Kesäkuiset 2022

Onko muilla millaisia oireita? Täällä arviolta 5+2 ja seuraavia oireita:
-unettomuus ja aamuvirkkuilu. Iltapäivästä sitten onkin mehut ihan pois ja pakko nukkua päiväunet. Illalla aikaisin nukkumaan.
-aamuisin nenän tukkoisuus ja kova nälkä
-palelu
-etova olo varsinkin autoa ajaessa.
-rintojen ja nännien arkuus.
-ikenien vuotaminen
Siinä tämän hetkiset selkeimmät oireet
Täällä 5+1 ja oireita:
-yöllä monta kertaa herääminen ja levottomat unet, painajaisia.
-palelu
-rintojen arkuus
-kova nälkä jatkuvasti
-alavatsatuntemukset
-välillä kevyt kuvotuksen tunne
-mielialan muutokset, itkeskely tai helposti ärsyyntyminen
 
Viimeksi muokattu:
Täällä varovaisesti ilmoittautuisin mukaan kesäkuisiin 2022. Takana monta menetystä, keskenmenoa joten usko tämän raskauden jatkumiseen ei ole kovin vahva, mutta katsotaan kuinka käy tällä kertaa.. Tämä olisi meidän kolmas elävä lapsi, jos hänet syliin saamme.

Alkuviikosta testit haamuilivat ja nyt sitten kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa torstaina, testiin ilmestyi ihan kunnon viiva. Tällä hetkellä olisin n. 4+3 ja LA olisi 9.6.22.
 
mhb
Onnea kaikille plussanneille!

Oon vähän kahden vaiheilla tuon varhaisultran suhteen. Silloin h 6+ ei olla kotona, ja lomapaikkakunnalla ne näyttää olevan aika kalliita. Voishan sen varata myöhemmäksikin,ja ehkä kannattaisikin, mutta sitten se nt on jo aika lähellä
 
  • Tykkää
Reactions: MARIAL43
Täältä kans ääni rajoitetulle Facebook ryhmälle :) Esikoisen aikaan otettiin 50 jäsentä ja sen jälkeen ei enempää. Sekin oli täältä kaks plussan keskusteluista.

Täällä menossa 5+1.
Ei hirveesti mitään oireita. Lähinnä mies ärsyttää. Nälkä kokoajan. Iltaisin palelee. Aamulla herää virkumpana aiemmin.

Osteopaatilla kävin ja sanoi että voi auttaa myös pahoinvointiin. Ajattelin siellä jatkaa käyntiä myöhemminkin raskauden edetessä.
 
Heippa!
Vielä en listalle uskaltaudu, kun olo on hyvin epäuskoinen,, mutta kk mukaan la olis 12.6. Ehdottomasti fi-ryhmässä mukana jos tää tästä jotenkin vahvistuu ❤
15 vuotta yhden odotusryhmän kanssa jo kirjoiteltu. Hiljaisempaa tietysti jo nyt, mutta osasta tuli keskenään hyviä ystäviä ja kaikki olemme jossain porukassa tavattukin.

Oireita (kuviteltu tai ei..)
Palelu (ei lämpöä)
Flunssainen olo (ei mene ohi, vaikka flunssa menikin)
Rasvainen lämminruoka ällöttää
Raikas ja makea maistuu
Turvottaa
Rinnat edelleen kipeät
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: MARIAL43
Tein testin klo 14 päivällä, 4 h pidätyksellä. Digi näyttää pregnant 1-2. Voi ihanuus miten oon niin onnellinen. Ja mieskin otti tosi ilolla vastaan odotetun uutisen. Ensimmäinen plussa sitten vuoden 2018 marraskuun. Toivotaan nyt vaan että olis siellä alkio kehittymässä ja saataisiin kesävauva 2022 <3

Tänään vasta rv 3+4.
Laskettu aika siis 15.6.21. Vähitellen alkaa oireet lisääntymään.
 
Viimeksi muokattu:
Tein testin klo 14 päivällä, 4 h pidätyksellä. Digi näyttää pregnant 1-2. Voi ihanuus miten oon niin onnellinen. Ja mieskin otti tosi ilolla vastaan odotetun uutisen. Ensimmäinen plussa sitten vuoden 2018 marraskuun. Toivotaan nyt vaan että olis siellä alkio kehittymässä ja saataisiin kesävauva 2022 <3

Tänään vasta rv 3+5.
Laskettu aika siis 15.6.21. Vähitellen alkaa oireet lisääntymään.
Lupaavalta näyttää!
Onnea kaikille muillekin plussanneille.
 
  • Rakkaus
Reactions: KirJoh89
@Coguine taisi kysellä millaisia oireita on jo tullut. Esikoinen meille tulossa, nii ei aikaisempia pidemmälle edenneit raskauksia taustalla. Itseasiassa se meidän 11/18 keskenmennyt raskaus meni just tällä päivällä 3+5 kesken, vaikka ehti olla jo hyvin selkeä plussa.

Alkuvaiheen oireina tähän mennessä: Nippailuja ja kohtutuntemuksia ollut oikeastaan joka päivä välillä voimakkaampana, välillä vaimeampana. Lisäksi herkästi hengästynyt rasituksessa, työmatkapyöräillessä. Aivastuksia melko tiheään, sekavia unia, ja tihentynyttä vessakäyntiä. Ummetus myös vaivannu, ja siitä johtuen myös ilmavaivat. Viime yönä heräsin nälkään ensimmäistä kertaa. En tosin syömään lähtenyt. Ei ole ollu kuvotuksia tai ruokahimoja.
 
Täällä varattu myös varhaisulta, torstaille 21.10. jolloin viikkoja olisi 7+1. Nyt meneillään vasta 4+5, miten sitä jaksaa odotella

Oli pakko tehdä aamulla testi ja varmistaa, että viivat ovat edelleen vahvistuneet. Olihan ne! Viime viikon lopulla vähän säikäytti kevyet vaaleanpunaiset vuodot, mutta ne jäivät onneksi muutamaan päivään.

Selkeitä oireita tähän mennessä jatkuva nälkä, nipistelyt alavatsalla ja huimaus. Ehkä vähän myös jo huonoa tai ainakin outoa oloa havaittavissa!

Pääsisiköhän julkiselle HCG mittauksiin, jos on mahdollisuus kaksosraskauteen? Varhaisultrakin kun on vasta 2,5vkon päästä. Raskauteni on tosiaan inseminaatio alkuinen ja inssipäivänä ultrassa näkyi vielä kaksi +20mm johtofollikkelia toisessa munasarjassa. Lääkäri kertoi ”teoreettisesta” mahdollisuudesta kaksosiin.
 
Tänään kp 28/28, eli voi sanoa että menkat jäi väliin. Ensimmäistä kertaa elämässä.
https://ibb.co/Jr8hZVg tään aamuinen testi kuvassa.

Onko muilla tullut mahan alueelle kutinaa? Mulla yleensä oviksen puolesta riippuen kutina oli joko oikealla tai vasemmalla, aikalailla pari senttiä navasta toiselle puolelle. Tässä kierrossa oli oikealla (ovis tapahtui myös ultrassa oikealta). Nyt kutina on kuitenkin navan yläpuolella n. Pari senttiä. Siellä ei aikaisemmin kutinaa ollutkaan. Yritän rasvailla kutisevaa aluetta ja vältän rapsuttamasta, että iho säilyis ehjänä.
 
Hei, liittyisin mukaan kesäkuisiin! 2. lapsi kyseessä (aikaisempi lapsi -18 syntynyt poika) ja laskettu aika tälle uudelle perheenjäsenelle on 14.6.22. Erittäin suurella todennäköisyydellä lapsi syntyy kyllä toukokuun puolella, mutta la niin selkeästi kesäkuisissa, että täällä ollaan :)

kirjoittelen pääasiassa täällä ja tuolla 2022 odottajien ryhmässä, faceryhmät ei ole mun juttu.

Oireina tähän mennessä: vähän kutinaa nänneissä, enemmän valkkaria, paineen tunne alavatsalla, hienoinen närästys ja tulisen ruoan himo, sekä muutama iso hormonifinni naamassa. Kauhulla odotan pahoinvointeja, koska oma työ lähes mahdotonta tehdä huonovointisena ja joutuu jo nyt miettiä, että mitä uskaltaa sopia tuleville viikoille. Joudun/pääsen myös äitipolille, että toivottavasti siellä ultrataan ainakin useammin :)

Joka tapauksessa tämä on minun viimeinen raskaus ja olen tosi iloinen asiasta, yritän nauttia kaikesta ja olla miettimättä liikaa, mikä kaikki voi mennä pieleen.
 
Onnea uusille plussanneille!

Faceryhmässä on toistaiseksi vain muutama jäsen, tervetuloa mukaan! Mukaan pääset laittamalla mulle yksityisviestin ja kertomalla nimesi ja vähän kuvaillen profiilikuvaa jotta löydän. Pyydän kaveriksi, laitan kutsun piilotettuun, salaiseen ryhmään ja poistan kavereista liittämisen jälkeen.
 
Onnea uusille plussanneille! :love:
Kun menee sivuja taaksepäin, niin löytyy laskettuaika - taulukko, johon voi halutessaan lisätä oman nimimerkin. Katsoo vain, että tulee kopioitua uusin.:giggle:

On.
Tänään ollut paljon menkkajuilintaa vatsalla. Tasan kaksi viikkoa ekaan ultraan! Aika kulkee niin hitaasti!
 
Mä varasin ultran 12.10. jolloin olis vähintään 6+4 ja toivottavasti jotain näkyisi.

Pahoinvointi nostaa päätään, mulla on ollut taipumusta hyperemeesiin ja sitä pelkään nytkin..
Mulla on myös taustalla kolme hyperemeesiraskautta. Pahoinvointilääkkeillä olen jotenkin selvinnyt parista ekasta kuukaudesta hengissä, mutta aika hurjaa se on aina ollut. Katsotaan mitä nyt tulee, jos raskaus jatkuu. Meillä on jo kyllä valmistauduttu hyperiin taas, oon ostanut lasten hammasharjan, sen tietyn tahnan ja suuveden, mies on opetellut tekemään taas ruokaa jne jne. Ja vie lapset päiväkotiin kun minä saan aamuisin levätä rauhassa, vaikka pahoinvointi ei vielä olekaan voimakasta, mutta jotain tuntemuksia on. Jos menee kuin aiemmat niin ensi viikolla se on sitten menoa...

Mä soitin eilen neuvolaan ja sain deittaus-ultran jo perjantaille! Eli että saadaan tietään mitkä viikot nyt on. Silloin olis siis mun laskujen (oletetun oviksen mukaan) vasta 5+2 mutta terkka sanoi että se deittaus voidaan tehdä myös varhaisemmillakin viikoilla. Jännää!

Mä mielelläni pysyttelen tässä ryhmässä vielä nämä alkuviikot ja sitten voin kyllä siirtyä whatsappiin jos joku haluaa, facea en käytä.
 
Hei moi!
Hyppään tänne mukaan.

taustalla esikoinen 12/18 ja toinen 11/20. Esikoista yritettiin vuosi, kuopusta lähes vuosi ja ennen häntä km rv8 ja kaksi kemiallista raskautta. Ihan ei ollut ajatuksissa kolmatta vielä mutta joku on tarttunut mukaan. Menkat olis pitäny alkaa 26.9 ja siitä seuraavana päivänä sain hyvin haalean plussan (kierto ollut 30-31päivää) Pelkäsin taas kemiallista, mutta hitaasti mutta hyvin testit lähti vahvistumaan. Sunnuntaina 3.10 tein digin josta tuli 3+. Laskennallisesti LA olis 6.6.
Eka neuvola 25.10 ja sain varhaisultran neuvolan kautta koska pelkään tuulimunaa aivan hulluna tällä historialla, ultra on 20.10. (Sain siis samaisen ultran tuon keskenmeno raskauden kohdalla, mutta se ajoitettiin vähän liian aikaisin koska tilanne näytti pienemmältä kun laskennallisesti ois pitäny olla ja sieltä ei meidän kunnan laitteilla nähty kunnolla, ja vuoto alko ennen seuraavaa käyntiä, joten epäselväksi jäi oliko tuulimuna vai normi raskaus).

se mikä mua ahdistaa hirveästi on: oireettomuus.
Esikoisesta alko palelu jo pari päivää ennen plussaa ja tällein (rv5+1) oli jo alkanu lievä närästys joka kesti koko raskauden. Kuopuksesta alko palelu ja näillä viikoilla pahoinvointi joka kesti viimeselle kolmannekselle. Molemmat poikia.

nyt ainoa yhdistävä tekijä on että kaikissa raskauksissa oon saanu flunssan noin viikko hedelmöityksen jälkeen, nyt onneks jäljellä siis enää yskä.
Miksi olen oireeton? Ollakko tyttöraskaus? Ollakko joku huonosti?

hankalaa tästä tekee se että tällä kertaa mulla ei ole (miehen lisäks) ketään jolle panikoida oloja :D päätettiin että tällä kertaa kerrotaan vasta kun ollaan päästy pidemmälle.. koska osa läheisistä ei varmasti oikein ymmärrä miksi nyt jo kolmas kun tuon marraskuisen kanssa ei ole ollut hirmu helppoa..
 
Hei moi!
Hyppään tänne mukaan.

taustalla esikoinen 12/18 ja toinen 11/20. Esikoista yritettiin vuosi, kuopusta lähes vuosi ja ennen häntä km rv8 ja kaksi kemiallista raskautta. Ihan ei ollut ajatuksissa kolmatta vielä mutta joku on tarttunut mukaan. Menkat olis pitäny alkaa 26.9 ja siitä seuraavana päivänä sain hyvin haalean plussan (kierto ollut 30-31päivää) Pelkäsin taas kemiallista, mutta hitaasti mutta hyvin testit lähti vahvistumaan. Sunnuntaina 3.10 tein digin josta tuli 3+. Laskennallisesti LA olis 6.6.
Eka neuvola 25.10 ja sain varhaisultran neuvolan kautta koska pelkään tuulimunaa aivan hulluna tällä historialla, ultra on 20.10. (Sain siis samaisen ultran tuon keskenmeno raskauden kohdalla, mutta se ajoitettiin vähän liian aikaisin koska tilanne näytti pienemmältä kun laskennallisesti ois pitäny olla ja sieltä ei meidän kunnan laitteilla nähty kunnolla, ja vuoto alko ennen seuraavaa käyntiä, joten epäselväksi jäi oliko tuulimuna vai normi raskaus).

se mikä mua ahdistaa hirveästi on: oireettomuus.
Esikoisesta alko palelu jo pari päivää ennen plussaa ja tällein (rv5+1) oli jo alkanu lievä närästys joka kesti koko raskauden. Kuopuksesta alko palelu ja näillä viikoilla pahoinvointi joka kesti viimeselle kolmannekselle. Molemmat poikia.

nyt ainoa yhdistävä tekijä on että kaikissa raskauksissa oon saanu flunssan noin viikko hedelmöityksen jälkeen, nyt onneks jäljellä siis enää yskä.
Miksi olen oireeton? Ollakko tyttöraskaus? Ollakko joku huonosti?

hankalaa tästä tekee se että tällä kertaa mulla ei ole (miehen lisäks) ketään jolle panikoida oloja päätettiin että tällä kertaa kerrotaan vasta kun ollaan päästy pidemmälle.. koska osa läheisistä ei varmasti oikein ymmärrä miksi nyt jo kolmas kun tuon marraskuisen kanssa ei ole ollut hirmu helppoa..
Kuulostaapa lupaavalta että oot digiin saanu kuitenkin jo 3+. Mulla ainakin hcg on tuulimunaraskauksissa noussut hitaammin ja viime kerralla digi näytti 3+ vasta rv 6+0. Pidetään peukkuja että siellä on pieni kyytiläinen ja kaikki menee hyvin!
 

Yhteistyössä