KESÄ 2010 hoidot

Heissan murut!

Lilille tsemppiä pistelyyn, muistaisin jostain lukeneeni että toi Pergoveris kirvelisi enemmän kuin Puregon? Mutta en tiedä, voi olla että muistan väärin.

Iiniksestä luin tuolta toisesta ketjusta että ei tainnut onnistua vieläkään.. :(

Lakka, hurjasti nyt jaksamista ja tsemppiä viimeisiin päiviin, toivotaan että käynnistyisi tässä vielä itsestään, jännät paikat! :heart: Mulla on ollut sama juttu nyt viime päivinä että liikkeet on selvästi vähentyneet, ja huolissani olen ollut. Mutta sain kuitenkin dopplerilla sydänäänet hyvin kuuluviin, joten alkaa varmaan vaan tila loppumaan neidillä ja samoin tuo edessä oleva istukka vaimentaa liikkeitä. Kehtaiskohan sitä soittaa neuvolaan ja kysyä, mä oon jotenkin tosi huono valittamaan sinne mitään...

Sera, katsotaan nyt tosiaan sitten mennäänkö Saloon vai ei, eli kun me siis kuulutaan tuohon Varsinais-Suomen sairaanhoitopiiriin niin saa itse valita kumpaan synnäriin haluaa synnyttämään, Saloon vai Turkuun. Mua kiinnostaa Salo siksi että on enää niitä harvoja Baby Friendly Hospital sertifikaatin omaavia sairaaloita Suomessa. Mutta, voi olla tehdään päätös vasta sitten kun synnytys on käynnissä. :D

Barballe tsemppiä selkäkipujen kanssa! Ja toivotaan että se hoito teilläkin sitten alkaa pian, vaikkakaan ei sitten ihan vielä tällä viikolla! :D

Omaa napaa, jättäkää väliin jos ette halua lukea... Täällä siis kaikki edelleen suht ok, nyt viime päivät oon ollut huolissani kun liikkeet selkeästi muuttuneet ja vähentyneet. Menin myös lukemaan tuolta odotuspuolelta että eräällä odottajalla olikin yhtäkkiä vauva kuollut rv 36, ja se pelästytti taas että mitä jos meille käy samoin, ettemme saakaan tätä ihmettä syliin. Koitan vaan työntää sitä ajatusta pois, mutta välillä on vaikeaa. Huomaan että synnytys alkaa olla ajatuksissa jo aika paljon, ja jotenkin oon käpertynyt tähän omaan raskauteen, ei oikein jaksa enää olla sosiaalinenkaan ja treffata kavereita tmv. Yöt tulee nukuttua tosi huonosti, välillä onneksi on parempia öitä niin sitten saa päivälläkin tehtyä jotain. Pinnasänky vielä puuttuu, ja mahdollinen hoitopöytä, muuten alkaa olla kamat pikkuhiljaa kasassa että vauva voisi tulla.

Kiitos että jaksatte edelleen tukea meitä odottajiakin, se tuo lohtua kun edelleen koen että en kuulu mihinkään "normiodottaja" joukkoon..

Nauttikaahan syksystä, mä ainakin nautin näistä viileistä sadepäivistä! :heart:

Susu ja Neiti 34+0 (apua, 6 vkoa enää laskettuun!)
 
Iinis :hug:

Lilille voimia hoitoihin...

Mikä barban selkää vaivaa? Toivottavasti menis pian ohi. Noi selkäkivut on kylllä kaikkein veemäisempiä, joskus itelläki ollu :( Millon meinaat nyt sitte seuraavan hoidon alottaa? Onko ihan perus ivf pitkällä vai lyhyellä kaavalla? Mukava kun pääset taas tositoimiin! =)

Lakka, joko on alkanu merkkejä näkymään? On varmaan piinaavat loppumetrit kun kovasti jo vauvaa oottais tulevaksi. Tsemppiä tulevaan koitokseen ja aatella kuinka ihanaa ihan kohta näät oman vauvan =)

Voi Susu luin itekki tuon jutun kohtukuolleesta vauvasta, ja kummittelee täälläkin mielessä. En kyllä rehellisesti sanottuna ole vielä uskaltanu aatella, että okeesti vauvat syliini joku päivä saisin.

Käytiin monikkovalmennuksessa katsomassa sairaalan lastenosastoa. Siellä oli rv26 syntyneet kaksostytöt, jotka olivat nyt rv35 ikäisiä ja niin suloisia pikkuriikkisiä ihmisen alkuja. Olivat syntyessään painaneet vain 800 g, mutta hyvin voivat. Kaksoset kypsyvät nopeampaa kuin yksi vauva ja siksi paremmin selviävät pikkukeskosina. Lohduttavaa tietää että kaikki vois mennä hyvin vaikka jo syntyisivät. Kuulemma viimestään marraskuun puolessa välissä käynistävät jos ei sitä ennenn ole syntyneet, mutta tulevat kuulemma useimmiten etuajassa kuin että käynisteltäs. Jännät paikat, kun ei tiedä millon päättävät tulla :eek:

Elli ja herra A + neiti B rv 27+6
 
Heippa pörriäiset:p

Mitä Lilille kuuluu???Eiks tänään ollu ultrapäivä???Tuuhan kertoilee kuulumisia:kiss:

Elli,en oikein tiedä mikä selkää vaivaa,s**tanan kipee kyl on.Lääkäri arveli,että jotain ongelmoa välilevyssä,voi kele,sanon minä:mad: Nyt syön nappeja jos jonkinlaisia ja kolmessa viikossa pitäs kivut kadota tai sit lähtee lähete kohti sairaala!!!Mä oon ollu ihan älyttömän väsynyt,liekkö noi nappimäärät pitää mut kokoajan jossain pöhnämaailmassa:kieh:
Seuraava hoito selviää lokakuun menkkojen alettua ja sillon pitäs olla jo selkä kunnossa ja jos ei ole,niin hoito siirtyy jonnekkin hamaan tulevaisuuteen|O

Mites Iinis jakselet???Hyvinkö on työt alkanut sujumaan? Kaikkea hyvää toivon sinulle:hug:

Ja olikos niin,et Marlaa kävit perjantaina suunnittelukäynnillä? Mitenkäs hoito nyt sinulla sit alkaa?

Voi ihanaa miten lähellä Susunkin H-hetki jo on,jaksuja loppu rutistukseen:heart:

Kaikille ihanaista sunnuntain jatkoa ja niitä Lilin ultrakuulumisia olis jo kiva lukea;)
 
Täällä taustalla käyn aina lukemassa, kyllä aika menee nopeasti kohta saadaan monta vauvaa... Loppu metrien tsempitykset tuleville äideille!

Ja erityisesti Iinamiinalle voimia, kyllä se nyt teitä piinaa oikein olan takaa.

barbapörrö miten sä tuon muistit, tulevana perjantaina on suunnittelukäynti, kiitos kysymästä. Toivotaan että saatais icsi/ivf käyntiin heti seuraavasta kierrosta minkä pitäs alkaa seuraavalla viikolla, en kyllä usko mutta yrittänyttä ei panna vai miten se meni...
Toivottavasti saat selkäs kuntoon että pääsette jatkamaan hoitoja. =)
 
Hello babes :wave:

Ja ihana oot Barba ku muistit, oli tosiaan ultra tänään :)
Ärsyttävä toi sun selkähomma :( varmaan ottaa päähän. Voi kun se nyt tulis pian kuntoon ja voisit taas keskittyä vähän muihinkin hommiin!!!! Toivotaan parasta! Toi terveys on kyllä sellanen juttu, että heti kun ei ole kaikki kunnossa ni muistaa kyllä arvostaa niitä hetkiä kun saa olla terve. Pikaista paranemista toivon!!!

Juu ultra siis oli tänään, ja tultiin vähän huonolle tuulelle, mutta ei nyt mitään ihan maata kaatavia uutisia ollut. Solut oli kasvaneet ihan kohtalaisesti, joku 4-8 solua näillä näkymin, ja nyt 10mm molemmin puolin. Oltiin vaan kovasti toivottu ripeämpää tahtia, kun olin järjestänyt töistä vapaata sitä silmälläpitäen, että päästäis punktioon jo viikon puolivälissä niinku ensin otaksuttiin. Mut nyt sit punktio on perjantaina. Mies ei sit pääse mukaan mahdolliseen siirtoon ens maanantaina :( se vituttaa. Mut se nyt on toki pieni murhe, pitää olla iloinen, jos ylipäätään siirtoon päästään... Mikään kun ei ole niin varmaa ku epävarma näissä puuhissa ;) Blääh. Pergoveris-annos nyt sit tuplattiin, eli 2 piikkiä päivässä sitä, huoh, äsken taas sattu ihan pirusti ku piikitin. Mutta sekin on pieni murhe, ja se nyt sattuu vaan hetken aikaa että kyllä sen hyvin kestää :)

Rattoisaa illanjatkoa kaikille, tai oikeestaan hyvää yötä!!! :kiss:
 
Pikaisesti ilmottelemassa, että meidän pieni muru tyttönen syntyi 10.9.11 klo 6.31. Synnytys oli nopea ja toipuminen ollut vielä nopeampaa :) Tänään ollaan jo kotiin lähdössä. Maitoa tulee ja tyttö on tyytyväinen - niinkuin muukin perhe :heart:
 
Lakka, miljoonasti onnea murusta!! oih :)

Lili, hyvältähän tuo kuulostaa! Tsemppiä vielä tän viikon pistelyihin! Sori kun taas lahopäisenä vanhoja kyselen, mut oliks niin, että ette oo oikein pakkaseen yleensä saanu mitään?

..ja marlaakin pian vauhdissa! Hyvä hyvä :)

Barba, voi sanonko mikä.. piti vielä tuo selkävaiva sitten sulle tulla.. Toivottavasti se siitä menis lääkkeillä, eikä vaatis leikkausta! ..nyt et sit rehki liikaa!

Iinis.. kun tietäis mitä sanois..no en tiiä.. Jaksamista vaan!!

Susu ja Elli, niin tutulta kuulostaa nuo pelot.. Jaksakaa luottaa, pian saatte vauvat syliin, pieni hetki enää :)
 
Lakka, suuren suuret onnittelut pienestä tytöstä, ja hienoa että kaikki meni hyvin! :heart::heart:

Jos jossain välissä jaksat niin mä ainakin mielelläni kuulisin synnytyskertomusta, jos haluat laittaa vaikka yksäriä!

Lilille kovasti tsemppiä piikittelyn viimeisiin päiviin!! Perjantai tulee nopeasti! :hug:
 
Nimimerkki..........Hoito............... .....Aikataulu


barbapörrö13---4.IVF/ICSI--------------?

wilma32----------3.ICSI----------------vko 39-40

Marlaa--------3.IVF/ICSI---------------?

Lili_78-----------6. ICSI----------------vk 37 (?)

snoww----------2.ICSI-----------------?






*** PIINAILIJAT ***

iinamiina-------2.IVF 3.PAS----------- testipäivä?


PLUSSANNEET


Eintel------------1.IVF----------- + testattu 6.10.2010
Susu75------4.ICSI/lahjasolut----- + testattu 10.2.2011 LA 19.10
Sera2010-----1.IVF - 1.PAS------- + testattu 15.2.2011 LA 21.10
Elli82---------1.IVF - 1.PAS------- + testattu 26.3.2011 LA 2.12
Eina-------------3.IVF------------ + testattu 15.5.2011 LA 23.1


VIHDOIN NYYTTI SYLISSÄ


Pieni tiikeri--------1.IVF------- TYTTÖ 14.5.2011

kielovanamo------2.IUI-------- TYTTÖ 24.5.2011

desperate---1.IVF/ICSI 4.PAS-- POIKA 11.5.2011

lakka83--- 2.IVF --- TYTTÖ 10.9.2011
 
Oi,Lakka!!!Ihanaa,ihanaa,ihanaa!!!Onnea pikku tyttösestä koko perheelle:heart:

Lili,hyvältähän sun ultrakuulumiset kuulostaa,harmi tosin jos nyt tulee ongelmia järjestelyjen kanssa,mut pääasiahan on et siellä niitä vauvan alkuja nyt kasvaa:heart:

Marlaa,melkein muistin oikein sun eka käynnin,ei heittänyt kun viikolla:ashamed: Tsemppiä sullekkin tulevaan koitokseen!!!

Ja kiitti vaan kaikille "selkäsärkytsempeistä",edelleen on kipuja,välillä kovia,mut välillä jo ihan siedettäviä,et jospa tää kuitenkin menis ohi ilman leikkauksia:p

Mun netti on taas pätkiny monta päivää,ihme jos tämä viesti teidät tavoittaa:D Mukavaa tiistai päivää,kamut=)
 
Ihan ensiksi...

Lakalle oikein hurjan sydämelliset ja lämpöiset onnittelut pienestä tytön tylleröstä :heart:

voi ei barba.. Harmi et sen selkäkivun piti just sinne lomalle sattua :( Koeta parannella ittesti kuntoon ja toivotaan tosiaan ettei tarttis mitään leikkauksia :heart:

Mäkin kävin lili koko sunnuntain kärkkyyn sun ultrakuulumisia.. :) Ja voi Lili :hug: Mä tiedän tuon Pergoveriksen pistämiskivun.. Se on karseaa ainetta! Se ihan oikeesti SATTUU :eek: Se on ollu ainut lääke jonka pistämisestä mä oon melkein itkenyt miehelle että miksi juuri meidän pitää näitä paskoja pistää..miksei me voida saada lasta ilman näitä ja miksei kukaan voi helvetti luvata meille sitä lasta vaikka näitä pistetäänkin!! Mutta enää ei taida olla onneksi montaa pistosta jäljellä, tsemppiä kovasti viimeisiin pistoksiin :heart:

Marlaalle tsempit sinne suunnittelukäyntiin. Toivottavasti saisitte sen seuraavan hoidon alkamaan mahdollisimman pian.

Ja iiniksen nega surettaa kovasti :hug:

Olette olleet mielessä vaikka hiljaisena olen ollutkin.. Kovasti käyn lueskeleen, en vain oikein tahdo tietää mitä teille oikein kirjoittaisin :heart: haluttais ihan hirveesti tsempata, mutta sitte toisaalta ei viitti mitään kliseisiä tsemppiä jne. Ja tuntuu että ainaista pahoitteluakin tää vaan on koko ajan. Mä vaan jo haluisin taas onnitella teitä hoitolaisia!

Omassa navassa kaikki ok. Huomenna rakenne-uä.
 
Heips tytöt :)

Voi Eina, toi lohdutti mua kovasti, että en ole ainoa, kellä on ollu ongelmia ton Pergoveriksen kanssa. Ihan yks tai kaks kertaa oon saanu pistettyä siististi niin, että vaan vähän tuntuu painetta ku ruuttaan aineen, muuten sattuu joka kerta ihan helvetisti, ja aivan samat fiilikset, ku kuvailit!!! Hirvee kiukku, että miks pirussa pitää tämmöstä olla, ja kun tosiaan ei edes takeita että onnistuu... melkeen on tosiaan ollu tippa linssissä, nyt vielä tuplattiin annos, että kaks piikkiä pitää aina putkeen survoa :O
Kauniisti kirjoitit muutenkin, sama ongelma mullakin, vaikka oon ihan eri tilanteessa, että mäkään en tiedä, mitä sanoa kellekään ;) Tuntuu kaikki tsemppaukset ihan kliseisiltä... eikä oikein muuta osaa/voi sanoa. Mutta ihanaa kuulla, että odotus sujuu onnellisesti :heart: oon ihan hirmu onnellinen teidän puolesta!!!! :hug: Ja lycka till rakenneultraan!!!

Kielo Ihan oikein muistit, että ei olla saatu mitään pakkaseen (tai no ekalla kerralla toinen kahdesta alkiosta pakastettiin, kun eivät vielä suostuneet siirtämään molempia), siks mua pelottaa jo valmiiks, vaikka tulis niinki paljon ku 8 solua. Enkä edes usko, että tulee niin paljon. Kun aina meillä about puolet on hedelmöittyny ja niistä taas puolet jakautunu, että jos tahti on entisenlainen ni silläkin määrällä vaan 2 alkioo saatais. Murrrr!!! Tosin tällä hetkellä oon kiitollinen jos siirtoon ylipäätään päästään - aika pitkältä tuntuu aika perjantaihin ja sit vasta tuntuukin pitkältä, kun odotellaan viikonloppu tietoja hedelmöittymisestä... mut asia kerrallaan, nyt toivotaan kuitenkin soluja ;)

Barba Oispa hienoo jos selviät ilman leikkausta!!!!! Toivotaan sitä!!! Ja haluun saada sut tänne pian piinailemaan ;) jos siis päätätte sen askeleen ottaa heti ku mahdollista... :hug: Voi kunpa se onni vielä osuisi kohdalle!!!

Ja Iinamiinan kuulumisia kaipailen!? Onko kaikki hyvin? Ootteko aatellu PASiin mennä heti ku kynnelle kykenette? Paljon voimia ja hyvää mieltä sulle :hug: toivottavasti työt ja arki on sujunu hyvin???!

Ja Seralle ja Susulle onnellista odotusta - voikaa paksusti =) Vaikuttiko Turun sairaalapalo Seran suunnitelmiin...? :O

Despe, honey - mitä kuuluu???

).( Huomenna aamulla varhain ultra, punktio siis oletettavasti perjantaina, ja jos tarvii loppukiriä ni lyön vielä huomisaamuna Pergoverista, ja sit illalla tietty Pregnyl. Aika matelee...

Kaikille tasapuolisesti hyvää mieltä ja tsemppiä tänä syksyisenä päivänä!!! :kiss:
 
Huomenta!

ON. Vika seurantaultra takana, folleja 3 isoa (17-20mm) kummallakin puolella, ja joitain pienempiä, punktio perjantaina. Äsken piikitin vielä vikan Pergoveriksen kirittämään, hyi hitto kun taas tuntu ikävältä. Mut se oli nyt sit viimeinen tähän palaan =) Jei!!! Illalla Pregnyl ja viimeinen sumu, ja huominen on lomaa lääkkeistä ;) Oisin halunnu paljon enemmän noita rakkuloita, salaa toivoin, että uus lääke olis tehnyt ihan ihmeitä ja hurjat follikarkelot munasarjoihin, mutta kun ei niin ei. Pitää olla iloinen tostakin, kun olis tosiaan voinut käydä niinkin, että olisin reagoinut surkeasti, jos ollenkaan tohon uuteen lääkkeeseen. Hui kun jännittää, enkä jaksais millään odotella perjantaita, ja ennen kaikkea sit maanantaita. Ja jos niin hyvin käy, että päästään siirtoon, ni sithän se piina vasta tuttuun tapaan alkaakin. HUOKAUS!!!

Mites wilman Synarela on sujunut?? Koska alat piikittämään, ja mitä???

Leppoisaa syyspäivää kaikille myrskystä huolimatta!! :)
 
Lakalle oikeen paljon onnea pienestä prinsessasta :flower: Täällä kanssa synnytyskokemus kiinnostaisi, jos jaksat/haluat siitä jossain välissä kertoa.

Miten Einan rakenneultra sujui? Pääsittekö kurkkaamaan kumpi on tulossa vai haluatteko tietää vasta synnyttyä? Olet se sinäkin jo pitkällä =)

Lilille peukut pystyssä, että joka follista kypsä solu saatas ja hyvin hedelmöittyisivät. Voi tulla pitkä vkloppu maanantaita ja tuloksia ootellessa: /

Toivottavasti barban selkä parantus ja välttysit leikkaukselta. Onko yhtään parempaan päin?

Marlaalle tsemppiä seuravan hoidon alotteluun, toivottavsti täti tulee ajallaan niin pääsette tositoimiin:)

Miten Seran ja Susun loppumetreille kuuluu? Joko alkaa masut painamaan? ;)

Täällä vuodelepoa perse pystyssä loppuaika. Alkanu paikat jo pehmenemään, jatkuvien supistelujen takia. Vauvojen päät painaa tonne alakertaan ja kun pehmeet paikat niin pitää maata pylly korkeemmalla kun oma pää loppu aika etteivät venytä paikkoja auki. Jee, no onneksi sai kuitenkin kotiin tulla vielä :p
 
No voi että Lili.. Olis kyllä voinu toivoa että siellä enemmänkin olisi ollut :| Kaiken sen pistelyn jälkeen.. Mutta noillahan sitä nyt mennään ja se lapsi tehdään sitten noista :hug:

Kumma että lääkäri lähti niin pienellä annostuksella edes liikkeelle koska sulla tällä kertaa oli sumut ja ne nyt kuitenkin lyö sitä "jarrua" ihan eritavalla kuin lyhyessä kaavassa. Ja yleensäkkin kun sulla on kuitenkin joo useita hoitoja takana.. Mullehan on kerran siis tehty hoito jossa lääkkeenä oli tuo Pergoveris.. Silloinhan meidän munasolusaaliimme ei ollut mitenkään hyvä. Aika vähän saatiin. Ja mullakin oli annostus se 150IU. (mutta mulla tuo oli lyhyenkaavan-hoito... eka ja ainoa kerta lyhyellä, ei sopinut minulle) Seuraavaksihan 3.IVF tehtiinkin sitten sillä "megapitkällä" oman hormonitoiminnan alasajolla ja siihen otettiin uudeksi lääkkeeksi Menopur kokeiluun annostuksilla 300IU/vrk.. ja alkoihan sitä tulosta tuleen.. Lääkäri päätti laittaa viimeiseen hoitoon ns. "kaiken peliin" jo. Tuo Menopur on aika samankaltainen Pergoveriksen kanssa. Muuta eroa niillä ei ole kuin että menopurissa se LH on "aidosti" siihen saatua, Pergoveriksessa LH on synteettisesti "tehtyä".. Veikkaisin että meidän tuloksemme ei ollut kuitenkaan kiinni kauheasti tuosta lääkkeen vaihdosta Pergoveriksen ja Menopurin välillä vaan tuolla annostuksella. Mun solut tarvitsivat yksinkertaisesti kunnollisen isomman annostuksen lääkettä!

Mä oon itkeny täällä koko aamun. Kävimme siellä rakenneultrassa koko perheen voimin ja kätilö lupaili tulevalle 6-vuotiaalle isosiskolle hänen vuosia kaipaamaansa ja toivomaansa pikkusiskoa.. Vaikka neiti onkin viisaasti sanonut että "ihan sama kumpi siellä on, kunhan me vaan vihdoin saadaan se vauva" niin kyllä sen näki hänen naamastansa kuinka iloinen ja ylpeä hän oli kuulleessaan, että sieltä olisi se pieni sisko hänelle tulossa :heart: Ja ymmärtäähän tuon kun hän on kuitenkin tosiaan vuosia siitä pikkusiskosta puhunut ja haaveillut! Istukka mulla oli osittain kohdunsuunpäällä ja sen vuoksi kontrolliultraan pitäisi mennä rv 32 Toivotaan että istukka nousee, ettei tuon vuoksi ole sektio edessä :| Muuten kaikki oli Taistolla oikein mallikkaasti! :heart:
 
Heippa hei muruset=)

Eina,ihanaa,pikkuinen rinsrenssa,onnea upeista ultrakuulumisista:heart: Mun veikkaus meni nyt ihan mönkään,rupeaa jo sekin taito katoamaan:headwall:

Lilluskainen,hyvältähän sun saalis kuulostaa,nyt vaan toivotaan niitä kypsiä hyvin hedelmöittyviä solusia:heart: Onks sulla ennen ollu siirto "vasta"kolme päivää punktion jälkeen? Hui,miten jänskää!!!

Elli,kiitos kysymästä...selkä on jo huomattavasti parempi,kuin lomaviikolla,mutta edelleen nappien voimalla mennään.Mut jospa se tosiaan tointus ennalleen ennen seuraavaa hoitoa.Ja nyt sit iski vielä kammottavan flunssan,voi kerpele,kun mua raivostuttaa jatkuva kipu ja kolotus:mad: Ja taisit jossain vaiheessa kysellä et pitkä-vai lyhyt hoito,no vastaan nyt,elikkäs lyhyellä mennään,kerran on ollut pitkä hoito sumuineen ja kaikki mäni pieleen:O Vaikka eipä nuo lyhyetkään hoidot ole sitä toivottua lopputulosta tuoneet:kieh:

Mut mukavia sateisia päiviä kaikille,nyt on taas riennettävä kohti seuraavaa projektia:wave:
 
Eina, onnea tyttösestä, olipa ihana uutinen :heart: :heart: :heart: ja aivan ihana uutinen isosiskolle, voi että!!! :hug: x1000

Ellille jaksuja vuodelepoon... toivottavasti matkalaiset pysyy sisuksissa niin kauan ku on tarpeen!!! :)

Ja voi Barba, Barba, miks vielä flunssakin :( toivottavasti menee pian ohi!!!! Ja toivottavasti saat pian olla taas ihan kunnossa kaikin puolin!!!!! :hug: Meillä muuten kerran ennenki on ollu punktio perjantaina, ja sillon kuultiin lauantaina, että yksi oli hedelmöittynyt... oli aivan hirveetä odottaa maanantaille, että kuulee, onko siirrettävää, itku kyllä tuli ku maanantaiaamuna soittivat ja ekat sanat oli "Hyviä uutisia"... Tuntu, että menee jalat alta ku jännitti jo tuotakin niin paljon... eli jos nyt taas tulee jotain tollasta ni en kyl tiiä miten mielenterveys kestää... On tää vaan sellasta vuoristorataa, että kyllä käy normaali-ihmisiä kateeks...

Mä muuten hourailin eilen, et Luget alkais perjantaina ja vaan tää pv ois lääkkeistä vapaa, mut siirtopäivänähän mulla ne vasta alkaa...
Well, nyt yritän taas saada aikaa jotenkin kulumaan huomiseen asti... kääk.
 
Viimeksi muokattu:
Lilille tsempit huomiseen! Ei se määrä vaan laatu ;) Jospa sieltä tulis nyt superhyviä yksilöitä!! Meilläkin oli vaan se 7 munasolua ja niistä 4 selvisi siirtokuntoon.

Einalle
onnea tyttölupauksesta :heart:

Tässä luvassa mun synnytyskertomusta, joten skipatkaa, jos ette halua lukea.

Keskiviikkona 7.9. lähtien aloin tuntea menkkamaista tunnetta tuolla alaselässä. Muutamia napakoita supistuksiakin tuli parina päivänä, mutta ei niitä tarvinnut kellotella, kun kovin harvakseltaan tulivat. Toiveita elättelin, että paikat edes pehmenisivät. Iltaisin supistukset yleensä tulivat, mutta laantuivat viimeistään aina nukkumaan mennessä.

Perjantaina 9.9. olin jotenkin tosi kiukkuinen. Kaikki tuntui ärsyttävän ja kolotti ja jomotti joka paikkaa. Silloin totesin ekaa kertaa koko raskausaikana, et miten hankalaa voikaan olla. Itkukin sen päivän aikana tuli, kun olo ei ollut kehuttava. Nukkumaan menin klo 22 aikoihin.

Yöllä heräsin klo 2 vessaan. Olo oli jotenkin outo ja takaisin sänkyyn kömpiessä tuli napakka supistus joskus 2.15. Torkahdin ja heräsin taas supistukseen, joka lähti selästä ja tuli vannemaisena kylkiä pitkin eteen. Luulin, että oli mennyt ainakin 20 minuuttia, mut yllätyin, että väli oli 7 minuuttia! Tunnin ajan kellottelin supistuksia ja väli oli sen 4-7 min. Miehen herätin todetakseni, että soitan kohta synnärille, jos nää ei asetu. Siinä vielä ½ tuntia kuulostelin. Supistukset vaan koveni, joten päätin soittaa. Sen jälkeen keräilin kamppeita reppuun, jolloin puuhatessa supistukset vaan voimistui. Mahakin toimi pariin kertaan sekä veristä limatulppaa alkoi tulla. Silloin arvasin, että tositoimiin päästään!! Käväsin vielä suihkussa ja hyppäsin autoon. Jep... tosiaan oltiin miehen kanssa molemmat ihan pökerryksissä ja mä ajoin itse sairaalaan :D Miehen piti jäädä esikoista kattomaan kunnes mun äiti tulisi sitä tunnin ajomatkan päästä kattomaan. Ei tullut mieleen, et ne taksit kulkee myös yöllä..............

Synnärillä olin klo 4.15. Tosi mukava kätilö otti mut vastaan ja jututti siinä taustatietoja. Vaihdoin sairaalavaatteet päälle ja supisteli edelleen tosi mojovasti. Olin 5 cm auki ja kätilö totesi, ettei mies ehkä ehdi ollenkaan mukaan, jos tunnin päästä pääsee vasta sairaalalle. Sillon iski paniikki ja soitin mun veljelle, joka asuu samassa kaupungissa kuin me. Hänen avovaimo ajoi meille ja päästi miehen sairaalalle. Vauvan sydänkäyrä näytti hyvältä, mut supistukset laantui hiukan. Kätilö sanoi, että taisin säikähtää sen verran, että vaikutti supistuksiin. Mies tuli 5 aikaan saliin ja samantien tuli anestesialääkäri laittamaan spinaalipuudutetta. Se kävi tosi näppärästi. Kohta lämmin aalto valtasi jalat ja selän, nyt olin 8cm auki. Supistusten teho heikkeni, joten kätilö laittoi oksitosiinitipan menemään hiljakseltaan ja kalvot puhkaistiin. Klo 6.05 käskin miehen soittaa soittokelloa, kun alkoi painattamaan. Nyt olin täysin auki ja sain omien tuntemusten mukaan alkaa työntämään. Vauvan pää painui tosi hyvin alas ja aktiivinen ponnistusvaihe alkoi 6.20. Pippurinen tyttömme syntyi 6.31 ja sai 9 apgar pistettä. Neiti huusi jo, kun pää oli vasta tullut ulos :) Aika huvittava tunne, kun muksu on osittain vielä sisällä ja huutaa jo, mut tiesin siitä heti, et kaikki on ainakin kunnossa.

Repeämiä ei tullut lainkaan, joten tikkaukselta vältyin. Rinnalla tyttö oli heti syntymän jälkeen tunnin verran. Ilmeisesti maitoa irtosi jo silloin vauvan tarpeisiin, kun siinä niin hyvin viihtyi. Synnytys oli aivan mahtava kokemus myös tällä kertaa. Totesinkin siinä salissa jo, että jos vielä on joskus mahdollista niin haluan uusinnan :)
 
Lilin punktiouutisia jännäilen! peukut korkeella sulle!!
Niin ja tänään marlaalla lääkäri kans, eiks se niin nyt menny? Tuu sit kertoilee kuulumisia! Tsemppiä :)

Eina, voi miten suloista.. Kyllä haaveista kannattaa pitää kii =)

Lakka, olipa hauska lukea sun synnytyskertomusta. Mulla on ihan sama fiilis, että voi kun sais uusinnan, jäi synnytyksestä tosi hyvä mieli ja vähän pelottavaa jopa, miten paljon nyt jo mulla mielessä pyörii haave toisesta...
 
Huomenta!
Punktiosta kotiuduttu. Sattui kovasti, kun lääke annettiin vähän myöhemmin kuin ennen, mutta saalis parempi kuin ennen, 12 solua. Niistä osa vähän pienempiä, joten katotaan, minkä verran oli kypsiä, toivotaan, että mahdollisimman moni.
Sen suhteen ihan toiveikas fiilis, toivotaan, että olis mahdollisimman hyvä saalis. Muuten oon vähän allapäin, hermostuttaa ja huolettaa tää kaikki. Mietityttää, että näinköhän tässä koskaan saadaan edes sitä yhtä lasta, ja päästään kokemaan kaikki siihen liittyvä, pelottaa että ei. Oon kateellinen niille onnellisille, jotka saa sen onnen kokea, ja useat vielä monesti. Paha mieli meidän puolesta, mutta ei tässä auta ku toivoa parasta, jospa meidän vuoro vielä joskus tulee. Nyt jään jännittämään, miten tässä käy. Hyvää viikonloppua kaikille!!!

* Muoks. Soluista 6 oli ollut kypsiä. Yleensä puolet meillä on hedelmöittyny, ja niistä taas puolet jakaantunu, eli taas joudutaan jännittämään, että päästäänkö edes siirtoon, nyt vielä viikonlopun yli. Vituttaa, mut näillä mennään.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä