Kesäkuiset 2022

@Wasi Joo mulla on ens ma la. Tänään ylimääräinen neuvola kun sf-mitta vähä junnannu paikoillaan muutaman viikon ajan. Katotaan olisko nyt sit jo kasvanu vähä, tai muuten päädyn äpolille ultraan.

@KK86 Niin paljon onnea teille!❤ Kiitos että jaoit synnytyksen pähkinänkuoressa, kuulosti kyllä rankalta mut ihanaa että olette molemmat tytön kanssa kunnossa. Nauti vauvakuplasta.😍

Tuosta limatulpasta vielä, nii sehän siitä mystisen tekeekin kun joillakin ennakoi jotain, toisilla ei mitään. Osa sen näkee selkeänä "tulppana", osa semmosena limaisena vuotona ja osa ei ite näe sitä ollenkaan. Mut hauska silti kyttäillä kun ei muutakaan tekemistä tässä oo.🤣

Eilen laitettiin hoitopöytä ja sänky pienelle valmiiksi. Vielä pitäs steriloida alipainepumppu ja pari tuttipulloa ja tuttia. Sitte kai sitä oltais viimesen päälle niin valmiina kun voi vaan olla. Tule vauva pian tule!!🙏🏻
 
Eilen 14.6. (rv 39+6) muutti meidän vauva masusta tissille asumaan ❤

Oltiin edellisenä päivänä käyty äippäpolilla tarkistuksella, siellä lääkäri pyöritteli ronskimmin kohdunkaulaa, joka oli parille sormelle auki ja kaulaa vielä jäljellä. Paikat muuten ihan pehmeät (ollu tosin jo kauan). Käynnistysaika saatiin ensi viikolle, mutta sitä ei nyt tarvittu ollenkaan - pyörittely taisi hoitaa asian 🤭

Illasta irtosi limatulppaa ja yöllä alkoi tulemaan lapsivettä - mulla tää oli nyt kolmas kerta, kun lapsivedet tihkuu heti tulpan tulon jälkeen. Alkoi samalla myös kipeät, todella kipeät supistukset, jotka tunnistin vähän liian hyvin synnytyssupisteluksi. Aamusta sairaalaan, jonne otti sisään pidemmän kotimatkan takia, vaikka supistukset ei ollu säännölliset. Ensin ei tapahtunu moneen tuntiin oikeen mitään, vaikka supisteli kovasti. Yhtäkkiä supistukset tiheni, meni loput vedet ja olinkin jo ponnistamassa. Tyttö käytännössä syöksyi maailmaan ja hyvä, että meidät ehdittiin siirtää synnytyssaliin 🙈❤ Ja mitään kivunlievitystä en sitten ehtiny saamaan tensin + ilokaasun ohella… Mä säästyin kuitenkin kokonaan tikeiltä ja vauvakin voi hyvin!

Suoraan sanottuna ei mennyt kuten ajattelin, mutta vointi on paljon parempi kuin aikasempien synnytysten jälkeen, kun en oo lääkkeistä tokkurassa!

Vauva on ihana! 😍 Tsemppiä loppumetreille 🙌🏻
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Täällä ihmetellään pientä tuhisevaa vuorokauden ikäistä tyttöä. Olo on todella väsynyt, mutta onnellinen. Lyhykäisyydessään synnytys meni näin: Lapsivedet alkoi valua sunnuntaina jolloin mentiin sairaalaan. Tuolloin ei vielä supistellu. Maanantaina käynnistivät lääkkeillä ja sitten olikin yhtä supistelua melkein vuorokausi. Eilen aamupäivällä hän syntyi maailmaan imukupin avulla. Tuntui, ettei hän ikinä synny ja, etten kestä sitä kipua. Mutta syntyi hän sitte kuitenkin. Oli kyllä rankka kokemus. Onneksi tyttö on tyytyväinen ja saadaan nyt rauhassa lepäillä.

Jaksamista teille, jotka vielä odotatte synnytystä!
Tämä viesti meni multa täysin ohi: ONNEA sinnekin ❤
 
  • Tykkää
Reactions: KK86
Paljon onnea @KK86 Ja @Pandi! Kylläpäs vauvoja nyt syntyy täällä ❤ ja tosi kiinnostavaa lukea miten synnytys meni. Oon ennenkin kuullut että pyörittelyt saattaa avittaa käynnistymistä, harmi että se taitaa olla mulla edessä vasta juhannuksen jälkeen jos vauva ei oo silloinkaan vielä tullut 🙈
 
  • Tykkää
Reactions: KK86
@Pandi Onnea!!❤ Teidän vauvalla sama syntymäpäivä kun meidän esikoisella.🥰 Menipä vaan vikkelästi se synnytyksen loppu, mut ihana että olo on nyt hyvä teillä molemmilla. Salaa toivon itsekin lääkkeetöntä synnytystä, mutta en usko siihen pystyväni.😅
 
  • Rakkaus
Reactions: Pandi
@Pandi Onnea!! Teidän vauvalla sama syntymäpäivä kun meidän esikoisella. Menipä vaan vikkelästi se synnytyksen loppu, mut ihana että olo on nyt hyvä teillä molemmilla. Salaa toivon itsekin lääkkeetöntä synnytystä, mutta en usko siihen pystyväni.
Onnea sinnekin siis! ❤

Mulla ei ollut lääkkeetön synnytys suunnitelmissa enkä olis ikinä ajatellu pystyväni, mutta tyttö päätti tällä kertaa toisin - ei vaan ehtinyt antaa mitään, vaikka kyllä pyysin viime hetkille 🙈😅
 
Hajoaa pää, haluan synnyttää jo!!😩 Päiviin ei mahdu enää oikein mitään muuta kun se pettymys siitä ettei mitään voi tapahtua. En ole ikinä ollu kärsivällisin, mutta esikoisen aikana oli paljon helpompaa sietää tätä viimeisten viikkojen odottelua. Sai levätä niin paljon ku halusi, nukkua päiväunia aina kun siltä tuntu. Nähä kavereita vaikka joka päivä jne. Nyt tämä on tätä taaperon perässä juoksemista ja uhman kestämistä kaikkien vaivojen kanssa. En. Jaksa.
 
  • Surullinen
Reactions: Bluebelle ja Pandi
Hajoaa pää, haluan synnyttää jo!! Päiviin ei mahdu enää oikein mitään muuta kun se pettymys siitä ettei mitään voi tapahtua. En ole ikinä ollu kärsivällisin, mutta esikoisen aikana oli paljon helpompaa sietää tätä viimeisten viikkojen odottelua. Sai levätä niin paljon ku halusi, nukkua päiväunia aina kun siltä tuntu. Nähä kavereita vaikka joka päivä jne. Nyt tämä on tätä taaperon perässä juoksemista ja uhman kestämistä kaikkien vaivojen kanssa. En. Jaksa.
Tsemppiä, vaikkei se nyt auta yhtään ❤ Muistan ton tunteen niin hyvin. Eikä auttanut, kun kyseltiin joka päivä, tuntuuko joltain. No ei tunnu, olisi kiva mustakin jos tuntuisi! Tuntui, että KAIKKI muut saa jo synnyttää…

PS. Heti kun pakkasin kalenterin täyteen kaikkea, alkoi tapahtua 🙈😅
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: KirJoh89 ja hanba
Aivan samat fiilikset @hanba muuta asiaa ei mulle enää ole kuin että noh, joko? Vaikka onkin esikoinen ja pääsen lepäilemään jatkuvasti, lepäily ja rennosti ottaminen ei enää kiinnosta kun ois kivaa päästä asioissa eteenpäin. Tuntuu että oon jäänyt johonkin limboon 😅 ja just toi, että kaikki muut synnyttää paitsi minä. Muistuttaa sitä kun toivoi raskautta, sillonkin "kaikki muut" oli raskaana tai saanut lapsen paitsi minä 😁
 
  • Tykkää
Reactions: hanba
Mulla irtos limatulppa laskettuna päivänä 15.6. Edellisenä päivänä lääkäri oli pyöräytellyt kalvoja alakertasta. Silloin sit 15.6 ja 16.6 oli koko päivän menkkatuntemuksia ja supisteluja, mut ne sit lopahti. Eikä oo tullut uudestaan. Tuntuu siltä, että tää ei tule luomusti pihalle, vaan pitää käynnistää. Tänään 41+0.
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: KK86 ja Pandi
Mulla irtos limatulppa laskettuna päivänä 15.6. Edellisenä päivänä lääkäri oli pyöräytellyt kalvoja alakertasta. Silloin sit 15.6 ja 16.6 oli koko päivän menkkatuntemuksia ja supisteluja, mut ne sit lopahti. Eikä oo tullut uudestaan. Tuntuu siltä, että tää ei tule luomusti pihalle, vaan pitää käynnistää. Tänään 41+0.
Kylläpä nämä nyt viihtyilee masuissa.😌 Mulla tänään 40+2, ei minkään valtakunnan tuntemuksia ole ollu. En vielä käynnistystä tosissani pelkää, mutta kyllä jokainen päivä tuntuu ihan älyttömän pitkältä nyt.

Tsemppiä siis kovasti sinnekin!❤
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: KirJoh89 ja Pandi
Ei tainnu tulla meille juhannusvauvaa. Supisteluita on öisin mutta sit ne ei kuitenkaan saa mitään aikaiseksi. Onneksi on jo äitipoliaika varattuna ens viikon ke. Helpottaa henkisesti että on jonkin sortin deadline tälle. Ajatella, että tämä kesäkuinen saattaakin olla heinäkuinen.🙈

Tsemppiä kaikille muillekin vielä odottaville!❤
 
@KirJoh89 Tsemppiä niin paljon!❤ Toivottavasti synnytys sujuis sitte näpsäkästi kaiken odottelun jälkeen.🙏🏻

40+6, ei merkkejä täälläkään. Hu viimeinen neuvola ja tosiaan sit ke katellaan äitipolilla mitä beibille kuuluu ja mites jatkot. Yritän lakata jo odottelemasta sitä että tämä käynnistyis nyt tosi pian. Oon jo niin väsyny ja kipeä ja kärsimätön että tekee vaan mieli luovuttaa ja unohtaa että mitään synnytystä on edes tulossa.😆
 
Tänään hän syntyi eli oli kuin olikin kesäkuinen ❤ se limatulppa lähtikin ennen kontrollia aamuyöstä ja samalla alko supistukset. Kontrolli oli eilen aamupäivällä ja lapsivesitestistä tuli positiivinen eli sitä oli mennyt jonkin verran. Saatiin siis jäädä sairaalaan 👍supistukset jatku ja lisäboostiks sain ballonkin joka lähtikin pois sitten 5 h päästä. Tän jälkeen ei tapahtunut edistymistä vaan olin 5 cm auki klo 22 saakka illalla. Sain oksitoniinia ja pärjäilin ilokaasulla kunnes kolmelta yöllä olo oli todella tukala ja aattelin pyytää jotain vahvempaa. Mutta olinkin täysin auki ja vauva syntymässä joten tuli kiire 😅 ja näin puoli tuntia myöhemmin ihana poikamme syntyi ❤
Tosi uskomatonta vieläkin tämä ihana tuhiseva nyytti, oli kyllä niin ihana palkinto kaikesta odottelusta etten voi muuta pyytää ❤
 

Yhteistyössä