
:heart: :flower:
Voi kun itse on niin kovin malttamaton, mutta nyt oon huomannut kuinka on alkanut jännittämään tuo rakenneultra! Vielä olisi 8päivää jäljellä! HUI :eek:

Nimistä
Ollaan mieheni kanssa höpötelty jo ihan alusta asti. Mulla on ollut tosi vahva poika nimi jo pitkään mielessä, josta mieheni ei ole kauhean innostunut ollut.. tosin nyt on alkanut jo hieman lämpenemään kun oon puhunut nimestä. "Alkaa kuulemma korva tottumaan" :p Tyttö nimi meillä taitaa olla, josta ollaan päästy yhteisymmärrykseen.
Voi kun kaikki olisi vaan hyvin.

(.)
Oon koko raskauden ollut omasta mielestä henkisesti kauhean vahva, en ole siis antanut ihmisten sanomisten ja pelkotarinoiden vaikuttaa yhtään. Nyt kyllä kun Tirlittan tänne ton oman tarinansa laitto niin oon jotenkin miettinyt sitä kauheasti... Onneks kotona on tuo doppler.. se on antanut hirveästi mielenrauhaa itselleni, sillä liikkeitä ei vieläkään kunnolla tunnut (muutama pieni tökkäsy päivässä) :heart:

Hemutus ja Möykky 20+2

Heissulivei :)

Laskettua aikaa ei enää rakenneultrassa muuteta, ei vaikka olisi edellä tai jätättäis sen yli viikon, mikä rajana np ultrassa. Np ultra kun on kaikkialla tarjolla ja jos se on käyty, niin se on ainoa ultra, jossa laskettua aikaa mahdollisesti muutetaan.
Muutenhan juuri kasvuun liittyvät häiriöt vain kuitattaisiin vaihtamalla laskettua päivää. Eri asia sitten jos np ultraa ei ole käyty, eikä laskettua aikaa varmistettu missään.

Mä oon edelleen sitä mieltä, että niitä ultria saisi olla enemmän.
Kaikille pitäisi olla tarjolla varhaisultra viikolle 7-8, jossa tarkistettais raskauden oikea sijainti ja sikiön elossa olo. Sitten olisi nämä seulonta ultrat, eli np ja rakenne.
Lisäksi ultrat ainakin viikoille 25-30 ja loppuraskauteen 35-37,jolloin sikiön vointi ja kasvu tarkistettaisiin ja mahdollisiin ongelmiin voitaisiin puuttua ajoissa. Luuln, että moni vauva joilla ollut hapen tai ravinnonsaannin kanssa ongelmia, syntyisi parempi kuntoisina, jos otettaisiin ajoissa ulos. Ja sitten ttoisaalta seurattais sitä vauvan kokoa, ettei liian isoksi pääse. Se tuntuu olevan monelle aika iso pelko.
Itsellä on edellisen synnytyksen takia onneksi synnytystapa arvio sillon 36 viikolla ja ajattelin käydä vielä ainakin yhdessä ultrassa jossain vaiheessa tossa 30 viikon hujakoilla, ellei tule mitään päivystyskäyntiä, jossa ultrataan, ennen sitä.

Jännä juttu tuo yksivaltimoinen napanuora , mikäköhän siihen vaikuttaa, että sellainen syntyy?
Lisää varmaan stressiä odotukseen, mutta jos tuohon liittyy hyvät seurannat, niin eiköhän riskitkin ole lääkäreillä tiedossa ja hallinnassa. Aina se on tietenkin kurjaa, jos on jotain epänormaalia, vaikka ei olisikaan välttämättä kovin vaarallinen juttu. Toisaalta kun vauvan hapensaanti ja ravinto kiinni napanuorasta, niin onhan se ikävän kuuloista ainakin, että yksi valtimo puuttuu :( En ole asiaan kyllä yhtään perehtynyt ja voihan se olla lopulta melko yleinenkin ongelma.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista Barbamama, Pikkumyy-82 ja Sandrastiina :heart:

Nimistä Meillä olis ollut pojalle jo aika varma nimi. Muta nyt kun tulokas onkin tyttö, niin valinta onkin kinkkisempää. Kaikki mitä oon ehdottanu miehelle, ei käy sille ja kaikki mitä se on ehdottanut mulle on sellaisia, joita en halua :D No, nyt yksi miehen nimiehdotus on alkanut kuullostamaan mun korvissa jopa hyvälle, kun oon tarpeeksi sitä "sulatellut". Pitäis varmaan joku ilta ottaa kalenteri esille ja kirjoittaa lista kaikista nimistä, jotka vois olla mahdollisia ja teettää miehelle sama. Kun tuntuu, etei mitään hyviä nimiä tule edes mieleen.

vauvan vaatteista ja tarvikkeista Tietääkö kukaan oisko missään netissä jotain kivaa ja järkevää listaa siitä, kuinka paljon ja mitä kaikkea vauva tarvitsee? Kun mietin noita vaatteitakin, niin mistä ihmeestä sitä tietää mikä määrä esim. bodeja on riittävästi :whistle: ?

Musta on tullut hirveä vaunukyylä :LOL: Huomaan tuijottavani ja arvioivani jokaisen vaunujen kanssa vastaantulijan vaunuja, että minkä merkkiset ne on ja miltä ne näyttää. Vaikka melkein oonkin jo päättänyt millaiset vaunut haluan, mutta kiva katsella mitä kaikkea "on tarjolla".

Sanmar + superpapunen 23+4 :heart:

Viimeksi muokattu:
Olin palstailutauolla kiireiden vuoksi, ja voi miten surullinen uutinen täällä oli :(
Tirlittanille kovasti voimia! Mäkään en voi tajuta sitä surun määrää, mitä varmasti koet. Sanoja ei oikein löydy lohduttamaan.

:wave: rakenneultrassa käyty tänään vihdosta viimein!! Pikkuisella oli kaikki hyvin ja oli tosi mukava ultraaja ja katsoi muutenkin tosi tarkasti kaikki asiat. Kyllä se kummasti huojensi oloa kun kaikki näytti olevan kunnossa. Viikkoja vastasi hyvin ja kova meno oli päällä koko ajan =)

Etusivulle voi päivittä melko varman tyttölupauksen :) meni siis omat tuntemukset poikaolosta pieleen ja niin näytti myös neulatestikin väärin, tosin eihän sitä ihan satavarma voi olla loppujen lopuks..

Kareliini ja pikkuinen 21+5 :heart:

Sanmar: Vaikea tehdä mitään täysin kattavaa listaa. Vauvat ovat erilaisia ja samoin vanhemmat. Toiselle tosi tärkeä juttu on toiselle turhake. Tästähän meillä oli juttua taannoin. Vaatteista sanoisin, ettei ihan pienimpiä kovin paljon tarvitse. Ne jäävät nopeasti pieneksi ja joskus ovat pieniä jo valmiiksi. Meillä siirryttiin suoraan 60 senttisiin, kun kakkonen oli syntyessään 55 senttinen. Toiselle vauvalle riittää yhdet vaatteet päiväksi ja toisella niitä pitää vaihtaa usein esim. puklailun vuoksi. Vaatteiden määrä riippuu myös tietysti pesutahdista. Vähempi riittää, jos pyykkiä pestään usein. Aika vaikea siis sanoa mitään näin etukäteen. Jos otat äitiyspakkauksen, siinä on jo hyvä alku niitä pieniä vaatteita. Varmaan saatte myös lahjaksi pienelle kaikenlaista, joten ihan kaikkea ei tarvitse hankkia.

Näitä löytyy meidän listalta vaatteiden lisäksi:
autokaukalo
patja pinnasänkyyn
kylpyamme
kantoliina
rintapumppu
imetysliivit
liivinsuojat
imetyspaidat
kestovaipat
kynsisakset
tuttipulloja (saa kätevästi pakastettua äidinmaitoa isän hoitohetkiä varten)
pari tuttia
nenän niistäjä
harsoja / puklurättejä

Noiden lisäksi on olemassa myös vaunut, pinnasänky, hoitopöytä ja kehto edellisten jäljiltä. Ensimmäisen kohdalla koin nämä välttämättömiksi, mutta toisen kohdalla en. Saa nähdä miten tällä kertaa käy.

Barbbis 20+3

Täältäki onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille Barbamama, Pikkumyy ja sandrastiina! :heart: :flower:

Kareliini Onnea tyttölupauksesta vielä erikseen! :flower: :heart:

Nimistä Viikon päästä aletaan ihan tosissaan miettimään, ku lääkäri tarkastanut paikat ja jos kaikki kunnossa!! :D :heart:

Missy 22+4 :heart:

• Tykkää
Reactions: ninanina
Hui!! :O Vähänkö pelästyin äsken! Hain puita pihalta, nii kaaduin sen puukopan kans.. Sellanen laatikko jota kannoin tos edes. Pidin vaa kädet lujasti laatikos kii etten lentäs sen päälle. Polvilleni lensin, Mutta En onneks lyöny mahaa siihen koppaan!! Mutta polveen tuli kipiää, näytti jo mustuneenki.. : / Joten, muistakaahan naiset olla varovaisia nyt ku on liukasta.. Nyt ku mahatki rupee olee jo jonku kokosia. Ja reinot ei oo ehkä mikkää ihan parhaimmat pihakengät, eres sillai pikasee.. :D

kaikki oli kunnossa onneksi lääkärikäynnillä, suositteli keventämistä töissä..täytyy
yrittää ehdottaa. Ilmeisesti paikat vaan ei kestä yhtä hyvin toista kertaa.
Mielummin töissä jatkaa niin pitkään kuin voi. Haikeus on täyttänyt mielen ehkä
siksi kun esikon synttärit lähestyy ja puoliväli jo odotusta lähellä. Tämä on
kuitenkin ehdottomasti viimeinen kertani.

teris 19+6

murukka: Ainakin itse koitan olla huolehtimatta. Saadaan ainakin yksi lisäkontrolliultra viikolle 30, joten napanuoran toimintaa ja vaikutusta vauvaan seurataan kyllä tarkkaan. :) Pienempänä vauva saattaa syntyä, jos kasvu hidastuu viimeisellä kolmanneksella sen vuoksi, mutta napanuoran toinen valtimo kompensoi jonkin verran puuttuvaa.

(.) Tympii jo valmiiksi, kun tuntuu, että seuraavat viikot on yhtä neuvolassa/lääkärissä juoksemista. Olo on ollut kohtuu hyvä ja vauva kuitenkin potkii päivittäin moneen kertaan, joten ainakin neuvolat tuntuvat hieman liioitelluilta. Ensi viikolla on siis neuvola, siitä pari viikkoa lääkäri (eka onneksi!), sitten pari vk kontrolliultraan, jonka jälkeen on varmaan aika pian uusi neuvola. *huoh*

nemain Eipä siinä muu autakkaan, kuin olla mahdollisimman iisisti, eihän se stressi mitään auta. Kävin mielenkiinnosta vähän tutustumassa aiheeseen ja kun kerta kaikki muu on ollut normaalia, niin riski on kohtuullisen pieni vissiin mihinkään komplikaatioon. Ja niinkuin itse sanoitkin tossa, niin ne vauvan liikkeet ja se oma olo sen suhteen, että hyvin siellä voidaan riittää kertomaan äidille kaiken tarpeellisen sillä hetkellä.
Hyvä, että teitä seurataan.

Onnea taas kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :)

Onneksi ei käynyt mitään Pikkumyy!

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!! Itsellä vielä 5 päivää ultraan, iiks!! :D

Veriryhmät onko täällä muita kenellä on tuo Rh- veriryhmä? Minulla on ja ilmeisesti se on "vaarallisempi" tässä toisessa raskaudessa..? Olen yrittänyt siitä lukea, mutta jotenkaan ei minun järkeeni mene, että mitä tuo oikein tarkoittaa, tai mitä se voi oikein aiheuttaa. Jotain vasta-aineita kroppani ilmeisesti voi ruveta välittämään, mutta mitä se käytännössä tarkoittaa minun tai vauvan osalta? Neuvolassa ei oikein mitään olla siitä puhuttu, mutta 28 ja 30+ vkoilla otetaan jotkut verikokeet siihen liittyen. Sen antiD-pistoksen olen saanut edellisen synnytyksen jälkeen ja meidän neiti on Rh+. Jos jollakin olisi kertoa tästä veriryhmäjutusta jotain, niin kiva olisi, siis mitä se voi tehdä. Noista vasta-aine jutuista olen lukenut, mutta en käsitä mitä siitä voi tapahtua, voiko esim. vauvalle sattua jotain vakavaa tuosta? Oon niin pihalla :whistle:

jkoo + 21+0 :heart:

Hellurei pitkästä aikaa!

Pistän ihan ekana törkeesti omaani, kun tässä on aikamoinen tauko ollut. Eli;
Puhuin aiemmin kauheasta kutinasta, noh. Sehän ONNEKSI olikin tuttu vanha ihottuma, joka nyt oireili vähän eri tavoin.. Suuri oli helpotus, kyn kyseessä ei mitään vakavampaa ! Nyt siis armottomampi rasvaaminen kuin tähän mennessä :) Kutinaa on edelleen, mutta iho on huomattavasti rauhoittunut.
Sanoivat tosin, että pitää seurailla, eli jos kutinan / ihottuman luonne muuttuu niin sitte yhteyttä taasen..

Tähän väliin on myös ehditty sairastamaan flunssaa, ärsyttävää päänsärkyä ja mikä parasta; KÄYTY RAKENTEISSA ! Voi itku, kuinka mahtavaa oli! Kaikki on tiitiäisellä hyvin, ihan viikkojen mukaan on menty ja luonnollisesti laskettuaika pysyi samana. Monta ihanaa kuvaa saatiin ja kyllä taas vierähti kivi sydämeltä, kun näki pikkusen siellä mellastamassa :) :heart:
Ei muuten vissiin tykänny tosta ultrauksesta, kun hulluna rupes potkimaan ja sätkimään kuvauksen aikana :D

jkoo mulla on toi Rh- veri. Ainakin itse ymmärsin, että nimenomaan ekan synnytyksen jälkeen annetaan rokote ehkäisemään seuraavissa raskauksissa vasta-aineen kehittymistä. Ja vissiin niitä verikokeita otetaan tiheempää? Ainakin mulla tässä ekassa raskaudessa. Tosiaan seuraavista raskauksista en osaa sanoa, kun ekaa odotan :)

Hurjat keskustelut Täällä on tuntunu muutenkin olleen, ja pakko sanoa, että en osaa ottaa kantaa suuntaan tai toiseen, kun tavallaan ymmärrän molemmat kannat.
Pahoitteluni menetyksen kohdanneelle!

Pikkumyy87 Onneks ei käyny mitään! Minä kaaduin kans, joskus raskauden alussa, ja jo silloin pelko ja säikähdys oli suuri! Saati sitte tässä vaiheessa, kun masua jo on. Mut hieno juttu, että mitään ei sattunu! :)

Tällaista kuuluu meillepäin :)

• Tykkää
Reactions: Pikkumyy87
jkoo, tuolta löytyy tietoa veriryhmäasioista:
Raskaudenaikaiset veriryhmävasta-aineseulonnat tärkeitä jokaisessa raskaudessa

Perhesuunnittelun kotisivut

Tässä vielä oma selostukseni: Kun äidin elimistöön joutuu jostain syystä sikiön verisoluja, ne ovat "väärän merkkisiä" ja äidin elimistö puolustautuu niitä vastaan vasta-ainein (ihan niinkuin puolustaudutaan taudinaiheuttajia vastaan esim. virustulehduksessa). Vasta-aineet taas pääsee istukan läpi äidiltä sikiön verenkiertoon ja alkaa tuhota sikiön punasoluja, mistä seuraa sikiölle paha anemia. Hoitona annetaan äidille pistoksena vasta-aineita (anti-D), jotka tuhoavat sikiön verisolut ennenkuin äidin oma immuunipuolustus ehtii aktivoitua.

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :)

Neuvolassa käyty muuten kaikki ok hemppa vaan ei ole noussu.nestemäistärautaa pitäis varmaan koittaa ny jos se tehoais paremmin..painoa tullu ny yhteensä melkeen 6kg.
kk päästä lääkäri ja sit joudunki ravaa 2-3vko välein neuvolas et tarkkailee enemmän mikä on mun vointi..
supisteluja o mut ei kipeetä tee.tosiaan sen vuodon takia ku olin päivystykses synnäril ni totesi et oon auki sormel ulkopuolelta ni sitä koittaa tarkkailla sit ettei tapahdu muutoksia avautumisen suhteen.

saa nähdä miten pää kestää ku ei saa tehdä juuri mitää...loppuraskaus tulee olee aika pitkä ku kotona vaan oleilee eikä saa rehkiä plaah...mitähän sitä keksis muutamaksi kk eteenpäin...: /

ens viikolla jos nuo kelan paperit kävis viemässä ku ne sain matkaani nyt :)

niin ja nyt oli neuvolas et en joudu sinne sokerirasitukseen ku aluks ois ollu et iän takia mut ei kuulemma ole mitään syytä mennä..Jesh hyvä niin :p

Taistis ja pikkuneiti 22+3 :heart:

Täällä myös yksi Rh-. Minäkään en asiasta ole milläänlailla huolissaan koska vasta-ainetasoa seurataan kuitenkin. Erittäin harvinaista että tuo rh- aiheuttaisi mitään komplikaatioita raskasuaikana nykyään. Minulla löytyi lisäksi toinen vasta-aineverestä, anti-e. Tämä kuulemma tosi harvinaista että tämmöinen löytyy ja nyt minulla tuota vasta-ainetasoa seurataan kuukausittain verikokein. Toki tässäkin tapauksessa erittäin harvinaista että aiheuttaa mitään komplikaatioita. Täällä terkkari ei ole koskaan törmännyt vasta-aineiden aiheuttamiin komplikaatioihin raskausaikana.

Huhhuh, tosi voimaton olo kun hemoglobini on niin matala. Tuntuu että jalat ja kädetkin aivan voimattomia. Pitänee vain odottaa että tuo lisätty raudansyönti nostaisi vähitellen hemoglobinia..

Muumimamma_ 23+4

Yhteistyössä