Kesäkuiset 2019

Hei kaikille ja hurjasti onnea plussista! ❤

Oon aikas aikasin liikkeellä, mutta varovasti tuun tänne lueskelemaan. Tänään aamulla tuli plussa kun hätäsenä testailin, vasta noin 3+3 mennään mutta ajattelin kuitenkin jo lähteä fiilisteleen tätä raskautta, kesäkuussa lääkkeellisesti tyhjennetty tuulimunaraskaus taustalla. Esikoinen on jo koululainen.

Faceryhmä kiinnostaa myös, josko vaikka ensi viikolla uskaltaisi! ☺

Taivaltaja/toinen/21.6/Tays tai K-Hks
 
  • Tykkää
Reactions: lucille ja Annnvei
Heippa kaikille!

Muutaman kerran olen käynyt jo lueskelemassa, mutta nyt vasta uskaltaudun liittyä mukaan. Minullakin siis takana keskenmeno heinäkuussa. Sen vuoksi tämä tuntuu niin epävarmalta ja pelottavalta oikeasti ajatella, että nyt olen raskaana uudestaan. En oikein tiedä mitä oireita minulla on, mutta aivan järjetön väsymys, hirveät ilmavaivat ja menkkamaisia kipuja sekä repäisykipuja aivastaessa tai yskiessä aina silloin tällöin nyt ainakin. Pahoinvointia ei, maku- ja hajuaistit ovat kyllä terävöityneet.

Ensimmäistä odotan ja viikkoja nyt 5+4, la pitäisi olla 6.6.

Kaikki on niin uutta ja ihmeellistä ❤

Talvimarja/ensimmäinen/6.6.
 
  • Tykkää
Reactions: lucille ja Annnvei
Onko kellään ollut minkäänlaisia alavatsakipuja, tai valkovuotoja tms..?

Mulla itellä silloin tällöin tuntuu sellasta särkymäistä kipua (pääosin) oikeella puolella munasarjaa, välillä tuntuu nivusissa asti ja toki alaselkäänkin säteilee. Sellasta inhottavan tuntusta särkyä. Muttei kuitenkaan jokapäiväistä. Sit tulee sillon yleensä kun tuota "kipua" tunnen niin kellertävää valkovuotoa. Ei kuitenkaan haise miltään. Välillä vaan pelästyttää se kun tuntee että on sellanen "märkä" olo et ei kai verta vaan tule, niin ollutkin vaan tuota valkovuotoa..
Kellään samanlaista meininkiä?

Esikoista odottaessa ei tosiaan ollu mitään kipuja eikä oikeen mitään oireitakaan ni nyt ihan "puoli paniikissa" sit et mitäs nämä tämmöset on o_O:LOL: neuvolaan toki oon soittanu ja ei olis ainakaan syytä huoleen.
 
Onko kellään ollut minkäänlaisia alavatsakipuja, tai valkovuotoja tms..?

Mulla itellä silloin tällöin tuntuu sellasta särkymäistä kipua (pääosin) oikeella puolella munasarjaa, välillä tuntuu nivusissa asti ja toki alaselkäänkin säteilee. Sellasta inhottavan tuntusta särkyä. Muttei kuitenkaan jokapäiväistä. Sit tulee sillon yleensä kun tuota "kipua" tunnen niin kellertävää valkovuotoa. Ei kuitenkaan haise miltään. Välillä vaan pelästyttää se kun tuntee että on sellanen "märkä" olo et ei kai verta vaan tule, niin ollutkin vaan tuota valkovuotoa..
Kellään samanlaista meininkiä?

Esikoista odottaessa ei tosiaan ollu mitään kipuja eikä oikeen mitään oireitakaan ni nyt ihan "puoli paniikissa" sit et mitäs nämä tämmöset on o_O:LOL: neuvolaan toki oon soittanu ja ei olis ainakaan syytä huoleen.
Kipuja ei mul oikeen oo mut tohon valkovuotoon voin samaistua. Välillä kans tuntuu et holahtaa ja säikähdän et nytkö tulee verta, mut valkovuotoo se onkin vaan. Ja joskus pyyhittäessä sellasii pienii keltasii valkovuotoklimppejä (?) oikeen :D en tiiä onko normaalia kun ekaa kertaa raskaana mut kun ei verta tuu eikä haiskahda niin en usko ainakaan et on sen ihmeellisempää :)
 
  • Tykkää
Reactions: lucille
Heippa kaikille!

Muutaman kerran olen käynyt jo lueskelemassa, mutta nyt vasta uskaltaudun liittyä mukaan. Minullakin siis takana keskenmeno heinäkuussa. Sen vuoksi tämä tuntuu niin epävarmalta ja pelottavalta oikeasti ajatella, että nyt olen raskaana uudestaan. En oikein tiedä mitä oireita minulla on, mutta aivan järjetön väsymys, hirveät ilmavaivat ja menkkamaisia kipuja sekä repäisykipuja aivastaessa tai yskiessä aina silloin tällöin nyt ainakin. Pahoinvointia ei, maku- ja hajuaistit ovat kyllä terävöityneet.

Ensimmäistä odotan ja viikkoja nyt 5+4, la pitäisi olla 6.6.

Kaikki on niin uutta ja ihmeellistä ❤

Talvimarja/ensimmäinen/6.6.
Oon niin samassa jamassa. Heinäkuun alussa oli kemiallinen. Yli vuosi on yritetty. Edellisestä liitosta mulla siis kolme lasta. Toisen ja kolmannen lapsen välissä kaksi keskenmenoa ja yksi kemiallinen. Olo on hirveän epävarma. Oon testannu nyt perjantaista lähtien joka päivä. Viiva on paljon vahvempi, kuin kesällä kertaakaan siinä kemiallisessa, mutta oon silti ihan hermona. Tänään pitäis olla 4+0. Oireita ei oikeen oo, tai ainakaan selviä. Valkovuodon lorahtelua ja alamahanipistelyä ja -jomotusta.
Tulin tänne oikeastaan omaa mieltä rauhoittaakseni. Josko se vertaistuki auttais! ❤

Onko täällä muuten minkäikäisiä odottajia, jos saa kysyä? Itse olen jo 37
 
Pahoitteluni, mä en saa ilmoituksia uusista viesteistä jostain syystä. Olen nyt lisännyt uudet plussanneet listalle etusivulle. Pliis tarkistakaa, että kaikkien nimet tuli ylös kun puhelimella värkkäilin.

Kaikille tosi paljon onnea plussista!!

@Manasse Täällä 35 vuotias kahden lapsen äiti:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Taivaltaja
Luultavasti minut saa poistaa listalta.aamulla alkoi tiputella,joten ilmeisesti taas yksi pieleenmennyt raskaus.huoh.

Tsemppiä muille ja toivottavasti saatte vauvat syliin saakka:love:
Mitä eikä! En poista sua mihinkään ennen, kuin tämä on varmaa tietoa. Mä tiedän, että sua ei lohduta mikään verta nähtyäsi, mutta mä pidän toivoa yllä vielä sun puolesta. Tuu kertomaan meille mitä tapahtuu(y)
 
Heeii! :)
Minäkin tuun tänne hiljaa hiipien :whistle:
Eilen tein haamuplussan ja tänään olikin jo viiva kivasti tummentunut :love:
Tuun tuolta keskenmeno ryhmästä..
Eli kkm oli alkuraskaudessa tuossa syyskuussa.. Siitä ei kerinny olemaan edes menkkoja välissä, kun nyt tämä plussa :)
Pelko on kova tietty että tääkin viedään pois..
Meillä ennestään 2v tyttö ja pian 5v täyttävä poika. :)

Shalley/kolmas/20.6
 
  • Tykkää
Reactions: Annnvei ja lucille
Mä voisin tulla varovasti tänne kurkkiin. :whistle: Jotenkin en uskalla vielä luottaa tuohon plussaan joka testissä näkyy. Viikoista ei oikein ole varmuutta kun tämä kierto oli niin sekava kaikin puolin, mutta ehkä se tässä jossain vaiheessa selviää. Jos kuukautisista lasketaan niin nyt on 5+6, itse uskon että en ole ihan noin pitkällä. :love:
 
  • Tykkää
Reactions: lucille ja Annnvei
Moikka! Jos sitä jo itsekin uskaltautus kirjottelemaan.:love: Maanantaina haamu ja tänään jo paljon tummempi viiva. Kierukan otin pois elokuun lopulla ja menkkoja ei ehtinyt olemaan nii viikkoja ei pysty laskemaan mutta varmaan 3-4? Mullakin la veikkaisin joskus 20.6 tai niillä tienoilla. :) Toivottavasti tämä nyt pysyy ja viiva tummenee vielä!

Kuunkukka/kolmas/20.6
 
  • Tykkää
Reactions: lucille
Pitäiskö ihan huvin vuoksi tehdä sellanen oirekysely, eli listatkaahan millasia oireita teillä on vai onko mitään. :)

Väitän tunteneeni kiinnittymisen ja sen jälkeen väsytti ja oli nännit hetken kipeet ja kohdussa outo tunne, mutta sitten kaikki oireet katos. Nyt on sellasta paineen tuntua tossa alavatsalla ja väsyttää ihan hirveesti. Niskat veti kans jumiin mutta ehkä se ei liity raskauteen. :sleep:
Jännittää kun esikoisesta oksensin jo täyttä häkää tässä vaiheessa ja hajuaisti oli kuin jollain huumekoiralla. Jos siis oon nyt 6+0, olis kiva selvittää millä viikoilla tässä mennään. (n)
 
Mulla on niin aikaista vielä kans, että oireet ja oireettomuus vaihtelee paljon. Mut näitä on ainakin ollu:
-alamahakipu
-rintojen kihelmöinti/arkuus
-lievää pahoinvoinnin tunnetta
-palelua (en tiiä, onko raskaudesta. Palelen herkästi muutenkin)
-väsymys

Toivottavasti oireet selkiintyy tästä. Sitä ootan!
 
Pitäiskö ihan huvin vuoksi tehdä sellanen oirekysely, eli listatkaahan millasia oireita teillä on vai onko mitään. :)

Väitän tunteneeni kiinnittymisen ja sen jälkeen väsytti ja oli nännit hetken kipeet ja kohdussa outo tunne, mutta sitten kaikki oireet katos. Nyt on sellasta paineen tuntua tossa alavatsalla ja väsyttää ihan hirveesti. Niskat veti kans jumiin mutta ehkä se ei liity raskauteen. :sleep:
Jännittää kun esikoisesta oksensin jo täyttä häkää tässä vaiheessa ja hajuaisti oli kuin jollain huumekoiralla. Jos siis oon nyt 6+0, olis kiva selvittää millä viikoilla tässä mennään. (n)
Mulla nyt 5+1 ja tissikipu on oireena. Mua pissattaa muutenki koko ajan mut ehkä sekin on vähän lisääntynyt. Väsymys on jäätävä. Vilu, vaikka oon muutenki vilukissa.
Eipä oikein muuta.
 
Mulla tuntu ennen kuukautisia alavatsakipu tossa keskellä vaikka yleensä kivut on molemmilla puolilla.. Siitä melkein tiesin että raskaana oon. Sit viime viikon kun kuukautisten piti alkaa olin flunssassa, edelleen nenä tukossa. Silti hajuaisti toimii erittäin hyvin. :rolleyes: Välillä, varsinkin vähänkin nälkäsenä kuvottaa. Mielialat vaihtelee. Pissattaa. Alavatsakipua välillä sellasina nippailuna.. Mua ei kyllä väsytä vielä mitenkään hirveesti, onneks! Iltasin tulee sellanen stoppi ja alkaa kiukuttaan mutta päivät menee kyllä hyvin. ;)
Edit. Eilen alkoi muuten töissä semmonen jännä tissien kihelmöinti
 
  • Tykkää
Reactions: Tiinaliina1
Liityn varovasti mukaan. Yritin jo toukokuisiin liittyä kuukausi sitten, mutta plussatestin jälkeen alkoi pian vuoto. Nyt oon kuitenkin kolmena päivänä saanut hailukkaa viivaa testiin, joka vahvistuu koko ajan, joten ehkä uskallan hypätä mukaan.

Eli: Blissey/neljäs/ LA 21.6./NKL tai Hyvinkää

Meillä on tällainen suurperhekombo. Molemmilla on jo ennestään 3 lasta, ja tämä olisi nyt ensimmäinen (ja viimeinen!! :D) yhteinen.
 
Oireista: Mulla selkein oire oli, että PMS-oireet katosi. Oon iän myötä alkanut kärsiä rajuista PMS:sta, joten näiden oireiden yhtäkkinen katoaminen herätti samantien epäilyksen, että nyt tapahtuu jotain.
Tissit on kipeät, se on ollut mulla aina alkuraskauden oire. Tosin ovat kipeät myös ennen menkkoja, joten pelkästään siitä en olis voinut mitään päätellä. Lisäksi eilen salibandytreeneissä huomasin juostessa ajoittaista repivää kipua alavatsalla. Ja tänä aamuna aamupalan sai työntää väkisin kurkusta alas, ei olis maistunut millään.

Mulla ei ole koskaan ollut mitään hirveitä alkuraskauden oireita, ei pahoinvointia tai muuta sellaista. Migreenit mulla tosin aina räjähtää ihan käsiin raskausaikana, mutta syön nyt estolääkitystä, mikä auttaa raskausaikanakin ihan ok. Kuopuksen raskaudessa siis jo oli tämä lääkitys päällä.

Supistelu mulla alkaa aina varhain, about rv 15, se on ehkä rajoittavin asia raskaudessa. Lisäksi vessaralli alkanee pian, loppuraskaudessa vessareissuja tulee viitisen kappaletta yössä. Unettomuutta myös on toisinaan ollut raskausaikana.
 
  • Tykkää
Reactions: Maya123
En oikein osaa sanoa oireista. Olen tässä nyt viisi päivää ollut aivan karmeassa flunssassa, joten se kyllä sotkee tätä olotilaa myös.

Alavatsakipua on ollut ja nyt kun yskin kovasti niin usein tulee niitä repäisykipuja. Mutta sellaista menkkamaisia kramppeja on nyt tällä viikolla tullut usein iltaisin. Niistä olen vähän huolestunut, sillä edellisessä keskenmenneessä raskaudessa niitä oli myös tosi paljon. Että enteileekö tämä nyt sitten taas uutta keskenmenoa :( olen kyllä googletellut että ihan normaalia pitäisi olla, mutta eihän sitä mistään varma voi olla.

Huonoa oloa on myös välillä, mutta ei oksentelua. Rinnat on välillä kipeät ja se myös sai mut tekemään raskaustestin, eli se oli ihan ensimmäinen oire.

Aiotteko mennä varhaisultraan? Minä taidan mennä, olen niin epävarma koko raskaudesta, että en millään pysty odottamaan siihen neuvolan ensimmäiseen ultraan. Vielä en ole varannut enkä päättänyt minne menen, mutta varmaan vähän yli viikon päästä yritän saada aikaa. En yhtään tiedä kuinka täyteen varattuja ne on. Viikkoja mulla nyt tasan 6+0 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Maya123
Oireista: Mulla selkein oire oli, että PMS-oireet katosi. Oon iän myötä alkanut kärsiä rajuista PMS:sta, joten näiden oireiden yhtäkkinen katoaminen herätti samantien epäilyksen, että nyt tapahtuu jotain.
Tissit on kipeät, se on ollut mulla aina alkuraskauden oire. Tosin ovat kipeät myös ennen menkkoja, joten pelkästään siitä en olis voinut mitään päätellä. Lisäksi eilen salibandytreeneissä huomasin juostessa ajoittaista repivää kipua alavatsalla. Ja tänä aamuna aamupalan sai työntää väkisin kurkusta alas, ei olis maistunut millään.

Mulla ei ole koskaan ollut mitään hirveitä alkuraskauden oireita, ei pahoinvointia tai muuta sellaista. Migreenit mulla tosin aina räjähtää ihan käsiin raskausaikana, mutta syön nyt estolääkitystä, mikä auttaa raskausaikanakin ihan ok. Kuopuksen raskaudessa siis jo oli tämä lääkitys päällä.

Supistelu mulla alkaa aina varhain, about rv 15, se on ehkä rajoittavin asia raskaudessa. Lisäksi vessaralli alkanee pian, loppuraskaudessa vessareissuja tulee viitisen kappaletta yössä. Unettomuutta myös on toisinaan ollut raskausaikana.
Tervetuloa mukaan. Mä käyn nyt jo 4-5 kertaa yössä pissalla:cautious:. Vihaan tätä pikkurakkoani... :devil:.
Mä kärsin kans aikaisista harkkasuppareista ja ne vaan lisääntyy loppua kohden. Mielenkiintoista miten tässä raskaudessa käy(n)

Tervetuloa @Mary18
 
Tänään aamulla taas vähän tummempi viiva! :ROFLMAO: piti käydä ihan ostamassa lisää taas että huomennakin pääsee testailee! Mulla oireina tissikipu ja ihan järkyttävä turvotus! Näytän siltä niinkö oisin jo jollain viidennellä kuulla raskaana:D ja nuita alamahan nippailuja on myös! Katsotaan millon alkaa pahoinvointi ja väsymys. Vielä ainakin riittää virtaa ja olo on jopa energisempi mitä normaalisti. Kahdessa aikasemmassa raskaudessa joskus viikoilla 6-7 alkaneet kunnolla oireilut.
 
  • Tykkää
Reactions: Maya123

Yhteistyössä