Kertokaas... teenkö nyt kärpäsestä härkäsen?

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku-Akka:
Mielestäni teet kärpäsestä härkäsen. En minäkään pidä epämääräisistä vastauksista tai lupauksista. Se on joko ei tai joo. Sullahan on ollut aikaa järjestää lapsille vahti, sitten oisit vaan ilmoittanu, että lapsille on kaitsija järjestetty ja lähden mukaan.

No tilanne vaan oli silloin viikkoja sitten se, että en voinu sanoa varmaa joota tai eitä. Vakivahdit eli mun vanhemmat on just parhaillaan reissussa eli he eivät tulleet kysymykseen. Sisko ei pystyny lupaamaan mitään. Kaverit pystyy sanomaan vasta muutamaa päivää ennen sopiiko vai ei. Miehen äiti ei jaksa ottaa ja sen siskon perhe on NIIIIN kiireinen, että niiltä edes turha kysyä. Eli siks ei vaan voi sanoa joo ilman muuta hani.

Voisihan mieskin lapsenvahdin järjestää, jos haluaisi vaimonsa mukaan? Mikset kysy mieheltäsi, että miksi hän ei ole kysynyt mitään siitä, että oletko lähdössä mukaan? Voithan sanoa hänelle, että sinusta olisi mukava lähteä. Miksei omalta mieheltä muka voi kysyä?

Mullekin ois tullu paha mieli, mut kokemuksesta tiedän et vähemmällä mielipahalla pääsee ite, kun vaan kysäsee et "moneltaks me lähdetään" tms. Pidät siis itsestään selvänä että oot lähdössä mukaan :).

Tässä on kans ihan sama juttu kuin tuossa äitini muuttaa-ketjussakin. Miksi pitää kysyä palstalta miksi äiti muuttaa tai "suuttuisinko" miehelleni, kun asiat voisi puhua selväksi asianomaisten kanssa. Sun pitää ap puhua miehes kanssa!
Kysy suoraan, haluaako sut mukaan, ja loukkaannu vasta sitten, jos sanoo, että sä voisit jäädä kotiin ja hän lähtis mieluummin sen toisen naisen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Voisihan mieskin lapsenvahdin järjestää, jos haluaisi vaimonsa mukaan? Mikset kysy mieheltäsi, että miksi hän ei ole kysynyt mitään siitä, että oletko lähdössä mukaan? Voithan sanoa hänelle, että sinusta olisi mukava lähteä. Miksei omalta mieheltä muka voi kysyä?

No meillä oletus on aina automaattisesti se, että mun pitää järkätä lapsenvahti.

Ja tuosta kysymisestä... Meillä nyt vaan on tällaista kommunikaatioköyhää eloa. Mies lähinnä aina netissä illat ja yöt. Jotenkin vaan jättää kysymättä, kun ei tiiä minkä vastaanoton saa. Säästää itseään esim. pahalta mieleltä.

No meillä oletus on aina automaattisesti se, että mun pitää järkätä lapsenvahti.

Ja tuosta kysymisestä... Meillä nyt vaan on tällaista kommunikaatioköyhää eloa. Mies lähinnä aina netissä illat ja yöt. Jotenkin vaan jättää kysymättä, kun ei tiiä minkä vastaanoton saa. Säästää itseään esim. pahalta mieleltä.

Laita tekstari/mese/maili.

Sitä paremmalla syyllä täytyy puhua.

Ja jos meillä mies on menossa keikalle ja kysyy lähdenkö mukaan, niin silloin minä yritän hankkia vahdin ja teen miehelle selväksi, että jos vahti löytyy lähden mukaan.

Sitten jos minä päätän mennä jollekkin keikalle ja jos mies haluaa mukaan, se saa luvan järjestää vahdin. Yleensä käydään vuorotellen, että toinen jää kotiin lapsia kaitsimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja å:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ei kai se pyydä kun sillä on sen naisen kanssa meno, tekevät sen noin että et sitten epäilisi mitään. Nyt vaan tunget mukaan muina miehinä.

näin mäki veikkaisin

Minäkin veikkaisin jotain tuommoista... :( Jotenkin tuntuu ap siltä, että teidän pitäisi kaiken kaikkiaankin selvittää asioitanne miehen kanssa. Jossain on vika, jollei omalle miehelleen uskalla puhua asioistaan vaan pitää lähettää vaikkapa sähköpostia sen sijaan. Mutta minusta tuo on epäilyttävää, että vuosien takainen tuttu soittaa ja kysyy kyytiä sattumalta juuri silloin, kun miehesi ei poikkeuksellisesti ole pyytänyt sinua mukaansa. :/ :hug: Ehkä minä teen nyt kärpäsestä härkäsen, mutta joku mättää...?

Alkuperäinen kirjoittaja å:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ei kai se pyydä kun sillä on sen naisen kanssa meno, tekevät sen noin että et sitten epäilisi mitään. Nyt vaan tunget mukaan muina miehinä.

näin mäki veikkaisin

Minäkin veikkaisin jotain tuommoista... :( Jotenkin tuntuu ap siltä, että teidän pitäisi kaiken kaikkiaankin selvittää asioitanne miehen kanssa. Jossain on vika, jollei omalle miehelleen uskalla puhua asioistaan vaan pitää lähettää vaikkapa sähköpostia sen sijaan. Mutta minusta tuo on epäilyttävää, että vuosien takainen tuttu soittaa ja kysyy kyytiä sattumalta juuri silloin, kun miehesi ei poikkeuksellisesti ole pyytänyt sinua mukaansa. :/ :hug: Ehkä minä teen nyt kärpäsestä härkäsen, mutta joku mättää...?

Hohhoijakkaa. taas tätä. En usko, että miehelläsi on mitään tekeillä kyseisen naisen kanssa. Mieshän on sua pyytänyt mukaansa, mutta ei vaan ole suoraa vastausta saanut. Miehet eivät valitettavasti ole ajatustenlukijoita vaikka me naiset monesti niin luulemme ja toivomme.

Mailin vois laittaa. Mut on eri asia vastaako. Ihme homma, että mulla on tästä paha mieli, mut ajatuskin kissan nostamisesta pöydälle saa mahan myllertämään.

On teillä kyllä erikoinen suhde! Omalle miehelle pitää laittaa mailia, kun puhua ei uskalleta ja sitten ei ole varmaa edes, saako vastausta.
Jos teillä on toimiva, luottamussuhde ollut tähänkin asti, niin mikä nyt on niin vaikeaa?
Sä olet lukenut liikaa kaksplussaa! Musta tulee kans aika vainoharhainen, jos olen täällä viettänyt paljon aikaa ja lukenut kaikkia pettämisketjuja yms. Sitte ku tulee riita miehen kanssa tai mies on muuten vain hiljainen, niinku se välillä on ajatuksissaan... NIin olen ihan varma, että se suunnittelee eroa tai pettää mua.
Vaikka ei se sellaista tekisi.

Nyt nostat kissan pöydälle ja soitat miehellesi, ellei ole kotona. Kysyt suoraan haluaako sua mukaan ja sanot, että sä lähtisit mielelläsi ja olet vähän pahoillasi, ettei hän ole kysynyt sua mukaan.

kysyt siltä mieheltäsi, että haluaako hän sinut mukaan vai onko hänellä jotain suunnitelmia sen yhteisen tuttunne kanssa? Muakin kieltämättä ihmetyttää tuo, miten se vuosien takanen tuttu just nyt päätti haluta samalle keikkakyydille mukaan, jos viimeksi ovat nähneet 3v sitten? Vai ovatko pitäneet yhteyttä meilitse? (enkä mä siis heti epäile sitä, että miehesi olisi pettämässä tms, mietin vain homman nimeä)

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mailin vois laittaa. Mut on eri asia vastaako. Ihme homma, että mulla on tästä paha mieli, mut ajatuskin kissan nostamisesta pöydälle saa mahan myllertämään.

On teillä kyllä erikoinen suhde! Omalle miehelle pitää laittaa mailia, kun puhua ei uskalleta ja sitten ei ole varmaa edes, saako vastausta.
Jos teillä on toimiva, luottamussuhde ollut tähänkin asti, niin mikä nyt on niin vaikeaa?
Sä olet lukenut liikaa kaksplussaa! Musta tulee kans aika vainoharhainen, jos olen täällä viettänyt paljon aikaa ja lukenut kaikkia pettämisketjuja yms. Sitte ku tulee riita miehen kanssa tai mies on muuten vain hiljainen, niinku se välillä on ajatuksissaan... NIin olen ihan varma, että se suunnittelee eroa tai pettää mua.
Vaikka ei se sellaista tekisi.

Nyt nostat kissan pöydälle ja soitat miehellesi, ellei ole kotona. Kysyt suoraan haluaako sua mukaan ja sanot, että sä lähtisit mielelläsi ja olet vähän pahoillasi, ettei hän ole kysynyt sua mukaan.

Mähän sanoin jo aiemmin tuolla, että mä en todellakaan epäile, että olis pettämässä. Enkä epäile, että olis ottamassa eroa. Päinvastoin, mä sitä välillä mietin. Suhteen toimivuudesta en sit mitään oo sanonutkaan... Ongelmiahan meillä on. Mutta eikös sen irtioton kotoa pitäs olla hyvä asia? Eikä niin, että toinen menee ja toinen on aina kotona.

yksinkertaisesti sano, että haluaisit myös lähteä ja kysy samalla sitten sitä, että meniskö mies miuluummin ilman sinua? Ei se nyt voi olla niin vaikeaa!!! Tehän elätte yhdessä!

Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Mä ainakin kysysin mieheltä et haluuks se mieluummin mennä yksin vai yhtä matkaa. Tuskin se ukkos haluaa sen tutun eukon kanssa siellä hengata vaan jätkäporukalla olla.
Mä sanosin suoraan myös miehelle et tekis mieli lähtee mukaan, ja oon varma et mun mies järkkäis niin et mä mahtusin kyytiin, silläkin uhalla et joutus ilmottamaan sille tutulle naiselle et kyytiin ei mahdu kun vaimoke lähtee messiin :D

Ja kun mua ei haittaa vaikka hengaiskin jätkäporukalla. Kun mä enemmän kuin mielellään vaihtasin tän tutun naisen kanssa kuulumisia. Viime näkemästä on aikaa kolmisen vuotta.

Miten se nyt yhtäkkiä sit soitti miehelles ?? :/

Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Mä ainakin kysysin mieheltä et haluuks se mieluummin mennä yksin vai yhtä matkaa. Tuskin se ukkos haluaa sen tutun eukon kanssa siellä hengata vaan jätkäporukalla olla.
Mä sanosin suoraan myös miehelle et tekis mieli lähtee mukaan, ja oon varma et mun mies järkkäis niin et mä mahtusin kyytiin, silläkin uhalla et joutus ilmottamaan sille tutulle naiselle et kyytiin ei mahdu kun vaimoke lähtee messiin :D

Ja kun mua ei haittaa vaikka hengaiskin jätkäporukalla. Kun mä enemmän kuin mielellään vaihtasin tän tutun naisen kanssa kuulumisia. Viime näkemästä on aikaa kolmisen vuotta.

Kun ties (netistä katto), että niillä on keikka ja haluis päästä samalla kyydillä, niin olis halvempi mennä.

Kun ties (netistä katto), että niillä on keikka ja haluis päästä samalla kyydillä, niin olis halvempi mennä.

Ahaa miehes siis on itse se esiintyjäkö? Mut miten tällä naisella voi olla sun miehen numero 3 v takaa tallessa? Sori, jos on skeptinen.. :/

Ahaa miehes siis on itse se esiintyjäkö? Mut miten tällä naisella voi olla sun miehen numero 3 v takaa tallessa? Sori, jos on skeptinen.. :/

No onhan ne numerohakupalvelut keksitty
:D

Siis miehes soittaa? No sittenhän se on selvä, että miehesi on pakko mennä ja jos sinä haluat mukaan hankit lapsenvahdin ja lähdet.
Ei meillä mies kysele tulenko sen keikoille mukaan, jos haluan mennä, niin menen. Ilmoittaa vaan, että on keikka siellä ja silloin.

Niin, siis mies soittaa. Eikö tässä kysymys oo ollutkaan siitä, saako mies mennä. Vaan siitä, miksi ei pyytänyt mukaan. En mä pakolla sinne tunge, en tosiaan :ashamed:

Ja nyt oikeesti suihkuun...

:hug: Ei se ole väkisellä mukaan tunkemista, jos haluaa miehensä keikan nähdä. Ja pyysihän se sua mukaan.

Yhteistyössä