Kesäkuiset 2019

Onnea @Ngale! :love:

@Tiinaliina1 mulla ei oo mitään hajua np-ultran ajankohdasta, en oo vielä ollut yhteyksissä neuvolaan. Ensi viikolla varailen neuvolaikaa jos silloin jo uskoisi olevansa raskaana. :)

Mut voi kanssa muuten lisätä listalle: 5.6.6.2019, Maya, 2. lapsi, sairaalaa en halua laittaa mukaan. Faceryhmään liityn mielelläni, mutta vasta kun saan vähän selkeyttä asioihin. :)
 
Mun on pakko kanssa hakea tänään vielä yksi testi, jos saisi kunnon vahvat viivat ja aivot tajuaisi että kyllä tässä vaan ollaan raskaana. :p Ensi viikolla ajattelin soittaa neuvolaan sitten! Tuntuu ettei muista alkuraskaudesta mitään kun kohta tuo eka pieni ”vauva” on jo 3,5v! Milloin soitin neuvolaan, milloin alkoi kunnon oireet.. :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Maya123
Olen käynyt nyt sen verran usein lukemassa, että ehkä uskallan jo liittyä mukaan :) Plussasin jo melkein kaksi viikkoa sitten, mutta takana on keskenmeno ja tuulimuna ja nyt yritystä tuulimunan jälkeen ollut yli vuosi, joten hankala luottaa, että kaikki menisi hyvin... Tänään omien laskujeni mukaan menossa 6+0, mutta ovis oli niin epäselvä, että saattaa olla muutaman päivän vähemmänkin. Mulla on kaksi kohtua, joten pääsen varhaisultraan julkiselle, se on ensi viikon tiistaina. Neuvolassakin ehdin jo käydä, koska täällä ei pääse ultraan ilman neuvolakorttia.

Oireita on nyt ollut ihan eri tavalla kuin keskenmenoista, tissit on todella kipeät ja pahoinvointia on lähes joka päivä. Kaikki ruoka on inhottavaa, paitsi hapankorput. Väsymystä ei onneksi ole, menen kyllä vähän aikaisemmin nukkumaan, mutta herään aamulla vähän aikaisemmin.

Listalle voi laittaa Fritang/2. lapsi/TYKS. LA tarkentuu sitten ultrassa jos on tarkentuakseen :) Mulla on tämän kohtusysteemini kanssa niin korkea km-riski, etten uskalla liittyä fb-ryhmään ennen rv12, mutta ehdottomasti myöhemmin olen kiinnostunut. :)
 
Uskaltaiskohan sitä olla raskaana? Tuo on eilen tehty, dpo17.
Miten levollisella/hermostuneella mielialalla te ootte?
Musta tuntuu tämä ajan hidas kuluminen ihan sietämättömältä, kun pelottaa niin rutosti. Nyt uskallan ajatella, ettei ainakaan enää kemiallinen oo, mut tämä epävarmuus on niin raastavaa, kun on niin paljon sattunut (keskenmenot). :unsure:
 

Attachments

@Annnvei mä mietin just samaa. Haluaisin hakee cb:n digin ja nähdä tuleeko siihen se 3+. :love:
@Manasse mulla ei itselläni oo ollut keskenmenoa kuin joskus 10 vuotta sitten, jolloin raskauskin oli täysin vahinko eikä ehkä olisi ollut toivottu. Nyt kuitenkin oon vähän riatiiritaisella fiiliksellä. Periaatteessa mun perus optimistinen luonne suunnittelee jo kesää vauvan kanssa, toisaalta taas sellanen realisti käskee vetään jäitä hattuun. Lähipiirissä monella on ollut keskenmenoja ja kohdun ulkoisia raskauksia, joten tämän pienen selviytyminen loppuun asti ei tunnu itsestäänselvyydeltä ja siksi jännittää. On sellainen olo että voi kun osaisi tehdä kaikkensa pitääkseen pienen turvassa tuolla. :cry:
@Tiinaliina1 mulla on ihan sellasta kirkasta vuotoa vaan, vähän kuin ovulaation aikaan. Mutta ei mitenkään epänormaalin runsaasti.
 
  • Tykkää
Reactions: Annnvei
@Tiinaliina1 sopii :)

Mulla itseasiassa valkovuoto oli ensimmäinen juttu, mistä rupesin miettimään että eipä tällaista kyllä yleensä ennen menkkoja :D Sitä tosiaan tuli (ja tulee vieläkin) hiukan tavallista enemmän.

@Manasse plussasin 4+3 ja sitä seuraava viikko oli kyllä tosi ahdistava. :( Tuntui että minuutit matelivat ja ajatukset kiersivät yhtä ja samaa rataa, mitään järkevää ei saanut aikaan ja jatkuvasti kyttäsi oireita/oireettomuutta. Yritin sitten vain keksiä itselleni mahdollisimman paljon tekemistä ja olla paljon muiden ihmisten kanssa, jotta ajatukset ei jatkuvasti pyörisi peloissa. Nyt kun varhaisultraan on enää muutama päivä, olo on jo melko rauhallinen. Kävi miten kävi, niin ainakin se selviää kohta. Paljon tsemppiä sinne! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Tiinaliina1
Mulla on nyt alkanut semmonen outo pahoinvointi. Hajut ei edo tai ruuat mitenkään, eikä tee pahaa. Mutta en vaan halua syödä mitään. Siis nälkä on, mutta ei tee mieli mitään. Onks kellään muulla tämmöstä? Tosi outoa. Tää on varmaan joku pahoinvoinnin esiaste(n)
Muoks. Nyt on 5+3
 
Mulla on nyt alkanut semmonen outo pahoinvointi. Hajut ei edo tai ruuat mitenkään, eikä tee pahaa. Mutta en vaan halua syödä mitään. Siis nälkä on, mutta ei tee mieli mitään. Onks kellään muulla tämmöstä? Tosi outoa. Tää on varmaan joku pahoinvoinnin esiaste(n)
Muoks. Nyt on 5+3
Mulla on sama! Ei hirveästi vielä tee pahaa, muttei kyllä hotsita syödä mitään, vaikka nälkä kurnii mahassa. (n)
 
@Manasse Noni loistavaa, en oo sit ihan outo lintu:ROFLMAO:. Mun puolesta vois jatkuukki vaan tälläsenä. Ei oo kyl yhtää ikävä yökötystä. Varsinki ku se näkyy mun naamalta.:sick:

Tänään alko ekaa kertaa pelottaa, et mitä jos tää meneekin kesken tai mitä jos ultrassa selviää joku ongelma tai ei oo sykettä. Oon täs kaks viikkoo ollu ihan tyyni ja onnellinen ja nyt sit tämä(n):unsure:. Ääh.
 
@Maya123 mistä tuon laatuisia kuvia saa? Onko tuo siis teidän varhaisultra kuva
Ei sentään, en oo varmaam varhaisultraan menossa ollenkaan. Tuo on sellasesta raskaus-sovelluksesta joka mulla on ollut esikoisen aikaan käytössä. Siinä annetaan kullekin viikolle tietoisku lapsesta, äidistä ja puolisosta. Toi oli vaan niin hieno kuva että oli pakko laittaa millainen katkarapu siellä tällä hetkellä köllii. :love:
 
  • Tykkää
Reactions: lucille
Mulla kans tota valkovuotoo, välillä vähemmän, välillä taas enemmän et pelästyy et tuleeko verta!

Eilen alkoi myös koko päivän kestävä kuvottava olo ja päänsärky. Väsymys myös voimistui eilen. Ja sitten se nälän tunne, vaikka maha olisikin täynnä o_O:ROFLMAO: vatsa tuntuu täydeltä mut silti sellanen olo et jotain vois vielä syödä:LOL: ja se pissalla ravaaminen myös! :LOL:

Ainoona kunnon oireena mulla siis tuli ekana rinnat aroiks. Sekin oli sillon jännä kun ne vaan ykskaks pamahti kipeiks:ROFLMAO: välillä tosiaan ovat aremmat ja välillä ei niin arat.. mut kyllä sit iltaan mennessä on aristus voimistunut, jos ei aamulla oikeen oo ollu mitään. Niin ja se mitä kans huomasin ennen kun rinnat edes tuli kipeiks niin nännipihat oli tosi isot! o_O:ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Maya123
Mä tein tänään sen clearbluen digin ja tuli vähän sellanen ahdistus. Se näytti raskaana 2-3, vaikka jos mulla on 6+3 menossa niin olis pitänyt olla 3+. Tässä on siis kaksi vaihtoehtoa: joko oon raskautunut joskus myöhemmin kuin kuvittelin tai sitten se hormonimäärä ei nouse tarpeeksi nopeasti/on laskusuunnassa. :cry:

Muoks. Ehkä mämä en vaivukaan epätoivon alhoon ja heitä kaikkee toivooni ton cb:n testin vuoksi. Hitto soikoon mä oon raskaana ja kaikki on hyvin niin kauan kunnes jokin ei oikeesti oo hyvin. :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Mä tein tänään sen clearbluen digin ja tuli vähän sellanen ahdistus. Se näytti raskaana 2-3, vaikka jos mulla on 6+3 menossa niin olis pitänyt olla 3+. Tässä on siis kaksi vaihtoehtoa: joko oon raskautunut joskus myöhemmin kuin kuvittelin tai sitten se hormonimäärä ei nouse tarpeeksi nopeasti/on laskusuunnassa. :cry:

Muoks. Ehkä mämä en vaivukaan epätoivon alhoon ja heitä kaikkee toivooni ton cb:n testin vuoksi. Hitto soikoon mä oon raskaana ja kaikki on hyvin niin kauan kunnes jokin ei oikeesti oo hyvin. :LOL:
Mä mietin tuon testin tekemistä kans, mut en uskaltanu just tuon takia. Ahistaa muutenkin, niin sit ahistais potenssiin 20. Tekis mieli vieläki testata, mut ei oo oikeen järkeä. Kesällä kemiallisessa mulla näytti raskaustestit plussaa vielä viikko vuodon loppumisen jälkeen. Vasta verikoe varmisti, että hcg-taso oli tasan nolla. o_O
 
  • Tykkää
Reactions: Maya123
Musta tuntuu että joka päivä vaan pahenee tää kuvotus.. Varsinkin kun viimesestä syömisestä alkaa oleen pari tuntia niin on tosi huono olo. Sit kun syöt vähänkin täydemmäks ittes, alkaa vähän närästään tai kuvottaan taas.. :unsure:
 
maris39
Ilmoittaudutaan tännekkin. Kesäkuussa olisi laskettu aika jos vauva pysyy mukana. Jos laskin oikein niin laskettu aika olisi 21.6. Rv 5 menossa. Rinnat hiukan arat, kuvottavaa oloa vähän väliä. Muita oireita ei vielä ole.
Listalle saa laittaa maris33/1lapsi/tyks
 

Yhteistyössä