Kesäkuun Kastehelmet 2012 **HELMIKUUSSA**

Rintintin
tirlittan87 oikein paljon voimia ja jaksamisia suureen suruunne!!

Hemutus ootko käyny jo rakenneultrassa? Ja ehtinyt miettiä sitä 4D:tä? Mahdollisesti muualla kuin Porissa.

Ollut tässä muutaman päivän kipeenä, ihan hirveä mahatauti eikä vieläkään oikein normaali olo niin en ihan muista kaikkea mitä on tullut luettua...

Mutta muistelenko väärin että joku oli itse ottanut sitä Cuplatonia? En millään muista että kuka, miksi ja milloin....mutta oliko siittä apua? Kun eikö se ole pikkuisille pääsääntöisesti tarkoitettu jotenkin vatsan toimintaan liittyen...? Enkä nyt kysy siksi että hakisin siitä apua oksennustautiin vaan on jo aiemmin pitänyt kysyä.

Rintintin & masukki 22+3
 
Lokakuisista 2010 vierailen, ajattelin kommentoida tuohon rh- asiaan kun osui silmään. Mulla on O- veri ja molemmilla lapsillani A+, molempien synnytysten jälkeen olen saanut anti-D piikin. Se tultiin tosi pian mulle laittamaan, ei tarvinnut itse muistaa tai kysellä. Yksi alkuraskauden keskenmeno oli onnistuneiden raskauksien välissä ja silloin en tajunnut piikkiä hakea, onneksi myöhemmin selvisi että vasta kun äidin ja sikiön verenkierto on yhteinen niin piikki on tarpeen. Mutta tosiaan joka synnytyksen jälkeen antideet tuikataan ja myös keskenmenotapauksissa.

Mukavaa odotusta teille kaikille :)
 
jkoo täällä myös. Mä en tiennyt että riski kasvaa raskauksien myötä. Mun mielestä vasta-aine kokeet otetaan aina viikoilla 12, 20+ ja 30+. Ihan tarkkaan en muista. Sitä mä olen aina miettinyt että miksei mulle keskenmenon jälkeen annettu rokotusta. Se kuitenkin tapahtui vasta viikolla 12 että periaatteessa olisi kai ollut syytä. Synnytyksen jälkeen mulla olikin tällä kertaa mielessä vaan se rokote ja että se ei vaan unohdu ;D

Perjantaina viiihdoin rakenneultra meilläkin!

Sofiia 20+1
 
Hei kaikille!

Tänää ollu kiire päivä tai sillain et asioita saanu hoidella ja kelanpaperitki viety. :p

Pikkumyy Hyvä ettei käynyt mitään! :heart:
Meku oltii vkloppuna pulkkamäes tos lähistöllä, ni siin iha pien alamäki ennenku pääsee sinne paikalle ja siinähä mä muksahdin pepulleni. Onneks ei tehny kipeää, mut kyl se vähä aluks pelotti et ku tärähtää tollain. No vedin sen pikku nyppylän sitten pepullani alas, etten uudestaa kaadu. Mies ja poitsu ku huomas et kaikki hyvin -olivat jo kiipeämäs mäkee- ni rupesivat nauraa pyllymäki laskulle. :D Oliha se varmaa hassun näköistä ku äiti vetää niin pikkusen nyppylän pepulla alas. :LOL: Kaikkee sitä aina sattuu! :D

Hemoglobiinista Itellä se oli noussut viime kerrasta ja on siis toiminut hyvin ku aloitin vehnäleseiden syönnin. Niissä kun paljon rautaa luontaisesti. :) Lisäksi syön raskausajan vitamiinia ja on toiminut hyvin yleiseen vireystasoon.

Taistis Tervetuloa "ota rauhallisesti loppu raskauden"- kerhoon! Täällä on ainaski yks semmonen jo. =) No mut toivotaan että tilanne pysyy hyvänä siellä loppuun asti. :flower:

Liikkeistä Joka päivä aina yhtä ihanaa, vaikka jo aika kovaa osaa möyriä tuolla masussa. :heart: :heart:

Missy 22+5 :heart: :heart:
 
Rintintin
En ole vielä käynyt rakenneuä:ssa.. Meillä se on tosiaan 16.2 vasta eli viikko vielä! Vähän jännittää se kun haluisin niin kovasti että ultraaja tutkisi oikein kunnolla ja ajan kanssa! Myös se että mieheni tulee mukaan niin kovasti odotan että hänkin saisi kunnolla uä:stä nauttia! Millainen sulla se ultra oli? Oon muistavani että sulla se kätilö olis ollut töykee? :(
4d ultraa ilmaa edelleen mietitty miehen kanssa ja tultiin nyt siihen tulokseen että ei mennä ellei rakenteessa jotain sellaista tule ilmi että pitää mennä. Helsingissä tuon saisi Femedassa 170eurolla mutta täältä matkat ja ym tulee jokatapauksessa kalliiksi! :) ja toi Terveystalon 260e josta ei saa ees kuvaa mukaan on kyllä paljon rahaa!
Mitäs sää oot asiasta miettinyt? :)

H & M 20+3
 
Pakko tulla kertomaan, taas niin yllättynyt KELA:sta.. perjantaina tein netissä äitiysrahahakemuksen, samana päivänä vein raskaustodistuksen kelalle.. ja eilen olivat tehneet jo päätökset!:) Ensi vkolla tulee jo äitiyraha, en ottanut pakkausta. Nopeeta toimintaa, vaikka sanoivat perjantaina, että menee huhtikuuhun ennenkuin tekevät päätöksiä.. tosin itsellänihän loppui edellinen äitiys/vanhempainrahakausi tammikuussa, tiedä vaikuttiko se nopeuteen (helpompaa heille tehdä päätöksiä..)

Ite olen rh+ ja kokoajan noita verikokeita otetaan, enpä ole jaksanut murehtia noista:)

Nyt saunaan

Piuh 22+5
 
..nyt kyl kyselen vähän tyhmiä, mut voiko toi nökönen painaa tuolla virtsarakkoon niin pahasti, et tulee melkein jo virtsaumpi? Taijoku muu umpi :p
..mä nimittäin tunnen TOSI kovan pissahädän tunteen ja sitte tuleeki vaan pikkuliru.. Outoa mun mielestä..?

Emby^ ja nökö 21+2 :heart:
 
No niiiiiin nyt on luettu ja paljon. On kivaa kun ootte aktiivisia täällä :)

keskeytys keskustelun palatakseni - omalla kohdalla oli vain liikaa. Me voitaisi puhua monista kamalista asioista ennen synnytystä, synnytyksen aikana ja synnytyksen jälkeen. Relistinen tietysti hoitajana olen ja kestän paljon asioita ja totuuksia, mutta keskustelun sävy ei ehkä ollut enään mielestäni rakentavaa tai tukea antavaa. Karmeaa on jos Tirlittanille näin on käynyt - kaiken tuon keskustelun jälkeen, mahtaako hän siitä koskaan meille mitään tulla kertomaan ja kertooko muussa foorumissa. Kuka sen tietää.

4D olen ite lupaillut mennä. Hieman ehkä peruutan ajatustani, koska yhden ylimääräisen kerran ultraan nyt saan ja tuo 4d olisi about tässä puolessa välissä. Eniten taisin hinguta sitä siksi ettei tartteisi vartoo niin karmeen pitkää aikaa tonne synnytystapa-arvioon. .

Onneksi kaatumisen kokeineille ei ole käynyt kuinkaan, se pelottaa ja laittaa liikkumisen varovaiseksi. Keväällä kun maa on kuiva ois ihana polkupyöräillä, mutta ei taida parantua haaveilla semmosesta :(

Nimet on valmiina, sitten jos ei näytä semmosen nimiseltä ihmisen alulta niin täytyy keksiä uus :) Eräällä tuttavalla oli kastemekon sijaan kastehaalari ristiäisissä päällä ja mä oon alkanu funtsii vaihtoehtoja jo, joku valkonen ylisöpö puku pojalle ja tytölle viehkeä mekko ei mitään liehuvaa lerputinta. Vaikka semmonen perintökalleus täältä jo löytyykin... Mä en ihan oo päässy jyvälle miksi sen semmonen täytyy olla?

( . ) Mun on alkanu napaa kiristämään todella kovin. Ja vatsan ihon suorastaan tuntee venyvän. Rasvailua on tullu tehostettua ehkä enempi siksi, että iho olisi kimmoisa ja kestäisi venymisen kuin ettei raskausarpia tulisi. Selkeet potkut tosiaan antaa odottaa, olen kyllä arvellut ton tykyttävän, kivun sekaisen tuuppimisen tunteen iltaisin olevan potkua ja vääntöä kun ei tunnu supistukselta ja kohdistuu vaan yhteen kohtaan kerrallaan. Viime yönä heräsin eka kerran kanssa näihin tuntemuksiin ilman, että olin vaihtamassa asentoa. Se toisinaan aiheuttaa inhottavaa tunnetta. Raudan alotin nestemäisenä kun sairastelun vuoksi se kontrolloitiin ja oli tipahtanu 113 kahta viikkoa ennen oli 123. Oon nyt ottanu 2-3x viikko ettei maha pamahtaisi ihan kivikovaksi. Joo ja ton antibiootin myötä jonka vetelin sain karmeen siis KARMEEN hiivan. Huhhhuh kaikki sympatiat taas iskeytyy teille jotka siitä vaivasta ootte kärsiny. Siis ihan tolkuttoman hirveän kauheaa. Mulla ei semmosta ole siis vuosiin ollut. Jumppaamista joutuu jo rajoittamaan, semmonen pulleroinen tähän eteen on tullut. Hieman tää ahdistaa etten kunnon hikeä ja tuskaa enää koe ja hiki ei urheilun jälkeen ole virranut, eikä taida virrata.Höh. Inhoan talvea ja lunta enkä ulkoilemaan helpolla tohon pakkaseen lähde joten kevät, kiitos tule. Huomenna neuvolaan hakemaan todistuksia ja raha-anomuksia tekemään..

Sandra ja Mini 20+2 (Mini on elelly vähän liian pitkällä tällä-maanantaina oikea poksunpoo päivä, jos sillä mitään merkitystä on)

Embylle vastaus, että voi. Työkaverini on 2 raskauden (nuorempi lapsi on 3,5) ajan joutunut virtsaamaan niin, että on nostanut takapuolesta pakaraa ylöspäin jotta saanut virtsaputken jotenkin vapautettua ja näin pystynyt sitten pissimään. Kannattaa hakea ja tutkailla löytyykö jotain sellasta asentoa tai pakaroiden nostoa, vatsan nostoa/ hiukan sivulla painoa, kallistat itseäsi taaksepäin/eteenpäin pöntöllä ym. joka muuttaisi hiukan rakon ja putken kulmaa ja helpottaisi touhua. Oon ite huomannu, että rakko tyhjenee tosi hitaasti ja jos vaikka istun pytyllä pissimisen jälkeen ja kumarrun kohti lattiiaa saattaa virtsaa vielä tulla vaikka ei niin hätä olisi. oon miettiny, että siksi varmaan osittain pissahätä on niin usein kun rakko ei tyhjene kokonaan ja täytyy näin ollen taas nopsaan.. Mä tuhtaan todella kauan nykyään wc ihan varuiksi kun tota virtsaa vaan tulee siltikin vaikka suurin hätä on ohi. Jos sua lohduttaa kyseessä on lääkäri ihminen joka tän tiedon mulle jakoi heti kun kuuli mun odottavan, ihan varoittaakseen tästä mahdollisuudesta. Anatomiasta sen verran, että rakko on ihan siinä häpyluun päällä joten siitä voi kevyesti myös painaa ja kokeilla auttaako se eri asennoissa tyhjentämään rakkoa.
 
Viimeksi muokattu:
No niiiiiin nyt on luettu ja paljon. On kivaa kun ootte aktiivisia täällä :)

keskeytys keskustelun palatakseni - omalla kohdalla oli vain liikaa. Me voitaisi puhua monista kamalista asioista ennen synnytystä, synnytyksen aikana ja synnytyksen jälkeen. Relistinen tietysti hoitajana olen ja kestän paljon asioita ja totuuksia, mutta keskustelun sävy ei ehkä ollut enään mielestäni rakentavaa tai tukea antavaa. Karmeaa on jos Tirlittanille näin on käynyt - kaiken tuon keskustelun jälkeen, mahtaako hän siitä koskaan meille mitään tulla kertomaan ja kertooko muussa foorumissa. Kuka sen tietää.
No jaa.. Siihenkin keskusteluun tarvittiin kaksi ja en kyllä tiedä mitä epärakentavaa tai rakentavaa siihen keskusteluun olisi pitänyt sinänsä lisätä, olimme eri mieltä asioista. Ja hänen tekstiensä mukaan olin naiivi, sinisilmäinen, hyväuskoinen, tms ja lopuksi vielä antoi ymmärtää ettei täällä jollain (minulla) ole kaikki inkkarit kanootissa, jne. Se taas mitä täällä on kenekin kanssa keskusteltu ei onneksi vaikuta kenenkään keskenmenoihin, palstalta poistumiseen voi vaikuttaa, jos on tietyn tyyppinen ihminen, hyvin jaksoi vielä tulla asiaa kommentoimaan tämän kertomansa menetyksen jälkeen. Itse tuskin olisin.
En tiedä mitä tarkoitit tarkalleen, mutta puolustaudun kyllä vähän.
Ja toisaalta kyllähän tässä matkan varrella varmaan tulee moniakin asioita, joista ollaan samaa tai eri mieltä muiden kanssa, tämä vain oli asia joka kiinnitti huomioni. Toiset ihmiset eivät sano mitään ja antavat mennä toisesta korvasta (tässä tapauksesta silmästä :) ) sisään ja toisesta ulos ja toiset ihmiset provosoituvat herkemmin, tämän ominaisuuden tunnistan itsessäni, mutta toisaalta en pidä sitä täysin huononakaan puolena. .
 
Rintintin
Eebowi kiitos Cuplaton-vastauksestasi. :)

Hemutus: meillä oli tosiaan töykeä kätilö, eipä juuri puhunut että mikä on missäkin ja minkä kokoinen jne. Sydämestä sanoi että nelilokeroinen näyttäisi olevan mutta eipä sitten juuri muuta, mistään. Ja tosiaan kysyessäni että missä istukka on niin vastas että mitä sä semmosta kysyt. Eipä sitten tehnyt mieli kysellä enää mitään muuta. Mittoja kirjoitti äitiyskorttiin ja sanoi että kaikki näyttäisi hänen mielestään olevan kunnossa. Jaa niin, oli myös välillä tosi kovakourainen. Ymmärrän kyllä että yritti saada pientä liikkeelle mutta kun sanoin että auts niin ei reagoinut vaan jatkoi vaan. :( Vähän jäi huono fiilis. Ja oltiin ehkä just ja just vartin verran sielä huoneessa. Varmasti hänkin oli ammattitaitoinen ja (toivon mukaan) hoiti työnsä kunnolla, mutta jäi itselle ikävä olo niin siksi halajan sinne 4D:hen niin kovasti. Aion soitella kyllä lähikaupunkeihin että josko jonnekin pääsisi... :) Voin infota sua jos löytyy joku suht järkevä vaihtoehto. Toivottavasti teillä on mukavempi käynti!! Nt-ultran teki kyllä ihan mielettömän ihana ja mukava kätilö, että todistettavasti sielä niitäkin on. :)

Rintintin & masukki 22+3
 
Rh- ja vasta-aine mullakin ihan ensimmäinen raskaus meni aikoinaan kesken ihan alussa ja sain silloin ekan vasta-aine, eli sen antiD-pistoksen ja sain sen myös esikoisen syntymän jälkeen kanssa heti jo synnärillä. Nyt neuvolatäti sanoi, että verikokeet sitä varten otetaan oliko nyt 26 vai 28 vkolla ja sitten joskus 30+ vkolla. Mutta muuten eivät tunnu huolta pitävän tuosta veriryhmäjutusta, joten en ole minäkään huolta viittinyt kantaa, vaikka tuntuu että se on aika vakava asia.

Täällä kans yksi Porilainen ja nt-ultran meille teki ihana kätilö, nyt ma. olisi edessä r-ultra ja tosiaan toivon, että sieltä kanssa joku mukava ultraaja osuis kohdalle. 4D muakin kiehtois, mutta se hinta taitaa olla kyllä pikkusen liikaa meille..:kieh:

jkoo + Pupu 21+1
 
Käväisin eilen neuvolassa ja empäs ole aijemmin saanu sielä niin paljon aikaa kulumaan :D
aijemmin olen selvinnyt vartissa mutta eilen meni sitten reilu tunti :D
tuli myös passitus sokerirasitukokeeseen ja sitten kun syytä utelin niin siksi kuulemma kun esikoinen oli 4115g ja minä taas näin onnettoman pieni 160cm, 50gk ja neuvolan täti jaksoikin TAAS ihmetellä miten poika niin isoksi kasvoi :)

ultrakuulumisiin vielä sen verran että meitin prinsessalla painoa oli jo 433g ja kun oon tässä nyt muuten seuraillu noita painoarvioita niin muilla on näemmä ollut melki 100g pienempiä...pohdimpa vaan että miksihän jättiläiseksi tämäkin vielä kasvaa tässä loppuaikana :)

neuvolassa sanoin myös että alan oleen jo aika kypsä tähän odottamiseen kun maha alkaa tosissaan jo haittaamaan päivittäisiä askareita saati sitten vielä että tästä paisuu vielä ja rutkasti.
neuvola vaan lohdutteli että 18 viikkoo olis vielä jäljellä :D
esikoista odottaessani tykkäsin ihan hirmusesti raskaus ajasta ja silloin mun puolesta esikoinen olis saanu olla masussa pidempään :)
mutta nyt kun tilanne on eri jo tämän laumankin puolesta (3koiraa,2kissaa,pupu ja kantava tamma) niin tuskastun siihen että asiat täytyy hoitaa mutta joudun kaiken tekemään yksin ja sellaista päivää ei ole että voisin vaan jäädä kolotusteni kanssa sängynpohjalle.
mies tekee pitkää päivää ja päivän päätteeksi tekee remonttia vielä ilta myöhään joten kaikki omakotitalon työt ja kotihommat vielä tähän päälle niin meinaa välillä olla itku herkässä.
MUTTA yhtäkään elikkoo en pois antaisi ja kyllähän tää sitten kesällä taas helpottaa :)

ohan se jo kevät ihan kohta ovella ja sitten aika meneekin hurjan nopeaan ihmetellessä kun lumet sulaa ja luonto alkaa heräilemään...aah niin ihana kevät <3
aurinkokin jo lämmittää ja ilmat ovat olleet mitä kauneimmat pakkasista huolimatta :)

tänää meinas huumori pettää kun kelan lappuja täyttelin ja kun ei tää tyhmä meinaa ymmärtää niitä ollenkaan :(
voisivat ruveta tekee ni lippulappuset sellaseks että tyhmäkin tajuis eikä aina tarvis soitella apuja niiden kanssa.

kaikille hyvää kevään odotusta ja onnitteluita ultrakuulumisista :)
 
Hiih :)

Neuvolassa käyty. Kaikki loistavasti!
Oliko se nyt sit se SF mitta, mikä mitattiin, ni se oli 21.
Vauvva kasvaa hiukan käyrien yläpuolella, eli meille tulee jättiläinen o_O Kiva.
Ja painoa tullut tähän asti kokonaisuudessaan 3 kiloa :)
Pissassa leukkarit oli hiukan koholla, eli pissanäyte labraan täytyy viedä.. Hmph : /

Mut alles guut :heart:

Miekkonen on kolmatta päivää kovassa kuumeessa, toivottavasti ei oo influenssaa : / Murunen on ihan kipee :( tänään aamulämpö oli hiukan päälle 39. Jos huomenna sit taas lääkäriin, jos lämpö edelleen noin korkee.. : / Toivottavasti ei tartu muhun..

Emby^ ja nökö 21+3 :heart:
 
Rintintin minäkin olen sitä Cuplatonia täällä aiemmin "mainostanut" :) Sitähän on olemassa kahtena eri versiona: tippoina vauvoille ja pienille lapsille ja sitten tabletteina "isommille" ja aikuisille. Oon niitä tabuja käyttänyt ilmavaivoihin, joita mulla oli alkuraskaudessa varsinkin tosi paljon ja kivut oli välillä tosi menkkakipumaisia. Niin niihin auttoi kyllä tosi hyvin!

Täytyy vielä Rintintin tuota teiän kätilöä ihmetellä!! Siis mun käsittääkseni se istukan paikka nimenomaan kuuluu tarkistaa ultrassa! Koska jos on ihan kohdunsuun vieressä tai päällä, niin sitä pitäisi seurata nouseeko se raskauden edetessä ylöspäin ja jos ei nouse, niin voi olla että alakautta ei saa silloin synnyttää. Näin mulle siis kätilö selitti np-ultrassa, kun mulla oli istukka tosi alhaalla lähellä kohdunsuuta. Joten tosi outo tuo kätilön vastaus, että "mitä sä sitä kyselet" :O

Emby Mulla kanssa vähän samaa vaivaa välillä, että saattaa olla kova pissahätä, mutta kun menee pöntölle, niin mitään ei meinaa saada ensin ulos. Mulla helpottaa, kun kumartuu eteenpäin, niin tulee pissat paremmin ulos.

Pikkumyy-87 Onneksi selvisit kaatumisesta säikähdyksellä! Mäkin lensin postia hakiessa suorilta jaloilta maahan tossa yks päivä, kun lumen alla olikin jäätä. Onneksi lensin suoraan persiilleni, eikä tärähtänyt pahasti, mutta kyllä sitä itekin säikähti!

Piuh-78 No on kyllä ollu Kelalta nopeaa toimintaa!! Itse täytin hakemukset netissä viime viikon maanantaina ja vein todistuksen Kelaan tiistaina. Nyt kun katoin Kelan sivuilta omia tietoja, niin äitiysavustuksen ja lapsilisän kohdalla luki "ratkaistu", mutta vanhempainpäivärahan kohdalla luki vielä "käsiteltävänä". Kauankohan saa vielä ootella äitiyspakkausta....lähettääköhän ne sitä pakkausta ennenkuin toi päivärahakin on ratkaistu?

Sanmar + superpapunen 23+6 :heart:
 
Sanmar: Pakkauksen tuloon menee n. pari viikkoa päätöksen jälkeen. Lähettävät tiedon reiman tehtaalle ja sieltä postittavat sen sitten. Ja kiitos kun mainitsit tuosta äitiysavustuksesta. Olin kokonaan sitä unohtanut hakea, vaikka vanhempainpäivärahan ja lapsilisän olinkin laittanut menemään. Sais kaikki hakemukset hoitaa yhdellä lapulla eikä tarttis täyttää miljoonaa eri lappua...

Matte: Millä viikolla kävit ultrassa? Meillä painoarvio 21+1 oli 417g ja esikoisesta 21+3 450g.

Rintintin: Onpa ollut töykeä kätilö. Äitiyskortissakin on kohta istukan paikalle ja multakin neuvolassa kysyttiin sanoivatko missä se on.

Mupelo ja sintti 24+3
 
Hei kaikki!!

Mulla menee HERMOT!! kelan sivujen kans, antaa tehdä sen ensimmäisen osion hakemuksista, mutta kun laittaa jatka, niin PAM se jääpi ensin raksuttaa, ja sit ei mee minnekkään!!!! :kieh: Montamonituista kertaa jo yrittänyt!!! Poika on kippeenä, niin ei viitti lähteä käveleen ja hakeen niitä lomakkeita täytettäväksi!! Ois ollu niin helppo täyttää ne siellä sivuilla valmiiksi ja sitten viedä vain se todistus kelalle.. Mut EIII!!!! Kyllä kiukuttaa nyt niin paljon!!! Äkkiä tahtois sen äitiyspakkauksen!!!!!

Ja ja... Mulla on nyt kivut tuolla "alapäässä" jo sitä luokkaa, että en tiijä miten tässä kohta pystyy kävellä?? :/ Siis ne kait on niitä liitoskipuja. Tämmöstä ei oo ollu kahdelta ensimmäiseltä. Tuntuu että ei välillä pysty nouseen, ja ku kävelee niin tuntuu että tippuu kait tuolta alhaalta jo jotain pois, niin "paine" välillä.. ihan normaalia?????

Eilen oli neukki, mut en hoksannu sieltä kysellä asiasta!!! Mut muuten kaikki hyvin <3 Sokerirasitukseen vain joudun minäkin :( Se on NIIN inhottavaa!!! Hyihyi!!

voi teitä! koittakaahan ottaa sievästi, ei kaatuiluja!! Se varmasti aina pelottaa, mutta onneksi ne pienet on silti hyvin turvassa meidän massuissa <3

Niin ja mullakin oli etuseinämässä istukka, ihan lähellä kohdunsuuta. Eli tuli lisätarkistus sen vuoksi, ja sanoivat että varalta varautua sektioon. Että niin voi käydä, että alateitse ei synnytys onnistu! :/ Miettimistä lisää...
 
Rintintin, muita komppaillen sen istukan paikan olisi pitänyt selvitä ultrasta. Kätilö merkitsi itselleni sen vielä neuvolakorttiin, vaikka onkin hyvässä paikassa takaseinässä.

Meidän vaavin viimeisin painoarvio oli 23+3 päivillä n. 540g. :eek: Rakenneultrassa 20+5 oli muistaakseni n. 350g. Saa nyt nähdä alkaako poitsun kasvu hieman hidastumaan vai mennäänkö normi käyrillä, vaikka hurjan kokoiselta jäpikältä tuo jo omaan korvaan kuulostaa. :)

(.) Tämä viikko on ollut painajaismaista väsymystä. Olen ollut pahalla tuulella väsymisen vuoksi, ja tuntuu ettei mikään edisty tai suju kunnolla. Onneksi sain perjantain vapaaksi, niin pääsen lyhyelle maisemavaihdokselle viikonlopuksi. Jos ehtisi nukkua kunnolla ja vielä varastoon ja saisi junassa hoidettua juoksevia asioita pois päiväjärjestyksestä.
 
Koittakaahan olla varovaisia, ettei tule kaatumisia.
Itse ainakin huomaan käveleväni todella varovaisesti jatkuvasti. Alkuraskaudessahan kaaduin pyörällä, mutta onneksi ei käynyt kuinkaan. Sen jälkeen olen kuitenkin oppinut varovaiseksi.

Itselläni on ollut melko huono viikko. Pyörrytystä/huimausta on tuntunut noin 2 viikkoa ja sunnuntaina oli pyörryttävä olo koko päivän (myös maatessa). Tiistaina kävin neuvolassa, mutta ei mitään ongelmaa muka. Verenpaine ja hemoglobiini normaalit. Hyvin outoa, mutta kuulemma normaalia.

Nyt sitten eilen illalla alkoi kauhea viiltävä kipu alavatsassa oikealla puolella. En päässyt liikkumaan ollenkaan, ennen kuin kipu helpotti. Ja se helpotti vasta kun pääsin makaamaan kyljelleni ja oltuani siinä noin vartin. Näitä "kohtauksia" oli eilen monta kertaa ja tänään aamulla. Nyt on jatkuvasti vatsa oikealta puolelta kipeä, mutta ei sitä viiltävää kipua kuitenkaan. Soitin synnytyspäivystykseen ja epäili vain kannatinkipua. Pelottaa kuitenkin, että jos tämä on jotakin muuta. En ole tänää edes tuntenut liikkeitä normaalisti, jos ollenkaan. En ole varma.

Onko muilla ollut vastaavaa kipua?

PikkuistaOdottava 21+4
 
Mupelo kävin 21+2 ja tosiaan tuo 433g ja esikoisesta viikol 20+6 ja 414g hmm empäs oo aijemmin noita edes vertaillu :D
minkä kokonen teil esikoinen o ollu syntyessään?

nemain mitä jättiläistä teillä oikein odotellaan :D

mulla välillä polttaa mahaa ihan hirveesti enkä tiedä mistä johtuu ja unohdimpas sitä sit eilen kysästä kun neuvolassa olin :D
ja siis juurikin tuossa navan alapuolella.
tosin tiedä sitten olisko neuvola täti edes tienny mistä johtuu kun kyseli supistuksista ja sanoin että juu tulee yleensä iltasin kun pötköttelen sohvalla ja alkaa sellasella hassulla puristavalla tunteella siis ihan kun koko kroppaa puristettas kauttaaltaan kasaan ja siitä tiedän että supistus tulee...ihmetteli vaan että ompa omituista :D
sitten vielä kyseli että liittyykö tää rasitukseen mutta empä ny kauheesti tteeni sillä hetkellä rasita kun sohvalla makoilen :D

mieliala menee tääl sellasta vuoristorataa että mieskin on alkanu kutsuun mua pirttihirmuks :D
oon yrittäny kysellä että en kai mä ny oikeesti nii kauhea ole mutta yleensä mies lähtee siinä vaiheessa ulos ovesta ettei tarvi vastata :D
eilen kiusasin sitä tuos sohvalla ja siihen hän tokaskin että 5sekunttia ja oon taas pahalla päällä :D
tosin oon itekkin huomannu että ensin hermostun ja siitä hetki niin alan itkeen kun tulee pahamieli toisella tiuskimisesta...ja mun tapoihin ei todellakaan kuulu itkee pikkuaisioista enkä ihan heti suuristakaan :D
kaikkee nuo raskaus hormoonit teettää :D

mä oon onnellinen siitä että saan olla nyt loppuajan kokonaan kotosalla ettei tarvi vielä töistäkin ressata :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hantuliini
Mielialat vaihtelee täälläkin, joka toinen tunti oon sitä mieltä että koira saa lähtee ku en jaksa sen miljoonia karvoja!! Ja joka toinen tunti se on niin IHANA!!!! :LOL: Juu, täälläkin on tullut mainintaa pirttihirmusta :D Jospa sitä normalisoituis taas ku raskaus on ohitte, ettei ihan hirveäksi pirttihirmuksi jää :D

Mutta nuista miun vaivoista vielä.. jos joku osais sanoa niistä jotain..???? Välillä niin iso huoli ;(
 
Hei, te toista lasta 3 vuoden sisään odottavat miten tuo äitiysraha ajan palkka maksetaan? Eli vanhempainraha on sama kuin ekasta, mutta äitiyspäivärahan ajalta ekat 3kk työnantajahan maksoi palkkaa normaalisti, mites nyt? Maksaako taas, jos ei ole palannut töihin välillä? Vai minkä mukaan summa määräytyy?

Muistan kuinka kamalilta noi Kelan lomakkeet tuntui täyttää sillon ekaa kertaa, nyt niitä on tullu niin paljon täyteltyä, että ei enää ihan niin kinkkistä puuhaa :) Mut katotaan nyt, ehtiihän tässä tuskastua vielä..
 

Yhteistyössä