Kesäkuiset 2023

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Tänään sai pyytää jo miestä tuomaan appelsiinimehun sänkyyn ennen kun uskalsin nousta ylös

Tää on ehkä tyhmä kysymys ja jo joskus raskaana olleet osaa ehkä vastata parhaiten, mutta millasia huosuja käytätte siinä vaiheessa kun ei oo vielä iso raskausmaha mutta vanhat housut puristaa? Nettikaupoista kun katsoo niin monissa äitiyshousuissa on tosi iso se mahan kaistale, nii mietin että miten ne toimii pienemmällä mahalla mä en oo edes koittanut farkkuja jalkaan pariin viikkoon mutta sen verran turvottaa että alkaa legginsitkin puristamaan
Kotona löysempiä housuja pidän. Noshin Milla taskuleggarit on mun mielestä ollu kivat. Siinä korkea, mutta napakka se kaistale. Ei siis ole suunniteltu juurikin raskausaikaan, mutta toimii kuitenkin. Leggareita ja tunikoita varmaan loppuraskaudessa enemmän pidän niin ei turhaa paina vatsaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Tänään sai pyytää jo miestä tuomaan appelsiinimehun sänkyyn ennen kun uskalsin nousta ylös

Tää on ehkä tyhmä kysymys ja jo joskus raskaana olleet osaa ehkä vastata parhaiten, mutta millasia huosuja käytätte siinä vaiheessa kun ei oo vielä iso raskausmaha mutta vanhat housut puristaa? Nettikaupoista kun katsoo niin monissa äitiyshousuissa on tosi iso se mahan kaistale, nii mietin että miten ne toimii pienemmällä mahalla mä en oo edes koittanut farkkuja jalkaan pariin viikkoon mutta sen verran turvottaa että alkaa legginsitkin puristamaan
Mä ostin Bom bom merkiltä sellaset mama legginsit (kompressio)! Masupussukka löytyy, mutta ne on napakat ja jotka sitten toimii hyvin vielä pitkälle raskaudessa :)
 
Mä ostin Bom bom merkiltä sellaset mama legginsit (kompressio)! Masupussukka löytyy, mutta ne on napakat ja jotka sitten toimii hyvin vielä pitkälle raskaudessa
Ajattelin vielä useammat ostaa koska ehdottomasti parhaat legut ikinä! Mulla normi jumppatrikoot painaa nii pahasti nyt alavatsaan ettei voi esim töissä koko pv pitää. Kotona sitten ihan vaan rentoja verkkareita😄
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Mä ostin viime raskaudessa äitiyshousut tosi aikaisin just sen takia että kaikki normihousut puristi. Mutta eihän ne oikein toimi vielä sillon kun maha on pieni 😁 mahdollisimman löysät ja mukavat housut vaan. Mä onneksi teen niin paljon kotoa töitä että voin olla mitkä housut vaan jalassa.
Joku pohti veristä vuotoa, mulla ainakin esikoisen kohdalla tuli joskus 5+ jotain parin päivän ajan kirkasta veristä vuotoa siteeseen asti. Silti kaikki meni hyvin, vaikka se säikäytti kovasti. Ultrassa hoitaja sanoi että se voi liittyä kiinnittymiseen 😊
Tänään on kyllä ollut ihan megahuono olo 😬 ja muutkin oireet on ottanut kunnon hyppäyksen, rinnat on tosi kipeet ja vatsassa on repäisykipuja koko ajan.
 
Minä mietin vuotoa. Mulla näyttäytyi eilen kaksi kertaa kirkasta tuoretta veristä vuotoa pyyhkiessä, nyt tulee vain vanhaa rusehtavaa hyvin pieni määrä pyyhittäessä, siteeseen asti ei vuoda.

Testimaniassa tein jälleen testin. On se ehkä aavistuksen hiljalleen taas tummunut. Millonhan lopettaisi tän. 🙈

Digit tulossa vielä postissa niin teen ainakin sen viikkonäytöllisen.
 
Tänään sai pyytää jo miestä tuomaan appelsiinimehun sänkyyn ennen kun uskalsin nousta ylös

Tää on ehkä tyhmä kysymys ja jo joskus raskaana olleet osaa ehkä vastata parhaiten, mutta millasia huosuja käytätte siinä vaiheessa kun ei oo vielä iso raskausmaha mutta vanhat housut puristaa? Nettikaupoista kun katsoo niin monissa äitiyshousuissa on tosi iso se mahan kaistale, nii mietin että miten ne toimii pienemmällä mahalla mä en oo edes koittanut farkkuja jalkaan pariin viikkoon mutta sen verran turvottaa että alkaa legginsitkin puristamaan
Miulla on jonku verran urheiluleggingsejä, ni ne on ollu hyvät. Sit kun ne alkaa valumaan, ni äitiyspakkauksen rukkasenpidikkeet toisesta päästä housuihin ja toisesta päästä rintsikoihin 😂. Meinasin, et lainaan vanhempien kaapista henkselit, ni saan ulkohousut jossain vaiheessa sit kans niillä.
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Varhaisultrassa käyty. Pikkuinen oli Etenevä raskaus kuitenkin ja hän oli piilossa ruskuaispussin takana. Viikot vastasi aika tarkalleen mitä pitikin 6+5. Pikku sydän siellä näkyi ruudulla tykyttämässä.

Oi! Onnea! 😍🥰 Mulla varhaisultra vasta 8.11. (luulen että jotain 7+0 +-2pvää on tuolloin). Enkä todellakaan tiiä miten malttaa odottaa sinne asti 🙈
 
Heh, jos tää nyt menee loppuun saakka hyvin niin mulla on hänestä ensimmäinen kuva kun oli vasta pelkkä munasolu follikkelissä 🤣
Edit. Mutta missähän se kuva on, mä kun en paljon toivoa uskaltanut tässä kierrossa kun se limakalvo oli vaan heikot 4,7mm silloin 😕
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli kierrot epäsäännöllisiä 34-45 päivää ennen tätä raskautta. Joka tapauksessa pitkähköt kierrot. Sillä neuvolan laskemalla 28 päivää kierrolla la olis menkkojen mukaan 21.6. mutta veikkaan että viikolla siirtyy sinne 27.-30.6., niin saatiin sit viikkojen määrityksen vuoksi ultra että tulee nt-seulan verikokeet ja aika suht oikein. 😊
 
  • Tykkää
Reactions: Esikoinen92
Mulla päättyy huomenna vihdoin odotus kun varhaisultra koittaa 😍 oon kyllä ollut taas niin oireeton että en tiiä voiko siellä ketään olla.. mutta toivotaan ❤ mieskin lähti ex tempore työreissulle eikä tiedä kerkeekö ultraan, mutta lastenhoito jo sovittuna ni meen sitten yksin jos ei kerkee..

Mulla menee vielä ihan perus housut vaikka iltaa kohden inasti turvottaakin.. jotkut mama legginssit voisin hommata, muuten meen pitkälti mama farkuilla joita oon hommannut edellisillä kerroilla ja kotona kollareilla😁

Ja mulla myös joku perus mama vitamiini käytössä ja lisäks viä foolihappolisä satunnaisesti
 
Mulla oli kierrot epäsäännöllisiä 34-45 päivää ennen tätä raskautta. Joka tapauksessa pitkähköt kierrot. Sillä neuvolan laskemalla 28 päivää kierrolla la olis menkkojen mukaan 21.6. mutta veikkaan että viikolla siirtyy sinne 27.-30.6., niin saatiin sit viikkojen määrityksen vuoksi ultra että tulee nt-seulan verikokeet ja aika suht oikein.
Mulla on sama juttu, eikä oo ultraa annettu, ärsyttää 😒 pitää toivoa, et seulonta-ajat menee sitten oikein, verikokeet ja muut. Np-ultra saattaa olla liian aikaisin, mutta eiköhän ne sit anna uuden ajan, jos ei mittauksia saada oikein tehtyä
 

Yhteistyössä