Kesäkuiset 2023

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Voi että @Paputoive 😢 toivotaan ihmettä!
@Mimerkki onnea hyvistä ultrakuulumisista! ❤❤

Tänne ei kuulu oikein mitään uutta, neuvolan varasin marraskuun alkuun ja ilmeisesti sieltä laitetaan lähete ultraan viikkojen tarkistukseen.
Kun tämä meidän pikkunen sai tosiaan alkunsa ennenkuin ensimmäiset kuukautiset edellisen synnytyksen jälkeen ehti alkaa niin viikkoja ei voi laskea mistään 🤭 ite tiedän kyllä että laskettu noin juhannuksena 🌿

olen vielä marraskuun hoitovapaalla ja 1.12 pitäisi jaksaa lähteä töihin, onneksi ei ole kovin pitkä aika töitä edessä😁😅

Kohdun seutua jomottelee ja vihloo välillä kovastikin, ja tää väsymys.. 🥵
 
Hain postiin tulleen viikkonäytöllisen digitestipaketin (2kpl) ja ostin vielä yhden paketin pregcheckiä, joita oon ahkerasti tuhlannut. Näyttää siltä että vuoto kuitenkin alkoi 😔 toisaalta oon helpottunut että alkoi, saa asia jonkinlaisen päätöksen ehkä.

Mulla on menossa kp37, luulen että noin dpo 17 ja kierrot on vaihdelleet 34-45, mutta sain ekan plussan jo kp 31 (dpo 11?), Niin luulen että tämä ei olisi ollut kuitenkaan niin pitkä kierto...

Kiitos kaikille ja toivon kaikille kaikkea hyvää. Vaikutatte kivalta porukalta. 😊

Ja tää oli meille pieni lottovoitto jo saada edes plussa yhteensä kuuden yritysvuoden aikana. Ainut plussa ennen tätä on ollu esikoinen hoidoilla. Tää antaa toivoa että se on mahdollista luomunakin. ❤🩹
 
Hain postiin tulleen viikkonäytöllisen digitestipaketin (2kpl) ja ostin vielä yhden paketin pregcheckiä, joita oon ahkerasti tuhlannut. Näyttää siltä että vuoto kuitenkin alkoi 😔 toisaalta oon helpottunut että alkoi, saa asia jonkinlaisen päätöksen ehkä.

Mulla on menossa kp37, luulen että noin dpo 17 ja kierrot on vaihdelleet 34-45, mutta sain ekan plussan jo kp 31 (dpo 11?), Niin luulen että tämä ei olisi ollut kuitenkaan niin pitkä kierto...

Kiitos kaikille ja toivon kaikille kaikkea hyvää. Vaikutatte kivalta porukalta. 😊

Ja tää oli meille pieni lottovoitto jo saada edes plussa yhteensä kuuden yritysvuoden aikana. Ainut plussa ennen tätä on ollu esikoinen hoidoilla. Tää antaa toivoa että se on mahdollista luomunakin. ❤🩹
Mä en osannut oikein valita hymiötä sun kirjoitukselle 💔 kaikkea hyvää jatkossa teidän perheelle❣
 
  • Tykkää
Reactions: Paputoive
Hain postiin tulleen viikkonäytöllisen digitestipaketin (2kpl) ja ostin vielä yhden paketin pregcheckiä, joita oon ahkerasti tuhlannut. Näyttää siltä että vuoto kuitenkin alkoi 😔 toisaalta oon helpottunut että alkoi, saa asia jonkinlaisen päätöksen ehkä.

Mulla on menossa kp37, luulen että noin dpo 17 ja kierrot on vaihdelleet 34-45, mutta sain ekan plussan jo kp 31 (dpo 11?), Niin luulen että tämä ei olisi ollut kuitenkaan niin pitkä kierto...

Kiitos kaikille ja toivon kaikille kaikkea hyvää. Vaikutatte kivalta porukalta. 😊

Ja tää oli meille pieni lottovoitto jo saada edes plussa yhteensä kuuden yritysvuoden aikana. Ainut plussa ennen tätä on ollu esikoinen hoidoilla. Tää antaa toivoa että se on mahdollista luomunakin. ❤🩹
Halaus sinne, ja kaikkea hyvää ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Paputoive
@Paputoive voi ei, paljon voimia tuleviin päiviin ja viikkoihin 💔

@Mimerkki onnea hyvistä ultrakuulumisista ❤

Mulla oli tänään myös ultra ja siellä sykki pienen pieni sydän 🤩🤩 oli kyllä niin helpottava näky ❤ hän vastasi viikkoja 7+3, mikä tukee omaa arviota lasketusta ajasta kun oon ajatellut olevani joko 7+2 /3. En nyt tiedä vieläkääm mikä laskettu aika on virallisesti neuvolan puolesta mutta kuitenkin . Nyt voin alkaa sisäistää oikeesti että meille tulee viides vauva ❤❤❤
 
Heippa kaikille!

Ehkäpä uskallan liittyä mukaan keskusteluun. Eilen illalla, ihan random pissasta tein PC testin ja siihen piirtyi kaksi erittäin vahvaa viivaa. Eilen oli kp 30.
Olen 38-v, neljän lapsen äiti Helsingistä. Meillä on uusioperhe johon kuuluvat minun esikoistyttö 17v ja pojat 10 ja 9v. kuopus neiti 7kk on mieheni ensimmäinen.
Uusi raskaus on toivottu, tosin hiukan ylläri, että tärppäsi näin pian, koska edellistä odotettiin vuosi (välissä yksi kkm).
Edellinen synnytys päättyi hätäsektioon, arpi siis pystysuuntaan. Tuolloin synnytyksen jälkeen leikkaava lääkäri sanoi, että uutta raskautta voi yrittää 6kk jälkeen. Neuvolan Th ja lääkäri kuitenkin puhuivat 1 - 1,5 vuodesta. Nyt tietenkin jännittää että kestääkö arpi ja pääsenkö synnyttämään vielä alateitse.

Selasin keskustelun hyvin nopeasti läpi ja huomasin että facebook ryhmä on ehkä tekeillä jossain vaiheessa. Mielelläni liittyisin sitten mukaan.

Oli kiva huomata että ryhmässä on myös useampia joilla iso perhe.

Vielä en ole neuvolaan soittanut, saa jäädä maanantaille. Ehkä hieman jännittää terkkarin suhtautuminen tähän raskauteen. Varhaisultran koitan saada neuvolan kautta, vedoten tohon sektiotaustaan. Jos ei saada, mennään varmaan Kaunis Odotus 😊
 
Onko täällä muita, joita jännittää kertoa raskaudesta lähipiirille??
Mua jännittää hirveesti.. on tosiaan jo viides lapsi ja moni sano jo neljännen jälkeen että tää on sit viimenen 🙄 vaikka tiedän että ollaa hyviä vanhempia ja pystytään tarjoamaan hyvä elämä myös tälle pienelle niin silti sitä antaa liikaa painoa tänä herkkänä aikana jos joku läheinen laukoo jotain epäsopivaa 😐 ei kyllä kerrota kun vasta nt ultran jälkeen mut eihän siihenkään oo kun n. 5 viikkoa🙊🤩
 
  • Vau!
Reactions: jekkis87
Varasin juuri alkuraskauden ultran 15.11., silloin on noin 9+4. Haluttiin ajoittaa se tarkoituksella vähän myöhemmäksi.
Jotenkin iskenyt kauhea pelko siitä, että ei ultrassa kuitenkaan mitään näy, joten haluan suojella itseäni siltä tiedolta. 😞

Olen täällä käynyt säännöllisesti lukemassa mutta en juurikaan ole kommentoinut mitään, kun tuntuu ihan uskomattomalta, että oikeasti saisimme tämän vauvan ensi kesänä. Tällä hetkellä tuntuu, että aika menee niin hitaasti...
 
Onko täällä muita, joita jännittää kertoa raskaudesta lähipiirille??
Mua jännittää hirveesti.. on tosiaan jo viides lapsi ja moni sano jo neljännen jälkeen että tää on sit viimenen 🙄 vaikka tiedän että ollaa hyviä vanhempia ja pystytään tarjoamaan hyvä elämä myös tälle pienelle niin silti sitä antaa liikaa painoa tänä herkkänä aikana jos joku läheinen laukoo jotain epäsopivaa 😐 ei kyllä kerrota kun vasta nt ultran jälkeen mut eihän siihenkään oo kun n. 5 viikkoa🙊🤩
Siis joku sanoi teille että tää on sitten viimeinen? Noin sanotaan lapselle karkkipussilla, ei aikuisille lapsiluvusta 😳
Ihmiset kai kuvittelee olevansa vitsikkäitä kaikilla "ei teidän yksin tarvi maata täyttää" kommenteillaan mutta silkkaa typeryyttä se on.

Aiempaan aiheeseen, kun puhuttiin että onko tässä mitään järkeä ja joku kirjoitti että on miettinyt jos menisi kesken, jaksaisiko enää yrittää. Mä mietin ihan samaa. Kiitos tuosta kommentista ja kiitos koko aiheesta, mietin ja tuskailin viime viikolla asian kanssa, tämä vertaistuki oli ehkä parasta täällä tähän mennessä ❤
 
Mua vähän myös jännittää kertoa viidennestä. Monet kaverit oli jo kolmannen kohdalla ihmeissään 🙄
Mun mielestä kenenkään lapsiluku ei ole ihmettelyn aihe. Samaa ihmettelyä olen kokenut myös liittyen tähän että olen lähtenyt ”uudelle” kierrokselle. Kuullut sitä kuinka tutut hehkuttaa että lapset on jo isompia ja itsenäisiä. Mä rakastan vauvoja ja vauva-aika on parasta mitä tiedän (joo, kaikkine väsymyksineen yms). Tää viides jää kyllä meillä varmaankin viimeiseksi, niin aion nauttia täysillä vauvan tuoksusta. Tai.. ehkä jää..😅
 
Onko täällä muita, joita jännittää kertoa raskaudesta lähipiirille??
Mua jännittää hirveesti.. on tosiaan jo viides lapsi ja moni sano jo neljännen jälkeen että tää on sit viimenen vaikka tiedän että ollaa hyviä vanhempia ja pystytään tarjoamaan hyvä elämä myös tälle pienelle niin silti sitä antaa liikaa painoa tänä herkkänä aikana jos joku läheinen laukoo jotain epäsopivaa ei kyllä kerrota kun vasta nt ultran jälkeen mut eihän siihenkään oo kun n. 5 viikkoa
Mua jännittää vaikka kolmas kyseessä! Varsinkin anopin puolelta tullut niin paljon kyselyä että koska aion palata töihin kun olen ollut nyt kohta 3v kotona, että en tiedä millä mielellä vauvauutista vastaanottaa.
Toki en tiedä miksi töihin paluusta jankuttaa ylipäänsä, pärjätään hyvin yhdelläkin palkalla enkä ole kummoista uraa uhraamassa kotiäitiydellä..

Jännitän myös siskolleni kertomista kun olen jo pitkään hokenut että kaksi riittää mutta niin se mieli vaan muuttui 😁
 
  • Tykkää
Reactions: 4nniin4 ja Lunni_
Siis joku sanoi teille että tää on sitten viimeinen? Noin sanotaan lapselle karkkipussilla, ei aikuisille lapsiluvusta 😳
Ihmiset kai kuvittelee olevansa vitsikkäitä kaikilla "ei teidän yksin tarvi maata täyttää" kommenteillaan mutta silkkaa typeryyttä se on.

Aiempaan aiheeseen, kun puhuttiin että onko tässä mitään järkeä ja joku kirjoitti että on miettinyt jos menisi kesken, jaksaisiko enää yrittää. Mä mietin ihan samaa. Kiitos tuosta kommentista ja kiitos koko aiheesta, mietin ja tuskailin viime viikolla asian kanssa, tämä vertaistuki oli ehkä parasta täällä tähän mennessä ❤
Kiitos myös sulle, kun sanoit näin ❤ mä taisin sekä kysellä, onko muilla näitä ajatuksia, että kirjoittaa itse, etten tiedä yritettäisiinkö enää, jos tämä menisi kesken. Ja oon kyllä potenut tästä huonoa omatuntoa, mutta oli tosi helpottavaa kuulla, että muilla on ihan samoja ajatuksia. Ja kiva kuulla, että aiheen nosto on tuonut vertaistukea, kun vähän sitäkin jännitin, että uskaltaako sitä edes ääneen kysyä.
 
Kiitos myös sulle, kun sanoit näin ❤ mä taisin sekä kysellä, onko muilla näitä ajatuksia, että kirjoittaa itse, etten tiedä yritettäisiinkö enää, jos tämä menisi kesken. Ja oon kyllä potenut tästä huonoa omatuntoa, mutta oli tosi helpottavaa kuulla, että muilla on ihan samoja ajatuksia. Ja kiva kuulla, että aiheen nosto on tuonut vertaistukea, kun vähän sitäkin jännitin, että uskaltaako sitä edes ääneen kysyä.
Mun pitikin kans tähän kommentoida, mut unohtunut. Mulla on samanlaisia ajatuksia myös. Rehellisesti jos tämä raskaus päättyisi huonosti niin todennäköisesti ei enää yritettäisi uudelleen. Taaperoa yritettiin niin pitkään ja nytkään ei ole ollut ollenkaan ehkäisyä käytössä ja pitkään on taas mennyt ennen ainuttakaan positiivista testiä, joten en henkisesti jaksa enää samanlaista odotusta. Mutta toki toivon, että tämä raskaus kantaa vauvan turvalliseen syntymään asti ❤
 
Lapsiluvusta. Meillä tosiaan yllärinelonen tulossa ja aika avoimesti olen jo positiivisesta testistä lähtien siitä puhunut. Jos menee kesken, menee. Ei se voi kellekään yllätyksenä tulla, että niin voi käydä ja voimmepa sitten puhua siitäkin avoimesti. Läheiset on olleet vain iloisia meidän puolesta. Toki osaa varmasti harmittaa omista syistään, vaikkapa omien lapsihaaveiden vuoksi, mutta ei kukaan ole siitä minulle sanonut. Yritän olla sensitiivinen toki muita kohtaan ja aina kuitenkin todeta, että tiedän meidän olevan onnekkaita kun ollaan näin monta lasta saatu ja toivoisin kaikille sitä samaa, että omat lapsihaaveet täyttyisivät.
 
Meillä on viimeinen alkio ivf:stä nyt "käytössä" ja enempiä hoitoja ei tule. Jo mun iän takia, mutta en varmaan muutenkaan lähtisi. Jos menee kesken menee. Ollaan muutamalle sanottu tästä, mutta meille oikea plussa on vasta jos ar ultrassa näkyy syke. Sitten varmaan ilmoitellaan laajemminkin. Ihmetyttää, ettei kukaan ole kommentoinut mun ikää näiden raskauksien aikana. Hyvä niin. Mä jaksan nyt paremmin kun sillon 23 v. Tai sitten olen oppinut olemaan stressaamatta turhaan asioista.💞
 
Onko täällä muita, joita jännittää kertoa raskaudesta lähipiirille??
Mua jännittää hirveesti.. on tosiaan jo viides lapsi ja moni sano jo neljännen jälkeen että tää on sit viimenen vaikka tiedän että ollaa hyviä vanhempia ja pystytään tarjoamaan hyvä elämä myös tälle pienelle niin silti sitä antaa liikaa painoa tänä herkkänä aikana jos joku läheinen laukoo jotain epäsopivaa ei kyllä kerrota kun vasta nt ultran jälkeen mut eihän siihenkään oo kun n. 5 viikkoa
olettepa ihme törkeitä kommentteja saaneet😖
Vähän kyllä jännittää täälläkin kertoa, on kuultu kaikki ”ei teidän yksin tarvi maapalloa täyttää” ja muut muka hauskat kommentit. Mutta neljännestä ja viidennestä taisi jännittää kertoa enemmän. Nyt ollaan jo jokatapauksessa suurperhe, ja oon jotenkin oppinut olemaan miettimättä mitä muut meistä ajattelee 😅🤩

voi olla ettei kerrota ollenkaan vaan annetaan ihmisten huomata 🙈😁

tänään karkkiostoksilla tuli ihan erivärinen pussi kun yleensä! Kirpeää hedelmää teki mieli🥰 lapsetkin huomasi,”äiti eksää ota edes näitä sun lemppareita suolakaloja?” 🙈🤭
 
Onko täällä muita, joita jännittää kertoa raskaudesta lähipiirille??
Mua jännittää hirveesti.. on tosiaan jo viides lapsi ja moni sano jo neljännen jälkeen että tää on sit viimenen vaikka tiedän että ollaa hyviä vanhempia ja pystytään tarjoamaan hyvä elämä myös tälle pienelle niin silti sitä antaa liikaa painoa tänä herkkänä aikana jos joku läheinen laukoo jotain epäsopivaa ei kyllä kerrota kun vasta nt ultran jälkeen mut eihän siihenkään oo kun n. 5 viikkoa
Täällä lähes sama tilanne. Pelottaa kertoa, koska jo kolmannen jälkeen kommentoitiin että eikö nuo lapset jo riitä 🫣 meille hän on kyllä todella toivottu ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Lunni_
Miekään en oo muistanu vastata tohon, et mitä aatteita tää raskaus aiheuttaa (en muista alkuperästä kysymystä). Oon ajatellu, et mikäli esikoinen jäis ainoaks lapseks, ni en ainakaan tällä hetkellä kokis masentuvani siitä asiasta. Siinäkin asiassa ois sikana hyviä puolia kuitenkin 🙈. Eli jos tää nyt menis kesken ja uutta raskautta ei kuuluis, ni oisin ainakin toistaseks ihan fine sen asian kanssa ☺. Oon luonteeltani pitkälti semmonen hetkessäeläjä. Koen, et löytäisin hyvät puolet myös lapsettomasta elämästäkin. Tietysti vaikee sanoa miltä tuntuis sit vaikka viiskymppisenä.

Täällä on nyt muutama päivä sit alkanu tulla vähä etovaa oloa välillä. Ei tee mieli syödä mitä sattuu, vaan eilenki kävin ostaa ranskalaisia, kun ne houkutteli. Ei mitään varsinaista mielitekoa, mut kun mikään kotonaoleva ruoka ei houkutellu yhtään. Aamupuuron syöminen on hidasta ja saattaa osa jäädä seuraavalle päivälle.
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
olettepa ihme törkeitä kommentteja saaneet
Vähän kyllä jännittää täälläkin kertoa, on kuultu kaikki ”ei teidän yksin tarvi maapalloa täyttää” ja muut muka hauskat kommentit. Mutta neljännestä ja viidennestä taisi jännittää kertoa enemmän. Nyt ollaan jo jokatapauksessa suurperhe, ja oon jotenkin oppinut olemaan miettimättä mitä muut meistä ajattelee

voi olla ettei kerrota ollenkaan vaan annetaan ihmisten huomata

tänään karkkiostoksilla tuli ihan erivärinen pussi kun yleensä! Kirpeää hedelmää teki mieli lapsetkin huomasi,”äiti eksää ota edes näitä sun lemppareita suolakaloja?”
Mekin mietittiin jos ei kerrota 🤣 sitten voivat ihmetellä että oonko lihonut 😄🤣
 
Me ei varmaan kerrota myöskään kuin lähipiirille lähimmät ystävät mukaan lukien. Ei mitään facebookin "pikkujalat tepsuttaa" päivitystä tms. Ei suuresti jaeta elämää muutenkaan netissä ihan järkisyistä joten tuskin tätäkään, en ainakaan usko. Muut saa huomata kun on sen aika.
 
Meillä varhaisultra ensi viikon torstaina, jännittävää!!

Mutta pahoinvointi on rantautunut tänne, aamut alkaa oksentamalla, kaikki hajut tekee pahaa. En tiedä miten tätä edes pystyy pitämään salassa kun kaikki näkee naamasta🤢
 

Yhteistyössä