Kesäkuiset 2023

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mä olen jo pakon edessä kertonut töissä esihenkilölle, koska olen voinut niin kamalan huonosti että jouduin jäämään saikulle muutamaksi päiväksi 😕 muuten en olisi kertonut ennen kuin nt-ultran jälkeen. Huomenna olisi varhaisultra, toivottavasti siellä on hyviä uutisia 🤞🏻
Face-ryhmään liittyisin mielellään jos joku sitä alkaa puuhaamaan 😊 esikoisen raskaudessa liityin hyvin varhaisessa vaiheessa ja siitä on muodostunut tiivis ja aktiivinen yhteisö. Sieltäkin sitä luonnollista poistumaa on tapahtunut, ja koska he ehtivät olla niin lyhyen aikaa, en minä ainakaan edes muista keitä he olivat. Toki ymmärrän hyvin sen, että haluaisi liittyä vasta kun on vähän varmemmalla pohjalla.
 
Hammaslääkäristä selvitty ja meni paremmin ja helpommin mitä uskalsin edes toivoa ☺ helpottunut olo kun sai yhden murheen mielen päältä 🙂 oiskohan seuraava homma to do -listalla sit se influenssarokotus 😅

Faceryhmästä, jos joku on innokas sen jo tekemään niin kyllä mä voin sinne jo tulla ainakin mutta voidaan toki odottaa että kaikki ketkä on menossa niin ehtii käydä varhaisultrassa.. tai sitten tehdään vasta nt-ultrien jälkeen, onhan siinäkin sitten monta kuukautta aikaa siellä jatkaa ☺
 
Hei! Täällä kanssa yksi uusi ryhmään. Facebook-ryhmä kiinnostaisi, luonnollisempi tapa kirjoitella itselle siellä kuin täällä.

Olen Espoosta ja odotan toista lasta nyt. Olen esikoisen kanssa vielä kotona, mikä auttaa kyllä huimasti näissä raskausoloissa. Käytiin vajaa viikko sitten varhaisultrassa ja olihan se taas jännää! Siellä pieni sydän sykki ja kaikki oli hyvin, nyt sitten jännittämään seuraavaa ultraa :D
 
Muita joilla oireita vain vähän? Mulla välillä ihan lievää etomista, lauantaina oli ihan pahoinvointia mutta vain sen yhden kerran. Rinnat tuli kipeiksi viikko sitten ja on edelleen turvonneet mutta kipuilu ja pinkeys on mennyt pois. Välillä vähän väsymystä muttei niin paljon että välttämättä olisi oire edes. Repäisykipuja on välillä etenkään selältä ei pysty nousemaan suoraan istumaan.
Mutta oireista en tietäisi olevani raskaana. Nyt rv 7+4 muistaakseni
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Muita joilla oireita vain vähän? Mulla välillä ihan lievää etomista, lauantaina oli ihan pahoinvointia mutta vain sen yhden kerran. Rinnat tuli kipeiksi viikko sitten ja on edelleen turvonneet mutta kipuilu ja pinkeys on mennyt pois. Välillä vähän väsymystä muttei niin paljon että välttämättä olisi oire edes. Repäisykipuja on välillä etenkään selältä ei pysty nousemaan suoraan istumaan.
Mutta oireista en tietäisi olevani raskaana. Nyt rv 7+4 muistaakseni
Mulla sama, rinnat kipeät ja turvonneet ja voisin syödä hevosen mutta muuten ei kyllä arvaisi että on raskaana. Tietysti kiitollinen ettei tarvi jatkuvasti oksentaa, mutta samalla huolettaa että onko siellä tosiaan joku 😳 Raskaustestit kyllä kovasti näyttää plussaa eikä mitään vuotoa ole ollut joten täytyy toivoa että siellä on kaikki hyvin!
 
M
Kävin malttamattomana kanssa varhaisultrassa viime viikolla. Yksi kovasti sykkivä sydän löytyi ja laskettuaika kesäkuun alkuun. Esikoiseen tulossa 1v 3kk ikäeroa. Onko täällä muille tulossa pientä ikäeroa tai aiemmilla lapsilla? Selviytymisvinkkejä otetaan vastaan

Hurjasti voimia ikäviä uutisia saaneille
Kävin malttamattomana kanssa varhaisultrassa viime viikolla. Yksi kovasti sykkivä sydän löytyi ja laskettuaika kesäkuun alkuun. Esikoiseen tulossa 1v 3kk ikäeroa. Onko täällä muille tulossa pientä ikäeroa tai aiemmilla lapsilla? Selviytymisvinkkejä otetaan vastaan

Hurjasti voimia ikäviä uutisia saaneille
Täällä odotellaan samalla ikäerolla 🙈😍! Edellinen on maaliskuinen. Meillä laskettu aika tulee kesäkuun lopulle. Tänään sain neuvolan varattua.

Mulla on myös isommat pojat (9 ja 10v) syntyneet 1,6kk ikäerolla. 😅
 
  • Tykkää
Reactions: twix
Mulla sama, rinnat kipeät ja turvonneet ja voisin syödä hevosen mutta muuten ei kyllä arvaisi että on raskaana. Tietysti kiitollinen ettei tarvi jatkuvasti oksentaa, mutta samalla huolettaa että onko siellä tosiaan joku 😳 Raskaustestit kyllä kovasti näyttää plussaa eikä mitään vuotoa ole ollut joten täytyy toivoa että siellä on kaikki hyvin!
Sama , mutta mulla on aivan järkyttävän kamala väsymys. Oon tänää vaan nukkunut. Huomenna alkaa 4 illan/yön putki ja mua hirvittää jo valmiiksi 🙀 miten mä pysyn hereillä??
 
Muita joilla oireita vain vähän? Mulla välillä ihan lievää etomista, lauantaina oli ihan pahoinvointia mutta vain sen yhden kerran. Rinnat tuli kipeiksi viikko sitten ja on edelleen turvonneet mutta kipuilu ja pinkeys on mennyt pois. Välillä vähän väsymystä muttei niin paljon että välttämättä olisi oire edes. Repäisykipuja on välillä etenkään selältä ei pysty nousemaan suoraan istumaan.
Mutta oireista en tietäisi olevani raskaana. Nyt rv 7+4 muistaakseni
Mulla kans oireita ei ole juuri lainkaan. Välillä väsyttää, välillä ei ruoka maistu ja sit on vaihtuvia mielitekoja. Makeata ei tee mieli normaalisti. Mulla kaikki kolme aiempaakin raskautta ovat olleet vähäoireisia, mutta kyllä tämä on kaikkein vähäoireisin. Olen itse miettinyt, voiko imetys vaikuttaa.
 
Mut voi myös lisätä tohon listalle 😊

mamx3 // 30.6 // 5. lapsi

Olisin myös valmis liittymään Facebook ryhmään. Koen sen jotenkin helpommaksi alustaksi jutella.

Tänään soitin neuvolaan ja varattiin aika. Meni kyllä niin pitkälle, että turha sieltä on enää sillon koittaa varhaisultraa kinuta. Menen kyllä 1.11 tytön 8kk neuvolaan, voisin varmaan siellä kysellä myös. Puhelimessa hoitaja ei vaikuttanut huolestuneelta sektioarpeen liittyen, kun synnytysten väliin tulee kuitenkin se 1v3kk.
 
M


Täällä odotellaan samalla ikäerolla 🙈😍! Edellinen on maaliskuinen. Meillä laskettu aika tulee kesäkuun lopulle. Tänään sain neuvolan varattua.

Mulla on myös isommat pojat (9 ja 10v) syntyneet 1,6kk ikäerolla. 😅
Meillä on kans isommat suht samanikäiset kuin teillä, ja nyt pienet kolmonen ja tää tuleva nelonen 🥰 meinasin kirjoittaa, että poikia kaikki, mutta tosiaan, eihän tästä vauvasta vielä tiedä, vaikka poikaa veikkaan 🤭 meillä isojen ikäero 1 v 9 kk ja nyt pienille tulee 1 v 11 kk.
 
  • Rakkaus
Reactions: mamx3
Meille tulee ikäeroa 1v 10kk ja saa kertoa hyvistä kokemuksista, koska jännittää kyllä tämä... Ajateltiin vuokrata viikoksi aasit testiin. Jos ovat kätevät yhdellä, voidaan sit ostaa.
Meillä isojen poikien ikäero tosiaan 1 v 9 kk ja hyvä ikäero oli! 😊 Siksi haluttiin nytkin kolmoselle oma taistelupari pienellä ikäerolla. Kyllä se eka 1,5 vuotta oli rankkaa, siitä en rupea valehtelemaan, mutta kaiken arvoista silti ❤ mun yhtä ystävää lainatakseni pienessä ikäerossa on kallis alkuinvestointi (kun elämä voi olla aika hektistä ja rankkaa), mutta sijoitus kannattaa kyllä pitkällä aikavälillä 😄 ainakin meillä nuo isot ovat olleet kyllä semmoiset paita ja peppu että, ja ihanaa, kun on leikkikaveri omasta takaa ja esim hoidon aloituksessa toisen tuki ja turva. Luksusta on myös lykätä lapset vaan keskenään ulos touhuamaan 😄
 
Meille tulee ikäeroa 1v 10kk ja saa kertoa hyvistä kokemuksista, koska jännittää kyllä tämä... Ajateltiin vuokrata viikoksi aasit testiin. Jos ovat kätevät yhdellä, voidaan sit ostaa.
Meillä on donkeyt monona käytössä nyt. Tykkään niistä ihan tosi paljon!

Mun pojista on ainakin ollut toisilleen niin paljon seuraa, että en kadu pientä ikäeroa. Toki on ollut rankkaakin heidän kanssa, mutta mielestäni enemmän plussaa kuin miinusta. Jotenkin ne vauva-ajat meni niin rutiinilla kahden pienen kanssa. Nyt kun oli yli 8v väli, niin joutui opettelemaan kaiken uusiksi 😅
 
Meillä on donkeyt monona käytössä nyt. Tykkään niistä ihan tosi paljon!

Mun pojista on ainakin ollut toisilleen niin paljon seuraa, että en kadu pientä ikäeroa. Toki on ollut rankkaakin heidän kanssa, mutta mielestäni enemmän plussaa kuin miinusta. Jotenkin ne vauva-ajat meni niin rutiinilla kahden pienen kanssa. Nyt kun oli yli 8v väli, niin joutui opettelemaan kaiken uusiksi 😅
Mä oon kans vähän miettiny, et myiskö meidän Emmaljunga nxt90, ja ostais Donkeyt tilalle. Niissä ois plussaa just tuo, et sais ykkösiks ja kakkosiks tarpeen mukaan. Pitää pohtia. Kulkeeko ne hyvin lumessa ja ovatko muuten hyvät ihan lenkkeilyssä ja kunnon ulkoilussa maastossa?
 
Meillä on donkeyt monona käytössä nyt. Tykkään niistä ihan tosi paljon!

Mun pojista on ainakin ollut toisilleen niin paljon seuraa, että en kadu pientä ikäeroa. Toki on ollut rankkaakin heidän kanssa, mutta mielestäni enemmän plussaa kuin miinusta. Jotenkin ne vauva-ajat meni niin rutiinilla kahden pienen kanssa. Nyt kun oli yli 8v väli, niin joutui opettelemaan kaiken uusiksi 😅
Musta tuntuu kans, et toisaalta kakkosen semmoiset vähän ärsyttävämmät vaiheet meni paljon helpommalla, kun oli aina esikoinen siinä kuitenkin, kenen tahtiin arki rullasi, ja kenen touhuja kakkonen tykkäsi tutkia. Nyt tämä taaperokolmonen on sellaisessa vaiheessa, että parasta on tutkia kaikkea mitä ei saisi, mm. keittiön kaappeja ja levitellä roskia ja kiipeillä vaunuissa yms, mikä on vähän raskasta 😅
 
  • Haha
Reactions: mamx3
Mulla kans oireita ei ole juuri lainkaan. Välillä väsyttää, välillä ei ruoka maistu ja sit on vaihtuvia mielitekoja. Makeata ei tee mieli normaalisti. Mulla kaikki kolme aiempaakin raskautta ovat olleet vähäoireisia, mutta kyllä tämä on kaikkein vähäoireisin. Olen itse miettinyt, voiko imetys vaikuttaa.
Mulla oli sellainen hyppäys oireissa loppuviikolla, yks päivä pahoinvointia ja muutaman päivän rinnat kipeet, nyt ne on tasoittuneet. Mulla ne kaksi aiempaa onnistunutta raskautta oli aika vähä oireisia, ekassa oli 3pv pahoinvointi ja jäätävä väsymys, tokassa en muisya yhtään mitään (esikoinen silloin 9kk joten ehkä olin liian väsynyt muistamaan).

Toisaalta kuulemma ensimmäinen on pahin ja mitä useampi raskaus sen vähemmän oireita, ja mulla nyt siis kolmas alkuraskaus vuoden sisään. Ehkä kroppa vaan on turtunut eikä siksi oireile? Ja ehkä noi luget vaikuttaa jotenkin kun hormonit erilaisessa tasapainossa kuin vain omilla hormoneilla? 🤷🏻‍♀️
 
  • Tykkää
Reactions: Poppana_
Mä oon kans vähän miettiny, et myiskö meidän Emmaljunga nxt90, ja ostais Donkeyt tilalle. Niissä ois plussaa just tuo, et sais ykkösiks ja kakkosiks tarpeen mukaan. Pitää pohtia. Kulkeeko ne hyvin lumessa ja ovatko muuten hyvät ihan lenkkeilyssä ja kunnon ulkoilussa maastossa?
Meille ne tuli käyttöön vasta huhtikuussa, sillon ei enää paljon lunta ollut. Mutta oon vetänyt niillä milloin missäkin maastossa (meillä 3 koiraa) ja hyvin kulkee. Onhan ne vähän normi vaunuja leveämmät ykkösinäkin. Mutta ei valitettavaa. Saa jopa suht pieneen tilaan autossa. 😊
 
  • Tykkää
Reactions: Poppana_
Meille ne tuli käyttöön vasta huhtikuussa, sillon ei enää paljon lunta ollut. Mutta oon vetänyt niillä milloin missäkin maastossa (meillä 3 koiraa) ja hyvin kulkee. Onhan ne vähän normi vaunuja leveämmät ykkösinäkin. Mutta ei valitettavaa. Saa jopa suht pieneen tilaan autossa. 😊
Kiitos! Jos me tuplat hommataan, ni tärkein kriteeri on just se, että niillä on hyvä kulkea ja liikkua huonommillakin teillä. Asutaan omakotitalossa pientaloalueella, ja käyttö ois lenkkejä ja satunnaisia neuvolakäyntejä (matkaa vähän alle 5 km per suunta). Leveydellä ei olis väliä, eikä autoonkaan oikein tarvitsisi edes mahtua 😊 oon aika kahden vaiheilla mitä tehdään, kun tiedän että pärjätään kyllä ilmankin (liikkumiseen auto käytössä ja ulkoilut hoituu omalla pihalla), mutta mukava olis välillä päästä oman mielen kannalta just kävelemään ihan kunnolla lenkkimielessä (ei siis niin, että pysähdellä vähän väliä taaperon kanssa 😄) tai mennä neuvolaan kävellen
 
  • Tykkää
Reactions: mamx3

Yhteistyössä