**KESÄKUUN 08 KULLANKERÄT** Helmikuussa

Täällä v*ttuuntunu äiti...ekaa kertaa ikuisuuksiin ois tänää mahollista lähteen illalla kaverin kanssa syömään ja baareileen ni mitä tekee tää mamma...oksentaa kaiken mahollisen pois ja vielä kaiken lisäks sänkyyn :headwall: ei kerenny nouseen ku jo lensi.... yöllä kyl heräsin siihen että oli hiukka paha olo mut en mä tajunnu että noin huonoa teki... kiva yksin kotona pojan kanssa ni ei auttanu ku soittaa miehelle töihin että tulisko avuks ku toinen huutaa vieressä ja siivotakin pitäs jälkensä.. tuos miehet sitte lähti kaksin töihin vielä käymään ja mun pitäs mennä vähän huiliin.. Onneks ei enää oo paha olo olleskaan mut saa nähä miten käy jos tässä jotain laittaa suuhunsa...
 
[/b]Ursulainen Onneks toi miehen työ on sellanen että mahollista on tulla kotio jos on tarvis... ja onneks noi isommat on isällään ettei täällä ollu aamulla muita ku poika... pikkasen vaan hirvittää nyt että jos tää on joku pöpö että tulee pojallekin ja tuollasella 8kuisella mahatauti ei oo mikään mukava tauti.. ei oo kyl kellekkään, vihon viimonen tauti mitä meiän huusholliin haluisin. Tää taitaa nyt mennä suihkuun ja nukkuun hetkeks, jos sitte uskaltas syödäkin jotain ku maha jo nyt kurnii :D
 
Edelleen ihan tukossa..
Huomasin että mun on pakko ottaa tää katras mukaan ja lähteä kauppaan, ku tuttelit on loppu taas kerran..näin siinä käy kun mies hoitaa kauppareissut..

Tuntuu vaan niin turhalta pukee kaikkien päälle ja ajaa 5kilsan päähän, jättää lapset odottaa autoon ja ajaa takas.... |O

Tänään vois kyl laittaa saunan päälle..ja sovittii vähä et tehtäis laskiaispullia ja mokkapaloja.. tarvis vaan hakee kermavaahtooki ja tomusokeria..

Lähteminen vaan sinne kauppaan tuntuu niin vaikeelta ku tähän asti kauppareissu on ollu mun omaa aikaa ja koskaan ei tarvii lapsia ottaa mukaan.

Okei valitan tyhjästä täällä ku muilla pahempia ongelmia..
 
Aamupalaksi energiajuomaa :p

Pikkusen menee hermot tähän hampaiden tekoon :kieh: Jo 3 yötä menny tasan samalla kaavalla: likka nukkumaan 22.00, herää puolen tunnin päästä eikä sitä saa takasin nukkumaan, sitten alkaa järkyttävä huuto joka kestää 1/2h-1h ja nukahtaa 00-1 välillä mun syliin sohvalle, ei mihinkään muualle. Sitten mä herään kolmen tunnin päästä ja raahaan meidät sänkyyn jatkaan unia, ah miten rentouttavaa :/

Joten nyt mä sen päätin: meillä alkaa unikoulu 2.3 :kieh:
En viitti vielä alottaa, kun ukolla alkaa loma viikon päästä ja sit lähetään reissuileen ja muutenkin varmaan rytmit sekoo, niin sen takia vasta loman jälkeen. Ihanaa kun ukko on kotona 2 viikkoo B) Pääsee onneks vähän pois täältä kotoo, kun on vuokrattu mökki naantalin läheltä ja sit käydään likan kummilla porvoossa ja toivottavasti vielä jotain muuta.

Ainiin ja koira menee hoitoon viikoks, ihana saada lomaa siitäkin :kieh: Välillä on hermot vähän koetuksella. Taas se oli kussu verhoon |O en tiedä missä välissä, mutta hitto kun se on harrastanu tota koko 2,5 vuotta minkä meillä on ollu. Miten mä saan sen loppumaan? |O Meillä oli jotain hajuhommaakin, minkä ois pitäny karkottaa se, ettei kuse samaan paikkaan, mutta eipä auttanu :LOL:

Se ois tänään meikäläisen nimipäivä ja sit meijän 10-vuotis kihlapäivä ja tosiaan vielä ei olla naimisiin ehditty :saint: :D

Mutta nyt kaalilaatikon tekoon :p

Haleja kaikille :hug: Ihan muuten vaan :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
Joten nyt mä sen päätin: meillä alkaa unikoulu 2.3 :kieh:
En viitti vielä alottaa, kun ukolla alkaa loma viikon päästä ja sit lähetään reissuileen ja muutenkin varmaan rytmit sekoo, niin sen takia vasta loman jälkeen. Ihanaa kun ukko on kotona 2 viikkoo B) Pääsee onneks vähän pois täältä kotoo, kun on vuokrattu mökki naantalin läheltä ja sit käydään likan kummilla porvoossa ja toivottavasti vielä jotain muuta.
Mie jo pien teille sormet pystys valmiina unikoululle ja tsemitän tääl kovast :D
 
Hyvää kihlajais- ja nimipäivää Miss Piggylle :flower: :flower:

Ja pikaista paranemista handelle :hug:

Meil oli kyl taas pimee yö. Nukahtaminen oli vaikeeta, heräs ekan kerran vasta puol kaks,puol kolme, sitten vissii seuraavaks puol kaheksan ja sit yheksältä ja heräs sit puol kakstoista. Mist ihmeestä se on repiny noi aamuheräämiset :eek: Mie otin ekan aamuheräämisen jälkeen mein peiton ja marssin olkkariin nukkumaan, jätin siis likan yksin tonne mein makkariin siinä toivottossa et nukkuu pitempää. Nukkuha se, mut silti viel kerran heräs. On noi pienet kyl kummallisia.
 
Ain niin, MP:lle piti viel sanoo, et ootko jo koittanu suihkuttaa vettä naamalle ku kusee verhoihin? En nyt ees tiedä onks kyse koirasta vai kissasta, mut varmaan koirasta, enkä kyl sit tiiä, ne saattaaki tykätä veden suihkuttamisesta naamalle :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
Ain niin, MP:lle piti viel sanoo, et ootko jo koittanu suihkuttaa vettä naamalle ku kusee verhoihin? En nyt ees tiedä onks kyse koirasta vai kissasta, mut varmaan koirasta, enkä kyl sit tiiä, ne saattaaki tykätä veden suihkuttamisesta naamalle :D
En oo koittanu, mutta auttaako se jos kusemisesta on monta tuntia ja sitten vasta rankasee? :/ ei taida tajuta yhteyttä :headwall:
Ennen se teki sitä, että kun molemmat oltiin iltavuorossa niin sillon kusi ja nyt kusasee sillon jos lähetään vaikka kauppaan, enkä oo sitä ennen käyttäny ulkona. Hiton ärsyttävää :kieh: Mutta on toi verho nyt mukavampi putsattava kun sohva, mihin se ennen nosti koipeensa :kieh:
 
B)
Jännä miten sitä ei oo mitään sanottavaa kun avaat tän koneen ja oot lukenut teidän jutut nyökytellen ja ajatuksia sinne heitellen :(
Sitten kun pitäis kirjoittaa ei tuu yhdenkään nimimerkki mieleen eikä mitää mitäon lukenut :(
:headwall:

:wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
heh, tein r-testin, nega tietysti, mut oli vaan pakko tarkistaa...joten kp42 ja menkkoja odotan :kieh:
Just piti tulla kysymään, että joko oot tehnyt testin. Mulla kans kp42 tänään menossa. Aattelin testin kanssa odottaa viel viikon - eiköhän ne sieltä ala kuitenkin. :/

Meille ei mitään kummempaa. Syödään, nukutaan, pottaillaan ja terveenä on saatu olla. Sofia harjoittelee tällä hetkellä kovasti tukea vasten nousemista. Hampaista ei tietoakaan. Kestovaipat otin käyttöön tässä kotosalla ollessa. Aika kivasti sujuu, kun menee päivässä vain noin nelisen vaippaa. Laitan neidin potalle herättyä ja syötyä, niin vaippa pysyy usein ihan kuivana. Karkeampaa ruokaa aloin antamaan edellisviikolla. Nyt menee jo haarukalla soseutettu pottukin meidän hienokurkulle :D

Täällä jo on töihinlähtijöitä (ainakin Ammu ja Elppa). Ootteko te muut jo miettineet sopivaa hoitopaikkaa/-tapaa? Kunnallinen, yksityinen, pph...?

Sk:n galluppiin
Jalkaterät osoittaa hiukan sivuille. Mut siis ihan tarkaa tietoa ei vielä ole, kun ei tuo täysin itsenäisesti vielä kipua pystyyn.

Ens viikolla olis sitten 8kk neuvola. Viikon etuajassa. Neiti on mun mielestä kasvanut ihan huimasti. Ei oo mikään vauveli enää. Minkäs kokoisissa vaatteissa kullankerät nyt menee? Meillä käytössä 68-74cm. Suurin osa 74cm vaatteista kuitenkin vielä reiluja.

Mukavaa viikonloppua kaikille! :wave:
 
Kun täällä monilla jo noustaan pystyyn, niin mitä vasten? Kun tuntuu, että meillä ei oo oikeen mitään mitä vasten voi nousta tai mistä sais pidettyä kiinni, tai sit musta vaan tuntuu siltä :snotty:

Mä oon ajatellu laittaa Elsan perhepäivähoitajalle, jos on vaan paikkoja. Tarvii varmaan jo ruveta hakeen, vaikka alotus onkin vasta elokuussa. Tää on vaan niin hankalaa kun muuttoo ollaan mietitty, että jos saadaan hoitopaikka tästä vierestä ja sit muutetaankin johonkin kauemmas :/

Meillä on käytössä 68-80cm vaatteet, riippuu ihan merkistä.

Meillä on nyt opittu oleen kyljellään, silleen kyynärpään varassa pää ylhäällä. Aika huvittavan näköstä :D mutta sillain on kiva leikkiä.
 
Kivittäkää vaan mutta kävin sitte kuitenki yksin kaupassa ku tytöt sano että pärjäävät kyllä hetken pienten kanssa. aikaa matkoineen meni noin 15min.

Nyt on isot lapset pihalla ja mä nennin kanssa sisällä.

Olen tänään siivonnu keittiötä ja pessykki jopa eteisen lattian, keittiön lattia saa odottaa pesua siihen asti että on pullat leivottu. Pyykkiä on pesty urakalla, eilen vaihettii meijän sänkyyn lakanat ja tänään nennin sänkyyn. Saunaanki pitäis tänään mennä.

Tytöille oli siis anottu lomaa koulusta viikoksi, minä kun joutuisin muuten täältä ihan korvesta ajamaan noita kouluun ja takas, ja nää kun olivat sillon keskiviikkona hautajaisissakin. Läksyjä tekevät sen eteen etteivät koulussa ole.

Väsymystä tuntuu edelleen silmissä..onkohan mun hemppa laskenu :/ ???

Nyt pitää mennä nennin perään, tuolla se viipottaa jo keittiössä, ja jos kohta sais tehtyy niitä laskiaispulliaki :wave: :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
Kun täällä monilla jo noustaan pystyyn, niin mitä vasten? Kun tuntuu, että meillä ei oo oikeen mitään mitä vasten voi nousta tai mistä sais pidettyä kiinni, tai sit musta vaan tuntuu siltä :snotty:
Meidän vanhempien jalkoja tai sohvan reunaa. =)
 
Eilen käytiin 8kk neuvolassa.. reipas ja jäntevä poika oli tasan 74cm ja painoi 9940g.. pää 48,3cm.. eli Max taitaa olla isoin muttta ei varmaan pään osalta..?? :D

Huomasinkin tässä viikolla että 74cm vaatteet alkaa käydä ahtaaksi, joten 80cm on nyt sitten käytössä. Pitkään onkin ollut nämä 74-80cm vaatteet jo jäytössä, joulukuulta, taitaa tulla 80cm vaatteista se vauvakauden pisimpään käytetty koko. :)

Meillä Nooa ei ole edes kokeillut nousta itse pystyyn, edelleen lattialla harjoittelee konttaamisasentoa ja onhan siinä edistytty.. istumaan koittaa myös päästä, varsinkin sängyssä. Mutta vielä ei lääkäriin mukaan ole valmiuksia nousta itse istumaan kun osasi varata eteen ja sivuille muttei taakse.

Hampaita ollaan tekevinään kovasti aina välillä muttei sieltä mitään ole läpi tullut.. :whistle:
Kerkeehän ne.. nyt ei tarvitse kuin esikon hampulit harjata aamuin illoin.. :D

Mitäs muuta, jotain piti kommentoida muttei muista.. :wave:

äää & Nooa 8kk :heart:
 
Täällä elo alkaa jo voittamaan, tuossa söin mansikkakiisseliä jota keittelin ja banaaniakin palan otin. Eikä oo tullu huono olo, että josko tää ois tässä tää tauti :)

vaatteet...
meillä käytössä 68-74cm vaatteet, suurimmaksi osaksi toi 74. Tuo poika on kai pitkä selkänen ku tuntuu että kaikki bodit jää selästä liian lyhyiks eikä saa nappeja kiinni mut hihat on kuitenki iha sopivat.
Kokeiltiin eilen pojalle kenkiä eikä suostunu ne jalassa liikahtamaankaan :D josko sitte kesällä tottuis noihin...
 
Huomenta! B)
Ei vais...Oon ollu jo pari tuntia hereillä, mutta hyvin maitto uni iltapäivään saakka. Se menikin kyl melkein yhdeksään aamulla, ennen ku höyhensaarille pääsin, kun piti kotiin tultua syöttää (imettää ) Milla, vaihtaa vaipat, pukea, pakata perusvarustus mukaan mummin luo ja sit vasta. En sit ehtinytkään yöllä tukkimaan palstaa, kun mulla oli kirjaimellisesti paska työvuoro :x On muuten helpompaa takuulla kumminkin vaihtaa vaippaa 9-kiloselle, vaikka kiemurteleekin, kun 90-kiloselle, joka ei liiku mihinkään päin :/ Luoja varjelkoon, ettei mun tarviis koskaan olla toisten vaipotettavana.

Mitäs mun piti kommentoida??
Niin... Meillä noustaan pystyyn jo melkein mitä vaan vasten, mikä on vähänkin koholla maasta ja kovasti sovitellaan jalkoja jo menoasentoon. Jumppalelua koitti viimeks tänään lähteä lykkäämään eteen päin, mutta ihan vielä ei rohkeus riitä.

Vaatteista meillä on käytössä vielä 68 koon, mutta pääasiassa 70 ja 74. Hirveesti on eroja muuten, kun jotku seiskakymppisetkin on jo jääny pieneks, vaik osa 68 kokosistakin on ihan soppeleita. Ja pari pienenolosta 80 pukuakin on jo pidossa eli hajontaa on...

Hoitopaikasta tuossa naapurissa ihan viereisessä talossa siis asuu tosiaan ihana pph ja hänelle olis yritys saada hoitoon. Kunnallinen pph on eli kotihoidon tuki sit menee mut silti. Nyt on hakemus jätetty, alkaen 1.5. Saa nyt nähdä, miten käy.

Miss Piggylle lämpimät nimpparionnittelut! :flower: Ja kihlajaisonnittelut myöskin!

Täällä oli sit iskälle ja iskän "tissille" (lue:vellipullo) protestoitu sekä nukkumaan mennessä että yöllä. Sen verran tissiorientoitunut on siis lapsonen.
Kauhee, kun oon huono äiti, kun noin pikkusen jätän :headwall: Ja ruuakskin lämmitettiin vaan pakastepizzaa, kun en jaksanu kuorii perunoita :ashamed: Nina Mikkonen ei taatusti tarjoile perheeleen ikinä pakastepizzaa :kieh:

Tsempit vielä kadonneitten menkkojen metsästäjille! Olispa se ihanaa, kun saatas lisää uudelleenvauvautumisuutisia mahdollisimman pian :heart: (helppo huudella, kun 99,8% varmuudella se en oo minä, joka niitä uutisia tarjoilee :D Ja näillä puheilla, jos tuo 0,2% toteutuu, niin jokainen halukas teistä pääsee kummiksi :wave: Olkoon tällä tilastoja vastaan taistelevalla sit vaikka 17 kummia, eiks nii?!)

Oho, olipas asiaa... ja nyt tää tietty katoo johonki, kun yritän lähettää... Saa nähdä olisko ens yönä aikaa palstailla, vaik voiko muka olla niin, et jo toisena yönä peräkkäin pitäs muka tehdäkin jotain... Kun en oo kumminkaan, ku töissä siellä.... :whistle:
 
Onnittelut muuten myöskin
Venlan Viiville (nääkin pitää hiljaiseloo muuten)
Mamitzun Justiinalle
Stoppiksen Taaville
Kielletyn Leeville
Babybluen pojulle
Martzan Joselle
Äää:n Nooalle
Rebelin Rasmukselle
8kk:n merkittävän iän saavuttamisesta!!!


:flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:
 
Iltaa!

Miehellä on taas pitkä työpäivä. Kai se joskus tunnin päästä tulee. Jos sillä olis aina tällaista, niin mä en kyllä alkais yhtään mitään :| Pari viimeistä yötä on vielä mennyt enemmän tai vähemmän valvoessa pienen nuhanenän heräillessä huonoon oloonsa sen sata kertaa.

Hoitopaikkaa en ole hakemassa, enkä ole vielä ajatellut, minkälaista paikkaa joskus kenties haen Lellelle. Oon kotona ainakin tämän vuoden, ja sitten voisinkin vaikka jäädä äitiyslomalle. Pitäisi tosin varmaan raskautua ekaksi. Kesätöihin voisin kyllä mennä, ja mies hoitaisi vauvan sinä aikana. Sellaista vähän suunnittelen.

Täällä käytetään 70-senttisiä vaatteita. 74 alkavat myös olla hyviä, mutta paljon on käytössä myös kokoa 68, ja taitaapa olla muutama 62:kin. Vaatteissa olevat koot ovat todellakin hyvin suuntaa antavia!

Lelle ei nouse vielä seisomaan, joten jalkaterien asennosta ei kommenttia.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Tiktu & Lelle
 
Huomenta!

Tääl on nyt 3 yötä valvottu yskivän ja tukkoisen pojan kanssa |O Ja kun sanon valvottu, en tarkoita että oon pari kertaa noussu laittamaan tutin, vaan ihan nukuttamisesta saakka klo 6 asti aamulla oltu lähes kokoajan hereillä (oltu on väärä sana, MINÄ olen ollut, poika on torkkunut ajoittain ja mies nukkunut sikeästi). Päivät poju on onneksi virkeä.

Eilen käytiin lääkärissä 10.40 - keuhkoissa kuuluu röhinää, mutta olivat muuten kuulemma puhtaat eikä syytä huoleen. Korvat puhtaat jne. (kauhean taistelun jälkeen, koko terveyskeskus kuuli kun meidän "pieni poika" taisteli).

Mies on yks älykääpiö, ei ollut eilen edes energiaa huutaa sille, vaikka mieli olisi tehnyt. Kävi torstaina työillalliselal, joka venyi 05 asti. Monta kertaa laittoi viestiä 22 alkaen että on jo tulossa kotio, mutta herra ei näkynyt. 1.40 laitoin viestin että onkohan kadottanut osoitteen.. Nukkui sitten sohvalla kun poika yllättäen oli mun vieressä :kieh: Aamulla ennen 7 kun menin herättämään että vaihtais huonetta, oli niin sammunut, ettei herännyt, joten keräsin kaikki agressioni olotilaansa kohtaan, ja annoin kunnon litsarin (ah ku teki hyvää!), ja siihenki just ja just havahtu.. Lähdettiin sit lekuriin ja sitä kautta Selloon hakemaan mun rillit ja syömään jotain. Ajatus oli olla poissa koko päivä, rangaistuksena miehelle, kun torstaina vielä jeesusteli "olevansa vapaapäivällä, ja mä saisin levätä. Saa mies viettää aikaa pojan kanssa", mut kotona oltiin jo klo 15. Otin 2h tirsta, josta mies sitten herätti :kieh: että "saisin yöllä nukuttua". |O

No joo.. ihan sama. Itte oon ittelleni sopan keittänyt, kait se pitää syödäkin mukisematta :ashamed:

Ja sit se toope oli täksi illaksi (kotiutuu töistä klo 17) kutsunut meidän kummit lapsineen kyläilemään. Kuka kyläilee kahden (4kk ja 2v4kk) kanssa klo 18?! Argh! Ja kuka siivoaa täällä? En minä. Ihan sama.. *stressikiljaisu*

Jatkakaa...
 

Yhteistyössä