Moro vaan kaikille :wave:
Voi Marlaa ja Wilma!!! Nyt kauheesti tarrasukkia molemmille! Tän täytyy nyt onnistua! :attn: PAKKO! Ihanaa että te molemmat saitte sen 2 kyytiläistä matkaan mukaan!
Marlaa: Me ostettiin sellanen -78 vuoden tiilitalo.
Oikein hyvä kuntoinen. Ei tartte heti rempata yhtään mitään.
2000-luvulla käyty kaikki sisäpinnat läpi. keittiö, pesuhuone/sauna, wc (2010), makuuhuoneiden seinät. Ainoat mitä sisällä häiritsee tällä hetkellä on se että siellä on alkuperäiset ovet.. eli 70-luvulla...tittitidii.... ruskeat!!!
Mutta niiden vaihto nyt ei ole mikään kova homma. Lisäksi sisällä on vaaleansinisiä katto- ja lattialistoja, jotka kyllä minun silmään ei sovi sinne sitte yhtään..mutta nekin on sellaiset että voidaan vaihtaa sitten samalla kun maalaillaan/tapetoidaan seiniä oman mielemme mukaisesti. Ei niitä kannata erikseen alkaa laittamaan. Ja se talo on muuten sisältä niin hyvin pidetty että no problem ollenkaan
Ihana tavallaan et siellä on jotain ihan sellasta pientä laitettavaa mitä ite osaa sitte tehdä, niin pääsee hiukan suunnitteleen ja tekemään. Kaikki isot rempat mihin tarttis ulkopuolista työvoimaa on tehty.
Ulkoakin talo on tosi hyvä. Ikkunat vaihdettu, ulko-ovet vaihdettu, kattoremontti tehty, pihakivetys/asfaltointi laitettu, liitetty kaukolämpöön, nurmikko uusittu 2008-09, routaeristykset tehty, puuverhous osat maalattu (pääosin oli kuitenkin tiilitalo), ulkokuisti rakennettu 2010... mitähän oli vielä. Siinä on 119 neliötä (
ja en edes meinaa kehdata sanoa kuinka mun mielestä halvalla me se saatiin...
120 tonttua)
Heh barbapörröstä tuli barba
Huisia
kielo: Tiedän tuon tunteen tuosta jokapäiväisestä ihastelusta... ja se ei varmasti ole ihan lähiaikoina sullakaan loppumassa.. Mun iso neiti on jo sen 6v. eskarilainen. Ja edelleen iltaisin kun tyttö on nukkumassa, saataan käydä jopa useemmin kuin kerran (se kerta on käytävä vähintään) ihastelemassa mun ihanaa tyttöä. Istahdan siihen viereen ja annan usein suukon poskelle ja kuiskaan rakastavani häntä yli kaiken (neiti on onneksi syväuninen niin saa rauhassa silitellä ja pussailla) :heart:
Mahtavuutta että barballakin etenee nyt hoito sitten ennalta laskettujen päivien mukaan
Jes jes!
Sun häätyy despe alkaa järkkään meille kohta jotain ryhmä kokoontumista
ja en mäkään despe ymmärtänyt väärin sitä sun toiveita tulevaisuudelle asiaa.. Se on sulle hyvä ratkaisu ja sä ajattelet omalle kohdalle noin ja sillä selvä! Ihanaa että sä pystyt noin sen ajattelemaan ja olemaan sinut asian kanssa. Moni ei siihen pysty :heart:
Sera: Joo...kyllä se
varmasti sieltä joskus tulee vielä ulos
jaksuja odotteluun! (ja säkin vasta plussasit.. ja ihan hetki sitten mä stressasin ko hölmö että jotain pahaa on sattunu sun alkuraskauden ultrasta ko et tullut meille mitään ilmoittamaan itsestäsi!!!!! Vieläki sulle vihanen
sormetki jääty sinne pilkille ko piti puhelinta vahata kokoajan että koska uutisia!!!!!!!)
barba: täälläkin on kyllä älytön tuuli!!
Sitte omaa pitkää napaa
lukekaa jos jaksatte!
Toissapäivänä sain sen parvon verikokeiden tulokset. kokeen otto hetkellä ei parvoa, mutta milloinkaan en ole sitä sairastanut!!!!!!! Äippäpolilta annettiin samantien ohje että ei takaisin töihin vielä.. AINAKIN viikko pitää olla vielä saikulla! Noh yritin sitten eilen varata työterveyden kautta lääkäriaikaa, mutta eipä herunut! Se ei ole syy olla pois, vaan työnantaja voi järjestää mulle muuta hommaa. Tämä oli työterveyshoitajan kanta asiaan. Selvä juttu (ja kyllä mä sen ymmärränkin..mutta kuka sen riskin ottaa että missä meidän kuntamme päiväkodeissa tämä parvo tällä hetkellä liikkuu ja missä ei. Meidän pk kun ei ole ollut tänä syksynä ainoa missä sitä on ollut liikkeellä)!!!!!
Ei siinä mitään...olisinhan minä saanut äippäpolin kautta sitten saikun, mutta kun se meidän yli-innokas työterkka tahtoi sitten ihan välttämättä saattaa tämän asian minun työnantajan tietoon! Että silleen!
Noh työnantaja määräsi mulle uuden työpisteen... Tuonne 5km päähän! Sanoin kyllä heti että taitaapa paukkua seuraavaksi saikkua kun alan tuollaista matkaa kävelemään (mulla on ollut selkävaivoja viime päivinä.. tai pikemminkin pakaroissa älytön vihlonta)! No ne vaihtoi sen sitten vielä toiseksi, ja se uusi paikka on nyt sitten 2,7km päässä! JIIHAA! Arvatkaa vaan kiinnostaako ottaa riskiä että siellä on sitä parvorokkoa tällä hetkellä itämisvaiheessa.. En tosiaankaan ole halukas tällä hetkellä menemään yhteenkään lapsiryhmään!
Ilmoitin aamulla tuonne uuteen paikkaan että en tunne tällä hetkellä itseäni työkykyiseksi, enkä pääse täten tulemaan ennenkuin minun työkykyisyyteni on selvitetty! Sitten mie lompsin aamulla tämän meän iki-ihanan työterveyshoitajan luo kertomaan että "en tunne itseäni tällä hetkellä henkisesti kykeneväksi töihin" ja että "tunnen olevani siinä kunnossa, etten uskalla mennä ottamaan vastuuta toisten ihmisten kallisarvoisista lapsista!" Noh.. työterkka antoi ajan lääkärille. Meinasi etteihän sitä tietenkään voi mennä töihin jos ei ole henkisesti siinä kunnossa että pystyisi huolehtimaan toisten lapsista.... hehhehehe siitäpäs sai!
Pääsin sitten lääkärin juttusille. Lääkäri oli ehdottomasti sitä mieltä ettei töihin voi mennä jos henkisesti on raskasta. (lääkärikin oli tietoinen tuosta koko parvorokko hässäkkä hommasta ja että kuinka multa oli edellisenä päivänä s-loma evätty). Lääkäri myös kyseli että miten siellä työpaikalla on tällä hetkellä järjestetty se, että voin tuntea oloni turvalliseksi niiden sattuneiden lyöntien suhteen? Ja lääkäri oli sitten sitä mieltä että parempi kirjoittaa nyt sairaslomaa tämä viikko ja sitten myös koko ensi viikko. Muistutti sitten vielä lopuksi että jos ensi viikon loppuun mennessä siellä työpaikalla...kröhm...anteeksi siis tietenkin minun päässäni ei ole saatu asioita selviksi niin tule vain rohkeasti uudestaan niin kirjoitetaan lisää saikkua! Oli kyllä hyvin lääkäri ajan tasalla että missä mennään! Ja mahtavaa että nyt lopultakin selviää myös tuo hässäkkä noiden lyöntien suhteen, ne on loppu nyt!! Tai ainaki mulle on saikkua niin kauan, että siitä saadaan tehtyä nyt loppu! KIITOS!
Tässä on nyt hiukan auki vielä se että otetaanko minusta uusintanäyte n.2-3vko:n päästä. Siitä näkisi että ehtikö mulle tarttua se rokko nyt ennen töistä pois jääntiä. Viikko sitten otettu testi osoitti negatiivista, mutta se ei olisikaan ymmärtääkseni näyttänyt vielä itämisvaiheessa olevaa tartuntaa. Vain sillä hetkellä olevan ja sen että olenko sitä aikaisemmin sairastanut. Ne oli siis molemmat nyt negatiivisia. Minun mielipiteeni on että kontrolli pitäisi ottaa vielä myöhemmin, rokon itämisaika kun on 4-28vrk. Neuvolantäti ei osannut antaa tähän vastausta. Jäämme odottelemaan.
kopioin tuon parvorokko kertomuksen suoraan mun blogista ko oli niin pitkä juttu etten jaksanu alkaa sitä moneen kertaan kirjoittaan.. Tuossa samassa mä sivuan työpaikalla sattuneita lyöntejä... En muista olenko niistä täällä puhunut aikaisemmin mitään, mutta mullahan on töissä sellanen omahoidettava lapsi joka on alkanut todella agressiiviseksi. Silloin kun olin 20 viikolla raskaana sain häneltä ensimmäisen todella kovan nyrkin iskun suoraan vatsaan!! Tämän tapahtuman jälkeen mulla on ollut töissä hiukan selkkausta tuosta episodista ja jatkosta miten olisi turvallista mulla olla töissä. Järjestelyitä silloin tehtiin, mutta ei riittävästi koska iskut on jatkuneet.. Nyt siis pitäisi niihinkin alkaa tulla lääkärin mielestä loppu
Ihanaa saada jostain nyt "apuja" tuohonkin asiaan!!
Eina