Kesäkuiset 2022

Eka neuvola ja ultra varattu 1.11

Mä kerkesin ottaa ekan rokotteen kp1 tässä kierrossa. Toista en ota nyt raskaana. En halua riskeerata vauvaa sillä vaikka tiedän että korona voi olla myös kohtalokas. Toivon ja luotan että eka rokote suojaa sen verran. Me ollaan reilu vuosi yritetty tätä vauvaa. En uskalla ottaa riskiä vaikka suosittelevatkin. Vielä on niin vähän rokotettujen vauvoja syntynyt.. Asutaan muutenkin alueella missä on tartuntoja ollut tosi vähän.

Toivon että täällä ei kukaan ala moralisoida ketään piikin ottamisesta/ottamatta jättämisestä, se on jokaisen oma henkilökohtainen päätös. Nämäkin minun omia henkilökohtaisia huolenaiheita, enkä halua antaa sellaista vaikutelmaa että joku tekisi millään tavalla väärän päätöksen vaikka sen raskaana ottaakin.
Mä ajattelin ensi viikon alussa soittaa neuvolaan. Voi olla, etten malta odottaa taa ja varaan loppuviikosta.

Eikä tietenkään kenenkään rokotuspäätöksiä kritisoida! Jokainen tosiaan tekee päätöksensä itse. Mä päätin ottaa ja aikaistin varhaisultraa sen vuoksi. Rokote annetaan 6+3 ja ultra 7+2. Itse taas asun alueella, missä barsinkin delta muunnos jyllää, eikä ole mahdollista etäillä.
 
Hei! Täällä digi näytti tänään raskaana 1-2vko, liuskatestien haamuja en uskonut:rolleyes:


Tämä on meidän ensimmäinen alkanut raskaus, inssistä haettiin vauhtia (taustalla endometrioosi ja 1,5v yritystä).

Edit: LA olisi inseminaatiopäivän mukaan 8.6. Meidän paikkakunnalla lapsettomuushoidoissa oleville tehdään automaattisesti varhaisultra, joten varailen sinne aikaa tällä viikolla.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille! :) Minäkin tein eilen positiivisen testin (ja tänään toisen mokoman...). Oviskivut tunsin pari viikkoa sitten ja päätettiin yrittää. Meidän kuopus on 1.5v ja tässä välissä ei ehtinyt tulla menkkojakaan, ihan varma lasketusta ajasta en siis ole. Neljäs lapsi olisi kesäkuussa tulossa, jos hyvin käy. Soittelen varmaan ensi viikolla neuvolaan.
 
Onnea kaikille plussanneille <3 Täällä on pelottavan oireetonta kun itselleni alkuraskaus on tarkoittanut aina muutaman kuukauden "krapulaa" mikä on alkanut heti plussasta mutta noh..Odotellaan ja yritetään uskoa et joku siellä silti on. 5+3 nyt et vielähän tuota kerkee ja sit jos se alkaa niin haikailen tän hyvän olon perään, ikinä ei oo hyvä :D

Tehdäänkö jossain vaiheessa Facebook-ryhmä, vaikka viimeistään sitten kunhan tulee vielä loppukuullekin plussanneita? :)
 
  • Tykkää
Reactions: tk-k
Täällä pärähti käyntiin 5+ ja pireet alkaa nostamaan päätään. Päikkäreiden tarve ollut jo muutamana päivänä ja oksettava olo aika ajoin. Km raskaudessa väsymys alkoi juuri näihin aikoihin ja samoin pahoivointi. Oksentelinki sitte ihan reippaasti siinä 6+ tienoilla. Jännityksellä ootan, et miten nyt käy.. Mulla alkoi vielä amk opislelut töiden ohella, niin ei olisi kauheasti varaa olla sänkypotilaana :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Mirumarumoru
Hmmmm. Minäkään en haulla löytänyt tuota ryhmää. Muutenkin kiinnostelisi joku pienempi salattu ryhmä. Meillä kuopuksen vauvaryhmä on ollut tosi hyvä vertaistuki ja jäsenmäärän ollessa vain muutaman kymmenen sitä uskaltaa enempi siellä puhuakin. Ollaan myös tavattu osan kanssa ja ihan oikeita ystävyyssuhteitakin solmittu.
 
No onpas erikoista, ettei ryhmää löydy. Eilen siihen itse liityin heti sen jälkeen, kun ryhmä oli muutettu salaiseksi. Minulle käy kyllä kaikki vaihtoehdot. Syyskuisen 2020 aikaan oli kiva ryhmästä lueskella vastaavassa raskaus- ja vauvatilanteessa olevien juttuja.
Kokeilin tosiaan vielä hakea uudestaankin niin ei löydä kuin viime vuoden kesäkuiset. Onkohan se ryhmän asetuksista piilotettu.
 
Äänestän fb-ryhmää mieluummin kuin whatsapp mut jään vielä hetkeks seuraamaan jos joku muu innostuisi tekemään sen. Varmaan se itse ryhmän perustaminen on ihan helppoa mut minä en varmaan täällä kaksplussan puolella juuri käy enää sen jälkeen niin en oo näkemässä tuleeko liittymispyyntöjä :/ Et oisko joku sellainen joka haluaa silti kirjoitella vielä täälläkin ja ylipäänsä että ehtisi lisäillä porukkaa sinne? Lisäksi minä oon yleensä se joka ensimmäisenä joutuu noista ryhmistä poistumaan keskenmenojen takia niin senkin takia oon odotellut jos joku muu olisi niin ihana et jaksaisi sen tehdä
 
Mä loin nyt faceen salaisen piilotetun ryhmän meille joka olisi siis tarkoitus pitää pienenä ja intiiminä vertaistukiryhmänä. Sitä ei haulla löydä. Jotta pääsee liittymään niin laita mulle yksityisviestinä oma Facebook-nimesi ja joku kuvaus esim profiilikuvasta. Pyydän kaveriksi jotta saan liitettyä ryhmään ja poistan kavereista sitten liittämisen jälkeen.
 
mhb
Mä loin nyt faceen salaisen piilotetun ryhmän meille joka olisi siis tarkoitus pitää pienenä ja intiiminä vertaistukiryhmänä. Sitä ei haulla löydä. Jotta pääsee liittymään niin laita mulle yksityisviestinä oma Facebook-nimesi ja joku kuvaus esim profiilikuvasta. Pyydän kaveriksi jotta saan liitettyä ryhmään ja poistan kavereista sitten liittämisen jälkeen.
Viestiä laitettu!

Esikoisen aikaan en tiennyt mitään mistään vauvaryhmistä Tokan aikana meille muodostui lopulta ihana ryhmä, jossa kirjoitellaan edelleen ja jonka äitejä tavataan ihan livenä. Niitä toisella puolella Suomea asuvia myös! Kolmannen kohdalla oli myös tällainen pieni ryhmä, mutta siitä ei tullut koskaan erityisen aktiivista - harmi!
 
Viestiä laitettu!

Esikoisen aikaan en tiennyt mitään mistään vauvaryhmistä Tokan aikana meille muodostui lopulta ihana ryhmä, jossa kirjoitellaan edelleen ja jonka äitejä tavataan ihan livenä. Niitä toisella puolella Suomea asuvia myös! Kolmannen kohdalla oli myös tällainen pieni ryhmä, mutta siitä ei tullut koskaan erityisen aktiivista - harmi!
Toivotaan että tästä saadaan aktiivinen ryhmä aikaan. Mä ainakin kaipaan tällaista tiivistä ryhmää joka meillä kuopuksen aikaankin on ollut kun omia ystäviä ei ole samassa elämänvaiheessa.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Hei, olen alkanut haamuilemaan raskaustesteillä, vahvistuneet jo, vaikka testipäivä on vasta 5.10. Tiistaina. Meillä selittämätön lapsettomuus taustalla (yritys aloitettu 6/19) ja nyt näyttää siltä, että olis tärpännyt. Nyt menossa vielä kp 25/28 tai rv 3+3. La olisi 15.6
22. Meidän kihlapäivänä <3

Ensimmäiset haamut sain kp 23 (rv 3+1) illalla ja siitä lähtien nyt ahkerasti testaillut. Toivottavasti olis jotain siellä kiinnittymässä ja raskaus alkanut ja kestäisi.
Seurailen tässä aluksi että onnistuuko raskaus, mikäli onnistuu, tulen aktiivisemmaksi sekä tähän kaksplussan ryhmään että myös facebookiin. Mutta en ihan vielä valmis facebookin ryhmään.

Olo ollut poikkeuksellisen oireeton tämän koko kierron. Ainoastaan valkovuotoa hieman enemmän kun normaalisti, välillä mahatuntemuksia ja hetkellisiä kuvotuksia. Ummetusta ja sekavia unia välillä.
 
Voi miten ihania uitisia @KirJoh89 ! Tervetuloa mukaan!

On.
Mä oon kuluttanut tahattoman paljon aikaa pohtien koronarokotteen tehosteen ottamista ja päädyin nyt kuitenkin perumaan ajan. Katson sitten varmemmilla viikoilla uudestaan, jos sinne asti päästään

Itse en ole facebookissa ollenkaan, joten enempi käyn täällä lukemassa kuulumisia

Varhaisultra 19.10 ja viikkoja silloin kasassa 7+5. Olen myös varannut viikkoa ennen isänpäivää ultran, jos saisi kuvat tulevalle isoisälle, kun silloin sitten viikkoja 10+ ❤
 
Voi miten ihania uitisia @KirJoh89 ! Tervetuloa mukaan!

On.
Mä oon kuluttanut tahattoman paljon aikaa pohtien koronarokotteen tehosteen ottamista ja päädyin nyt kuitenkin perumaan ajan. Katson sitten varmemmilla viikoilla uudestaan, jos sinne asti päästään

Itse en ole facebookissa ollenkaan, joten enempi käyn täällä lukemassa kuulumisia

Varhaisultra 19.10 ja viikkoja silloin kasassa 7+5. Olen myös varannut viikkoa ennen isänpäivää ultran, jos saisi kuvat tulevalle isoisälle, kun silloin sitten viikkoja 10+
Onpa ihana isänpäivälahja tulevalle isoisälle <3
 
  • Tykkää
Reactions: Charrypie - 86
Oletteko meinanneet mennä varhaisultraan? Itse jo varasin marraskuun alkuun, kun viikkoja olisi 10+ kasassa.
Mä varasin yksityiseltä (hinta vain 60€) jo ensi viikolle 9.10. Silloin on rv 6+1 ja pitäisi jo näkyä jotain. Toivottavasti siellä on jotain hengissä! Syke ei välttämättä vielä näy ja varasin toisen 15.10. Silloin rv7. Varmaan ravaan ultrassa jatkuvasti varmistamassa että tyyppi on siellä!
 
Hei! Täällä plussattu noin viikko sitten ja laskettu arvioiltaan 6.6. Aiemmin en uskaltanut liittyä keskusteluun, kun kovia vatsakipuja ja muutamana päivänä pientä vuotoa , mutta nyt kivut helittäneet ja vuodot hävinneet.
Koronarokotteista olitte keskusttelleet, otin tämän kierron alussa ensimmäisen ja toisen aika olisi parin viikon päästä. Kovasti olen miettinyt otanko vai en, mutta selvisi, että meillä töissä tämä pakollinen.
 
Onko muilla millaisia oireita? Täällä arviolta 5+2 ja seuraavia oireita:
-unettomuus ja aamuvirkkuilu. Iltapäivästä sitten onkin mehut ihan pois ja pakko nukkua päiväunet. Illalla aikaisin nukkumaan.
-aamuisin nenän tukkoisuus ja kova nälkä
-palelu
-etova olo varsinkin autoa ajaessa.
-rintojen ja nännien arkuus.
-ikenien vuotaminen
Siinä tämän hetkiset selkeimmät oireet :LOL:
 

Yhteistyössä