kertokaas tyhmälle: milloin vauvan kanssa ihmisten ilmoille?

• Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti
jadal
mulla on nyt jotenkin ihan hukassa oma järki, ja ei mitään hajua, minkä ikäisen vauvan kanssa uskaltaa lähteä liikenteeseen.
Ulos nyt uskaltaa mennä, mutta noin muuten....

jpe
no sitte ku tuntuu itsestä hyvältä lähteä muualle kuin kotiin ja ulkoileen.... pitää huoli ettei kovin tautisiin paikkoihin lähde pienen kanssa tai pölyyn kaupungille (siis lapsen suojaus). ennen oli niin, että ristimätöntä lasta ei saanut viedä kotoa pois :) siis 2kk:n jälkeen noin sai vasta lähteä kylälileen. minä en oo jaksanut olla varmaan kuukauttakaan kotona vauvan kanssa, tuntuu jossain vaiheessa, että seinät kaatuu päälle, pakko päästä "ihmisten ilmoille" :)

No sitten kun sinusta siltä tuntuu. Molempien kanssa on ihan normaalia elämää jatkettu, eli kauppaan ja kylään menty kun siltä on tuntunut. Meillä ei siis ole mitään varoaikoja pidetty (no ehkä 1 vk syntymästä ja sekin johtui omasta kunnosta=sektiosta).

Meillä on ollut periaate että on odotettu siihen että on syntymästä kulunut sen 6 vko suunnilleen ennen kuin on lähdetty pidemmäksi ajaksi liikenteeseen esim kauppakeskukseen. Tätä ennen ollaan ulkoiltu pihapiirissä ja lähistöllä. Mummolareissut sun muut matkat on arvioitu tilanteen mukaan koska kannattaa lähteä. Lapsen ehdoilla vauvaiässä reissataan ainakin meidän perheessä.

apua
Alkuperäinen kirjoittaja kutku:
No taidettiin synnäriltä mennä suoraan kauppaan ja parin viikon ikänen oli ku kierreltiin autokauppoja.
Tuo on kyllä jo surkeeta että synnäriltä tullessa kauppaan. Eikö se mies voi tehdä ostokset valmiiksi.
Tuntuu kurjalta kun vastasyntynyt huuta "en niä, en niä"".

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulle ovat neuvolassa sanoneet ettei alle 2 kk ikäisellä vauvalla ole mitään asiaa kauppoihin tai muihin julkisiin paikkoihin, tarttuu kuulemma kaikki taudit.
:LOL:
Missäs neuvolassa näin viisaita puhutaan?
Samaa ihmettelen :D Ei meillä kyllä mitään sairasteltu vaikka siellä isossa ja pelottavassa kaupassa käytiin jo pieninä :kieh:

jipe
Alkuperäinen kirjoittaja apua:
No taidettiin synnäriltä mennä suoraan kauppaan ja parin viikon ikänen oli ku kierreltiin autokauppoja.
Tuo on kyllä jo surkeeta että synnäriltä tullessa kauppaan. Eikö se mies voi tehdä ostokset valmiiksi.
mitä tu "en niä, en niä" tarkoittaa?

No jos ei oo vaiks miestä? Pitäs palkata joku käymään kaupassa?
Ja sukuakaan ei lähettyvillä..

Alkuperäinen kirjoittaja jipe:
mitä tu "en niä, en niä" tarkoittaa?
jos se on joku savolainen vauva joka huutaa "en nää en nää" murteella sieltä kaukalon pohjalta :xmas:

No jaa mun oli pakko esikoisen kanssa mennä sinne kauppaan heti synnäriltä, aatella, kauheeta :D Olin rintapumppua vailla, ensin mentiin neuvolan kautta, jos sieltä ois saanut lainaan, mut kun ei ollut siellä, niin kaupan kautta kotia. Ja niin, mulle ei sit miestä ollut.

Kuopus oli tasan 1 vko kun käytiin ruokakaupassa, oma pää ois hajonnu jos ei ois mihinkään lähteny :whistle: Käytiinhän sitä kyläilemässäkin hyvin pian sen jälkeen, ihan normaalia elämää :)

Äidin kunto minusta se tärkein pointti, milloin lähtee ihmisten ilmoille!

Yhteistyössä