@taatelinen tirautin aamuitkut kun luin vuodostasi, tulethan kertomaan tänne lopputuloksen! =(
Tässä siis päivitystä omaan tilanteeseen, muistakaa että asun ulkomailla, Espanjassa eli monet jutut menee vähän nurinkurin täällä eikä esim neuvolasysteemiä ole.
Pillereiden poisjätön jälkeen kierto ollut aika epätasainen ja siksi raskauslaskuri hankala käyttää mutta 28 kierrolla olisin noin 5 viikolla, mutta mutta mutta...
Eilen pääsin siis viikon odottamisen jälkeen omalääkärille joka vaan täytti tietoni koneelle ja kysyi olenko tehnyt kotona testejä vai epäilenkö vain olevani raskaana. Sanoin että olen tehnyt varmaan yli viisi testiä ja kaikki plussia parin viikon ajan.
Noh ei siinä mitään, säästö se on säästö, joten eipä vaivauduttu edes tekemään virtsatestiä, kysyin että mitä ihmettä, vastaus oli että enkös minä selvästi ole raskaana...hoh hoijaaa...
Noh, sain viikon päähän sitten ns. vauvaosastolle ekan ajan jossa vain ja ainoastaan otetaan verikoe, sitten vasta kuukauden kuluttua eli joskus marraskuun lopulla tulee ensimmäinen käynti, jossa pääsee juttelee gynen kanssa jne. Jos kuukauden sisällä tuloksissa ilmenee jotain hälyyttävää, soittavat sitten.
Mutta olisin esim kaivannut tietoa mitä saa syödä mitä ei, täällä kun tuo nettitaivas ei ole samaa luokkaa tietopankkeineen kun Suomessa...
Suivaannuin niin että saman tein terkkarista ulos kävellessä soitin ja varasin ajan yksityiselle, halusin sinne ultraan makso mitä makso.
Sain ajan tunnin päähän.
Eilen minulle selvisi että raskauteni on jo pitemmällä, vähintään viikolla 6, ja ultrassa näytölle ilmestyi ruskuaispussi, pieni 5mm jyvänen ja sen yläpuolella samankokoinen pallero joka sykähteli. Gyne sanoi ettei vielä kuulu mitään mutta ei siellä voi mikään muukaan liikkua kuin sydän. Joten siellä se on minun jyvänen kasvamassa, kohdun sisällä, ei tuulimuna ja kahden viikon päästä menen uudelleen josko kuuluisi jo ääniä ja seurataan sen jyvän kasvua..
Olen päättänyt nyt tässä alkuraskaudessa että raha on vain rahaa ja jos sillä saa ostettua onnea ja mielenrauhaa niin käyn siellä ultrassa vaikka kuinka usein, heehheee...
Gyne sanoikin ettei nää sitä hulluutena (toki yksityisenä myös tekee hilloa sillä), koska edelleen minulla on suuri keskenmenon riski korkean ensisynnyttäjä ikäni vuoksi (38), edellisessä kierrossa kesken menneen alun vuoksi ja myös aijemmin munasolujeni kehitystä seurattu ja ennen ne eivät ole kerenneet kierron aikana kasvaa tarpeeksi isoiksi ja vahvoiksi kehittyäkseen...
En tiedä miksi tämä minun sisäänkirjautuminen tökkii pahasti, esim eilen en tunnareillani päässyt sisään laisinkaan, joten jos joskus häviän johtuu se tästä.
Toki jos joku haluaa jotella esim privana lisää tms niin minut löytää instasta _maricarina_
ps. täällä ei mitään ihmeellisiä oireita edelleenkään, välillä vaan töissä vähän tuikkailee.
pss. Lääkäri kehoitti välttelemään julkisia paikkoja kuten ostoskeskuksia flunssa ja vatsatautiepidemioiden takia, hihhhiii näin täällä, kotiin vaan mammat makoilee