K
köyhäkö
Vieras
Meillä tässä viimeaikoina miehen kanssa ollu vähän riita raha-asioista.
Kiinnostaisikin siis;
a) paljonko nettotulonne ovat kuukaudessa?
b) kumpi maksaa ja mitä? (erityisesti isot laskut, miten ne jaetaan? vuokra/lainanlyhennys, vesi sähkö, vakuutukset ym.)
c) omat vai yhteiset rahat? omat tilit vai yhteinen? saako toisen laskuja avata, maksaako kumpikin "omat" laskunsa vai sen mukaan kummalla sattuu olemaan enemmän rahaa?
d) oletteko tyytyväisiä tilanteeseen?
Meillä siis tilanne se että
a) Minä n. 800 e (olen äitiyslomalla, tuossa on myös lapsilisä)
mies n. 1200 e
b) Lainanlyhennys 650 e/kk maksetaan puoleksi, mies maksaa isot laskut. Minä lähinnä omia laskujani + ruokalaskut, joskus pieniä yhteisiä laskuja.
c) omat tilit, molemmat maksaa omat laskunsa (esim. minä omat lehtitilaukseni) toisen laskuja ei availla.
d) Sepä se onkin, kun tuntuu ettei rahat riitä. Tuntuu että aina saa elää kädestä suuhun. Ja riidellä jatkuvasti tästä aiheesta.
Vaikka on kai niitä perheitä, joissa tulot on paljon pienemmät kuin meillä.
Kiinnostaisikin siis;
a) paljonko nettotulonne ovat kuukaudessa?
b) kumpi maksaa ja mitä? (erityisesti isot laskut, miten ne jaetaan? vuokra/lainanlyhennys, vesi sähkö, vakuutukset ym.)
c) omat vai yhteiset rahat? omat tilit vai yhteinen? saako toisen laskuja avata, maksaako kumpikin "omat" laskunsa vai sen mukaan kummalla sattuu olemaan enemmän rahaa?
d) oletteko tyytyväisiä tilanteeseen?
Meillä siis tilanne se että
a) Minä n. 800 e (olen äitiyslomalla, tuossa on myös lapsilisä)
mies n. 1200 e
b) Lainanlyhennys 650 e/kk maksetaan puoleksi, mies maksaa isot laskut. Minä lähinnä omia laskujani + ruokalaskut, joskus pieniä yhteisiä laskuja.
c) omat tilit, molemmat maksaa omat laskunsa (esim. minä omat lehtitilaukseni) toisen laskuja ei availla.
d) Sepä se onkin, kun tuntuu ettei rahat riitä. Tuntuu että aina saa elää kädestä suuhun. Ja riidellä jatkuvasti tästä aiheesta.
Vaikka on kai niitä perheitä, joissa tulot on paljon pienemmät kuin meillä.