Heippa kaikki ihanat :heart: Ja iso kiitos kaikille onnitteluista! :heart:
Te ootteki ollu niin hurjan aktiivisia täällä, ihanaa, ettei millään meinaa kaikkien vaiheissa kärryillä pysyä, vaikka joka päivä oon lukemassa käyny... mutta ku ei heti ehi kirjottaa, ni unohtaa, mitä kaikkee halus kellekkin kommentoida. Joten anteeks jo etukäteen, jos unohdan jotain... :ashamed:
Ensinnäki Wilma ja Marlaa, isot onnittelut sykkeistä!!! :heart: :heart: Ja Marlaalle jaksuhali myös, melkoisen ristiriitaisia tunteita varmasti siellä nyt! :hug:
Barba ja evita, onko teillä punktio TÄNÄÄN??? :O IIIK ja HUIII, kaikki elimet pystyssä täällä teidän onnistumisen puolesta!! :heart:
Baby20xx: Jaksu :hug: :hug:
Elli taitaa olla jo saanut pikkuiset syliinsä? Kun ei oo täällä näkyny, ja aiemmin jo oli oireita... jännää! Tuuhan ilmotteleen kun ehdit, kivaa saada meidän ketjun ekat kaksoset listalle!
Susu: Tosta koirahommasta... mulla myös erittäin aktiivinen koira, ( tosin nyt jo 10v., mutta se ei juur aktiivisuuteen oo vaikuttanu
) joka on myös arka, pelkää LIIKKUVIA lapsia, ja suhtautuu tosi varautuneesti kaikkeen uuteen. On myös melko dominoiva, pompottaa helposti kuus-nolla, jos vaan saa siihen mahdollisuuden. Ei kuitenkaa aggressiivinen, menee lapsia karkuun, ei edes yritä ottaa kontaktia vieraisiin lapsiin. Meillä taas minä oon se henkeen ja vereen koiraihminen, joka haluaa viimeiseen asti pitää koiran, mies ei nii välittäiskää siitä...
Pohdin kanssa paljon ennen vauvan syntymää, että miten saan tän pakan pysymään kasassa, kun vauva tulee kotiin. Mut mun suureks yllätykseks ainaki tähän mennessä kaikki on menny loistavasti! Koira on tosi rauhallinen ollu vauvan kanssa, yleensä siis säätää ja sählää tilanteessa ku tilanteessa. Mutta siis, meillä on ERITTÄIN tiukka linja koiralla. Vauvan lähellä ei sählätä eikä haukuta, ja jos nii käy, ni jäähylle toiseen huoneeseen välittömästi! Vauvaa ei myöskään mennä omin lupineen kattomaan ollenkaan. Mut sääntöjen täytyy tietty päteä joka kerta, eihän ne muuten koiralle välitä muuta ku ristiriitasta viestiä... Meillä on toiminu hyvin ainaki vielä, koira ei välitä vauvan äänistä eikä vauva ees herää koiran haukkuun
Asia tulee meillä varmaan uudestaan käsittelyyn, kun vauva alkaa liikkua ja yrittää todennäkösesti koiran perässä mennä kovaa vauhtia...
Mut sulla on tietty se huono puoli tässä asiassa, että sä et oo se innokkaampi osapuoli, mun mielestä se joka haluaa koiran pitää, ottaa päävastuun sen koulutuksesta ja hoidosta. Ja jos sun mies on paljo pois kotoa, ni se on tietty hankalaa... Vauvan kotiintulo pitäis saada koiralle mukavaks jutuks! Eli me ollaan vaunulenkeillä käyty, ja sit minä kahestaan koira kanssa lenkillä, ym. aktivointia. Koira ei sais tietenkää tuntea, et vauva on aiheuttanu sen, ettei koiralle ookkaan enää aikaa, vaikka vauva arvijärjestyksessä onkin koiran yläuolella. Mut hyvä puoli teillä taas on, ettei koira oo osottanu aggressiivisuutta vauvaa kohtaan, joten teillä saattaa olla hetki aikaa miettiä koiran kohtaloa. Toisaalta taas se, että koira on näykkinyt muita lapsia, kertoo siitä, ettei koira oikein tiedä sen paikkaa teidän laumassa, ettei sillä ole lupaa paimentaa lapsia. Tai lenkillä haukkua toisille koirille. Eli jos mietitte vielä koiran kohtaloa, ni olkaahan varovaisia kuitenkin. Ja anteeks "saarna", mä voisin paasata koirista loputtomiin!
Jaaha, no nyt tulee taas vauvan ihastelijoita kylään, joten pitää viipottaa!
yritän sitä synnytyskertomusta pian saada aikaseks...
:heart: Sera ja Murunen 2vko