Kesäkuiset 2021

Nt-ultra takana. Pienellä kaikki hyvin ♥ pituutta oli 5,5cm eli päivälleen oikein ja niskaturvotus oli 1,2mm. Kauhean vilkas kaveri pieni on ei millään malttanut olla aloillaan vaan pomppi ja heilui kuin viimeistä päivää niin että kuvissa on aina joku osa heilahtanut ja syketyu ei juuri keretty edes kuunnella kun aina jo karkasi. Ihana kokemus ♥ rt-ultra ajankin sain 21+1. Halusivat tuolla HUSsilla mahdollisimman myöhälle ajan laittaa. Meen varmaan rv15-16 välissä käymään yksityisellä kun ei Malta odottaa :D Tänään 12+0
 
Viime viikolla olin neuvolassa ja ultra-aika saatiin 16.12. Päädyin siihen että nähdään vauva vasta varhaisultrassa ekan kerran ja yksityiselle ei siis mennä. Kovasti kutkuttelee nähdä pikkuista. Pahoinvointi täälläkin ajoittain tosi voimakasta mutta se 2-3h ateriaväli on ihan maksimi! Ja @pehmis26 sama homma uni-valvejaksossa täällä, yleensä nukun hyvin ja nyt olen alkanut heräilemään siinä 2-3 aikoihin pariksi tunniksi. Oon yrittänyt myös vesskäyntiä siihen, josko se on se mikä herättää, mutta ei taida olla. Ehkä se elimistö on vaan alkanut totuttamaan mua taas siihen 3-4h yhtäjaksoisiin uniin.

Mulla tosi voimakkaat hajut alkaa etomaan välittömästi. Koiralla oli vatsa ollut kuralla kun söi pannaria. Pyykkipoika nenässä sai pestä keittiön lattioita ja yökkäillä :D Mutta onneks koiran vatsa jo rauhoittunut. Ajateltiin sillon kun ultran jälkeen vasta kertoa, että odotetaan pientä. Serkku ilmoitti heidän odottavan loppukesän vauvaa. Kiva, että lähipiiriin tulossa vauvoja <3

Koronaa en ole edes ajatellut, tällä hetkellä taitaa olla kaikkialla hoitohenkilökunnalla ja julkisissa tiloissa kasvomaskit ja ainakin Pirkanmaalla suositellaan synnyttäjille ja osastolla oleville maskeja. Jokainen potilas saa itse päättää pitääkö vai ei. Toivon kyllä että korona laantuu keväällä ja päästäisiin taas normaaliin arkeen. Jotenkin tuntuu että ystäväpiiri on kaventunut kun ei olla nähty pitkään aikaan isolla porukalla. Lisäksi miehen vanhempia ei olla nähty pian vuoteen, juuri koronan ja pitkän välimatkan takia.

Olen lainaillut muutamia kirjoja synnytykseen liittyen ja minua kiehtoo erityisesti vesisynnytys sekä lääkkeettömäs kivunlievitykset. Esikoisraskaudessa luin myös paljon kirjallisuutta, mutta nyt tämä luonnonmukaisuus on alkanut kiehtomaan enemmän. Ekassa synnytyksessa epiduraali +episiotomia + oksitosiinivauhditus, koska oli käynnistetty. Synnytys oli kokemus ja hyvä sellainen, mutta nyt haluaisin olla jotenkin aktiivisempi osapuoli, koska tiedän mitä eteen saattaa tulla.
 
  • Tykkää
Reactions: pehmis26 ja Tiukuna
Kesäkuiset

1.6. / Mäyh / 28 / 1.
7.6. / Heemilia / 32 / 4.
11.6./ Sarianne/ 38/ 7/(Miehen 2.)
14.6. / Tiukuna / 25 / 1. /
16.6. / Pehmis26 / 30 / 2.
20.6. / noorakarol / 28 / 1.
21.6 / Tyty86 / 34 / 4. (Miehen2.)
21.6 / Tsinniana / 27 / 1.
22.6. / claramia / 30 / 2.
24.6. / Sofirosd / 34 / 1.
26.6 / Ellla / 20 / 1.
27.6 / Oliivi3 / 35 / 3. (miehen 1.)
28.6 / Ananas90 / 30 / 4.
30.6. / Alinna86 / 34 / 3. (Miehen 1.)
30.6 / Ks_ / 37 / 1.
 
vierailija
Kesäkuiset

1.6. / Mäyh / 28 / 1.
7.6. / Heemilia / 32 / 4.
11.6./ Sarianne/ 38/ 7/(Miehen 2.)
14.6. / Tiukuna / 25 / 1. /
16.6. / Pehmis26 / 30 / 2.
20.6. / noorakarol / 28 / 1.
21.6 / Tyty86 / 34 / 4. (Miehen2.)
21.6 / Tsinniana / 27 / 1.
22.6. / claramia / 30 / 2.
24.6. / Sofirosd / 34 / 1.
26.6 / Ellla / 20 / 1.
27.6 / Oliivi3 / 35 / 3. (miehen 1.)
28.6 / Ananas90 / 30 / 4.
 
Kesäkuiset

1.6. / Mäyh / 28 / 1.
7.6. / Heemilia / 32 / 4.
11.6./ Sarianne/ 38/ 7/(Miehen 2.)
14.6. / Tiukuna / 25 / 1. /
16.6. / Pehmis26 / 30 / 2.
20.6. / noorakarol / 28 / 1.
21.6 / Tyty86 / 34 / 4. (Miehen2.)
21.6 / Tsinniana / 27 / 1.
22.6. / claramia / 30 / 2.
24.6. / Sofirosd / 34 / 1.
26.6 / Ellla / 20 / 1.
27.6 / Oliivi3 / 35 / 3. (miehen 1.)
28.6 / Ananas90 / 30 / 4.
30.6 / Ks_ / 37 / 1.

Poistin itseni listalta.
Laitetaan nyt tännekin sama stoori kuin heinäkuisiin kun molemmissa ryhmissä olin.
Syke nähtiin ja kaikki piti olla hyvin rv8, nyt rv 10 vastasi kokoaan mutta ei sykettä.
En voi käsittää että meille käy taas näin huonosti. Ei mitään varoitusmerkkejä että olis edes keskeytynyt, jotenkin niin julmaa. Meidän matkaan mahtui positiivista testiä, 4 peräkkäistä kesken menoa ja 3 kemiallista. Olisi ollut parempi ettei jäisi ollenkaan raskaaksi.
Pelottaa miten tyhjennyksen kanssa käy kun vuosi sitten oli lähteä henki, toivon että saisin nyt edes itse valita suoraan kaavinnan nukutuksessa.
Meidän yritys päättyy tähän ja täytyy luopua yhteisestä haaveesta ennen kuin järki lähtee.
Eniten sydän särkyy siitä että miehestäni jää lapseton eikä saa ikinä kokea sitä rikkautta elämästään. Täytyy vaan oppia elämään asian kanssa.
Toivottavasti te muut saatte pienokaiset syliin turvallisesti ja kaikkea hyvää ❤
 
vierailija
Kesäkuiset

1.6. / Mäyh / 28 / 1.
7.6. / Heemilia / 32 / 4.
11.6./ Sarianne/ 38/ 7/(Miehen 2.)
14.6. / Tiukuna / 25 / 1. /
16.6. / Pehmis26 / 30 / 2.
20.6. / noorakarol / 28 / 1.
21.6 / Tyty86 / 34 / 4. (Miehen2.)
21.6 / Tsinniana / 27 / 1.
22.6. / claramia / 30 / 2.
24.6. / Sofirosd / 34 / 1.
26.6 / Ellla / 20 / 1.
27.6 / Oliivi3 / 35 / 3. (miehen 1.)
28.6 / Ananas90 / 30 / 4.
 
Heippa taas!
Täällä kaikki ennallaan, kait. Mitään epäilyjä ei ole ollut ennen, mutta nyt pari vrk ollu tunne, että voikohan kaikki olla hyvin ku oon niin oireeton. Tissikipukin on hellittänyt. Meinasin jo soittaa terveyskeskukseen että katsoisivat siellä ultralla varalta. Täällä on siis neuvolassa ultra ja hoitaja sillä ultrasi ekalla käynnillä, ei toki ole niin tarkka vehje kuin sairaalassa. Maltoin sitten mieleni, ehkä jaksetaan maanantaihin, mies kyllä tsemppaa ja rauhottaa ihanasti.

Kahdesti ollut jo kunnon flunssakin reilu kuukauden sisään, vaikka yleensä en ikinä sairasta. Ja jotain ihme näköhäiriöitäkin pari kertaa, en kyllä tiedä johtuuko ne raskaudesta, migreenitaipumusta mulla ei ole.

Täällä siis viikot 11+2 ja maanantaina olis eka ultra. Saa nähdä saako mies työnsä sille mallille että pääsis mukaan.

Viikonloppu juhlittiin kolmen kaveripariskunnan kesken pikkujoulua mökillä, olipas hassua ja mukavaakin kun ei tarvinnut itse juoda alkoa! Toki siinä äkkiä narahti ja piti kaikille kertoa tilanne. Isovanhemmille kerrotaan varmaan joululahjojen yhteydessä ultrakuvalla, jos kaikki on ennallaan vielä.
 
Viimeksi muokattu:
@Sofirosd Kyllä uskon että kaikki on hyvin! :giggle: Jossain vaiheessahan ne oireet kuitenkin (yleensä) loppuu ja sehän tapahtuu just näihin aikoihin. Multakin on kadonnut kaikki oireet tissikipua myöten ja vähän kyllä säikähdin kun yks päivä olo tuntui niiin normaalilta. Mutta kaikki siis oli hyvin.
 
Eilen käytiin ultrassa ja kaikki hyvin! Kätilö kirjoitti että vastaa viikkoja 12+0, vaikka mulla oli laskuissa että 11+5. No eipä tuo niin päivän päälle, en enää edes varmaksi muista päivälleen LAta.. juhannusviikolla kuitenkin.

Oli kiva nähä pikkusen rymyävän siellä ja onneksi isäntäkin pääsi mukaan!

Aika yksin täällä saa kirjoitella, liekköhän faceryhmissä vielä tilaa?
 
Eilen käytiin ultrassa ja kaikki hyvin! Kätilö kirjoitti että vastaa viikkoja 12+0, vaikka mulla oli laskuissa että 11+5. No eipä tuo niin päivän päälle, en enää edes varmaksi muista päivälleen LAta.. juhannusviikolla kuitenkin.

Oli kiva nähä pikkusen rymyävän siellä ja onneksi isäntäkin pääsi mukaan!

Aika yksin täällä saa kirjoitella, liekköhän faceryhmissä vielä tilaa?
Hienoa että ultrassa kaikki hyvin ❤
Kesäkuisissa on vielä muutamalle tilaa mitä vilkaisin. :giggle:
Täällä 11+1 tänään. Oireita ei oikein ole.. Tissit olleet ihan normaalit siitä saakka kun ne oireet katosi 6+jotain..Tuntuu kieltämättä siltä et onko tässä raskaana lainkaan. Sykkeitä pitää ajoittain kuunnella varmistaakseen että kyllä siellä joku on. ❤ Maanantaina olisi ultra itsellä edessä, kovasti jo jännittää :giggle:

Oliivi 11+1.
 
Hienoa että ultrassa kaikki hyvin
Kesäkuisissa on vielä muutamalle tilaa mitä vilkaisin.
Täällä 11+1 tänään. Oireita ei oikein ole.. Tissit olleet ihan normaalit siitä saakka kun ne oireet katosi 6+jotain..Tuntuu kieltämättä siltä et onko tässä raskaana lainkaan. Sykkeitä pitää ajoittain kuunnella varmistaakseen että kyllä siellä joku on. Maanantaina olisi ultra itsellä edessä, kovasti jo jännittää

Oliivi 11+1.
Tsemppiä ultraan! ♥
 
  • Rakkaus
Reactions: Oliivi3
Ihanaa kuulla positiivisia uutisia raskauksien suhteen. Pahoinvointia on ja rintojen aristelua. Olen miehelle leikilläni sanonut että nyt sitten on ne kuuluisat kaksoset tulossa. Suvussa kummallakaan puolella niitä ei ole, joten aika epätodennäköiseltä sellainen tuntuu.
Mulla oli pari viikkoa sitten pyyhkimisvuotoa ja jännityksellä odotan ensi viikon ultra-aikaa. Neuvolan terveydenhoitaja kuitenkin normalisoi vuodon kun kerroin miten vuotoa esiintyi. Onhan se tavanomaista, mutta kyllä se säikäytti ja sai miettimään että mahtaako kaikki olla hyvin. Edellisessä raskaudessa ei mitään tämänkaltaista ollut.

Kovasti haluaisin jo pikkuista nähdä ja mahdollisesti kuunnella sydänääniä. Mutta rauhallisesti ja stressaamatta haluan tämän raskauden voinnin puolesta edetä.

Sain kuulla että työkuviot vaihtuvat tammikuun alussa ja huomenna olisi viimeinen keskustelutilaisuus töiden jatkuvuuden parissa. Saa nähdä onnistuuko se stressittömyys sittenkään.
 
Nyt neuvolan laskujen mukaan 11+3, ja maha on ihan jäätävän kokoinen. Toki alkupainokin vähän suurempi kuin esikoista odottaessa. Mulla on pahoinvointi rauhoittunut, jotain ruuansulatusongelmia sen sijaan on, iltaisin maha on ihan järkyttävän kipeä ja turvonnut, aamulla taas sitten kaikki normaalisti. Täytyy ruveta seuraamaan syömisiä nyt todella, jos jokin tietty ruoka-aine vaikuttaa asiaan. Muista oireista jäljellä enää kova tissikipu.

Mulla aikaistui nt-ultra parilla päivällä, ja on 16.12., alle viikko enää jännitettävää. Verikokeissa kävin aikaisemmin tällä viikolla, ja nyt stressaan että olihan lähetteissä varmasti mukana myös nuo ultraa varten tarvittavat seulonnat... Jännä, miten kaikesta saakin jotain stressattavaa.
 
Tuutikki90
Hei,

Täällä olisi myös yksi, joka haluaisi liittyä kesäkuiset fb-ryhmään. Onko ryhmä salattu (näkeekö kaverit, jos liityn kun en ole vielä kertonut heille)? Miten pääsisin liittymään ryhmään? Minulla on laskettu aika juhannuksen tienoilla. Vauva on meidän ensimmäinen, niin vertaistuki olisi tarpeen ☺
 
Hei,

Täällä olisi myös yksi, joka haluaisi liittyä kesäkuiset fb-ryhmään. Onko ryhmä salattu (näkeekö kaverit, jos liityn kun en ole vielä kertonut heille)? Miten pääsisin liittymään ryhmään? Minulla on laskettu aika juhannuksen tienoilla. Vauva on meidän ensimmäinen, niin vertaistuki olisi tarpeen
Hei muistaakseni muutamalle olisi vielä tilaa. Ryhmä ei näy kavereille. :) Mukaan pääset kun laitat yksityisviestin @Nannaa_ (vaatii kirjautumisen) jossa kerrot nimesi ja kuvaile esim. Profiilikuvaa :)
 
Mulla on vatsan kans vähä sama tilanne, illalla ihan täysi olo vaikka ei olisi paljoa syönyt. Jumissa koko homma varmaan...

Omakannasta saattaa näkyä lähetteet millä veret tutkitaan, minulla ainakin näkyi!
Kun tuolla Omakannassa ei näy kuin vain virtsanäytelähetteet, ei verijuttuja ollenkaan. Ja selkeästi niitä kuitenkin oli, kun monta putkiloa verta ottivat talteen. :D No, jos tuloksia ei näy huomennakaan, niin pitää sitten vielä soittaa asiasta keskiviikkoaamuna ennen ultraa. Jos verikokeet on laitettu niin, ettei ne vaan näy, ettei tule hätä-googlattua ympäriinsä. :D

Siirryttekö te kaikki nyt FB-ryhmän puolelle juttelemaan? Pitääköhän liittyä mukaan, ettei tule ihan yksinäistä...
 
Minäki oon laittanu fb-ryhmästä viestiä!:D

@neilikkaruusu Kyllä ne varmaan on lähetteet verikokeisiin kunnossa, tai eihän ne olis ottaneet mitään verta jos ei oo lähetteitä. Mutta voisko ne sitten joissain paikoissa olla etteivät laita esille ennen kuin on potilaan kanssa käyty läpi tms... Mäkin stressasin monta päivää kun pissanäyte oli menny jatkoviljelyyn ja kesti viikon ennenku tuli mitään lopullista tulosta siitä. :rolleyes:
 

Yhteistyössä