--- kesäkuntoon 2011 ---

"sone"
Vieras, kiits :) Mutta noi kuvat on kuitenkin se imartelevampi versio kun irl kuva, ainakin miun mielestä. Ja ilman pullisteluja sitä löllökin löytyy enenpi:/ Mut näillä mennään :D Ja etiäpäin!

Siulla varmaan tippuu helposti kun liikut noin hurjan määrän päivässä :0 Nyt vaan lihaskuntoa siihen lisäks niin avot! :) Hyvät mitathan siulla on jo nyt , joten vaan pientä hienosäätöä :)

Sone on tosi upean näkönen! Hauis kasvanu valtavasti!!
Markiisilla näyttää olevan palaa joka puolella, ja vaikka muille jakaa! :)

Mulla paino aamulla tasan 57. Nyt alan mättään hiilareita, ei enää meinaa aivot toimia..

Hauskaa vappua kaikille!! :)

Revol, kiitos :) Muuten, mitä sie söit kun karppasit? Mietin jos pitäs yhden karppiviikon nyt kuitenkin että sais vauhditettua tätä kuntoon pääsyä, jos jaksan pitä herkkusuuni kurissa!! :) Joskus karppasin ehkä 2 viikkoa enkä jaksanu kauempaa, kävi tympii...

Jep, Markiisillla on palaa jokapuolella :cool:

Tänä aamuna on käyty reippaalla lenkillä, olin melkeen kun Sari Essayah!!! :LOL: sit sen jälkeen kyykkyjä painoilla, ei mitään rääkkitreeniä. Saas nähä onko perse huomena kippee, ja etureidet!

Hei nyt miulla on teoria tosta reisiläskistä, kun monella tuntuu olevan se ongelma että muualta lähtee rasva muttei jaloista.
Esim. Mie lihon aina raskausaikanakin vaan jaloista ja muutenkin, johtuu huonosta aineenvaihdunnasta lantion alueella ja alaraajoissa. Ajattelen näin että pitäis pyrkiä saamaan aineenvaihdunta paremmaksi. Itse olen tullut nyt siihen tulokseen että kaikista paras laji on lenkkeily, lantioon tulee liikettä ja jalat rasittuu sopivasti, ei kuitenkaan mene hapoille ja ihan tukkoon. Sitten tietty venyttelyt mitkä aukaisee lantioita on hyvät. Kyykkyjä teen sen takii et saan lisää lihasmassaa ja muotoa. Mut nyt oon huomannu et selvästi on sellu vähentynyt ja pahkurat tasottunut kun oon lenkkeilly säännöllisesti pitkiä matkoja. :flower:

Viimeksi muokattu:
Hyvinkin pitää paikkansa tuo Sonen rasvateoria. Mulla kököttäis tuossa tuo crossari, pitäis vissiin poistaa se naulakkokäytöstä ja tehdä sillä sitä mihin se on tarkoitettu. Se lenkille pääseminen ei aina ole niin yksinkertaista..

Miehän en ole mikään terveysintoilija enkä ole koskaan syönytkään mitenkään järin terveellisesti. Eli karpatessa jäi melkein kokonaan pois ne vähätkin rehut mitä ehkä joskus muulloin menee. Vähän kurkkua ja ruukkusalaattia söin. Enimmäkseen broikkua, lihaisia grillimakkaroita, jauhelihaa, juustoa, seitiä, tonnikalaa, pekonia, kananmunaa, nakkeja, kinkkua, meetvurstia, sulatejuustoa.. Noista kehittelin kaikenlaista tai söin ihan sellaisenaan. Toisinaan rahkaa ja raejuustoa, tummaa suklaata.

Nyt sitten olenkin taas ääripäässä. Eilen meni mm. 4 valtavaa munkkia, pastaa, lakritsia... Mulla tais olla vähän liian alhaalla ne hiilarit, nyt sitten joutuu täyttämään varastot. 2,1kg lähti vajaassa kahdessa viikossa. Kaloritkin kyllä jäivät aika alas, vaikka varsinaisesti en niitä laskenut.

Kyllä se yksi viikko menee ihan helposti, kunhan et sitte päästä räjähtämään koko hommaa kuten minä. Tsemppiä vaan! :)

Eilen tein penkkiä pitkästä aikaa ihan painojen kanssa, hyvältä tuntui. Tänään jalkahommia ja suht vapaata syömistä. Huomenna sitten kohtaan rakkaan viholliseni, kaloreitten laskemisen.. :kieh:

Heissan,
pääsiäiset ja vaput vietetty hiukan herkutellen. Viikonloppuihin on kyllä kuulunut kaksi 9km aamujuoksua tyhjällä vatsalla. Eilen aamulla vaaka osoitti lukemat 59,9kg:)
Nyt sit hakeen lihaksia lisää. Aloin hifisteleen ja tilasin puhtia antamaan tauriinia ja palautumiseen glutamiinia. Treenien jälkeen juon proteiinidrinksun.
Lantion mitta pysynyt samana 95cm,
reisi 54cm ja vyötärö 72cm.
Paino tippuu, mutta peppu ei pienene:(

"vieras"
[QUOTE="sone";23677050]
Siulla varmaan tippuu helposti kun liikut noin hurjan määrän päivässä :0 Nyt vaan lihaskuntoa siihen lisäks niin avot! :) Hyvät mitathan siulla on jo nyt , joten vaan pientä hienosäätöä :)[/QUOTE]
En mä sentään joka päivä sitä 30 kilometriä pyöräile, viikonloppuisin esim. ei välttämättä tule pyöräiltyä. Ja viime viikolla laiskotti torstaina joten pummasin mieheltä kyydin. :D Ja maanantai oli vapaapäivä, kun oli pyhä. Joka tapauksessa 75km on kertynyt pyöräilyä tälle viikolle ja tänään tulee 30km lisää, eli satanen menee rikki. Tänään menen "pitkästä aikaa" eli parin viikon tauon jälkeen kiipeilemään, pyörällä tietysti.

Mulle lihastreeniä on tuo kiipeily, ja helkkarin tehokasta onkin! Sen ansiosta on käsivarret ja yläkroppa aika timmissä kunnossa. Ongelmakohtia mulle on tällä hetkellä lantion seutu, ärsyttää nämä jenkkikset. Ja alavatsasta haluaisin myös rasvaa pois. Mutta on kyllä tullut herkuteltua niin pirusti tänä viikonloppuna. :D Eilen paistettiin munkkeja ja sipsejäkin meni, ja mansikkakuoharia. Tänään tuli aamulla naposteltua vielä eilisiä sipsejä, mutta kyllä tästä taas ruotuun palataan!

Hyvää vappua kaikille ja tsemppiä!

Milou: ja Vieras Miulla on kans leveet, tai oikeestaan korkeet lonkkaluut, törröttää vaikka en olis laihaskaan kunnos! Lantio ja jenkkis ongelmissa tätyy vaan saada korsetti kiristettyy! Monipuolisesti niitä vatsoja, selkiä ja kyykkyjä.

Ootko muuten kauan harrastanu juoksua? Mie en oo kuuna päivänä pystyny juoksee ees lähelle puolta kilsaa, kehkot vetäny heti tiltin! Lihaskunto on aina ollu se miun juttu!
Mut kas kummaa, nyt kun on säännöllinen astmalääkitys, niin la aamuna meni 6km hölkkä kolmella pikkuhengähdyksellä :) En ois ikinä uskonu! Ihan uus laji miulle ja sen tuntee pesusissa ja jaloissa :)

Revol, Miten sie pystyit syömään noita ruokii kaks viikkoo :D Närästikö ??? :whistle: Mut paino ainaki tippu hyvin! :) Et oo muuten ainoo joka veti hiilari over dosen!! La oli tytön synttärijuhlat vapun lisäks ja ens v.loppuna lastenkutsut, huoh... No mieki vejin 2 munkkii 2palaa mansikkakakkuuu, 2piparii, siihen viel aamun ja illan ruuat, 2 tortillaa, yks lämppäri ja jokunen pala suklaata :eek: Oli aika olot! Siks olik pakko lähtee heti aamul tyhjäl mahal hölkälle!!! Nooooh, mehän vaan järkytettiin elimistöö toimimaan, eks niin ;) ???

Käsi,- ja vatsatreeni olis nyt vihdoin tehtävä, ei vaan vissiin ulos oikeen pääse treenaa, sataa lunta... No jos vatsat teksi sisäl... :)

Viimeksi muokattu:
Ja on muuten jalat on ihan sohjona, treenit on keskittyny jokusen aikaa alakroppaan.. Pitää antaa niitten nyt levätä ja toipii tästä järkytyksestä. :) Penkkii penkkii tekis mieli! :) Mut ku se on tuo kylmäs aitas!!! :kieh:

Joo kyllä tuli kunnolla järkytettyä elimistöä! Eilen piti vielä mättää lisää munkkia ja jätskiä.. :kieh: Nyt onkin sitten vaikeuksia palata askeettiseen ruokavalioon.

Hyvin jaksoin sen 2 viikkoa noilla eväillä, eikä edes närästäny. Hiilareita ei tehny mieli, vasta puolentoista viikon paikkeilla rupes vähän himottaan.

Eikö sulla Sone mahdu se penkki ihan sisätiloihin, lämpimään?

Revol, ei mahdu vaikka meillä on neliöitä about 120.... Mies aina valittaa kun mie innostun jostain ja raahaan kaiken mahollisen sisälle :LOL: Oishan se mahis ottaa vaan toi tanko ja pienet painot sisälle, onnistuuhan sillä tekee vaik mitä :)

Tuli vaan mieleen että eikös karpaaminen tuu kalliiks?

Sone: Olen juossut suunnilleen koko aikuisiän enemmän ja vähemmän. Nyt juoksen pari 9km lenkkiä viikossa, muuten pumppia, kahvakuulaa yms. Nyt jostain syystä oikea polvi on alkanut kettuilla. Jos juoksen kahten päivänä peräkkäin, niin oikeaa polvea alkaa vihloon. Lenkkarit on hyvät, joten siitä ei ainakaan johdu.
Nyt odottelen kesää et pääsen ostaan penkin ja painot. Jos sais lisää lihaksia:)

Sone, kyllähän nuo karppieväät kalliimmaksi tulee kuin pelkät hiilarihötöt.
Ilman penkkiä voi tehdä vaikka maastavetoa, kulmasoutua, pystysoutua, hauiskääntöä.. Ja sitä paljonpuhuttua iänikuista kyykkäystä!! :D

"sone"
Hitto, mitkään kesämekot (juhlamekot) ei käy kun selkä on hiton levee ja lattanat tissit,, vyötärön kohdalta kaikki on ylisuuria!!! Kaikki mekot on muotoiltu silleen että selkäosa on kapee ja sit etumus korkea :/ Ärsyttää! Vissiin trikoomekkoja käytettävä :D Ostin kirppiksesltä sovittamatta omaa kokoani olevan vartalonmyötäisen paitapuseron joka joustaa jonkin verran, tässäkin paidassa se sama ongelma, onneks sentään siin on lyhkäset hihat mitkä voi avata viel neppareilla niin et haba mahtuu, hahhah! Pitäs vissiin olla hyvillään, ja oonkin, tähänhän sitä pyritään, mut täytyy vaan luopuu osasta vaatteista :) Nyt kun pääsee tosta luopumisesta niin ehkä on ihan pakko alkaa kasvattaa lihaksia:) :) Tuntuu van ettei aika riitä!

Sone, sullahan on aikaa vaikka loppuikäsi kasvatella lihaksia! Nuorihan sä vielä olet! Anna mennä vaan, viis siitä ettei mekot mahdu! :D
Mullakin olis mahdollista vielä vaikka mikä. Esteenä on korkeintaan motivaatio tai sen puute ja käsien iho, ei ikä!! :)

"sone"
Koko loppuelämähän sitä on aikaa kasvatella lihaksia, mut vuorokaudes ei oo vaan tarpeex tunteja että kerkeis niitä kasvattaa ;) Joutus oikeesti panostaa paljon enepi kun nyt. Mut ehkä sit kun lapset on isompia niin jää enenpi omaa aikaa :) Nyt tehään se mitä voidaan ja mihin on aikaa :)

-----> lenkille

Pituus 172cm (64.8kg)

63.3 63.4 62.7 62.8 62.1 62.9 62.6
lantio 95 94 92 91 90 90 89
napa 74 73 71 70 70 68 68
vyötärö71 67 66 66 66 66 65
reisi 56/55 55/54 54,5/53,5 54/53 53/52,5 53/52.5 52.5/52
rinta 89 89 90 92 92 92 92
hauis 32 32 32 32 31,5/32,5 32/33 32/33

Tähän asti tulokset -2.2kg
lantio -6cm
napa -6cm
vyötärö -6cm
rinta +3cm
reidet - 3,5cm ja 3,0cm
hauis vasen +-0cm ja oikea +1cm

Täysin samat tulokset kun viime viikolla, ei siis mitään muuta lisättävää kun se että otinpa huvikseen mitat miun polviläskeistä ehkä kuukaus sitten... Eli just polven yläpuolelta ja 5cm polven yläpuolelta. 2 cm hävinny kummastakin mitasta :D So happy! Noi kohat on miulla pahimmat, kerää nestettä ja on pahkuraiset. Treeni on tehonnu!!! :)

Kuluva viikko on menny vähillä hiilareilla verrattuna miun normaliin ruokaan, katotaan vieläkö ens viikon jaksais samoin. Vähän jos ahistaa tuleeks vedettyy huomena hiilariöverit kun on tytön synttärijuhlat:p antakaa miulle voimia vastustaa kiusausta!! :saint:
Sain aikaseks tehdä toissapäivänä kädet ja vatsat, jes, nyt tulee 3 lepopäivää, (eilinen mukaanlukien) yhteensä kun on liikaa tekemistä. Su jatkuu vaikka onkin äitienpäivä, mikäs sen mukavampaa kun lähtee ihan yksin lenkille raikkaana aamuna, olettaen että su on näin ;)

Mun tulokset tuli ja olen terve :) jestas miten huojentava fiilis :)
treenejä oon nyt tehny niin että viikossa pidän 2-3 salipäivää toinen pelkkä käsi ja toinen ja kolmas,rintaa selkää ja käsiä
muutoin aerobista jumppaa joka päivä joita ti päivään on peräti 3:ashamed: muina päivinä tanssia ja vatsatreenejä ja paljon syviä vatsoja.Välissä käyn matolla juoksemassa 60min ihan hirmunen drive päällä ja nytku tuli tulokset ni meen 200lasissa :D

Kerkesinpäs välillä tännekin! :)
Paino oli perjantaina 58, eli kilon enemmän kuin edellisenä. Siitä huolimatta oon herkutellu melekosesti, äitienpäivää ja keskimmäisen tyttären synttäreitä. Mutta ei haittaa, huomasin nimittäin eilen peilin edessä olkapäitä treenatessani, että eipä näytä pahalta. Hienosti erottuu lihaksia, vaikka rasvaa on. Suonetkin näkyy hyvin. Loppukuu pitäis kuitenki vähän skarpata, ja ehkä nostaa se 6.6. tavoite 56 kiloon..

Hieno homma Markiisi kun olet terve! :hug:

Revol, kyl se paino melkeenp poikkeuksetta nousee kun alottaa hiilarit, mut saahan siljonkunverran tuloksii :) Mie oon v.loput syöny ku porsas herkkuja (hiilariöverit, hyi että oksettaa), saakelin pyhät ja synttärit... No viikot oon kuitenkin "hyväkarpannu" nyt, ettei pääse paino nousee läskin takia, joten ihan tyytyväinen oon siihen.

Liikunta on ollu lenkkeilyy ja hölkkää nyt. Tavote tälle viikolle 1* yläkroppa ja 1* alakroppa lihaskuntorääkki, noitten lenkkien lisäks.
Oon nyt vähän innostunut hölkkäämisestä, ihme vapauden ja rauhan tunne siinä tulee, varsinkin kun kyse on sellasesta asiasta mihin en ole aiemmin kyennyt. :) Hidasta se on kyl kun kilpikonnalla, mut pikkuhiljaa... :)

Ompas hiljanen ketju taas, mitenköhän muilla etenee kesäkuntoon pääseminen, meilpäin vissiin yli 20 astetta luvattu tulevalle viikolle, joten johan tässä bikinit saa heittää kohta päälle, jos uskaltaa ;)

Älä sie Sone bikineillä vielä pelottele!! :O
Mullaki on aikomus ruveta hölkkäileen. Mulla vaan keuhkot ei jaksa niin hyvin ku kroppa. :(
Nyt on ihanat kivut lauantain penkistä. Latasin pitkästä aikaa peräti 40kg ja kylläpä muka tuntu raskaalta. Piti sitten vähentää 30 kiloon että jaksoi vähän pitempää sarjaa.. :ashamed: Hauis oli pumpissa 31,5 cm!!! :D

ei en vedä jumppia nytten mutta tarkoitus kohta ois=)
tänään iski salilla pikku jännityskakka kun tein jalkaprässiä pitkästä aikaa ja mun piti pistää painoja 175kg+laite 50kg yht 225,,en tiä mitä mä ajattelin musat korvissa iskin 325kg:saint::O ihmettelin vähän vinoja katseita vieressä ja pokkana alotin:cool:painohan se ku synti 325kg ja vähän tuli äitii ikävä että meneekö tää ylös mutta meni se:O taidan ens kerralla ottaa taskulaskimen mukaan kun lisään painoja :D

Yhteistyössä