antakaa anteeks, taas koira-aloitus..

Pitää vielä sanoa, että meidän 25 kg painava malinois syö Acanan Sport ruokaa vajaa 4 dl päivässä. Toki pennulla on suurempi energiantarve, kuin aikuisella koiralla, mutta tuntuu mahdottomalta, että noin nuoren pennun mahaan mahtuisi 6 dl ruokaa kerrallaan.
 
Joo sitä minäkin olin mieltä ja vastaisuudessa omillekkin koirilleni (belgianpaimenkoiria), sitä syödään mitä ja miten tarjotaan! Ei turhia herkkuja. Kuten tuossa aiemmin jo mainitsinkin jo, että helpompi esim. myöhemmässä vaiheessa reissata koiruuden kanssa, kun ei nirso :) Syö ruokansa vaikka automatkalla levikkeellä ;) Kokemuksia tästäkin, kun reissataan kesäisin asuntovaunun kanssa ja näyttelyissä käyty ympäri Suomen, Olisi hankalaa jos koira ei söis koko matkalla kunnolla :eek: Jos siitä ei koira kärsis, minä huolestuisin sairaaksi :ashamed:
 
vieras
Ole huoleti. Nuo ruokamäärät on ohjeellisia. Pentu pitää punnita viikon välein ja näin saa selville onko paino noussut hyvin. Ilmeisesti tanskandogilla painoa pitää tulla reilu kilo viikossa. Puntari käyttöön ja sitten huolestut, jos paino ei nouse.
 
Huihai
No meidän aikuinen doggi syö 8,5 litraa ruokaa. Jaettuna aamu ja ilta ruokaan. Toi teidän 3dl plus neste kuulostaa oikeesti pennun annokselta eihän siitä tuu kun 1,2l vrk. Ja väitättekö että jos antaa piimää, kermaviiliä ,jauhelihaa jne. ne on kallista extraa?? Älkää hankkiko koiraa tai mitään eläintä :( Meillä barffataan ja syödään muutenkin muuta. Koira on terve, ei allergioita ja lonkat A. Hyvä koiranruoka ajaa varmasti saman asian jos lisää jotain. Ei ihminenkään pelkillä säilykkeillä elä. Suolistofloora tarvitsee myös tuoretta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huihai:
No meidän aikuinen doggi syö 8,5 litraa ruokaa. Jaettuna aamu ja ilta ruokaan. Toi teidän 3dl plus neste kuulostaa oikeesti pennun annokselta eihän siitä tuu kun 1,2l vrk. Ja väitättekö että jos antaa piimää, kermaviiliä ,jauhelihaa jne. ne on kallista extraa?? Älkää hankkiko koiraa tai mitään eläintä :( Meillä barffataan ja syödään muutenkin muuta. Koira on terve, ei allergioita ja lonkat A. Hyvä koiranruoka ajaa varmasti saman asian jos lisää jotain. Ei ihminenkään pelkillä säilykkeillä elä. Suolistofloora tarvitsee myös tuoretta.
Toki nyt joskus voi antaa sitä herkkuakin, mutta ei kannata opettaa, että itse ruoka aina pursuaa kaikenlaista muuta, että koira söisi itse sen pääruoan

;) Sitä minä ainakin tarkoitin, aina ei välttämättä ole mahdollisuus siihen, eikä myöskään siihen, että koira napsii ruokaa kupista aina silloin tällöin pitkin päivää. Ja en ainakaan huomannut, että kukaan puhui herkkujen kalliudesta :eek: Kyllä meillä saa välillä koiruus niitä herkkujakin toki, mutta tottunut siihen, että kun ruoka annetaan se syödään herkuilla tai ilman, muuten otetaan kuppi pois. Meillä oli aiemmin kaksi koiraa, ei olisi onnistunut, jos kuppi olisi ollut aina saatavilla, toinen olisi ainakin syönyt siten toisen ruoat ...
 

Yhteistyössä