***Kesäkuun IVF/ICSI/PAS***



Kaikki pinoon, mars!
Laitanpa kesäkuulle oman listan, niin uudetkin löytää. =)




Finttu: ICSI punktio vko

Iitukka: ICSI punktio vko 23

Matilda2008: 1.IVF:n 2.PAS vko 23

Suuri ihmettelijä: 1.IVF:n 2.PAS vko 23/24

Soraya: 1.ICSI punktio vko 24

Retuli82: 1.IVF punktio vko 24

Viivi73: IVF punktio vko 26

Kamilla: 2.ICSI punktio vko

Kate74: 3.ICSI punktio vko
 
Moi Soraya!
Mä kai kuulun puolix ainakin tähänkin pinoon, kun punktio ja mahdollinen siirto tehdään kesäkuun puolella. Jos menkat alkaa tänään, aloitan piikityksen huomenna, nyt olis jo pientä toivoa siitä, et ne alkaapi.
Eikös me oltu tammi/helmikuun pinossa samaan aikaan?
 
Heippa tytsykäiset ja tervetuloa mukaan!

Kertokaapa pikku tarina taustastanne!



Finttu, tuttu nimi olet! Sieltä tammi/helmikuulta luulisin. :)

Viivi, tiedän tuon tunteen. Intoa ja jännitystä ilmassa. Että taas sitä mennään! Välillä käyn pohjamudissa ja nousen palstaystävien tukemana, sitten tulee innostus ja taas toivon siemenet itää. Semmoista tunteiden vuoristorataa! :D


Itse olen lasta yrittänyt mieheni kanssa helmikuusta 2005 lähtien, kun menimme naimisiin. Mies olisi halunnut alkaa yrittämään pikkuisen aikaisemmin, minä epäröin, ettei masu vain pömpötä häissä! :D

Ja tässä sitä ollaan... Takana kolme inseminaatiota ja kaksi IVF-yritystä, jotka eivät johtaneet siirtoon. Ensimmäisellä kertaa kasvoi yksi munasolu, toisella kuusi, jotka eivät hedelmöittyneet. Nyt sitten tulossa mikrohedelmöitys. Elimistössäni vaikuttaa tällä hetkellä jarrupiikki (Procren, yksi piikki, vaikutus 4viikkoa) ja oon niin onnellinen, ettei tarvitse huolehtia päivittäin. Inhosin Synarelan sumuttelua, se piti aina muistaa, se maistui kamalalle nielussa, enkä ollut varma levisikö sumu nenässä oikein. Ens keskiviikkona ultra ja siellä kuulen, mitä alan pistelemään. Pitkää kaavaa mennään. Yksi pitkä ja yksi lyhyt takana. Selittämättömiä ollaan. Mutta kuten tuolla pömppömahat-pinossa on pohdiskeltu, niin selityksiä varmasti löytyisi, jos perinpohjaisesti tutkittaisi. Sitä on kaikenmaailman vasta-aineita ja immuniteettijärjestelmän reaktioita, että menee pää ihan sekaisin. Kilpirauhasen arvotkin voi olla lääkärin mielestä ok, mutta joku täällä vihjaisi, että silti niissäkin voisi olla häikkää. On tässä vielä paljon opittavaa... Mutta nyt lippu korkealle ja kesään plussia, niin että ropisee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Niin. Hienot ilmatkin ollut, kuka nyt täällä viitsiikään roikkua... :D Kesäkuun hoidot ehkä vasta alkamaisillaan, luulisin, että tämäkin pino vilkastuu myöhemmin!!! Kerro Viivi sitten kun ehdit teidän lapsenteko-historianne! =) Vai synnytyssairaala-ohjelmaa... Tässä pari pientä vesisynnytysvideota. Ei pahoja. Itseäni kiinnostaa vesisynnytys kovastikin.

Synnyttää vesialtaassa ulkona yöllä. Lapsia mukana.
http://www.youtube.com/watch?v=jaHbLXvRrYg

Tuntuu jotenkin kovakouraiselta vauvan käsittely, varsinkin jalkapohjaan naputtelu.
http://www.youtube.com/watch?v=onej8wgSZw4

Siellä on paljon videoita, jos haluaa selata. :)
 
Mordon!
Hei sen verran korjausta, et meillä on toi icsi menossa, mut sama kai se, miten ne siittiöt sinne tunkeutuu.
Tänään on menossa viides piikki illalla ja huomenna väliaikaultra. Hierojalla olin ja nyt on vähän semmonen "kiree" olo tuolla sarjojen seudulla. En muistas, et viimex oli vielä täs vaiheessa mitään tuntemuksia. Ai niin, olinhan mä aamusti kenkilläkin ilman koiraa...
Pitäsköhän sitä ottaa jotenkin rauhallisesti nyt (?), mutta kun viimeksi se lääkäri sanoi, et ihan oman olotilan mukaan saa liikkua ja urheilla punktioon asti. Silloin saatiin 9 kypsää munista kerättyä ja samoilla annoksilla mennään nyt, et tuskin se kauheesti heittää edelliskerrasta.
Sanokaa miten mä pääsen tästä röökistä taas eroon, kun sorruin sillon PASsin mentyä v*tuiksi ja on jääny tää polttaminen päälle. :ashamed:
 
Jospa minäkin tähän pinoon tungen..
Lyhyt kaava menossa, punktio ensi viikolla (23 ).

Meillä siis yksi lapsi 1,9v ja toista yritetään. Mulla pco ja esikko
sai alkunsa clomien avustuksella. Toista yritetty reilu vuoden.
Miehellä todettu nyt heikkolaatuinen sperma.
Ja siitä johtuen todennäköisesti tehdään ICSI.

Mulla menee nyt puregon 150IU + orgalutran.
Tänään kävin ultrassa ja siellä paljon pieniä folleja jotka
ei siitä ehkä mukaan ehdi mutta löytyi sitten 6kpl 8-10mm
folleja. Torstaina seuraava uä.

Finttu tahdonvoima- se on ainut joka auttaa.
Ite lopetin polttamisen jokunen vuosi sitten. Täytyy kyllä
myöntää että olen kyllä sen jälkeen satunnaisesti polttanut yhden
mutta onneksi ei oo "jääny päälle".
 
Iitukka ja tervetuloa mukaan!
Itsellänikin oli edellisellä kertaa tuollainen lyhyt kaava, tosin pistelin Gonal-f kynällä + Orgalutran. Mulla oli myös kuusi kypsää munista ja muut pienet ei ehtineet mukaan. Orgalutran oli muuten hiukan hankalampi pistää kuin muut pistettävät on olleet, kun neula ei työntynyt niin helposti ihoon. Mutta kyllä kaikesta on selvitty! :)

Voi Finttu, en osaa antaa neuvoa tupakan suhteen, kun en ole itse koskaan "silleen" polttanut. Mieheni on tässä koko ajan yrittänyt päästä myös omasta tupakoinnistaan eroon, mutta huonoin tuloksin. :(
 
Hei kaikille!

Pinoudun nyt sit tännekin pömppisten lisäksi! =)

Toista ICSI:ä siis aloitellaan, tänään kp 1 ja torstaina pitäis alkaa pistely lyhyellä kaavalla siis. Lääkäri lupas et tällä kertaa kaikki solut icsataan, ku viimeksi tehtiin puolet ja puolet. Silloin maljalla hedelmöittyi vain yksi neljästä.
 
Moi!

Ilmoittaudun mukaan. Olin tuolla toukokuun pinossa, mutta kun kävi taas näin, niin ei muuta kuin seuraavan kuun pinoon. Ollaan julkisella puolella, niin pitää käyttä hyväksi vielä kesäkuu ennen sairaalan kesälomia. Selittämättömiä ollaan, yritystä takana useampi vuosi. 1. IVF:n 2. PAS luonnolliseen kiertoon ajankohtainen vkolla 23 tai 24.

Hieman välillä uuvuttaa kun sairaalaan on yli paristaa kilsaa yhteen suuntaan... Hyvä shoppailumahdollisuus tosin samalla. Mulla hankalat siirrot ja lääkitys sen mukainen eli pää pöhnässä tuhlasin viimeeksi turhuuksiin liikaa rahaa. Vahingosta viisastuneena: shoppailut syytä hoitaa ennen siirtoa.

Voimia kaikille. Toivottavasti kevätaurinko lämmittää myös siellä. =)
 
Jep, jep, neulatyynyä leikitään. Onneks mä oon työn puolesta paljon neuloja
ja ruiskuja käsitellyt ja pistostekniikkakin hallussa että mun on kyllä
ollut tosi helppo piikitellä. Vaikka tämä on kyllä vasta eka ICSI että
eihän tässä nyt vielä paljoa ole ehtinyt itteensä pistää.

Suuri ihmettelijä mullakin matkaa klinikalle yli 100km ja nyt kun
ultrassa käyn ilman miestä niin tulee kyllä selväpäisenäkin liikaa
tuhlattua.. esikoiselle vaatetta lähinnä. Miehen ollessa mukana
ei ole aikaa shopata.
 
Kirjoitin tänne äsken pitkän pätkän ja sit se katos johonkin bittiavaruuteen #¤%&%¤%.
No mutta, lyhyt versio uusintana: Tervetuloa Suuri ihmettelijä. On sulla tosiaa matkaa, kun mun vähän yli sata kilsaa "toimintapisteeseen" tuntuu aina välilä melko pitkältä matkalta.

Kamilla ja Iitukka: mäki oon menossa lyhyellä kaavalla, tänään kp 6.

(.) tänään väliaikaultrassa näkyi vaan 5 follia, tosin tää on aikasemmin, ku viime hoidossa, että pe uus ultra ja sitten ens viikolla reppu leväälleen ja keruuseen. Nyt on ollu vähän alamaha kipee, ei viimex ollu tämmöstä (ennen orgalutrania) ja viluttaa (ja vi*uttaa). Kai mun kroppa vaan yrittää sanoa mulle, et tää on viimeinen kerta kun tämmöseen hullutukseen lähdetään.
 
hello hello

ajattelin ilmoittautua tänne muiden kesäkuulaisten kanssa, kun olenkin aiemmin pörrännyt tuolla toukokuun pinossa Suuren Ihmettelijän kanssa. Muutamia muitakin tuttuja nimiä täällä pyörii eli kiva taas kirjoitella teidän kanssa!

Kaikki neulatyynyt-siskot: koittakaa jaksaa piikitellä! Onneksi tuo vaihe ei kestä kauan, vaikka se juuri nyt varmasti ikuisuudelta tuntuukin!

Soraya: Orgalutranista sen verran: hoitaja kertoi mulle hyvän vinkin (sen jälkeen kun olin onnistunut murjomaan muutaman mustelmankin sillä itseeni), että piikkiä kannattaa suunnata 45-asteen kulmassa ihon läpi. Auttoi ainakin mulla huomattavasti eli suosittelen.

Finttu: Muista "ei se määrä vaan laatu!" Ties mitä helmiä noista viidestä tulee -ja kuinka monta kaveria veilä saavat perjantaihin mennessä! Noita kirjoituksia on lukenut monia monia monia, että parista follista on tullut hyvät alkiot! Ja vastakohtana: mulla oli aikoinaan yli 30 follia ja vain 4 alkiota saatiin aikaiseksi, joista enää 2 jäljellä. Joten lippu korkealle ja älä vielä lannistu!--Ja eihän se vaadi kuin sen yhden :)

(.) Kohti 1. IVF:n 2. PASia ollaan menossa ja siirto osuu ensi viikon alkuun eli kesäkuun puolelle. Ylihuomenna ultraan ja sovitaan siirto(tai ainakin sulatus...)päivä. Tehdään lääkkeelliseen kiertoon, joten progynovaa tässä popsin toiveekkaana. Vielä on siis 2 alkiota jäljellä eli viimeisiä viedään. Jos tämä(kin) menee metsään niin sitten elo-syyskuussa nokka kohti uutta IVF:ää. Vielä en tiedä miten sen jaksan henkisesti, mutta varmasti jaksan sen paremmin kuin pyöritellä peukaloita ja odottaa jotain ihme-raskautumista. :/
 
HEI KAIKILLE :flower:
Oikein kateellisena lueskelen muitten lyhyestä hoidoista,itse pidin siittä koska kaikki tapahtui niin nopeasti,olen ihminen jolle pitäisi tapahtua asiat nopeasti siksi tämä pitkä hoito on todella....PITKÄ,vaikka ei ole oikeestaan vielä alkanutkaan :LOL: huomenna aloitan sumutteen käytön(synarela)jännitän kovasti vaihdevuosia :D saatan olla aikas inhottava akka jos yhtään tulen äitiini :LOL: voi ukkoo raukkaa!!
mietin kans et kuinka jakselen töissä jos tulee niitä sivuvaikutuksia mitä selostuksessa lukee..nooh,sit saikkua voi hakea olonsa mukaisesti.
eli,hieman kerron missä tilanteessa ollaan..aloitettiin hoito viime syksyllä,omalle lääkärille kertoakseen ongelmastamme..kutsu saatiin lapsettomuus klinikalle vuoden alusta(lasta oltiin yritetty jo 2,5v)aloitettiin heti lyhyellä hoidolla,epäonnistui ja nyt aloitettiin pitkä hoito..jännittää kovasti ja mietin et...jos uus nega niin kuinka kestän sen??
 
Viivi Voin vain kuvitella! Taidan kuulua tuohon samaan ihmislajiin, jolle tuota kärsivällisyyttä ei jaettu :D Miksi sulla muuten vaihdettii lyhyt kaava pitkään nyt toisella kerralla? Kyselenpä vaan, kun mullakin tehtiin ekalla tuo lyhyt.
Niin ja siitä negasta: eihän sitä silloin jaksakaan kun se tulee (mutta nythän se ei tule, eihän?!). Sitä varten me kaikki täällä ollaan, että autetaan toinen toisemme siitä suosta ylös. Tiedän kyllä tunteen kuinka paljon se jännittää. Nyt jo pelkään tuota sulatusta ja sen jälkeen juhannusviikkoa kun on testipäivä...
 
Finttu meillä sitten sama aikataulu. Mulla menossa nyt kp10,
Puregonin piikittelyn alotin kp5 ja eilisestä mukaan orgalutran.
Ja mun ystävä sai aikanaan saaliiksi 5 kypsää munista, kaikki
hedelmöittyi, siirrettiin 2 ja yksi tyttö syntyi ja täyttää nyt 2v.
Että älä sure, hyvin on sulla asiat tässä vaiheessa =)

Viiville :hug: toivottavasti nyt olis teidän vuoro onnistua!

Kaikille tasapuolisesti tsemppiä ja jaksuja!

 
Heissan, täältä kans mukaan! Eli olisi kyseessä ensimmäinen IVF, punktio olisi tuossa vkolla 24. Pitkän kaavan mukaan mennään näin ekalla kerralla, sumutellut olen nyt 2 vkoa. Huomenna sitten ensimmäinen visiitti polilla ja pistosten opetteluun. Ehkä vähän jänskättää, juu :whistle:
Onneksi tuosta Synarelasta ei ole ollut sen kummempia oireiluja (paitsi rintojen arkuus), helpolla olen kyllä päässy (ja mies kans, ei oo tarvinnu purkauksia kuunnella! :)

Meillä takana lapsettomuutta kohta 3 vuotta, selittämättömiä ollaan ja takana kaksi epäonnistunutta inssiä. Mutta jospa se nyt... toiveet ainaskin on korkeella. Miehellä ehkä vähän liiankin korkeella. Jos ei nyt onnaa (Tottakai se onnaa!!), niin sitten syksyllä uutta yritystä kehiin. Toivottavasti sitten mentäs lyhyen kaavan mukaan, tää tosiaan tuntuu piiiitkältä ajalta näin pitkän kaavan mukaan... niin kuin edelliset jo mainitsikin.
 
Kate74
Löysinpä minäkin tänne... kesäkuussa olis alkamassa 3.icsi ja alkaa jo jännittää ! Lapsettomuutta takana meillä reilut 2 vuotta, ikää 34 ja mies 36. Hoidoissa viime keväästä. Viime vuonna tuoresiirto + 2xpas, negaa. Tänä vuonna tuoresiirrosta plussa mut viikolla 11 keskeytynyt km :( Kevät keskenmenon jälkeen ollut rankka mutta kyllä täältä taas noustaan !
Tsemppiä kaikille !
 

Yhteistyössä