Kesäkuiset mammat 2011

Griffski jyväpusseja löytyy ihan varmaan markettienkin hyllyiltä. Sokoksessa ainakin olen nähnyt siellä hyllyssä päin missä oli vitamiineja yms. Omani olen ostanut luontaistuotekaupasta. Jyväsäkki on ihana moneen kolotukseen tai paleluun. Ja esim. poskiontelon vaivoissa sillä voi lämmitellä niitäkin.

Minulla ongelma on matalalle tippunut verenpaine. Nyt esim. mittasin 98/58 (äitini mittari lainassa). Lainasin sitä taas, kun ajattelin olotilasta päätellen, että onko paineet nousseet, mutta pohjalukemissahan ne oli, ja siitä tulee samantyyppisiä oireita ja huonoa oloa kuin isoista paineista. Molempien lasten kanssa loppuvaiheessa alkanut raskausmyrkytys, mutta nyt näyttää ainakin lukemat pysyttelevän hyvin alhaalla. Mutta huono olo on ja kauhean väsynyt. Neuvolan mukaan alhaisesta verenpaineesta ei kuitenkaan ole mitään haittaa.

Kauhealta vitsaukselta kuulostaa tuo sikaflunssa!

Hipsukkainen tervetuloa! Minä odotan myös kolmatta, 6 v poika ja 3 v tyttö löytyy ja olen 37.

kurkkunaamio ja kolmonen 22+6

Tervetuloa Hipsukkainen
Nannaliinalle voimia sairastelujen kanssa.

Täällä on ollut nyt tosi hiljasta, masussa siis. eilenkin tunsin tasan kerran potkun ja tänään ei viellämitään. Onkohan jotenkin sellasessa asennossa..onneksi on tuo dobleri jolla oon sitte illan tullen kuunnellut.

Eilen alkoi synttäriputki, mulla ja tytöllä on päivän erolla synttärit. hänellä oli eilen ja mulla tänään. Vieraita kävi eilen ja huomenna tulee lisää. tänään pidetään välipäivä kun lähden itse reissuun.

sellanen kaurapussukka on kyllä kätevä, anoppi teki mulle sellasen viime synnytyksen jälkeen. oli suuri apu (vaikkakin meni nenä tukkoon)

mukavaa viikonloppua kaikille
Ninatus 22+2

Hei kaikki pitkästä aikaa!

Tervetuloa Hipsukkainen, samoilla mennään, täällä myös laskettuaika 5.6. ;)

Meillä on ultra takana, kaikki oli kunnossa ja pieni prinssi kuvissa näkyi, ei epäilystä. :heart: Jännittävää kahden tytön jälkeen! Poitsu oli 4 päivää isompi kuin laskettuaika, mutta ei lähdetty aikaa muuttelemaan sen vuoksi.
Neuvolassa ei edelleenkään ainuttakaan pissanäytettä oo katottu. Sf-mitta huitelee käyrän yli, viikoilla 22+2 oli 23cm. Alkaa kasvaa huoli vauvan suuresta koosta, edellinen kun oli sen 4600g kokoinen mötikkä syntyessään ja minä en mikään iso ihminen ole. Mielelläni synnyttelisin alle 4-kiloista..
Verensokerimittarin sain kotiin ja arvot on olleet ihan ok. Sokerirasitus on kuukauden päästä.

Nauttikaa masuistanne!

SmallTalk 22+6

Mä olen nähnyt Prismassakin noita jyväpusseja.

Jottei menisi mitenkään helpon kaavan mukaan possuflunssan päälle tulivat vielä korvatulehdus,poskiontelotulehdus,keuhkoputkentelehdus ja kurkunpääntulehdus. Ja lääkärin mukaan nyt vaan Panadolia naamaan niin helpottaa. Kun ei helpota edes Buranalla. Sain niin miedon antibioottikuurin kun lääkäri oli ihan lääkevastainen raskaudessa eli ilmeisesti tarkoitus on että sairastan vielä parisen viikkoa ilman lääkitystä jos edes paranenkaan.
Vauva on ollut todella hiljainen ja vatsaan tulee välillä kovia kipupiikkejä jotka saavat olon huolestumaan. Ensi viikolla on pakko päästä uudestaan lääkäriin ja jollekin muulle kuin tuolle hysteeriselle miehelle joka ei uskalla edes kunnon lääkekuuria määrätä että paranisin.

Nannaliina 24+0

No kyllä sua nyt koetellaan sitten Nannaliina : / Toivottavasti alkaa helpottamaan jo pian!

Hiljasta on ollut täälläkin, mutta tänään sitten tuli töytäisy, tosin vaan kerran mutta kuitenkin. Nlassa rauhoiteltiin, että ihan normaalia näillä vkoilla, ja vielä hiukan etiäpäinkin - joten suht rauhallisin mielin olen. On niin erilaista kuin esikoisten kanssa kun niitä oli kaks - vilskettä riitti tosi aikaisilta viikoilta saakka ja koko ajan. No tällä nuppusella on koko yksiö käytössä itsellään, niin tilaa on vielä hienosti :)

Sanoivat myös että jos elämässä on vaikka surua, niin vauva vaistoaa sen ja on rauhallisempi. Ihan luonnollistahan tuo on, niinhön mekin ollaan rauhallisia silloin, ja hillutaan kun on hauskaa :)

sunnuntaita vaan kaikille :) onpas täälä ahkerasti kirjoiteltu, tuntuu että ihan tippuu kärryiltä jos täälä ei pariin päivään käy..:ashamed:, mutta on taas töissä ja kotonakin pukannu niin kiirettä että huh huh :stick:, huomena aloittaa mun ä-loman sijainen ja noh.. siitähän se opettaminen alkaa kun sille kaikki hommat kerrot ja näytät.. mutta eiköhän me pärjätä onneksi on aikaa on vielä huhtikuun loppuun asti :rolleyes:.. mulla on neuvola onneksi 10pv ja se rakenne ultra kyllä vasta 22pv.. sinne asti taas jännätään että näyttääkö sielä kaikki siltä miltä pitää : /.. kovasti masuasukki tuola myllää ja potkiskelee että liikkuivainen ainakin on :heart:.. ei muuta kun ruoan valmistukseen heippa taasen kaikki, niin ja tervetuloa uusille :hug:!! rv 18+6

Tervetuloa Hipsukkainen joukkoomme!

Nannaliina76:Ei ole kyllä enää reilua tuo teijän perheen sairastaminen:ashamed:.Kovasti parantavia puhureita lähettelen!

Griffilski73:Meillä on tuollanen kaurapussukka ja sen saa kätevästi mikrossa äkkiä lämpimäksi.
Miulla on alaselkä+persaukseen säteilevään kipuun tepsinyt tosi hyvin tukivyö.Edellisessä raskaudessa se oli aivan ehdoton näiltä viikoilta loppuun saakka.Miulle ehdotti muuten terveydenhoitaja jotta kannattaisi miettiä jos isälle hommaisi paikan yksityisestä hoitokodista...Onhan isä tietty 80v,mutta muisti jokseenkin hyvin pelaa ja pärjää vallan mainiosti kotona,kun ei ole kuin kihti silloin tällöin riesana.Täyttä häkää juoksoo jänis ja ilvesmetsällä ja syksyllä olivat joka viikonloppu miun miehen kanssa hirvenmetsällä...Hyväähän tuo terkka tarkoitti,mutta eihän se ole koskaan edes isääni tavannut :/.Tottakai isä on surullinen ja masentunut äidin kuolemasta,kun olivat naimisissakin 47vuotta.Mutta suru on luonnollista.Huomattavasti piristyi,kun kerroin jotta meille tulee pikkuinen kesällä jos vaan kaikki menee hyvin.Elämä jatkuu.

Smalltalk:Onnea poikalupauksen johdosta:heart:
Meillä taas ois tytöntyllerö tulossa kahden supervilkkaan pojan jälkeen.

Mie en ole ottanut sika-enkä influenssarokotteita.Eikä meijän neuvolantäti virkkanut halaistua sanaa asiasta,siis suositellut otettavaksi.Meillä ainoostaan esikoinen sai viime vuonna sikapiikin,kuopus oli justiin kuumeessa rokotteiden jaon aikaan ja ne loppui tietysti kesken.Mutta jälkeenpäin ajateltuna ihan hyvä näin.Itku tuli nimittäin silimään,kun tuli yks ilta uutisissa näistä narkolepsia-tapauksista ja haastattelivat siinä erään lapsen vanhempia :(...

Aamulla ,kun heräsin niin miun masu oli hassusti toispuoleinen,pikku-neiti röllötti yksiönsä oikeassa reunassa.Selällään makasin sängyssä ja hihittelin yksin koomista näkyä:D.

Mie taas hirmu tarinan sain aikaseksi,vaikka piti ihan lyhyt ja ytimekäs juttu kirjoittaa:saint:

muoks.Mie oon kotiäiti vaan tuntuu silti menevän mehut ihan piippuun tuon pienen "minä-ite":n kanssa huushollia hoidellen.Illat saa sitten väitellä teinin kanssa,huoh...Niin poikki olen iltaisin jotta heti ,kun kuopus asettuu nukkumaan niin mie kampeen myös unille joten meillä ei hirveesti miehen kanssa jää aikoja "herkistelyyn":(

Tsirpukka 21+2

Viimeksi muokattu:
Tuli sitten lähtö jo tänään ä.polille kun yö meni valvoessa kovien kipujen kanssa joita oli päässä ja alavatsalla. Veristä vuotoa tuli myös. Päivystykseen soitin mutta eivät halunneet ottaa vastaan kun oli niin täyttä. 3h istuin eristyksissä sairaalassa kun oli se sikaepäily mutta onneksi se sitten kuitenkin oli väärä eli sitä ei ole. Sen sijaan on keuhkokuume ja hädin tuskin päästivät enää minua kotiin. Sain nyt kahta eri antibioottia pitkät kuurit ja varoituksen että jos yhtään olo enää huononee niin se on sitten sairaalareissu edessä koska keuhkokuume ei ole leikin asia. Oli pakko tulla kotiin kun 1v on niin huonossa jamassa,ei syö eikä juo,on aivan flegmaattinen ja kuumetta ei saada enää kotikonstein alenemaan. Päivystys ei taaskaan-yllätys-ota vastaan joten oli pakko sitten jo varailla aikaa yksityiselle. Luojan kiitos saatiin aika heti ja pieni on siellä nyt miehen kanssa. Jännityksellä odotan että tuleeko pienelle osastoreissu ja miten mä täällä kotona pärjään sitten 4v,5v,6v, ja 7v kanssa yksinäni kun lepokäskyn sain...

Mutta vauvaa kurkattiin myös ultran kanssa ja kohdunsuu kiinni ja napakka ja mitään vuotoa ei enää ollut havaittavissa. Ihanaa oli nähdä pieni,kovasti oli kasvanut rakenneultran ajoilta :)

Anteeksi kun huonosti nyt jaksan lukea ja kommentoida muiden kuulumisia vaikka mielessä olette <3

Nannaliina 24+1

Nannaliina76:Hui kauhistus:O. Toivottavasti alkas tepsimään pikaisesti nuo vahvemmat antibiootit:hug:
Toivottavasti teijän pieninkin saa kunnon hoitoa siellä yksityisellä!
Mie oon vieny myös monet kerrat tuon meijän pienimmän yksityiselle,kun ajan saa nopsaan ja hyvää hoitoa eli rahoilleen vastinetta!
Koita nyt levätä parhaasi mukaan ja hyvä juttu jotta masussa oli pienellä asiat kunnossa!

Tsirpukka taas...

Järkky alaselkäkipu : / Heräsin siihen viime yönäkin. Tuossa oikeassa 'perskankussa' se tuntuu, eikä saa venyttämällä tehtyä mitään sille, enkä paikanna oikein sitä kohtaa kunnolla niin et voisin itse hieroskella. Hiukan issiaskivun tyyppistä on, mutta ei vielä säteile mihinkään, mutta särkee pirusti.

To rakenneultra...JEE! Ja sama jännitys alkaa olla päällä kun aikasemminkin. Mä olen ihan varma että tää napero tietää millon ultra on, koska just sitä ennen heikkenee oireet mitä nyt jäljellä on ja se hiljenee tuolla masussa - kiusaa siis selvästi heikkohermosta äitiään :D

Nannaliinalle vaan että HUI, varmasti säikytti vuoto, hyvä kuitenkin että kaikki hyvin! Ja edelleen paranemisia koko perheelle!

Smalltalkille onnea poikalupauksesta!

Se on taas uusi viikko aluillaan - täällä paistaa aurinko ihan :O Tällä viikolla se menee sitten meilläkin puoliväli rikki :)

Aurinkoista maanantaita kaikille mammoille!:D
Kyllä tuolla auringolla on ihmeellinen virkistävä vaikutus ihmisen mieleen. Hymyilyttää vaikka on maanantai.
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista.
Me juhlittiin koko viikonloppu nuoremman pojan 2-vuotis synttäreitä. Talo oli täynnä vilskettä ja vilinää. Päivänsankarikin pääsi kakunleikkausvaiheessa juhlatunnelmaan! Kynttilöiden puhallus ja laulut laulettiin kolme kertaa ennen kuin sankari oli tyytis! Aika liikuttava. Äitin oma vauva:heart:
Mutta nyt onkin aika väsynyt olo ja illakasi vielä pitäisi jaksaa lähteä töihin. Minä aion myös aloittaa äitiysloman 50 vrk ennen laskettua aikaa, koska työni on fyysisesti vaativaa ja vaarallista (isoja eläimiä). Eli 5.4. olisi eka äippälomapäivä!

Tsirpukka: Myös meillä emokin hermoja koettelee 2-vuotias minäitse mies. Joka asiasta kinaaminen vie todella paljon voimavaroja ja kun ei oikein voi antaa periksikään ihan joka asiasta. Sitä murkkuikää odotellessa!
Smalltalk: Hyvä LA sinullakin;). Missä sairaalassa aiot synnyttää? Mulla on syntynyt molemmat poitsut viikko LA:N jälkeen eli eiköhän täällä vielä kärvistellä kesäkuun 10. päivän jälkeen ...:popcorn:

Kaikille ultrassa käyneille onnittelut hyvistä kuulumisista ja tyttö-ja poikalupauksista!

Ja nannaliinalle perheineen tervehdyttäviä säteitä...Raskaana sairastaminen on tosi kurjaa puuhaa! Minä sairastin esikoisen loppuraskaudesta noron ja keuhkokuumeen putkeen ja ei ollu herkkua ei. Ja tuo sinnuu riivaava tauti kuulostaa kyllä KAMALALLE! Yritä levätä. Tsempit!

Pakko avautua tänne vielä yhdestä mieltäni painavasta vauvan nimeen liittyvästä asiasta:mad:...joo voi kuulostaa naurettavalle, mutta pahoitin tästä TODELLA mieleni. Olen kertonut eräälle hyvälle ystävälleni, että laitamme tietyn ihanan meidän suvussa kulkevan nimen tälle kolmannelle lapselle, jos se on poika. Aiemmille poitsuille en ole nimeä laittanut, koska entisellä opiskelukaverillani oli sen niminen poika ja olimme paljon tekemisissä kun hän asui vielä täällä pääkaupunkiseudulla. Sanoin kuitenkin jo silloin hänellekkin, että jos tulee tilanne, ettei olla päivittäin tekemisissä, minun on pakko laittaa sama nimi omalle lapselle kuin hänellä on. Se on mielestäni tosi kaunis nimi ja olen sitä tosi paljon hehkuttanut kaikille. Nyt tämä HYVÄ ystäväni sai pojan ja soitti minulle eilen ihan muina miehinä, että aikovat laittaa tämän nimen X oman lapsensa kutsumanimeksi. Minä menin aivan sanattomaksi. En osnnut sanoa mitään...mutta täytyy sanoa, että minua pännii asia tosi rankasti. Joo, tiedän, että voin antaa saman nimen ja ettei nimiä voi varailla. Plääh.
Voikaa hyvin ja nautitaan nyt tästä auringosta!

Hipsukkainen ja Oikku 23 tasan

Hipsukkainen antakavaa vaan lapsellenne just se suunnittelemanne nimi välittämättä siitä, että kaverin lapselle annetaan sama nimi. =) Nimi annetaan kuitenkin koko elämäksi.

Kauhistus tuota Nannaliinan perheessä mylläävää tautia!

Työpäivä takana ja taas superväsynyt.

Kurkkunaamio ja kolmonen 23+2

Eilen illalla selvisi että perhettämme riivannut ja edelleen riivaava tauti on Influenssa B. Poika lähetettiin sieltä yksityiseltä lastenpolille Tyksiin jatkotutkimuksiin mutta pääsi antibiootin kanssa sitten kotiin. Nopeasti on eilisestä minun ja 1v pojan olo kohentunut mutta mä en ole siltikään tänään jaksanut muuta kuin nukkua enkä oikein muuta saisikaan tehdä kuin maata. Tämä viikko menee ainakin ihan vaan levätessä ja peruin kaikki menoni. En uskalla ottaa mitään riskiä että todellakin sinne sairaalaan joudun saatikka että saan vielä jonkun jälkitaudin keuhkokuumeen lisäksi.
Huomisen neuvola-ajankin peruin jo toistamiseen ja siellä olen ollut viimeksi rv15 mutta eihän tässä nyt sellaista hätää ole kun eilen tehtiin sisätutkimuskin ja ultrattiin :)
Esikoisen piti mennä huomenna jo kouluun kun on ollut 3 kuumeetonta päivää mutta niinpä se nosti taas kuumeen joten eihän siitä kouluun menosta mitään tule. 4v sai korvatulehdukseen antibiootit ja kyllä tuo esikoinenkin varmaan vielä jossain vaiheessa saa vaikka tänään lääkärissä kaikki oli ok.

Hipsukkainen:Aika ikävästi tehty ystävältäsi. :(

Nannaliina 24+2

Hipsukkainen:Aika nolo juttu kaveriltasi:ashamed:

Nannaliina76:Kiva kuulla jotta olette jo pienimmän kanssa paranemaan päin!

Mie kävin taas eilen yksityislekurilta saamassa tuomion,noh aloitettiin kortisoni-astmalääke aamuin-illoin niin pitkään ennenku päästään tästä homerähjästä pois.Lisäks sain amorion 750mg antibiootteja viikon kuurin.Keuhkot ei pelitä,ei :(.Just ja just sain puhkuttua mittarilla 370,kun normi lukema kuulemma miun ikäsellä on 490:O
Spirometrian mukaan miun keuhkot vastaa 53vuotiaan keuhkoja,eli 20vuotta muuta kroppaa vanahemmat...Lääkäri kirjotti myös isännöitsijälle napakan lääkärintodistuksen asunnon hakua varten,on miun terveydelle vaarallista asua tässä asunnossa.Saa nähä onko siitäkään apua,sit valitan kyllä jo sosiaaliasiamiehelle,argh...

Olipas taas vali,vali...

Tsirpukka 21+4

Voihan mahtavuutta, löysin Prismasta sen lämmitettävän vehnätyynyn! Mahtava kapistus ja auttaa kyllä hienosti tuohon issiaskipuun :)

Hipsukkaiselle sanoisin samoja terveisiä kuin Kurkkunaamio, alkuperäistä nimeä kehiin vaan! Tosi ikävä tempaus tosiaankin kaveriltasi.

Tuo teidän asuntojupakka on kyllä ihan uskomaton Tsirpukka! Toistan varmaan itseäni, mutta tuntuu niin uskomattomalta että täällä voi tuollaista vielä tapahtua :(

Viimeksi muokattu:
Griffilski73:Juu,vie mehut henkisesti ja fyysisesti:ashamed:
Syy tähän kunnan asuntotilanteeseen tällähetkellä on pitkälle se jotta meijän kunnassa on 2 pakolaiskeskusta jonka asukkaille on pitänyt tietysti kunnan hommata asunnot.Yksi perhe voi viedä 2-3 asuntoakin :ashamed:.En ole rasisti millään muotoa ja ymmärrän myös jotta hekin tarvitsevat asuntoa,onhan heillä siihen oikeus,mutta kunnan toimintaa en ymmärrä...
Meidän kunnassa vuokra-asuntoja n.280 joita rakennetaan lisää 1 rivitalo tai paritalo per vuosi.Nyt maaliskuun lopussa valmistuvaan paritaloon laitoin hakupaperit ja kiikutin isännöitsijälle lääkärinlausuntoineen,terveystarkastajan aiemmat raportithan hällä jä on...
Ei voi ,kun toivoa...Yksityisellä ei ole meilläpäin vuokrattavia asuntoja,joensuussa olisi kerrostalokolmioita.Jos ei täältä saa asuntoa niin pakko varmaan joensuuhun kammeta sitten,huoh...

Outo ilmiö,iltaisin olen edelleen tosi väsynyt,mutta yöllä herään ja ei nukuta yhtään...Lähinnä suututtaa,kun ei saa sitten nukuttua.
Mie oon ihan hirmu äkänen muutenkin,isännän kans saa kinata koko ajan ja vedän pienemmästäkin asiasta keilapallon kokoisen herneen nenään:ashamed:,varmaan ne hormoonit ja stressi.

Mutta eikun sopan keittoon:wave:

Tsirpukka:snotty: 21+5

Tsirpukka , no tuo selittää sitten jo aika paljon.... En ole itsekään rasisti tosiaankaan, oma mieskin ei-suomalainen (vaikkei kuitenkaan pakolaismaistakaan). Mutta ei häntä ainakaan ole yhtään sen kummemmin kohdeltu kuin meitä suomalaisiakaan - mutta sarkastisesti sanottuna; syyhän on juuri se että hän ei ole kotoisin näistä kyseisistä maista, vaan ihan EU-maasta. Minua ainakin ottaa päähän, että nämä kyseiset ryhmät (on heissä toki poikkeuksiakin) tulevät tänne, ottavat kaiken minkä saavat sosiaaliavusta, ja vaihtavat maata....tai sitten elävät täällä vuosia tehden ei mitään. Ja vieläpä paremmin kuin jotkut omat kansalaiset. Itse saa sitten kituuttaa välillä melkein nälässäkin, ja taistella kaikenmaailman virastojen kanssa pienestäkin avusta, jota oikeasti tarvitsisi.

Toivottavasti pääsette muuttamaan kuitenkin pian!

Viimeksi muokattu:
Terveisiä rakenneultrasta :) Kaikki oli niinkuin pitääkin. Kovin liikkuvainen tuo on, joten kätilöllä oli hiukan hankaluuksia tehdä tutkimuksiaan. Poika siellä näyttää olevan kuulema.

Mun esikoisia odottaessa ei ollut tälläistä rakenneultraa, joten ihan uusi kokemus oli. Hirveen tarkkaan kätilö kaikki katsoi, ja jossain vaiheessa tuli jopa olo että joko tää loppuu :D Samoin hiukan jotenkin sellanen pelonsekainen olo, kun kuunteli sitä kätilöä, koska eihän sitä itse ajattele mitään pikkuaivoja, sydämen kammiota tms, ja niiden toimintaa - että mitäs jos ne ei oliskaan ollut kunnossa. Enkä minä ymmärtänyt mitään napanuoran virtauksista sun muista, joten ihan hepreaa oli. Mutta pääasia kai että hän ymmäräsi ha ha. Yhden kuvan sain pään sivuprofiilista mukaan, mutta pääasiassa oli selkä 'kameraan' päin koko ajan.

Viikkoja olikin hiukan enemmän eli 20+3 (20 sijaan), mutta la pysyi samana kun ei ole kuitenkaan suurta heittoa :) Painoa oli 385g :heart:

Huomenta
Siitä onkin hetki kun olen kirjottanut viimeksi :)
Täällä kaikki niinkun ennenkin. Tosin nyt on närästänyt ihan mahdottomasti joka päivä. Oikeastaan ihan sama mitä syön tai olenko syömättä niin närästää.
Ja tuo häpyluu(vai mikä nyt onkaan) todella kipee (varsinkin kun on hetken istunut, niin ei meinaa päästä kävelemään)

Mulla on se 4d ultra noin 3 viikon päästä. menispä aika nopeesti :)

Tsirpukka mä olen myös tosi äkänen..kolme päivää jo riidelty miehen kanssa (ihan tyhjänpäiväsistä asioista) ja hän eilen sanoikin että viime raskaudessa olit samanlainen hirviö..

Griffski
Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja poika lupauksesta:)

Nyt mun lähdettävä töihin muuten myöhästyn (istun viellä yöpaidassa ja eväätkin tekemättä)

Mukavaa viikonloppua

Ninatus 23+1

Griffilski73 : Onnea poika-lupauksesta=) ja hyvistä ultrakuulumisista täältäkin!

Ninatus:Mie oon huomannut jotta "kiihdyn" nollasta sataan ennätys nopeasti...Yleensä oon hyvähermoinen ja oon töissäni koulunkäyntiavustajana jaksanut toistella samaa fraasia avustettavalle hermojani menettämättä vaikka miljoona kertaa.Mutta nyt palaa käämit tosi nopsaan etenkin teinin kanssa joka illat vaan näpyttää tekstiviestejä eikä kuule saati näe mitä ympärillä tapahtuu,huoh.Sit uhmis-kuopus menee kalauttamaan isoveikkaa autolla päähän ja sota on valmis :headwall: Loppujen lopuksi isäntä saa kuulla päivän päätteeksi kunniansa vaikkei ole tehnyt mitään väärääkään?!
Eilen sitten itkin silmät päästäni emmerdalea katsoessani: /,ihan hirveetä hormooni-myrskyä koko ajan...

Nyt on sitten revetty jo ostelemaan "pikku-prinsessalle" vaatetta:whistle:
Tästä se taas lähtöö.

Tsirpukka tasan 22

Voi mikä tilanne Tsirpukalla,aika kamalaa :(

Mä sain vielä kolmannen kuurin antibioottikuurin poskiontelotulehdukseen ja maha vetää kramppia yötä päivää mutta ei voi mitään,ei tässä ole varaa enää sairastaa. Mä olen ihan kypsä tähän tilanteeseen jo ja vielä viikko,pari pitäisi ainakin ottaa keuhkokuumeen takia rauhassa.

Nannaliina 25+0

Heh mulla tulee noita itkukohtauksia tiheään tahtiin, ei tartte kattoa kun jotain missä on onnellinen loppu tai jotain hiukankin liikuttavaa :whistle: Yks päivä katottiin miehen kanssa hauskaa ohjelmaa ja mä nauroin niin kamalasti et pissat meinas tulla housuun, ja sit yhtäkkiä vaan se nauru käänty itkuks ja vollotin suoraa huutoa :D

Ihanaa Ninatus et pääset sinne 4D ultraan, mä haluisin kans, mutta ei anna kukkaro periksi :'(

Tänä aamuna heräsin ekaa kertaa siihen, että masussa temmellettiin - vaikkei se edelleenkään ole voimakkaan tuntuista. Hirveä rytinä oli kuitenkin, ja kesti jonkun vartin putkeen. Ihana tunne!

Edelleen Nannaliinalle paranemisia!

Griffski 20+6

Kirpakkaa pakkaspäivää ja hyvää ystävänpäivää !!!:heart: Rakenne ultrassa viimeviikolla käyty kaikki ok :) Meillekki poikaa lupailevat kolmen tyttön jälkeen :)Menee vaateet uusiksi ei kyllä paljoa pieniä olekkaan oon antanu kiertoon ja kirparille vienny. Pakkauksen meinasin ottaa niin saa pieniki ihan uusia vaateita :) Mutta palataan taas :wave: gladiogus76 rv 21

Gladiogukselle onnea myös poikalupauksesta

Neuvolassa tuli käytyä eilen ja alkaa jo oikein ahdistamaan..kun aina valittavat painosta. no onhan sitä tullu joo. ja oon alannu jopa syömään. tarkotan sitä että en ennen raskautta kauhean hyvin syönyt (muutaman karjalanpiirakan tms päivässä) mutta nyt olen ruuan suhteen tapani parantanut ja paino pompannu heti taivaisiin. ja sitte valitetaab ja rutistaan että liikaa, liikaa..voihan ahdistus

Mutta muuten neuvolassa kaikki oli ok.

Viellä ois muutama työpäivä ja sitten hiukan lomaa:)

Onko Nannaliina ja perhe parantumaan päin?
Ninatus rv 24+0

Yhteistyössä