Kesäkuiset 2020 <3

Hei,

Kävin tänään työterveyden kautta yksityisellä ultrassa rv 5+5 koska on ollut monta viikkoa jo melko kovia vasemmanpuoleisia vatsakipuja. Ollaan lähdössä pariksi viikoksi reissuun niin oli parempi tarkistaa nyt onko raskaus oikeassa paikassa. Ja olihan se, taitava lääkäri sai näkyviin ruskuaispussin lisäksi myös 2,2mm kokoisen alkion ❤ Ja sai sykkeetkin kiinni vaikka niitä ei ihan vielä pysty kuulemaan, mutta näki ne käyrällä.

vatsakipuun ei löytynyt syytä muuta kuin että joillakin on alkuraskaudessa kovatkin kivut, iso helpotus kuitenkin! Lääkärin mukaan nyt enää 10% keskenmenoriski, hyvillä mielin reissuun.

Nyt mietin että pitäisikö vielä käydä varhaisultrassa ennen nt-ultraa, vai malttaisiko odottaa sinne asti
 
Täällä vuoto vaan jatkuu, ja nyt vuodon yhteydessä tuli pieni hyytymäkin, joita tulee menkkojenkin yhteydessä. Kipuja ei ole, mikä on hyvä merkki, mutta silti olen tosi huolissani ja stressaantunut. Jotenkin alkaa vallata tunne, että tämä oli tässä. Ultrakin vasta 11.11., eli tosi pitkän ajan päästä.
 
@Mohan oisko sulla mahdollista käydä lääkärillä tarkastuksessa jo ennen sitä? Eihän tilanteelle voi mitään oli se mikä hyvänsä, mutta itellä tuntu viime viikolla sietämättömältö ajatukselta pitkittää odotusta ja jossittelua yhtään hetkeä. Se on tosi piinaavaa. Tosiaan hyvä merkki, ettei ole kipuja.
 
Voi ei @Mohan :( Eikö ultraan saanut aiemmin aikoja? Muistelen että sä oot jo sen verran pitkällä että nyt jo voisi ultrata? Muista että tutkitusti alkuraskauden tiputtelu tai menkkoja vähäisempi vuoto ei lisää keskenmenon todennäköisyyttä verrattuna vuodottomaan raskauteen. Joku linkitti tänne sen tutkimuksen, mutta en enää muista kuka. Joka tapauksessa voimia odotteluun:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Mohan
@Mohan soita neuvolaan että pääsisitkö tarkistamaan tilanteen, on se niin ahterista olla epätietoisuudessa. Toivotaan että ois kaikki kuitenkin hyvin. <3
Mie pääsin viime kierrossa tarkastamaan ultraan seuraavana päivänä kun olin käyny neuvolassa (jossa vuotojen takia otettiin näyte alapäästä). Ja kun polilta soittivat ultra-aikaa, niin hoitaja puhelimessa sanoi että jos vuoto lisääntyy kipujen kera niin sitten jo samana iltana päivystykseen, vaikka viikkoja oli vähän, ehkä 5-6. Ainakin täälläpäin ottaavat hyvin vuototilanteessa tarkistukseen.
 
Ihana lukea teidän ultrakuulumisia! :love: Mä lueskelen edelleen koko ajan juttuja täältä mutta en uskalla liikaa kommentoida ja innostua tästä. Huomenna on klo 11 ultra. Sen jälkeen ois pakko mennä iltavuoroon oli uutiset sitten hyviä tai huonoja:cry: Oon ihan stressissä ja valmiiks jo itkettää kun pelkään niitä huonoja uutisia ja samoja sanoja kun vuosi sitten siinä tuulimunaraskaudessa..
 
Ihana lukea teidän ultrakuulumisia! :love: Mä lueskelen edelleen koko ajan juttuja täältä mutta en uskalla liikaa kommentoida ja innostua tästä. Huomenna on klo 11 ultra. Sen jälkeen ois pakko mennä iltavuoroon oli uutiset sitten hyviä tai huonoja:cry: Oon ihan stressissä ja valmiiks jo itkettää kun pelkään niitä huonoja uutisia ja samoja sanoja kun vuosi sitten siinä tuulimunaraskaudessa..

Tsemppiä ultraan! Toivotaan, että siellä pieni ihmisenalku oikeassa paikassa :barefoot:
 
@Mohan ja @Annnvei tsemppiä molemmille ❤

Mulla ultra ensi viikon ke, silloin 7+5. Aika hurjaa että nyt jo voisi näkyä syke, jos heti mentäis, mutta yritän jaksaa odottaa vielä viikon..

Hei kiitos sille joka vinkkasi pahoinvointiin hedelmäsoseet! Ostin rehellistä mangopilttiä ja oli hyvää. Ruokaan liittyen Neuvolan ruokasuositukset on tosiaan kiristyneet sitten kuopuksen ja nyt rooibos-tee ja kaikki yrttiteet on kiellettyjä. Eihän tässä jää enää mitään kofeiinitonta vaihtoehtoa jäljelle!
 
@Puuvilja Vaikka sanoin olevani tarkka, mitä suuhuni laitan niin mulle henkkoht ei tulisi mieleenkään vältellä teetä, jota on aiemminkin nautittu ja muuallakin päin maailmaa nautitaan ja joka ei ole ennenkään ollut kiellettyä. Tottakai on tiettyjä yrttejä, joita ei raskaana ollessa suositella tai missään nimessä pidä käyttää, mutta kaikki yrttitee-kiellot menee jo vähän yli..
 
Täällä vuoto vaan jatkuu, ja nyt vuodon yhteydessä tuli pieni hyytymäkin, joita tulee menkkojenkin yhteydessä. Kipuja ei ole, mikä on hyvä merkki, mutta silti olen tosi huolissani ja stressaantunut. Jotenkin alkaa vallata tunne, että tämä oli tässä. Ultrakin vasta 11.11., eli tosi pitkän ajan päästä.
Minulla tuli hei myös silloin pari viikkoa sitten (6+4-5) vuodon mukana pari pientä hyytymää ja silti löytyi sen jälkeen syke. Ne eivät siis välttämättä tarkoita mitään. Tilanne on varmasti nyt ihan kamala ja on vaikea pystä positiivisena, mutta toivotaan, että ultrassa kaikki olisi kuitenkin kunnossa (y)
 
Täällä oireet hiipuvat. Rinnat ei enää arista juurikaan ja eivät ole enää pinkeät. Vuoto jatkuu ja raskaustestien viivat ovat hiipumaan päin. Ikävä kyllä km 5+5 rv koitui meidä onnen kohtaloksi.

Toivotan teille kaikille onnea raskauksiinne, ja että tämä jäisi tämän ryhmän ainoaksi keskenmenoksi. Minä siirryn takavasemmalle nuolemaan haavoja. Tuskallinen olo.
 

Yhteistyössä