Kesäkuiset 2021

Ihanaa kun kerrot kuulumisia, juurikin sua mietin aamun pikkutunneilla kun unettomuus taas valvottaa ja sit tuun tänne ja ootkin kirjoittanut
Kyllä on koeteltu taas, mutta toivotaan että kaikki lopulta päätyy hyvin
Mulla vaihtu tänään viikko 7 (6+0)
Jaksoin jopa kirjautua :D Viime yö oli kauhea. Sen hetken mitä nukku, ni näki unta jäätävästä verenvuodosta ja että synnytin tytön (mulla on kyl poikaolo) vessanpönttöön :( Mies onneksi herätti ja totesin, et huh, se ei ollut totta.
Olin tosiaan aamulla ultrattavana ja melkein tunnin ultrasivat ja koittivat etsiä syytä vuodoille ja kivuille. Vasen munasarja todella kipeä ja se ultraus sattu sen koko ajan ja itkua väänsin, mut eivät he syytä löytäneet miksi niin kipeä ja miksi vuotaa. Itse epäilen, että se rakkula on nyt täysin puhjennut ja siksi on hellä munasarja ja syykin jäi epäselväksi, koska rakkulaa ei enää ollut. Jospa nämä kivut ja vuodot loppuisi siis tähän. Toki käskivät takaisin, jos kivut ja vuodot jatkuu. Pieni oli siellä vastassa erittäin vilkkaana heilutellen käsiä ja jalkoja ja millään ei meinannut saada kuvaa napattua mistä saisi mitat, mutta niin vain sieltä mitat kuitenkin saatiin loppujen lopuksi ja Papu vastasi viikkoja, eli 11+0 tänään ❤

Sinullakin siellä jo kivasti viikkoja menossa :love: Tuntuu, että vasta muutama päivä sitten plussasit :D Toivottavasti sinulla unet pian paranee. Itse kärsin siitä melkein 9vko ajan ja pikku hiljaa alkaa helpottaa ja huomenna olisi taas paluu arkeen saikun jälkeen, eli töihin. Onneksi olen noin muuten päässyt todella helpolla, eli tarvinnut vain muutaman kerran oksentaa ja ruoka maistuu vähän liiankin hyvin :D Tosi vähäoireinen raskaus siis ollut.
 
  • Rakkaus
Reactions: Alinna86 ja Tiukuna
Täällä käännyttiin 8. viikolle (7+0). Kaikki ennallaan, ensi viikolla ekaan neuvolaan. :love:

Siskolle kerroin asiasta viime viikolla, oli iloisesti yllättynyt vaikka tiesikin yrityksestä.
Eilen kävin lenkillä ystävän kanssa, joka on myös tiennyt yrityksestä ja hän kysyi onko menkkoja ootettavissa.. no empä osannut valehdella ja sanoin että jospa ei tulisi enää kun yhdet jäi jo välistä! :D

Vähän huolettaa nämä sydämmentykytykset, mun normaali leposyke on 50 tai jopa alle ja nyt mennään 80 tietämissä.. eli reilusti koholla. Google kertoo että kuuluu raskauteen tällainen, mutta aika hurjan tuntusta. En tiedä pitäskö soittaa aamulla neuvolaan, että mitä mieltä ne on.
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Täällä käännyttiin 8. viikolle (7+0). Kaikki ennallaan, ensi viikolla ekaan neuvolaan.

Siskolle kerroin asiasta viime viikolla, oli iloisesti yllättynyt vaikka tiesikin yrityksestä.
Eilen kävin lenkillä ystävän kanssa, joka on myös tiennyt yrityksestä ja hän kysyi onko menkkoja ootettavissa.. no empä osannut valehdella ja sanoin että jospa ei tulisi enää kun yhdet jäi jo välistä!

Vähän huolettaa nämä sydämmentykytykset, mun normaali leposyke on 50 tai jopa alle ja nyt mennään 80 tietämissä.. eli reilusti koholla. Google kertoo että kuuluu raskauteen tällainen, mutta aika hurjan tuntusta. En tiedä pitäskö soittaa aamulla neuvolaan, että mitä mieltä ne on.
Onnea uusista viikoista! :) Mulla on kans tota tykyttelyä ja on se normaalia, oon myös tosi hengästynyt ihan pienestäkin tekemisestä.
 
  • Tykkää
Reactions: Sofirosd
Täällä käännyttiin 8. viikolle (7+0). Kaikki ennallaan, ensi viikolla ekaan neuvolaan.

Siskolle kerroin asiasta viime viikolla, oli iloisesti yllättynyt vaikka tiesikin yrityksestä.
Eilen kävin lenkillä ystävän kanssa, joka on myös tiennyt yrityksestä ja hän kysyi onko menkkoja ootettavissa.. no empä osannut valehdella ja sanoin että jospa ei tulisi enää kun yhdet jäi jo välistä!

Vähän huolettaa nämä sydämmentykytykset, mun normaali leposyke on 50 tai jopa alle ja nyt mennään 80 tietämissä.. eli reilusti koholla. Google kertoo että kuuluu raskauteen tällainen, mutta aika hurjan tuntusta. En tiedä pitäskö soittaa aamulla neuvolaan, että mitä mieltä ne on.
Mulla on leposykkeet ollu kans plussasta asti jossain 65-75 (Normaali n. 50) :) ihan normaalia pitäisi olla ainakin mun ymmärtääkseni et raskaus nostaa niitä.
 
Hiukan kuulumisia täältä.
Miksihän piti ääneen kehua ettei ole sitä pahoinvointia! :D Nyt sitten etoo yötä päivää. Tarkasti pitää syödä 3h välein tai tulee tosi huono olo, mutta sekään ei pidä huonoa oloa poissa kokonaan. Sillane pieni etova olo on koko ajan ja joutuu hengittelemään välillä... Kammoksun melko paljon oksentamista. Kahdesta edellisestä ei oo esiintynyt pahoinvointia joten kai se piti tämäkin kokea..:LOL:

Oliivi 6+3❤
 
  • Haha
Reactions: Alinna86
Hiukan kuulumisia täältä.
Miksihän piti ääneen kehua ettei ole sitä pahoinvointia! Nyt sitten etoo yötä päivää. Tarkasti pitää syödä 3h välein tai tulee tosi huono olo, mutta sekään ei pidä huonoa oloa poissa kokonaan. Sillane pieni etova olo on koko ajan ja joutuu hengittelemään välillä... Kammoksun melko paljon oksentamista. Kahdesta edellisestä ei oo esiintynyt pahoinvointia joten kai se piti tämäkin kokea..

Oliivi 6+3
Sama täällä :D mulla ollut nyt iltapahoinvointia ei oo hyvä jos syö liikaa tai liian vähän. Tuntuu et joutuu nieleskelemään ja sit etoo myös just ku menee nukkuu..
Ja eilen ekat yökkimis refleksit hampaiden pesussa, tästä se lähtee:LOL:
Kumpa ei niin kuin esikoisesta jatkui puolen vuoden oksennusputki, vaikka kyllähän senkin kestää kun palkinto odottaa:X3:❤
Alinna ja Toivo 6+1
 
  • Tykkää
Reactions: Oliivi3
Mulla ei ole ollut pahoinvointia vielä, satunnaisia ällötyksen tunteita vaan. Mut en tiedä oonko syöny ihan liikaa vai voiko maha oikeasti jo turvota!?Toki jalkakivun ja flunssan takia lenkkeilyt jäi kolmeksi viikkoa pois kokonaan, oisko silläkin jotain vaikutusta :ROFLMAO:
 
Mulla ei ole ollut pahoinvointia vielä, satunnaisia ällötyksen tunteita vaan. Mut en tiedä oonko syöny ihan liikaa vai voiko maha oikeasti jo turvota!?Toki jalkakivun ja flunssan takia lenkkeilyt jäi kolmeksi viikkoa pois kokonaan, oisko silläkin jotain vaikutusta
Luin preggersistä että tässä kohtaa suolisto turpoaa ja siks turvottaa :D
Mun maha on ihan valtava, näyttää et ois jo vähintäänkin puolessa välissä raskautta :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
  • Haha
Reactions: Vehkis ja Elllla
Mitäs muille kuuluu? Joko kaikki on facessa :D

Täällä olot ennallaan. Tänään ja huomenna päivät kuluu rakkaan ratsastusharrastuksen parissa, kaksipäiväisessä valmennuksessa. Ajomatkojakin kertyy yli 5h yhteensä. Varovasti tiedustelin millon olisi seuraava valmennus, saas nähdä pystyykö enää osallistumaan:unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Mäyh
Mitäs muille kuuluu? Joko kaikki on facessa

Täällä olot ennallaan. Tänään ja huomenna päivät kuluu rakkaan ratsastusharrastuksen parissa, kaksipäiväisessä valmennuksessa. Ajomatkojakin kertyy yli 5h yhteensä. Varovasti tiedustelin millon olisi seuraava valmennus, saas nähdä pystyykö enää osallistumaan
Väsymystä tänään, ei oo jaksanut oikeen muuta ku maata sohvalla ja iltapäivä/ilta paha olot jatkuu, sekä närästys :X3: :sick:
Jännittää jo ens viikon ilta vuorot et miten jaksan mut sit vaa saikulle jos ei jaksa (y)
Alinna ja Toivo 6+3
 
Mulla kävi semmonen ikävä juttu että alkoi tossa viikolla kova verenvuoto. Sit seuraavana päivänä oli ultra ja kohdusta löytyi nestesäkki mikä oli vuodellut. Saattaa vielä jatkossakin vuotaa, mut ei pidä kuulemma säikähtää ellei tule kovia kipuja. Kaikki siis muuten hyvin.
Kerkesin laittaa @Nannaa_ lle yksärillä liittymis pyyntöä faceen, mut sit tietysti ajattelin keskenmenoa ja laitoin viestiä perään etten haluakkaat liittyä. Minut voisi kuitenkin lisätä faceen jos sinne mahtuu. Voisiko joku vinkata että olen tietoni laittanut
Hui, varmaan säikäytti mutta hyvä että syy löytyi!

Tänne ei kummempaa, pahoinvointia ei oo ollut moneen päivään. Kahvi ei kyllä edelleenkään maistu, mutta janottaa koko ajan. Väsyttää myös aivan kamalasti ja tää marraskuu ei kyllä auta asiaa. Oon myös tosi herkillä nyt, liikutun aivan pienistäkin jutuista. Oikeestaan vasta nyt tullut mulle kauhee turvotus, maha on kuin ilmapallo...:rolleyes:

Pehmis 8+2
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Tervetuloa @Heimi| ja onnittelut! ❤
Oireettomuus.. Minulla hävisi nyt vkl aikana oireet myös ja olin jo ihan varma ettei kaikki ole kuten pitää. Nyt oireet tänään pikkuhiljaa palailleet takas ja haluan uskoa kaiken olevan yhä hyvin. Seurailen muutaman päivän ja soittelen neuvolaan jos tarve.
Kuulemma on ihan normaalia että oireet vaihtelee raskauden edetessä. Kannattaa soitella neuvolaan jos huolettaa, sitä varten he siellä on ❤
Itsekin ollut niin vähäoireinen muutenkin että toivoisi oikein jotain suurempaa oiretta vaikka pitäisi kai olla tyytyväinen kun hyvä olo :D

Oliivi 6+6
 
Mä en oo jaksanu täällä edes käydä, fb:tä seurannu päivittäin mut sinnekki nihkeesti kirjotellu pahan olon takia. Varhaisultrassa löyty syke ja vastas viikkoja :) iso hcg aiheuttaa kuulema pahaa oloa. Kolmatta viikkoa siis saikulle ja nyt pari päivää ollu parempia jopa, mut en uskalla vielä innostua jos tää on vaan tyyntä myrskyn edellä. Tänään siis rv8+0 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Oliivi3 ja Alinna86
Oon koittanut olla ajattelematta koko raskautta ja puuhastellut muita juttuja. Oon kaikki palstat jättänyt taka-alalle.
Nyt kuitenkin alkoi hieman jännittää, kun alkoi 8. viikko. Ollaan niin lähellä aiempien keskenmenojen viikkoja.
Yhtäkkiä iski tajuntaan että eihän se vielä takaa onnistunutta raskautta, vaikka päästäis niiden viikkojen yli. Silti tämä voi mennä kesken.
Mistä saisi sen aiempien raskauksien huolettomuuden takaisin? :cry:
 
Kyllä vei pelko voiton täällä. Oireet ei kuitenkaan ole normaalisti palanneet ja kyllä, Google on ystäväni ja pahin viholliseni ja pelko on järkyttävä. Soitin neuvolaan ja kysyi että maltanko odotella sitä ekaa neuvola aikaa niin sanoin että menen yksityiselle kyllä tällä viikolla kun pelko jäytää. Sain sitten neuvolaan lääkärille ultra - ajan keskiviikolle. Voi että... Toivon oikeasti kaiken olevan hyvin. Mies yrittää kovin tsempata ja olla tukena mutta on kyllä mieli maassa ja pelko kovin läsnä. Ja tämä tunne, että kaikki ei ole hyvin, on pahinta. :(
 
  • Surullinen
Reactions: Tiukuna ja Alinna86
Oon koittanut olla ajattelematta koko raskautta ja puuhastellut muita juttuja. Oon kaikki palstat jättänyt taka-alalle.
Nyt kuitenkin alkoi hieman jännittää, kun alkoi 8. viikko. Ollaan niin lähellä aiempien keskenmenojen viikkoja.
Yhtäkkiä iski tajuntaan että eihän se vielä takaa onnistunutta raskautta, vaikka päästäis niiden viikkojen yli. Silti tämä voi mennä kesken.
Mistä saisi sen aiempien raskauksien huolettomuuden takaisin?
Ei kait se huonojen kokemuksien jälkeen se pelko poistu lainkaan:(
Milloin sulla on ultra?
Voimia❤
 
@Oliivi3 Tsemppiä huomiselle, toivotaan että kaikki hyvin kuitenkin. ❤ Itsekin kyllä tiedän tuon pelon tunteen, aivan lamaannuttava vaikka yrittää kuinka uskotella itselleen kaiken olevan hyvin.

@Heimi| Minä oon nyt opintovapaalla töistä ja tarkoitus oli kesäksi mennä takaisin töihin. Ilmoitan raskaudesta varmaan joskus helmikuussa rakenneultran jälkeen sitten kun alkaa kesälomien suunnittelu, että sorry vaan, en tuukaan tuurailemaan. :X3:

Pehmis 8+4
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Oliivi3 ja Alinna86
Tänään vaihtui viikot 8 (7+0) :love:
Viimeksi tässä vaiheessa kasvatin kuollutta mahassa tietämättäni joten ma. Ultra tuntuu olevan edelleenkin tosi kaukana..tää odottaminen on pahinta, haluan silti uskoa ettei epäonni kohtaa uudestaan ja kaikki olisi hyvin ❤
Olot on hirveät ja aaltoilevat mutta mitä vain sen pienen takia kestää❤
Hän on tänään vadelman kokoinen:love:

Tsemppiä ultraan meneville :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Täällä vaihtui jo rv 12 ja luumun kokoinen olisi nyt, ihanat noi vertauskuvat itsellä kauhean vaikea sisäistää koko juttua ja sen vuoksi oikeastaan hirveitä en oo kirjotellu en faceen enkä tänne. Vaikka lapsi on niiin toivottu silti kaikki lasten tarvikkeiden hankita yms tuntuu niin kauakaiselta ajatukselta. Edelleenkään ei juuri oireita, joten täytyy varmistella dopplerilla onko siellä edes ketään. Vaan kyllä siellä jumpsutus kuuluu. Ens viikolla olisi jo nt-ultra
 
Täällä vaihtui jo rv 12 ja luumun kokoinen olisi nyt, ihanat noi vertauskuvat itsellä kauhean vaikea sisäistää koko juttua ja sen vuoksi oikeastaan hirveitä en oo kirjotellu en faceen enkä tänne. Vaikka lapsi on niiin toivottu silti kaikki lasten tarvikkeiden hankita yms tuntuu niin kauakaiselta ajatukselta. Edelleenkään ei juuri oireita, joten täytyy varmistella dopplerilla onko siellä edes ketään. Vaan kyllä siellä jumpsutus kuuluu. Ens viikolla olisi jo nt-ultra
Ekoja hankintoja varmaan uskallan vasta rakenneultran jälkeen tehdä. Doppleria mietin ostettavaksi mutta sitten mietin tuoko se stressiä liikaa jos en löydäkään ääniä. En kuitenkaan oo mikään laiha niin äänet voi kuulua tosi myöhään..Täytyy vielä miettiä.
Ihanan lähellä jo nt ultra sulla, jännittävää:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Kerttu-Inkeri
Mä kuulin ekan kerran sykkeen dopplerilla ihan hetkittäin äänen maanantaina, kun oli 9+0 . Hän on aika hankalassa paikkaa. Ihan vieressä on mulla selkeästi joku laskimo/valtimo niin pitää käännellä sitä dopplerin päätä et sen onnistui löytämään mut siellä se oli ♥

Tänään jo 9+2. Tällä hetkellä tuntuu et aika menee tosi hitaasti mut on kyl ihana ajatella miten nopeaa pieni kasvaa. Tänään jo kumkvatin kokoinen ja kuvien perusteella alkaa muistuttaa jo paljon pientä ihmistä ♥
 
  • Rakkaus
Reactions: Alinna86

Yhteistyössä