Kesäkuiset mammat 2011

Terveiset ultrasta.
LA pysyi samana ja kaikki oli muutenkin ok. Vauvelin painoksi arvioivat 350g.

Mulla myös mieli tekee tepposet heti jos ei ole liikkeitä tuntunut, ehtii kuvitella vaikka mitä.

Nyt kiiruhdan syömään:)

Ninatus 20+5
 
Tsirpukka mitä allergialääkkeitä sinulle on annettu lupa syödä raskaana ollessa? Siitepölyaika lähestyy ja mietin jo miten ankeaa se tulee olemaan, nyt on muutenkin ollut koko ajan flunssa, niin olen ihan kyllästynyt tähän tukkoisena olemiseen. Itse olen aikaisemmissa raskauksissa käyttänyt vain kortisoninenäsuihketta ja silmätippoja. Nuorempaa lasta odottaessa en edes ollut raskaana kevään puiden kukinta-aikaan, joten se meni varsin helposti. Mietin vain, että olisiko niitä jotain muitakin lääkkeitä mitä saisi käyttää. Riippuu aina vähän lääkäristäkin, mitä sanoo.

Tänään oli neuvola, ja sain jo Kelan paperit mukaani. :) Sydänääniä kuunnellessa tuli napakoita potkuja suoraan siihen anturiin. Terkkarikin totesi, että vilkkaasti liikkuu. sf-mitta oli 17.

kurkkunaamio ja kolmonen 21+3
 
Mun on varmaan soitettava nlaan, mä tuun hulluks. Rinnatkaan ei ole arat enää pahemmin :( Ja ne on aina ollu. Oon itkee tihruttanu tän aamua jo. Mulla on ollut jumalaton määrä stressiä ja surua elämässä viime aikoina, ja pelkään että se on tehny nyt jotain. Sit alkaa miettimään tietty kaikki mitä on syöny ja kaikkee.....

Tää nyt on vaan omaa napaa, sorry :(
 
voi sua griffinski :hug:, älä nyt ittes noin kamalasti huolestuta ja stressaa.. se stressihän on aina pahaksi, vaikka tiedän ja uskon että huoli on suuri ja kaikki asiat mietityttää, mutta sun pitäs hiukan relata :heart:, ja ainahan tosiaan neuvolaan voi soittaa ja mennä :) no tänään kerroin isolle pomolle uutisen ja se ottikin sen aika mukavasti ei tullut kummempaa kommenttia kysy vaan et milloinkohan jäät äippälomalle.. että turhia stressasin siitä eilen ja yöunetkin meni :LOL: nyt pitäs löytää tähän mun tilalle seuraaja piakkoin ja alkaa sitä opettamaan tähän hommaan kun palkanlaskijan kanssa tossa mietittiin että munhan pitää kesälomatkin pitää (kun meillä ei lomia makseta rahana) ennen äippälomaa joka alkais siis toukokuun viiminen päivä joten jäänkin sitte töistä pois jo huhtikuun lopulla..:O, kun mulla on vain määräaikainen sopimus niin enpä tiedä onko takisin tulemista enää äippälomien jälkeen soppari on siis vaan 31.12.2011 asti mutta näillä eväillähän se on mentävä, kyllä mie jo koti äipäksikin voisin taas hetkeksi jäädä :heart: jaahas, hyvää jatkoa vaan kaikille :wave: rv 17+1
 
Viimeksi muokattu:
Nii, sano elä muuta vielä äidiksi, että pitääkin olla tällänen huolestujaluonne : /!
Sähän saat mukavan loman siinä sitten itselles, kun huhtikuussa jo pääset relaa :) Mä yritän tuonne loppuun saakka tehdä töitä, niitä kun ei onneks ole hirveesti. Tosin eihän sitä tiedä miten jaksaa, ja minkälainen kunto tulee myöhemmin olemaan jne.

Pääsin onneksi ultraan jo, ja kaikki hyvin.
 
kurkkunaamio:Miulle määrättiin jo viime raskaudessa zyrteciä äippäpolilta tosi pahaan siitepölyallergiaan vaikka eihän tuota allergiaa edes ole testattu ikinä,mutta oireet oli järkyt.
Zyrteciä myös nyt oon joutunut ottamaan,paitsi nyt olen "tauolla" jottei mene prick-testaus pilalle...
Lisäksi nasonexiä joka ei ole koskaan auttanut miulle mitenkään,tuntui vaan jotta nenä turpos kortisonin vaikutuksesta lisää:ashamed:
Nyt yksityinen lääkäri määräs Avamys-nenäsumutteen joka auttaa myös allergisiin silmäoireisiin ja saa käyttää raskauden aikana.Tästä on ollut kyllä ihan eri tavalla apua!
Kannattaa puhua äitiyspolilla noista siitepölyoireista,sieltä kyllä osaavat parhaiten sallitut lääkkeet määrätä.
Terveyskeskuslääkärit ei oikein uskalla mitään muuta kuin noita nenäsumutteita elikkäs nasonexiä määrätä.

Tänään oli neuvola,kaikki arvot sielläpäin kunnossa.
Kohdunpohjankorkeuskin huitelee melkein yläkäyrillä vaikkei nyt miulla varsinaista raskausmahaa vielä näykkään,läskipömppö lähinnä:confused:

Anoppiin suutuin eilen totaalisesti,huoh...
Mies kävi kuopuksen kanssa sunnuntaina anopilla kahveella ja oli kertonut sitten tulevasta perheenlisäyksestä.
No kävimme eilen anopin luona eikä sanallakaan maininnu miulle aluksi mitään tästä raskaudesta,mutta sitten ,kun jäimme kahvipöytään kahdestaan niin tokas"saat kyllä laitattaa piuhas kiinni tään lapsen jälkeen,kaks lasta ois ollut teillekkin ihan riittävästi...".
Mie menin totaalisen sokkiin,en saanu sanaa suustani enkä asiasta sanottua miehelle,kun vasta illalla kotona.Mitä ihmettä meijän lapsluku anopille ylipäätään kuuluu?Ei nuo meijän pojat ole siellä ollu liikoja hoidossa ikinä ja teini ei suostu edes sinne lähtemään:headwall:
Ei mahda mitään,mutta en ihan heti haluu nähdä moista ihmistä...
Mies sano ottavansa äitinsä puhutteluun,vois vähän miettiä mitä suustaan päästää,argh...

Griffilski73:Onneks kaik hyvin!Miun mielestä on parempi olla ennemmin huolissaan,kun taas välinpitämätön.Miullakin meni tässä pari päivää jotten liikkeitä tuntenut päivisin yhtään mitään,mutta iltasella nukkumaan mennessä pari napakkaa tujautusta napsahti alamahaan:heart:

Tsirpukka 19+6
 
No voi kerpele Tsirpukka, olipa inhottavasti sanottu kyllä! Mä olen kyllä tuossa asiassa niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin onnekas oman anoppini suhteen, etten olis parempaa voinu saada! Ei ihme että poikansakin on sitten niin ihqu :p

Voisihan tämä huolehtiminen ja panikointi toki olla hiukan vähäisempää, mutta kun en asialle mitään voi, niin siihen saakka kun en kunnolla liikkeitä tunne, aion tunkea itseni ultrattavaksi aina kun siltä vähänkin tuntuu - siihen olen nlasta luvankin saanut. Mielummin teen niin, ja totean että väärä hälyytys, kuin että stressaan itseni, mieheni ja vauvani sairaaksi.

Ostin eka bodyn, 56cm, vauvalle :) Vai kerroinkos jo....? Meillä ei ole siis mitään vaatteita esikoisilta jäljellä, joten se roikkuu nyt tuossa vaatekomeron ovessa ihailtavana :heart:
 
Hyvä Griffski että kaikki oli kunnossa.

Ihanaa kun on taas perjantai ja koko viikonloppu vapaa :)
Tänään töissä pomon kanssa juteltiin ja pidän myöskin lomat ennen äitiyslomaa, joten se alkaa sitten huhtikuun alulla.

Jaahas kait se pitäisi kauppaan mennä
Mukavaa viikonloppua

Ninatus 21+1
 
Voi järkky mikä kommentti Tsirpukan anopilta!!! Ihan kuin hän päättäisi teidän lapsiluvustanne,ei voisi rumemmin olla sanottu. Eikä varmana edes onnitellut?!?
Enpä olisi minäkään tekosissa. Hyvä jos mies vähän sanoo takaisin,törkeää tuollainen.

Mä järjestelin vauvan vaatteet ja huomasin että eihän mulla ole kuin kaksi 50cm bodya,kaikki on isompia. Eli sellaisia kyllä on pakko vielä hommata,muuten vauveli hukkuu vaatteisiinsa vaikka kestot osan tilasta vievätkin tietysti ja 50cm ei montaa viikkoa päälle mahdu.

Nannaliina *23*
 
Huomenta!
Voi kauhee mikä olo, nenä tukossa kurkkuun sattuu, selkä on kipeä, väsyttää (hb 119) verenpaineet matalalla..

Huh, valitusta kerrakseen. Mut ainakin on vapaapäivä, muutaman kk kun vielä jaksaisi olla töissä. . =)
Pikkuihminen myllää ja vehtaa.. Kuvan otan mahastani ehkäpä iltapäivällä..=)

Wode ja "urho" 19+5
 
Aurinkoista tiistaita vaan kaikille, ilmeisesti se kevätkin sieltä kovaa vauhtia tulossa on =) no olen itse sitä mieltä että niin monta on mielipidettä kun on puhujaakin että antaa sellaisten ihmisten vaan olla omissa mietteissään ketkä haluavat vain pahasti sanoa, ihmettelinkin mieheni isää joka oli siis mieheni veljelle tokaissut kun hän kertoi heille tulevasta peheenlisäyksestä (joka siis syntyy 3kk meidän vauvan jälkeen) että: no nythän se nainen sai sinut nalkkiin tulket maksamaan elatusmaksuja lopun ikäs :O, ajattelin että olipas kivasti joo sanottu! ei ne jotkuu ihmiset ajattele mitä suustansa päästävät :confused: meille hän ei kuitenkaan sanonut asiasta oikeestaan mitään kun aikanaan ilmoitettiin etta vauva olis tulossa, ja mieheni olisi varmasti lloukkaantunut juuriaan myöten isäänsä jos noin olisi meille tokaissut! joo sitten omaa napaa =) hyvin voidaan täälä, pikkuinen myllää pitkin päivää paitsi silloin kun mies laittaa käden masulle niin eihän silloin mitään poskuja sieltä tule :heart: joten mies ei vielä ole päässyt potkuja tuntemaan. mulla on nyt viimepäivinä ollut pikkasen huimausta,,ei hajuakaan mistä moinen johtuisi :confused:, syönyt olen säännöllisin väliajoin kyllä, onneksi 10pv on se neuvola täytyypi sielä asiasta mainita. meillä kotona nuorin tyttö odottaa masuasukista tietenkin tyttöä ja molemmat pojat poikaa :LOL:, saa nähä kumpi sieltä tulee sitten 22pv on se rakenne ultra jossa asian saisi tietää mutta ei miehen kanssa haluta =) pääasiahan kuitenkin on se että syntyvä vauva on terve :kiss:!Mie sain ystävältä 50-56 senttisä vaatteita..niillä alkuun pääsee, olin jo unohtanut tässä 7v kuinka pieniä ne vaatteet voi edes olla:heart:! griffinski olen kyllä samaa mieltä sun kanssa että parempi on käydä sielä ultrassa jos on mahdollisuus kun todella stressata itsensä ihan puhki! jaahas jatkettava työn lomassa taasen.. hyviä vointeja kaikille! rv 18+ masuasukki
 
Viimeksi muokattu:
Voi mikä ihana tökkiminen tuolla vatsassa välillä tuntuu :heart: :heart: Nyt olen oikeastaan ainakin joka toinen päivä tuntenut jotain, ihanaa! Tää helpottaa kyllä omaa oloakin hirveesti! :)

Harmi vaan kun omat vanhemmat on sairastuneet, niin huoli varjostaa tätä raskautta aika paljon :(

Ihmiset on kyllä julmia joskus! Ja joiltakin puuttuu ihan ne alkeellisimmatki käytöstavat. Mä en vaan henkilökohtaisesti itse ymmärrä, miten joku voi sanoa toiselle niin pahasti, tuntematta minkäälaista pahaa oloa siitä itse? Mun mielestä sellanen käytös on jo luokiteltavissa sairaudeksi :(
 
Viimeksi muokattu:
Meillä ollaan julmetun sairaina,ihan hirvittävässä influenssa koko muu perhe paitsi 6v poika.
Kahdella lapsella 40 astetta kuumetta ja kuume ei laske lääkityksestä huolimatta millään. Viime yö meni valvoessa kokonaan lasten kanssa. Nyt on lapsilla jalat niin kipeät ettei 7v esikoinen pääse enää kävelemään joten se on lähdettävä lääkäriin. Tosin mies saa mennä,mä olen niin kipeä etten jaksa. Keuhkoihin sattuu niin paljon ja tuntuu että siinä istuu joku norsu päällä. Jo 3 päivää olen sairastanut ja edessä on vielä takuulla tupla-aika.

*muoks* Se olikin sikainfluenssaa...Sain itse Tamiflu-kuurin...

Nannaliina 23+4
 
Viimeksi muokattu:
Taas on ultrailtu ja sydänäänetkin saatiin kuuluviin, vihdoin! Vaihteli 140-143 välillä, esikoisilla oli jatkuvasti lähempänä 147-150...hmmm. Jos siellä oliskin sitten rinsessa :) Oli kasvanu ihan törkeesti! Ja liikku ihan koko ajan :heart:

Voi ei Nannaliina :( Paranemisia sinne! Mies sai Tamiflu-kuurin toissa vuonna ja tehos todella nopsaan.

:heart: 18+6
 
Voi ei:(, Nannaliinalle ja koko perheelle voimia ja paranemisia!

Rakenneultrassa tännään käyty.
Sitkeessä unessa oli pieni,kun kätilö-täti sai kunnolla tökkiä ennenkuin heräsi.
Kaikki kunnossa,mutta viikkoihin nähden pieni.Kun tänään on rv20+5 niin ultran mukaan 19+4.
Painoa nuoousella pikkasta yli 300g.
Pakkohan se oli kysäistä jotta näkkyykö mitä jalkovälissä:saint:,ei näkynyt kuulemma minkään laisia miehuuden merkkejä eli tyttöä kahden poijjaan jatkoksi lupasi:heart:

Aamulla kävin prick-testeissä,en ole millekkään allerginen...
Perjantaina spirometriaan ja sitten lääkäriltä lausuntoa hakemaan jotta johtuu aika pitkälle nämä oireet meijän vuokra-asunnon kylpyhuoneen kosteusvauriosta ja homekasvustosta.
Soitinkin isännöitsijälle jotta parempi on löytyä se asunto ja mie kiikutan tuon lausuntoni asuntohakemukseen liitteeksi:headwall:.
Remonttia ei voitu loppusyksystä tehdä,koska meille ei ollut tarjota asuntoa.Ainoostaan saunan paneeleita vaihdettiin,mutta kylppärin muovimaton alla olevaan kosteutta ei kuivattu lainkaan...
Terveystarkastaja on taas tulossa ens viikolla mittailemaan lukemia lattiasta,huoh...

vielä äidiksi 34v... ja Griffilski37:En miekään voi ymmärtää miten toiset laskee ihan mitä sattuu suustaan eivätkä ollenkaan tajua jotta saattaisivat vaikka loukata jotain sanomisillaan.
Anoppi oli yritellyt soitella perjantaina,kun puhelin oli äänettömällä kuopuksen päikkärien aikaan,enpä soittanut takasin...

Istukka oli muuten noussut ylöspäin 2cm kohdunsuulta ja nousoo varmaan kohdun kasvaessa ihan mukavasti eli enköhän mie tikistele tämänkin muksun alakautta=)

Tsirpukka 20+5
 
Piti jo aikasemmin sanoa että herranen aika vielä äidiksi, mitä miehesi isä päästelee suustaan :O Törkeää!!

Onnea tyttölupauksesta Tsirpukka :) Mulla viikko odottamista vielä sinne, mutta se aika menee kyllä äkkiä onneksi. Näin unta että sain tytön :D Ja on tuo hurjaa tuo teidän asuntotouhu, oikeesti. Tälläsiähän kuulee nykyään enemmän ja enemmän täällä 'hyvinvointivaltiossa' kylläkin, mutta silti. Ei muutakuin asiasta vaan julkinen, niin eiköhän ala tapahtua! ;)

Täällä pitäs mun mielestä vaan enemmän tuoda näitä epäkohtia esille, liian paljon vaan kärsitään hiljakseen ja itsekseen. Se Suomi Express ohjelma kakkosella on mun mielestä loistava - vähän niinku Karpo muinoin; tuodaan tosiaan niitä epäkohtia esille mitkä vaan yritetään painaa villasella jatkuvasti. Täällä aina katsotaan kieroon kun jostain narisee, mutta eihän täällä mitään muutoksia asioihin saa, jos ei niistä puhu. Eihän tämä nyt mikään paha maa ole asua, mutta itseäni ottaa päähän se, että maailmalla mainostetaan tätä suurinpiirtein paratiisina asua, kun asia on oikeasti ihan toinen.

Tänään sitten sairastan minä; aamulla tai oikeastaan eilen illalla jo hiukan pönttö olo, ja tänään sitten on vessa kutsunu useampaan otteeseen ja päätä särkee julmetusti : / Piti ihan asiakkaitakin perua, en uskalla lähteä tartuttamaan. Täällä päin on kuulema vatsatauti jyllännyt tosi kovana (taas!), ei siitä kauaa ole kun viimeksi oli. Kävin äitiäni katsomassa sairaalassa toissa päivänä, ja epäilen että olen sieltä saanut tämän. Jännä se vaan on, kuin herkkä sitä on saamaan pöpöjä näin raskaana, koska mä en juuri ikinä sairasta normaalisti. Flunssaa kylläkään ei ole ollut raskaana ollessakaan, ne on yleensä aina vaan tätä vatsaan liittyvää epämukavuutta.

Miten te olette jaksanu olla töissä, siis te ketkä olette töissä? Musta tuntuu että tekee tosi tiukkaa jaksaa, vaikka mä en vetele edes pitkiä päiviä. Jotenkin se lähtö sinne tuntuu aina niin vastenmieliseltä - vaikka tykkään työstäni kyllä. Mulla on jatkuva väsy, koska en nuku öisin kunnolla ja ilmeisesti se alkaa vaatimaan veronsa :( Puhuinkin tästä neuvolassa eilen, mutta ei siihen mitään oikein sanottu. Puhuttiin enemmänkin tuosta että pitäs vaan huolehtia omasta olostaan, ja etsiä niitä positiivisia ilon aiheita. Mutta vaikeaa se on, kun on huoli ja stressi omista vanhemmistaan. Ja täytyy hoitaa heidän juoksevia asioitaan, sillä aikaa kun ovat hoidettavana. Kukas niitä muu hoitaisikaan. Pitäis käydä joka päivä ultrattavana ja sydänääniä kuuntelemassa, niin sais ilon aiheita :)
 
Viimeksi muokattu:
Töissä jaksamisesta, niin tosi väsynyt olen. Aikaisemmissa raskauksissa ei tässävaiheessa ollut tällaista kauheaa heikkoutta. 3 kk vielä äitiysloman alkuun! Elämäni on pelkkää töissä käymistä, mitään muuta ei arkeen mahdu. Menen toisina iltoina jopa jo 19.30 nukkumaan, viimeistään 20.30. Harvemmin valvon huikeasti 9 asti! Ja sitten toisina öinä herään ja en saa nukuttua pariin tuntiin, näin kävi viime yönä.
Nannaliinan perheelle paranemista! Olitko muuten ottanut influenssa/sikapiikin tässä raskaudessa? Kiinnostaa vain kuinka hyvin se suojaa, itse otin piikin mietinnän jälkeen.

kurkkunaamio ja kolmonen 22+5
 
Kovasti paranemisia Griffiski!

kukrkkunaamio:En ole ottanut sikapiikkiä ja hivenen kaduttaa jo...Ihan juuri ennen tätä sairastumista pohdin kovasti että ottaisinko ensi neuvolakerralla mutta menin sitten lukemaan kaikkia kamalia pelotteluja netistä ja eihän se olisi ehtinyt edes suojata kun tauti jo iski.
Tamiflu-kuuri ei itselleni ehtinyt avuksi lainkaan,sain sen liian myöhään joten olo on aivan kammottava. Kuumetta ei ole kuin 37,3 mutta olo on kuin olisi 38 ja enemmän. Päätä särkee kaikista lääkkeistä huolimatta ihan koko ajan,nukuttua ei kivulta ja säryltä saa ja koko ajan yskittää ja suussa maistuu veri. Toinen korva alkoi särkemään joten eiköhän siellä jo korvatulehdus muhi. Huimaa ja olo on vain kertakaikkiaan ihan hirveä. Esikoinen alkaa olemaan suht kunnossa 7 päivää sairastettuaan mutta kovaa yskää ja nuhaa on edelleen hänelläkin ja pääsee vasta ensi tiistaina kouluun. Reilun viikon poissaolo tulee koulusta ja ollaan kovasti tehty läksyjä sitten kotona. 4v ja 5v tyttöset kärsivät kuudetta päivää 38-40 asteen kuumeesta,yökkivät pahaa oloansa ja kivut on tosi kovat.6v poika on päivisin Tamiflun ansiosta ilmeisesti ihan ok mutta iltaisin nousee kova kuume ja äsken sai kamalan kauuhukohtauksen ja hyppi ja kiljui hysteerisenä unissaan ja muuta en saanut selville kuin että päähän koskee kovasti. Reilu 1v on kaikkein kipein,ei suostu paljon mitään syömään kun kurkku on niin mielettömän kipeä ja kolme yötä on itkenyt putkeen,eipä olla miehen kanssa nukuttu mutta enhän mä saa muutenkaan nukuttua-olen kävelevä zombie jo.
Meillä on jo lista missä lukee kunkin lapsen kohdalla milloin ja mitä lääkettä on saanut,mieheltä alkaa muisti jo katoamaan väsymyksestä. Lohduttaa ainostaan se että tästä pitäisi ilmeisesti saada pidempi kestoisempi suoja kuin rokotteesta,ihan heti tätä tartuntaa en enää halua ja tästä lähin en edes mieti enää että otanko rokotuksen vai en. Olisin ottanut muuten mutta koska olen raskaana niin se on saanut itseni epäröimään,ilmeisesti ihan turhaan.

Nannaliina 23+5
 
Hei Kaikille!
Täällä yksi mattimyöhänen olisi tulossa mukaan juttuihin, jos vaan mahtuu! Olen 36 vuotias emo Helsingistä. Kolmatta siis odotellaan syntyväksi ja LA olisi 5.6. Meillä on 7/2006 ja 2/2009 syntyneet ihanaiset pojat ja taitaa olla kolmas pojanviikari tulossa. Ainakin sukukalleudet olin ultrassa bongaavinani :D. Raskaus on edennyt hyvin pitkälle samoja latuja kuin aikaisemmilla kerroilla. Alun öllötysten jälkeen on olo ollut fyysiseti hyvä, mutta päässä tuulet puhaltaa ihan miten sattuu. Ei ihme, että miesparka on välillä ihmeissään raivottaren astuessa esiin kun en itsekkään oikein pysy tunnekuohuissani mukana. Ei kivaa kenellekkään...
Neuvolassa kävin eilen 2. kerran tässä raskaudessa. Muuten kaikki ok, mutta verenpainetta seuraillaan 88/137. Varsinkin loppuraskaudessa on tupannut nousemaan aika korkealle. Ja painoa tullut jo 4 kg, vaikka olen syönyt tosi terveellisesti ja liikuttuakin tulee päivittäin. Plääh!
Tässä tällainen nopea omanapainen esittely. Tulen kommentoimaan muiden juttuja myöhemmin. Nannaliinalle ja koko perheelle paranemisia!!! Kuulostaa kyllä kamalalle taudille.
Ny kampaajalle ja koiran kanssa lenkille

Hipsukkainen 22+4...ehkä?
 
Voi Nannaliinaa ja perhettä..:hug:
Tervetuloa Hipsukkainen, ompas sulla kauheet alapaineet..

Töissä jaksamisesta on täällä juteltu, en määkään meinaa millään jaksaa..Oon niin nuutunu ja välilä huonovointinenkin. Jään varmaan aika pian pois, viimeistään 2kk päästä.

Mulla on parin viikon päästä rakenneultra, kauheen pian sekin jo..=)
Vatsa kasvaa, "Urho" potkii ja paljon. Rupee oleen jo vähän hankalaa vaatetuksen kanssa..

Wode ja "Urho" 20+1 (ehkä)
 
Tervetuloa Hipsukkainen! :wave:

Sikapiikistä, en ottanut. Mulla jäi kammo viime vuodesta, jolloin siis otin sen ja raskaus meni sen jälkeen kesken :( En tiedä onko yhteyttä, jotkut sanoivat että olisi, mutta joka tapauksessa nyt en ota.

Hipsukkaisen verenpaine mulle taas kuulostaa ihan normaalilta :D, kun oma alapaine on aina koholla, tosin raskauden aikana se on aina laskenut ja ollut hyvä. Mutta hyvä näin!

Omasta raskausdiabeteksestä, arvot ollu kohdallaan, kertaakaan ei ole mennyt yli. Yhtään en oikeastaan ole katsonut edes mitä suuhun laitan, toki sokeria välttelen enemmän, vaikka en muutenkaan ole sokerin ystävä - mielummin suolainen uppoaa.

Teillä jollain näyttää olevan vauvalle 'tekonimi' - meillä ei. Esikoisille oli, mutta tälle ei vaan ole tullut mieleen mitään...eikä sitä voi keksimällä keksiäkään, sen on vaan pulpahdettava jostain =)

Mukavaa vkonloppua kaikille ja jaksamisia meille töissä :p
 
Tervetuloa Hipsukkainen!
Mäkään en uskaltanut alkuraskaudessa ottaa sitä piikkiä km:n pelon vuoksi mutta nyt oli tosiaan harkinnassa ottaisinko ensi nlakäynnillä. Noh,eipä tarvitse...Täällä ehkä 5% parempi olo kuin eilen ja sekin on jo mukavaa,ehkä mä selviän tästä hengissä kuitenkin vaikka tämä päivä menee kyllä vielä levätessä kunhan saan pyykit laitettua ja pedit pedattua. Mä olen niin hullu että mikään muu kuin norovirus ei mua kaada täysin sänkyyn,muuten pitää kipeänäkin tehdä kaikki kotihommat päivittäin,ihan fiksua joo :confused:
Mulla on ilmeisesti korvatulehdus tähän päälle koska toinen korva särkee aika ikävästi mutta ei minusta ole tänään minnekään lääkärille lähtemään,kai se voi odottaa maanantaille ja tarvittaessa sitten vaan viikonloppuna päivystykseen. Yhtään ylimääräistä lääkettä en enää haluaisi raskauden takia syödä,tässä on joutunut jo ihan tarpeeksi nappia ottamaan.
Kolme pienempää on edelleen ihan hurjan kipeinä,seitsemättä päivää pikkutytöillä kova kuume ja toinen huusi 06 asti kuumehourujaan ja 1v itki koko yön.

Nannaliina 23+6
 
Hei, tietääkö kukaan saako mistään ostettua sellasta 'selkälämmitintä'....siis en tiedä sen oikeeta nimee, mut muistan että synnärillä ainakin sellasia oli, ja ne autto ihanasti selkäjomotukseen. Siellä oli sisällä kauraa(?) tai jotain vastaavaa, ja se ihan mikrossa muistaakseni lämmitettiin. Se oli sellanen pitkän mallinen ja sai muotoiltua hienosti tuohon alaselän kohdalle.

Kävelin tänään hetken, ja olin muutenkin enemmän jalkojen päällä ja nyt selkä juilii ihan hirveesti : /
 
Hellou! Täällä ollaan vielä vaikka ei oo muutamaan päivään muka ehtiny täällä kävästä :) Mulla viikoja 19+5 Maanantaina sitte rakenneultraan :) Kovastihan tuo asukki tuolla masussa jumpaa :) Teretulemast vaan Hipsukka :) mulla laskettu aika 24.6 :) :):D
 

Yhteistyössä