kertovatko miehenne kaiken?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Waimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pakko kai antaa periksi ja myöntää, että jos 80-luvulla menevät luottotiedot, ne ovat edelleen mennyttä ja ovat sitä aina ja iän kaiken. Myös tuosta velan omistajaa vaihtamisesta on tämän jo useampaan otteeseen mainitun sukulaisen kanssa ollut kokemusta ja silloin on kyllä tullut ihan vain ilmoitus, että velka vaihtaa omistajaa, eikä siitä sen enempää ole käräjöity eikä uusia merkintöjä tullut.

ei meidänkään ole sentään tarvinnut mihinkään käräjille lähteä, siitä vain on ilmoitus ulosoton seuraavassa laskussa, joka onkin taas edellistä huomattavasti suurempi.

Aika epäilyttävälle kuulostaa miehen toiminta. Tosiaan jos pitää kaikkia iskuyrityksiä tilittää, niin sillä todellakin sanotaan että katsos kun mulla olis vientiä. Kerran deittasin pikkasen aikaa miestä, joka oli ihan tavallisen näköinen ja se kehuskeli että kuinka naiset häntä jahtaa. No sitten sillä oli erektiovaikeuksia ja selitti niitäkin vaikka millä. Itse asiassa tyylillä oli kovasti itsetunto-ongelmia.

Jos oma mies joutuis tommoisiin tilanteisiin, niin saisi kenkää.

mieheni on komia ja hyvällä itsetunnolla muuten varustettu, mutta äärettömän ujo naisten suhteen, pyrkii nököttämään nurkassa yksinään, jos on liikekannalla. Ehkä tämän takia kertoo minulle iskuyritykset, joita on ollut noin kymmenen 16 vuoden aikana.

Siihen tietysti vaikuttaa sekin, että yleensä jos joku nainen kysyy että voiko istua viereen, ukko tokaisee, että ei voi ku mulla on vaimo, olen kyllä yrittänyt sanoa, että se on ihan ok mielestäni jos juttelee muidenkin kanssa, mutta mikä minä olen häntä yrittämään muuttaa.

Tottakai se miehestäkin on mukavaa, jos joku muu on kiinnostunut kuin oma vaimo, mielestäni kertomatta jättäminen olisi salaamista ainakin meidän pelisäännöillämme.

kuten jo sanoin, käymme harvoin erillään baareissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Missy_75:
Aika epäilyttävälle kuulostaa miehen toiminta. Tosiaan jos pitää kaikkia iskuyrityksiä tilittää, niin sillä todellakin sanotaan että katsos kun mulla olis vientiä. Kerran deittasin pikkasen aikaa miestä, joka oli ihan tavallisen näköinen ja se kehuskeli että kuinka naiset häntä jahtaa. No sitten sillä oli erektiovaikeuksia ja selitti niitäkin vaikka millä. Itse asiassa tyylillä oli kovasti itsetunto-ongelmia.

Jos oma mies joutuis tommoisiin tilanteisiin, niin saisi kenkää.

Samaa mieltä pilkulleen.

olla provo. Ei kai kukaan mies ole niin älykääpiö. että kertoo rastetulleen sellaisia asioita, joista on vain haittaa parisuhteelle. Jos ei kerran mitään pettämistä ole tapahtunut, niin pitäköön turpansa kiinni. Jos on kerran luottamuksen arvoinen, niin käyttäytyköön myös samoin. Pitää olla aika älypää, jos ehdoin tahdoin aiheuttaa puolisolleen epäluuloja.

Ei ole kertaakaan tullut mitään epäluuloja, ja mitään haittaa ei kertomisesta ole ollut, on vain vahvistanut välejämme.

Kyllä tämä on minun elämääni ja olen oikein onnellinen näin.

Ei mieheni käytöksessä ole ollut mitään moitittavaa. Hän on jo kertoessaan tiennyt miten suhtautuisin näihin asioihin, kun olemme niin pitkään ja tiiviisti olleet yhdessä.

A : mieheni jäi huorataloon yöksi kun kaverikin jäi.. ( ei ole miestä maailmassa joka ei naiseen reagoisi tavalla tai toisella)

B: Jos kerran luottamus pelaa, niin miksi asioita selitellään eikä eletä normaalisti ja rennosti. Olisipa todella rasittavaa elää suhteessa jossa jokainen liike ym tilitetään.

C: Luottamus, jos se todella on 100% , niin mistä niin voit päätellä, ei pelkät tilitykset kerro mitään. Tulee mieleen myös se että siinä hän saa purkaa osittain kokemaansa tai tekemäänsä sinulle ja taakka putoaa ainakin puolella, eli puolitotuuskin on mahdollista. Näin ollen et tulevaisuudessa kaivelisi asiaa jos jostakin tulisi ilmi noita reissuja. Voi olla mahdollista sekin että sinua höynäytetään nyt. En sitä toivo mutta puhun kuten asia voi olla.

D: Kuulostaa erikoiselta "tuommoinen avoimmuus"..erittäin erikoiselta..

On tyhmää mennä ilotaloon ja seurata kuin lammas kaveriaan. Todellinen vaimostaan välittävä mies ei lähde kaverinsa touhuihin mukaan, ei edes katselemaan. Miehesi voi sanoa ei.
Ikäväkseni on todettava, että nykyisiltä moneltakin mieheltä on vaimo tyystin unohtunut, mikä vaimo on, pelkkä tyyppi jolle kerrotaan satuttavaia ja inhottavia juttuja, loukataan toisen tunteita. Vaimoa ei mielletä tuntevaksi ihmiseksi jolla on todelliset tunteet.
Miehesi kertoessa näitä tapahtumia, hän ei ymmärrä sinun hämmennystäsi, mies saa purettua omat tirkistely kokemuksensa ja uudelleen koettua jännittävät hetket kertoessaan vaimolleen.
Monellekin kaveri on tärkeämpi, kuin puoliso.

No, joo. Enpä nyt tiedä onko tuo ihan fiksua "avoimuutta", ei ainakaan missään nimessä kerro yhtään mitään luottamuksesta. En ikinä kertoisi ukolleni, jos joku minua yrittää pokata. Mitäs se tieto häntä liikuttaa?

Toki viihteellä ollessa flirttailen, tanssin ja juttelen muiden miesten kanssa mutta en koskaan mene halausta pidemmälle eli ei siis tapahdu mitään sen kummempaa kuin naisystävieni kanssakaan. Eikä minua kukaan vieras mies oikeasti sytytä. Miksi siis miehelleni raportoisin?

Kuulostaa aika oudolta.

Olen kyllä samaa mieltä kuin joku aikaisemmin, että hälytyskellot soisivat jos mies alkaisi selitellä moisia juttuja (kuin puhdistaakseen omaatuntoaan).

Et taida tuntea kovin montaa miestä tai sitten ette ole keskustelleet mutta kyllä minä tiedän monta miestä, jotka ovat sanoneet jostain naisesta että kun ei viisari värähtänyt niin ei sitten värähtänyt. Ei miehetkään nyt ketä tahansa pane vaikka niin näytät luulevan.

Mutta sinähän olet sitä mieltä että avoimuus on erikoista...oletkos koskaan jutellut moisesta asiasta miesten kanssa...

Normaalisti hän kertoo minulle erikoisemmat tapahtumat, eikös niin kuulukin. Ja minä puolestani kerron jos hänen ystävänsä yrittää iskeä minua, mielestäni miehellä on oikeus tietää, millaisten paskiaisten kanssa kaveeraa. Ei niillä välit ole siitä menneet, mutta osaa suhtautua oikein.

Tämä kaveri jonka kanssa hän meni ilotaloon, oli oikeasti hänen veljensä, ja tunsi velvollisuudekseen, että ainakin yrittää estää veljeään pettämästä vaimoaan, vaikkei onnistunut estämään sinne menemistä. Minusta oikein tehty. Pyysin, ettei kerro miten tämä veljensä reissu siellä päättyi, kun olen veljen vaimon kanssa parhaat kaverit, niin en halunnut joutua enää isomman moraalisen dilemman eteen, eli kertoako ystävälle ja ehkä rikkoa heidän välit, vai säilyttää langon ystävyys.

Enhän minä mistään tiedä varmaksi, miten nämä jutut ovat menneet, mutta siitähän avioliitossa on kyse, että luotetaan toiseen, eikä minulla ole mitään syytä epäillä, että olisi minulle koskaan valehdellut.

Yritti estää veljeään pettämästä vaimoaan?

Joopa joo. Voiko sellaista muuten estää?

Meneekö joku mies ilotaloon siksi, että yrittäisi estää jotain toista miestä käyttämästä ilotalon palveluita? Anteeksi nyt, mutta ihan en jaksa tätä uskoa. Onhan meitä tietysti moneksi, mutta kyllä tuo ukkosi erittäin erikoinen tapaus sitten on.

Itse en edes haluaisi kuunnella mitään ilotalojuttuja sun muita vastaavia. Minun miehelläni on kaveri, joka reissaa koko ajan työnsä takia ympäri maailmaa ja tietenkin joka puolella on niitä naisia. Tämä kaveri on kyllä ihan poikamies, että ei siinä mitään. Kovasti hänellä on aina juttuja siltä saralta, mutta minä en halua kuunnella, eikä mieheni minulle juurikaan hänen kertomisiaan toistele. Joskus hän saattaa jotain sanoa, jos jotain oikein höhlää on kuullut. Mutta minusta nämä on miesten juttuja ja sellaisina saavat pysyä.

Täytyy myöntää, että noin vahvaa solidaarisuutta veljen vaimoa kohtaan en ole ennen tavannut, en todellakaan. Jos kyseessä olisi sisaren mies, sitten saattaisin ymmärtää, mutta minun käsittääkseni miehet ei näistä asioista yleensä toisiaan polta eikä estele menemästä, jos menohaluja on.

Riinu kirjoitti "D: Kuulostaa erikoiselta "tuommoinen avoimmuus"..erittäin erikoiselta."

In general, mun mielestä tuommonen avoimuus ei ole yhtään outo juttu..! Että Waimolle vaan terveisiä täältä =) On meitä muitakin pariskuntia jotka jaamme kaikki pienemmät, ja suuremmat, tapahtumat keskenämme.

Kiitos!Naikkonen!!! Minä ainakin yrittäisin estää omaa veljeäni ja menisin perässä ilotaloon, jos omalle kohdalle tuollainen sattuisi. Mieheni on ollut veljensä kanssa hyvin läheinen kun ikäeroa ei ole, joten ymmärrän hyvin, varsinkin kun veljellään ei ole liitossaan mitään ongelmia ollut, rakastavat toisiaan, ja känninen päähänpisto oli sinne poiketa. Veljen vaimo on tärkeä minulle ja miehelleni, joten miksi ei olisi yrittänyt estää veljeään loukkaamasta vaimoa?

No voi heh-heh! Vai menisit veljesi perässä ilotaloon estämään häntä jostakin! No niin varmaan menisitkin, sinähän olet nainen! Varmaan pistäsit käden eteen jos voisit...

Mut ei miehet niin käyttäydy. No ja varsinkaan, jos veljet on samanikäisiä, vielä vois jotenkin kuvitella, että vanhempi ja kokeneempi veli haluaisi vähän katsoa nuoren ja kokemattoman velipoikansa perään, ettei tätä vallan ryöstettäisi tai kolkattaisi, mutta jos toinen vaan vähän kävisi privaattipuolella, niin siihen ei miehet kyllä puutu. Että voi taivaan vallat, no uskokaa hyvät naiset vain näitä miehiä ja tottahan te uskotte, eihän maailma muuten samana pysyisikään.

Juu oli se minunkin exmieheni niin avoin ja kertoi minulle kaiken, senkin, kuinka veljensä polttareissa veli meni vieraisiin. Kovasti paheksuttiin sitä sitten yhdessä, että kuinka sitä nyt polttareissa sillä tavalla. Myöhemmin kävi ilmi, että koko polttariporukka oli käynyt vieraissa, oma mieheni lukuunottaen. Oli niin anteliaita naisia ollut poppoossa mukana. Että sillä tavalla.

PS. Olen muuten sitä mieltä, että jos veljesi menisi oikeaan ilotaloon, niin sinä ET sinne perässä menisi. Poke ovella olisi ensimmäinen este, ja jos hänestä jotenkin selviäisit, niin baarissa työskentelevät alan ihmiset heittäisivät sinut pihalle. Vai tulisit sinä sinne heidän afääreitään sotkemaan!

Minun miehelläni on hyvin korkeat moraalikäsitykset, tiesin sen jo ennen kuin aloimme seurustelemaan, häntä itseään on aikanaan petetty, ja pitää sitä pahimpana asiana mitä voi rakkaalleen tehdä.

Ja mitä veljeensä tulee, on sellainen huithapeli, aina saa olla perään katsomassa, monessa tilanteessa olemme molemmat joutuneet asioihinsa puuttumaan.

Olikohan se Tuin mies nyt niin avoin kun unohti kertoa että itse petti myös...
eiköhän tuokin asia olisi jollain tavalla ollut helpompi käsitellä jos mies olisi itse sinulle kertonut että on pettänyt. Tätähän sillä avoimuudella tarkoitetaan myös, jos kämmää, sekin kerrotaan avoimesti itse ja heti. Näin ei toisen tarvitse epäillä että kerrotaankohan kaikki. Itse ainakin haluaisin mielummin kuulla tuollaisen asian asianomaiselta itseltään kuin kyliltä. Tai ilkeää olisi tilanne että kaikki muut tietäisivät mutta minä en.

En ymmärrä mitä näitä ihmisiä täällä vaivaa. Avoimuus vaikuttaa olevan huono juttu eikä uskota ollenkaan siihen että kaveria/veljeä yritetään auttaa ettei joudu huonoille teille. Waimosta yritetään tehdään koko ajan jotenkin omituinen. Terveisiä vaan Waimolle, olet varmastikin hyvä tyyppi.

kiitos kesäheinä. on se ukko kertonut kaikki kämmäilynsäkin, tosin pettäminen ei niihin kuulu, näistä palautteista lannistuneena en edes viitsi mokista kertoa.mutta juuri sen takia, kun kaikki on heti kerrottu, on myös kaikki anteeksiannettu. en tiedä miten suhtautuisin jos pettäisi, mutta en edes ala miettimään etukäteen. kaikki asiat hoidetaan yhdessä keskustelemalla, todennäköisesti sekin, olisi lopputulos sitten ero tai uusi yritys.

miettikäähän naiset, yrittäisittekö auttaa ystäväänne jos saisi tyhmän idean, minä ainakin, eivätkä miehet loppujen lopuksi niin erilaisia ole arvomaailmaltaan. vielä on niitäkin, joilla on moraali ja arvot kohdallaan, itse tunnen monta muutakin kuin oman mieheni.

"Olen itse tavannut muutama kuukausi sitten miehen, joka myös kertoo avoimesti asioista. Hän on avoimesti kertonut myös entisestä seksielämästään niin hyvässä kuin pahassakin. Minä olen ainakin tuntenut että kun toinen kertoo itsestään ja elämästään paljon, voin todellakin luottaa häneen. Avoimuus luo varmuutta, tietää mitä toinen ajattelee ja tekee oikeasti, ei tarvitse arvailla eikä synny väärinkäsityksiä."

Tulkitsen yo. tekstin hieman eri tavalla. Mies on todella moukka ja tyhmä kertoessaan naiselle aikaisemmista naissuhteistaan, ihan totta, kuka haluaa tietää miehen ex-seksikokemuksista..? Tällainen mies on mielestäni aika lapsellinen ja tyhmä.

Waimo: Olet ihanan naiivi puolustellessasi miestäsi. Mutta kerrohan meille eikö jutussa mikään sinua paina koska kuitenkin otit sen esille elleihin..? Jospa mies ei kuitenkaan kerro koko totuutta ja sinäkin tiedät sen. Joskus on vaan niin helpompaa kieltää totuus, eihän se välttämättä ole se hauskin vaihtoehto. Mies haluaa kertoa sinulle "seikkailusta" jotta saisi omantuntonsa pestyksi jos kertoo edes jotain, ei kaikkea, niin miehen psyyke joskus toimii. Olet suloisen naiivi ja hieman, anteeksi, typerä. No, annetaan teidän setviä välinne, kuka nyt ihanaa, omaa ja uskollista aviomiestä uskoo valhetelijaksi, varsinkin kun se kertoo "kaiken". (sellaista miestä ei olekaan).

Juu, sitähän se sen miehenkin avoimmuus oli, kunhan peitteli omaa juttuaan... Mutta sehän onkin siis ex-mies.

Mutta hei ihan totta, mitä järkeä siinä nyt on, että koko ajan pitää olla katsomassa veljensä perään, aikuisen miehen???? Eiköhän tämän vaimo miehensä elkeet tiedä ja itse on tämän itselleen valinnut, joten taakkansahan kantaa.

Ikinä et sinä etkä miehesi pysty lopullisesti tätä velipoikaa estämään, jos kerran haluaa vieraisiin mennä. Ette te ole siinä joka hetki vahtimassa. Kai se nyt ilman veljeänsäkin jossain kulkee.

Ihan älytön juttu. Aikuista miestä ei pidellä, jos on niin tyhmä että täytyy mennä, niin menee se eikä meinaa. Turha sitä on yrittää kiinni pidellä. Vähän liian iso urkakka teille, jos meinaatte koko elämän ajan sitä vartioida. Eikä veljen vaimo teille siitä kiitosta kanna eikä ole yhtään sen onnellisempi. Minä en ainakaan olisi iloinen, jos minulle sanottaisiin, että meinasi miehesi mennä vieraisiin, mutta sain estetyksi! No joo joo, ettehän te tietenkään tällaista menisi sille vaimorukalle SANOMAAN, mutta jos veli on huithapeli, niin se on huithapeli, ja vaimo kyllä sen varmasti tietää.

Siis niin tosi lapsellinen on tuo kirjoituksesi enkä tiedä, mitä sillä yrität sanoa. Että sinun miehesi on kauhean fiksu ja ihanteellinen ja että sinun korviisi tuodaan kaikki muiden miesten tekemät töppäykset ja "salaiset jututkin" jne? Jos miehesi todella näin tekee, kai siitä jotain iloa saat, mutta muut miehet pitää miestäsi sitten kyllä akkamaisena ja juorutätinä. Joten onneksi olkoon vaan.

Yhteistyössä